Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
12-10-2011
Message of May 3rd 1967
Message of May 3rd 1967
Marguerite:
In Heaven I will love You a thousand times more for there my love will no longer be limited; on the contrary, it will know all its fullness in the total possession of its God.
Jesus:
From a small kernel I make a good and beautiful fruit which nourishes and refreshes.
(Tenderly) My little daughter!:
When men blush for their faults, then the world will be saved.
But unless I set things in good order the day of their improvement is still far off.
Receive with My Heart those whom I send you.
I ask you, is it good manners to keep your God waiting?
And yet they say: God first served.
Current events burn with a fever which grows unceasingly, and this in alarming proportions.
I do not cease to cry out My love to the world.
As much as possible I avoid frightening it by speaking of My justice. What do they want?
The moment is coming when I must separate the tares from the good grain. Yet a little while and all will be accomplished.
For My Word remains, and what must pass away will pass.
In church. Tenderly:
Hill you stay with Me in this tabernacle of Love?
In return. I will be with you at all times and in all places.
Het is tot mijn Kerk dat Ik me richt. Tot de welbeminde bruid van mijn Hart. Ik wil dat zij weet hoezeer Ik haar bemin en over haar waak. (21.01.84).
Het is een Boodschap van Liefde en ze moet, zoals ze is, gepredikt worden en in heel de wereld verspreid worden, want het is de leer van het Kruis. De leer van het Kruis , is het Evangelie van de Liefde.
Deze Boodschap is niets anders dan een herinnering aan het Evangelie van de Liefde.
13 december 1983
Luister naar de stem van de goddelijke Gekruisigde!
Jullie hebben de zin van ieder ding verloren; de wereld is uit haar evenwicht. Een kleinigheid kan haar in de chaos storten. Wanneer men de zin verliest is men zonder evenwicht, men valt.
De tekenen van de Verlossing worden verworpen. Het kruis wordt opzij geschoven.
Waarom verwijdert mijn Kerk mijn Kruis uit haar onderricht? Men is bang om er over te spreken tot mijn getrouwen; men is bang om het aan de kinderen aan te leren. En die kleinen, wat zullen zij weten over hun Verlosser? Zullen zij de zin en de waarde van zijn slachtoffering begrijpen?
Jullie hebben de zin van alles verloren. De zin van God, van de Liefde, van het werk van God en van de Verlossing.
Door de erfzonde had de schepping haar evenwicht verloren. Met mijn Kruis ben Ik gekomen om aan de wereld het evenwicht terug te geven dat de Schepper haar oorspronkelijk had gegeven.
Vandaag verwijderen jullie het Kruis uit de wereld. Jullie vergeten mijn Verlossing; en opnieuw is de wereld uit haar evenwicht gebracht. Het evenwicht van de wereld steunt op mijn Kruis!
Stel Mij dus niet verantwoordelijk voor al het onheil dat gebeurt.
Jullie bevinden jullie in een storm waarbij alle elementen ontketend zijn. Vandaag reik Ik jullie met deze Boodschap die enkel spreekt over mijn Kruis , een helpende hand. God geeft jullie een teken!
Gaan jullie het beantwoorden? Of verkiezen jullie het te negeren en jullie nog verder in de chaos van deze wereld storten, waar satan als meester heerst?
Hoe langer jullie wachten, hoe meer het kwaad zich uitbreidt en sterker wordt. Ik geef jullie een geneesmiddel voor al uw kwalen. Maar Ik stel de vraag: willen jullie dat?.
Het is Jezus, de Verlosser van de wereld die doorheen de stem van deze kleine; tot jullie spreekt !
Deze boodschap is een lichtstraal in de duistere hemel van de Kerk en van de wereld. Eens te meer wil Ik ze redden. Ik wil ze hernieuwen door mijn Kruis.
Velen zullen terugkeren tot het licht van de Heilige Geest en er zich aan onderwerpen. Maar wee hen die uit hoogmoed zullen weigeren hun vergissingen te erkennen en zich sluiten voor de Heilige Geest!
Wee hen die het werk van God zullen tegenwerken !
In deze tijd moet de Kerk zich met haar goddelijke Verlosser verenigen. Ten overstaan van de wereld moet zij blok vormen bij mijn heilig Hart en onder het teken van het Kruis.
De mensheid moet ermee ophouden tegen haar Schepper, die een en al Liefde is, te rebelleren. Zij moet zich openstellen voor de barmhartige Liefde die komt.
De vernieuwing, die zovele zielen verlangen en verwachten, zal enkel kunnen tot stand komen doorheen mijn Kruis, door de prediking en het in praktijk stellen van haar liefdeleer. Zoekt geen andere middelen.
Voorwaar, Ik zeg jullie: het is door het in ere herstelde Kruis dat voor mijn Kerk en voor de wereld het tijdperk van de Liefde en de Vrede zal ingang vinden, het tijdperk van de Heilige Geest.
18/01/1984
Alles is Liefde ! Alles weze liefde onder elkaar, en tussen u en Mij!
Bouw een wereld van liefde, verheven op mijn Kruis, daad en onderricht van liefde.
Vrees niet ! Met mijn Kruis heb ik de mens gerechtvaardigd. In de ogen van de Vader heb Ik Mij met zonde, schande en misprijzen beladen. Maar Ik ben gevallen om u op te tillen.
Met mijn Kruis, zuiver Ik de mens.
Met mijn Kruis, red Ik de mens.
Met mijn Kruis, spijzig Ik de mens. ( de H.Eucharistie)
Met mijn Kruis, zal Ik de mens omhoogtillen tot in mijn Koninkrijk.
Ziedaar de barmhartige Liefde van de Verlosser, die zich verspreidt en de aarde bedkt met deze heilige leer die mijn Kruis aanleert.
Ge wilt dat mijn zuiver Evangelie op aarde verbreid wordt?
Welaan dan, predik mijn Kruis !
21/01/1984
Ik richt Me tot mijn Kerk, tot de beminde Bruis van mijn Hart. Ik wil dat ze weet hoezeer ik haar bemin en over haar waak.
Vandaag verkeert ze in groot gevaar, want de machten van het kwaad verdrukken haar , en ze wegen zwaar op haar.
Men kan haar uitdoven, volledig vernietigen. En , inderdaad, ze weifelt en wankelt.... Maar vandaag kom Ik tussenbeide om haar te redden.
Luister nu goed : om mijn Kerk te vernielen, heeft men mijn Kruis aangevallen. Men heeft u het kruis getoond als een afgrond van smarten, een onuitsprekelijk martelaarschap, een angstaanjagend schouwspel, een daad waar de menselijke gevoeligheid van walgt....
Vooral in een wereld waar het lijden stoort, waar enkel de macht aantrekt. En, inderdaad, kinderen, mijn Passie was dit alles en nog veel meer !
Mijn kleinen, daar is de list van Satan, die de Liefde uit uw ogen deed verdwijnen. Want het is de Liefde die het Kruis heeft gemaakt.
Zonder de Liefde zou alles zo verlopen zijn. Maar met de Liefde, is alles anders verlopen. Gij vergeet dat: de Liefde transfigureert !
Golgotha was een ander Thabor voor uw God. Want de liefde die op Thabor was, was ook aanwezig op Golgotha.
In de ogen van de mensen, neen! Maar in de ogen van God en van de allerheiligste Moeder, ja ! en dat is wat de Verlossing bewerkt heeft.
De Christus van Golgotha was de Christus van de Thabor, dezelfde mens , dezelfde God : de God-Mens!
Dus, men heeft u het Kruis zonder de Liefde getoond. Verschrikt heeft de op plezier beluste mens er zich van afgewend. De hel heeft getriomfeerd en heeft zich verheugd. De duivel heeft u in de luren gelegd.
Eens te meer, is de mens in de strikken van de duivel gevallen.
De mensheid is gevallen en beleidslieden, zonen van het Licht, zijn dezelfde richting ingeslagen. Sommigen hebben zelfs de richting aangewezen en de vaart versneld.....
Zo zie je de mens die valt, de wereld die ineenstort; zo zie je de Kerk die wankelt. Want Satan heeft heel eenvoudig de tranfigurerende Liefd edoen verdwijnen, om van het Kruis een voorwerp van afkeer te maken.
Om u in het verderf te storten toont Satan u het Kruis zonder de Liefde. De Verlosser toont u zijn Kruis van Liefde om u te redden. Het Kruis uitwissen of u een kruis zonder liefde tonen : het komt op hetzelfde neer !
Vergeet nooit dat het een glorievol, overwinnend,lichtend Kruis is, want het is getranfigureerd door de Liefde dei de Kerk liet geboren worden, en geen foltertuig, zoals Satan wil doen geloven. Daar gaat het om !
Mijn Kerk is geboren door de Liefde, door mijn lijden uit Liefde. Men heeft de Liefde uit uw geest, uit uw gedachten weggewist. Maar mijn Kerk zal door de Liefde herboren worden.
Voorwaar, Ik zeg u : Het Kruis getranfigureerd door de Liefde is stralend licht. En door mijn Kruis wordt de Kerk opnieuw liefde en licht voor de wereld, voor de volkeren, voor de zielen; de Kerk die getranfigureerd is door de Liefde van goddelijke Gekruisigde.
Huil je, mijn kindje? Doe Ik je huilen? Kom en huil op mijn Hart! Ik huil samen met jou, maar het zijn tranen van Liefde.
Mijn Kerk zal gered worden!
De Verlosser heeft gesproken..... De Heilige Geest zal handelen....
Getransfigureerd door de Liefde, zal het Kruis de wereld tranfigureren.
Het door de Liefde getranfigureerd Kruis leidt naar de verrijzenis... Verrijzenis van mijn Kerk en van de wereld.
De transfiguratie door de Liefde is het werk van de Heilige Geest.
Zo begrijpt gij helemaal mijn onderricht.
De Geest van Liefde transfigureert al wat Hij aanraakt.
De tijd is gekomen om aan God terug te geven wat van God is.
Gij zult een wereld van liefde bouwen op mijn Kruis dat door de Liefde getranfigureert is.
Golgota Picnic - Over het concept van het gelaat van de zoon Gods
Beste vrienden,
Op zaterdag 29 oktober aanstaande zal een uitgebreide nationale betoging tegen kristianofobie om 18 uur vertrekken Place des Pyramides in Parijs.
Een betoging meer? En, meer nog, onder een vakantie weekend voor de meeste Fransen? Ja, maar de feiten dringen dit op. Hoe waarachtig is ons geloof als we, bij het uitschelden van Christus, zouden kiezen voor onverschillig naar de buiten te trekken in plaats van de openbare uiting te vervoegen van onze gehechtheid aan Hij die voor onze verlossing op het Kruis is gestorven?
En daar gaat het om. Twee voorstellingen, Golgota Picnic en Over het concept van het gelaat van de zoon Gods beledigen en vernederen Christus. Twee voorstellingen die de verschillende Franse steden aandoen met belastingsgeld en openbare steun, alsook met de hulp van sponsors die aangetrokken worden door verschillende pseudoartistieke fopperijen van duivelse aanleg. Al enkele maanden na de zaak Piss Christ, die vunzige foto van een kruis gedompeld in de urine van de kunstenaar, het kopstuk van een tentoonstelling over eigentijdse kunst die ook uitgebreide openbare subsidies genoot.
Als hen die beweren Christus te beminnen onberoerd deze opvolging van antichristelijke provocaties bekijken, wat staat ons dan binnenkort te wachten? Er staat veel op het spel: ofwel is de christelijke mobilisatie van dien aard dat, tenminste tijdelijk, de aanhangers van kristianofobie terugdeinzen, ofwel krijgen de bozen de bovenhand vanwege de zwakheid van de goede en dwingt ons een versnelde kristianofobie te ondergaan.
Want ja, we beleven een tijd van kristianofobie.
Wanneer een pand in een Joods of moslimkerkhof wordt geschonden staan alle media eer vol van en komt de politieke overheid in beroering. Maar et geen woord wordt gerept over 90% van de schendingen van christelijke graven in Frankrijk.
Als beledigende graffiti op de muur van een synagoge of een moskee verschijnen staan alle media in Frankrijk op hun kop. Maar er is geen enkele journalist om te melden dat de meeste geschonden gebedsplaatsen in Frankrijk christelijk zijn.
Denk eens dat op een week tijd een tiental synagogen en moskeeën vernield worden. Door heel Frankrijk zou er zulk protest opgaan met ontelbare stoeten verontwaardigde betogers terwijl de media bijzondere uizendingen met eenstemmige afkeuring zouden tonen. Maar wie licht wakker van het feit dat, tijdens de Goede Week, in een bijzonder belangrijke tijd voor de christenen, er een tiental kerken en kapellen in Frankrijk vernield werden?
Kijk maar naar de reclamewereld. Tevergeefs zou er gezocht worden in het laatste decennium naar een reclamecampagne die spot met een godsdienstig Joods of moslimsymbool. Maar er zijn ontelbare voorbeelden van reclamespots die onderdelen eigen aan het katholiek geloof bespotten.
Van de schoolkantines tot de legerrantsoenen, van de rekken in de grootwarenhuizen tot de hamburgers in de fast-food ketens, overal zijn de halal voeding in. Maar hoeveel openbare verantwoordelijken staan er op om vrijdag vlees op te dienen of de Kerststallen te doen verdwijnen?
Als een humorist de Joodse gemeenschap beledigt wordt hij door het gerecht streng aangepakt en op televisie verbannen. Als een karikatuur de moslims niet aanstaat, staat de wereld in brand. En in beide gevallen gaat dat gepaard met een unanieme afkeuring van alle moreel, filosofisch, politiek of journalistiek gezag, van de show-biz en andere aanhangers van het conformisme. Maar als er met Christus gespot wordt, als het meest gewijde voor de christenen beledigd wordt, dan moet het voor kunst doorgaan. Als een geestesgestoorde een kruisbeeld in een pot met zijn urine dompelt en alles fotografeert, zijn er decadente snobs om te beweren dat dit kunst is! Als een regisseur Christus met zijn vunzige gedachten verwart krijgt hij meteen de steun van een of ander theaterfestival in de mode.
Maar genoeg is genoeg. De betoging van 29 oktober aanstaande is de gelegenheid om onze vastberadenheid te tonen tegen de kristianofobie!
Ondertussen kan en moet ieder van U deelnemen aan de uitgebreide tegenaanval die Civitas opzet.
Wat kunnen jullie doen?
- De petitie ondertekenen en laten ondertekenen in jullie omgeving. Voor meer info, kijkt op de website défendonslechrist.org.
- Schrijven en/of bellen naar de betrokken theaterdirecties.
- Schrijven en/of bellen naar de instellingen die degelijke voorstellingen subsidiëren, alsook naar de private verenigingen en stichtingen die hun mecenaat verlenen.
- Schrijven naar de Franse bisschoppen om hen te vragen deze voorstellingen openbaar te veroordelen.
- Schrijven naar de directies van de christelijke verenigingen om deze mobilisatie te steunen.
- Schrijven naar de media, want deze mobilisatie moet een matschappelijk debat rond kristianofobie veroorzaken.
- Schrijven naar de gekozenen (senators, volksvertegenwoordigers, raadsleden van Staats- en streekinstanties, burgemeesters, gemeenteraadsleden) om te protesteren tegen dit antichristianisme en de subsidiëring ervan.
- Dit aanklagen op alle websites en blogs, forums en sociale netwerken.
- Affiches en flyers verspreiden, verkrijgbaar op het secretariaat van Civitas (links 1 en 2).
- Strooibiljetten uitdelen, verkrijgbaar op het secretariaat van Civitas.
- Naar de grote betoging tegen kristianofobie komen op zaterdag 29 oktober (afspraak: 18 uur place des Pyramides).
- Bussen en carpooling inzetten om vanuit het binnenland naar de belangrijke en grote nationale betoging te komen.
- Deelnemen aan het gebed van de rozenkrans dat regelmatig in de betrokken theaters plaats vindt (info volgt).
- Deelnemen aan de streekbetogingen die plaats zullen hebben (in Toulouse, Rennes en Villeneuve dAscq).
- Vrijwillig meewerken aan de ordediensten op de verschillende betogingen.
- Uw kennis en bekwaamheid ter beschikking stellen (informatica, grafiek, video, foto, sonororisatie, ...)
- Financiële steun aan Civitas verlenen om deze kostelijke mobilisatie tot in december doorheen heel Frankrijk mogelijk te maken (gedeeltelijk fiscaal aftrekbaar).
- Gebedsstonden houden doorheen heel Frankrijk.
- Het verminderen van kristianofobie, het deprogrammeren van die voorstellingen, de goede afloop van deze mobilisatie en de gedogen bescherming van Ons Heer over alle deelnemers aan je gebedsintenties toevoegen.
Niemand kan beweren dat hij niets kan doen. Ieder kan in deze lijst verschillende manieren vinden om bij te dragen tot deze inspanning om de eer van Christus te verdedigen.
Ik reken op ieder van U. Allen present op 29 oktober in Parijs! Moge God ons helpen.
Une manifestation de plus ? Et, qui plus est, un week-end de vacances pour beaucoup de Français ?Oui, mais les faits l'imposent. Quelle serait donc la réalité de notre foi si, sachant que le Christ se fait insulter, nous choisissions, imperturbables, de préférer prendre la direction de la campagne plutôt que de nous joindre àcette démonstration publique de notre attachement à Celui qui est mort sur la Croix pour notre rédemption ?
Et c'est bien de cela qu'il s'agit. Deux spectacles, "Golgota Picnic" et "Sur le concept du visage du fils de Dieu", insultent et humilient le Christ. Deux spectacles en tournée dans différentes villes de France, grâce à l'argent du contribuable, via des subventions publiques,ainsi qu'à l'aide de mécènesattirés par diverses fumisteries pseudo-artistiques aux relents sulfureux. Quelques mois à peine après l'affaire du "Piss Christ", cette photographie sordide d'un crucifix plongé dans un récipient d'urine de "l'artiste", pièce maîtresse d'une exposition d'art contemporain bénéficiant égalementde plantureuses subventions publiques.
Si ceux qui affirment aimer le Christ devaient rester impassibles devant cette succession de provocations antichrétiennes, à quoi devrons-nous nous attendre dans les mois qui suivent ? L'enjeu est évident : soit la mobilisation chrétienne est d'une telle ampleur qu'elle fait reculer, au moins pour quelques temps,les tenants de la christianophobie; soit la faiblesse des bons permet aux mauvais de s'imposer et nous condamne à subir une accélération de ce déferlement christianophobe.
Car oui,nous vivons un temps de christianophobie.
Lorsqu'une parcelle musulmane ou juive d'un cimetière est profanée, tous les médias et toutes les autorités politiques s'en émeuvent. Mais pas un mot pour rappeler que plus de 90% des profanations de cimetières commises en France concernent des tombes chrétiennes.
Qu'un graffiti insultant apparaisse sur les murs d'une synagogue ou d'une mosquée et toutes les télévisions mettent la France en émoi. Mais aucun journaliste ne signale que la majorité des lieux de culte profanés en France sont des lieux de culte chrétiens.
Imaginez un seul instant qu'en une seule semaine une dizaine de synagogues ou de mosquées soient vandalisées. Le tollé serait tel qu'à travers toute la France on ne compterait plus les cortèges de manifestants scandalisés tandis que les médias multiplieraient les dossiers spéciaux sur un ton unanimement outré. Mais qui s'inquiète que, durant la Semaine Sainte, en un temps particulièrement important pour les Chrétiens, près d'une dizaine d'églises et de chapelles de Francefurent vandalisées, profanées ?
Voyez aussi le monde de la publicité. On chercherait en vain au cours de ces dix dernières années une campagne publicitaire tournant en dérision un symbole religieux juif ou musulman. Mais les exemples abondent de publicités détournant de façon choquante des éléments propres à la foi catholique.
Des cantines scolaires aux rations militaires, des rayons des supermarchés jusqu'aux hamburgers des chaînes de fast-food, c'est la grande mode des menus halal. Mais combien de responsables de l'autorité publique se font un point d'honneur de servir de la viande le vendredi ou encore de supprimer les crèches de Noël ?
Qu'un humoriste choque la communauté juive et il connaîtra les foudres de la justice et le bannissement télévisuel. Qu'une caricature choque la communauté musulmane et c'est le monde qui s'enflamme. Et, dans les deux cas, cela s'accompagnera d'un consensus réprobateur de tout ce que l'on compte comme autorités morales, philosophes, journalistes, politiques, figures du show-biz et autres tenants de la bien-pensance. Mais que l'on se moque du Christ, que l'on insulte ce qu'il y a de plus sacré pour les chrétiens, que l'on offense les catholiques et voilà que l'on voudrait nous faire passer cela pour de l'art. Qu'un détraqué plonge un crucifix dans un vase qu'il a rempli de son urine, qu'il photographie le tout et voilà que des snobinards décadents décrètent que c'est de l'art ! Qu'un metteur en scènemêle le Christ àses pensées obscènes et voilà qu'il bénéficie du tremplin de l'un ou l'autre festival de théâtre en vogue.
Mais trop c'est trop. Cette manifestation du 29 octobre prochain est l'occasion de faire entendre notre détermination à faire reculer la christianophobie !
Entretemps, chacun de vous peut et doit contribuer à cette riposte de grande ampleur organisée par Civitas.
Écrire aux directions des associations chrétiennes afin de leur demander de soutenir cette mobilisation.
Écrire aux médias, parce qu'il faut faire de cette mobilisation contre la christianophobie un débat de société.
Écrire aux élus (sénateurs, députés, conseillers généraux et régionaux, maires, conseillers municipaux) pour dénoncer cet antichristianisme et les subventions publiques qui lui sont accordées.
Relayer tout cela sur les sites et blogs, les forums de discussion et les réseaux sociaux.
Coller affiches et autocollants que l'on peut commander au secrétariat de Civitas (liens 1 et 2)
Distribuer les tracts que l'on peut commander au secrétariat de Civitas.
Venir à la grande manifestation nationale contre la christianophobie le samedi 29 octobre (rdv : 18h à la place des Pyramides)
Organiser des cars ou des co-voiturages pour venir de province à cette grande et importante manifestation nationale.
Participer aux récitations du chapelet qui seront régulièrement organisées devant les théâtres concernés (les informations suivront).
Participer aux manifestations régionales qui seront organisées (à Toulouse, Rennes et Villeneuve d'Ascq).
Vous porter volontaire pour les services d'ordre qu'il nous faudra mettre en place lors des diverses manifestations.
Proposer votre savoir-faire, vos compétences (en informatique, en graphisme, en vidéo, en photo, en sono,...).
Aider financièrement Civitas à assumer le coût important de cette mobilisation à travers toute la France jusqu'en décembre (dons en partie déductibles fiscalement).
Organiser des veillées de prières à travers toute la France.
Ajouter à vos intentions de prières le recul de la christianophobie, la déprogrammation de ces spectacles, la bonne marche de cette mobilisation et la bienveillante protection de Notre-Seigneur sur tous ceux qui y participent.
Nul ne peut dire qu'il ne peut rien faire. Chacun peut trouver dans cette liste différents moyens de contribuer à cet effort pour défendre l'honneur du Christ.
Je compte sur chacun de vous. Tous présents le 29 octobre à Paris ! Que Dieu nous vienne en aide.
When you get involved in too many activities, you can only lose your peace of heart, even of the activities are deemed necessary or indispensable. There is a just measure in everything.
This is why periods of silence must not be neglected in order to ensure a good spiritual and moral balance. By disregarding these wise precautions, you expose yourself to a considerable decrease in the true fervour which you owe to God alone
Prayers are said negligently; the only concern? That they be said, but in what manner!
A great number of concerns occupy your mind which should be in a perfect intimacy with Me. How can I talk to a heart which cannot be emptied of the worries of daily life? Is it any wonder that the Enemy of souls takes a malicious pleasure in blurring in the soul the correct notion of what ought to be?
Even if the time given to Me is total, the fact nonetheless remains that human limitations are real and that, to serve Me well, you also have to serve the prison of your soul which is your body!
This so true, that you must not neglect any means to ensure a good equilibrium in your work, without letting yourself be snowed under it; this way, your spirit, well subjected to your Lord, will be able to serenely take the necessary break; the accumulation of fatigue does Me a greater disservice than anything else does!
Times of silence! Avoid useless words which only complicate matters; that is a fact! Observe a heartfelt and respectful reserve in everything; be firm in action without going beyond human strength propriety toward others does not entail an obligation to be present: this might become, if you are not cautious, a waste on time and energy!
Whatever is necessary remains necessary!
Come, my daughter, take courage! I have always watched over you. You know, the small day-after-day humiliations are a daily bread of high nutritional value for you soul: the humiliations caused by others, the humiliation of seeing how little, how powerless you are but this is what makes you climb up to Me. Do you understand that without Me you cannot do anything? I urge you to direct your efforts, your poor efforts towards gentleness, to flight against your irritability, for irritability is a weapon of the demon Remember this!
De not neglect my counsels; ask Me for the strength to put them into practice . A soul of goodwill is entitled to my Peace. Your confessor is there to assist Me in lifting up your soul towards Me. His duty is also to watch very seriously over your good spiritual balance if the cross is so often your share, consolation must be at hand, too. Otherwise you would not be able to beat it!
My CHILD, do not let the fine-sounding and subtle words of men deceive you. For the kingdom of heaven consists not in talk but in virtue. Attend, rather, to My words which enkindle the heart and enlighten the mind, which excite contrition and abound in manifold consolations.
Never read them for the purpose of appearing more learned or more wise. Apply yourself to mortifying your vices, for this will benefit you more than your understanding of many difficult questions.
Though you shall have read and learned many things, it will always be necessary for you to return to this one principle: I am He who teaches man knowledge, and to the little ones I give a clearer understanding than can be taught by man. He to whom I speak will soon be wise and his soul will profit. But woe to those who inquire of men about many curious things, and care very little about the way they serve Me.
The time will come when Christ, the Teacher of teachers, the Lord of angels, will appear to hear the lessons of all that is, to examine the conscience of everyone. Then He will search Jerusalem with lamps and the hidden things of darkness will be brought to ligh and the arguings of mens tongues be silenced.
I am He Who in one moment so englightens the humble mind that it comprehends more of eternal truth than could be learned by ten years in the schools. I teach without noise of words or clash of opinions, without ambition for honor or confusion of argument.
I am He Who teaches man to despise earthly possessions and to loathe present things, to ask after the eternal, to hunger for heaven, to fly honors and to bear with scandals, to place all hope in Me, to desire nothing apart from Me, and to love Me ardently above all things. For a certain man by loving Me intimately learned divine trtuths and spoke wonders. He profited more by leaving all things than by studying subtle questions.
To some I speak of common things, to others of special matters. To some I appear with sweetness in signs and figures, and to others I appear in great light and reveal mysteries. The voice of books is but a single voice, yet it does not teach all men alike, because I a within them am the Teacher and the Truth, the examiner of hearts, the Understander of thoughts, the Promoter of acts, distributing to each as I see fit.
My CHILD, do not let the fine-sounding and subtle words of men deceive you. For the kingdom of heaven consists not in talk but in virtue. Attend, rather, to My words which enkindle the heart and enlighten the mind, which excite contrition and abound in manifold consolations.
Never read them for the purpose of appearing more learned or more wise. Apply yourself to mortifying your vices, for this will benefit you more than your understanding of many difficult questions.
Though you shall have read and learned many things, it will always be necessary for you to return to this one principle: I am He who teaches man knowledge, and to the little ones I give a clearer understanding than can be taught by man. He to whom I speak will soon be wise and his soul will profit. But woe to those who inquire of men about many curious things, and care very little about the way they serve Me.
The time will come when Christ, the Teacher of teachers, the Lord of angels, will appear to hear the lessons of all that is, to examine the conscience of everyone. Then He will search Jerusalem with lamps and the hidden things of darkness will be brought to ligh and the arguings of mens tongues be silenced.
I am He Who in one moment so englightens the humble mind that it comprehends more of eternal truth than could be learned by ten years in the schools. I teach without noise of words or clash of opinions, without ambition for honor or confusion of argument.
I am He Who teaches man to despise earthly possessions and to loathe present things, to ask after the eternal, to hunger for heaven, to fly honors and to bear with scandals, to place all hope in Me, to desire nothing apart from Me, and to love Me ardently above all things. For a certain man by loving Me intimately learned divine trtuths and spoke wonders. He profited more by leaving all things than by studying subtle questions.
To some I speak of common things, to others of special matters. To some I appear with sweetness in signs and figures, and to others I appear in great light and reveal mysteries. The voice of books is but a single voice, yet it does not teach all men alike, because I a within them am the Teacher and the Truth, the examiner of hearts, the Understander of thoughts, the Promoter of acts, distributing to each as I see fit.
My Child, allow me to do what I will with you. I know what is best for you. You think as a man; you feel in many things as human affection persuades.
The Disciple:
Lord, what You say is true. Your care for me is greater than all the care I can take of myself. For he who does not cast all his care upon You stands very unsafely. If only my will remain right and firm toward You, Lord, do with me whatever pleases You. For whatever You shall do with me can only be good.
If You wish me to be in darkness, I shall bless You. And if You wish me to be in light, again I shall bless you. If you stoop down to comfort me, I shall bless You, and if You wish me to be afflicted, I shall bless You forever.
The Voice of Christ:
My child, this is the disposition which you should have if you wish to walk with Me. You should be as ready to suffer as to enjoy. You should as willingly be destitute and poor as rich and satisfied.
The Disciple:
O Lord, I shall suffer willingly for Your sake whatever You wish to send me. I am ready to accept from Your hand both good and evil alike, the sweet and the bitter together, sorrow with joy; and for all that happens to me I am grateful. Keep me from all sin and I will fear neither death nor hell. Do not cast me out forever nor blot me our of the Book of Life, and whatever tribulation befalls will not harm me.
Graag maak ik even reclame voor de maandelijkse 'Rosary for Life', waarvan de eerst komende editie nu zaterdag 3 september zal plaatsvinden.
Maandelijks, elke eerste zaterdag van de maand, bidden enkele Rooms-katholieke jongeren de rozenkrans aan de abortuscentra in Gent en Antwerpen. Aan de poorten van deze slachthuizen bidden wij voor alle slachtoffer van deze genocide, een genocide die dagelijks plaatsgrijpt en waarbij er in België alleen al 20.000 kinderen per jaar op industriële wijze vernietigd worden.
De rozenkrans werkt. Nog maar enkele edities geleden werd de industriële slagerij te Gent tijdelijk gesloten tijdens Rosary for Life omdat de moordenares van dienst het mentaal moeilijk kreeg.
Bij deze dan ook een warme oproep tot aanwezigheid komende zaterdag!
Gent - 10u00 - Martelaarslaan 303
Antwerpen - 10u00 - Lange Gasthuisstraat 45
Leven is een recht. Abortus is moord.
Met vriendelijke groeten,
Met dank aan Thomas en in nagedachtenis van wijlen Koning Boudewijn
Bartolomeus (ook Nathanaël) Apostel & Martelaar (ook van Albanopolis), Albanopolis, Armenië; 1e eeuw (71 na Chr.?).
Feest 25 februari (Armeense kerk) & 11 (oosterse kerk) & 18 juni (kopten & Ethiopiërs) & 24 & 25 & 29 (Arabisch-Jakobitische kerk) augustus & 20 november (kopten & Ethiopiërs) & 4 (overbrenging relieken) & 8 december (Armeense kerk).
Geschiedenis
Bartolomeus behoorde tot de twaalf leerlingen die Jezus zelf als zijn meest intieme vriendenkring had uitgekozen (Mattheus 10,03; Markus 03,18; Lukas 06,14). Men neemt aan dat hij dezelfde is als de trouwe Joodse wetgeleerde Nathanaël, aan wie Filippus kwam berichten:
"Wij hebben Hem gevonden van wie Mozes in de Wet geschreven heeft en de profeten: Jezus, de zoon van Jozef, uit Nazaret." Zijn antwoord was: "Kan er uit Nazaret iets goeds komen?" Filippus reageerde slechts met: "Kom dan kijken." Toen Jezus hem op zich af zag komen, zei Hij: "Kijk, een ware Israëliet in wie geen bedrog is." Nathanaël reageerde verrast: "Hoe kent u mij?" Waarop Jezus zei: "Eer Filippus u riep, zag Ik u onder de vijgenboom." [Johannes 01,46-49].
Voor het overige komt zijn naam in het Nieuwe Testament niet meer voor. We weten dus in het geheel niet wat voor persoon hij was.
Volgens de legende zou hij na Jezus heengaan naar het oosten zijn getrokken en het evangelie hebben gepreekt in Frygië, India, Mesopotamië en/of Perzië. Ook op dit punt geven de verhalen geen duidelijkheid; daarvoor lopen ze te ver uiteen. Hij zou omwille van Jezus evangelie levend zijn gevild en uiteindelijk onthoofd.
Legende
[ontleend aan de Legenda Aurea door Jacobus de Voragine ( 1298; feest 13 juli)]
De apostel Bartolomeus ging naar de Indische gebieden, die helemaal aan het einde van wereld liggen. Daar ging hij een tempel van de afgod Astaroth binnen. Hij deed net alsof hij een pelgrim was. Die afgod Astaroth bediende zich van een duivel, die zogenaamd alle ziektes kon genezen. In feite nam hij alleen maar de pijn weg.
De legende suggereert, dat deze god wel de buitenkant kon genezen, maar niet de binnenkant; alleen het lichaam, niet de ziel. Dat kon immers - naar de overtuiging van de legendeverteller - Christus alleen.
Er was juist een enorme menigte pelgrims in de tempel, maar de afgod weigerde zijn gebruikelijke weldaden van genezing aan de bidders. Toen begaven de pelgrims zich naar het naburige dorp, waar je een tempel van de boze geest Berith had. Daar gingen ze aan vragen waarom Astaroth geen zieken meer wilde genezen. "Dat komt" - zo antwoordde Berit - "omdat Astaroth op dit moment gevangen wordt gehouden door gloeiend hete ketenen: hij kan niet meer ademhalen en zich niet meer bewegen. Dat is gebeurd op het moment, dat de apostel Bartolomeus in de tempel is verschenen."
Ook over Jezus wordt verteld, dat hij boze geesten in bedwang kon houden (bv. Markus 05,01-20; 09,14-29).
Zij vroegen dus: "Wie is dat dan, die Bartolomeus?" En de duivel Berith weer: "Dat is een vriend van de God van hemel en aarde. Hij is hier gekomen om alle Indische goden te verjagen." Zij: "Waaraan is hij te herkennen?" Berith: "Hij heeft zwart kroeshaar, een blanke huid, grote ogen, symmetrische neusvleugels die wijd open staan, een dikke baard met hier en daar een witte haar, normaal postuur. Hij draagt een witte mantel, met rode sierstenen aan de vier hoeken."
Deze beschrijving ligt aan de basis van de manier waarop Bartolomeus vanaf de vroegste middeleeuwen in de kunst wordt afgebeeld. De mantel met stenen aan de vier hoeken verwijst naar de dracht van de hogepriester in het Oude Testament; daar waren klokjes en granaatappels bevestigd aan de zoom (vgl. Exodus 28,01-08).
"Hij is zesentwintig jaar oud. Hij vertoont ook nog de eigenaardigheid, dat zijn kleren en sandalen niet verslijten of vuil worden, terwijl hij - dag en nacht samen genomen - toch zon honderd keer neerknielt om te bidden. Onderweg wordt hij vergezeld door engelen, die er voor zorgen, dat hij niet moe wordt en geen dorst krijgt. De blijheid van zijn ziel straalt van zijn gezicht; hij weet alles, verstaat alle talen, en voorziet vele gebeurtenissen. Hij weet bv. al dat ik op dit moment met jullie sta te praten. Als hij jullie te woord wil staan, wil je dan asjeblieft niet meer hier terugkomen; want hij is in staat om met mij hetzelfde te doen als met mijn collega Astaroth."
Bartolomeus wordt beschreven in termen die stuk voor stuk aan Jezus ontleend zijn: hij is dus een echte leerling van zijn Heer: een ander Christus, vervuld van dezelfde Heilige Geest, die Jezus bezielde. De vermelding, dat hij alle talen verstaat, verwijst nog naar het talenwonder van Pinksteren (Handelingen 02,01-12), waar de leerlingen Jezus boodschap zo verkondigden, dat ieder het in zijn eigen verstond.
Men ging dus op zoek naar Bartolomeus. Maar twee dagen lang was hij onvindbaar.
Bartolomeus wordt dus gevonden op de derde dag, een bijbels thema, waarin niet alleen de terugvinding van het kind Jezus in de tempel doorklinkt (Lukas 02,41-52), maar ook zijn opstanding uit de dood.
Op het moment echter dat de apostel over straat liep, riep een duivel die een bezetene als medium gebruikte: "Bartolomeus, apostel van God, je gebeden branden me in de ziel!" Waarop de apostel zei: "Hou je mond en ga weg uit die man." Op datzelfde ogenblik bleek die man verlost.
In dit verhaal van de verdrijving der boze geesten worden we eens te meer herinnerd aan Jezus zelf.
Het nieuws van dit wonder kwam ook de koning ter ore. Hij heette Polemius. Deze had een geestesziek dochtertje, en liet hem dus vragen of hij haar wilde komen genezen. De apostel ging erheen, en bevond, dat ze het meisje met kettingen hadden vastgebonden, omdat ze naar iedereen beet die bij haar in de buurt kwam. Hij gaf opdracht haar los te maken. Maar de dienaren van de koning durfden daar niet aan te beginnen. Daarop zei hij: "Je hoeft niet bang te zijn, want de duivel die haar gevangen hield, heb ik op mijn beurt met ketenen vastgebonden." En inderdaad, op het moment dat zij losgemaakt was, kwam zij bij haar verstand. De koning liet nu een complete schat aan goud, zilver en kostbare edelstenen op een kameel laden, en gaf opdracht deze naar de apostel te brengen; want die was al weer vertrokken. En nergens in het koninkrijk bleek hij nog te vinden. De volgende morgen bevond de koning zich alleen in zijn vertrek. Daar verscheen hem Bartolomeus met de woorden: "Waarom heb je mij gisteren met al je cadeautjes lopen zoeken? Die cadeautjes betekenen iets voor lieden die op aardse schatten uit zijn; maar voor mij betekenen zij niets: ik ben niet op aardse schatten uit." Daarna legde hij aan koning Polemius de geheimen van ons geloof en van onze verlossing uit. Hij zei er nog achteraan, dat als de koning zich wilde laten dopen, hij hem zou laten zien, hoe zijn oude afgod met kettingen gevangen zat. De volgende morgen waren de tempelpriesters vlakbij het paleis bezig te offeren aan hun goden; daar begon de duivel te roepen: "Stommelingen, houdt maar op met je offers, want ik word met gloeiend hete ketens gevangen gehouden door een engel van Jezus Christus, die door de Joden is gekruisigd. Deze Jezus heeft de dood overwonnen, onze vorst; de oorzaak van alle dood!"
Mooi detail: hier verkondigen de boze geesten zelf de Blijde Boodschap!
Toen wilde de menigte de afgoden te lijf gaan met touwen, maar ze konden er niet bij in de buurt komen. Daarop beval de apostel aan de duivel het afgodsbeeld te verlaten en in stukken te laten vallen. Onmiddellijk ging de duivel eruit, en viel het beeld in gruzelementen, net als trouwens alle andere godenbeelden in de tempel. Nu richtte Bartolomeus een gebed tot God en genas vervolgens alle zieken die voor hun genezing eigenlijk naar Astaroth waren gekomen. Ook wijdde hij die tempel aan God toe, en gaf opdracht aan de duivel zich terug te trekken in de woestijn. Op datzelfde ogenblik zag je een engel komen aanvliegen; terwijl hij een cirkel om de tempel beschreef, maakte hij op elke hoek een kruisteken, met de woorden: "God heeft jullie geheiligd en gezuiverd van je ziektes; op dezelfde manier wordt nu deze tempel van alle onreinheid gezuiverd en geheiligd. Voordat de duivel jullie voorgoed verlaat naar een eenzame plaats, zal ik hem aan je laten zien. Je hoeft niet bang te zijn; maak maar op je voorhoofd hetzelfde teken als je mij daarnet zag maken op de hoeken van de tempel."
En de engel toonde hun een pikzwarte Ethiopiër met een ongure tronie, met een dichte baard, haargroei over zijn hele lijf, vlammende ogen, en een bek waar de zwaveldamp uit stonk. Zijn handen waren op zijn rug vastgebonden. Toen liet de koning zich dopen, tezamen met zijn vrouw en kinderen en met heel zijn volk. Hij deed afstand van de troon en werd leerling van de apostel. De afgodspriesters, die door Polemius de laan uitgestuurd waren, zochten hun toevlucht bij diens broer Astíages. Ze deden bij hem hun beklag over de wandaden van de apostel. Astíages was woedend, en hij stuurde er een heel leger op uit om hem te zoeken. Dat kreeg hem uiteindelijk ook inderdaad te pakken.
Net als Jezus moet Bartolomeus terecht staan en zich verantwoorden voor de koning op beschuldiging van de priesters!
Astíages brieste hem toe: "Ben jij degene die mijn broer zo in de war heeft gebracht?" Bartolomeus antwoordde: "Ik heb hem niet in de war gebracht, maar juist bekeerd tot het goede levensinzicht."
Astíages: "Jij hebt mijn broer zover gekregen dat hij zijn eigen goden in de steek heeft gelaten ten gunste van jouw God; precies zo zal ik jou zover krijgen, dat je jouw God afzweert om te offeren aan die van mij!"
De apostel zei: "Ik heb de god die je broer aanbad in de boeien geslagen voor het oog van alle mensen; ik heb hem gedwongen zijn eigen beeltenis te vernielen. Als jij in staat bent met mijn god hetzelfde te doen, zal ik jouw afgodsbeelden aanbidden. Maar als je dat niet kunt, zal ik op mijn beurt jouw afgodsbeelden vernietigen; dan zul je wel moeten geloven in mijn God."
Hij was nog niet eens uitgesproken, of men kwam de koning berichten, dat het beeld van zijn god Baldak zojuist van zijn voetstuk was gevallen en in stukken gebroken. Dat maakte de koning witheet van woede, hij scheurde zijn purperen koningsmantel in tweeën, gaf bevel de apostel met verse twijgen te geselen, en liet hem tenslotte levend villen.
In de straf van de geseling lijkt de apostel eens te meer op zijn Heer, diezelfde straf heeft moeten ondergaan.
De christenen kwamen het lijk van de martelaar ophalen, en bewezen hem de eer die hem toekwam. En hoe het afliep met koning Astíages en zijn priesters? Boze geesten kwamen bezit van hen nemen; waardoor ze afschuwelijk aan hun eind gekomen zijn. De voormalige koning Polemius daarentegen werd bisschop gewijd. Twintig jaar lang besteedde hij al zijn zorgen aan het bisschopsambt.
De schrijver van De Legenda Aurea, Jacobus de Voragine, besluit zijn relaas:
Over de precieze marteldood van de heilige Bartolomeus heerst verschil van mening. De heilige Dorotheüs houdt bij hoog en bij laag vol, dat hij gekruisigd is, en wel ondersteboven. Hij voegt er aan toe, dat deze marteling zou hebben plaats gehad in een Armeense stad, Albana genaamd. Van de andere kant benadrukt de heilige Theodorus, dat hij levend werd gevild. Bovendien zijn er nog andere geschiedschrijvers, die weten te vertellen dat hem de schedel werd gekliefd. Bij nader inzien zijn dit alles bij elkaar maar schijntegenstellingen. Want wat is er op tegen om te denken, dat hij eerst aan het kruis werd geslagen; vervolgens - om hem nog meer te laten lijden - levend werd gevild en tenslotte onthoofd? [183:08.24]
Verering & Cultuur
Onder de talloze vroegchristelijke geschriften is er ook een zogeheten Evangelie van Bartolomeus; het stamt uit de vierde eeuw. De onbekende schrijver bediende zich dus van de naam van de beroemde apostel om meer gezag aan zijn geschrift te verlenen. In die tijd een gebruikelijke methode.
Aanvankelijk bevonden Bartolomeus relieken zich te Nephergerd (Mijafarkin); rond 507 gingen ze naar Daras in Mesopotamië. Circa 580 werd zijn gebeente overgebracht naar het eiland Lipari, in 838 naar Benevento en in 983 uiteindelijk naar de St-Bartolomeuskerk in Rome. In 1515 werden ook relieken van hem overgebracht van St-Martens-Lierde naar Geraardsbergen in Vlaanderen. Vandaar dat tot op de dag van vandaag in Geraardsbergen op de zondag in het octaaf van 24 augustus een processie van Plaisance en Cavalcade wordt gehouden ter herinnering aan de overbrenging van zijn relieken.
In de kunst wordt hij meestal afgebeeld op blote voeten (duidt op het volgen van Jezus als apostel), met een boek of een rol (verwijzing naar het evangelie); verder met een mes en/of een afgestroopte huid (verwijzingen naar zijn marteldood); soms met kruis vanwege zijn kruisiging.
Hij geldt als patroon van Frankfurt am Main, Maastricht en de Tsjechische stad Plzen. Daarnaast is hij patroon van de zondaars (op grond van zijn legende, waarin zondaars op spectaculaire wijze tot bekering worden gebracht) en van allerlei beroepen, waarbij met huiden of leer wordt gewerkt of waarbij een mes wordt gebruikt, zoals slagers en huidhandelaren, leerlooiers, leerbewerkers, schoen- en handschoenmakers, kleermakers, snijders, boekbinders, stukadoors en wijnbouwers; bovendien is hij patroon van herders en landbouwers, van mijnwerkers en zoutdragers, en in Florence van de zout- en kaashandelaren..
Hij wordt aangeroepen door vrouwen in barensnood, alsmede tegen zenuwziekten en stuipen. Hij wordt ook vereerd als patroon van braambessen, koolplanten en van moestuinen (alweer vanwege zijn mes!).
Weerspreuk(en) In het westen zijn er op zijn feestdag 24 augustus talloze weerspreuken gemaakt:
A la Saint-Barthélemy La grenouille sort de son nid. [Met Sint Bartels dag doet de kikker van zijn komst gewag]
A Saint-Barthélemy, La perche au noyer, Le trident au fumier. [Met Sint Bartel de noten uit de bomen slaan, de mest op de vork gedaan]
Cigognes à la Saint-Barthélemy Un doux hiver nous est promis. [Zwanen met Sint Bartolomee brengen een zachte winter mee]
Frimas vers Saint-Barthélemy: sème ton blé dhiver tard, car la gelée lattendrait. [Rijp zo tegen Bartolomee zaait winterkoren laat, want de nachtvorst loert erop]
Gelijk Sint-Barthel, zo ook het najaar.
Pluie à la Saint-Barthélemy, il ne faut pas en faire fi. [Sint-Bartel nat: het kan me wat!]
Pluie de la Saint-Barthélemy de la vigne est lennemie. [Met Sint bartel regen daar is de wijngaard tegen]
Pluie de Saint-Barthélemy, Chacun (s) en fait fi. [Regen met Bartolomee daar houdt elk rekening mee]
Presque toujours lété finit avec la Saint-Barthélemy. [De zomer zegt meestal tabé opt feest van Sint Bartholomee]
Sil pleut le jour de Saint-Barthélemy, Tu ten moques, non pas moi. [Als het regent met Sint Bartolomee, mag jij t leuk vinden, maar ik: nee!]
Si Barthélemy fait ciel dange, Beaucoup de fruits, belles vendanges. [Met Sint Bartel de mooiste luchten, de oogst is rijk, en geeft veel vruchten]
Sinte-Bartel-dag ons vaak vermeldt hoe het in de herfst zal zijn gesteld.
Zoals Bartel is, wordt ook de herfst gewis.
Zoals Sint-Bartel is gesteld is t ganse najaar besteld.
Bartolomeusnacht
Berucht is nog de zogeheten Bartolomeusnacht: in het jaar 1572 werden te Parijs in de nacht van 23 op 24 augustus enige duizenden Hugenoten afgeslacht op last van koningin-moeder Catharina de Medicis. Zij waren op dat moment in Parijs bijeen om de bruiloft te vieren van hun leider koning Hendrik van Navarra met de zuster van de koning: Margaretha. Vandaar dat die nacht ook wel Parijse bloedbruiloft wordt genoemd.
Delft
Ook in de geschiedenis van Delft speelt Bartolomeus dag een belangrijke rol.
Delft
Ook in de geschiedenis van Delft speelt Bartolomeus´ dag een belangrijke rol. Op 24 augustus 1566 breekt in de Delftse Oude of Hippolytus-Kerk de beeldenstorm los. Er is geen houden aan. Een groot deel van het kostbare kerkinterieur gaat hierbij verloren. Beroemde kunstwerken, zoals het altaar van de kunstenaar Tetterode en het miraculeuze beeld van Maria van Jesse, gaan verloren. Het was precies op de feestdag van de heilige Bartholomeüs, nota bene de oorspronkelijke patroonheilige van de kerk. Sommige gelovigen wisten te vertellen, dat dit de straf was van de apostel voor het feit, dat hij zijn patronaat in 1396 was kwijtgeraakt aan Hippoliet!
Mevr L.Beurkens-v.d.Rijdt Rijksweg 90 NL 5941 AH Velden tel 077-4722959
JEZUS ZEGT: "Ge moet kunnen spreken zonder u van buiten af te laten beïnvloeden. Ik laat Mij niet manipuleren: dit Werk is geen mensenwerk: het behoort Mij toe en gij zijt mijn klein werktuig." Boodschap 02-02-1984
Iedereen is welkom, de Kleine Zielen, de sympathisanten en vooral de zoekende mensen, het is de Heer zelf die ons oproept om samen te komen naar de heuvel van de Liefde te komen vieren.
Vieringen in de O.L. Vrouw Kathedraal van Antwerpen
Zondag 14 augustus vooravond van het hoogfeest
17.00 u Plechtige intredeprocessie met het Mariabeeld.
Aansluitend gaat Mgr Paul Van den Berghe voor in de pontificale Eucharistieviering, die muzikaal wordt opgeluisterd door het Kathedraalkoor.
Maandag 15 augustus Hoogfeest Tenhemelopneming van Maria.
09.00 u Eucharistieviering met samen zang Vlaamse Marialiederen.
10.30 u Pontificale hoogmis voorgegaan door Mgr Paul Van den Berghe
in concelebratie met het kapittel van kanunniken.
Polyfone zang van het kathedraalkoor, afgewisseld met
samenzang.
12.15 u Eucharistieviering met samenzang van Vlaamse Marialiederen.
We verwelkomen in deze viering o.m. de mensen van de
vereniging Kruis en Beeld.
Na de Eucharistieviering blijft de kathedraal vrij toegankelijk voor stil gebed bij het beeld van Onze-Lieve-Vrouw dat vooraan in de middenbeuk staat opgesteld.
15.00 u Mariale gebedsdienst met afwisselend samenzang van
Vlaamse Marialiederen, het alternerend bidden en overwegen
van de 5 mysteries van het Rozenhoedje.
17.00 u Pontificale vesperdienst m.m.v. het kathedraalkoor.
Aansluitend wordt het Mariabeeld in processie terug begeleid
naar de kapel van Onze-Lieve-Vrouw-Lof.
Ter info : de Antwerpse Kathedraal bevindt zich op wandelafstand van het Pre metro station Groenplaats, rechtreekse verbinding met Centraal station is steeds gegarandeerd, parkeergelegenheid is tevens gecentraliseerd rond dit centrale punt van Antwerpen.
I have prayed for a long time without too many words
Jesus:
A chosen child should represent my choice of her.
Within a soul there are so many ways of giving Me to souls.
I pass through her heart, thence through her kips, thereafter through her arms. Love clears a way for itself through her, and my gaze blends into hers!
I observe the depths of souls; I watch the world live and die. Most of the time, my glance is caught by nothing but the vanity of some and the pride of others, but, beyond these trifles, it encounters with love the humility of the very little ones.
How far I am from these timid hearts which can only express their gratitude and their love by thwarting my Works.
The world is near its downfall if it does not convert.
And conversion is not for tomorrow. If an instant is enough for Me to renew a soul, weak an staggering, but wanting to succeed, it is equally true that an instant is amply enough for Me to destroy all that exists on earth.
My Cross is planted at the heart of the world. People de not understand I see in you, my daughter, the desire to know more about this; it is better that I leave you in ignorance.
De waanzin van de huidige wereld heeft de grenzen van mijn geduld bereikt. Het is door het Kruis dat ik de wereld wil redden.
De kracht van mijn Liefde zal hen treffen in hun vlees,in hun geest.
Kijk naar degenen die hen voorafgegaan zijn, die het Kruis omhelsd hebben om gered te worden.
Voorwaar, Ik zeg u: niet allen zullen gered worden, want ze hebben de maat overschreden die Ik hun had toegestaan.
Voor velen is het te laat, en dit aantal neemt dagelijks toe.
Ze zijn niet meer te redden. Mijn Liefde kan niets meer voor hen doen en mijn Gerechtigheid zal zich voltrekken.
Diegenen zullen nochtans gered worden die, nog tijdens dit leven, tot inkeer komen door een oprecht berouw over hun zonden.
Zie Mij opstijgen naar de Vader en met Mij diegenen die gered worden door mijn Offer. Wanneer Ik zal opgeheven zijn van de aarde, zal Ik alle zielen tot Mij trekken. De zielen die Mij zullen volgen, maar niet zij die tot het einde toe in hun ellende zullen blijven steken.
Ik zal Licht brengen aan hen die niet begrepen hebben.....
Maar ik zal het ontnemen aan hen, die, nadat ze het Offer van een reddende Liefdegod begrepen hadden, vergeten dat ze christenen zijn en niet ophouden Me te beledigen.
Mijn kindje , gij zijt het zaadje van de Liefde. Het is reeds op vele plaatsen in de wereld ontkiemd. Deze kleinen, die mijn Hart bemint, zijn tot genade herboren. Stap voor stap volgen ze Mij op de weg naar de Hemel. Op hun weg ontmoeten ze dikwijls het Kruis dat de Liefde hun vraagt te dragen en te offeren.
Voor kinderen van de Liefde, is het Kruis hun enige hoop geworden door geloof in mijn Belofte : Zullen gered worden, zij die de ziel van een arme hebben.
Zie hoe mijn allerheiligste Moeder, in een smekend gebaar, haar handen uitstrekt naar de zielen in nood.
Ja, de mensen doen mijn Moeder wenen, maar nog steeds verspert mijn Hart de weg van mijn Gerechtigheid die hen wil vernietigen.
Voor hoelang nog?
Troostvol bezie Ik mijn kleintjes, die Ik ben komen redden en die in hun hart de klacht horen van hun goddelijke Vriend: de Offerende Liefde.
Marguerite tot Jezus
Het is vreselijk, mijn goede Redder !
Jezus tot Marguerite
Het is vreselijker dan ge denkt. Op vele plaatsen in de wereld triomfeert het gouden kalf, niettegenstaande mijn waarschuwingen. Deze triomf is weiswaar van korte duur, maar toch verwoestend voor de zielen. En Ik kan er niets aan doen, want Ik eerbiedig hun vrije wil tot op de dag dat de tijden zullen voltooid zijn en dat de Immanente Gerechtigheid in werking zal treden.
Marguerite tot Jezus
Wat kan ik doen, Heer? Ik ben zó klein en zonder aanzien; er valt nog zoveel te doen !
Jezus tot Marguerite
Ik zal uw Kracht zijn tot op het einde.
Marguerite zegt : En vol tederheid zegt Hij mij:
Jezus tot Marguerite
Mijn liefdebloempje !
Laat Mij u ontbladeren zoals het Mij bevalt. Ik zal u geen pijn doen. Ik zal slechts het gouden hart van het bloempje bewaren.
Ze hebben hun leven uitgebouwd naar hun voorkeur, naar de maat van hun pover verstand.
En ze blijven met miljoenen broeders toch alleen, omdat ze zich opgesloten hebben in hun eigen ik. De ideologie van de volkeren is in strijd met mijn bedoelingen te hunnen opzichte.
Ik zal hun gouden kalf vernietigen.
Zo het moet , zal ik snoeien en verder snoeien.
Om hen te redden.
... ... ...
De schim van de verwoesting waart over de wereld. Als de volkeren zich niet bekeren, mogen ze zware rampen op aarde, op zee en in de lucht verwachten. Laat ze in hun ijdelheid en overmoed op hun hoede zijn, dat ze niet te gronde gaan door de machten van het kwaad, die ze zelf zullen ontketend hebben.
Maat ik zal mijn getrouwen niet in de steek laten.
... ... ...
Wees blij in de moeilijkheden. Ze zijn het onloochenbaar teken van mijn liefde.
Marguerite tot Jezus
Och jezus, Gij hebt het hart van uw kind genezen, en ik geloof niet dat ik me wat inbeeld, Gij zoudt het niet toelaten.
Jezus tot Marguerite
Inbeelding is er in het hart van hen die weigeren in mijn Woord te geloven, in het hart van ongelovigen, die al te ijverig willen zijn en zonder meer verwerpen wie Ik zend.
For you, sentimentality only serves to sustain your love.
Today, my sensibility is nil. In me there is nothing but an isolation of all the powers of my soul. It is as if I had been cast out of the light into the dark of night. This is the time of Hope. We can only hope for what we dont have or for what we have lost.
If I have not lost my faith, it is as if I had lost it, but if this were so, I would not be here now.
Thus my faith exists in spite of darkness and doubt.
It is good for me to realize that the thread that hold me is the faithfulness of my presence! Events prove to me that God is watching over me. I hat to think that my contacts with Jesus might become mere habits.
May the awareness of divine matters which I have experienced Project me against so great and evil. It is true that physical and moral sufferings are not made to sort things out, even if they are necessary to invite our ego to get beyond itself and to prove thereby to the Lord that our love is a gift that we owe Him, without any merit on our part, except for being ready to receive and to give back when God wills.
Hope, a theological virtue par excellence, necessarily brings along the other two virtues which are interconnected: Faith and Love. They must not be parted from each other. This is the solid base upon which my life must rest.
These three graces are not incompatible with the state of drought wherein my soul is plunged. They have no need of sentimentality to blossom out.
The roots of a tree serve just one purpose: feeding the branches and yielding good and sound fruit. The roots are in the soil; the tree is in broad daylight.
My problem, my only aim, is to give good fruit to the world. I draw my sap from Jesus. I do not always understand his designs for me, but I want to remain ever available for his creative action in my soul.
I have suffered a lot from being deprived of perceptible graces.
The weaning had even caused some sort of imbalance in my soul, and it remains hard for me to fully recover from it, even at this time. Hence my doubts and worries.
However, I understand that in this darkness God carries on his work of sanctification in me. Certainly, my shortcoming are more difficult to overcome, because my is ailing. I could do this, and it all seemed so easy, at the time when everything was given to me.
Today, the Lord does it all, just as He did at the time when I thought it was I, in the excess of love that swept me along, while everything came from Him!
Nothing has changed. In joy as in sorrow, my soul remains the little soul which Jesus moulds to his liking. I give Him thanks for this meditation which gives some light to the poor little creature I am.
If He wills it, I shall be able to swim through the difficulties like a fish in the water and to savour every bitterness not having any other food to take.
The radiance of the Work, intensifying even to the confines of the world, is greatly exceeding your expectations.
It is like the morning dew on rough ground that has been ravaged by pride and violence.
This Work demands of all its adherents a great freedom of soul and spirit, a total abandonment to My Will. This Will I manifest by My messenger.
At this moment My Heart is ulcerated by the Massacre of innocent victims of an impious society a society whose first duty is to protect life, sacred from the moment of its conception, but which renders itself guilty of the most horrible of crimes while seeming to brave Gods anger with impunity.
The souls of these scarified children cry vengeance to Heaven.
The inertia of many Christians confronted by such unnamable horrors is for Me a second agony.
Behind the appearance of hones men is hidden the gangrene of souls rotted by perversion. But beyond there appearances, the work of grace is carried out in faithful souls who are invited to fight the good fight.
The little souls understand that only I can save the world.
I am the Resurrection and the Life, and My help I promised to souls of good will.
My justice be appeased by the love of My little souls.
Pray much, for the measure is full.
You, My daughter, whom I have marked with My seal, accomplish your mission with love and firmness.
.
After Communion:
Your mission consist in seeing things as there are, and putting them to rights by your love.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.