Assassin's Creed #5: El Cakr. (SC) (Ballon Media) (2014)
Tekst: Corbeyran --- Tekeningen: Djillali Defali.
Terwijl Jonathan Hawk de verrader ontmaskert die infiltreerde in zijn cel, levert zijn retrosubject El Cakr een verbeten strijd met de Tempeliers om de scepter van de godin Aset. Egypte staat op dat moment op ontploffen na de moord op sultan An Nésir Mohammed en de goddelijke staf is een felbegeerd en machtig wapen dat zijn bezitter speciale krachten bezorgt...
Desmond Miles, de spilfiguur in het broederschap van de Assassijnen, krijgt een nieuwe missie. Hij schuift Dossier 24 door naar een nieuwe broeder: Jonathan Hawk. Die gaat op zoek naar de Scepter van Isis, een artefact dat zijn bezitter bijzondere krachten geeft.
Tijdens een routinevlug ontdekt de Huurling een nieuw eiland. Hij stopt er om watervoorraad te halen. Bij een waterval hoort hij plots iemand schreeuwen..!
De Huurling #6: De Zwarte Bol. (SC) (Arboris) (1993)
Tekst & tekeningen: Vicente Segrelles.
De Huurling moet proberen af te rekenen met een zeer bedreigende uitvinding, de geheimzinnige 'Zwarte Bol', die continu een vernietigende straal uitzendt, is in aantocht!
Tekst: Eric Corbeyran --- Tekeningen: Djillali Defali.
Aquilus wil koste wat het kost de dood van zijn vader wreken. Zijn dorst naar wraak en de zoektocht naar de gestolen ankh brengen hem naar Rome. Tegelijk zien we de Barbaren in de oudheid Lugdunum en Italië bestormen, aangevuurd door de Assassijn Accipiter. Desmond, beproefd door de reizen door zijn genetische geheugen, pikt er enkele nieuwe talenten op die later heel nuttig zullen blijken. Want ook het heden wordt steeds gevaarlijker. Desmond neemt het op tegen nieuwe vijanden en rekent af met enkele verrassingen die zin zijn voorvaders nog in petto hebben.
Tekst: Eric Corbeyran --- Tekeningen: Djillali Defali.
Samen met de Assassijnen gaat Desmond op zoek naar een mysterieus artefact met angstaanjagende krachten. Om het te kunnen vinden moet hij het verleden van zijn Romeinse voorvader Aquilus herbeleven. De Tempeliers zetten ondertussen de achtervolging in en al vlug blijkt dat er een verrader in hun groep schuilt. Dan herinnert Desmond zich de woorden van z'n vader: "Adelaars hebben geen schrik van gieren, maar moeten er wantrouwen voor leren te hebben." Helpen deze woorden hem aan een uitweg?
Tekst: Eric Corbeyran --- Tekeningen: Djillali Defali.
Barman Desmond Miles wordt op een avond verleid door "Melanie". De nacht verloopt echter niet zoals verwacht ... Desmond wordt wakker in het hoofdkwartier van de Tempeliers waar hij een resem tests ondergaat in het bijzijn van enkele mysterieuze toeschouwers. Hij ligt er vastgekoppeld aan de animus, een uiterst gesofisticeerde machine die via zijn genetische geheugen het verleden onthult. Blijkt dat Desmonds voorouders lid waren van de Assassijnen, een gevreesde Islamitische sekte en de aartsvijanden van de Tempeliers. "Lucy" helpt Desmond ontsnappen en brengt hem naar een hedendaagse Assassijnensekte. Daar maakt hij kennis met "patiënt 16", die niet gelukkig is met zijn komst ...
De Orde van de Drakenridders #9: Blind. (HC) (Silvester Strips) (2011)
Tekst: Ange --- Tekeningen: Franciso Ruizgé.
Drie Drakenridders worden wakker in het duister. Ze zijn geboeid, gekneveld op de vloer van een gevangenis van een onbekende plaats zonder enig daglicht. Wie heeft ze daar gebracht? Hoe? Ze weten het niet! In de lichtstad Messara zijn anderen op zoek! Spionnen en matriarchen zoeken de verdwenen Ridders. Een priester zoekt het licht van de wetenschap, een mooie gravin zoekt onafhankelijkheid en de controle over haar fortuin. De keizer zoekt, misschien, vergiffenis. Ze denken het allen te vinden... Maar allen vergissen ze zich...
XIII mystery #4: Kolonel Amos. (SC) (Dargaud) (2011)
Tekst: Alcante --- Tekeningen: François Boucq.
Codenaam Dovev, gemompel in het Hebreeuws. Meer weet de CIA niet van de mysterieuze spion die, op orders van de Israëlische geheime dienst Mossad, hun baas Frank Giordino in de gaten houdt. President Sheridan zet Samuel Amos op de zaak. Voor Amos wordt het een brutale confrontatie met zijn verleden. Want lang voor hij de Israëli's tegen zich in het harnas joeg en lang voor hij naar de States emigreerde om bij de CIA aan de slag te gaan, stond hij mee aan de wieg van de Mossad! Tussen de oude en de nieuwe spion begint een tweestrijd zonder weerga met een torenhoge inzet!
Een kusje voor de Smurfin: Met een toverdrankje betovert Gargamel de Smurfin in een pad. Door een ongelukje komt hij echter in hetzelfde schuitje terecht. Wie kan hem een kusje geven om hem zijn normale gedaante terug te geven?
Het smurfentreintje: Om hun voorraden sneller op te halen heeft Knutselsmurf een prachtige uitvinding gedaan..
De Luilaksmurf heeft slaap: Om de Luilaksmurf te foppen verkleden de andere smurfen zich in oude smurfen. Zo raakt Luilaksmurf in de waan dat hij 200 jaar geslapen heeft...
De brandweersmurfen: Door een ongelukje bevindt er zich een brand in het smurfendorp. De smurfen rennen met emmers naar de rivier om water te halen. Op het nippertje lukt het hen de brand te doven. Om dit in de toekomst te voorkomen beslist knutselsmurf er iets op te vinden...
Een mol bij de smurfen: Op een dag begint de grond te beven. Plots komt er een mol boven de grond...
De Smurfen #14: De Vliegsmurf. (SC) (Standaard Uitgeverij) (2009)
Tekst & tekeningen: Peyo.
De Vliegsmurf: Wie denkt dat Vliegsmurf zijn verlangen om te vliegen heeft opgegeven, vergist zich. Deze keer weet hij de Knutselsmurf zo gek te krijgen een machine voor hem te bouwen die hem in staat zal stellen zijn droom te verwezenlijken
Gulzigheid bij de Smurfen: Gargamel maakt een taart om de smurfen te lokken. Wanneer zij erin bijten raken ze versteent en kan Gargamel ze met gemak meenemen...
De gemaskerde Smurf: Niemand wil de kadootjes nog van Lolsmurf. Maar plots duikt er een gemaskerde smurf op die in plaats van ontplof-kado's met taarten in het gezicht smijt...
Puppy en de Smurfen: Op een dag worden de Smurfen wakker en vinden een hond midden in het dorp...
De grappen van de Lolsmurf: Iedereen is de kado's van Lolsmurf beu. Grote Smurf verbiedt hem er nog te maken. Lolsmurf probeert andere fop-ideeën uit...
Tekst: Yorick Van Roye --- Tekeningen: Freek Van Haagen.
Twintig jaar na een dramatische brand dreigt in het centrum van de Stad instortingsgevaar in een oude brandweerkazerne. Met de nakende verkiezingsstrijd tussen twee kandidaat-burgemeesters in het vooruitzicht start de urban explorer Finn een reddingsactie.De activiste Elisabeth heeft besloten om het hart van Finn voor zich te winnen terwijl de freerunner Ben noodgedwongen een eerste alliantie smeedt, op de hielen gezeten door het Omega Chapter, een zeskoppig paintballteamâ¦
Vigilantes #1: Alter ego. (SC) (Standaard Uitgeverij) (2008)
Tekst: Yorick Van Roye --- Tekeningen: Freek Van Haagen.
Sociale isolatie heeft onherroepelijk wonden geslagen in het leven van Ben Bitaine. Als slaafs stripverzamelaar heeft hij de leegte opgvuld met fictieve personages die langzaam zijn wereldbeeld hebben vergiftigd. Door de recente vechtscheiding van zijn ouders is de freerunner nu compleet ontspoord, en zijn enige vluchtweg is het ultieme escapisme! Als zijn alter ego E-Prime beleeft Ben een helevaart naar het universum van Vigilantes, een groep subversieve stadsavonturiers van gamers, paintballers, urban explorers en multiwizards. Al snel verzeilt Ben enthousiast in hun explosieve activiteiten, tot de Stad hem bruut confronteert met de destructieve kantjes van onze vrijetijdscultuur.
Een avontuur van Johan #1: De nederlaag van Basenau. (SC) (Dupuis) (1976)
Tekst & tekeningen: Peyo.
Op het koninklijke slot wordt een toernooi gehouden. De heer van Basenau wil graag winnen en saboteert de lans van graaf van Tremelo. Johan ziet dit, licht de graaf in en Tremelo verslaat Basenau in de wedstrijd. Basenau zint op wraak en roept de hulp in van zijn raadgever Willem. Ze besluiten het koninklijk slot aan te vallen en sturen een spion op pad om de zwakke plekken van het kasteel te ontdekken, maar deze wordt ontmaskerd. Johan gaat naar Basenau met een valse boodschap van de spion waarin te lezen staat waar de zwakke plekken van het slot zouden zijn. De spion van Basenau weet echter te ontsnappen en probeert Basenau in te lichten over de valse boodschap. Johan, die nog in het kasteel van Basenau zit, weet de spion voor de tweede maal te stoppen. Hij spoedt zich terug naar de koning om hem in te lichten. Basenau trekt ondertussen, zonder idee over deze gebeurtenis, met zijn leger naar de koning, maar komt te laat: dankzij Johan is heel het slot goed beschermd. Basenau wordt verslagen en de kerker in gegooid. Het brein van het plan, Willem, weet echter te ontsnappen...
Een avontuur van Johan #2: De Heer van Rodensteyn. (SC) (Dupuis) (1968)
Tekst & tekeningen: Peyo.
"Nee maar. Ik herken u! U is Ridder Hugo, de oudste zoon van Baron Rodensteyn. Dus u komt eindelijk terug, heer?" Maar of iedereen even verheugd is met deze terugkomst, valt te bezien...
Caroline Baldwin #15: De schaduw van de uil. (SC) (Casterman) (2011)
Tekst & tekeningen: André Taymans.
Caroline Baldwin keert terug naar de VS. Baldwins maatje Gary Scott, de FBI-agent met wie ze nu samenwoont, krijgt de opdracht een islamterrorist te onderscheppen die ermee dreigt in New York een zelfmoordaanslag te plegen op de Amerikaanse president. Ondertussen ontsnapt Baldwin op een honderdtal kilometer van New York zelf aan een moordaanslag. Het verband tussen beide aanslagen is een dollarbiljet.