"Mijn Heer en Mijn God het spijt mij dat ik uw opperste majesteit misdaan heb. Ik verfoei al mijn zonden, niet alleen omdat ik Uw straffen heb verdiend, maar vooral omdat de zonden U mishagen, die oneindig volmaakt en alle liefde waardig zijt. Ik maak het vaste voornemen mijn leven te beteren en de gelegenheden tot zonde te vluchten. In dit berouw wil ik leven en sterven. Amen."
"Mijn God ik bemin U boven alles, uit geheel mijn hart, uit geheel mijn ziel en uit al mijn krachten, omdat U oneindig volmaakt en alle liefde waardig zijt. En ik bemin mijn naasten als mijzelf uit liefde tot U. In deze liefde wil ik leven en sterven. Amen"
"Jezus hield van Martha en haar zus, alsook van Lazarus"
Bemin iedereen met grote liefde,
maar wees slechts bevriend met degenen met wie u goede dingen uit kunnen wisselen...
Als u op het gebied van kennis uitwisselt, is uw vriendschap zeker lovenswaardig; meer nog als u uitwisselt op het gebied van voorzichtigheid, discretie, kracht en rechtvaardigheid.
Maar als uw relatie gefundeerd is op liefde, devotie en christelijke volmaaktheid, ô God, wat zal uw vriendschap dan kostbaar zijn!
Ze zal voortreffelijk zijn omdat ze van God komt,
voortreffelijk omdat ze naar God neigt,
voortreffelijk omdat God de verbinding is,
omdat ze in God eeuwig zal duren.
Wat is het goed om lief te hebben op aarde zoals men in de hemel liefheeft, leer van elkaar te houden in deze wereld zoals we het eeuwig zullen doen in de andere wereld.
Ik spreek hier niet over de eenvoudige liefde, want ze moet door alle
mensen gedragen worden; maar ik spreek over geestelijke vriendschap, waardoor twee of drie, of meerderen het geestelijk leven delen, en één van geest met elkaar worden.
Het is werkelijk met recht dat zulke gelukkige zielen kunnen zingen: "Hoe goed is het, hoe heerlijk als broeders bijeen te wonen!" (Ps133,1)...
Het lijkt me dat alle andere vriendschappen slechts een schaduw zijn in vergelijking met deze...
Voor de christenen die in de wereld leven, is het nodig om elkaar te helpen door heilige vriendschappen; daardoor moedigen ze elkaar aan, dragen ze elkaar stilzwijgend naar het goede...
Niemand zou kunnen ontkennen dat Onze Heer met een nog zoetere en specialere vriendschap van Johannes, Lazarus, Martha en Maria Magdalena gehouden heeft, want de Schrift getuigt daarvan.
Bron:
H. Franciscus van Sales (1567-1622), bisschop van Genève en Kerk- leraar
Instructie m.b.t. de toepassing van het oude artikel 9,3 en het artikel 9bis van de vreemdelingenwet.
Bepaalde specifieke humanitaire situaties kunnen de toekenning rechtvaardigen van een machtiging tot verblijf van een vreemdeling in toepassing van het oude artikel 9, derde lid en artikel 9bis van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het
grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen:
1. Langdurige procedures
1.1 Vreemdelingen met een onredelijke lange asielprocedure van 3 jaar (families met schoolgaande kinderen) of vier jaar (alleenstaanden, andere families)
Deze situatie betreft de vreemdeling van wie de asielprocedure minstens vier jaar geleden werd ingeleid bij de asielinstanties, zijnde de Dienst Vreemdelingenzaken, het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen (CGVS), de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen (RVV) of de (inmiddels afgeschafte) Vaste Beroepscommissie voor Vluchtelingen, of nog, de vreemdeling die minstens vier jaar heeft moeten wachten alvorens een uitvoerbare beslissing vanwege deze zelfde instanties hem werd betekend
betreffende zijn asielaanvraag.
De termijn van vier jaar wordt teruggebracht op drie jaar voor de
vreemdeling die één of meerdere kinderen ten laste heeft en onderhoudt, die regelmatig schoolliepen in het kleuter, lager, secundair en/of hoger onderwijs tijdens de duur van de asielprocedure en/ of tijdens de periode van verblijf volgend op de asielprocedure.
De periode van drie of vier jaar wordt betekend vanaf de datum van indiening van de asielaanvraag bij de bevoegde dienst zoals bedoeld in artikel 71/2 van het KB van 8 oktober 1981, tot de datum van betekening van een uitvoerbare beslissing waarmee de asielaanvraag wordt afgesloten.
Indien de Raad van State of de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen de beslissing betreffende de asielaanvraag heeft vernietigd, wordt de termijnwaarbinnen deze instantie een uitspraak doet, in rekening gebracht. Dit geldt evenzeer voor de termijn die nodig is voor de betrokken asielinstantie omopnieuw over de asielaanvraag te beslissen.
Er zal geen rekening worden gehouden met de duur van de asielprocedure, indien deze geheel of gedeeltelijk te wijten is aan het misleidend gedrag van de aanvrager.
1.2 Vreemdelingen met een onredelijk lange asielprocedure van 4 jaar (families met schoolgaande kinderen) of 5 jaar (alleenstaanden, andere families), waarbij procedure voor de Raad van State en/of een regularisatieprocedure volgend op een asielprocedure wordt meegerekend.
Deze situatie betreft de vreemdeling van wie de asielprocedure, aangevuld met de duur van het annulatieberoep tegen de beslissing van de asielinstanties bij de Raad van State en/of de procedure van onderzoek van de aanvraag tot het bekomen van een machtiging tot verblijf in toepassing van het oude artikel 9, lid 3 en/of art. 9bis van de vreemdelingenwet, ingediend tijdens of na de asielprocedure, reeds minstens 5 jaar duurt of 5 jaar geduurd heeft, omdat de Raad van State (asielaanvraag) of de Dienst Vreemdelingenzaken (verblijfsaanvraag) binnen die periode geen beslissing genomen heeft.
Het annulatieberoep bij de Raad van State of de verblijfsaanvraag in
toepassing van het oude artikel 9, lid 3 en/of art. 9bis van de
vreemdelingenwet moet, hetzij nog hangende zijn, hetzij afgesloten zijn na 18 maart 2008 [datum van het regeerakkoord].
De verblijfsaanvraag op basis van artikel 9bis van de vreemdelingenwet moet ingediend zijn voor 18 maart 2008.
De termijn van vijf jaar wordt teruggebracht op vier jaar voor de vreemdeling die één of meerdere kinderen ten laste heeft en onderhoudt, die regelmatig schoolliepen in het kleuter, lager, secundair en/of hoger onderwijs tijdens de duur van de asielprocedure en/ of tijdens de periode van verblijf volgend op de asielprocedure.
De termijn in het kader van een procedure artikel 9, lid 3 en/of art. 9bis vreemdelingenwet volgend op de asielprocedure (of op de asielprocedure en Raad van State procedure) wordt enkel meegerekend indien de aanvraag binnen de vijf maanden na de definitieve beslissing door de asielinstanties of de Raad van State werd ingediend.
De termijnen van vier of vijf jaar bevatten ook alle wettelijke termijnen voor het indienen van een beroep ten aanzien van een negatieve beslissing betreffende de asielaanvraag. De termijn tussen de datum van de betekening aan de betrokkene van de definitieve beslissing betreffende zijn asielaanvraag en deze waarop eventueel een aanvraag artikel 9,3 en/of art. 9bis vreemdelingenwet werd gedaan, wordt eveneens meegeteld, evenwel beperkt tot twee maanden.
De derde paragraaf en de laatste paragraaf onder 1.1 zijn ook hier van toepassing.
2. Bepaalde prangende humanitaire situaties
Als basisprincipe kan gesteld worden dat er sprake is van een prangende humanitaire situatie indien een verwijdering van de aanvrager in strijd zou zijn met de internationale mensenrechtenverdragen, in het bijzonder het Internationaal
Kinderrechtenverdrag en het EVRM.
Volgende situaties worden beschouwd als prangende humanitaire situaties. Deze opsomming neemt de discretionaire macht die de Minister of zijn gemachtigde bezit niet weg om andere gevallen dan deze die hieronder worden opgesomd te beschouwen als zijnde prangende humanitaire situaties.
Een bijzondere aandacht zal hierbij uitgaan naar vreemdelingen die behoren tot een kwetsbare groep.
2.1 De vreemdeling die ouder is van een Belgisch minderjarig kind en die een reëel en effectief gezin vormt met dit kind.
2.2 De vreemdeling die ouder is van een minderjarig kind dat een EU-burger is, indien het kind over voldoende bestaansmiddelen beschikt, eventueel verkregen via deze ouder en wanneer de ouder effectief instaat voor de zorg van het kind;
2.3 De familieleden van een EU-burger die buiten het toepassingsgebied van de gezinshereniging (artikel 40bis van de wet) vallen maar van wie het verblijf dient te worden vergemakkelijkt in toepassing van de Europese richtlijn 2004/38, zijnde, de familieleden, ongeacht hun nationaliteit, die in het land van herkomst ten laste zijn van of inwoonden bij de EU-burger, of die wegens ernstige gezondheidsredenen een persoonlijke verzorging door de EU-burger
nodig hebben;
2.4. De vreemdeling die gemachtigd of toegelaten werd tot een onbeperkt verblijf in België als hij minderjarig was en die daarna is teruggekeerd (al dan niet onder de dwang van zijn ouders) naar zijn land van herkomst maar die geen aanspraak kan maken op een recht op terugkeer zoals voorzien in de wet of in de koninklijke besluiten, zoals de vreemdeling van wie het paspoort of de verblijfstitel werd afgenomen wanneer hij is teruggekeerd naar het land van herkomst of de jonge vrouw die tegen haar wil uitgehuwelijkt werd, voor zover deze persoon de nodige bewijzen van deze toestand kan voorleggen;
2.5 De echtgenoten met een verschillende nationaliteit die afkomstig zijn uit landen die hun gezinshereniging niet toelaten, met het gevolg dat ingeval van verwijdering naar hun respectieve landen van herkomst, hun gezinscel zou verbroken worden, in het bijzonder, wanneer ze een gemeenschappelijk kind hebben;
2.6 Vreemdelingen die een Belgisch pensioen of invaliditeitspensioen genieten, maar die hun recht op verblijf in België verloren hebben ingevolge hun terugkeer naar het land van herkomst;
2.7 Families met schoolgaande kinderen met een afgesloten of hangende asielprocedure voor zover
1) Ze een ononderbroken verblijf van tenminste vijf jaar in België
kunnen aantonen en een asielaanvraag hebben ingediend vóór 1 juni
2007, - datum van inwerkingtreding van de nieuwe asielprocedure, -
waarvan het onderzoek tenminste één jaar heeft genomen bij de
asielinstanties, namelijk, de Dienst Vreemdelingenzaken, het
Commissariaat- generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen, of in
het voorkomend geval, de voormalige Vaste Beroepscommissie voor
vluchtelingen. De vereiste periode van vijf jaar ononderbroken verblijf
vangt aan op de datum van de eerste asielaanvraag in België.
2) De (een) schoolgaande kind(eren) minstens sedert 1 september
2007 school liep(en) in een door de één van de Gemeenschappen
georganiseerde, erkende of gesubsidieerde onderwijsinstelling waar ze
regelmatig de lessen gevolgd hebben in het kleuter-, lager, secundair
onderwijs en/of hoger onderwijs tijdens de duur van de asielprocedure
en/of tijdens de periode van verblijf volgend op de asielprocedure;
2.8 Voor aanvragen ingediend 3 maanden te rekenen vanaf datum van 15 september 2009 zal ook de vreemdeling met een duurzame lokale
verankering in België in aanmerking komen.
Deze situatie betreft de vreemdeling, die het centrum van zijn affectieve, sociale en economische belangen in België heeft gevestigd.
Het bestaan van een duurzame lokale verankering in België is een
feitenkwestie die onderzocht wordt binnen de soevereine
beoordelingsbevoegdheid van de minister of zijn gemachtigde.
Volgende vreemdelingen komen in aanmerking:
A. De vreemdeling die voorafgaand aan zijn aanvraag een
langdurig ononderbroken verblijf in België heeft dat minimum 5 jaar
bedraagt; En die voor 18 maart 2008 [de datum van het regeerakkoord] gedurende een periode een wettig verblijf in België heeft gehad (waarbij elk verblijf in aanmerking komt dat gedekt wordt door een wettelijk afgegeven verblijfsdocument, behalve een toeristenvisum) of, die voor die datum, geloofwaardige pogingen heeft ondernomen om in België een wettig verblijf te bekomen.
B. Of de vreemdeling die, voorafgaand aan zijn aanvraag, sinds 31
maart 2007 een ononderbroken verblijf in België heeft en die een
kopie van een arbeidscontract bij een bepaalde werkgever voorlegt,
hetzij van bepaalde duur van minstens één jaar hetzij van onbepaalde
duur, dat minimaal voorziet in een inkomen equivalent aan het
minimumloon.
Hiertoe :
Moet het dossier binnen drie maanden na de aanvraag aangevuld
worden met een positief advies, afgeleverd door de Gewesten
betreffende de aangevraagde arbeidskaart B.
Of
Moet het dossier aangevuld worden met een arbeidskaart B
afgeleverd door de Gewesten, en dit op basis van een Attest van
Immatriculatie van drie maanden afgeleverd met dit doel.
Bij zijn onderzoek naar de duurzame lokale verankering in België zal de minister of zijn gemachtigde zich niet laten leiden door één factor, maar hij zal kijken naar het geheel van de feitelijke elementen samen.
Onderstaande feitelijke elementen worden door de minister of zijn
gemachtigde in het onderzoek weerhouden, naast de eerder genoemde voorwaarden:
Sociale banden in België. De schoolloopbaan en inburgering van de
kinderen.
Kennis van één van de landstalen, of alfabetiseringscursussen
gevolgd hebben.
Werkverleden en werkbereidheid, beschikken over de kwalificaties
of competenties afgestemd op het arbeidsaanbod, o.m. inzake
knelpuntberoepen, uitzicht hebben op werk en/of de mogelijkheid
hebben om in het eigen levensonderhoud te voorzien.
In voorkomend geval, houdt de minister of zijn gedelegeerde rekening met het advies van de lokale besturen of een daartoe erkende dienst voor één of het geheel van de genoemde elementen.
De verblijfsmachtiging toegekend aan de personen bedoeld in punt B, zal slechts voor een jaar worden toegekend, en dit onder opschortende
voorwaarde van de toekenning van de arbeidskaart B door de Gewesten.
Een verblijfsmachtiging zal na een jaar slechts worden vernieuwd wanneer op dat ogenblik dezelfde voorwaarden voorzien voor de arbeidskaart B vervuld zijn en dat de persoon ook effectief gewerkt heeft gedurende het eerste jaar.
De minister of zijn gemachtigde gaat na of de betrokkene in aanmerking komt (zoals voorzien in 2.8 A of 2.8 B), of het dossier volledig is en of het dossier niet kennelijk ongegrond is.
Wanneer dit het geval is,
kan hij oordelen dat het dossier voldoende gemotiveerd is om te
oordelen dat de betrokkene duurzaam lokaal verankerd is.
of legt de minister het dossier voor aan de Commissie voor Advies
van Vreemdelingen voor een niet-bindend advies. De Commissie
voor Advies van Vreemdelingen kan de betrokkene oproepen en
horen. Indien de minister of zijn gemachtigde nadien van dit
advies afwijkt, dient hij dit te motiveren.
Algemene slotbepaling
Deze instructie is niet van toepassing op personen die een actueel gevaar vormen voor de openbare orde of nationale veiligheid, of op personen die de Belgische autoriteiten manifest probeerden te misleiden of fraude hebben gepleegd.
De vreemdelingen die aan bovenstaande voorwaarden beantwoorden, en die reeds een aanvraag in toepassing van het oude artikel 9, lid 3 of het huidig artikel 9bis van de vreemdelingenwet hebben ingediend, die nog steeds hangende is bij de Dienst Vreemdelingenzaken, hoeven geen nieuwe aanvraag in te dienen. Zij hebben evenwel de
mogelijkheid om hun dossier aan te vullen door middel van een aangetekend schrijven aan de Dienst Vreemdelingenzaken. In de gevallen bedoeld in 2.8, dient dit te gebeuren binnen de 3 maanden te rekenen vanaf datum van 15 september 2009.
Met bijzondere persoonlijke dank aan Sint Jozef Patroonheilige van Belgë, niemand beter dan Hij heeft dit uit zijn ervaring begeleid.
H. Johannes van het Kruis (1542-1591), karmeliet, Kerkleraar
"De Bruidegom is met hen"
Als iemand een ander bemint en weldoet, doet hij hem wel en bemint hij hem in overeenstemming met zijn persoonlijke aard en eigenschappen.
En aldus bewijst uw Bruidegom, die in u verblijf houdt, u zijn gunsten volgens zijn aard.
Dus daar Hij almachtig is, doet Hij u wel en bemint u met almacht. Daar Hij wijs is, voelt u dat Hij u weldoet en bemint met wijsheid.
En daar Hij oneindig goed is, voelt u dat Hij u liefheeft met goedheid. Daar Hij heilig is, voelt u dat Hij u liefheeft en gunsten bewijst met heiligheid.
Daar Hij rechtvaardig is, voelt u dat Hij u liefheeft en gunsten bewijst met rechtvaardigheid.
Daar Hij barmhartig, medelijdend en goedertieren is, voelt u zijn barmhartigheid, medelijden en goedertierenheid.
Daar Hij de sterke God is, teder en verheven, voelt u zijn kracht, tederheid en verhevenheid in zijn beminnen.
Daar Hij zuiver en rein is, voelt u dat Hij u met zuiverheid en reinheid liefheeft.
Daar Hij waarachtig is, voelt u dat Hij u waarachtig liefheeft. Daar Hij vrijgevig is, ervaart u dat in zijn beminnen en in het bewijzen van zijn gunsten zijn vrijgevigheid zonder zelfzucht, alléén maar om u wel te doen.
Daar Hij de deugd van de hoogste nederigheid zelf is, bemint Hij u met de hoogste goedheid en waardering en maakt u aan Zichzelf gelijk. Op deze wegen van inzichten vertoont Hij Zichzelf aan u in blijheid. Aldus toont Hij zijn gelaat vol genade en zegt tot u in deze vereniging met Hem, niet zonder grote jubel van uw kant: "Ik ben de uwe en voor u, en Ik ben blij te zijn zoals Ik ben, om de uwe te worden en Mij aan u te geven". Wie zal zeggen, o gelukkige ziel, wat u voelt nu u u bemind weet en verheerlijkt met zo'n hoge waardering?
Naar het voorbeeld van Scotus Eriugena kunnen we zeggen dat God niet bestaat, dit is heel gemakkelijk om aan te tonen uitgaande van alle bestaande voorwerpen en situaties. Want God bestaat niet op de wijze van al die gekende gegevens. God is geen appel, geen ster, geen kind of volwassene, ziek of gezonde Hij past gewoonweg niet in het kader van ons woord bestaan. Toch is God. Wanneer we volgende benadering volgen komen we tot een Godsbewijs: God is als een einddoel waar alles naar tendeert en vermits alles een vraag is, is God ook als een absoluut beginpunt een vraag. Zonder dat absoluut beginpunt- dat ik niet kan vatten, vermits ik alleen het bestaande vat is al het bestaande een probleem en zinloos, absurd, Sartre heeft dat willen tonen.
Op ons bestaan. Zullen wij sterven? Natuurlijk en normaal zal ons bestaan zelfs totaal verdwijnen: in de put gestopt en wij vergaan. Tenzij !!!! Tenzij er iets is in ons dat noodzakelijk gered kan en moet worden. En dat is er. In ons zit een dynamisme naar God toe, een streven, een verlangen. Als een goddelijke vlam die terug naar het vuur wil. Sint Paulus zegt ons dat de aardse tent wordt afgebroken voor een goddelijke woning niet door mensenhanden gemaakt. Met andere woorden: ons streven naar God met al wat dat als verlangen uitdruk zal zijn bestemming bereiken: eeuwig leven.
In die zin kunnen we Daniël begrijpen die zegt dat de doden uit het stof zullen opstaan. Hun leven in het stof van het bestaan is voorbij en zij bereiken het totale zijn van God zelf waar ze voor eeuwig zullen leven.
Maar intussen is , in Jezus, de Christus tussen ons komen wonen: met strijden en sterven en .. verrijzen. Hij heeft ons getoond hoe wij het bestaan( ons huidig bestaan) in de natuur en met de andere mensen moeten valoriseren voor het eeuwige zijn.
Daarom zegt Hij in de tekst van Sint Lucas dat we moeten zijn als mensen die op hun Heer wachten en die in dienst staan van de anderen. Geloof mij: de bruidegom komt, maak u dus gereeds als wijze maagden of als echte vrienden van de Heer- om Hem te ontvangen. Dan zullen wij horen dat Hij tot ons zegt: gij trouwe dienaar, over weinig zijt ge trouw geweest, over veel zal ik u stellen.
Die van ons zijn heengegaan zijn binnengetreden in het eeuwig leven het goddelijk zijn. Daar zullen wij hen ontmoeten.
Laten we wakende zijn voor de terugkomst van de Heer,
Voetnoot: Daniël 12 1-3 en Lucas 12 35-40
Horen bij bovenvermelde tekst
Uit de H Misviering speciaal voor alle overledenen.
Wij moeten spreken over God. We kunnen bijna niet anders. We weten al te best dat iets absoluuts alles schijnt de bepalen. Dat absolute kan ik niet grijpen en verstaan, maar ik moet er toch over spreken. Zoals we het hoorden in de eerste lezing: Job had gesproken tegen God al wist hij niet hoe maar God zegt hem dat hij beter zou zwijgen. De mensen zeggen gewoonlijk: Wat wilt? Feiten zijn feiten. Ge kunt er toch niet tegen op. Een manier om te zeggen: God is toch sterker dan wij. Maar de bijbel wil er over spreken en Jezus zegt dat het juiste spreken helpt en ons steunt zodat we gerust en in vrede kunnen zijn. Als de leerlingen in de storm zitten en wij allemaal zitten een beetje in de storm van het leven (vooral als er iets misloopt in ons leven of als we oud worden) dan roepen zij tot de Heer. Eergisteren was het feest van het H. Hart. Wij hadden thuis een beeld van het H. Hart en mijn moeder zette er dikwijls een bloempje of een kaars voor, vooral als het moeilijk ging in huis en dan moet ge weten dat mijn vader in de oorlog in Duistland moest gaan werken en ik moet zeggen wat moeder deed, werkte. Moeder vond er 1° altijd rust, vrede, troost en zekerheid. Oh, soms was de kwestie (van de centen, of de voedselbonnetjes, of de ziekte enz.) niet direct opgelost. Maar ze had weer moed en dikwijls kwam er dan nadien toch een soort oplossing langs een andere kant b.v. ze kon een keer gaan koken op een feest en dan had ze weer wat centjes.
De leerlingen zitten in het bootje in de storm van het leven (van de zee) : ze roepen tot de Heer, en die helpt, maar tegelijk zegt hij: Waarom zijt ge bang? Hebt ge dan nog altijd geen geloof? Dat moeten wij hebben: geloof en dat drukken wij uit door symbolische handelingen: kaarsjes, prentjes, bloemen en gebeden. Probeer het : ge zult zien: het werkt
het sermoen van gisteren zondag 21 juni 2009 zoals het me overhandigd werd
Bezinnigsnamiddag zondag 21 juni 2009 te Doorslaar.
Organisatie Legioen Kleine Zielen.
Eerst hoe bereik je Doorslaardorp.
Met de auto is Doorslaardorp gemakkelijk te bereiken via de Gentse Steenweg N70 tussen Zeveneken en Lokeren neem je de aan de rotonde Doorslaardam van Lokeren is dat rechts , vanaf Zeveneken is dat links, voorbij Doorslaardam kom je in Doorslaardorp, daar is de Onze Lieve Vrouwkerk gelegen
Aanvang is om 13.15
Inschrijven is noodzakelijk graag vóór 9 juni 2008 bellen naar mevr Huberta Cnudde-Audenaert tel 09 337 00 60
Film: Een blik in de eeuwigheid Ian McCormack was het geloof dat hij van zijn moeder had meegekregen totaal vergeten. Hij leefde alleen voor zijn plezier: gokken, drank, vrouwen en sport. Tijdens een verblijf op Mauritius werd hij viermaal gestoken door een kwal waarvan één steek al dodelijk is. Hij was een kwartier lang klinisch dood. In de film verhaalt hij wat hij gedurende dat kwartier beleefde en hoe hij kennis maakte met Jezus en sederdien zijn hele leven eraan wijdt zoveel mogelijk mensen hierin te laten delen.
Gezellig samenzijn met koffie en koeken.
18.00 u Einde. Dank voor uw aanwezigheid. Wel thuis.
Deelname in de kosten 5 euro ter plaatse te betalen
MEN ZEGGE HET VOORT
Voor hen die werkelijk geen vervoer hebben , laat het even weten er is vervoer voorzien van en naar het station van Lokeren, afspraken via mevr Huberta Cnudde - Audenaert tel 09 377 00 60
Mag ik iedereen adviseren om het blad Goedele te kopen, sta je in het onderwijs investeer dan voor een exemplaar voor de ganse klas.
Ik licht het even toe:
Zelden bestaat de mogelijkheid zulke uitmuntend professioneel gemaakt studiemateriaal te bemachtigen, het is bijzonder bruikbaar zowel in familie , in kennisenkring als op school.
Het is tevens een teken van zwakheid van de tegenstander, zijn listen werken onvoldoende en hij waagt zich nu door zijn hoogmoed op open veld in een frontale aanval, het is dus eerste zaak hem alsnog niet te onderschatten en actuele informatie over hem in te zamelen, het boekje dus kopen lijkt me de beste oplossing, temeer daar het door u gekochte boekje tegen hem zal gebruikt worden en hij hierdoor al minder inpak heeft dan hij verhoopte.
Voor uzelf is dan het moment van studie en voorbereiding aangebroken om U te wapenen met die argumenten om uw mannetje te staan, vertrouw op uw bewaarengel en herinner U de woorden van JPII " Wees niet bang"
Mgr. W.J. Eijk, Aartsbischop van Utrecht - 1 april 2009
In het persgesprek aan boord van het vliegtuig op weg naar Kameroen stelt een journalist een vraag aan de Paus over het aidsprobleem in Afrika. De Paus antwoordt dat hij de oplossing voor deze crisis in een breder perspectief ziet. Hij spreekt over de noodzakelijke gedragsverandering, over verantwoordelijkheden en solidariteit, over respect tussen mannen en vrouwen en het recht op menswaardige seksualiteit. In die context zegt de Paus dat het aids-probleem niet opgelost kan worden met het uitdelen van voorbehoedsmiddelen. Als de ziel ontbreekt, als Afrikanen elkaar niet helpen, dan kan men deze plaag niet oplossen door voorbehoedsmiddelen uit te delen; integendeel, we lopen het risico het probleem alleen maar groter te maken aldus de Paus. De condoomrel was geboren en de (westerse) wereld sprak er schande van.
Het is een onrecht mensen, ook de Paus, buiten de context te citeren, waardoor wat zij zeggen verkeerd overkomt. Hij sprak over huwelijk en seksualiteit vanuit het perspectief van Gods scheppingsordening. Daarbinnen dient seksuele gemeenschap alleen plaats te vinden binnen het huwelijk. De wederzijdse gave van man en vrouw aan elkaar is niet totaal, wanneer de gave van het ouderschap via de seksuele gemeenschap door het gebruik van voorbehoedsmiddelen waaronder het condoom - wordt geblokkeerd. Sommigen zullen het hiermee eens zijn, anderen niet, misschien omdat zij geen schepping aannemen of een andere visie op de scheppingsordening hebben. Maar dit is wel de fundamentele visie waarover het Paus Benedictus sprak.
Het monogame huwelijk en het plaatsen van seksuele gemeenschap binnen de context van het huwelijk dienen niet om AIDS te voorkomen. Dit is een welkom neveneffect. De Kerk houdt deze visie op huwelijk en seksualiteit voor, omdat zij voortvloeit uit de scheppingsordening zoals die in de Heilige Schrift beschreven is. Bovendien is het monogame, stabiele huwelijk de basis voor een gelukkig gezinsleven en de beste springplank die we kinderen voor hun leven kunnen bieden.
De Paus is verweten dat hij teveel in idealen denkt en geen rekening houdt met de realiteit, namelijk dat er in Afrika veel promiscue gedrag voorkomt. Het klinkt bijna als discriminatie: alsof de Afrikaanse bevolking niet tot monogamie in staat kan worden geacht. Ongeordende seksuele relaties en promiscuïteit hangen vaak samen met armoede, oorlog en sociale wanorde. De eerste, fundamentele opdracht van welvarende westerlingen is het oplossen van die problematiek.
Geven condooms dan geen bescherming tegen AIDS? Jawel, en dat ontkent de Paus ook niet. Maar we moeten eerlijk zijn: het condoom biedt geen absolute, maar slechts een relatieve bescherming. Daarom zijn de emotionele reacties van politici en ook een commentator in The Lancet op de woorden van de Paus beneden peil. Afgezien van het feit dat zij reageerden op citaten buiten de context, hadden zij de eerlijkheid moeten opbrengen te zeggen dat als bij regelmatige seksuele gemeenschap het condoom wordt gebruikt, in 1 jaar 4 van de 100 vrouwen zwanger worden, volgens sommige onderzoeken tot 15. Dat komt doordat mensen het condoom niet goed gebruiken, maar vooral doordat het zeker onder de Afrikaanse klimaatomstandigheden - kan scheuren. En als het condoom het sperma niet tegenhoudt, houdt het ook het AIDS-virus niet tegen. Dit is de realiteit en daarmee moeten promotoren van het condoom rekening houden.
Maar als het condoom in ieder geval een relatieve bescherming biedt, moeten we dan de Paus en de Kerk met hun afwijzing van het condoom niet verantwoordelijk houden voor de AIDS-epidemie? Zijn er onder ons werkelijk argeloze lieden die menen dat mensen met promiscue gedrag het condoom niet gebruiken omdat de Paus het gebruik ervan afkeurt? We weten al te goed dat daar andere motieven aan ten grondslag liggen: condoomgebruik draagt nu eenmaal weinig bij aan de seksuele feestvreugde.
Toch lijkt de AIDS-epidemie de laatste jaren op de terugtocht. O, dus toch dankzij die condooms? Wellicht in een aantal gevallen. Daarnaast speelt een groot aantal andere factoren een rol: zoals voorlichting, het vermijden van wisselende seksuele contacten en het verstrekken van schone naalden aan drugsgebruikers. Een belangrijke factor is dat AIDS tegenwoordig adequaat kan worden behandeld, al is volledige genezing nog niet mogelijk. In de laatste 5 jaar zijn antiretrovirale middelen ook in ontwikkelingslanden ter beschikking gekomen. Dankzij de AIDS-behandeling is de kans om via seksuele contacten HIV over te dragen sterk verminderd, al is die niet uitgesloten. Door het toedienen van antivirale middelen aan de zwangere vrouw wordt de overdacht van HIV aan de ongeborene via de placenta in veel gevallen voorkomen. Op dit vlak blaast de Kerk een aardig partijtje mee: in 2004 waren 26,7% van alle centra voor de behandeling van AIDS-patiënten over de hele wereld katholiek. In tegenstelling tot wat velen beweren, heeft de Kerk in het terugdringen van de AIDS-epidemie juist een aanzienlijk aandeel. Ik ben fier op de Rooms-Katholieke Kerk en haar Paus: zij durven ook een ongemakkelijke waarheid voor te houden en voegen de daad bij het woord.
Mgr. dr. W.J. Eijk is aartsbisschop van Utrecht en als arts en ethicus bestuurslid van de Pauselijke Academie voor het Leven.
Mededeling: UITNODIGING (herhaling: Nieuwe uiterste datum aanmelding 16 juli 2009)
In voorbereiding van een stichtingsvergadering voor het oprichten van een VZW , wordt U uitgenodigd uw kandidaat te stellen voor een van de bestuursfuncties.
De op te richten VZW ( adequate en correcte informatie "wat is een VZW" vindt U op de website www.VSDC.be ) zal als enig humanitair doel hebben: Door het voeren van onderhandelingen, komen tot een permanente en duurzame vrede voor de regio Midden Oosten, Israël en de Palestijnse gebieden, met respect voor alle betrokkenen en gebaseerd op wijsheid en Liefde. Het verwerven en het beheren van alle middelen noodzakelijk voor het verwezenlijken van dit doel zal tevens tot haar activiteit behoren.
Kandidaturen vergezeld van een volledig CV en motivatieschrijven worden uitsluitend digitaal ingewacht op het mailadres van het blog:
Alle mandaten zijn te voorzien voor een termijn van drie jaar en herverkiesbaar zo zal gesteld worden in de statuten, de Raad van Beheer van de VZW zal maximaal 15 personen tellen. Alle mandaten zijn volledig onbezoldigd.
De voertaal van alle bestuursvergaderingen zal het Nederlands zijn, evenwel kandidaten met bijzondere kennis van Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch,Jiddisch,Engels worden in het bijzonder aangemoedigd zich op te geven,
De VZW zal dermate opgesteld worden dat zij gemachtigd is subsidies te ontvangen en tevens in aanmerking kan komen voor het afgeven van fiscale attesten bij ontvangen giften.
In het bijzonder worden tevens kandidaten gezocht voor het belangloos uitoefenen van volgende functies voor het dagelijks beheer van de VZW: IT&Communicatie manager, Techn Directeur aankoop& logistiek, Documentatiemanager,Secretariaat, Financieel directeur, Manager fondsenwerving en ledenadministratie,Beheerscontrole manager,Algemeen directeur dagelijkse leiding, Beheerder buitenlandse relaties, boekhoud(st)er, tolk-vertaler.
Wanneer U postuleert voor een van hierboven aangehaalde functies wordt verwacht dat U in een bijgevoegd document een opsomming geeft van hoe U persoonlijk deze taak in wenst te vullen.
Door het vormingscentrum van de Broeders van Liefde werd het initiatief genomen om de homilieën, die Pater Van Neste de laatste jaren wekelijks heeft gehouden in de periode 2005-2007 bij de Karmelietessen te Antwerpen te bundelen.
Hieronder het woordje dat de Generale overste Broeders van Liefde Br dr René Stochman als begeleiding schreef:
Quote
God is op zoek naar de mens en wil zich laten kennen, wil zich aan hem openbaren.
In de Joods-christelijke traditie zijn het de gewijde schrijvers, de profeten en de evangelisten die van God getuigen via het Oud en Nieuw Testament- God laat zich kennen als Schepper, als Bevrijder. Het is een betrokken God die zelf initiatief neemt om zich te laten kennen.
God wacht ons op met Zijn Liefde tot we ons hart voor Hem hebben geopend. Hij kan den binnentreden in ons leven en Zijn heiligingswerk aanvangen. In een nederig hart is geen weerstand meer en kan Gods Liefde binnenstromen.
Een christen moet die interne transformatie ondergaan zodat hij kan zeggen: Ik leef niet meer, maar Christus leeft in mij.
Het is vanuit zijn oneindige Liefde voor de mens dat God mens werd, en alles deelde met de mens wat menselijk mogelijk was, tot de dood op het kruis. Maar de Liefde overwon de dood voorgoed. De verrijzenis wordt de grote realiteit in ons leven, ons perspectief dat heel ons gelovig leven richting geeft.
Van christenen mag worden verwacht dat ze zih in hun leven laten leiden door het Woord van God en hun kennis van het Woord van God verdiepen.
Vereist is dat ze tijd nemen om nederig en trouw naar het Woord uit de Bijbel te luisteren en aandacht te hebben voor de Persoon die het Woord tot hen spreekt.
De liturgie biedt de gelegenheid om met grote delen van het Oud en Nieuw Testament in contact te komen. Het Woord van God, beleefd in het concrete leven, maakt ons toegankelijk voor zijn Liefde.
Wanneer wij een kleine stap zetten naar God toe, zal Hij de volgende stappen met ons zetten. Pater Van Neste helpt ons met zijn overwegingen hierbij op weg
Unquote
Titel van de bundel: Overwegingen, Woorden van eeuwig leven
Heb Mij lief in uw innerlijk hartkamertje, waarin Ik Mijn woning heb.
Heb Mij lief in het gebed van de Zeven Woorden. In een zee van smarten en tranen zijn zij uit mijn mond gekomen. Kunnen er toch geen zielen verloren gaan door dit gebed. Leeft naar Mijn gebod van naastenliefde. Zonder de Liefde tot de naaste kunnen mijn kinderen niet zalig worden.
De mensen kunne Mij het meest troosten in Mijn lijden met dit gebed van de Zeven Woorden. Alle mensen moeten toch sterven.
Door dit gebed kunnen stervenden van de eeuwige dood gered worden.
In de harten van de mensen zal een groot verlangen naar Mij wakker worden. De zieken kunnen door dit gebed genezing vinden.
Reeds lang heb Ik op dit gebed aangedrongen. Het zal niet lang meer duren tot Ik mijn engelen uitstuur om die kinderen te belonen die Mij in mijn Zeven Woorden geëerd en geliefd hebben.
Onze geliefde Paus Benedictus XVI heeft herhaaldelijk en zeer duidelijk aanbevelingen uitgesproken voor een grotere eerbied bij het ontvangen van de H Communie. Door woord en voorbeeld gaf hij te kennen dat het communiceren op de tong zijn voorkeur geniet. Wie het voorrecht heeft bij de heilige Vader te communie te gaan, dient daarbij te knielen. Knielen voor God is een uitnodiging tot eerherstel en tot hernieuwd besef van de goddelijke aanwezigheid in de Eucharistie.
Door het overwegen van enkele uittreksels uit de Boodschap kunnen we onze persoonlijke overtuiging en getuigenis verstevigen.
Bds 17 maart 1977
Jezus zegt: Ik ben echt in de Eucharistie als Ik was in de brandende braamstruik op de Sinaï.
Ik heb Mozes bevolen zijn sandalen uit te doen om Mij te benaderen.
Aangegrepen door vrees en eerbied heeft hij zich van zijn schoeisel ontdaan. Ik ben de Liefde in de Heilige Eucharistie; maar Ik ben ook God altijd! En de mensen benaderen Mij zonder schroom en zonder eerbied.
. . .
De heiligschennissen vermenigvuldigen zich en de onverschilligheid van de gelovigen vormt het hoogtepunt van de verdorven onderrichtingen die zij ontvangen.
. . .
In deze Kerk, die Mij toebehoort, heeft zich een heiligschennend gemis aan eerbied ingeburgerd; er zijn vernieuwingen ingevoerd die Mij doen lijden.
. . .
De onverschilligheid kwetst mijn Hart pijnlijk. Voorwaar, ik zeg u: Ik ben liever overgeleverd in profane handen, die Mij niet kennen daar ligt hun verontschuldiging dan in trotse handen van naamchristenen zonder christelijk hart. Mijn uitverkorenen geven aan deze gebruiken niet toe; als ze naar Mij toekomen, zullen ze zich zoals Mozes van hun schoeisel ontdoen. Ik bedoel dat ze Mij slechts met eerbied en liefde in hun uitwendige en innerlijke houding zullen benaderen.
Bds 7 april 1977
Margeurite zegt: Heer, vandaag voel ik scherper de smart van het oneerbiedig ontvangen van uw Liefde-Sacrament. Ik weet niet waarom ik er zo onder lijd als ik zie hoe lichtzinnig Gij, God van tederheid, wordt behandeld door hen die U alleen geknield zouden mogen benaderen.
Ik denk aan een zin die me ooit trof:
Alleen geknield is de mens echt groot
Maar wie begrijpt dat nog?
Bds 8 april 1977
Jezus zegt: Ik schitter in u met sterkere helderheid, omdat de smart die Mij vermorzelde uw smart geworden is.
Vrees niet te weten wat men Mij aandoet!
Als dit u pijn doet, dan is het omdat ge Me bemint. En daar ge Me bemint, troost ge Mij.
. . .
Zie echter toe of er een smart bestaat, die groter is dan de mijne.
Nooit werd ik zo slecht bemind.
.... . .
Margeurite zegt: Mijn Jezus, ik vermijd zoveel mogelijk U te spreken over de manier waarop men U in de Heilige Communie ontvangt.
Jezus zegt: Mijn kind, Ik breng Leven voor de mensen. Maar ik geef toe: mijn Lichaam wordt ontwijd door de vermetelheid van wie zich de macht toe-eigenen die Ik aan mijn uitverkorenen heb verleend.
Niet-gewijde handen zijn schuldig en zijn niet waardig Mij aan te raken! Voorwaar, Ik zeg u: de verantwoordelijken zullen de heiligschennissen tegen mijn verheven Persoon duur betalen!
Bds 12 juni 1977
Jezus zegt: Mijn kind, Ik herhaal het: uw voedsel is het voedsel van de arme: Ikzelf.
Ik weet me heel klein te maken om in u door te dringen; maar besef goed dat Ik niettemin de Oneindige blijf. Zo Ik onder u blijf, is het om de dreigende Gerechtigheid in te tomen, die klaar staat om in te grijpen omwille van de onnoemelijke beledigingen die Ik in mijn Liefdesacrament onderga.
Neem en eet, dit is mijn Lichaam dat voor u wordt overgeleverd. Dit is het Erfdeel dat Ik u naliet; maar gij verkwist het onder allerlei voorwendsels. In de tabernakels van veel kerken zocht men vergeefs het Wezenlijke dat u doet leven.
Als de mensen het Leven van de wereld verjagen om het door bespottelijke illusies te vervangen, zullen ze zelf weldra als zoutzuilen worden, totaal beroofd van leven en hoop.
Maar gij, mijn trouwe kleine kinderen, vreest niets, want Ik ben met u tot de voleindiging der tijden, en niemand zal een vernietigende kracht over u hebben.
Mijn kind, zet u in, tot aan uw laatste levensadem, om de heilige Eucharistie te doen eerbiedigen. Ge moogt in uw aanwezigheid geen enkel gebrek aan eerbied dulden.
Vestig de aandacht van de volkeren op het ernstig gevaar van een onwetende en bedorven wereld, die mijn werkelijke Aanwezigheid in het heilig Sacrament loochent. Die zonde tegen de Geest kan vanwege de heilige Gerechtigheid van mijn Vader de zwaarste straffen meebrengen voor de mensheid, omdat ze zich schuldig maakt aan deze misdaad van majesteitsschennis. Benader Mij alleen met eerbied.
Wanneer ge tot Mij komt , laat uw zorgen achter en denk alleen aan Mij die op u wacht en die Zich aan u wil geven.
. . .
Kom tot Mij, opdat Ik u helemaal nieuw zou maken met mijn liefde! Moge geen enkele hinderpaal scheiding brengen tussen onze twee zielen die zich verenigen om steeds meer op elkaar te gaan gelijken, tot ze een Eenheid in Liefde vormen.
Bds 31 juli 1981
Margeurite zegt: Jezus is met Lichaam en Ziel tegenwoordig in de Heilige Eucharistie.
Hoe groot is de Nederigheid van een God om zich zo klein te maken in de Tabernakels van de hele wereld.
. . .
Ik denk aan het tekort aan eerbied waarmee men de Oneindige Liefde ontvangt, want ik vraag me toch af: Als God daar stond, vóór mij, goed zichtbaar voor mijn ogen .. zou ik Hem dan durven benaderen, hem vastnemen, hem aanraken?
Oh , nee! Ik zou knielen met het gezicht tegen de grond.
Waarom deze woorden?
Om te bewijzen dat Jezus-Eucharistie weliswaar de Onzichtbare God is maar toch werkelijk God is. Wie durft te twijfelen aan de Werkelijke Aanwezigheid?
Die zondigt tegen de Geest van Liefde en Waarheid!
Het is ook omdat hun ogen slechts de kleine Hostie zien, dat ze niet beseffen dat het God is, die tot hen komt. Dat zouden ze niet doen, indien hun ogen het Lichaam en het Bloed van Christus materieel aanwezig konden stellen.
Ze drijven hun tekort aan besef zo ver dat ze het verheven Lichaam van de Verlosser in hun handen durven nemen!
. . .
Ja , men moet Jezus zijn om de hoogmoed van de mens te kunnen verdragen, die zichzelf tot op het peil van zijn God verheft!
Ik zeg hier, vóór Jezus . Al wat mijn hart aanvoelt!
Hij is God, en als God heeft Hij recht op alle eerbied.
Welnu, mijn hart is gekwetst door de manier waarop men Hem ontvangt; Hij, die wacht om ons met het Brood des levens , met Zichzelf , te voeden!
Bds 28 februari 1979
Jezus zegt: Adem mijn Kracht in opdat Ik u het licht zou geven van wat is! Doordring u helemaal van mijn aanwezigheid en mijn goedheid! Vraag Mij wat ge niet bezit: het gevoel van deze aanwezigheid naastu, in u. Ge hebt zon grote behoefte aan bemoediging; de weg is lang en lastig.
Ik weiger niet Mij aan u te geven.
. . .
Ik ben het sap dat uw lichaam bezielt en uw ziel doet leven. Ik ben in u om u te helpen voluit te leven. Wat kunt ge zonder Mij.
Margeurite zegt: Niets, Heer.
Jezus zegt: Ik houd ervan u te zien in die bewuste onmacht en totale afhankelijkheid van Mij.
Als ge eens wist wat ge allemaal in Mij kunt vinden!
Wees vatbaar voor mijn werking: Ik kom uw ziel met hemels manna voeden. Ge moet veel van het geestelijke en krachtige voedsel eten dat ik u geef.
. . .
En als ge klein genoeg zijt, zal Ik u laten begrijpen dat de Ongrijpbare , de Onmetelijke, uw menselijke grenzen zal verschuiven tot ge Hem met uw vinger kunt aanraken!
Toch zal al wat gij hier beneden van Mij zult weten, altijd maar een deeltje zijn van de kennis van het goddelijk mysterie: van de Drie-eenheid, van de Eucharistie, van mijn duizelingwekkende Liefdedrang naar de te redden zielen.
Kom, vriendin,treed buiten uzelf! Kom Mij ontmoeten in mijn Eucharistie, waar Ik geheel tegenwoordig ben .kom Mij tegemoet in mijn verlangens naar liefde en eenzaamheid binnen in uw hart.
. . .
Kindje, dring dieper door in de onmetelijkheid van mijn goddelijke Liefde . Lijdt ge? Hecht u vast aan Mij en mijn vreugde zal uw lijden verwelkomen om het te ziften en het u doen vergeten. Het teken dat Ik u geef is mijn Eucharistie, mijn uitgestelde Sacrament: het is mijn Menswording en mijn Kruis; het is boete en gebed! Dit is het zegel waarmee Ik mijn uitverkorenen merk! Dit is ook uw wil die één is met de Mijne.
Bds 7 juni 1979
Margeurite zegt: Dit is de wil van Jezus, dit is de wil van de Heilige Vader; dit is de wil die ik altijd heb geëerbiedigd. Want in mijn hart voel ik de smart van de Heiland omdat Hij op veel plaatsen zonder enige eerbied wordt behandeld. Jezus is in mij aanwezig. Hij zegt:
Deze praktijk van de Communie op de hand beledigt me zwaar.
Ze moet dringend afgeschaft worden.
. . .
Wat men u ook moge zeggen, bewaar de zekerheid in u dat ge in de waarheid zijt.
Wie is gehoorzaam? Hij die mijn Wil doet!
Wie is ongehoorzaam? Hij die de richtlijnen van de Paus veronachtzaamt en zijn voorbeeld niet volgt.
Bds 5 april 1979
Jezus zegt: Van mijn volk eis Ik trouw aan de Overlevering; geen valse uitvluchten, geen vernieuwingen, die slechts dienen om de harmonie te verstoren die tussen al mijn kinderen moet heersen. Ik zie hoe mijn volk leeft en hoe het sterft; en mijn ogen wenden zich liefdevol naar de strijders van het laatste uur. Bendes duivelen trekken door de straten met de roep Non serviam ( Ik zal niet dienen). Zij die er niet aan meedoen reageren niet tegen de schanddaden, de afschuwelijke misdaden en zoveel andere zaken. De kinderen zijn geen kinderen meer: vanaf hun prilste jeugd zijn ze besmet door de dwaasheid van deze tijd en door hen waarmee ze in aanraking komen.
Schaar u met vertrouwen achter mijn plaatsbekleder, de opvolger van Petrus. Nooit zal Ik u er een verwijt van maken als ge probeert in eenheid met hem te leven en te denken; want achter hem ben Ik aanwezig en geef onderricht voor de huidige tijden.
Bds 6 april 1979
Margeurite zegt: De Communie? Dat is het probleem dat ik voor U, mijn God, moet benaderen.
. . .
De Communie? Een ernstige zaak, die verdeeldheid tussen uw gelovigen teweegbrengt. Heer, verlicht uw kind. Die vraag , dit verzoek is dringend; het is nodig dat ik het weet. Nederig vraag ik U om een antwoord.
. . .
Jezus zegt: Voor die zaak moet ge u scharen aan de zijde van mijn Plaatsbekleder, mijn enige vertegenwoordiger op aarde. Daag niet uit door overdrijving, maar wees beslist overeenkomstig met wat ge van Mij hebt ontvangen. Zij die niet durven spreken uit schrik voor vergelding behoren Mij niet toe. Voor hen zal Ik geen getuigenis afleggen bij mijn Vader.
De tijd van de beledigingen moet zo spoedig mogelijk een einde nemen. Als ge vertrouwen in mij hebt, zult ge doen wat Ik u zal ingeven.
Margeurite zegt: Ik herhaal u Heer: wat wilt Ge dat ik doe?
Jezus zegt: Wees niet schijnheilig. Laat allen zien wat ge zijt. Waarschuw de verantwoordelijken van het Legioen.
Doe het tactvol, maar het is nodig dat ze begrijpen dat elke Kleine Ziel, waar ze verantwoordelijk voor zijn, het voorbeeld moet geven. Moge uw eigen voorbeeld de liefdevonk zijn die de wereld van de Kleine Zielen zal ontvlammen, die u als voorbeeld nemen. Ik vertrouw u deze taak toe. Ge zult ze vervullen omdat Ik in u een kracht heb gelegd om op te treden en niemand mag daar tegen ingaan zonder Mij te beledigen.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.