Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De wederbots
  • Sterke getuigenis Aanbevolen
  • Koning Boudewijn
  • gebed tot Hemelse Vader en H Theresia
  • Gebed voor de Zaligverklaring koning Boudewijn
  • Koning Bouwdewijn
  • Poezie "De storm",1940
  • Salve Regina
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • update van de paus
  • Feest van Don Bosco 31 januari
  • Paus: abortus en euthanasie zijn “extreme kwaden”
  • Abortus deel 3
  • Abortus deel 2
  • Abortus
  • Ivf, abortus, euthanasie….
  • Gebed gevraagd voor abortus en euthanasie
  • Koning Boudewijn de abortusbrief- 5 april 1990
  • De O antifonen voor Kerstmis
  • Noveen tot de heilige Charbel
  • Boodschap van 9 december 1977
  • Boodschap van 7 december 1977
  • Boodschap van 28 november 1985
  • Boodschap van 19 november 1965
  • Lourdes 23 oktober 2023
  • Voor deze tijd, even uit de Bijbel
  • Heb je Jezus gezien in de straten van New York?
  • De tien geboden van de hoop
  • 26 september De heiligen Cosmas en Damianus
  • Boodschap van 18 januari 1978
  • 19 AUGUSTUS FEESTDAG LOUYS FRARYN ANTWERPEN
  • Poëzie
  • Rabbi onthult de naam van de Messias.
  • Het gebed – van de hand van Matta al Maskin
  • De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • Noveen van het Kindje Jezus van Praag
  • Pinksteren
  • Boodschap van 3 december 1966
  • De Orde der Kleine Zielen
  • Jezus stelt zichzelf voor 19 april 1978
  • 11 februari 2023
  • 11 februari Onze Lieve Vrouw van Lourdes
  • Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen
  • We vieren Kerstmis
  • Zonde
  • Gebed tot het Kindje Jezus
  • Poëzie -3
  • Onze Lieve Vrouw van Syracuse
  • Poëzie -2
  • Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit
  • de eerste lezing van vandaag 16-07-2022
  • HEMELTERGEND
  • Noveen tot de H Geest
  • Een nederig gebed in de devotie tot het Kostbaar Bloed
  • Het gebed van Fatima
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Oorlog - oorlogen
  • Een gebed voor 2022
  • Nieuwjaarswens
  • Uit de biografie van Zr Lucia
  • Boodschap van 8 juli 1992
  • OLVrouw van Guadeloupe
  • de Paus
  • Gertrudis de Grote
  • En opmerkelijke KENTERING
  • 6 Juli H Godelieve van Gistel
  • 25 JUNI - 25 DECEMBER FEESTDAG KINDJE JEZUS VAN PRAAG
  • Psalm 74
  • DE OVERGAVE-NOVEEN-FR DOLINDO RUOTOLO
  • NEGENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ACHTSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZEVENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZESDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIJFDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • DERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • TWEEDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • EERSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet, Sint Jozef
  • 12 december OL V van Guadelupe
  • highly recommended - warm aanbevolen
  • MOEDER EUGENIA
  • Moederkes dag
  • 20 Juli Feestdag van de H ELIA
  • Lucy’s Fatima Vision
  • 6 Juli We vieren Sint Godelieve
  • Eerste brief Johannes gedateert rond het jaar 90 AD
  • **VERZUCHTING NAAR HET EEUWIG LEVEN **
  • Boodschap van 20 januari 1967
  • Zondag 8 december 2019 Uur van Genade van 12u tot 13u.
  • 29 SEPTEMBER ST Michaël
  • Krachtig gebed tot de Heilige Kleine Theresia van Lisieux
  • DE NAAM VAN MARIA...
  • 15 agustus Moederdag O.L.Vrouw tenhemelopneming
  • Het Kruisteken- de realiteit een krachtig gebed
  • De miraculeuze stem van de Heilige Clelia Barbieri
  • Eerste Communie
  • Veni, Creator Spiritus - Kom Schepper, Geest
  • Maand juni Toewijding aan het allerheiligst hart van Jezus
  • 22 MEI FEEST H RITA
  • Onze Lieve Vrouw der Schelde
  • H Charbel Makhlouf
  • Opmerkelijk interview Kennisdeling
  • Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Maand maart St Jozef maand
  • Boodschap van 21 februari 1994
  • Een studie verschillen tussen Islam en Christendom
  • Een tegennatuurlijke doodzonde
  • Moslim die priester wordt
  • eVEN WAT BIJBELSTUDIE
  • Nieuwjaarsdag 2010
  • Kerstmis 25 december
  • Stille nacht, heilige nacht
  • Heuglijk nieuws
  • 7 NOVEMBER H. WILLIBRORDUS
  • Pater Damiaan Heilig verklaard op 11 oktober 2009
  • Theresia van Lisieux - Kennisdeling van het sermoen
  • 30 SEPTEMBER 1978 DOOD PAUS JPI
  • Bekering van een zondaar , druk dit gebed af voor dagelijks gebruik
  • HET HEILIG SACRAMENT VAN MIRAKEL VAN HERCKENRODE
  • Aanbevolen om uit de duisternis te komen
  • Brief vanuit Chèvremont – Retraite te Beauraing
  • DE BIJBEL EN DE BOODSCHAP
  • Vrijdag 8 juni Feest van het Heilig Hart van Jezus
  • De Eerste Noveen in de Kerkgeschiedenis
  • Boodschap van 20 februari 1967
  • 8 april Beloken Pasen
  • Noveen Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet O Jozef
  • Noveen aan Sint Jozef
  • Pater Yves-Marie Legrain
  • Op weg naar Pasen
  • Love I en Love II
  • Boodschap van 16 januari 1992
  • Gebed van de H. Pius X tot Maria Onbevlekt Ontvangen
  • Nieuwjaar 2018
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Negende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Achtste dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zevende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zesde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vijfde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vierde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Derde dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Tweede dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Eerste dag
  • Roráte caéli
  • We naderen Allerheiligen
  • Bedevaart op 13 oktober 2017 OL Vrouw van Fatima te Tongerlo
  • Noveengebed van vertrouwen tot HET HEILIG HART VAN JEZUS
  • Pinksteren
  • Een verschijning van Maria in Colombia in de 18e eeuw.
  • 1 mei Feest van de arbeid – Feest van Sint Jozef
  • Voor onze voorouders in het Geloof
  • De Zeven Woorden van Jezus aan het Kruis
  • Wees gegroet O Jozef
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Wat zijt Gij goed, o Heer.
  • De Bron van het geluk
  • Een gebedje
  • Het Kerstgeheim
  • Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop
  • LITANIE VAN DE H.CHARBEL MAKHLOUF
  • Boodschap van 24 december 1992
  • Mededeling begin van Noveen
  • Elisabeth van de Drie-eenheid leert ons hoe heilig te leven
  • 8 december O.L.Vrouw Onbevlekte Ontvangenis
  • 20 NOVEMBER 2016 FEEST VAN CHRISTUS KONING
  • De Kleine Li
  • Het Vagevuur en de Hel een indruk
  • Boodschap van 29 oktober 1992
  • Boodschap van 24 oktober 1977 - ZEER ACTUEEL
  • 15 OKTOBER H.TERESIA VAN AVILA
  • Samenspraak tussen Jezus en Marguerite op 14 juli 1996
  • 5 OKTOBER Feestdag Zuster Faustina
  • Oktober maand van de Rozenkrans
  • Teresia van Lisieux
  • Smeekbeden tot de wenende Lievevrouw
  • 1 september Feest van Sint Gillis
  • Het Onze Vader verduidelijkt door Marguerite
  • 19 juni Feest van het H.Hart van Jezus
  • Kom, Schepper,Geest, daal tot ons neer
  • Noveen tot de Heilige Geest
  • Opmerkelijk het begin van een ommekeer
  • Boodschap van 3 januari 1968
  • Kerstmis
  • Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • Wees gegroet O Jozef
  • Goed om te weten
  • Bijzondere gebeden
  • "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • zeer actueel
  • Meimaand Mariamaand
    Laatste commentaren
  • heel mooi en wederzijds (ria39)
        op Nieuwjaar 2018
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Welke plaats wordt er bedoeld met 15 km van Tabriz? (Hennekens)
        op Het Doopsel in de Kerk
  • DANK (ria39)
        op Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Wees gegroet O Jozef
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Boodschap van 19 maart 1979
  • MARY, SWEETEST OF ALL MOTHERS (Rita Biesemans)
        op "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • MDM (frank)
        op DE WAARSCHUWING WEERLEGT !!!!
  • MOOIE BLOG! (frank bultinck)
        op Boodschap van 3 december 1966
  • AT THE FOOT OF THE CROSS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • TO MARY, ARK OF THE NEW COVENANT (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • WHY HEAVEN IS CRYING (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • PRAYING THE ROSARY (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • OUR LADY OF SORROWS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • ODE AAN ONZE LIEVE VROUW (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zeker te bezoeken
  • Nature and Poetry
  • www.karmel.be
  • Luisteren naar Jezus
  • Legioen Kleine Zielen
  • Moeder van Vrede
  • Voor zieke kinderen
  • English blog Little Souls
  • Feest van de H.Barmhartigheid
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    birdierik
    www.bloggen.be/birdier
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    WILLIBRORD
    Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
    27-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 2 maart 1967

    Boodschap van 2 maart 1967

    Jezus tot Marguerite

    Ze vervroegen mijn uur door hun ongerechtigheden.

    Welke liefde kan voor Mij het verlies van zoveel zielen en de afvalligheid van zoveel anderen goedmaken?

    …. …. ….

    Mijn liefde in u keert tot Mij terug met de last van uw menselijke natuur maar zo bekoort ze mijn barmhartigheid. Wat kunt ge Mij anders geven dan uw onmacht, uw zwakheid, uw miserie? En samen met die sleep van onvolmaaktheden , ook uw hart?

    Maar de Liefde overstelpt u vol tederheid en zuivert alles met haar laaiende vlam.

    …. …. ….

    De zin van wat hoort gaat verloren. Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u:

    Laat de schoenmaker bij zijn leest blijven, maar Mij beminnen en doen beminnen moet iedereen. Mijn Boodschap is goed. Waarom ze dan niet kenbaar maken als ze goed is?

    De verscheidenheid van mijn blijken van liefde voor de zielen bewijst hoe waarachtig deze liefde is. Ik ben God, de Opperste Heer van het heelal. Maar Ik ben even toegankelijk voor de allergeringsten, van welke rang of stand ook, als voor de allergrootste geesten. Allen zijt ge kinderen van eenzelfde God.

    Laat uw hart opengaan voor het Licht van de Waarheid.

    27-02-2008 om 22:07 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 25 oktober 1984

    Boodschap van 25 oktober 1984

    Jezus tot Marguerite

    Ik heb u allen mijn vrienden genoemd, maar zijt gij mijn vrienden?

    Wilt ge werkelijk mijn vrienden zijn, gij, de rijken van deze wereld? Hoe zoudt ge mijn vrienden kunnen zijn, gij , die uzelf volpropt, gij die u aan uw ondeugden overgeeft, gij die zelfs mijn Bestaan ontkent, gij die alleen aan uzelf denkt, zonder u te bekommeren, of toch zeer weinig, om hen die wanhopig hun uitgemergelde handen naar u uitstrekken, die het lijden van de hongerdood doorstaan, de vreselijke ellende die hen doet sterven.

    Na een gebaar van solidariteit…. soms!....laat ge ze in de steek. Ze hebben honger en dorst naar genegenheid; wat geeft ge hen?

    Alleen uw onverschilligheid. Oh, neen ongelukkige kinderen die ge zijt, gij kunt mijn vrienden niet worden! Want er is geen – of bijna geen- Naastenliefde in u……

    Daarom zeg Ik u: Ik beschouw u niet als mijn vrienden. Ik verwerp u van voor Mijn Gelaat, gij die er slechts aan denkt uw instincten te voldoen. Op een dag zult ge nochtans weten dat uw God enkel kan houden van wat klein is; van hen die Hij zijn vrienden noemt: het zijn de nederigen, de zachtmoedigen, de barmhartigen, zij die de naastenliefde beoefenen, niet met woorden, maar met daden.

    Aan mijn vrienden geef Ik de kennis van mijn liefdesgeheimen. Als blijk van wederliefde geven ze Mij hun vertrouwen, hun sterk verlangen om Mij te volgen als de apostelen van deze helse eeuw! Ze gaan langs de wegen, ze kloppen aan de deur van de gekwetste harten, opdat ze zich zouden openstellen voor de troostende Liefde. Ze roepen zielen op tot bekering; maar wat staan ze nog ver af, zij die Ik redden wil! Wat zijn ze talrijk, zij die Ik niet zal kunnen redden, omdat ze weigeren naar mijn Stem te luisteren! Zoveel verliezen!

    Maar toch zijn er ook velen die hun terugkeer tot Mij voorbereiden. Het dode hout zal weggehakt worden, maar de boom zal overleven, hij zal opbloeien… mooier en krachtiger dan ooit, en hij zal sappige vruchten dragen.

    De winter is daar met al zijn ellende; de lente is voor morgen! Het slechte weer gaat het mooie vooraf, zoals de doornen komen vóór de rozen. Vraagt ge u af wat Ik wil zeggen, mijn kind? Vat deze woorden alleen op als een beeld van wat de mensen te wachten staat als ze zich niet bekeren! De lente zou op zich kunnen laten wachten; en morgen is nog veraf voor de blinden en de doven!

    Voor velen zal de lente misschien nooit komen!

    04-02-2008 om 19:47 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 18 november 1980

    Boodschap van 18 november 1980

    Jezus tot Marguerite

    Zalig zijt gij, die de wonderen van God gekend hebt!

    Zalig zijt gij, omdat gij de gave van eenvoud hebt gekregen!

    Zalig zijt gij, omdat gij het werkwoord “ Beminnen” in verschillende talen vervoegd hebt!

    Zalig zijt gij, omdat gij Mij uw wil hebt geschonken, in dienst van de Liefde!

    Zalig zijt gij, omdat gijn mijn Barmhartigheid in uw hart hebt ontvangen!

    Zalig zijt gij, omdat gij haar onderrichtingen in praktijk hebt gebracht tegenover uw vrienden en vijanden!

    Zalig zijt gij, omwille van uw trouw aan de Liefde, door alle hindernissen heen!

    Zalig zijt gij, onstuimig kind, omdat gij Mij, ondanks al uw gebreken, zo standvastig blijft beminnen!

    Zalig zijt gij, omdat gij Mij in uw dag de eerste plaats geeft!

    Zalig zijt gij, die tot Mij komt, ook als gij lijdt!

    Zalig zijt gij, omdat gij mijn Oproep hoort en er aandacht aan schenkt!

    Zalig zijt gij, omwille van de goedheid die Ik in u geplaatst heb en waardoor gij vergeeft aan hen die u kwaad willen aandoen.

    Zalig zijt gij, ja zalig zijt gij door uw “Ja” aan de Liefde!

    Zalig zijt gij, omdat gij uw God gelukkig maakt met het welriekende boeket van uw lijden, dat gij Hem iedere dag aanbiedt!

    Zalig zijt gij, omdat gij zielen redt door het overstijgen van uw arme “ik”, dat soms weerbarstig is maar altijd door de Liefde overwonnen wordt!

    Zalig zijt gij, kind van mijn Liefde die haar met onnavolgbare tonen bezingt, omdat Zij het is, die in u haar klaagzang zingt, die vaak pijnlijk is voor uw menselijke natuur, maar altijd heilzaam voor uw heiliging en die van vele anderen!

    Zalig zijt gij, omdat gij u door mijn Geest laat leiden!

    Uw leven?..... Gave en Vergiffenis, Kleinheid en nederigheid….

    Zo is het dat Ik u wil!

    22-01-2008 om 21:51 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het begin van een omwenteling?

    Hier wat info over de Koran

    Warm aanbevolen, is dit een begin van een omwenteling?

    Iemand schreef deze info over Aramees in de Quaran op een ander forum, wel interessant:

    Van alle verhandelingen die de afgelopen dertien eeuwen over het ontstaan van de islam zijn geschreven steekt er qua reputatie 1 met kop en schouders boven uit. Dit is de zogeheten "sira"( sira betekend iets als loop der geschiedenis) van Ibn Ishaaq. Deze Ibn Ishaaq werd waarschijnlijk in 704 in Medina geboren e overleed in 767 in Bagdad. Dit betekent dat hij 72 jaar na de dood van Mohammed- die volgens de gangbare opvatting van 570 tot 632 leefde- ter wereld kwam.
    Mohammed Ibn Ishaag specialiseerde zich in het verzamelen van vertellingenvan de zogenoemde verhalenvertellers. Deze rondtrekkende predikers stichten en vermaakten hun toehoorders met allerlei anekdotes over de oude profeten, uitleg van de teksten va de koran en de wederwaardigheden van de vroege moslims en hun profeet. Van Ibn Ishaaq werd nooit enig werk teruggevonden. Met de sira van Ibn Ishaaq wordt dan ook meestal de bewerking vande egyptenaar Ibn Hishaam (overleden circa 830) bedoelt. Zijn redactie van Ibn Ishaaqs sira- of wat er van werd overgeleverd- bevat de oudste bewaard gebleven levensbeschrijvingvan Mohammed. Ibn Ishaam die dus twee eeuwen na de Profeet overleed- beperkte zich in zijn weergave vande sira van Ibn Ishaaq tot het leven van Moammed en de verhalen over het pre-islamitische Arabie. De Egyptenaar voegde zelf vertellingen en poezie toe en liet passages weg die hij niet passend achte voor de levenswandel van de Profeet. Naast dit werk is er veel meer sira materiaal overgeleverd. Dat wijkt echter op veel punten weer af van de elkaar al tegensprekende overleveringen die aan Ibn Ishaaq worden toegeschreven.(Bron Historisch Nieuwsblad nr 6 2006)


    Dissidente islamologen stellen spectaculaire vragen over de begintijd van de islam. Deel 3 van een serie: moslimgeleerden en westerse vertalers begrepen één vijfde van de Koran verkeerd, doordat ze uitgingen van zuiver Arabisch, zonder Aramese invloeden te herkennen.
    ’De tendens is nog steeds dat ze het willen doodzwijgen”, zegt de Duitse islamoloog Christoph Luxenberg.

    Hij is de auteur van het in 2000 uitgebrachte boek ’Die Syro-Aramäische Lesart des Koran’, waarmee hij een steen gooide in de vijver van het westerse koranonderzoek.

    Zijn stelling: in de Koran zijn sporen te vinden van een andere taal dan het Arabisch: het verwante Aramees. Veel duistere passages kunnen worden opgehelderd via Aramees, dat vóór de islam de leidende cultuurtaal van het Midden-Oosten was. Arabisch was toen nog een verzameling van gesproken dialecten.

    Luxenbergs stelling kan hard aankomen bij orthodoxe moslims, voor wie het een geloofsdogma is, dat de Koran is geschreven in volmaakt Arabisch.

    Daarover is vroeger wel anders gedacht. In de 16de eeuw ontdekte de Egyptenaar As-Soejoeti in de Koran woorden uit 25 talen. Hij zag daarin het bewijs van de universaliteit van de goddelijke boodschap. Maar die opvatting heeft nog maar weinig aanhangers.

    Luxenbergs doorwrochte boek mikte niet op een massapubliek maar bevat toch één populaire krent in de pap. Via taalkundige analyse toont hij aan, dat de maagden in het paradijs, die volgens de traditionele uitleg de Koran aan de gelovigen belooft, in werkelijkheid (Aramese) druiven zijn.

    Een jaar nadat zijn boek was uitgekomen boorden Al-Kaida-terroristen vliegtuigen in de Twin Towers en het Pentagon. Waarschijnlijk waren ze er vurig van overtuigd, dat ze als beloning binnen seconden na de inslag zouden mogen genieten, niet van druiven maar van maagden.

    Mogelijk hebben die aanslagen voorkomen dat Luxenberg inderdaad zou zijn doodgezwegen. Zijn theorie over de maagden en de druiven had extra aroma gekregen.

    De internationale pers reageerde eerder op Luxenberg dan zijn vakgenoten. Trouw wijdde in 2002 een pagina aan zijn boek. Eerder verdween Newsweek in Pakistan uit de schappen na rellen vanwege een artikel over Luxenberg.

    Later volgden ook wetenschappelijke recensies. Vorig jaar werd zelfs een congres aan Luxenbergs ideeën gewijd, in Berlijn. Een blijk van erkenning. Toch hield Luxenberg er gemengde gevoelens aan over: „Ze draaiden om de hete brij heen.” Ter verontschuldiging, de brij ís heet.

    Zijn schuilnaam wil hij niet opgeven, hoewel vakgenoten daarop aandringen. Zelf vindt hij dat te gevaarlijk. Ook blijft hij in het Duits publiceren. Engels zou een dynamiek ontketenen, die hem het werken onmogelijk zou maken, vreest hij.

    Tot 1993 had Luxenberg de Koran nooit aandachtig gelezen. Maar toen het er toch van kwam was hij niet meer te houden, omdat hij allerlei Aramees herkende, vooral op plaatsen, die als duister gelden.

    Het Midden-Oosten heeft geen schooltype, dat vergelijkbaar is met het gymnasium. Mede daardoor zijn de oude cultuurtalen van het gebied in vergetelheid geraakt; ze hebben in elk geval niet dezelfde positie als Oudgrieks en Latijn in Europa.

    De belangrijkste cultuurtaal was 1500 jaar lang het Aramees – net als Arabisch een semitische taal. Het was de taal van Jezus. En ook de taal waarin bijvoorbeeld Egyptenaren en Perzen met elkaar correspondeerden. Tegenwoordig wordt het alleen nog zeer plaatselijk gesproken, vooral maar niet uitsluitend door christenen, in dorpen in Turkije, Syrië, Irak en Iran. En verder leeft het voort in Arabische dialecten, die vol zitten met Aramese resten. Saoediërs bijvoorbeeld noemen hun bedoeïenen-poëzie, onbegrijpelijk voor wie alleen hoog-Arabisch kent, nog steeds Nabati, een ander woord voor Aramees. Ook de naam Mekka is volgens Luxenberg Aramees, en Koran (qur’aan) is een verarabisering van het Aramese qeryaan. Een qeryaan is wat in de Latijnse liturgie een lectionarium heet – stichtelijke lectuur voor de eredienst.

    Luxenberg had meerdere redenen om het Aramese spoor te volgen. Eén daarvan is dat de Koran een eenzame tekst is.

    Bij oude boeken kun je, als je er niet uitkomt, de hulp inroepen van andere teksten uit dezelfde taal en uit dezelfde periode. Maar bij de Koran zijn die er niet. De Koran is, afgezien van korte grafinscripties, de enige vroeg-Arabische tekst. Pas ruim een eeuw later verschijnt er een ander Arabisch boek, een biografie van de profeet.

    Bij gebrek aan ander vroeg-Arabisch is Aramees de meest logische bron van parallelle teksten en leenwoorden, vooral voor theologische begrippen, die het Arabisch, tot dan toe zuiver een spreektaal, nog niet of onvoldoende had ontwikkeld.

    Luxenberg ziet de korantaal als een mengsel van Arabisch en Aramees. Die twee talen lijken ongeveer op elkaar zoals Nederlands en Duits. Woorden kunnen dezelfde vorm hebben maar iets anders betekenen, zoals het Duitse dürfen, dat ’mogen’, of bellen dat ’blaffen’ betekent.

    Volgens Luxenberg zagen de oude interpretatoren en in hun kielzog later de westerse vertalers de korantaal aan voor zuiver Oudarabisch.

    Daardoor raakten ze het zicht kwijt op Aramese invloeden. Als ze iets niet begrepen, dachten ze dat daar weinig aan te doen was, omdat de kennis van Oudarabisch nu eenmaal beperkt is.

    Sommige westerse geleerden zagen wel Aramese invloeden maar hebben die nooit zo systematisch onderzocht als Luxenberg nu doet. Hij maakt bijvoorbeeld gebruik van het gegeven dat de meeste klinkers in de huidige korantekst later zijn toegevoegd, en dat daarbij fouten kunnen zijn gemaakt.

    De beroemde koraninterpretatoren van de derde eeuw na Mohammed waren Perzen. Het Aramees, dat op zijn retour was, kenden ze mogelijkerwijs niet. In elk geval begrijpen ze veel koranpassages niet, die Luxenberg wel opheldert via Aramees.

    Luxenberg schat dat ongeveer twintig procent van de korantekst door de eeuwen heen verkeerd is begrepen. Het is moeilijker vast te stellen welke gevolgen dat heeft voor de boodschap van de Koran. Luxenberg vindt niet dat hij op dat terrein een taak heeft. Wel denkt hij dat zijn interpretaties soms een vriendelijker Koran opleveren.

    Als voorbeeld noemt hij het woord qtl. In hoog-Arabisch is dat ’doden’. Maar in veel Arabische dialecten kan het ook ’slaan’ betekenen, net als in het Aramees en mogelijk ook in Koran-Arabisch. Het is hetzelfde verschil als tussen het Nederlandse ’sla-sloeg-geslagen’ en het dodelijke Engelse slay-slew-slain).

    Collega-islamologen hebben soms kritiek op Luxenbergs taalkundige oplossingen. Zo probeerde koranvertaler Fred Leemhuis de paradijselijke maagden te redden. Hij is kritisch over Luxenberg, maar de andere Nederlandse koranvertaler, Hans Jansen, noemt hem een taalvirtuoos. Luxenberg zelf vindt dat hij gewoon zijn werk doet.

    Luxenberg, slagvaardig: „Mijn critici beroepen zich op oude moslimcommentatoren die niet wetenschappelijk waren, en op een mondelinge overlevering van de korantekst die er niet is geweest.”

    Het gesprek met hem is een fantastische aaneenschakeling van observaties over Arabische spreektaal en de Aramese resten daarin. Mocht hij hier en daar toch de plank misslaan, dan betekent dat nog niet automatisch dat zijn theorie fout is. Net zomin als de evolutietheorie schipbreuk lijdt wanneer de interpretatie van een oud bot niet klopt.

    Critici wijzen erop dat de oude, voor-islamitische poëzie wél zuiver Arabisch is. Die zou daarom moeilijke korangedeelten kunnen verklaren, zonder dat je Aramees nodig hebt. Maar Luxenberg werpt tegen dat die poëzie pas eeuwen ná de islam is opgetekend en mogelijk dus is aangepast, zo ze al niet pas toen is vervaardigd.

    Volgens hem – maar ook volgens de Franse geleerde Pierre Larcher in de bundel ’Die dunklen Anfänge’ (zie de site) – is hoog-Arabisch een kunsttaal, die pas na de Koran is ontwikkeld en daarom ongeschikt is om de Koran te verklaren.

    Hij vindt de Israëlische archololoog Y. Nevo aan zijn zijde, die onderzoek deed in de Negev-woestijn. Nevo schrijft dat er uit de voor-islamitische tijd wel heidense inscripties bewaard zijn in diverse Arabische dialecten maar niet in klassiek Arabisch.

    In zijn kritische kijk op de ’pre-islamitische poëzie’ krijgt Luxenberg steun van een grondlegger van de moderne Arabische literatuur, de Egyptenaar Taha Hoessein. Al moest die zijn woorden herroepen onder druk van de moslim-orthodoxie.

    Ten slotte heeft onlangs de Amerikaanse onderzoeker Jonathan Owens bij wijze van experiment uit vier representatieve dialecten een oer-Arabisch gereconstrueerd, dat fundamenteel anders is dan klassiek Arabisch.

    Een prettige verrassing kwam uit Libanon. Een sjiitisch tijdschrift, Al-Haya al-Tayyiba, prees onlangs Luxenberg en spoorde andere korangeleerden aan om zich ook in het Aramees te verdiepen.

    Bij de discussie maken twee problemen het moeilijk, vast te stellen wie gelijk heeft: er is geen kritische editie van de Koran en evenmin een historisch, etymologisch Arabisch woordenboek. Iets soortgelijks ontbreekt ook voor de semitische taalfamilie als geheel en dat is vreemd, want in het semitische taalgebied is het eerste alfabet ontstaan, taal-historisch materiaal is er dus genoeg.

    Luxenberg daarover: „Ik vraag me af wat die islamologen al die tijd hebben uitgevoerd.” Bij de conferentie in Berlijn, die met subsidie van het Europees Wetenschapsfonds totstandkwam, kwam ook de vraag aan de orde of er zo’n kritische koranuitgave moest komen.

    Luxenbergs echte uitsmijter komt nog: „Ik heb concrete aanwijzingen dat de Koran in eerste opzet is geschreven met Aramese letters en ik sluit niet uit dat ook de tekst zelf teruggaat op een Aramese oertekst.” Hij wil dat in de nabije toekomst bewijzen.

    Bron:

    Herlees dit op en lees ook de talrijke reacties via :

    http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=52089&st=0&sk=t&sd=a&start=30 , even naar beneden scrollen en dan kom je dit bericht tegen.


    14-01-2008 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Bergrede

    Lucas 6, 17-49

    Toespraak tot de leerlingen en het volk

    [17] Samen met hen daalde Hij af naar een vlak terrein. Daar waren zijn leerlingen, in groten getale, en een grote volksmenigte uit heel het Joodse land en Jeruzalem, en uit het kustgebied van Tyrus en Sidon. [18] Ze waren gekomen om Hem te horen en van hun ziekten te worden genezen. Ook zij die geplaagd werden door onreine geesten, werden genezen.

    [19] En al die mensen probeerden Hem aan te raken, omdat er een kracht van Hem uitging die iedereen genas.

    [20] Hij richtte het oog op zijn leerlingen en zei: ‘Gelukkig* de armen, voor jullie is het koninkrijk van God.

    [21] Gelukkig die nu honger hebben, jullie zullen volop te eten hebben. Gelukkig die nu huilen, jullie zullen lachen.

    [22] Gelukkig zijn jullie als de mensen je haten, als ze je buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen omwille van de Mensenzoon;

    [23] dans die dag van blijdschap, want, vergeet niet, in de hemel wacht jullie een rijke beloning. Hetzelfde deden hun voorvaders immers met de profeten*.

    [24] Maar wee jullie, rijken, je hebt je troost al binnen.

    [25] Wee jullie die nu voldaan zijn, je zult honger hebben. Wee die nu lachen, jullie zullen rouwen en huilen.

    [26] Wee als alle mensen lovend over je spreken. Hetzelfde deden hun voorvaders immers met de valse profeten.

    [27] Maar tegen jullie die luisteren, zeg Ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie je haten,

    [28] zegen hen die je vervloeken en bid voor degenen die je smaden. [29] Slaat iemand je op de wang, bied hem dan ook de andere, en pakt iemand je jas af, weiger hem ook je hemd niet.

    [30] Vraagt iemand je om iets, geef het, en pakt men iets van je af, vraag het dan niet terug.

    [31] Behandel de mensen zoals je wilt dat ze jullie behandelen.

    [32] Als jullie je vrienden liefhebben, is er dan reden tot dankbaarheid? Ook de zondaars hebben hun vrienden lief.

    [33] En als jullie je weldoeners weldoen, is er dan reden tot dankbaarheid? Ook de zondaars doen dat.

    [34] En als jullie lenen aan mensen van wie je iets terugverwacht, is er dan reden tot dankbaarheid? Ook zondaars lenen aan zondaars om op hun beurt hetzelfde te krijgen.

    [35] Nee, heb je vijanden lief, doe wel en leen uit, en verwacht daarvoor niets terug.

    Dan zal er een rijke beloning voor jullie zijn: je wordt kinderen van de Allerhoogste, want ook Hij is goed voor ondankbare en slechte mensen.

    [36] Wees barmhartig, zoals jullie Vader barmhartig is.

    [37] Werp* je niet op als rechter, dan zullen jullie niet berecht worden. Veroordeel niet, dan zullen jullie niet veroordeeld worden. Spreek vrij, dan zullen jullie vrijgesproken worden.

    [38] Geef, dan zal jullie gegeven worden. Een mooie maat, stevig aangedrukt, goed geschud en overvol zal je in de schoot geworpen worden. Want met de maat waarmee jullie meten, zul je gemeten worden.’

    [39] Verder zei Hij tegen hen in beeldspraak: ‘Kan de ene blinde een gids zijn voor de andere? Dan vallen ze toch samen in een kuil?

    [40] Een leerling staat niet boven zijn leermeester; iemand die volleerd is zal als zijn leermeester zijn.

    [41] Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt?

    [42] Hoe kun je tegen een ander zeggen: “Vriend, laat me de splinter weghalen die in je oog zit”, terwijl je de balk in je eigen oog niet ziet? Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog; pas dan zie je scherp genoeg om de splinter weg te halen die in het oog van de ander zit. [43] Er is geen mooie boom die zieke vrucht draagt, en evenmin een zieke boom die mooie vrucht draagt.

    [44] Want iedere boom is herkenbaar aan zijn eigen vrucht. Van een doornstruik plukt men geen vijgen en van een braamstruik oogst men geen druiven.

    [45] Een* goed mens haalt uit de voorraad van zijn goede hart het goede tevoorschijn, en een slecht mens uit zijn slechte hart het slechte; want waar iemands hart vol van is, daarvan spreekt zijn mond.

    [46] Waarom roepen jullie Heer! Heer! tegen Mij en doen jullie niet wat Ik zeg?

    [47] Iedereen die bij Mij komt, Mij hoort en doet wat Ik zeg – Ik zal jullie laten zien op wie zo iemand lijkt.

    [48] Hij lijkt op iemand die bij het bouwen van zijn huis een diep gat groef en de fundering op de rots legde. Toen kwam er een overstroming en de rivier beukte tegen het huis, maar kon het niet aan het wankelen brengen, want het was goed gebouwd.

    [49] Maar wie hoort en niet doet, lijkt op iemand die een huis zomaar op de grond bouwde, zonder fundering: de rivier beukte ertegen en meteen stortte het in, en dat huis werd één grote ruïne.’

    Bron: Willibrordvertaling: © Katholieke Bijbelstichting, 's-Hertogenbosch, 1995.

    12-01-2008 om 05:01 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik geloof in God

    Ik geloof in God, de almachtige Vader,

    Schepper van hemel en aarde.

    En in Jezus Christus, zijn enige Zoon, onze Heer,

    die ontvangen is van de heilige Geest,

    en geboren uit de Maagd Maria;

    die geleden heeft onder Pontius Pilatus,

    gekruisigd is, gestorven en begraven;

    die neergedaald is ter helle,

    de derde dag verrezen uit de doden;

    die opgevaren is ten hemel,

    en zit aan de rechterhand van God, zijn almachtige Vader;

    vandaar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden.

    Ik geloof in de heilige Geest;

    de heilige katholieke kerk,

    de gemeenschap van de heiligen;

    de vergiffenis van de zonden;

    de verrijzenis van het lichaam;

    het eeuwig leven. Amen.

    06-01-2008 om 10:48 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rabbi Reveals Name of the Messiah (2)

    Lees ook de reeds meer dan 400 reacties die de krant gekregen heeft en die U via de link http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=128&view=item&idx=1347  allemaal kunt openen, als iemand me wil helpen met dit in het Nederlands te zetten hij of zij is hartelijk welkom, mijn excuses dus voor de Engelse taal, dit hoeft bekend gemaakt te worden.

    Willy

    Monday, April 30, 2007

    Rabbi Reveals Name of the Messiah

    Shortly before he died, one of Israel's most prominent rabbis wrote

    the name of the Messiah on a small note which he requested would

    remain sealed until now. When the note was opened, it revealed what

    many have known for centuries: Yehoshua, or Yeshua (Jesus), is the

    Messiah.

    A few months before he died, one of the nation's most prominent

    rabbis, Yitzhak Kaduri, supposedly wrote the name of the Messiah on a

    small note which he requested would remain sealed until now. When the

    note was unsealed, it revealed what many have known for centuries:

    Yehoshua, or Yeshua (Jesus), is the Messiah.

    With the biblical name of Jesus, the Rabbi and kabbalist described

    the Messiah using six words and hinting that the initial letters form

    the name of the Messiah. The secret note said:

    Concerning the letter abbreviation of the Messiah's name, He will

    lift the people and prove that his word and law are valid.

    Thisis I have signed in the month of mercy,

    Yitzhak Kaduri

    The Hebrew sentence (translated above in bold) with the hidden name

    of the Messiah reads: Yarim Ha'Am Veyokhiakh Shedvaro Vetorato Omdim

    The initials spell the Hebrew name of Jesus, Yehoshua. Yehoshua and

    Yeshua are eectively the same name, derived from the same Hebrew

    root of the word "salvation" as documented in Zechariah 6:11 and Ezra

    3:2. The same priest writes in Ezra, "Yeshua son of Yozadak" while

    writing in Zechariah "Yehoshua son of Yohozadak." The priest adds

    the holy abbreviation of God's name, ho, in the father's name Yozadak

    and in the name Yeshua.

    With one of Israel's most prominent rabbis indicating the name of the

    Messiah is Yeshua, it is understandable why his last wish was to wait

    one year after his death before revealing what he wrote.

    When the name of Yehoshua appeared in Kaduri's message, ultra-

    Orthodox Jews from his Nahalat Yitzhak Yeshiva (seminary) in

    Jerusalem argued that their master did not leave the exact solution

    for decoding the Messiah's name.

    The revelation received scant coverage in the Israeli media. Only the

    Hebrew websites News First Class (Nfc) and Kaduri.net mentioned the

    Messiah note, insisting it was authentic. The Hebrew daily Ma'ariv

    ran a story on the note but described it as a forgery.

    Jewish readers responded on the websites' forums with mixed

    feelings: "So this means Rabbi Kaduri was a Christian?" and "The

    Christians are dancing and celebrating, " were among the comments.

    Israel Today spoke to two of Kaduri's followers in Jerusalem who

    admitted that the note was authentic, but confusing for his followers

    as well. "We have no idea how the Rabbi got to this name of the

    Messiah," one of them said.

    Yet others completely deny any possibility that the note is

    authentic. Kaduri's son, Rabbi David Kaduri, said that at the time

    the note was written (September 2005), his father's physical

    condition made it impossible for him to write.

    KADURI'S PORTRAYAL OF THE MESSIAH

    A few months before Kaduri died at the age of 108, he surprised his

    followers when he told them that he met the Messiah. Kaduri gave a

    message in his synagogue on Yom Kippur, the Day of Atonement,

    teaching how to recognize the Messiah. He also mentioned that the

    Messiah would appear to Israel after Ariel Sharon's death. (The

    former prime minister is still in a coma after suffering a massive

    stroke more than a year ago.)

    Other rabbis predict the same, including Rabbi Haim Cohen, kabbalist

    Nir Ben Artzi and the wife of Rabbi Haim Kneiveskzy.

    Kaduri's grandson, Rabbi Yosef Kaduri, said his grandfather spoke

    many times during his last days about the coming of the Messiah and

    redemption through the Messiah.

    His spiritual portrayals of the Messiah—reminiscent of New Testament

    accounts—were published on the websites Kaduri.net and Nfc:

    "It is hard for many good people in society to understand the person

    of the Messiah. The leadership and order of a Messiah of flesh and

    blood is hard to accept for many in the nation. As leader, the

    Messiah will not hold any office, but will be among the people and

    use the media to communicate. His reign will be pure and without

    personal or political desire. During his dominion, only righteousness

    and truth will reign.

    "Will all believe in the Messiah right away? No, in the beginning

    some of us will believe in him and some not. It will be easier for

    non-religious people to follow the Messiah than for Orthodox people.

    "The revelation of the Messiah will be fullled in two stages: First,

    he will actively confirm his position as Messiah without knowing

    himself that he is the Messiah. Then he will reveal himself to some

    Jews, not necessarily to wise Torah scholars. It can be even simple

    people. Only then he will reveal himself to the whole nation. The

    people will wonder and say: `What, that's the Messiah?' Many have

    known his name but have not believed that he is the Messiah."

    FAREWELL TO A 'TSADIK'

    Rabbi Yitzhak Kaduri was known for his photographic memory and his

    memorization of the Bible, the Talmud, Rashi and other Jewish

    writings. He knew Jewish sages and celebrities of the last century

    and rabbis who lived in the Holy Land and kept the faith alive before

    the State of Israel was born.

    Kaduri was not only highly esteemed because of his age of 108. He was

    charismatic and wise, and chief rabbis looked up to him as a Tsadik,

    a righteous man or saint. He would give advice and blessings to

    everyone who asked. Thousands visited him to ask for counsel or

    healing. His followers speak of many miracles and his students say

    that he predicted many disasters.

    When he died, more than 200,000 people joined the funeral procession

    on the streets of Jerusalem to pay their respects as he was taken to

    hisfinal resting place.

    "When he comes, the Messiah will rescue Jerusalem from foreign

    religions that want to rule the city," Kaduri once said. "They will

    not succeed for they will fight against one another."

    THE RABBI'S FOLLOWERS REACT

    In an interview with Israel Today, Rabbi David Kaduri, the 80-year-

    old son of the late Rabbi Yitzhak Kaduri, denied that his father left

    a note with the name Yeshua just before he died.

    "It's not his writing," he said when we showed him a copy of the

    note.

    During a nighttime meeting in the Nahalat Yitzhak Yeshiva in

    Jerusalem, books with the elder Kaduri's handwriting from 80 years

    ago were presented to us in an attempt to prove that the Messiah note

    was not authentic.

    When we told Rabbi Kaduri that his father's official website

    (www.kaduri. net) had mentioned the Messiah note, he was shocked. "Oh

    no! That's blasphemy. The people could understand that my father

    pointed to him [the Messiah of the Christians]. "

    David Kaduri confirmed, however, that in his last year, his father

    had talked and dreamed almost exclusively about the Messiah and his

    coming. "My father has met the Messiah in a vision," he said, "and

    told us that he would come soon."

    Israel Today was given access to many of the rabbi's manuscripts,

    written in his own hand for the exclusive use of his students. Most

    striking were the cross-like symbols painted by Kaduri all over the

    pages. In the Jewish tradition, one does not use crosses. In fact,

    even the use of a plus sign is discouraged because it might be

    mistaken for a cross.

    But there they were, scribbled in the rabbi's own hand. When we asked

    what those symbols meant, Rabbi David Kaduri said they were "signs of

    the angel." Pressed further about the meaning of the "signs of the

    angel," he said he had no idea. Rabbi David Kaduri went on to explain

    that only his father had had a spiritual relationship with God and

    had met the Messiah in his dreams.

    Orthodox Jews around the Nahalat Yitzhak Yeshiva told Israel Today a

    few weeks later that the story about the secret note of Rabbi Kaduri

    should never have come out, and that it had damaged the name the

    revered old sage.

    Israel Today will publish a follow-up to this story in an upcoming

    edition, so SUBSCRIBE NOW and don't miss out!



    http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=128&view=item&idx=1347

    ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -

    ----------

    Copyright 2006 israel today Magazine http://www.israelto day.co.il/

    30-12-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H.Evangelie 25 december Kerstmis

    Evangelie (Lucas 2,1-14)

    Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Lucas

    1 In die dagen vaardigde keizer Augustus een decreet uit

    dat de hele wereld zich moest laten registreren.

    2 Deze eerste registratie vond plaats

    toen Quirinius gouverneur van Syrië was.

    3 Allen gingen op weg om zich te laten inschrijven,

    ieder in zijn eigen stad.

    4 Zo ook Jozef; hij ging van de stad Nazaret in Galilea naar Judea,

    naar de stad van David, Betlehem genaamd,

    omdat hij uit het huis van David stamde,

    5 om zich te laten inschrijven, samen met Maria,

    zijn verloofde, die zwanger was.

    6 Terwijl ze daar waren

    kwam voor haar de tijd dat ze moest bevallen,

    7 en ze baarde een zoon, haar eerstgeborene;

    ze wikkelde Hem in doeken en legde Hem in een voerbak,

    omdat er geen plaats voor hen was in het gastenverblijf.

    8 Er waren daar in de buurt herders,

    die in het veld overnachtten om de wacht te houden bij hun kudde.

    9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen

    en de heerlijkheid van de Heer omstraalde hen.

    Ze schrokken hevig.

    10 Maar de engel zei:

    ` Schrik niet, want ik heb een goede boodschap voor u,

    een grote vreugde voor het hele volk.

    11 Vandaag is in de stad van David uw redder geboren;

    Hij is de Messias, de Heer.

    12 Dit is het teken voor u:

    u zult een kind vinden dat in doeken is gewikkeld

    en in een voerbak ligt.'

    13 Plotseling was er bij de engel een heel leger uit de hemel;

    ze loofden God met de woorden:

    14 `Glorie aan God in de hoogste hemel,

    en op aarde vrede onder de mensen

    in wie Hij een welgevallen heeft.'

    Bron: Willibrordvertaling: © Katholieke Bijbelstichting, 's-Hertogenbosch, 1995.

     

    25-12-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gloria in excelsis Deo

    Eer aan God in de hoge

    Eer aan God in de hoge

    En vrede op aarde aan de mensen die Hij liefheeft.

    Wij loven U, Wij prijzen en aanbidden U.

    Wij verheerlijken U, en zeggen U dank voor Uw grote heerlijkheid.

    Heer God, hemelse Koning, God almachtige Vader.

    Heer, eniggeboren Zoon, Jezus Christus.

    Heer God, Lam Gods, Zoon van de Vader.

    Gij die wegneemt de zonden der wereld ontferm U over ons.

    Gij die wegneemt de zonden der wereld aanvaard ons gebed.

    Gij die zit aan de rechterhand van de Vader, ontferm U over ons.

    Want Gij alleen zijt de Heilige.

    Gij alleen de Heer.

    Gij aleen de Allerhoogste, Jezus Christus.

    Met de Heilige Geest, in de heerlijkheid van God de Vader. Amen.

    Gloria in excelsis Deo

    Gloria in excélsis Deo

    Et in terra pax homínibus bonae voluntátis.

    Laudámus te.

    Benedícimus te.

    Adorámus te.

    Glorificámus te.

    Grátias ágimus tibi propter magnam glóriam tuam,

    Dómine Deus, Rex cæléstis, Deus Pater omnípotens.

    Dómine Fili unigénite, Jesu Christe.

    Dómine Deus, Agnus Dei, Fílius Patris.

    Qui tollis peccáta mundi, miserére nobis.

    Qui tollis peccáta mundi, súscipe deprecatiónem nostram.

    Qui sedes ad déxteram Patris, miserére nobis.

    Quóniam tu solus Sanctus.

    Tu solus Dóminus,

    Tu solus Altíssimus, Jesu Christe,

    Cum Sancto Spíritu in glória Dei Patris. Amen.

    25-12-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.feest van Maria Onbevlekte Ontvangenis

    8 december feest van Maria Onbevlekte Ontvangenis

    Het Evangelie van vandaag

    Lucas 1, 26-38

    Aankondiging van de geboorte van Jezus

    [26] In* de zesde maand werd de engel Gabriël door God gezonden naar een stad in Galilea, met de naam Nazaret,

    [27] naar een maagd die verloofd* was met een man genaamd Jozef, die uit het huis van David stamde; haar naam was Maria.

    [28] De engel trad bij haar binnen en zei: ‘Verheug* u, begenadigde, de Heer is met u.’

    [29] Zij raakte geheel in verwarring door wat hij zei en vroeg zich af wat deze begroeting te betekenen had.

    [30] Maar de engel zei: ‘Schrik niet, Maria, u hebt genade gevonden bij God.

    [31] U zult zwanger worden en een zoon baren, die u de naam Jezus moet geven.

    [32] Hij zal een groot man zijn, en Zoon van de Allerhoogste worden genoemd. God, de Heer, zal Hem de troon van zijn vader David geven. [33] Hij zal eeuwig koning zijn over het huis van Jakob, en aan zijn koningschap zal geen einde komen.’

    [34] ‘Maar hoe moet dat dan?’ zei Maria tegen de engel. ‘Ik heb geen omgang met een man.’

    [35] De engel antwoordde haar: ‘Heilige Geest zal op u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overdekken*. Daarom zal het kind heilig genoemd worden, Zoon van God.

    [36] Bovendien, ook Elisabet, uw verwante, is op haar oude dag zwanger van een zoon; zij werd onvruchtbaar genoemd, maar zij is al in haar zesde maand.

    [37] Want voor God is niets onmogelijk.’

    [38] Toen zei Maria: ‘Ik ben de dienares van de Heer; laat met mij gebeuren wat u gezegd hebt.’ Toen ging de engel van haar weg.

    Bron: De bijbeltekst in deze uitgave is ontleend aan de Willibrordvertaling, © Katholieke Bijbelstichting, 's-Hertogenbosch, 1995.

    08-12-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 22 juni 1992

    Boodschap van 30 juni 1992

    Jezus tot Marguerite

    Het is mogelijk dat men Mij aanziet als een zoeterige Christus omwille van mijn manier om u mijn Liefde uit te drukken, maar daar is niets van aan. Want mijn Zachtmoedigheid heeft altijd voor uw natuurlijke gevoeligheid de strenge eisen verzacht die Ik door mijn goddelijke tussenkomst in u, aan uw ziel opleg.

    Ik moet van u een liefde maken die de zielen beroert, en dat gaat niet zonder lijden. Nooit is de nood van de mensheid zo groot geweest( nood aan Liefde).

    Ik zou u allen, mijn welbeminden, willen oproepen, maar weinigen zijn ontvankelijk voor mijn oproep !

    Nog een weinig tijd, mijn kind, en Ik zal moeten handelen, nog altijd uit liefde, maar het is reeds laat, want de besmetting breidt zich snel uit.

    Doorheen de wereld heb ik kleine missionarissen uitgezonden om de mensen eraan te herinneren dat voor ieder van hen, de Dag komt, waarop ze voor Mij zullen verschijnen met hun goed en hun kwaad. En voor velen is deze dag nabij. Ik ben het moe tevergeefs te roepen. Ik kom niet om de wereld te vernietigen. Ik herinner er alleen aan dat allen verantwoordelijk zijn voor haar teloorgang.

    Ze vernielen de Schepping. Als haar geen hulp wordt geboden, zal de gekwetste Schepping sterven door de schuld van de mensen.

    Ik ben de Liefde, en sommigen heten Mij de Wrekende God.

    Ik ben Barmhartigheid, en men heet Mij de Rechter of de Verantwoordelijke voor wat de mensen van deze wereld lijden.

    Voor u die Mij bemint , wie ben Ik?

    Marguerite tot Jezus

    De Barmhartige Liefde.

    Jezus tot Marguerite

    Wat zou Ik, volgens u, moeten doen?

    Marguerite tot Jezus

    De wereld redden.

    Jezus tot Marguerite

    Ze wil niet gered worden.

    Marguerite tot Jezus

    Ze wil gered worden, maar zonder U kan ze niet gered worden, want ze is de prooi van de vijand der zielen geworden.

    Jezus tot Marguerite

    Ik zou hen dus moeten verlossen van het kwaad?

    Marguerite tot Jezus

    Maar in het Onze Vader vragen wij U dat. Ze zijn zo armzalig in hun ondergang, Heb medelijden, Heer! Kom ons redden.

    Jezus tot Marguerite

    Gij vergeet de vrijheid die Ik aan iedereen gegeven heb.

    Marguerite tot Jezus

    Ze moeten er zich van ook van bewust zijn. Ze zijn als renpaarden die blindelings hun ondergang tegemoet snellen. Ze zijn zeer ongelukkig, omdat ze blind en doof zijn. Maar hebt Gij de blinden en doven niet genezen?

    Ze zijn in handen van de vijand Gij alleen kunt ingrijpen.

    Jezus tot Marguerite

    Gij verstaat niet hoezeer Ik gekwetst ben door het gedrag van hen die verantwoordelijk zijn voor het overleven van het geloof in de zielen.

    Marguerite tot Jezus

    Wat kan men verwachten van onverantwoordelijken? Gij zijt Licht! Ik smeek er U om, verlicht de wereld met de glans van uw Waarheid!

    Ze zullen gered worden en uw Schepping zal herboren worden.

    Jezus tot Marguerite

    Ach! Mijn kind, gij vraagt Mij een totale omwenteling!

    Marguerite tot Jezus

    Ja, omdat ik weet dat Gij kunt wat Gij wilt.

    Op dat ogenblik zegt de Heer:

    Jezus tot Marguerite dus:

    Deze tekst moet door uw Pater aan uw Bisschop gegeven worden en aan zijn beoordeling onderworpen worden.

    02-12-2007 om 10:48 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 27 februari 1969

    Boodschap van 27 februari 1969

    Marguerite tot Jezus

    O god, als ik per ongeluk zoveel goede zielen had bedrogen….

    Welke verschrikkelijke verantwoordelijkheid. Ik voel mijn onwaardigheid zo scherp aan.

    Jezus tot Marguerite

    Laat uw “ als”…. Rust in de vrede van mijn goddelijke liefde met het vertrouwen van de allerkleinsten. Uw nietigheid is MIJN nietigheid geworden. Ik vind er mijn behagen in.

    Die verlangens kunnen onzinnig lijken, maar ze zijn een liefdeles voor de kleinen van niemendal.

    Wat kunnen ze anders doen dan hun verlangens offeren, die hen verrijken zonder dat ze het weten, geloof Mij.

    Omdat ge niets vermoogt zonder Mij blijft ge nederig. Maar de nederigheid moet uw vertrouwen in Mij versterken.

    Bemin. Ik zal voor het overige zorgen.

    Vrees niets daar Ik in u ben. Ik ben u door mijn godheid en door mijn mensheid.

    Marguerite tot Jezus

    God, kijk door mijn ogen, troost door mijn hart, spreek door mijn mond, breng verkwikking door mij.

    Ik sta met lichaam en ziel in dienst van mijn God.

    30-11-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 2 januari 1969

    Boodschap van 2 januari 1969

    Jezus tot Marguerite

    Bewaar mijn Woord in uw hart. Deel het mee aan de wereld.

    Roep de wereld toe, hoe machtig mijn Heilige Naam is en hoe sterk mijn Liefde voor haar.

    Dat ze de noodzaak moet erkennen van boete en van offer om mijn diep gegriefde liefde te verzoenen.

    Marguerite tot Jezus

    Heer, is dit een vaarwel?

    Jezus tot Marguerite

    Neen, kind, er komt geen vaarwel tussen ons. Ik ben voor eeuwig en altijd bij u. Wees niet ongerust om mijn stilte.

    Draag ze uit liefde tot Mij.

    Op dit ogenblik is alles gezegd.

    Er zullen mensen mijn oproep beantwoorden met hun werken.

    De angst van hun hart zal zich verenigen met de angst van mijn Heilig Hart.

    Ik zal redden en Ik zal veroordelen.

    Het is helaas onvermijdelijk.

    Boodschap van 3 januari 1969

    Tijdens de mis.

    Jezus tot Marguerite

    Ik ben de vlam die uw ziel verlicht en die haar verwarmt.

    Draag er zorg voor, dat ze niet op storende wijze afgeschermd wordt door uw fout.

    Laat ze al uw doen en laten verlichten.

    …. …. ….

    Ge zult d eheiligheid vinden in een normaal leven dat volledig aan de liefde is gewijd.

    Ik heb u ermee belast, de grootheid van mijn barmhartigheid aan de wereld kenbaar te maken.

    De massa zal nooit uitzonderlijk zijn. De kleine zielen wel. De kleine zielen die ik zo nodig heb om de grote hoop te redden, al zal die toch beperkt blijven.

    Kind , ge zijt een vrucht van mijn barmhartigheid.

    Ge zijt maar groot doordat ge uw zwakheid nederig hebt erkend en aanvaard. Elkeen moet zich bewust worden van zijn nietigheid en in Mij de kracht vinden om ze te verdragen en om zich te verheffen boven zijn ellende door het besef van deze ellende.

    Dit is de heiligheid in de eenvoud van een rechtvaardig en rechtschapen leven, dat vurig naar de hemel streeft, vanwaar ook alle hulp zal geboden worden.

    Deze kleine zielen zullen de Liefde uitstralen die anderen doet ontvlammen, die anderen redt.

    29-11-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 1 juli 1975

    Boodschap van 1 juli 1975

    Jezus tot Marguerite

    Het ware teken van mijn koningschap is mijn GEEST VAN LIEFDE en van BARMHARTIGHEID.

    Het andere teken dat ge met aandacht aanschouwt is de wonde in mijn hand die rust op mijn goddelijk Hart om de kloppingen te bedwingen die mijn liefde voor u, ongelukkige schepselen, aan dit Hart opdringt.

    IK BEN KONING VAN HET HEELAL! Ik ben echter nog veel meer! Mijn schoonste titel? Die luidt: VADER van alle zielen.

    Mijn koningschap kan afschrikken.

    Maar mijn VADERSCHAP?

    Dat is de aantrekkingskracht die mijn liefde uitoefent op uw zielen.

    Dat is de oproep tot de trouwe kinderen van mijn liefde.

    Dat is de vermaning tot haar onvoorzichtige kinderen die in levensgevaar verkeren.

    Dat is haar vergeving en haar waarschuwing!

    Dat is nederigheid van een God ten overstaan van de hoogmoed van de mens!

    Dat is de les in liefde van Christus Koning voor zijn weerspannige en zonder besef levende kinderen.

    Zij gaan en zij komen!

    En in al mijn liefdevolle zorg houd ik niet op te waken en toezicht te houden, te waarschuwen en te berispen.

    Ik word bij hun gesprek en in hun leven, dat zo weinig overeenstemt met mijn lering, gewoon uitgesloten.

    Toch ben Ik steeds aanwezig om hen in hun bekommernissen bij te staan.

    Ik ben Vader!..... Begrijpt ge?

    …. …. ….

    De jeugd van het hart bestaat in een liefdevolle opmerkzaamheid voor de Schepper van alle goed…….

    De priester moet zorgvuldig waken over zijn geestelijk erfgoed en dit niet verspillen in ijdele woorden en daden.

    De deftigheid die de priester betaamt moet voor hem een bron van ZUIVERE VREUGDE zijn en geen aanleiding tot gecompliceerdheid en tot ongebondenheid.

    Zijn zwakheden erkennen zonder te pogen ze te trotseren betekent vrijwel, dat men zich er wil van bedienen om het kwaad zonder wroeging te bedrijven.

    ZICH AAN ANDEREN GEVEN mag niet neerkomen op een zoeken van zich zelf; en de anderen mogen geen hinderpaal zijn voor de vooruitgang en de heiligheid van de priester.

    Het is gemakkelijk anderen pret te bezorgen, vooral als men er een voldoening aan beleeft die van aard is om de behoeften van de menselijke natuur te bevredigen!

    Hoeveel volmaakter is het, de Ongeschapene op te zoeken in Wie de schatten van vreugde en vrede besloten zijn.

    Zoekt wat Mij bevalt!

    Leeft niet van zinsbegoochelingen!

    Geniet van de rust in de stilte van de geestelijke beschouwing!

    Tracht naar die beschouwing met een waar verlangen!

    Vat moed!

    Streeft naar de idealen van volmaaktheid zonder u te laten vangen door wat maar ijdele dromen zijn.

    Wat ik door de tegenspoed heb willen laten ervaren is WIJSHEID en HEMELSE GENADE.

    Laat die u dierbaarder zijn dan al wat de mans kan bekomen!

    De kostbare parel is verborgen. Vindt ze en laat ze niet van u verwijdert geraken door uw gedrag dat zo weinig overeenstemt met de genade die Ik u verleen. Als uw oordeel soms beneveld geraakt, ligt het daaraan dat ge u wendt tot wat in uw ogen aangenaam lijkt.

    Zuivert uw wensen en RICHT ZE OP MIJ!

    25-11-2007 om 08:18 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 6 januari 1966

    Boodschap van 6 januari 1966

    Jezus tot Marguerite

    Waarom moet Ik, de Koning der koningen, wachten op de willekeur van de mensen? Ik kan hun de machten niet ontnemen, die Ik hun verleend heb. Sommigen hebben zelfs geen eerbied voor mijn Heilige Naam.

    Ach kind, kondt ge zoals Ik diep in de zielen zien! Wie doet boete? Iedereen denkt dat hij zonder zonde is en waant zich boven de anderen verheven. Weinigen bidden voor hun geestelijke groei en om behoed te worden voor het kwaad.

    …. …. ….

    Wat voor de menselijke natuur hard lijkt, wordt gemakkelijk met Mij.

    …. …. ….

    Geef gehoor aan de ingeving van het ogenblik en maak u over niets ongerust.

    Let aandachtig op mijn stem in de stilte van uw hart.

    Geloof in mijn liefde voor u.

    Vandaag: stilte. Luister naar Mij.

    25-11-2007 om 07:51 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 22 oktober 1965

    Boodschap van 22 oktober 1965

    Jezus tot Marguerite

    Wat heb Ik medelijden met u allen. Waarom hebt gij geen medelijden met Mij?

    Mijn barmhartigheid hunkert ernaar, zich mee te delen. Ze wordt in bedwang gehouden door mijn gerechtigheid.

    Maar ze zal zegevieren.

    Ik kan hen niet dwingen Mij te beminnen. Heb ik niet allen de vrijheid verleend?

    …. ….. ……

    Denk eraan wat ge zijt.

    Denk eraan wie Ik ben.

    Mijn liefde heeft de afstand die Mij van u scheidde overbrugd.

    Mijn barmhartigheid breekt in u door.

    Meer dan anderen, mijn arm kind, hadt ge mijn barmhartigheid nodig.

    Geloof in mijn liefde. Twijfel nooit aan Mij.

    25-11-2007 om 07:47 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tien Geboden

    De 10 geboden volgens de Willibrordvertaling

    Toen sprak God al de woorden die hier volgen.

    ‘Ik ben de Heer uw God die u heeft weggeleid uit Egypte, het slavenhuis.

    U zult geen andere goden hebben ten koste van Mij.

    U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.

    Buig u niet voor hen neer en bewijs hun geen goddelijke eer, want Ik, de Heer uw God, Ik ben voor hen die Mij haten een jaloerse God die de schuld van de vaders wreekt op hun kinderen, tot de derde en vierde generatie.

    Maar voor hen die mij liefhebben en mijn geboden onderhouden ben ik een god die goedheid bewijst tot aan de duizendste generatie.

    U zult de naam van de Heer uw God niet lichtvaardig gebruiken, want de Heer laat degenen die Zijn Naam lichtvaardig gebruiken niet ongestraft.

    Denk aan de sabbat; die moet voor u heilig zijn.

    Zes dagen kunt u werken en alle arbeid verrichten.

    Maar de zevende dag is de sabbat voor de Heer uw God. Dan zult u geen enkele arbeid verrichten: uzelf niet, uw zoon niet, uw dochter niet, uw slaaf niet, uw slavin niet, uw dieren niet, evenmin als de vreemdeling die bij u woont.

    Want in zes dagen heeft de Heer de hemel, de aarde en de zee en al wat ze bevatten gemaakt. Maar de zevende dag heeft Hij gerust en zo de sabbat gezegend en tot een heilige dag gemaakt.

    Eer uw vader en uw moeder. Dan zult u lang leven op de grond die de heer uw God u schenkt.

    U zult niet doden.

    U zult geen echtbreuk plegen.

    U zult niet stelen.

    U zult niet vals getuigen tegen uw naaste.

    U zult uw zinnen niet zetten op het huis van uw naaste; u zult uw zinnen niet zetten op de vrouw van uw naaste, niet op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, op niets wat hem toebehoort.’

    Willibrordvertaling: © Katholieke Bijbelstichting, 's-Hertogenbosch, 1995.

    24-11-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Vrijdaggebed

    HET VRIJDAGGEBED

    Vandaag is het de heilige vrijdag en de heilige dag om te bidden.

    Daar droeg Jezus Christus Zijn martelaarschap; daar was Jezus Christus aan de zuil vastgebonden; daar bloedden Zijn heilige vijf wonden.

    Door de kleine en grote wonden werd Hij gepijnigd en verstoten.

    Maria Zijn lieve moeder, stond daarbij en droeg in Haar hart al Zijn wonden, al Zijn smarten.

    Ach Zoon, liefste Zoon van mij, hoe zou uw marteling voor ons verheven kunnen zijn? Ach moeder, hoe klaar en duidelijk zijn Uw woorden.

    Wanneer ik maar een mens zou hebben die Mij dit gebed iedere vrijdag driemaal bidt: Ik wil hem belonen met de hemelse kroon; Ik wil hem drie zielen uit het vagevuur geven!

    23-11-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aarde

    Boodschap van 7 september 1972

    Jezus tot Marguerite

    Eens heeft een God in zijn vurige liefde de wereld geschapen om aan die liefde een reden van bestaan te verlenen.

    Deze wereld heeft niet opgehouden haar Schepper te ontgoochelen.

    Thans is de maat vol, en als de wereld zich niet bekeert zal ze de straf voor haar trouweloosheid ondergaan. Ze zal terugkeren tot het niets waaruit Ik haar heb doen ontstaan.

    Ze zijn vergeten dat ze slechts stof en as zijn.

    De aarde zal niets anders meer omvatten dan stof en as.

    Maar op dat puin zal mijn liefde krachtiger en heerlijker dan ooit tevoren herboren worden. In de verzoende zielen zal zij de volheid van haar scheppende en reddende werking bereiken.

    23-11-2007 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap van 3 juni 1968

    Boodschap van 3 juni 1968

    Jezus tot Marguerite

    Wie door mijn Geest geleid wordt is innerlijk in het bezit van mijn vrucht: mijn vrede.

    De tijdgeest beheerst zoveel zielen, zelfs onder mijn gewijden.

    Wat oogsten ze?

    Bitterheid en lichtzinnigheid, want niemand bezit de vrede buiten Mij.

    Ik ben de stilte van de harten.

    Wat ontheiligt drijft Mij op de vlucht.

    Kinderen, begrijpt toch eindelijk waar uw geluk ligt.

    Zoveel hinderpalen tussen Mij en de zielen!

    Maar Ik nader. Ik sta voor uw deur.

    Mijn stem komt tot u door deze Liefdeboodschap.

    Luistert ernaar.

    Wat zijn woorden zonder werken?

    En wat zijn werken als ze ontreddering en losbandigheid medebrengen?

    Voorwaar , ik zeg u ZE ZIJN DOOD.

    Gij geliefden, blijft standvastig en kleedt u met Gods wapenuitrusting tegen de ketterij. Zie het resultaat van hun belachelijke experimenten: chaos en kollektieve waanzin.

    Ik echter, de enige wet die Ik u geef is te beminnen met uw hart en uw geest en trouw te zijn aan de Traditie.

    Zondigt niet tegen de Geest.

    Twijfelt niet.

    Vertrouw op mijn macht.

    De geest die over de huidige wereld waait is niet de Geest van liefde, maar wel de geest van dwaling en verderf.

    Ik zeg u dan ook, lieve kinderen: laat uw geloof blijven zoals Ik het aan mijn apostelen heb geleerd, het geloof waarvoor Ik gekomen ben.

    Niets is er veranderd. Ik ben nog altijd dezelfde Jezus, en mijn lering is dezelfde.

    Wantrouwt hen die beweren dat alleen hun leer de ware is.

    22-11-2007 om 22:14 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Wat is de Boodschap?

    To translate this Dutch text: http://babelfish.yahoo.com/

    Jezus tot Marguerite

    «De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)

    Wat is het doel van de Boodschap?

    Jezus tot Marguerite

    “ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)

    Moet men deze Boodschap aanvaarden?

    Jezus tot Marguerite

    “Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)

    Wat zal de Boodschap teweegbrengen?

    Jezus tot Marguerite

    “De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)

    Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?

    Jezus tot Marguerite

    “Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)

    Waarom een legioen kleine zielen?

    Jezus tot Marguerite

    “Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.

    Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)

     


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 05-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 12-2020
  • 10-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 09-2005

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen. Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs