Inhoud blog
  • Vakantie!
  • SUPERBELANGRIJKE MEDEDELING!!!!
  • Agenda laatste week
  • Voorbeeldexamen !!!!!!!
  • Oproepje...
    Zoeken in blog

    Zoeken in blog

    Latijn 1LC
    Heilig Hartcollege Waregem
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vertalingen van teksten

    8.3 Centiem is de koning te rijk, maar voor hoelang? 

    Het is middernacht. De maan en de sterren verlichten met hun stralen de stadswegen en de markten. In de stad slapen de mannen en de vrouwen en de kinderen. Maar niet iedereen slaapt.

    Centiem gaat immers heimelijk de stad uit met zijn pot vol met goudstukken en gaat naar zijn wijngaard. Onderweg/Op de weg zingt hij op deze wijze: "Hoewel de burgers dit niet weten, ben ik niet meer arm, maar rijk. Goden en godinnen, ik loof jullie: jullie geven vele goudstukken.

    Nu ga ik naar de volle pot met dit nieuwe goud van mij, met deze nieuwe goudstukken. Kijk, ik ben al tweemaal rijk.

    Goudstukken, stralende vrienden, boven alles mij dierbaar, ik hoor altijd met grote vreugde jullie stemmen. Vanaf dit uur kan ik echt gelukkig zijn en het goed maken: het gouden medicijn ruimt alle ziektes uit de weg."

    Wanneer hij eindelijk in de wijngaard is, bidt hij met deze woorden: "Alle goden en godinnen, ik bezit nu al twee potten vol met goud door jullie welwillendheid en hulp. Hoe goed zijn jullie jegens mij! Wat een dankbetuigingen ben ik jullie verschuldigd!"

    Daarna opent hij de pot en bekijkt met veel zorg de geldstukken. Uiteindelijk vindt hij tussen de goudstukken een klein zilveren geldstuk. Dit haalt hij uit de pot en bidt opnieuw: "Dit grote geschenk, goden en godinnen, geef ik jullie met dankbaar gemoed."

    Daarna draagt hij de pot naar dat gedeelte van de wijngaard, waar de andere pot onder de grond verborgen ligt.

    8.5 Van een kale reis terug

     

    Maar wat ............ daar?

    Het is toch niet waar?

    Op de plaats waar het goud onder de aarde moet ......................

    ............................., verlicht de maan de ................ kuil met .............. stralen!

     

    Eerst staat Centiem stomverbaasd, vervolgens roept hij uitzinnig:

    “...........................  dood! ..................... begraven!

    ....................................... mijn geldstukken is mijn leven ................ leven ................... !

     

    Het (verzwegen onderwerp) is immers ................................ zonder vreugde, ................................... zonder reden om te leven, ................................... zonder leven.

     

    ................................ met mijn goudstukken in een graf te ..........................    ............... zonder goud .......... deze aarde te ................................

     

    O ............ goden en godinnen, hoe wreed zijn ................. voor mij! Jullie kwellen me met ......................... folteringen!”

     

    ............................. een heel uur houdt hij niet op met op deze .................... te .................. en te .................................. .

     

    Tenslotte .......................... en met een bedroefd gemoed keert hij terug ........ de stad met de .......................... pot.

     

    Deze begraaft hij ...................... .......... de tuin.

    Want hij meent geen enkele andere plaats ................. .................... .

     

    09-02-2009 om 19:49 geschreven door R.Carels  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inhaaltoets nummer 3
    Maandag 16 februari om kwart voor één, laatste herkansing... Kom naar de lerarenkamer. Als er anderen geïnteresseerd zijn, behalve diegene die ziek geweest zijn, meld het mij dan op tijd!

    Nathan 14.5/35 (telt niet mee, want het was niet beter dan je vorige)
    Julie 22/35 (nu heb je dezelfde punten als je gemiddelde, namelijk 22)
    Laurens 17.5/35
    Louise 19.5/35 (gemiddelde, want je toets nu was 22/35)
    Hélène 24.5/35 (en dat brengt je gemiddelde op 23.5/35 --> verbetering was duidelijk in de oefeningen!)
    Lowie 16.5/35.... (niet geslaagd!)

    09-02-2009 om 19:04 geschreven door R.Carels  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Correctie oefeningen 8.1 + 8.2 + 8.4
    Vergeet niet de a-oefeningen te leren... Ik vraag daar zeker zinnetjes uit om te vertalen.

     

    8.1 b

     

    1.  door jouw zorg (BWB van middel)

    2.  door de grootste gevaren (BWB van oorzaak)

    3.  met/door nieuwe geneesmiddelen

    4.  op een rechtvaardige manier (BWB van wijze)

    5.  in het derde jaar (BWB van tijd)

    6.  door zeer grote voorraden

    7.  met/door jullie hulp

    8.  door jouw woorden

    9.  met veel geldstukken

    10.             met een harde straf

    11.             door een lange stilte

    12.             met jouw goud

    13.              met mijn ogen

    14.              Met één voorbeeld

    15.              Met grote vreugde

     

     

     

    8.1.c (zie WB p .47)

     

    1.  Hoe waarschuwt hij de jongens?

    2.  Hoe bekijkt hij de geldstukken?

    3.  Hoe smeekt hij?

    4.  Wanneer gaat hij terug?

    5.  Waardoor is hij bang?

    6.  Wanneer moet ik komen?

    7.  Waardoor is hij blij?

    8.  Hoe komt hij terug?

    9.  Waardoor zijn we blij?

    10.             Waardoor is hij ziek geworden?

     

    Uit het eerste woord van deze vraagzinnen kan je de functie afleiden van de ablatief: BWB van tijd, plaats, middel of oorzaak.

     

     

     

     

    8.1 d

     

    Zie kadertje p.108 HB: datief à persoon ; ablatief à zaak (indien geen vz.!)

     

    1.  Abl.: met/door onze plannen

    2.  Dat.: aan/voor een ondankbare man

    3.  Dat.: aan /voor een goede zoon

    4.  Dat.: aan/voor onze meester

    5.  Abl.: met/door mijn goud

    6.  Dat.: aan/voor een dwaze jongen

    7.  Abl.: door veel overwinningen

    8.  Abl.: op een zeker/vast uur

    9.  Abl.: met/door één woord

    10.             Dat.: aan/voor ons en aan/voor jullie

    11.             Abl.: met/door een onbekende ziekte

    12.             Dat.: aan/voor het Romeinse volk

     

     

     

     

    8.1 e

     

    1.  Dat.: Hij meldt het goede nieuws aan zijn zoon.

     

    2.  Abl.: Door de weldaad van de goden heb ik nu veel goudstukken.

     

    3.  Dat.: WE geven een mooi boek aan onze meester.

     

    4.  Abl.: Onze vrienden komen met een blij gemoed naar ons.

     

    5.  Dat.: Voor slaven is het leven niet altijd zo hard.

     

    6.  Abl.: Door je uitstekende raad kan ik het goud terugvinden.

     

    7.  Abl.: Elke dag komt hij het vierde uur naar de wijngaard.

     

    8.  Abl.: Waarom versterken jullie de stad niet met muren?

     

    9.  Dat.: Hij antwoordt niets aan de bode.

     

    10.             Dat.: Ons boek van Latijn bevalt ons heel veel.

     

     

     

    8.2 b

     

    1.  Met de meester

    2.  Zonder plan/raad

    3.  Uit een tempel

    4.  Uit zo’n grote voorraad

    5.  Over de diefstal

    6.  Over de mannen

    7.  Met jouw vriend

    8.  Zonder (de) jongens

    9.  Met grote zorg

    10.             Met jullie

    09-02-2009 om 18:08 geschreven door R.Carels  


    07-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inhaaltoets 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je kan de toets op deze site vinden. Als je hem wilt maken (misschien in de krokusvakantie als herhaling?), print hem af, maak hem en dien hem bij mij in. Ik zal hem met plezier verbeteren!

    http://sites.google.com/site/latijnvoor1lc/inhaaltoets-1-caput-6-7-8-1-1


    07-02-2009 om 11:30 geschreven door R.Carels  


    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weektoets dinsdag
    Oefeningen van 8.1 + 8.2 + 8.4!
    Opgelet: vergeet de oefeningen a en 8.1e niet te leren (zinnetjes: vertaling).

    05-02-2009 om 18:43 geschreven door R.Carels  


    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's!!!!
    http://sites.google.com/site/latijnvoor1lc/foto-s

    04-02-2009 om 19:23 geschreven door R.Carels  


    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag inhaaltoets
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Leerlingen die donderdag de toets opnieuw mogen maken indien ze dat willen:

    - Alex
    - Sander
    - Louis
    - Julie
    - Louise

    (- Martijn, Hélène, Nathan)

    Ik neem dan het gemiddelde van die twee toetsen.

    Willen jullie ook Lowie waarschuwen indien hij reeds terug is?

    Vertel het voort want niet iedereen kijkt op de site...
    Indien nodig maak ik voor volgende week ook nog een grote inhaaltoets.

    03-02-2009 om 00:00 geschreven door R.Carels  


    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen foto? de foto's zijn te groot... ik heb moeite om ze online te krijgen... kan iemand helpen?

    kunnen jullie dit openen?

    http://docs.google.com/Doc?id=dfk6r5qc_132hgt2mcfq

    02-02-2009 om 00:00 geschreven door R.Carels  


    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.agenda woordjes

    Woordjeslijst

     

    Tegen dinsdag 03/02: 285-431

    Tegen donderdag 05/02: 285-445

    Tegen maandag 09/02: 285-459

    Tegen dinsdag 10/02: 285-466

    Tegen donderdag 12/02: 285-480

    Tegen maandag 16/02: Herhaling woordjes 2de semester

    Tegen dinsdag 17/02: 285-487

    Tegen donderdag 19/02: 285-511

     

    Tegen maandag 02/03: 285-525

    Tegen dinsdag 03/03: 285-532

    Tegen donderdag 04/03: 285-546

    Tegen maandag 09/03: herhaling 285-557 + kader


    Herhaling:


    Tegen dinsdag 10/03: 1-200

    Tegen donderdag 12/03: 201-350

    Tegen maandag 16/03: 351-500

    Tegen dinsdag 17/03: 501-557

    31-01-2009 om 17:53 geschreven door R.Carels  


    28-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overzicht van de theorie voor de krokusvakantie
    Ik laat dit document nog kopiëren voor jullie, maar het kan handig zijn om het al te gebruiken bij het leren voor de grote toets volgende dinsdag.

    http://sites.google.com/site/latijnvoor1lc/overzicht-voor-de-krokusvakantie-van-de-theorie

    Lukt het jullie om dit te openen?

    28-01-2009 om 22:11 geschreven door R.Carels  


    25-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.extra oefeningen bij de datief (HB p.100-101)

    E

     

    1.Marcus geeft mooie geschenken aan zijn vriendin.

    2.Waarom antwoord je niets aan Centiem?

    3.Maak de maaltijd klaar voor onze vrienden!

    4.Jouw hulp is voor mij niet noodzakelijk.

    5.Het is niet meer aangenaam voor jullie.

    6.Wat vertelt hij aan Lucia?

    7.Het is heel goed voor jullie, heel slecht voor ons.

    8.We zijn aan jou de grootste dank verschuldigd.

     

    F

    1.Onze families, van onze familie, aan onze familie

    2.Onze zussen (sorores = nom./acc.vr.mv.)

    3.Vele vrouwen

    4.Dwaze slavinnen, van een dwaze slavin, aan een dwaze slavin

     

    Woorden uit de tweede klasse kunnen voor duidelijkheid in de naamval zorgen!

     

    G

     


    1.Nom.

    2.Dat.

    3.Nom.

    4.Gen.

    5.Nom.

    6.Gen.

    7.Dat.

    8.Gen.

    9.Dat.

    10.            Dat.


     

    H

    1.Nom.vr.mv.  = mijn vriendinnen

    Gen.vr.enk.  = van mijn vriendin

    Dat. Vr.enk.  = aan mijn vriendin

    2.Dat.m.mv.  = aan jouw vijanden

    3.Acc.vr.enk.  = een gelukkige echtgenote

    4.Nom.m.mv.  = aangename mannen

    Gen.m.enk. = van een aangename man

    5.Nom.vr.mv.  = mijn zussen

    6.Nom./acc.o.mv. = andere geheimen

    7.Gen.vr.mv.  = van jouw zorgen

    8.Nom./acc.o.enk.  = het derde hoofdstuk

    9.Acc.m.enk. = de geschikte plaats

    10.           Nom./acc.o.mv. = andere bezittingen

    11.           Dat.m.mv.= aan onze kinderen (libris = aan boeken)

    12.           Nom./acc.o.mv. = enorme tempels

     

    I

    1.Acc.m.mv. = gelukkige jongens/kinderen

    2.Gen.o.enk. = van de Romeinse markt of van het Romeinse Forum

    3.Dat.o.enk. = voor het beste plan/voor de beste raad

    4.Nom.m.mv. = mijn ogen

    Gen.m.enk. = van mijn oog

    5.Nom./acc.o.enk. = een veilige stad

    6.Acc.m./vr.enk. = mij en jou

    7.Nom.vr.mv. = de slechtste meesteressen

    Gen.vr.enk. = van de slechtste meesteres

    Dat.vr.enk. = aan de slechtste meesteres

    8.Nom.m.mv. = onze volkeren

    Gen.m.enk. = van ons volk

    9.Nom.vr.mv. = de bekende vrouwen

    Gen.vr.enk. = van de bekende vrouw

    Dat.vr.enk. = aan de bekende vrouw

    10.            Gen.m.mv. = de overige kinderen

    11.            Acc.m.mv. = alle boeken

    12.           Acc.vr;mv. = mooie eilanden

    25-01-2009 om 12:21 geschreven door R.Carels  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meebrengen maandag
    Beste 1lc'ers,

    Ik weet dat het wat op de laatste knip is... maar kunnen jullie als je dit nog leest het volgende meebrengen morgen voor de les leefsleutels:

    lijm, schaar, tekenblad (A4-formaat) en tijdschrift(en)

    Bedankt
    groeten
    mevrouw Carels

    25-01-2009 om 12:14 geschreven door R.Carels  


    20-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen












    Persoonlijke berichten:

    Alex,                       ik kreeg je huistaak niet. Dien donderdag het huiswerkje in.
    Albéric,                   je maakte in plaats van oefening b, oefening a. Dien donderdag de juiste versie van het huiswerk in.

    Leerlingen van wie ik donderdag of maandag enkele remediëringsoefeningen of herhalingsoefeningen verwacht omdat hun punten voor de toets minder dan 7/10 waren zijn:

    - Laurens
    - Joyce
    - Lowie
    - Geertje
    - Alex
    - Louis
    - Nathan
    - Hélène

    Ik zou graag hebben dat jullie oefening c in je handboek maken op pagina 94. Deze oefening is niet verplicht, maar ik raad het jullie sterk aan omdat ik vrees dat jullie anders niet mee zullen zijn. Ik zou graag hebben dat ik iedereen goede punten kan geven en dat iedereen trots kan zijn op zichzelf. Je mag die oefening op een gewoon cursusblad maken.
    Ook wil ik van deze leerlingen de controlekaart zien donderdag. Help mij eraan herinneren. Ik wil nagaan of jullie die kaart gebruiken bij het studeren. De oefeningen en de theorie op de weektoets kwamen letterlijk uit de oefeningen die we zagen in de les. Weten jullie dat het heel belangrijk is om de oefeningen te hermaken (desnoods enkel mondeling)? Weten jullie dat je moet leren uit de fouten die je maakt bij oefeningen en toetsen? (Kunnen jullie reageren via de site? Ik vraag het me namelijk echt af.)
    Als er leerlingen zijn die een bepaald stuk niet begrijpen, dan wil ik gerust over de middag eens afspreken met een paar van jullie klas voor half uurtje bijles. Laat het me dan weten via de site (na de les is het meestal nogal druk hé).

    Voor alle leerlingen: Donderdag zullen we even het Leerbeest overlopen in verband met het maken van oefeningen. Breng dus Leerbeest mee!

    Groeten
    Mevrouw Carels

    20-01-2009 om 20:55 geschreven door R.Carels  


    16-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik vrees dat het bijna zover is... Slechts 5 tovenaarsstempels (waarvan ééntje van Louise, maar zij was ziek geweest) met 'blijven oefenen' op voor de woordjes. Dat wil zeggen: 14 keer minstens 4/5! Als jullie zo goed bezig blijven, kan ik maar beter al naar de winkel rennen om wat snoepjes... ;-)

    16-01-2009 om 14:22 geschreven door R.Carels  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Agenda vanaf maandag 19 januari
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste 1Lc'ers, hier weer de wekelijkse nieuwtjes.

    Vergeet niet de vertaling van de leesteksten op te schrijven tegen de volgende les... Die vertaling is geen huistaak op punten, dus het mag gewoon op een cursusblad om dan in je map te stoppen. Dit kan jullie helpen om te oefenen in het lezen van Latijnse teksten. We zullen jullie vertaling zoals gewoonlijk dan weer in het begin van de les klassikaal verbeteren.

    Als je vragen hebt over de leerstof (de genitief, de imperatief, de vocatief,...) dan mag je ze zeker via de blogsite stellen!

    Ik was trouwens heel trots toen de meneer van vorige week (die in de les bij ons zat) blij was om zo'n leuke en enthousiaste klas te zien. Hij vond jullie heel flinke en vrolijke leerlingen. Ik heb ook al verteld aan jullie klastitularis dat jullie echt heel aangename leerlingen zijn om aan les te geven. Een pluim dus voor jullie!


    Wat staat jullie te wachten in Latijn nog de volgende twee weken? Nog twee nieuwe naamvallen en dan hebben we ze allemaal gezien!!! Joepie! We zagen al... de nominatief (onderwerp + naamwoordelijk deel van het gezegde), de accusatief (LV + BWB bij voorzetsel), de vocatief (aanspreking) en de genitief (van-bepaling of BVB). In de volgende weken gaan we nog de laatste twee (van de zes) naamvallen leren namelijk de datief en de ablatief.

    Lessen:


    maandag 19/01 (7de lesuur): Vest.6.3 Een arme Assepoes wordt een rijke bruid (2) + Vest.6.4 Oefeningen op de genitief.
    dinsdag 20/01 (6de + 7de lesuur): Weektoets 2B + Vest.7.1: De datief van de eerste klasse (theorie + oefeningen HB p.99-101)
    donderdag 22/01 (3de lesuur): Vest.7.2 De bruidsschat van Lucia: leestekst.

    maandag 26/01 (7de lesuur): Cultuur: Nomen est omen. (HB p.103-106)
    dinsdag 27/01 (6de lesuur): Weektoets 3B + Verbetering cultuurles 'Nomen est omen'.
    dinsdag 27/01 (7de lesuur): 8.1 De ablatief van de eerste klasse (HB p.107)
    donderdag 29/01: 8.1 Oefeningen bij de ablatief zonder voorzetsel (HB p.108-109)


    Woordjes:

    Tegen maandag 19/01: 285-354 + kadertje!

    Tegen dinsdag 20/01: 285-361

    Tegen donderdag 22/01: 285-375

    Tegen maandag 26/01: 285-389

    Tegen dinsdag 27/01: 285-396

    Tegen donderdag 29/01: 285-410

    Tegen maandag 02/02: 285-424


    Huistaken en toetsen:

    Tegen dinsdag 20/01: weektoets 2B + huistaak: oefeningen bij de genitief HB p.94 b 1-12

    Tegen dinsdag 27/01: weektoets 3B + huistaak: Geld, geld, geld (cultuur HB p.95-98) (jullie krijgen hier een blaadje voor met vraagjes)

    Tegen dinsdag 03/02: Toets caput 6 + 7 + 8.1 (HB p.89-110) (geen huistaak!)

    16-01-2009 om 13:30 geschreven door R.Carels  


    09-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I'm feeling happy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

























    Ik voel me blij! En waarom voel ik me blij? Wel, omdat ik heel trots ben op jullie. Zestien mensen hebben vier op vijf voor de woordjes of zelfs meer! Als jullie dit volhouden moet ik zeker eens trakteren... en dat maakt me blij! Iedereen heeft precies goede voornemens gemaakt voor 2009 in verband met Latijn. Als je geen stempel hebt is dat natuurlijk geen drama, volgende keer beter hé! We blijven optimistisch en positief denken, één keer een slechte woordjestoets kan je zo weer ophalen. En zeker maandag... ik zal 20 woordjes dan vragen en ik ben er zeker van dat jullie dat weer flink (maar natuurlijk ook niet overdreven) zullen studeren. Misschien een tip: hermaak al wat oefeningen dit weekend over de imperatief of bekijk nog eens de genitief zodat je maandagavond niet alles moet beginnen leren nog voor de weektoets. Ik ben zowiezo al blij dat jullie zo flink werken voor Latijn. Dus: goed zo en houden zo!

    Oh ja, helpen jullie mij onthouden dat ik nu iedere keer in het begin van de les de nieuwe woordjes overloop? Dat helpt jullie misschien ook nog om de woordjes beter te kennen...

    Fijn weekend
    Mevrouw Carels

    09-01-2009 om 16:04 geschreven door R.Carels  


    06-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meter+peters / Nieuw vragenblokje Latijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Beste leerlingen van 1Lc en sympathisanten,

    Ik gaf het adres van deze site aan één van jullie peters, dus misschien laten zij binnenkort wel een berichtje na (als ik het juiste adres tenminste heb doorgegeven...).

    Op deze plaats mogen jullie trouwens ook vragen stellen en jullie kunnen elkaar ook helpen op deze manier. Je kan extra uitleg vragen, praktische tips (zoals het feit dat ieder huistaak op een collegeblad moet), wat extra hulp over de middag (in verband met een bepaald onderwerp), studietips, ...

    Groeten
    Mevrouw Carels

    P.S.: Weetje van de dag: ik kreeg van de kerstman nieuwe stempels om jullie woordjes te corrigeren! Iedereen krijgt nu een stempel... Je hebt een stempel met 'goed gedaan' en een stempel met 'blijven oefenen'. 'Goed gedaan' staat voor 4.5/5 of 5/5. Vandaag gaf ik jullie hoe dan ook allemaal zo'n stempel, maar sommigen hebben ook een 'blijven oefenen' stempel. Doe jullie best om meteen weer in een regelmatig studieritme te komen.

    06-01-2009 om 19:44 geschreven door R.Carels  


    04-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een goede voorbereiding voor de cultuurles donderdag
    Een goede voorbereiding voor de cultuurles donderdag is het volgende filmpje op youtube bekijken.

    Klik op de link.
    http://www.youtube.com/watch?v=CKBvAGs4TLo

    Het is een tamelijk amateuristisch toneeltje van enkele leerlingen, maar alle fasen van een Romeins huwelijk worden er wel heel netjes op een rij gezet.
    Lukt de link niet, dan moet je gewoon 'Roman wedding' intypen op de site youtube.com

    04-01-2009 om 17:47 geschreven door R.Carels  


    02-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw semester, een nieuwe agenda-inhoud! (deel 1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
















    Lessen:


    maandag 05/01: (7de lesuur) De imperatief (theorie) + examenbespreking.
    dinsdag 06/01: (6de lesuur) Vest.5.9 Oefeningen bij de imperatief + 5.10 Marcus mag dan toch trouwen (leestekst).
    dinsdag 06/01: (7de lesuur) BZL: leestekst 5.10 (vervolg).
    donderdag 08/01: (3de lesuur): Cultuur: Nam hodie ante noctem... (De huwelijksceremonie).

    maandag 12/01: (7de lesuur): Vest.6.1 De genitief van de eerste klasse (theorie + oefeningen).
    dinsdag 13/01: (6de lesuur): Weektoets 1B + Vest.6.1 Oefeningen bij de genitief (afwerking)
    dinsdag 13/01: (7de lesuur): Vest. 6.2 De vocatief (theorie+oefeningen).
    donderdag 15/01: (3de lesuur): Vest.6.3: Leestekst: Een arme Assepoes wordt een rijke bruid.

    Woordjes: (jullie krijgen ook een nieuwe controlekaart)

    Tegen dinsdag 06/01: 285-291

    Tegen donderdag 08/01: 285-305

    Tegen maandag 12/01: 1-319

                           Herhaling woordjes 1ste semester + nieuwe

    Tegen dinsdag 13/01: 285-326

    Tegen donderdag 15/01: 285-340

    Tegen maandag 19/01: 285-354 + kadertje!

    Tegen dinsdag 20/01: 285-361

    Tegen donderdag 22/01: 285-375

    Tegen maandag 26/01: 285-389

    Tegen dinsdag 27/01: 285-396

    Tegen donderdag 29/01: 285-410

    Tegen maandag 02/02: 285-424


    Huistaken + toetsen:


    Tegen dinsdag 13/01: Weektoets 1B + Huistaak: Herhalingsoefeningen HB p.83 a 1-12 + HB p.86 d 1-8 + HB p.86 g 1-8.

    Wat in het groen staat is de opgave voor jullie huistaak! Dus dat moet je invullen in de schoolhoofding van je collegeblad. Wees netjes... en veel succes ermee!

     







    02-01-2009 om 16:50 geschreven door R.Carels  


    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!

    22-12-2008 om 15:29 geschreven door R.Carels  




    Archief per week
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008

    Blog als favoriet !

    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    WELKOM OP DE BLOG VAN 1LD!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs