Zoeken in blog

Categorieën
  • Actueel (2)
  • Beaufort 2015 (3)
  • Domein Raversyde (0)
  • Genua (7)
  • Indonesië (10)
  • Kunst (4)
  • ManMade - Raversyde (19)
  • Mu.ZEE Oostende (3)
  • Oostende - Architectuur (1)
  • Oostende - Kunst (1)
  • Private Tag - Raversyde & Vrijstaat O (13)
  • Inhoud blog
  • Genua: referentiepunten
  • Genua: Wachten op de trein
  • Genua: van Enoteca's en Elevatories
  • Genua: Futuristen en een Duce
  • Genua: Museum Talk
  • Genua: een stad voor doden.
  • Genua: om de winter aan te kunnen
  • Private Tag: Shane Waltener
  • Private Tag: Heidi Voet
  • Perivate Tag: Sarah Vanagt & Katrien Vermeire
  • Private Tag: Patrick Van Caeckenbergh
  • Private Tag: Performing Objects
  • Private Tag: Bart Lodewijks
  • Private Tag: Fransje Killaars
  • Private Tag: Gorod Ustinov
  • Private Tag: Nicolas Floc'h
  • Private Tag: Maria Degrève
  • Private Tag: Dolores Bouckaert
  • Private Tag: Mira Albrecht
  • Private Tag: inleiding
  • ManMade: Mark Dion
  • ManMade: Frans Gentils
  • ManMade: Brandon Ballengée
  • ManMade: Van Balen & Cohen
  • ManMade: Leo Copers
  • ManMade: HéHé
  • ManMade: Ant Farm
  • ManMade: Ackroyd & Harvey
  • ManMade: Wim Delvoy
  • ManMade: Rune Peitersen
  • ManMzde
  • ManMade: Nicolas Floc'h
  • ManMade: Maarten Vanden Eynde
  • ManMade: Allan Sekula & Noël Burch
  • ManMade: Simon Faithfull
  • ManMade: Luc Deleu
  • ManMade: Louis de Codier
  • Kan esthetiek ook ManMade zijn?
  • MANMADE RAVERSYDE: bij wijze van intro
  • "In Iedereen zit er Goud"
  • World Press Photo in Knokke
  • S.E.A.S. = Scharpoord[i] Experimental Art Space:
  • Zwembad Felix & Tanghe: Stand van Zaken
  • HISK - Open Studios 2016
  • Then Day After BEAUFORT 2015
  • VLUCHTEN (kan niet meer?)
  • Yogyakarta, 11 juli 2015
  • Jakarta - Yogyakarta, 10 juli 2015
  • Beaufort 2015: fragmenten
  • Europese Spoken in Mu.ZEE
  • Lili Dujourie in Mu.ZEE en S.M.A.K.
  • Jakarta, 9 juli 2015
  • Jakarta, 8 juli 2015 deel 3
  • Beaufort 2015: De Grens?
  • Oostende Toerisme: Ensor-aan-Zee (1)
  • Beaufort 2015: Films in Raversyde
  • Jakarta, 8 juli 2015 deel 2
  • Jakarta, 8 juli 2015 deel 1
  • Jakarta, 7 juli 2015
  • Op weg naar Java 2 (6 juli 2015)
  • Op weg naar Java 1 (5 juli 2015)
  • In Vraag Gesteld
    Categorieën
  • Actueel (2)
  • Beaufort 2015 (3)
  • Domein Raversyde (0)
  • Genua (7)
  • Indonesië (10)
  • Kunst (4)
  • ManMade - Raversyde (19)
  • Mu.ZEE Oostende (3)
  • Oostende - Architectuur (1)
  • Oostende - Kunst (1)
  • Private Tag - Raversyde & Vrijstaat O (13)
  • CultuurContaCt in Dialoog
    Op reis in alle Kunsten
    02-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.World Press Photo in Knokke

    WORLD PRESS PHOTO

     

    Knokke, Scharpoord, tot 12 juni 2016

     

    Je onthoudt wat je ziet. Wat je ziet is voor jou duidelijk aanwezig. Het is belangrijk genoeg om je aandacht te trekken en te houden. Het moet – als het ware – in tegenstelling zijn tot wat op dat moment door je hoofd gaat. Een contradictie of een paradox. Ik blijft beide woorden vaak herhalen. (Ogenschijnlijke) tegenstrijdigheid. In tegenstrijd met wat ik op dat moment verwacht. Heel duidelijk en pertinent, en dat blijft ook zo, of eventjes tot herkenningspunten opgehaald zijn. Een foto is ieders realiteit, maar in een andere tijd en ruimte. Wanneer je ‘in’ die context bent geraakt, begint herkennen, appreciëren en reflecteren. Een foto... daar kan je ontzettend veel mee doen.

     

    World Press Photo[i] probeert al jaar en dag via een selecte en zeer strenge jury, die foto’s te lauweren die technisch zuiver gemaakt zijn én tegelijkertijd zo’n paradox doen ontstaan. Voorbij verwondering. We raden aan de link te gebruiken om de foto’s traag één voor één te bekijken. Lees  ook hierna enkele passages van mevrouw Tessa Hetharia, Project Manager Exhibitions bij WPP.

     

    Kijken is belangrijk.

     

    De tijd nemen: “Wanneer u maar nieuwsgierig genoeg bent, zult u stoppen. U zult kijken naar de foto, misschien iets nabij stappen om het beter te zien en wellicht de tekst lezen om te ontdekken waar we zijn en wat we zien. In de weergaloze tred van de dag, is het stoppen al heel wat...”

    Denk niet dat je alles kunt begrijpen. Van poserende meisjes in een klein Spaans dorp weet niemand “waarom ze zo serieus en boos kijken ...” niemand.”  Onthoud: “... de fotograaf (nodigt) uit om dichterbij te komen. Om ondanks de chaos en onrechtvaardigheid de rust te nemen als beschouwer.” Het is de bedoeling van de fotograaf om “om (ons) iets meer te doen begrijpen van wat er gebeurt.” En ze citeert een laureate: “Photos can present empathy that text and words cannot.” Waarna ze besluit: “Ik hoop dat u met precies dat gevoel hier vanavond weggaat: dat u even stil bent blijven staan en iets van verbondenheid hebt gevoeld.”

     

    Fotografie op andere plaatsen.

     

    In Oostende: Exposure Value: www.yvon.be

    In Brugge: 44 Galery: www.44gallery.be

    In Antwerpen: FotoMuseum: www.fotomuseum.be

    In Parijs, Grand Palais: www.seydoukeitaphotographer.com/en

    Enz....

     

    Ken je andere locaties? Stuur ze door!!!

    02-06-2016 om 09:14 geschreven door André & Annick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Kunst
    Tags:Kunst, fotografie, World Press Photo
    >> Reageer (0)
    01-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.S.E.A.S. = Scharpoord[i] Experimental Art Space:

    S.E.A.S. = SCHARPOORD[i] EXPERIMENTAL ART SPACE:

     

    Knokke-Heist heeft zo zijn/haar eigen kunststijl. Niet te moeilijk, met een snuifje surrealisme, decoratief én pertinent, prijzig en met zicht op tijdloosheid, als je wil sparen in de Zoute-stijl. Geen probleem, elk zijn stijl (en portemonnee).

     

    Het Cultuurcentrum Scharpoord geeft al jaar én dag kansen aan jonge kunstenaars die los gaan van de traditionele paden en iets uitproberen. Vandaar SEAS = kom het hier tonen en reflecteer samen over de appreciaties. Niet meteen makkelijke kunst, maar een praatje met de kunstenaar helpt.

     

    Momenteel is er Jill Vandorpe[ii] met een presentatie: What about the things that Break?

    Kijk eerste even naar haar werken via de website van Jill Vandorpe. Daarna kan je best overweg met het tekstfragment  dat we uit een interessante blog gehaald hebben:

    “In mijn werk vertrek ik altijd vanuit mijzelf en mijn eigen wereld. Gevoelens, gebeurtenissen, herinneringen en schrijfsels komen er in voor. Voor mij is kunst een andere vorm van taal of communicatie. Ik wil beginnen waar de taal niet meer kan en de poëzie het overneemt. Poëzie die een ruimte in taal creëert voor de dingen die niet meer te verwoorden zijn. Poëzie laat plaats aan onze interpretatie maar leidt ze bijna onmerkbaar door een spel van verbergen en tonen, metaforen en symboliek. Mijn beelden construeer ik op deze manier.”[iii]

     

    Wat doe je met dingen die breken. Hou je ze weg, verstop je ze tot je meer afstand hebt kunnen nemen of plaats je ze voluit in beeld zodat je in woorden en lijnen afscheid kunt nemen. Het beeld wordt dan een herinnering en in de massa van die gebeurtenissen een metafoor voor een herkenbaar gevoel. Wat moet je in vraag stellen? In welk beeld staat iets dat jij herkent alsof het van jezelf is? Waarom is een vinger nog geen hand? En als het breekt: waarom dan, waarom dat? Was het gewicht van herinneren te zwaar? Moet iets vervagen, verdwijnen, slechts een spoor van potlood, verf, stof, plaaster, ... nalaten.

     

    “Mijn werk speelt zich voor een groot deel af op papier. Ik maak zowel tekeningen (met verschillende media) en grafisch werk. Steeds meer introduceren zich ook kleine sculpturen. Deze laten de beleving van een werk op een andere manier toe dan 2D werk. De opstelling van de werken vormt uiteindelijk mee de inhoud van het werk.
    Het vertrekpunt bij het maken van een beeld kan vaak iets heel klein, onbenullig zijn (vandaar de titel van mijn vorige tentoonstelling ‘Something of nothing’). Al te vaak projecteren wij als mensen onze wensen, hoop en verlangens in kleine objecten (vb. souvenirs, talisman, ..). In mijn werk hou ik ervan om deze dingen niet alleen af te beelden maar ook om het werk zelf als iets symbolisch maar ook poëtisch te presenteren. Voor mij is het aan de toeschouwer om het gevoel en de betekenis van een werk opnieuw in te vullen zoals een woord in een gedicht een suggestie naar vele verhalen kan vormen.”[iv]

    Ik lees haar gedicht en denk eerder aan “What about the things YOU break?” Iets dat uit zichzelf breekt, heeft iets in zich dat doet breken. Met de klank van broosheid die in de ets, grafiek[v], kleinsculptuur, setting opduikt. Neen: niet de broosheid van vrouw, maar de broosheid van object en tijd, van feit en houdbaarheid, van omgeving en aanvoelen.

    01-06-2016 om 11:37 geschreven door André & Annick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Kunst
    Tags:Kunst, Knokke, Scharpoord, Jill Vandorpe
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwembad Felix & Tanghe: Stand van Zaken

    (Ceci n’est pas un ‘Mijnheer de Burgemeester!’)

    Locatie: op café in Gent. Schuin over me: een man en een vrouw – lunch break? – thema: over macht. Methodiek: woord/wederwoord. Vaak versterkt door de mimiek die met de intensiteit van het gesprek ook grilliger wordt. “Hàhà...” (afwijzend, laatdunkend)... “Hoe is het mogelijk...” (bevestiging van de gesprekspartner.) Alles is goed verstaanbaar. Dit is een muziekloze plaats.  “Ik heb begrepen... maar ik weet het niet, hé ... maar allé...” Kneukels op tafel tikken om iets daarvan te bevestigen. Of om de bewering tot op een manier te bevestigen. ‘Hoe dan ook, een studioke aan zee zie ik wel zitten, ja.” – pauze – “Ja, wat wil je...” Thema was: zwembad in Oostende. En dat ze daar nogal wat aan het doen zijn. Bouwen en afbreken. 

    Ondertussen geen verder nieuws meer. Ik denk dat we af en toe zullen moeten polsen. Volg ondertussen de groei van de petitie http://www.petities24.com/zwembad-oostende.

    Ondertussen een pertinente vraag gekregen: Wat is het standpunt van DEMENT in dit dossier. Ik heb navraag gedaan maar (nog) geen antwoord gekregen. Wel één en ander teruggevonden op hun site. 

    “Dement wil in het dossier van het stedelijk zwembad een genuanceerde positie innemen. Dit dossier onderscheidt zich immers van andere bedreigde erfgoedpanden doordat het uitzonderlijk géén plaats moet ruimen voor alweer een architecturaal banaal appartementsgebouw in de stad. Naar verluidt zou er een publiek toegankelijk park ingericht worden. Het gaat dus voor één keer niet om erfgoed dat moet wijken voor het winstbejag van een bouwpromotor, maar wel om het algemeen belang, hetgeen de sloop van dit markant gebouw in een ander perspectief plaatst. Daarenboven biedt de sloop een unieke kans om dit stedelijk landschap, met enkele van onze meest beeldbepalende gebouwen zoals de hippodroom, de Thermae Palace, en de Koninklijke gaanderijen die getuigen van de urbanisatie onder Leopold II en het mondaine karakter dat Oostende ooit zo kenmerkte, in zijn grandeur te herstellen door de aanleg van een kwaliteitsvolle en publiek toegankelijke plaats.”

    Duidelijk. Dement trekt de kaart van de Belle (maar ook pauvre) Epoque. Lees bij de commentaren van der petitie  nr. 85 eens. Combineer dat met het ellebogenwerk rond de verkoop van Thermae Hotel en Koninklijke Gaanderijen – plus de tegenstand binnen de gemeenteraad – en traagweg ontstaat een structuur, waarvan je achteraf zult zeggen: “zie je we: ik wist het!” Met mimiek en kneukels op tafel.

    In De Grote Klok (http://www.oostende.be/degroteklok) van juni 2016 staat op p. 12 één en ander over de strandwandeling van het Parijse ‘Collectif Omne’. (https://vimeo.com/164397277) Maar ook een grandioze digitale maquette van de zeedijk ter hoogte van de Venetiaanse, de Nieuwe en de Koninklijke Gaanderijen. Let op het vervangen van de Nieuwe Gaanderij door een groene helling (vgl. oorspronkelijke toestand) en een wandelstaketseltje vanaf de Drie Gapers. Maar daarachter staat het zwembad van Felix en Tanghe al in zijn “brutalistische” naaktheid ingeperkt. Dat geeft twee gevoelens. Eerst: oef: gespaard en een grandioze plaats voor overdekte luister, zoals de stadshall in Gent. En: oei: zo levenloos, ontnomen van de functie waarvoor het brutaal weg uitgetekend was. Maar toch: ja: het is tastbaar, met een nieuwe functie én een cultuurhistorische waarde, contradictie en paradox van een stad die niet weet (of begrijpt) hoe met mens én toerist om te springen.

     

     

     

    01-06-2016 om 10:36 geschreven door André & Annick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Oostende - Architectuur
    Tags:Oostende, Stedelijk Zwembad, Felix & Tanghe
    >> Reageer (0)
    31-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HISK - Open Studios 2016

    Naar halfjaarlijkse gewoonte: eerst HISK OPEN STUDIOS 2016, daarna de eindpresentatie van de laatstejaars: dit is toekomst kijken want DAAR zie je de kunstenaars die straks (en velen nu al) op internationale presentaties worden meegenomen.

     Wie zijn dat?

     Buren (BE/NL), Lydia Debeer (BE), Ella de Burca (IR), Kasper De Vos (BE), Vesna Faassen & Lukas Verdijk (NL), Aslan Gaisumov (CE), Indrikis Gelzis (LV), Elias Ghekiere (BE), Minja Gu (KR), Alejandra Hernández (CO), Lien Hüwels (BE), Pepa Ivanova (BG), Ola Lanko (UA), Almudena Lobera (ES), Rebekka Löffler (DE), Ariane Loze (BE), William Ludwig Lutgens (BE), Oleg Matrokhin (RU), Pedro Moraes (BR), Cadine Navarro (FR/US), Jonathan Paepens (BE), Joke Raes (BE), Jura Shust (BY), Diana Tamane (LV), Anne Van Boxelaere (BE), Wieske Wester (NL)

     Belangrijk is ook dat alle geselecteerden opgenomen worden in een alfabetische lijst (http://hisk.edu/mw/index.php/Artists), van waaruit je een startidee hebt over deze ‘jonge’ kunstenaar en in vele gevallen meteen een link naar hun website. Als het Belgische kunstenaars zijn, kan je hen vaak volgen via Kunstenpunt op Bamart: http://bamart.be/nl

     We zijn er zoals altijd met een uitgesproken opgewekt gevoel van teruggekeerd. Letterlijk bedoeld maar wel in de gietende regen. Meer verf dan anders (Willy Van den Bussche – PMMK - zou opgelucht snuiven), grote technisch kunnen en verf, potlood, houtskool, zelfs spelen met de eigenschappen van pertinente olieverf op transparant acryl. Video, foto, installatie, ... Alles met de toon van een aanstekelijk begin, nopjes waar minstens straks grote verwonderen en bewondering zal uitkomen (in sommigen gevallen –barsten).

     Uit de drup (het dak LEKT ontzettend – iemand noemt het: een waterval op zolder) voor we in de regen doken: nog dit genoteerd: “Dit zijn de jonge kunstenaars die één zijn met hun werk via de (auto)biografie en de anekdote. Individueel in fotografie, film van zichzelf en door zichzelf, eigen leven als inspiratie en als zichtbare context. De omgeving vastleggen als decor waarin gebeurtenissen aanleding zijn tot nadenken. Uitnodiging, in-stappen, empathie. Als acteur in een gefixeerde presentatie, de dramatiek van een land en wat dat land (waaruit je komt) vanop afstand - als dat al mogelijk zoniet af te wenden is – met je doet. 

    Ps:

    1.  Stuur een mail naar info@hisk.edu om telkens uitgenodigd te worden op de presentaties.

    2.    Nieuwe inschrijving postacademisch studie, praktijk, intervisies, tentoonstellen, ....: http://hisk.edu/mw/index.php/Application

    31-05-2016 om 00:00 geschreven door André & Annick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Kunst
    Tags:Kunst, HISK
    >> Reageer (0)
    22-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Then Day After BEAUFORT 2015

    In de bijdrage ‘Dialoog: vluchten (kan niet meer)’ van 16 september 2015[1] waren we op zoek naar hoe we nu precies moeten omgaan met het begrip ‘vluchten’, zeker in het licht van de honderdduizenden vluchtelingen die aan en net over de grens van de Europese Gemeenschap staan. We hebben daarbij verwezen naar het kort maar krachtig artistiek moment van Vrijstaat O & Beaufort 2015: Troost en Verzet, met link naar de film The March (https://www.youtube.com/watch?v=3BW83sHDCpc = volledige versie met Duitstalige onderschrift)

     

    Het gaat altijd over wie en wat ze zijn. Over begrijpen of schrik. Over wat bij het gastcollege faculteit politiek U.G. door de rector werd genoemd: politieke berekening. Dat is de andere meetbaarheid. We nemen een aantal uitspraken van Martha C. Nussbaum mee als suikertje bij bittere koffie.

     

    Het is heel belangrijk te weten dat een duidelijke woordkeuze de basis is van de goede argumenten in een opbouwend gesprek. Filosoferen of proberen te begrijpen gaat over woorden en waarden: “Het is de meest verheven plicht van ons onderwijs en van journalisten om deze waarden te koesteren: intelligent omgaan met informatie, principieel consistent zijn, verbeelding cultiveren, samenwerken (met respect en wederkerigheid zegt ze verder in het artikel) en hoop koesteren” (Nussbaum, 2015) Ze verwijst daarbij naar Kant: zelfs wanneer we geen reden tot hoop zien, hebben we de morele plicht hoop te koesteren... terwijl we de hindernissen op ons pad proberen te overwinnen.

     

    Hoe overwinnen? “De verbeelding cultiveren is één van de belangrijkste taken van het onderwijssysteem. Daarom moeten wij niet bezuinigen op programma’s op het gebied van de geschiedenis, de literatuur en de filosofie.” (Nussbaum, 2015)

    Dit zijn drie vakken die in het middelbaar onderwijs onder vuur liggen, De meetbaarheid haalt het in de leraarskamer te vaak van het inhoudelijk onderbouwd gesprek. Ik herinner me een methodeschool die aan de wiskundelesgevers (en te snel benoemde jonge lesgevers) ten onder is gegaan.


    Geschiedenis

     

    Van het standbeeld herinnert men zich een koning op een paard. Geschiedenis dus. Waarom staat dat beeld op die plaats? Waarom is er een grote waardering geweest door de optrekkers van dat beeld? Wat met de lokale bevolking die slechts een illustratieve rol speelt? Heeft de ruimte waar het stuk staat een invloed op de appreciatie van het verhaal? Komt de waardering er door de plaats in de nabijheid van een gerelateerd paleis, kazerne, slagveld? Wat met het ruim (literair en historisch, zelfs reflectief dus filosofisch getint) verhaal? En hoe zit met de dialoog tussen beeld en kijker, tussen kijker en doorgegeven informatie, tussen informatie en duidelijke inschatting in tijd en ruimte?

     

    Alles is informatie en daaruit groeit een dialoog. Johan Idema heeft dat in “How to visit an Art Museum” (Idema, 2014) voor de kunst(en) aangetoond: neem méér tijd dan die 9 seconden. Doe een praatje met de museumspeaker, de geïnformeerde suppoost, de (permanente) gidsen uiteraard. Ik zet daar graag iets bij: maak voor jezelf een soort fotografisch essay i.p.v. losse snapshots. Een kleine powerpoint waarin je toegelaten fotografische opnames in een museum koppelt aan beelden uit de straat, jouw eigen omgeving. Vastleggen van de contextualisering zodat je niet verstrikt in nostalgie. Context is een omgeving waarin iets betekenis heeft of krijgt. Dat lijkt me zeer veilig. Door die context te vatten krijgt de betekenis een soort driedimensionale zichtbaarheid, een sculpturale vorm waaraan en waarin we andere betekenissen kunnen vasthechten tot een, tot ons gefundeerd verhaal, een uitleg, een standpunt. Is dat veilig. Ik dacht van wel, maar Rik Pinxten toonde aan dat bijvoorbeeld personenbelasting betalen – dus ik die me veilig voel betaal - een controle-voorgeschiedenis heeft. “Stel even dat men alleen een belasting op goederen zou heffen en niet op arbeid, dan zou het zelfs niet meer relevant zijn waar of bij wie je woont.” (Teuwen, 2014) Toen begreep ik dat contextualiteit zowel een eigen creatie als een inkapseling door een ander kon zijn. Ben je dan nooit veilig?

    En dan stuiten we op een woord dat nu zò véél gebruikt wordt: veiligheid. Ik heb die veiligheid gevoeld in de Javaanse en Balinese dorpen. Een familiale veiligheid.

     

    Hong Kong

     

    En wat komt er dan in de postbus? Een kunstproject over “A Living Space: The Homes of Pak Sha O” of: “What is essential for a place to be considered “Home”? How can we create a living space of our own?” Plots valt alles samen: de veiligheid die je zelf aanmaakt en die je om veilig te zijn en te blijven, op een democratische manier bespreekbaar maakt. “Through this book all these can be delivered to current and former residents, the migrated descendants, the village head, politicians, environmental carers, educators and the mass media. What makes a village a wonderful living space, is how people manage to live here as a whole. What makes an old Hakka house precious is the committing spirits to rehabilitate it over and over again. We treat this Book Launch and Guided Tours an opportunity to gather and to share, in this particular time and space, let us all redefine the intimate relationship between ourselves and the surrounding environment. http://alivingspace.hk/en/

     

     

     

    Geciteerde werken

    Idema, J. (2014). How to Visit an Art Museum. Amsterdam: Bis Publishers.

    Nussbaum, M. C. (2015, september 12). Waarden voor de toekomst: 5 opdrachten in tijden van angst. De Standaard Op Scherp .

    Teuwen, L. (2014). "Het gezin als samenlevingsvorm is een zeer recente ontwikkeling.". De Mens Nu .

     


     

    22-09-2015 om 00:00 geschreven door André & Annick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Actueel
    Tags:Beaufort 2015 en Mu.ZEE
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 27/07-02/08 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs