Gemiddelde toets + wat op je toetsenmapje moet staan...
Gemiddelde toets: 14/20 Ik plaatste de woordjes maar op vijf omdat ze bij de meesten nogal slecht waren... Opvallend: de mensen die slecht of niet verbeteren, halen ook weinig punten op de weektoets...
Roze mapje:
08/09: Woordenschattoets 1 16/09: Weektoets 1 23/09: Woordenschattoets 2 23/09: Weektoets 2 (Het onderwijs in het oude Rome,...) 29/09: Woordenschattoets 3 30/09: Weektoets 3 07/10: Caput 1-2 + weektoets 4 13/10: Woordenschattoets 4 14/10: Woordenschattoets 5 14/10: Weektoets 5 21/10: Caput 3
Plaats de toetsen in de juiste volgorde, vul je roze voorblad in en VERBETER!
Tegen donderdag 23 oktober moeten jullie de vertaling maken van de tekst die we vandaag in de klas lazen over Centiem die polst bij zijn zoon wie zijn liefje is (en vooral of ze rijk is!). Het is een goeie oefening om de langeklinkerstammen te leren vertalen. Jullie hebben een stappenplan om te vertalen, gebruik dat! Zorg ervoor dat je om de vijf regels eens samenvat voor jezelf wat er nu eigenlijk al precies gebeurd is in het verhaal. Dit is geen huistaak, maar gewoon iets wat je thuis moet doen. Het moet dus niet op een collegeblad. We zullen het dan klassikaal verbeteren begin volgende les.
Tegen de dinsdag na de herfstvakantie maken jullie een leuke affiche over het vak Latijn + oefening e (over de langeklinkerstammen) zie agenda op de site. Belangrijk: dit geldt als één huistaak samen (met twee onderdeeltjes dus).