De Alpine A110 werd in 1962 voorgesteld aan de wereld tijdens het salon "Mondial de l'automobile " in Parijs . De grote bekendheid van de A110 kwam echter pas rond 1970. En dit dankzij de successen in de diverse rally's. Zowel nationaal (Fr.)als inter nationaal. De bekendste zege was die van de Rally van Monte Carlo anno 1971.
met als rijder de Zweed Ove Anderson. Nadat Renault het "tuning" bedrijf Alpine volledig had overgenomen werd de wagen ingeschreven voor het Wereldkampioenschap Rally en werd de A110 anno 1973 wereldkampioen . De A110 werd geproduceerd in vele ander landen dan Frankrijk die de wagen onder licentie bouwden van Renault. De Alpine A110 was leverbaar in 2 uitvoeringen. De aanschaf prijs tegenwoordig is een bedrag tussen de 65.000 € en 68.000 €.
De snelste Alpine A110 acceleert in 4.5 seconden van stilstand naar 100 km/h.
Vanaf woensdag 1 Juli tot 30 Augustus is er de "zomer expo" in Autoworld (BX) . Een twintigtal modellen van de Porsche 356, van de oudste tot het laatste model, vertellen het verhaal van deze mythische sportwagen die dit jaar 70 wordt. De 356, ontwikkeld in 1950 door Ferry Porsche is de eerste auto die de naam Porsche mocht dragen. De 356 is een kleine lichte sportwagen met een 1100 cc, luchtgekoelde 4-cilinder boxer-motor die tal van sportieve successen behaalde.Er zijn er daar ook diverse uitvoeringen van gemaakt zoals de speedster ,de cabrio en de coupé . Enkele van deze zijn dus terug te vinden in Autoworld. Bovendien wordt er een "Cars & Coffee" georganiseerd op zondag 12 Juli (tussen 10h & 14h ) indien er geen verdere "corona" beperkingen zijn .
Als personenwagen was de 959 één van de eerste auto's waar men het begrip super car op toepaste. De permanent vierwielaangedreven auto met een rijhoogte die zich automatisch aanpaste naargelang de snelheid. De 959 was de eerst productie wagen met zes (handgeschakelde) versnellingen. Een aantal carrosserie delen werden vervaardigd uit het lichte materiaal ; Kevlar. De voorvleugel was van polyurethaan en de voorklep in aluminium. De auto was uitgerust met een 2.85 liter achterin geplaatste boxer motor met 6 cilinders, een dubbele turbo met intercooler die meer dan 45o pk produceerde. Dit maakte het mogelijk om van 0 tot 100 km/h te accelereren in 3.7 seconden en een top van 317 km/h. te halen. Aanvankelijk was de ze bolide bedoeld om in de Groep B te gaan racen heeft men de wagen op de markt gebracht om de auto (rally)auto gehomologeerd te krijgen. Toen de groep B werd 'verboden' werden er drie 959's ingezet in de Dakar Rally. De dakar van 1986 werd door de 959 van Réne Metge gewonnen , de ander twee wagens haalden de tweede en zesde plaats. De prijs van zo'n wagen "tweede hands" ligt tussen 1,5 en 2 miljoen Euro.
De FORD Escort RS 1800 is de meest legendarische van automobiel constucteur FORD. De auto werd van 1975 tot 1983 geproduceerd en won tal van rally's.
De rallywagen werd aangedreven door een 2.000 cc. viercilinder Ford -Coswoth -BDA motor met twee dubbele Weber carburatoren. Zo leverde de motor 240 pk bij 7.800 tpm. Door gebruik te maken van injectie in plaats van de "webers" haalde men 280 pk. uit de motor. In 1979 bouwde Ford twee speciale Escorts RS 1800 voor de rally van Monte Carlo.Deze extra brede wagens hadden motoren met een kleine 270 pk's om het op te nemen tegen de Lancia Stratos . De Fin Ari Vatanen, ster- rijder van het M-Sport team die toen deelnam aan het WRC met steun van Ford werd wereldkampioen in 1981. De enige privé rijder ooit die de titel behaalde.De Noor Martin Schance won in 1978,1979 en 1981 het FIA-Europees kampioenschap rally cross met een Ford Escort RS 1800. Spijtig genoeg moest de RS 1800 ,achter wiel aangedreven,het vaak afleggen tegen de opkomende wagens met vier-wiel aandrijving zoals de Lancia's en Audi's.
Na twee maanden lockdown gaat Autoworld terug open met een Knaller !!
Autoworld is er zich van bewust dat het nog eventjes zal duren eer er terug buitenlandse auto fans de weg naar Autoworld zullen vinden.
Daardoor is het plan ontstaan om de Belgische Auto Fanaat eventjes "te verwennen". Het museum kon een handvol importeurs en verzamelaars van super cars in ons land overtuigen om enkele van hun "exooten" uit te lenen. En nu staan er nog tot 28 juni een twintigtal absoluut buitengewone bolides tentoongesteld in verschillende zones van het museum. Het is dus zeer uitzonderlijk om Ferrari's , Mclaren's , Bugatti's op één plaats te kunnen bewonderen , zonder lastig gevallen te worden door een verkoper ;)
Bovendien is er een speciale regeling voor de bezoekers gedurende "Vader dag" Meer info en dergelijke vind je terug op de web stek van Autoworld.
De Ferrari 288 GTO is ontworpen door Pininfarina en gebouwd door Ferrari in 1984.Om toegelaten te worden tot de Groep B-rally's moest Ferrari minimum 200 exemplaren bouwen. Uiteindelijk zijn dat er 272 geworden. Door dat de auto als racewagen werd ontwikkeld,levert de motor 400 pk bij 7000 Rpm. In 1986 bouwde Ferrari 5 modellen, de 208 GTO Evoluzione , met een motor die 650 pk leverde.Dit model vormde uiteindelijk de basis voor de Ferrari F40. De wagen was in staat buitengewone prestaties neer te zetten ; extreem licht (1200Kg ) en met een V8 biturbo kon hij in 4.8 seconden van 0 naar 100 km/h.Zijn topsnelheid ; een magische 300 km/h ! Na de beslissing van de FIA om de Groep B divisie op te heffen werden de meeste 288 GTO's gestald in Musea de wereld rond. Een exemplaar werd nieuw verkocht in Japan, aan ene meneer Matsuda. Een verzamelaar van Ferrari's want hij bezat niet minder dan 250 diverse modellen. De 288 GTO deed voor hem dienst als dagdagelijkse wagen. Met slechts 9.500 km op de teller in 2010 werd het voertuig naar de USA gestuurd waar de wagen geveild werd door Sotheby's. De wagen verwisselde van eigenaar voor een 'kleine' 2 miljoen euro !
De Peugeot 205 T16 waarbij de T staat voor Turbo, is een rallyauto die door Peugeot werd ingezet tijdens het Groep B Segment in het wereldkampioenschap Rally. Vanaf het seizoen 1984 tot en met het seizoen 1986. Met de 205 T16 won Peugeot anno 1985 en 1986 beide kampioenschappen , het rijders en constructeurs kampioenschap.Immers won Peugeot maar liefst 16 van de 28 rallywedstrijden waaraan het Peugeot Rally Team deelnam. Later werd de wagen ingezet in lange afstand evenementen zoals Parijs -Dakar met als rijder de Fin ; Ari Vatanen. Het kleine hatchback model , de Peugeot 205 had een centraal geplaatste motor, gelegen in 'transverse' positie, het was een Turbo aangedreven 16 klepper motor.Verder was de wagen vierwiel aangedreven. De 206 T 16 was daarnaast de eerste auto die gebruik maakte van een achterzijde die geheel los kon worden gemaakt waardoor de monteurs met meer gemak aan de motor konden werken. Er werden 200 van deze wagens gemaakt. Als er zo'n wagen op de 'markt ' komt is die dus heus wel prijzig !
Onlangs werd bij RM Sotheby's , de 205T16 waar mede de Fin (Ari Vatanen) de Rallye van Monte Carlo won (anno 1985) aangeboden ter veiling. De instelprijs was geschat op 450 à 550.000 Euro, maar de 'insiders' spreken dat de wagen voor iets minder dan 1 miljoen euro van eigenaar zal veranderen.
De Ford RS200 is een rallyauto, die halverwege de jaren '80 door Ford werd ontwikkeld. De auto was gebaseerd op de toenmalige , dominante, Groep B klasse in de rallysport,waar Ford met de RS200.De wagen werd van 1984 tot en met 1986 gebouwd, en is ontworpen volgens de regels van de FIA , waar 200 geproduceerde modellen de vereiste was.De wagen had een vrij uniek ontwerp ontwikkeld door Ghia. Vrijwel de gehele carrosserie bestond uit glasvezel.Verder had de auto een centraal geplaatste motor en vierwielaandrijving, een dubbele nokkenas met ook dubbele schokdempers op alle vier de wielen. Wat werd aanzien als een groot voordeel ten opzichte van de concurrentie. De kracht kwam uit een 1.8 liter,turbo aangedreven motor, een Ford Cosworth BDT , goed voor 450 pk.De wagen maakte zijn debuut in 1985. Anno 1987 werd een tweede evolutie van de RS200 geproduceerd met standaard 550 pk. en met een mogelijkheid 800pk (!) in de top WRC klasse.Er werd gezegd dat de sterkste evolutie kon accelereren van 0 naar 100 km/h in iets van een 2 seconden ! Dat hing natuurlijk af van de verhoudingen in de versnellingsbak. De FIA verbood de Groep B klasse ingaand het seizoen van 1987. De RS200 heeft daarom slechts 4 - WK. optredens. Na de ban van groep B wagens stonden de meeste RS200 modellen op 'stal' ,er werden enkele wagens ingezet in Rallycross kampioenschappen in Europa. Van 1987 tot en met 1992, in 1991 won de Noor Martin Schanche het Europees Rallycross Kampioenschap met een RS200.
In 1986 werd onze landgenoot Robert Droogmans ,Belgisch Kampioen Rally met zijn Ford RS200 in de "Belga Kleuren"
Een weg versie van de Ford RS200 (250 pk) werd recent verhandeld voor een prijs van 400.000 Euro.
De Renault 5 Turbo 1 dateert nog van voor de Groep B-regels. Renault liet de wagen voor het eerst zien op het autosalon van Brussel in 1980. Voor de homologatie in de rallysport was een productie aantal van 400 wagens nodig.De wagen is zo complex als hij eruit ziet.De motor verhuisde van voor naar de achterbank. De wielen moesten zelfs buiten het koetswerk worden geplaatst om alle aandrijving elementen een plaats te geven. De motor is een 1.4 benzinemotor met een turbo ontwikkeld door de Renault Sport afdeling die hun ervaring gebruikten uit de Formule 1.Geen vierwielaandrijving maar wel een vlot schakelende 5-bak. Resultaat : 160 pk. goed voor in een tijd van 6.9 seconden de 100 km/h.te halen.Voor die tijd was dat best "snel". Verder was de opbouw uit aluminium panelen voor het dak ,deuren ,motor en koffer klep.Wat resulteerde in een gewicht van 970 kg !
De sportieve successen waren dan ook beperkt ; winst in de WRC rally van Monte Carlo (1981) en de WRC rally van Corsica (1982). Heden is de Renault R5 Turbo 1 een zeer gewilde klassieker.Tussen 1980 én 1982 zijn er slechts 1.678 wereld wijd verkocht, vandaag de dag zijn ze moeilijk te vinden en dan mag je rekenen op een prijs van rond de 75.000 Euro.
Audi kreeg eind jaren zeventig goedkeuring van de FIA om te beginnen met de ontwikkeling van een vierwielaangedreven model, puur bedoeld voor de rallysport.Toentertijd domineerde nog de achterwiel aangedreven Groep 2 /4 wagens. Audi was bij de eerste die serieus werk maakte van het vierwielaangedreven systeem. Het merk debuteerde in 1980 met de eerste Audi Quattro in het Wereldkampioenschap Rally. Anno 1983 werd de Groep B- klasse geïntroduceerd in het WRC en Hannu Mikola won dat jaar de eerste rijders titel voor Audi.Anno 1984 werd Stig Blomqvist wereld kampioen voor Audi die meteen ook een tweede maal de constucteurs titel binnen haalde.Dit was ook het debuut van de Sport Quattro , die een kortere wielbasis had en daarnaast ook een stuk krachtiger was. Een volgende stap was de spectaculaire Sport Quattro S1 evolution 2 met 560 Pk !
De bekendste piloot van dit "monster" is een vrouw ! Namelijk ; Michèle Mouton ,ze behaalde vier overwinningen met de Audi in het wereldkampioenschap rally en werd in 1982 vice wereld kampioene . Een Audi Sport Quattro S1 kost u heden (tweede hands) ; 555.000 Euro.
De MG Metro 6R4 is een rallyauto die door Austin Rover werd ingezet tijdens het Groep B-segment in het Wereldkampioenschap rally in het seizoen 1985 -1986.
De wagen was geen echt succes en behaalde slechts één keer het podium. Zodoende zijn er slechts 200 stuks geproduceerd. De 6R4 geeft geen turbo-geblazen 1.3 'tje in het vooronder maar een atmosferische 3.0 V6 achter de voorstoelen liggen. Daarmee is het één van de weinige groep B-rallywagens die niet over een turbomotor beschikt. Vierwielaandrijving behoorde wel tot de standaarduitrusting en dat is maar goed ook met ruim 410 pk. Dankzij de versnellingsbak met bizzare korte verhoudingen lag de topsnelheid
onder de 200km/h ! Ietwat "traag" maar je haalde binnen de twee seconden reeds 100km/h. Dat was een pak sneller dan een Formule1 wagen destijds. Deze zomer wordt er een MG Metro 6R4 geveild door Silverstone Auctions . De auto is nog volledig nieuw ,tot op alle schroeven en enkele ongespoten onderdelen na ,en heeft slechts 11 kilometer op de teller. De instelprijs is tussen de 225.000 en 275.000 . Ik weet niet of in deze prijs de veiling kost is inbegrepen.
De Lancia Delta S4 was één van de meest geavanceerde en meest radicale Groep B monsters ooit. Deze machine speelde een sleutelrol in de geschiedenis van de rallysport. In Corsica vonden Henri Toivonen en bijrijder Sergio Cresto immers de dood in een Lancia Delta S4, een fatale crash die het einde betekende voor de Groep B. Een verschrikkelijk slot akkoord voor wat één van de meest fascinerende en meest spectaculaire periodes uit de autosport is. De Lancia Delta S4 was nu eenmaal geen stadswagentje. Centraal achterin lag een 1.8 liter 'blokje' ondersteund door zowel een compressor als een turbo lader. Goed voor minstens 550 pk, dat zijn weg naar alle vier de wielen vond via een manuele vijfversnellingsbak. Uiteindelijk zou dit in Martini-kleuren gestoken monstertje vier wrc proeven achter zijn naam schrijven. En zonder de "technische onregelmatigheden" in de Rally van San Remo zou de delta rijder Markku Alen , wereld kampioen geworden zijn in 1986. Wat is nu het prijskaartje voor 550 schreeuwende pk's over de vier wielen verdeeld ?
Laatst werd er een standaard ,grijze, waarschijnlijk een "trainings wagen", met nauwelijks 1000 km op de teller verkocht voor 500.000 eurookes.
De autosport wereld heeft gisteren afscheid moeten nemen van Sir Stirling Moss één van de pioniers van de Formule 1. Zijn actieve racecarrière duurde van 1948 tot 1962.Hij nam deel aan 529 races, waarvan hij er maar liefst 212 won. Moss werd wereld beroemd in 1955 met de overwinning , een eerste plaats, in de Mille Miglia met een Mercedes Benz 300SLR . Ook reed hij 16 Formule 1 races maar die ene wereldtitel was hem nooit gegund.Tussen 1955 en 1958 eindigde Moss viermaal op rij op de tweede plaats in het wereldkampioenschap. Moss wordt daarom ook wel eens de beste autocoureur genoemd die nooit wereldkampioen werd in de Formule 1. Een van de redenen hiervoor was dt hij erop stond om in een Britse auto te rijden zijn motto was dan ook " Je kunt beter eervol verliezen in een Britse auto dan winnen in een buitenlandse" Op 23 april 1962 kreeg Moss een ongeluk in een Lotus op het Goodwood circuit. Hij was een maand in coma en de linkerkant van zijn lichaam was gedeeltelijk verlamd Het volgende jaar besloot hij te stoppen met racen. Na zijn actieve carrière bleef Moss een veelgevraagde gast in de media en op allerlei race gerelateerde evenementen. Moss werd geboren in london op 17/9/1929 en verliet deze wereld op 90 jarige leeftijd op 12 april 2002 te London.
Fiat, de overkoepelende organisatie, gaf Lancia de kans om in het nieuwe Groep B project te stappen. Onder de vlag van Martini Racing, debuteerde het merk in 1982 met hun Rally 037.De auto werd net als de vorige "Stratos" ontwikkeld en geprepareerd door Abarh. De auto had geen voorspoedig debuut jaar in het WRC, maar in het seizoen van 1983 stelde het Lancia Team, nu met een door geëvalueerd model, orde op zaken door met vijf (5) WRC overwinningen de constructeurs titel in de wacht te slepen. Na het het wereldkampioenschap Rally van 1982 tot en met 1985 werd de auto nogmaals ingezet in de Safari Rally in 1986. De Lancia Delta S4 ,de opvolger van de 037 was nog niet klaar....
Prijs kaartje voor deze Groep B Rally wagen, tweede hands ; 995.000 Euro ! En gezien andere klassiekers voor vele miljoenen verkocht worden is dit een koopje voor de "Die Hard" rally fan.
De Lancia Stratos HF was de eerste speciaal voor de rallysport ontwikkelde wagen.Het koetswerk was ontworpen door Marcello Gandini, de hoofdontwerper van het ontwerp bureau Bertone. De centraal geplaatst, 2418 cc motor was afkomstig van de Ferrari Dino V6 en had standaard 140 Kw en in wedstrijden 209 Kw.Zijn lengte en wielbasis zijn vergelijkbaar met die van een Fiat 600, maar de auto is net zo breed en hoog als een Ferrari 308. De Lancia Stratos weegt slechts 870 kilogram. Deze "Mix" is dus goed voor een tijd van 0 - 100 van slechts 6,8 seconden en een topsnelheid van 232 km/u. Het prototype van de Stratos werd gepresenteerd in 1971. In 1972 en 1973 werd de "wig" getest bij diverse wedstrijden in de Groep 5 klasse. Anno 1973 werden er 400 exemplaren geproduceerd, dit was de voorwaarde om met een wagen/model aan rally's te mogen deelnemen in de groep 4 autosport klasse . In 1974,1975 en 1976 won Lancia met de Stratos de constructeurstitel in het Wereldkampioenschap Rally. Laatst werd zo'n rally "wapen" verkocht voor een "niet misselijke" prijs van 395.000 uro
Colin McRae (5/8/1968 -15/9/2007) was een Brits rally rijder afkomstig uit Schotland. Hij was één van de meest succesvolle rijders in het wereldkampioenschap rally, Hij behaalde er vijfentwintig overwinningen en schreef één keer de wereldtitel op zijn naam . Dit was anno 1995 met SUBARU. Daarmee was hij ook de eerste Brit die tot dit resultaat wist te komen. Colin brak door in de jaren 1991/1992 waar hij de Britse titel behaalde met het team ' Prodrive' Hiermede volgde hij dus zijn vader op ; Jimmy McRae die zelf een vijfvoudig Brits rally kampioen was. Colin was ook de piloot die twee jaar lang het meest aantal zeges in het WK had. McRae stierf in september 2007 in een ongeluk met een helikopter die hij zelf bestuurde. Zijn zoon Johny en nog twee andere personen kwamen hierbij ook om het leven.
Zijn broer Alister McRae volgde in diens voetsporen en kende uiteindelijk ook een Carrière in het WK rally. Wat mij persoonlijk bij blijft van Colin is zijn raad ;" If in doubt,go flat out."
In deze tijden waarin de economie stilvalt, er technische werkeloosheid heerst en velen van ons in quarantaine moeten, overwegen sommige mensen misschien een ritje te maken met hun oldtimer, wagen of motorfiets, zodoende om hun tijd te doden. Maar dat is GEEN goed idee. Net nu het mooie weer stilaan zijn intrede doet, is de zin opnieuw hoog om eens een "toerke" te maken. Het rijden met oldtimers word niet specifiek genoemd in het Ministerieel besluit als iets dat verboden zou zijn. Maar de basis aanbeveling van de overheid is zich om ENKEL en ALLEEN te verplaatsen voor strikt noodzakelijke doeleinden, om zo een halt toe te roepen aan de verspreiding van het CORONAVIRUS!! Een ritje met je "oldie" is geen noodzakelijke verplaatsing. Spendeer je tijd eerder om bepaalde herstellingen of restauraties uit te voeren. Verder werden tal van evenementen afgeschaft of verschoven naar een latere datum. Noteer ook dat de autokeuring zijn deuren heeft gesloten tot 5 April (voorlopig). Hierdoor kan men misschien niet zijn oldtimer tijdig aanbieden voor de periodieke keuring. De BFOV heeft daarom aan de diverse overheden gevraagd om hiervoor geen boetes te innen voor het eventueel laattijdig aanbieden.
Henri ,Pauli, Toivonen (25/08/1956 - 02/05/1986) was een Fins Rallyrijder.Hij was één van de kopstukken in het Groep B tijdperk in de rallysport, ondermeer actief in het wereldkampioenschap rally. Zijn internationale doorbraak was het winnen van de Lombard RAC rally in 1980 met een Talbot Sunbeam Lotus.Dit resultaat droeg bij aan de start van zijn carrière als fabrieksrijder bij Talbot en Opel voordat hij in het 1984 seizoen tekende bij Lancia als officiële rijder van het Martini Racing team met de Lancia Rally 037.Succes en verlies kenmerkt de carrière van Toivonen.In 1985 raakte hij bijna verlamd na een ongeluk tijdens de Costa Smerald Rally op Sardinië , maar Toivonen wist na een maandenlange revalidatie terug te keren en won de 1985 editie van de RAC rallye in de debuterende Lancia Delta S4. De wagen waarmee hij vervolgens ook zou triomferen tijdens de seizoenopener van 1986 in Monte Carlo. Henri Toivonen verongelukte in een crasch met dodelijke afloop tijdens de WK Ronde van Corsica, op de flanken van de Col d'Ominanda..Zijn navigator Sergio Cresto kwam eveneens in het ongeval om. Het ongeval resulteerde in het competitieverbod voor de Groep B wagens ingaand vanaf het seizoen 1987. Een beslissing die door de FIA president J-M. Balestre slechts een paar uur na het ongeval werd verkondigd.
Opel Ascona en Opel Manta zijn vijftig (50) jaar oud ! Opel zette de jaren zeventig in met een modeloffensief. De nieuwe modellen hadden als naam; ASCONA en MANTA.
Als twee- en vierdeurs berline positioneerde de Ascona zich exact tussen de Kadett en de Rekord. De Ascona was een trend setter. Met het sportieve zuster model de Manta maakte Opel tegelijk ook zijn interded in de groeiende markt voor "gezinssportcoupés" Bij beide modellen zijn het Chassis, ophanging en de aandrijflijn identiek. Beide modellen hadden viercilinder motoren ,die van het fabriek uit, 60 tot 105 pk leverden. De Ascona ging in première op het autosalon van Turijn in 1970. De sportievere Manta maakte zijn debuut op een uitgelezen locatie; het Timmendorfer Strand aan de Oostzeekust. Dus alles begon met de Manta A en de Ascona A Wegens het succes van beide modellen werd er nog een Manta B en Ascona B op de markt gebracht. De Manta A was in produktie van 1970 - 1975 De Manta B was verkrijgbaar vanaf 1975 tot 1988. De Ascona A liep van 1970 tot 1975 en de Ascona B werd geproduceerd van 1975 tot 1981. Op rally sport gebied was er dus nog een MANTA B 400 en de ASCONA B 400 ook was er nog iets speciaals ; De Manta B 400 van Guy Colsoul die er de monster raid "Parijs -Dakar" ermee aanpakte !
Volgend weekend , 6 - 8 Maart 2020 is het reeds 43 jaar dat het Antwerp Classic Salon de ontmoetingsplaats wordt voor de Belgische Oldtimer Fans.Het thema dit jaar is : La Storia Abarth. Dus vele wagens getuned door het bekende en fameuse merk ABARTH.
Het is immers een vaste waard geworden voor vele Belgische, en intussen ook meerdere Nederlandse,Oldtimer clubs. De deelnemende clubs steken veel energie in de thematische decoratieven van hun stand en zetten dus hun beste beentje voor om hun leden te plezieren, info te verstrekken en mogelijks nieuwe leden aan te trekken. Je kan er met allerlei vragen terecht bij de "merken clubs". Verder nemen ze deel aan de interclub competitie waardoor ze kans maken op een financiële "beloning" die ze vast kunnen gebruiken in hun "club kas".
Verder , in samenwerking met de BFOV ,worden de drie mooiste tentoongestelde wagens verkozen ! Wilt u graag met uw eigen oldtimer naar deze Classic Salon, die plaatsvind in de gebouwen van Antwerp Expo ? Geen probleem , Antwerp Expo waar het salon plaatsvind is makkelijk te bereiken en de parking is ruim. De organisatie geeft er ook aan gedacht om hoe dan ook de Lage Emissie Zone te ontwijken, meer info hierover en richtlijnen check de website van Classic Salon Antwerpen.