Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Jouw ziel is een levende steen van de Kerk
  • De wederbots
  • Sterke getuigenis Aanbevolen
  • Koning Boudewijn
  • gebed tot Hemelse Vader en H Theresia
  • Gebed voor de Zaligverklaring koning Boudewijn
  • Koning Bouwdewijn
  • Poezie "De storm",1940
  • Salve Regina
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • update van de paus
  • Feest van Don Bosco 31 januari
  • Paus: abortus en euthanasie zijn “extreme kwaden”
  • Abortus deel 3
  • Abortus deel 2
  • Abortus
  • Ivf, abortus, euthanasie….
  • Gebed gevraagd voor abortus en euthanasie
  • Koning Boudewijn de abortusbrief- 5 april 1990
  • De O antifonen voor Kerstmis
  • Noveen tot de heilige Charbel
  • Boodschap van 9 december 1977
  • Boodschap van 7 december 1977
  • Boodschap van 28 november 1985
  • Boodschap van 19 november 1965
  • Lourdes 23 oktober 2023
  • Voor deze tijd, even uit de Bijbel
  • Heb je Jezus gezien in de straten van New York?
  • De tien geboden van de hoop
  • 26 september De heiligen Cosmas en Damianus
  • Boodschap van 18 januari 1978
  • 19 AUGUSTUS FEESTDAG LOUYS FRARYN ANTWERPEN
  • Poëzie
  • Rabbi onthult de naam van de Messias.
  • Het gebed – van de hand van Matta al Maskin
  • De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • Noveen van het Kindje Jezus van Praag
  • Pinksteren
  • Boodschap van 3 december 1966
  • De Orde der Kleine Zielen
  • Jezus stelt zichzelf voor 19 april 1978
  • 11 februari 2023
  • 11 februari Onze Lieve Vrouw van Lourdes
  • Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen
  • We vieren Kerstmis
  • Zonde
  • Gebed tot het Kindje Jezus
  • Poëzie -3
  • Onze Lieve Vrouw van Syracuse
  • Poëzie -2
  • Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit
  • de eerste lezing van vandaag 16-07-2022
  • HEMELTERGEND
  • Noveen tot de H Geest
  • Een nederig gebed in de devotie tot het Kostbaar Bloed
  • Het gebed van Fatima
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Oorlog - oorlogen
  • Een gebed voor 2022
  • Nieuwjaarswens
  • Uit de biografie van Zr Lucia
  • Boodschap van 8 juli 1992
  • OLVrouw van Guadeloupe
  • de Paus
  • Gertrudis de Grote
  • En opmerkelijke KENTERING
  • 6 Juli H Godelieve van Gistel
  • 25 JUNI - 25 DECEMBER FEESTDAG KINDJE JEZUS VAN PRAAG
  • Psalm 74
  • DE OVERGAVE-NOVEEN-FR DOLINDO RUOTOLO
  • NEGENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ACHTSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZEVENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZESDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIJFDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • DERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • TWEEDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • EERSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet, Sint Jozef
  • 12 december OL V van Guadelupe
  • highly recommended - warm aanbevolen
  • MOEDER EUGENIA
  • Moederkes dag
  • 20 Juli Feestdag van de H ELIA
  • Lucy’s Fatima Vision
  • 6 Juli We vieren Sint Godelieve
  • Eerste brief Johannes gedateert rond het jaar 90 AD
  • **VERZUCHTING NAAR HET EEUWIG LEVEN **
  • Boodschap van 20 januari 1967
  • Zondag 8 december 2019 Uur van Genade van 12u tot 13u.
  • 29 SEPTEMBER ST Michaël
  • Krachtig gebed tot de Heilige Kleine Theresia van Lisieux
  • DE NAAM VAN MARIA...
  • 15 agustus Moederdag O.L.Vrouw tenhemelopneming
  • Het Kruisteken- de realiteit een krachtig gebed
  • De miraculeuze stem van de Heilige Clelia Barbieri
  • Eerste Communie
  • Veni, Creator Spiritus - Kom Schepper, Geest
  • Maand juni Toewijding aan het allerheiligst hart van Jezus
  • 22 MEI FEEST H RITA
  • Onze Lieve Vrouw der Schelde
  • H Charbel Makhlouf
  • Opmerkelijk interview Kennisdeling
  • Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Maand maart St Jozef maand
  • Boodschap van 21 februari 1994
  • Een studie verschillen tussen Islam en Christendom
  • Een tegennatuurlijke doodzonde
  • Moslim die priester wordt
  • eVEN WAT BIJBELSTUDIE
  • Nieuwjaarsdag 2010
  • Kerstmis 25 december
  • Stille nacht, heilige nacht
  • Heuglijk nieuws
  • 7 NOVEMBER H. WILLIBRORDUS
  • Pater Damiaan Heilig verklaard op 11 oktober 2009
  • Theresia van Lisieux - Kennisdeling van het sermoen
  • 30 SEPTEMBER 1978 DOOD PAUS JPI
  • Bekering van een zondaar , druk dit gebed af voor dagelijks gebruik
  • HET HEILIG SACRAMENT VAN MIRAKEL VAN HERCKENRODE
  • Aanbevolen om uit de duisternis te komen
  • Brief vanuit Chèvremont – Retraite te Beauraing
  • DE BIJBEL EN DE BOODSCHAP
  • Vrijdag 8 juni Feest van het Heilig Hart van Jezus
  • De Eerste Noveen in de Kerkgeschiedenis
  • Boodschap van 20 februari 1967
  • 8 april Beloken Pasen
  • Noveen Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet O Jozef
  • Noveen aan Sint Jozef
  • Pater Yves-Marie Legrain
  • Op weg naar Pasen
  • Love I en Love II
  • Boodschap van 16 januari 1992
  • Gebed van de H. Pius X tot Maria Onbevlekt Ontvangen
  • Nieuwjaar 2018
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Negende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Achtste dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zevende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zesde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vijfde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vierde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Derde dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Tweede dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Eerste dag
  • Roráte caéli
  • We naderen Allerheiligen
  • Bedevaart op 13 oktober 2017 OL Vrouw van Fatima te Tongerlo
  • Noveengebed van vertrouwen tot HET HEILIG HART VAN JEZUS
  • Pinksteren
  • Een verschijning van Maria in Colombia in de 18e eeuw.
  • 1 mei Feest van de arbeid – Feest van Sint Jozef
  • Voor onze voorouders in het Geloof
  • De Zeven Woorden van Jezus aan het Kruis
  • Wees gegroet O Jozef
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Wat zijt Gij goed, o Heer.
  • De Bron van het geluk
  • Een gebedje
  • Het Kerstgeheim
  • Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop
  • LITANIE VAN DE H.CHARBEL MAKHLOUF
  • Boodschap van 24 december 1992
  • Mededeling begin van Noveen
  • Elisabeth van de Drie-eenheid leert ons hoe heilig te leven
  • 8 december O.L.Vrouw Onbevlekte Ontvangenis
  • 20 NOVEMBER 2016 FEEST VAN CHRISTUS KONING
  • De Kleine Li
  • Het Vagevuur en de Hel een indruk
  • Boodschap van 29 oktober 1992
  • Boodschap van 24 oktober 1977 - ZEER ACTUEEL
  • 15 OKTOBER H.TERESIA VAN AVILA
  • Samenspraak tussen Jezus en Marguerite op 14 juli 1996
  • 5 OKTOBER Feestdag Zuster Faustina
  • Oktober maand van de Rozenkrans
  • Teresia van Lisieux
  • Smeekbeden tot de wenende Lievevrouw
  • 1 september Feest van Sint Gillis
  • Het Onze Vader verduidelijkt door Marguerite
  • 19 juni Feest van het H.Hart van Jezus
  • Kom, Schepper,Geest, daal tot ons neer
  • Noveen tot de Heilige Geest
  • Opmerkelijk het begin van een ommekeer
  • Boodschap van 3 januari 1968
  • Kerstmis
  • Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • Wees gegroet O Jozef
  • Goed om te weten
  • Bijzondere gebeden
  • "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • zeer actueel
    Laatste commentaren
  • heel mooi en wederzijds (ria39)
        op Nieuwjaar 2018
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Welke plaats wordt er bedoeld met 15 km van Tabriz? (Hennekens)
        op Het Doopsel in de Kerk
  • DANK (ria39)
        op Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Wees gegroet O Jozef
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Boodschap van 19 maart 1979
  • MARY, SWEETEST OF ALL MOTHERS (Rita Biesemans)
        op "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • MDM (frank)
        op DE WAARSCHUWING WEERLEGT !!!!
  • MOOIE BLOG! (frank bultinck)
        op Boodschap van 3 december 1966
  • AT THE FOOT OF THE CROSS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • TO MARY, ARK OF THE NEW COVENANT (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • WHY HEAVEN IS CRYING (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • PRAYING THE ROSARY (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • OUR LADY OF SORROWS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • ODE AAN ONZE LIEVE VROUW (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zeker te bezoeken
  • Nature and Poetry
  • www.karmel.be
  • Luisteren naar Jezus
  • Legioen Kleine Zielen
  • Moeder van Vrede
  • Voor zieke kinderen
  • English blog Little Souls
  • Feest van de H.Barmhartigheid
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggerke
    www.bloggen.be/joggerk
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    broedereverard
    www.bloggen.be/broeder
    WILLIBRORD
    Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
    14-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het begin van een omwenteling?

    Hier wat info over de Koran

    Warm aanbevolen, is dit een begin van een omwenteling?

    Iemand schreef deze info over Aramees in de Quaran op een ander forum, wel interessant:

    Van alle verhandelingen die de afgelopen dertien eeuwen over het ontstaan van de islam zijn geschreven steekt er qua reputatie 1 met kop en schouders boven uit. Dit is de zogeheten "sira"( sira betekend iets als loop der geschiedenis) van Ibn Ishaaq. Deze Ibn Ishaaq werd waarschijnlijk in 704 in Medina geboren e overleed in 767 in Bagdad. Dit betekent dat hij 72 jaar na de dood van Mohammed- die volgens de gangbare opvatting van 570 tot 632 leefde- ter wereld kwam.
    Mohammed Ibn Ishaag specialiseerde zich in het verzamelen van vertellingenvan de zogenoemde verhalenvertellers. Deze rondtrekkende predikers stichten en vermaakten hun toehoorders met allerlei anekdotes over de oude profeten, uitleg van de teksten va de koran en de wederwaardigheden van de vroege moslims en hun profeet. Van Ibn Ishaaq werd nooit enig werk teruggevonden. Met de sira van Ibn Ishaaq wordt dan ook meestal de bewerking vande egyptenaar Ibn Hishaam (overleden circa 830) bedoelt. Zijn redactie van Ibn Ishaaqs sira- of wat er van werd overgeleverd- bevat de oudste bewaard gebleven levensbeschrijvingvan Mohammed. Ibn Ishaam die dus twee eeuwen na de Profeet overleed- beperkte zich in zijn weergave vande sira van Ibn Ishaaq tot het leven van Moammed en de verhalen over het pre-islamitische Arabie. De Egyptenaar voegde zelf vertellingen en poezie toe en liet passages weg die hij niet passend achte voor de levenswandel van de Profeet. Naast dit werk is er veel meer sira materiaal overgeleverd. Dat wijkt echter op veel punten weer af van de elkaar al tegensprekende overleveringen die aan Ibn Ishaaq worden toegeschreven.(Bron Historisch Nieuwsblad nr 6 2006)


    Dissidente islamologen stellen spectaculaire vragen over de begintijd van de islam. Deel 3 van een serie: moslimgeleerden en westerse vertalers begrepen één vijfde van de Koran verkeerd, doordat ze uitgingen van zuiver Arabisch, zonder Aramese invloeden te herkennen.
    ’De tendens is nog steeds dat ze het willen doodzwijgen”, zegt de Duitse islamoloog Christoph Luxenberg.

    Hij is de auteur van het in 2000 uitgebrachte boek ’Die Syro-Aramäische Lesart des Koran’, waarmee hij een steen gooide in de vijver van het westerse koranonderzoek.

    Zijn stelling: in de Koran zijn sporen te vinden van een andere taal dan het Arabisch: het verwante Aramees. Veel duistere passages kunnen worden opgehelderd via Aramees, dat vóór de islam de leidende cultuurtaal van het Midden-Oosten was. Arabisch was toen nog een verzameling van gesproken dialecten.

    Luxenbergs stelling kan hard aankomen bij orthodoxe moslims, voor wie het een geloofsdogma is, dat de Koran is geschreven in volmaakt Arabisch.

    Daarover is vroeger wel anders gedacht. In de 16de eeuw ontdekte de Egyptenaar As-Soejoeti in de Koran woorden uit 25 talen. Hij zag daarin het bewijs van de universaliteit van de goddelijke boodschap. Maar die opvatting heeft nog maar weinig aanhangers.

    Luxenbergs doorwrochte boek mikte niet op een massapubliek maar bevat toch één populaire krent in de pap. Via taalkundige analyse toont hij aan, dat de maagden in het paradijs, die volgens de traditionele uitleg de Koran aan de gelovigen belooft, in werkelijkheid (Aramese) druiven zijn.

    Een jaar nadat zijn boek was uitgekomen boorden Al-Kaida-terroristen vliegtuigen in de Twin Towers en het Pentagon. Waarschijnlijk waren ze er vurig van overtuigd, dat ze als beloning binnen seconden na de inslag zouden mogen genieten, niet van druiven maar van maagden.

    Mogelijk hebben die aanslagen voorkomen dat Luxenberg inderdaad zou zijn doodgezwegen. Zijn theorie over de maagden en de druiven had extra aroma gekregen.

    De internationale pers reageerde eerder op Luxenberg dan zijn vakgenoten. Trouw wijdde in 2002 een pagina aan zijn boek. Eerder verdween Newsweek in Pakistan uit de schappen na rellen vanwege een artikel over Luxenberg.

    Later volgden ook wetenschappelijke recensies. Vorig jaar werd zelfs een congres aan Luxenbergs ideeën gewijd, in Berlijn. Een blijk van erkenning. Toch hield Luxenberg er gemengde gevoelens aan over: „Ze draaiden om de hete brij heen.” Ter verontschuldiging, de brij ís heet.

    Zijn schuilnaam wil hij niet opgeven, hoewel vakgenoten daarop aandringen. Zelf vindt hij dat te gevaarlijk. Ook blijft hij in het Duits publiceren. Engels zou een dynamiek ontketenen, die hem het werken onmogelijk zou maken, vreest hij.

    Tot 1993 had Luxenberg de Koran nooit aandachtig gelezen. Maar toen het er toch van kwam was hij niet meer te houden, omdat hij allerlei Aramees herkende, vooral op plaatsen, die als duister gelden.

    Het Midden-Oosten heeft geen schooltype, dat vergelijkbaar is met het gymnasium. Mede daardoor zijn de oude cultuurtalen van het gebied in vergetelheid geraakt; ze hebben in elk geval niet dezelfde positie als Oudgrieks en Latijn in Europa.

    De belangrijkste cultuurtaal was 1500 jaar lang het Aramees – net als Arabisch een semitische taal. Het was de taal van Jezus. En ook de taal waarin bijvoorbeeld Egyptenaren en Perzen met elkaar correspondeerden. Tegenwoordig wordt het alleen nog zeer plaatselijk gesproken, vooral maar niet uitsluitend door christenen, in dorpen in Turkije, Syrië, Irak en Iran. En verder leeft het voort in Arabische dialecten, die vol zitten met Aramese resten. Saoediërs bijvoorbeeld noemen hun bedoeïenen-poëzie, onbegrijpelijk voor wie alleen hoog-Arabisch kent, nog steeds Nabati, een ander woord voor Aramees. Ook de naam Mekka is volgens Luxenberg Aramees, en Koran (qur’aan) is een verarabisering van het Aramese qeryaan. Een qeryaan is wat in de Latijnse liturgie een lectionarium heet – stichtelijke lectuur voor de eredienst.

    Luxenberg had meerdere redenen om het Aramese spoor te volgen. Eén daarvan is dat de Koran een eenzame tekst is.

    Bij oude boeken kun je, als je er niet uitkomt, de hulp inroepen van andere teksten uit dezelfde taal en uit dezelfde periode. Maar bij de Koran zijn die er niet. De Koran is, afgezien van korte grafinscripties, de enige vroeg-Arabische tekst. Pas ruim een eeuw later verschijnt er een ander Arabisch boek, een biografie van de profeet.

    Bij gebrek aan ander vroeg-Arabisch is Aramees de meest logische bron van parallelle teksten en leenwoorden, vooral voor theologische begrippen, die het Arabisch, tot dan toe zuiver een spreektaal, nog niet of onvoldoende had ontwikkeld.

    Luxenberg ziet de korantaal als een mengsel van Arabisch en Aramees. Die twee talen lijken ongeveer op elkaar zoals Nederlands en Duits. Woorden kunnen dezelfde vorm hebben maar iets anders betekenen, zoals het Duitse dürfen, dat ’mogen’, of bellen dat ’blaffen’ betekent.

    Volgens Luxenberg zagen de oude interpretatoren en in hun kielzog later de westerse vertalers de korantaal aan voor zuiver Oudarabisch.

    Daardoor raakten ze het zicht kwijt op Aramese invloeden. Als ze iets niet begrepen, dachten ze dat daar weinig aan te doen was, omdat de kennis van Oudarabisch nu eenmaal beperkt is.

    Sommige westerse geleerden zagen wel Aramese invloeden maar hebben die nooit zo systematisch onderzocht als Luxenberg nu doet. Hij maakt bijvoorbeeld gebruik van het gegeven dat de meeste klinkers in de huidige korantekst later zijn toegevoegd, en dat daarbij fouten kunnen zijn gemaakt.

    De beroemde koraninterpretatoren van de derde eeuw na Mohammed waren Perzen. Het Aramees, dat op zijn retour was, kenden ze mogelijkerwijs niet. In elk geval begrijpen ze veel koranpassages niet, die Luxenberg wel opheldert via Aramees.

    Luxenberg schat dat ongeveer twintig procent van de korantekst door de eeuwen heen verkeerd is begrepen. Het is moeilijker vast te stellen welke gevolgen dat heeft voor de boodschap van de Koran. Luxenberg vindt niet dat hij op dat terrein een taak heeft. Wel denkt hij dat zijn interpretaties soms een vriendelijker Koran opleveren.

    Als voorbeeld noemt hij het woord qtl. In hoog-Arabisch is dat ’doden’. Maar in veel Arabische dialecten kan het ook ’slaan’ betekenen, net als in het Aramees en mogelijk ook in Koran-Arabisch. Het is hetzelfde verschil als tussen het Nederlandse ’sla-sloeg-geslagen’ en het dodelijke Engelse slay-slew-slain).

    Collega-islamologen hebben soms kritiek op Luxenbergs taalkundige oplossingen. Zo probeerde koranvertaler Fred Leemhuis de paradijselijke maagden te redden. Hij is kritisch over Luxenberg, maar de andere Nederlandse koranvertaler, Hans Jansen, noemt hem een taalvirtuoos. Luxenberg zelf vindt dat hij gewoon zijn werk doet.

    Luxenberg, slagvaardig: „Mijn critici beroepen zich op oude moslimcommentatoren die niet wetenschappelijk waren, en op een mondelinge overlevering van de korantekst die er niet is geweest.”

    Het gesprek met hem is een fantastische aaneenschakeling van observaties over Arabische spreektaal en de Aramese resten daarin. Mocht hij hier en daar toch de plank misslaan, dan betekent dat nog niet automatisch dat zijn theorie fout is. Net zomin als de evolutietheorie schipbreuk lijdt wanneer de interpretatie van een oud bot niet klopt.

    Critici wijzen erop dat de oude, voor-islamitische poëzie wél zuiver Arabisch is. Die zou daarom moeilijke korangedeelten kunnen verklaren, zonder dat je Aramees nodig hebt. Maar Luxenberg werpt tegen dat die poëzie pas eeuwen ná de islam is opgetekend en mogelijk dus is aangepast, zo ze al niet pas toen is vervaardigd.

    Volgens hem – maar ook volgens de Franse geleerde Pierre Larcher in de bundel ’Die dunklen Anfänge’ (zie de site) – is hoog-Arabisch een kunsttaal, die pas na de Koran is ontwikkeld en daarom ongeschikt is om de Koran te verklaren.

    Hij vindt de Israëlische archololoog Y. Nevo aan zijn zijde, die onderzoek deed in de Negev-woestijn. Nevo schrijft dat er uit de voor-islamitische tijd wel heidense inscripties bewaard zijn in diverse Arabische dialecten maar niet in klassiek Arabisch.

    In zijn kritische kijk op de ’pre-islamitische poëzie’ krijgt Luxenberg steun van een grondlegger van de moderne Arabische literatuur, de Egyptenaar Taha Hoessein. Al moest die zijn woorden herroepen onder druk van de moslim-orthodoxie.

    Ten slotte heeft onlangs de Amerikaanse onderzoeker Jonathan Owens bij wijze van experiment uit vier representatieve dialecten een oer-Arabisch gereconstrueerd, dat fundamenteel anders is dan klassiek Arabisch.

    Een prettige verrassing kwam uit Libanon. Een sjiitisch tijdschrift, Al-Haya al-Tayyiba, prees onlangs Luxenberg en spoorde andere korangeleerden aan om zich ook in het Aramees te verdiepen.

    Bij de discussie maken twee problemen het moeilijk, vast te stellen wie gelijk heeft: er is geen kritische editie van de Koran en evenmin een historisch, etymologisch Arabisch woordenboek. Iets soortgelijks ontbreekt ook voor de semitische taalfamilie als geheel en dat is vreemd, want in het semitische taalgebied is het eerste alfabet ontstaan, taal-historisch materiaal is er dus genoeg.

    Luxenberg daarover: „Ik vraag me af wat die islamologen al die tijd hebben uitgevoerd.” Bij de conferentie in Berlijn, die met subsidie van het Europees Wetenschapsfonds totstandkwam, kwam ook de vraag aan de orde of er zo’n kritische koranuitgave moest komen.

    Luxenbergs echte uitsmijter komt nog: „Ik heb concrete aanwijzingen dat de Koran in eerste opzet is geschreven met Aramese letters en ik sluit niet uit dat ook de tekst zelf teruggaat op een Aramese oertekst.” Hij wil dat in de nabije toekomst bewijzen.

    Bron:

    Herlees dit op en lees ook de talrijke reacties via :

    http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=52089&st=0&sk=t&sd=a&start=30 , even naar beneden scrollen en dan kom je dit bericht tegen.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Wat is de Boodschap?

    To translate this Dutch text: http://babelfish.yahoo.com/

    Jezus tot Marguerite

    «De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)

    Wat is het doel van de Boodschap?

    Jezus tot Marguerite

    “ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)

    Moet men deze Boodschap aanvaarden?

    Jezus tot Marguerite

    “Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)

    Wat zal de Boodschap teweegbrengen?

    Jezus tot Marguerite

    “De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)

    Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?

    Jezus tot Marguerite

    “Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)

    Waarom een legioen kleine zielen?

    Jezus tot Marguerite

    “Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.

    Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)

     


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Archief per maand
  • 06-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 05-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 12-2020
  • 10-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 09-2005

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen. Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs