Inhoud blog
  • NIEUWE BLOG
  • Kathleen Vereecken maandag 29 juni in de bib van Deinze
  • Te laat...
  • De laatste week om een kennismakingsles mee te pikken
  • Nog drie redenen waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • INSCHRIJVEN KAN NOG TOT 30 SEPTEMBER
  • Drie redenen waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Maak van dit academiejaar een creatief jaar
  • Drie redenen waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Je twijfelt nog om je in te schrijven voor de schrijfcursus?
  • Een jaar lang wekelijkse schrijfles, voor amper 206 euro
  • schrijflessen op woensdagochtend
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Voor de snelle beslissers...
  • Een jaar lang wekelijkse schrijfles, voor amper 206 euro
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Een jaar lang wekelijkse schrijfles, voor amper 206 euro
  • Literaire creatie in de voormiddag
  • Maak kennis met Literaire Creatie
  • Paul JACOBS komt
  • Zo ziet muziek eruit
  • Stiltesauna
  • Pier
  • Muizenissen in de brievenbus
  • Microfobie
  • Leven in death row
  • Typologie
  • Zonnig
  • Mona Lisa gaat biometrisch
  • Met zijne smartphone
  • Honger in concentratiekamp
  • Geld gezocht
  • Gorilla's in de bib
  • De tien versiertrucs van Kassa-nova
  • sneeuwballenhaiku
  • sneeuwhaiku
  • ijzige winterhaiku
  • winterzonhaiku
  • herfstige winterhaiku
  • nieuwjaarshaiku 2014
  • smeltsneeuwhaiku
  • winterhaiku 2013
  • Gedicht bij een foto van Titus Simoens
  • Columns leren schrijven? Dat kan
  • Sirvente over Angelina
  • Een spiegel en een kind
  • Huwelijksgeluk of ???
  • naar Nero
  • Een koudehaiku
  • Het wintert nog... een haiku
  • nooit te laat voor een nieuwjaarshaiku: voor het personeelsfeest
  • een naakte winterhaiku
  • een sneeuwhaiku
  • cisiojaantje over Sinterklaas
  • Een interview met een schrijvende CEO
  • Hoe ik m'n depressie overwon
  • Clerihew over Hans de Booij
  • Een clerihew over Marc Didden
  • Een clerihew over Stijn Streuvels
  • Een blason over scheiden
  • Een clerihew over Hitchcock
  • Een blason over een wasmachine
  • Een blason over een vaatwasmachine
  • Een blason over een lekkernij
  • postergedicht 2012 van Willy
  • Een blason over slagroom
  • derde postergedicht 2012 van Ilse
  • Het eind van de wereld, postergedicht 2012 van Ilse
  • postergedicht 2012 van Ilse
  • Posterpoëzie bij de foto's van Ive Steyaert
  • Het nut van de dames: een gedicht
  • Collage met Bambi in de hoofdrol
  • collage over een slager
  • Collage over eindigheid en dood
  • Een contrafact voor 't Oud Sluis
  • cisiojaantje voor Werelddierendag
  • cisiojaantje voor 11 november
  • Cisiojaantje voor Moederdag 2012
  • poëziepostervoorstelling op zaterdag 17 maart 2012
  • Eenvoud
  • winterhaiku Willy
  • winterhaiku Ilse
  • winterhaiku Annemie
  • winterhaiku Marijke
  • winterhaiku Carolien
  • Sint wil op reis
  • Een clerihew over sinterklaas
  • In memoriam
  • Een limerick over een Olense meid
  • Een limerick over een Astense non
  • Een limerick over een Antwerpenaar
  • Johan de Boose op 28 november in de Bib van Deinze
  • Johan de Boose op 28 november in de Bib van Deinze
  • Almachtige Juf
  • Getroffen
  • Een limerick over een Gentse begijn
  • Goud
  • Naar 'Waiting Room 1', een schilderij van Francien Krieg
  • El Sympatico
  • Het monster van de afgunst
  • Erik Vlaminck op 26 oktober in Deinze
  • Academie Acrostichon 8
  • Academie Acrostichon 7
  • Academie Acrostichon 6
  • Academie Acrostichon 5
  • Academie Acrostichon 4
  • Academie Acrostichon 3
  • Academie Acrostichon 2
  • Academie Acrostichon 1
  • meer weten over de lessen Literaire Creatie?
  • Literaire Creatie blog scoort
  • Vergeet je niet in te schrijven
  • Tijd om (je in) te schrijven.
  • boerengedicht
  • Lessenreeks over een kinderboek schrijven
  • Denken durven doen
  • poëziepostergedicht
  • Zul je van me houden
  • Einder
  • poëziepostergedicht
  • Huis Lambrecht
  • Verleiding (sonnet)
  • Binnen/ Buiten
  • Tuur en Bernadette, twee alledaagse kinderen
  • boekgedicht Ria: een gedicht bestaande uit boektitels
  • Toekomst/ Future
  • Muizenissen
  • Voor Richard Minne
  • Rijstpudding
  • Donderdag 27 januari: de stadsdichter trakteert.
  • Als de vos de passie preekt...
  • boekgedicht: een gedicht bestaande uit boektitels
  • haardhaiku
  • Hemelhaiku
  • boekgedicht: een gedicht bestaande uit boektitels
  • Zijden
  • Johanna Spaey te gast op 1 december
  • Zinneloos
  • Brighton Pier
  • regenboog acrostichon
  • bekroonde SMS van Kim
  • bekroonde SMS van Anke
  • Opnieuw gelanceerd.
  • interview met een schrijver
  • zonder titel (Marijke)
  • Keuken
  • huisdier
  • Christophe Vekeman te gast op 31 maart
  • POËZIELENTE 2010: ZWART
  • POËZIELENTE 2010: In de fleur
  • POËZIELENTE 2010: zonder titel
  • POËZIELENTE 2010: Kasteelhaiku
  • POËZIELENTE 2010: nawinterhaiku
  • POËZIELENTE 2010: Taalbarrière
  • paardhaiku
  • horizonhaiku
  • oudejaarsavondhaiku
  • vorsthaiku
  • rivierhaiku
  • schaatshaiku
  • winterhaiku
  • MAANDAG 30 NOVEMBER 2009 LUC DEVOLDERE
  • Luc Devoldere in de bib van Deinze
  • MUUR! vanaf morgen op deze blog
  • Thuiskomst
  • My home is my castle
  • Paspoort van een naamloze
  • Haast je langzaam
  • Hemelse dialoog
  • Met mijn beide handen
  • Vlinderstof
  • Aan de waterkant
  • Antimakassar
  • Kattebelletje
  • Zinneproeven
  • Monoloog
  • STEFAN HERTMANS te gast
  • POEZIEPOSTERS, OOK VOOR JOU!
  • Je naam (postergedicht van Barbara)
  • proper postergedicht van Barbara
  • Schemerdonker (postergedicht van Kim)
  • postergedicht van Anke
  • Kunstacademie (postergedicht van Barbara)
  • postergedicht van Kim
  • Goddelijke gedachten (postergedicht van Anke)
  • sonnet
  • Proust gaat om zijn post
  • Lente
  • Spielerei
  • geïnspireerd op Bram Vermeulen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    literaire creatie Deinze
    Zelf gedichten of verhalen schrijven? Dat kan!
    De academie van Muziek, Woord en Dans van DEINZE biedt een schrijfopleiding aan. Meer informatie krijg je via literairecreatie.deinze@hotmail.com Hieronder een bloemlezing van het werk van de cursisten.
    12-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getroffen

    Getroffen

     

     

    Zwarte, rode aarde vol

    zware, dode paarden

    gevallen adem gestold

    in trage moddermond

     

    Zwetende benen geplant

    in vers gevelde velden

    leven te kort; geschoten

    in kortgesloten ogen

     

    Getroffen door dit stil

    schreeuwende beeld

    slijpt hij hierbij zijn

     

    eigen verhaal, bijtend

    geschreven in krimpende

    groeiende stenen

     

                       © Carolien


    10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een limerick over een Gentse begijn

    Een hippe stoere begijn uit Gent

    wordt op de gladde dansvloer getemd

    Na veel joint plezier

    belandt ze met zwier

    bij de monnik die haar goed verwent

     

                  © Marijke


    07-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goud

    Goud

     

     

    Lichaam enkel benen

    blik voorbij de meet

    oor wacht op het teken

    handpalm streelt het zweet

     

    Strakke snaar

    vlakke baan

    wachten maar

    ja!

     

    Hoek, hand, hoek, hand

    hakken, hakken

    hak, hak

    ha!

     

     

              © Carolien


    04-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar 'Waiting Room 1', een schilderij van Francien Krieg

    In de badkamer kladt ze met oogschaduw in appelblauwzeegroen. De eyeliner en mascara vergen extra concentratie. ‘Parkeerson’ of hoe heet dit beestje ook weer, neemt stilaan de controle van haar doen en laten over.  Met een pincet trekt ze enkele grijze oude-wijven-snorharen uit. ‘Hoelang duurt het nog voor iemand anders dit voor haar moet doen ? Nog enkele maanden, weken ?  Met warmrode stift schildert ze haar lippen. Ze  accentueert haar grote mond. Die mond, waaruit de rokerstem kraakt en van karakter getuigt.
    In de grauwe tonen van de slaapkamer, verpoost Sien op het bed, voor ze haar adamskostuum ruilt voor een passende outfit. Naakt, gerimpeld, dooraderd en hier en daar wat uitgezakt, is de aftakeling zichtbaar, haar liters lotion en kilo’s hand- body- en gezichtcrèmes ten spijt. De wallen onder haar ogen geven haar iets ‘trouwe hondachtigs’.  Haar eens zo mooi opstaande borsten, parkeren nu op haar bolle buikje. De spiegel boven het bed liegt er niet om. Tachtig kaarsen blaast ze uit.  Vandaag ! 
    In gedachten blikt ze terug op enkele van haar veroveringen die ze in deze kamer meenam. Met velen waren ze en vooral uit het artistieke milieu. Alternatievelingen, sommigen berooid, andere met een vette portefeuille. Kwestie dat ze ook brood op de plank moest hebben. De twee jongens die ze baarde, kennen hun vaders niet. Van de oudste weet Sien het wel, maar wat haar tweede zoon betreft, stopt ze het gokken. Ze had er toen meerdere per dag.  Jan, de oudste heeft de ogen en mond van Simon. Simon, de enige man uit het arsenaal aanbidders, met wie ze een stabiele relatie uitbouwde. Op het moment dat Simon de ring niet alleen rond zijn vinger voelde knellen, verdween hij met de noorderzon. Sien beviel van een flinke en gezonde zoon. Na haar tweede zoon nam ze geen risico’s meer, ze legde de eierstokken voorgoed het zwijgen op.
    Vandaag komen ze Sien ophalen. Haar twee zonen, samen met hun vrouw én de kleinkinderen. Ze gaan op restaurant, dé kaarsen uitblazen. Dat de twee schoondochters van haar nieuwste outfit en trendy haarkleur zullen balen, raakt haar niet. Niet meer ! ‘Lang zal ze leven, in de gloria.

    ©  Ilse


    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Sympatico

    El Sympatico

     

    Beroering in televisieland: VTM stopt met ‘De Pfaffs’.

    Daar zijn ze weer, de smalende en venijnige commentaren op de beroemdste familie van Vlaanderen. Verwende aandachtszoekers! Luiwammesen! Dikke nekken! Profiteurs!

    Ik hoor en lees wel af en toe iets over het wel en wee van de Pfaffs, maar een aflevering van de realityserie heb ik nooit gezien. Toch erger ik mij mateloos aan de scherpe uithalen.

    Kennen al die mensen-met-een-mening dan niet het verhaal van de pater familias uit de reeks? Hoe hij opgroeide in een woonwagen, als een van de elf kinderen van een weduwe? Hoe hij door keihard werken, de beste keeper van de wereld werd? Hoe hij de nationale voetbalheld van de jaren tachtig werd?

    Speelt mijn drang om het op te nemen voor de prinsen Laurent en de Britneys van deze wereld mij parten? Waarschijnlijk wel.

    Uit een interview met dochter Lindsey, begreep ik dat het haar pijn doet dat haar geliefde vader zich niet gewaardeerd voelt. Haar woorden raakten me.

     

    Ik was een enorme fan van Jean-Marie Pfaff, de doelman.

    Posters van SK Beveren, de Rode Duivels, Jean-Marie en portretten van z’n jonge gezin overwoekerden de kast en het lelijke behangpapier van m’n slaapkamer. Ik koesterde de keepertrui, de keeperhandschoenen en het trainingtruitje die ik van hem kreeg.

    De kleinere schatten verzamelde ik in een fotoalbum. Afbeeldingen uit weekbladen, uit reclames en op sigarenbandjes, stickers uit de befaamde boeken van Panini, alle gesigneerde postkaarten die hij mij opstuurde. En natuurlijk de échte foto’s, mijn dierbare getuigen van ontmoetingen met m’n grote idool.

     

    Vandaag doorblader ik dit album en voel weer de impact van deze man op m’n kindertijd.

    Heel bijzonder vind ik de momentopnames van een dorpskermis toen ik dertien was. Ik droeg een geel T-shirt waarop ik in grote blauwe letters Jean-Marie Pfaff geschreven had. De organisatoren hadden Jean-Marie kunnen strikken voor een speciale acte de présence, in een doel van het lokale voetbalveld. Alle opgedaagde fans mochten de uitdaging aangaan: een strafschop nemen tegen de beste doelman van België. De kinderen mochten de bal van iets dichterbij trappen.

    Jean-Marie etaleerde met veel flair z’n talent. Bij de mannen, z’n meesterschap in het stoppen van penalty’s. Bij de kinderen, z’n geloofwaardig ‘doen alsof’. Hij haalde alles uit de kast om z’n kleine supporters te laten scoren. Toen dit bij een peutertje niet lukte, leek hij oprecht aangedaan. En ik? M’n perfecte krul in de winkelhaak was net onbereikbaar.

    Pas jaren later drong het langzaam tot mij door dat ik misschien wel tot de doen-alsof-categorie behoorde.

    Vandaag hou ik helemaal niet van opgezette scènes en onoprechte complimenten. Maar voor het meisje van dertien betekende elke aanmoediging – oprecht of niet – een stevige duw in de rug. Een heel klein beetje dankzij Jean-Marie, was ik toch een talentvolle voetbalster geworden.

    Wel was ik nogal traag. Ik wist al lang dat ik nooit snel zou kunnen lopen. Maar op m’n vijfde waande ik me nog een echt sprinttalent. Eenmalig, enthousiast en vol van mezelf daagde ik mijn vader uit: “Kijk papa, ik kan al heel rap lopen! Doen we een keer om ter rapst?”

    Heel gedreven, perste ik alles uit mijn kleine lijfje. Vertederende kinderlijke bezieling, zo’n twintig meter lang. Ik zag mijn vader op z’n dooie gemak huppen, met z’n handen in de broekzakken van z’n zondagse pak. Ik zag hem, met zijn grote trage passen - als in slowmotion - mij zelfvoldaan aankijken. Ik zag hem winnen.

     

    Mijn archief voert mijn gedachten terug naar een speciaal weerzien met Jean-Marie, na een wedstrijd tussen mijn favoriete ploeg en SV Waregem. Ik, net geen veertien, had mezelf opgetut met mijn gepimpt geel T-shirt en m’n zelf gehaakte geelblauwe sjaal. Op de achtergrond flaneerde een knappe Carmen.

    Na deze ontmoeting was ik enkele dagen helemaal in de war. Jean-Marie had mij een zoen op de wang gegeven! En dan nog voor de ogen van z’n vrouw Carmen! Een zoen géven, dat kende ik wel. Dat hoorde bij het ritueel voor het slapengaan, een verplichte slaapwel-kus aan m’n vader. Ook het uitwisselen van kussen met nieuwjaar kende ik. Maar een zoen kríjgen? Dat had ik bij volwassenen wel eens gezien, in een film of zo. Maar voor kinderen was dat toch alleen iets voor verjaardagen?

     

    Een foto van mijn allereerste persoonlijk contact met Jean-Marie trekt m’n aandacht. Hij en ik, dicht bij elkaar op de parking van het Waregemse Regenboogstadion. Ik was twaalf en had speciaal voor mijn eerste ervaring als supporter, mijn truitje van SK Beveren aangetrokken.

    Een andere afdruk van deze ontmoeting heeft een heel parcours afgelegd tussen de handen van mijn schoolvriendinnetjes. “Ooh, is dat uw vader? Je lijkt zo op hem!” De verrassende uitroep deed mij wegdromen. Een sympathieke man als Jean-Marie voor mijn moeder? Een lieve vader voor mij? Sinds die dag op school heeft de foto een plaatsje in m’n portefeuille, nu al meer dan dertig jaar.

     

    Ik sla m’n boek vol herinneringen dicht en denk weer aan de criticasters die mij zo irriteren.

    Ben ík jaloers op de Pfaffs? Eigenlijk wel.

    Afgunstig? Helemaal niet!

     

    ©Peanut


    29-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het monster van de afgunst

    Het monster van de afgunst.

     

    De zon staat hoog aan de hemel. Enkele stralen beschijnen de ingang van een rots.

    Daarbinnen schuilt hij. Diep weggedoken, ogen afgedekt door een masker.

    Het groen van zijn handen steekt scherp af tegen het grijs van de rots.

    Zijn gespierde borstkas en slanke taille zijn niet in verhouding met het kolossale hoofd. Grijphanden met zwartgelakte nagels bewegen rusteloos. Vlijmscherpe tanden tussen de bloedeloze, dunne lippen.

    "Moe, zo moe. Wanneer zal ik eindelijk rust krijgen?"

     

    © Marijke

    20/10/11


    16-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erik Vlaminck op 26 oktober in Deinze

    Erik Vlaminck is romanschrijver en theatermaker. Hij publiceerde o.a. een zesdelige familiekroniek over het leven van gewone mensen in het Vlaanderen van de 20e eeuw. In 2008 verscheen de roman 'Suikerspin', een boek over het leven van een Siamese tweeling en vier generaties kermisreizigers.

    Erik Vlaminck is ook een zeer goede performer. Hij speelt en imiteert personages uit zijn boeken, hij brengt met veel humor verrassende verhalen, en vertelt tussendoor over wat hem drijft als schrijver.

    Yves Van Durme praat met Erik Vlaminck.  Dit is een organisatie van de leeskringen van de bibliotheek en de opleiding literaire creatie (Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans)

    Wannneer? Woensdag 26 oktober om 20 u.
    Waar? Bibliotheekkelder, ingang via Markt

    Prijs: 3 euro, 2 euro (vvk), inclusief een drankje
    Maximum 100 aanwezigen, reserveren aanbevolen

    logo bibliotheekInfo:
    Stedelijke Bibliotheek
    09 381 95 60
    bibliotheek@deinze.be
    www.bibliotheekdeinze.be


    11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 8

    A van artistieke verkenning

    K van kunstzinnig

    A van amusant

    D van dansende woorden

    E van enthousiast en eigenzinnig

    M van muzikale uitspattingen

    I van inventief

    E van energiek


    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 7

    A van artistiek

    K van kunstkraamkliniek

    A van amusante alliteraties

    D van dieptewerking

    E van eigen stemklankontwikkeling

    M van muzikaliteit

    I van intensieve beweging,

    E van expressief


    07-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 6

    A rtistiek

    C urieuzeneuzesleutelgaten

    A chter de schermen

    D romen om voor te gaan

    E rvaring

    M oederhard, niet met een t

    I ngenieuze pointes

    E gelcreatief.


    06-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 5

    A anleg

    K ade

    A rcadische poëzie

    D eining

    E rvaring

    M eander

    I llusie en verdwijning

    E gellicht


    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 4

    A rtistiek genieten

    C atharsis

    A ctuele accordeonisten

    D eeltijdse danseressen

    E rudiete dichters

    M eerwaarde

    I ntens beleven

    E lementaire deeltjes


    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 3

    A anwezige authenticiteit

    K akafonische klanken

    A angename adolescenten

    D rummende docenten

    E xcentrieke études

    M usicerende muzikanten

    I nspirerende invallen

    E clatante Eva’s.


    01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 2

    A anleg

    K oor

    A mbitie

    D oorzetting

    E rvaring

    M oeizame momenten

    I nspanning beloond

    E nergieke emotie.


    29-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie Acrostichon 1
    De Academie bestaat uit dit jaar 125 jaar.
    Dus:
    De academie bestaat dit jaar 125 jaar. 
    En dat vieren we.   We vuren de volgende dagen acrostichons af.
    Veel leesgenot.  

    Oh ja, nog tot 30 september kan je inschrijven voor de opleiding Literaire Creatie.  Haast je.

    ACADEMIE

     

    Met de A  van Altklanken

    Met de C van creëren

    Met de A van adagio

    Met de D van dartelende dansers

    Met de E van elegante echappé

    Met de M van muurhoge pointes

    Met de I van innige woordenstroom

    Met de E van expliciete dromen


    27-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer weten over de lessen Literaire Creatie?

    Wil je nog wat meer informatie over de opleiding Literaire Creatie?  
    Dat kan.   Tot eind september ben je welkom op maandag, woensdag of donderdag om 18u30 in de bibliotheek van Deinze. 

    Of mail naar literairecreatie.deinze@hotmail.com 

    Inschrijven kan nog tot eind september.




    26-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Literaire Creatie blog scoort

    Dit blog telt al meer dan 13400 bezoekers.   De inzet van de cursisten Literaire Creatie van de academie van Muziek, Woord en Dans loont dus.

    Misschien staat er binnenkort ook van jou een tekst op deze site.    Een gedicht, een verhaal, een dialoog...  Op ofwel maandagavond, woensdagavond of donderdagavond, tussen 18u45 en 21u45 kan je kennis maken met het werk van schrijvers en krijg je ook tips and tricks mee als schrijfoefening.

    Inschrijven kan  nog op de volgende dagen in de academie van Deinze, Kalkhofstraat 25, 9800 Deinze

    vrijdag 26 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    maandag 29 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    dinsdag 30 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    woensdag 31 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur

    Tot in september.




    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet je niet in te schrijven


    Tijd om wat meer te lezen?  Tijd om wat meer te schrijven?   Onder begeleiding?  Dat kan op de Academie voor Muziek, Woord en Dans van Deinze.    Lees verder in deze blog wat de opleiding Literaire Creatie je allemaal te bieden heeft.
    Eens je overtuigd bent, aarzel niet en schrijf je in of s
    tuur een mailtje naar: literairecreatie.deinze@hotmail.com

    Inschrijven kan op de volgende dagen in de academie van Deinze, Kalkhofstraat 25, 9800 Deinze

    donderdag 25 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    vrijdag 26 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    maandag 29 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    dinsdag 30 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    woensdag 31 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur

    Tot in september 2011.



    13-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd om (je in) te schrijven.
    Schrijf je geregeld teksten voor je blog?
    Je vindt het heerlijk om je te wentelen in een wereld van woorden.
    Woorden die hun thuis vinden in een gedicht, een cursiefje, een verhaal, een dialoog of een roman.

    Dan is de richting Literaire Creatie zeker iets voor jou.

    Tijdens de wekelijkse les komen alle genres - poëzie, proza, toneel - uitgebreid aan bod. We zitten drie uur in de bibliotheek, een inspirerende boektempel, waar we ons ook kunnen verdiepen in de voorbeelden uit de jeugd- en volwassenenliteratuur. En in wat de cursisten zelf geschreven hebben, natuurlijk.

    Tijdens het academiejaar komen drie auteurs langs om te vertellen over hun inspiratiebronnen en hun manier van schrijven.

    Wat je schrijft kunnen ook anderen lezen dankzij de wekelijkse selectie van de literaire bijdragen van de cursisten op de blog:
    http://www.bloggen.be/literaire_creatie_deinze/

    Als sluitstuk van deze driejarige opleiding presenteer je een staalkaart van je literaire creativiteit aan een professionele jury.

    Wens je meer te weten over deze schrijfopleiding? Stuur een mailtje naar:
    literairecreatie.deinze@hotmail.com

    Inschrijven kan op de volgende dagen in de academie van Deinze, Kalkhofstraat 25, 9800 Deinze

    donderdag 25 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    vrijdag 26 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    maandag 29 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    dinsdag 30 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur
    woensdag 31 aug van 10.00 tot 12.00 &
    van 16.00 tot 18.00 uur

    Tot in september 2011.

    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boerengedicht

    Traag ploegt de man

    Verder aan de horizon

    Zindert het maïsveld

    Onder de zwetende zon

     

    Brulvijver omlijst kikker

    En op het halfslapende erf

    Waak ik toegewijd.

     

    © Marijke.




    Archief per week
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/06-28/06 2015
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 03/12-09/12 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog


    Inhoud blog
  • NIEUWE BLOG
  • Kathleen Vereecken maandag 29 juni in de bib van Deinze
  • Te laat...
  • De laatste week om een kennismakingsles mee te pikken
  • Nog drie redenen waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • INSCHRIJVEN KAN NOG TOT 30 SEPTEMBER
  • Drie redenen waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Maak van dit academiejaar een creatief jaar
  • Drie redenen waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Je twijfelt nog om je in te schrijven voor de schrijfcursus?
  • Een jaar lang wekelijkse schrijfles, voor amper 206 euro
  • schrijflessen op woensdagochtend
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Voor de snelle beslissers...
  • Een jaar lang wekelijkse schrijfles, voor amper 206 euro
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Waarom je beter een schrijfopleiding aan de SAMW Deinze volgt
  • Een jaar lang wekelijkse schrijfles, voor amper 206 euro
  • Literaire creatie in de voormiddag
  • Maak kennis met Literaire Creatie
  • Paul JACOBS komt
  • Zo ziet muziek eruit
  • Stiltesauna
  • Pier
  • Muizenissen in de brievenbus
  • Microfobie
  • Leven in death row
  • Typologie
  • Zonnig
  • Mona Lisa gaat biometrisch
  • Met zijne smartphone
  • Honger in concentratiekamp
  • Geld gezocht
  • Gorilla's in de bib
  • De tien versiertrucs van Kassa-nova
  • sneeuwballenhaiku
  • sneeuwhaiku
  • ijzige winterhaiku
  • winterzonhaiku
  • herfstige winterhaiku
  • nieuwjaarshaiku 2014
  • smeltsneeuwhaiku
  • winterhaiku 2013
  • Gedicht bij een foto van Titus Simoens
  • Columns leren schrijven? Dat kan
  • Sirvente over Angelina
  • Een spiegel en een kind
  • Huwelijksgeluk of ???
  • naar Nero
  • Een koudehaiku
  • Het wintert nog... een haiku
  • nooit te laat voor een nieuwjaarshaiku: voor het personeelsfeest
  • een naakte winterhaiku
  • een sneeuwhaiku
  • cisiojaantje over Sinterklaas
  • Een interview met een schrijvende CEO
  • Hoe ik m'n depressie overwon
  • Clerihew over Hans de Booij
  • Een clerihew over Marc Didden
  • Een clerihew over Stijn Streuvels
  • Een blason over scheiden
  • Een clerihew over Hitchcock
  • Een blason over een wasmachine
  • Een blason over een vaatwasmachine
  • Een blason over een lekkernij
  • postergedicht 2012 van Willy
  • Een blason over slagroom
  • derde postergedicht 2012 van Ilse
  • Het eind van de wereld, postergedicht 2012 van Ilse
  • postergedicht 2012 van Ilse
  • Posterpoëzie bij de foto's van Ive Steyaert
  • Het nut van de dames: een gedicht
  • Collage met Bambi in de hoofdrol
  • collage over een slager
  • Collage over eindigheid en dood
  • Een contrafact voor 't Oud Sluis
  • cisiojaantje voor Werelddierendag
  • cisiojaantje voor 11 november
  • Cisiojaantje voor Moederdag 2012
  • poëziepostervoorstelling op zaterdag 17 maart 2012
  • Eenvoud
  • winterhaiku Willy
  • winterhaiku Ilse
  • winterhaiku Annemie
  • winterhaiku Marijke
  • winterhaiku Carolien
  • Sint wil op reis
  • Een clerihew over sinterklaas
  • In memoriam
  • Een limerick over een Olense meid
  • Een limerick over een Astense non
  • Een limerick over een Antwerpenaar
  • Johan de Boose op 28 november in de Bib van Deinze
  • Johan de Boose op 28 november in de Bib van Deinze
  • Almachtige Juf
  • Getroffen
  • Een limerick over een Gentse begijn
  • Goud
  • Naar 'Waiting Room 1', een schilderij van Francien Krieg
  • El Sympatico
  • Het monster van de afgunst
  • Erik Vlaminck op 26 oktober in Deinze
  • Academie Acrostichon 8
  • Academie Acrostichon 7
  • Academie Acrostichon 6
  • Academie Acrostichon 5
  • Academie Acrostichon 4
  • Academie Acrostichon 3
  • Academie Acrostichon 2
  • Academie Acrostichon 1
  • meer weten over de lessen Literaire Creatie?
  • Literaire Creatie blog scoort
  • Vergeet je niet in te schrijven
  • Tijd om (je in) te schrijven.
  • boerengedicht
  • Lessenreeks over een kinderboek schrijven
  • Denken durven doen
  • poëziepostergedicht
  • Zul je van me houden
  • Einder
  • poëziepostergedicht
  • Huis Lambrecht
  • Verleiding (sonnet)
  • Binnen/ Buiten
  • Tuur en Bernadette, twee alledaagse kinderen
  • boekgedicht Ria: een gedicht bestaande uit boektitels
  • Toekomst/ Future
  • Muizenissen
  • Voor Richard Minne
  • Rijstpudding
  • Donderdag 27 januari: de stadsdichter trakteert.
  • Als de vos de passie preekt...
  • boekgedicht: een gedicht bestaande uit boektitels
  • haardhaiku
  • Hemelhaiku
  • boekgedicht: een gedicht bestaande uit boektitels
  • Zijden
  • Johanna Spaey te gast op 1 december
  • Zinneloos
  • Brighton Pier
  • regenboog acrostichon
  • bekroonde SMS van Kim
  • bekroonde SMS van Anke
  • Opnieuw gelanceerd.
  • interview met een schrijver
  • zonder titel (Marijke)
  • Keuken
  • huisdier
  • Christophe Vekeman te gast op 31 maart
  • POËZIELENTE 2010: ZWART
  • POËZIELENTE 2010: In de fleur
  • POËZIELENTE 2010: zonder titel
  • POËZIELENTE 2010: Kasteelhaiku
  • POËZIELENTE 2010: nawinterhaiku
  • POËZIELENTE 2010: Taalbarrière
  • paardhaiku
  • horizonhaiku
  • oudejaarsavondhaiku
  • vorsthaiku
  • rivierhaiku
  • schaatshaiku
  • winterhaiku
  • MAANDAG 30 NOVEMBER 2009 LUC DEVOLDERE
  • Luc Devoldere in de bib van Deinze
  • MUUR! vanaf morgen op deze blog
  • Thuiskomst
  • My home is my castle
  • Paspoort van een naamloze
  • Haast je langzaam
  • Hemelse dialoog
  • Met mijn beide handen
  • Vlinderstof
  • Aan de waterkant
  • Antimakassar
  • Kattebelletje
  • Zinneproeven
  • Monoloog
  • STEFAN HERTMANS te gast
  • POEZIEPOSTERS, OOK VOOR JOU!
  • Je naam (postergedicht van Barbara)
  • proper postergedicht van Barbara
  • Schemerdonker (postergedicht van Kim)
  • postergedicht van Anke
  • Kunstacademie (postergedicht van Barbara)
  • postergedicht van Kim
  • Goddelijke gedachten (postergedicht van Anke)
  • sonnet
  • Proust gaat om zijn post
  • Lente
  • Spielerei
  • geïnspireerd op Bram Vermeulen


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs