Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke tijden.
    Goh, het zijn hier nogal drukke tijden voor't moment, als Herbert de nacht werkt dan sta ik er met alles alleen voor en dat is soms wel crossen, maar om mijn looptraining af te werken vind ik altijd wel een gaatje.  Gisteren pas om 18u30 vertrokken voor 15km tegen 5.45min/km, omdat Herbert toch niet zo graag heeft dat ik in de donkere ga lopen, ben ik maar tot de piste gelopen en dan daar 9km toerkes gelopen, het is wel moeilijk om op een piste maar 5.45 te lopen ze, zeker als er dan nog medelopers zijn, ik heb mij constant moeten inhouden.  De 15km werd dan ook afgelegd aan zo'n 5.21min/km.  Vandaag is het rustdag, en morgen zal er terug s'avonds gelopen moeten worden, niet erg want ik ging deze training toch op de piste doen, ik moet nl. 4x3km tegen halve marathontempo doen.  En zaterdag zal ik al om 6u op pad zijn voor een vetloop van 23km, ik moet zo vroeg vertrekken, want om 9u30 moet ik met onze Siebe naar de logopedist.  Allé, nu moet ik dringend beginnen aan mijn huishouden!!  Groetjes

    05-03-2009 om 09:59 geschreven door Wendy  


    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselloop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag, na een drukke dag, heb ik mijn wisselloop van 15km afgewerkt, 1km loslopen en 1km tegen 4.30min/km.  Ik had geen zin om een route te volgen en heb gewoon langs het kanaal gelopen, toen ik aan de brug van het zilvermeer kwam, kreeg ik opeens het idee om eens even op de finse piste te gaan lopen, dus na 6.4km kwam ik daar aan, even 4 toerkes op finse piste gelopen en dan terugkeren naar huis.  Het ging een beetje moeizaam omdat de vermoeidheid toch wat opkomt, morgen 7km loslopen en woensdag 15km duurloop.  Donderdag en zondag zijn twee verplichte rustdagen (Herbert is dan niet thuis) , dus is het even mijn schema aanpassen, maar dat is gelukkig geen probleem.  Herbert heeft zelfs zijn vroege van zaterdag verandert in ne late want er staat dan een vetloop gepland, zo moet ik niet tot 15u wachten zonder te eten ;-).  Het is weer een nieuw begin van de maand en deze maand krijg ik van den belgacom terug 10 gratis liedjes om te downloaden, jullie mogen altijd eens tips geven van leuke hardloopliedjes, altijd leuk om te swingen tijdens het lopen hé.  Groetjes

    02-03-2009 om 20:05 geschreven door Wendy  


    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiedip.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goh, ik schaam mij om het te zeggen, maar ik ga blij zijn als het terug school is.  Ze zijn hier doodmoe, maar ik krijg die dus niet in slaap hé, nu zijn ze een beetje in de zetel aant dutten en ik hoop dat er ééntje zijn oogjes toe doet. Gisteren was ik met mijn kroost eens naar de piste getrokken, Siebe wou dat al lang eens doen, daar aangekomen bleek dat Mario al een goeie training aant afwerken was.  Ik heb met de twee oudste elk eens 1 rondje gelopen, vooral Siebe deed dat al goed, maar hij wou niet traag lopen, hij wou snel lopen!!  Daarna nog met de voetbal gespeeld en dan konden we vrij nat (het was aant motregenen) terug huiswaarts keren.  In de namiddag nog eens op pad met de fiets, Siebe had een kennismakingsgesprek met een logopediste, eerst nog even langs Mario, mijn t'shirt ophalen en dan kwamen we mooi op tijd aan.  Pfff ik denk dat ik nog eens de mening van een andere logopediste ga vragen, deze raadde 1 jaar logopedie aan 2 keer in de week, als het nodig is ok, maar een second opinion kan nooit kwaad hé.
    Vandaag werd er dan terug gelopen!!!  Deze morgen rond 9u vertrokken richting piste, voor een lange versnellingen training.  3km en en uitlopen 3x(1-2-1km tegen 4.15min/km met rust op hartslag) tussen de reeksen 5 min wandelen.  Als ik eraan terugdenk dat ik zo'n training een tijdje geleden tegen 4min moest doen, dan zag ik deze best wel zitten.  En het ging ook vrij vlot, dus we zijn terug goed bezig.  Morgen staat er mij dan nog een 15km'kes te wachten en dan sluiten we dit weekje af met zo'n 68km, lang geleden dat ik nog zoveel km's gedaan heb in 1 week.  Volgende week zullen het er nog meer worden, niet erg hoor hoe meer hoe liever ;-). 
    Verder wil ik ons Tinneke morgen heel veel succes wensen, na een jaar van blessureleed loopt ze morgen terug haar eerste wedstrijdje en direct een 10M, t'is echt een straffe madame!  Tinneke heel veel succes hé, maar je wordt goed omringd door de medebloggers, jammer dat ik er niet bij kan zijn.

    28-02-2009 om 13:13 geschreven door Wendy  


    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verdwaald.
    Vandaag moest er 17km tegen 5.45min/km gelopen worden, ik had een toerke in mijn hoofd, ik wou het nieuwe wandelpad eens uitproberen, dat zou normaal gezien 13km lang zijn, ik moet dan nog naar het startpunt lopen en terug en dat zou goed zijn voor 6km, dus kwam ik op 19km uit,maar dat zag ik wel zitten.  Ik vertrok dus en volgde de pijltjes nauwgezet, maar ergens moet er toch iets verkeerd gelopen zijn, want na 5km stond ik al terug aan het beginpunt.  Dan maar naar achterbos gelopen, en daar een beetje beginnen zwerven in het bos, maar natuurlijk ben ik daar mijn weg kwijtgeraakt.  Na ekele km's kwam ik terug op bekend terein en kon dus mijn terugreis aanvatten, alles goed voor zo'n 21.69km en 1u59min onderweg zijn, een paar km'kes teveel maar het was zooo leuk.  Morgen is het terug rustdag en dan ga ik met onze Siebe eens naar de piste gaan, die loopt ook heel graag en wil al lang eens op de piste lopen, hij heeft zelfs al een race slip, en race schoenen, hij is er dus helemaal klaar voor ;-). 

    26-02-2009 om 15:55 geschreven door Wendy  


    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt!!
    Voor al die lieve reacties!!  Ik weet ook wel dat ik zondag niet zo slecht gelopen heb hoor, en die 40 min haal ik wel (altijd blijven geloven hé ;-)), ik hoop om het nog eens te proberen tijdens de ing runningtoer wedstrijd: dwars door Geel (27 juni), het is de eerste keer dat deze doorgaat, en ik weet dus niet hoeveel volk daar aanwezig gaat zijn.  We zullen wel zien hé.  De trainingen zijn ook terug hervat, nu  begin ik aan de voorbereiding voor de halve marathon op 29 maart, hier keek ik al lang naar uit, die zalige lange duurlopen.  Vandaag was het nog even loslopen, normaal 5km, maar heb er 6.4km van gemaakt, ik had echt zin om nog eens langs de nete te lopen vandaar.  Morgen beginnen we dan aan de echte trainingen, 17km tegen 5.45min/km, vrijdag rustdag, zaterdag lange versnellingen en zondag nog eens een duurloop van 15km.  Het is natuurlijk ook vakantie voor de kindjes, en daar hebben we deze voormiddag van geprofiteerd om nog eens naar de plaatselijke dierentuin te gaan, het weer was  schitterend, en de kindjes waren in form, het was dus genieten.  En het wordt lente hé, ze spreken zaterdag al van 12gr en zonnig, wat gaat dat deugd doen!!!  Hopelijk is het zondag ook goed weer, voor al de webloggers die de 10M Oostende, de 6uur loop in Hein?  of nog iets ander gaan lopen.



    25-02-2009 om 19:23 geschreven door Wendy  


    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nyet :-(.
    Zoals wel een beetje verwacht is het mij niet gelukt om die 4min/km te halen, ben er zelfs serieus onder gebleven!  Op de 10km was mijn eindtijd 41.22min, officieel een pr maar als je ziet dat ik eind december de 12km gelopen heb in 4.05min/km en nu maar 4.08min/km dan kan ik echt niet tevreden zijn.  Maar het was wel een leuke namiddag hoor, mooi parkoer, leuke vriendelijke mensen langs de kant, heb verschillende keren gehoord dat ik 2de vrouw liep, en zo de aankomst op de piste vind ik wel leuk, zeker als je naam afgeroepen word als 2de vrouw .  De echte sterren van de webloglopers waren Mario en Benny, die hebben beiden zeer goed gelopen. Heb ook even kunnen kennis maken met bakkertje, wat zijn tijd was weet ik eigenlijk niet, maar hij was wel heel ongelukkig ten val gekomen, en kwam nogal gehavend aan.  Ik moest ook vrij snel terug weg, want mijn papa was meegekomen en wou zelf ook nog gaan lopen, maar ik zie iedereen wel op de weblogtraining hé.  Conclussie: herstellen van een longonsteking duurt precies wel effkes, maar de revanche is al in de maak, de 14de maart wil ik zeker terug die 4.05min/km halen op de 10km, en tegen de zomer probeer ik nog eens om die 40min te halen. Ik heb nu wel nog meer zin gekregen om erin te vliegen .
    Groetjes aan iedereen!!!

    22-02-2009 om 18:34 geschreven door Wendy  


    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervaltraining.

    Vandaag stond er de ietwat gevreesde intervaltraining gepland.  2km inlopen, dan 5x 20/40 versnellingen, 1km loslopen, 2 reeksen van 7x600m tegen 4min/km met rust op hartslag en tussen de reeksen 1km loslopen.  Het ging eigenlijk vrij goed, het is al lang geleden dat ik mij nog zo sterk gevoeld heb.  De laatste 3 keer was wel pompen ze, die waren er precies te veel aan, maar ze werden toch gelopen ze!  Ik had zelfs een toeschouwer, een oude man die daar zeker 20min heeft gestaan, veel was er nochtans niet te zien ze, ik was de hele namiddag helemaal alleen op de piste.  Ben vandaag ook nog even naar de sportwinkel geweest achter een nieuwe doos leppin, en heb mij rode veters meegenomen om in mijn lunaracers te steken, Herbert vind het op niks trekken , maar ik laat ze er toch mooi insteken!  Morgen ga ik nog 10km loslopen bij mijn schoonmoeder, Herbert is morgen heel de dag weg en er moest gelopen worden, dus loop ik op verplaatsing, iemand moet toch bij ons Senke blijven hé.  Ik ga nog eens op de lunaracers lopen, want die zijn nog altijd niet ingelopen, er staan nog maar 6km'kes op.  Dit was het dan, helemaal voorbereid voor zondag, jammer dat die longontsteking mijn voorbereiding serieus verbrod heeft maar we gaan ons best doen!  Tot zondag!!!!!

    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy18feb.jpg

    18-02-2009 om 19:04 geschreven door Wendy  


    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woessy ;-).
    Yep, gisteravond was ik een echte woessy (watje), het was al 7u30 eer ik kon vertrekken voor mijn training, ondertussen had ik mij al in de zetel genesteld en was met Senke naar Bumba aant kijken toen Herbert thuis kwam.  Het was dus echt even niet nadenken, gewoon opstaan, sporttas pakken en weg.  Om de pijn te verzachten heb ik dan nog de auto genomen (de auto van ons moeder is op logement) en hup naar de fitness, toen ik wou afslaan moest ik even voorrang verlenen aan een (slik) loper, wat voelde ik mij op dat moment een woessy .  Maar allé, ik heb mijn training toch gedaan hé, en het was de moeite ze, 2km in en uitlopen en dan 7x1km tegen 15km/u ik was wel heer tevreden want de training is 100% gelukt, wel op een loopband maar ja.  En ik voel mij eigenlijk terug wat sterker worden, nog niet helemaal terug de oude maar bijna.  Vandaag is het rustdag en morgen gaan we terug een serieuze training tegemoet, donderdag dan 10km loslopen met 10 versnellingskes tussen, en dan rusten tot zondag!!  Ik heb het weer goed zitten ze, zenuwkes man, niet normaal .

    17-02-2009 om 13:52 geschreven door Wendy  


    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een heerlijk valentijns-loopje!
    Gisteren werden we in de namiddag bij mijn schoonouders in Geel verwacht, perfekt dus om als lange duurloop naar daar te lopen.  Het was zalig loopweer, een zonneke op het bolleke doet toch deugd hé.  Het was ook een mooi toerke, vooral het stukje door de bossen van Bel was een wegdromerke.  Ik kwam na 1u36min heerlijk onstspannen bij mijn schoonouders aan, had 17.5km in de benen en had gelopen tegen ong. 11km/u.  Onder het mom van 'het is valentijn" heb ik gisteren een goei massage gekregen, de kuiten waren toch een beetje stijf, en die massage heeft heel goed gedaan want deze morgen voelde ik niks meer.  Ben dan maar een klein toerke sightseeing Mol gaan doen, goed voor zo'n 8km!  Morgen en woensdag staan er nog 2 serieus stevige trainingen opt programma en dan is het rusten voor de wedstrijd van zondag, ik ben er niet gerust in, moet ik eerlijk toegeven, maar ik geef het ook nog niet op!  En dan vanaf volgende week is het voorbereiden voor de halve marathon op 29 maart!  Hier kijk ik al een paar weekjes naar uit, terug zo wat langere duurlopen, en langere intervallen, dat ligt mij echt, ik had gisteren echt spijt dat ik al ter plaatse was, ik had best nog enkele km'kes door kunnen gaan. 

    15-02-2009 om 19:35 geschreven door Wendy  


    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joehoe, 1 jaar!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag vier ik mijn eerste loopverjaardag, het is precies een jaar geleden dat ik mijn man en kinders verraste met mijn mededeling: "ik ga een toerke lopen hé". Al lag ik 2 weken later al terug 2 weken stil door de griep, maar ja, we waren vertrokken hé.  Nu dus, 1 jaar later zit ik serieus te puzzelen om al mijn trainingen te kunnen plannen.  Vandaag voelde ik, dat ik dat de benen behoefte hadden aan een rustdag, en dus heb ik maar toegegeven , ook al scheen het zonneke zo mooi.  Morgen staat er een 10km wisselloopje gepland, en vrijdag is er een gedwongen rustdag want Herbert is heel de dag weg tot 23u, zaterdag en zondag is het ook serieus organiseren, zaterdag staat er namelijk een familiefeestje gepland.  Daar ga ik dus naartoe lopen, dan heb ik ineens mijn lange duurloop al gedaan, dat zou dan zo ongeveer een 20km zijn. Maar er staat ook nog een 7x1km training opt schema, maar dat krijg ik dus nergens tussen geperst, zo'n trainingen vragen heel wat tijd, en zondag is het hier weer superdruk, ik ga deze training dus verplaatsen naar maandagavond op de loopband, het zal niet anders gaan. En volgende week is er ook nog de wedstrijd in Hasselt waar ik serieus naar uitkijk! Ik denk wel niet dat ik de 40min op 10km ga halen, voel dat de benen best wel wat kracht verloren hebben, maar ja, geen probleem hé, zolang we maar kunnen lopen is't goe ;-). 
    Deze morgen had de postbode ook nog een leuk pakje bij, nl.  de teletubbie kostuumpjes.  Onze Siebe heeft heel de namiddag rondgelopen als dipsy (de groene) en onze Sen als lala ( de gele), verder hebben we ook nog egeltjes uit zoutdeeg gemaakt en heb ik een lezing gegeven uit "het beste van dikkie dik".  Het was weer een leuk goed gevuld namiddagje, zoals we gewend zijn.



     

    11-02-2009 om 19:19 geschreven door Wendy  


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallen.
    Deze namiddag nog eens naar de piste getrokken voor 10-400m intervallen, de benen voelden nog wat stijf aan van de voorbije dagen maar toen ik na 3km op de piste aankwam voelden ze al een heel stuk beter aan.  De snelheid werd telkens gehaald, maar het was zwoegen ze!  Het was ook een speciale dag voor de kindjes, het was de eerste keer dat mijn twee oudste op school bleven eten en blijkbaar vonden ze het heel leuk.  Hier was het ook een heel stuk rustiger, ik spaar daarmee één uur uit per dag, dus dat is al de moeite hé.  Ze worden toch zo groot al!  Volgende week is het carnavalfeestje in't school, en ik heb via kapaza (zoekertjessite) 2 teletubbies pakjes op de kop kunnen tikken, ben echt eens benieuwd om hun daarin te zien.
    Ik heb deze middag ook even de tijd gehad om al enkele Schoorl verslagen te lezen, blijkbaar was het een heel leuk weekendje geweest, enkel het nieuws dat er daar blijkbaar een loper overleden is deed mij even schrikken, zeker toen ik las dat Martine die mijnheer nog heeft proberen te redden.  Zo eindigt het weekend natuurlijk een beetje in mineur, maar zo'n dingen heb je nu éénmaal niet in de hand.
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/9feb.jpg

    09-02-2009 om 18:53 geschreven door Wendy  


    07-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch nog binnen gelopen.
     Deze morgen waren we met de fiets naar het centrum gereden, en ik had zo nog wat last van een vettig hoestje zo in de kou.  Daarmee leek het mij verstandiger om mijn versnellingen nog binnen te doen, had ook een beetje bang om zo direct een zware training buiten te doen.  Dus eens de loopband ingesteld was begon ik eraan, 2km loslopen en dan 5 keer 1km aan 15/u, ik had bang dat ik het niet ging halen, maar het is gelukt!!  Ik heb ze alle vijf aan 15/u kunnen lopen, en geen enkele keer op de noodstop moeten drukken ;-).  Morgen ga ik een zalige 15km lopen in het bos, mijn zelfvertrouwen is terug wat aangesterkt, al weet ik ook wel dat het iets simpeler is om deze snelheid op een loopband (zonder enige weerstand van de natuurelementen en het parkoer) te halen dan buiten.  Aan iedereen een heel prettig weekend gewenst, en aan diegene die morgen in Schoorl gaan lopen, heel veel plezier, vergeet jullie fototoestelniet hé, ik kijk al uit naar de verslagjes!!
    Groetjes

    Update

    Deze morgen heb dan eindelijk nog eens buiten gelopen, en het was zalig!!  Al was het de eerste km wel even vreemd, ik vond totaal mijn ritme niet, vertrok al veel te rap, maar na een km'ke of 3 vond ik mijn ritme van 5.35 en dit ging heel goed.  Wat ik wel geleerd heb op de loopband, is dat je veel meer op je stijl en je houding let, ik zag mezelf lopen in de deur en heb eigenlijk heel de tijd op mijn houding gelet, je moet je toch met iets bezig houden hé ;-).  Maar vandaag buiten, merkte ik dat ik eigelijk veel meer met de omgeving bezig ben dan met de houding, dus heb ik er toch ook een beetje op proberen te letten.  Het ging dus vrij goed en was heel blij om het bos nog eens terug te zien, tussendoor heb ik ook nog eens 10x 20/40 versnellingen gedaan, een tip van de coach.  Ik denk dat we terug vertrokken zijn, en hoop nu nu een hele tijd ziektevrij te blijven!

    07-02-2009 om 00:00 geschreven door Wendy  


    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed en slecht nieuws!
    Deze morgen terug eens op controle bij de dokter geweest, de longontsteking is helemaal weg!!  Mijn bloed was natuurlijk niet helemaal in orde, mijn ijzer was te laag, het zou kunnen dat het door de ziekte komt, maar omdat ik weeral fanatiek aant sporten ben, heb ik toch een voorschrift gekregen voor een giga-ijzer doos, een kuur van 3 maanden.  Voor de rest was alles prima!  Hij raadde nog wel aan 1 kuur multivitaminen bij te nemen.  Verder kwam er ook nog eens mijn gewicht ter sprake, maar ik kon hem meldden dat ik al advies had gevraag bij een kenner, of kennster want ik heb mijn oor te luisteren gelegd bij onze expert Tinne, waarvoor nog eens nen hele dikke merci hé Tinne.  En nu dan het slechte nieuws: ik ben allergisch aan mijn poezen, daarmee dat ik al maanden met ne snotneus rondloop, ik heb zo'n kretske gekregen en het was van dat.  Dus ik zoek een nieuwe thuis voor mijn twee poezen, als je iemand kent die interesse heeft stuur mij maar eens een mailke, mijn 2 jongste zoontjes hebben het waarschijnlijk ook zitten. 
    Morgen ga ik voor de eerste keer terug buiten lopen, en direct al 5 versnellingen van 1km tegen 4min.  Ik ben eens benieuwd of ik het ga halen, het zou natuurlijk geen ramp zijn moest het niet lukken hé,  2 weken stilliggen en 16 dagen antibiotica is natuurlijk niet min.  Maar allé, we zijn terug vertrokken!  Er is ook terug nieuws over de weblogtraining op 22 maart, dat vind je op de webloggers unit site (link staat hiernaast).  Moest er iemand zijn die het ziet zitten om mij aant station in Oostende op te pikken die zou ik heel dankbaar zijn, mijn trein komt daar aan om 8u20 en de start is voorzien om 8u30, maar misschien willen ze dit voor mij wel een 15min uitstellen??  Aan iedereen een leuk weekend en als jullie morgen zo rond 15u een loopster met een grote smile zien, dan ben ik dat .

    06-02-2009 om 18:49 geschreven door Wendy  


    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8km-kes!
    Deze morgen op mijn fietske gesprongen om naar de loopband te trekken, ik moest eerst nog naar de bank en kwam onderweg Coach Mario tegen.  Eventjes wat gepraat over lopen en trappen vernissen, en dan hup door naar de fitness!  Ik moet altijd wennen aan die mannen die fitnessen.  Meestal zijn die aant uitblazen,  gisteren toen ik enkele oefeningen kreeg zei die trainer ook altijd maar, en nu even rusten, maar ik wil doordoen .  Daarom heb ik het tijdens intervallen mentaal soms moeilijk, dat stappen tussendoor zou ik soms veel korter willen maken.  Ik begrijp het nut er wel van hoor, en ik hou mij ook altijd aan de opgelegde rustperiode, maar moet mij soms even doen herinneren aan het nut van deze training.   Vandaag dus terug op de loopband gevlogen voor 8km tegen 12/u, de hartslag is nog steeds te hoog, maar volgens de coach komt dat ook omdat ik binnen train en daar veel minder zuurstof in de lucht is.  En warm dat het daar is, heb mij echt moeten inhouden om de deur niet open te zetten, ik heb gewoon in een shortje en singletje gelopen en het zweet droop van mij af. Morgen nog eens 8km loslopen, en dan vrijdag terug naar de dokter, ben eens benieuwd wat er nu weer aan te merken is op mijn bloedonderzoek.  Ik heb wel 1 ding beslist, zondag loop ik buiten!  Ik zal mij wel goed inpakken en heel rustig lopen, maar ik wil echt nog eens het bos in.  Onze Pa is ook terug begonnen met trainen, en ik kan het haast niet geloven maar hij houdt zich ook echt rustig, hij is opt gemakske aant opbouwen en loopt nu rustige loopjes van 5km.  Dacht dat hij er weer direct serieus zou invliegen .  Straks moet ik nog met al mijn kinderen naar de kapper, dat zal ook weer de moeite zijn, onze Sen gaat voor de eerste keer, ben eens benieuwd wat dat gaat geven!!

    04-02-2009 om 14:45 geschreven door Wendy  


    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselloopje
    Deze middag terug naar de fitness getrokken voor mijn looptraining, nadat ik eerst mijn allerlaatste pil antibiotica had ingenomen (joehoe, ik ben ervan af!!).  Op mijn vernieuwde schema van Mario stond er een wisselloop van 8km, 500m loslopen en 500m tegen 4.40min/km, ik wist niet juist hoeveel dit in km/u was (en was nogal hevig om te beginnen) dus heb de loopband altijd maar op 13km/u ingesteld dat is 4.30min/km.  De hartslag zit nog steeds te hoog, maar ik kon 13/u makkelijk aan.  Wat mij echter verontrust is mijn allerlaatste versnelling, ik wou mezelf eens testen en eens zien of ik de 15/u nog kon halen en heb de laatse 500m dus aan deze snelheid gelopen, maar wat was dat snel zeg!  Ik moet zaterdag 5 keer 1km tegen deze snelheid lopen, vrees dat mij dat nog niet gaat lukken.  Niet erg, ik ga gewoon gas geven en we zien wel!  Ik weet ook wel dat twee weken niets doen  gevolgen heeft op de conditie, maar ik ben vastberaden om er de 22ste te staan, met goei benen en een goei kopke, de tijd daar ga ik mij echt niet meer mee bezig houden, als het nu niet lukt in 40min dan proberen we het volgende keer hé, geen ramp!  En heel veel beterschap aan al de zieken onder ons, het zijn er weer een hele hoop!

    03-02-2009 om 19:25 geschreven door Wendy  


    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En weeral goed nieuws!
    Net terug van het ziekenhuis om opnieuw foto's van mijn longen te laten nemen, en deze waren bijna helemaal zuiver, er was nog een heel klein plekje te zien maar er was zeker geen sprake meer van een longontsteking.  Ik zal dus vrijdag waarschijnlijk groen licht krijgen om terug buiten te trainen, al spreekt mij dat op dit moment precies iets minder aan .  Er is ook bloed afgenomen en die uitslag mag ik vrijdag bij onze dokter gaan afhalen, precies een diploma uitreiking!  Ik heb wel nog last als ik buiten ben, maar blijkbaar is dat heel normaal, mijn longen zullen waarschijnlijk nog wel een tijdje gevoelig zijn aan kou.  Ik ga dus mijn versnellingen die op het schema staan zaterdag nog op de loopband doen, en mijn traag duurloopje zondag zal zeker buiten gebeuren!  Hopelijk zal het weer in Hasselt (22 feb) een beetje meevallen, want als het dan vrieskou is vrees ik dat ik mij toch een beetje ga moeten inhouden, de gezondheid primeert en mijn hoofddoel is nu eenmaal de marathon in september hé. 

    02-02-2009 om 14:06 geschreven door Wendy  


    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En we zijn weer bezig!
    Deze morgen was ik om 10u klaar om naar de fitness te vertrekken, zo na 2 weken was het wel leuk om terug de loopkleren aan te trekken.  Het was dan nog een zomeroutfit .  Heb mij maar een maandabonnement genomen omdat het anders wel vrij prijzig ging worden.  Ga dan deze maand maar wat krachtoefeningen bij doen, dat kan nooit kwaad hé.  Na een korte uitleg kon ik eraan beginnen, de snelheid ingesteld op 10 km/u, en de helling op 0.5%, het liep vrij soepel maar toen ik naar mijn hartslag keek moest ik wel even slikken, die zat constant rond de 160 bpm, normaal kom ik aan deze snelheid met moeite aan 140 bpm.  Dus de conditie heeft wel een flinke deuk gehad, maar dat halen we wel snel terug in (hoop ik), ben al blij dat ik terug aant trainen ben, de longen voelden ook vrij normaal aan, kon rustig ademhalen heel de tijd.  De rest van de week zal ik dus nog naar de fitness moeten trekken voor mijn trainingen, maar hopelijk valt het weer wat mee en kan ik volgende week zondag terug buiten mijn duurloopje doen, dat gaat pas genieten zijn!  Verder heb ik mij ook voorgenomen om wat beter op mijn eten te letten, ik ga veel meer pasta eten, ik maak meestal aardappelen klaar maar eet er zelf amper van, vind dat dus echt niet lekker hé, dus nu ga ik voor mezelf elke dag wat pasta koken.  Hopelijk kan ik dan een kiloke erbij krijgen en dat er ook bijhouden.  Wel vreemd dat je overal leest dat er kilokes afmoeten, wel ik kan je verzekeren dat een kiloke erbij krijgen net zo moeilijk is.  Prettig weekend nog!!!

    01-02-2009 om 14:53 geschreven door Wendy  


    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1!
    Nog 1 keer slapen en morgen kan ik eindelijk nog eens de beentjes strekken!  De longen voelen ook al terug een heel stuk beter aan, heb enkel serieus wat last van die antibiotica, van die eerste zware kuur heb ik totaal geen last gehad, maar van deze lichtere kuur heb ik serieus wat last, vooral van de darmflora.  Balen dus, weeral eens!  Maar nog 3 dagen en dan zijn we daar ook terug vanaf.  Ik laat morgen natuurlijk snel iets weten hoe het geweest is, ben natuurlijk ook heel nieuwsgierig hoe dat voelt om na 2 weken looprust terug te beginnen.

    Nog even over de weblog t'shirts!

    Dit is er te lezen op de site van Mario:

    De vraag van Dirk , hoe het zit met de t-shirts ......Wel ik heb 9 bestellingen als ik er ook nog ééntje neem . Er moeten nog 3 mensen daarvan hun betaling doen . Ik ga volgende week naar de drukker polsen of hij het niet voor dezelfde prijs deze 9 stuks wil doen . Is dat niet het geval , zal volgend weekeinde alles terug gestort zijn en is het verhaal van de t-shirts afgesloten . Ik kan niet zeggen dat het geen succes was , bij de vorige bestelling had ik 36 stuks inclusief die van mezelf  + dan nu nog 9 stuks , als het kan doorgaan toch . Er zijn dus nu al 100 t-shirts onder de bloggers . Waar er natuurlijk ook wel mensen een dubbel bezitten . Bestellen kan nog altijd , maar beslis dit dan nu , en mail me . Dan stuur ik je het bestel formulier door . 5 feb. moet ik al de bestellingen hebben , en 8 feb. ga ik bestellen voor al wie betaald heeft . ( als het kan door gaan toch )  .

    Het is dus echt de allerlaatste kan, ik denk niet dat we Mario nog naar den drukker krijgen de eerste jaren ;-), kan hem ook geen ongelijk geven.  Het is dus nu of nooit, niet meer twijfelen maar gewoon doen. 
    Bedankt voor uw aandacht ;-).

    31-01-2009 om 22:25 geschreven door Wendy  


    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2!!
    Yes, yes!!Deze morgen naar de dokter geweest.  De longen zijn nog niet helemaal zuiver en heb nog een week antibiotica bijgekregen, MAAR, ik genees blijkbaar vrij snel en mag zondag wel terug gaan lopen, wel op de loopband maar dat vind ik niet erg.  Maandag moet ik dan nog eens foto's van mijn longen laten nemen en bloed laten trekken, en als dan alles in orde is wordt ik hopelijk vrijdag gezond verklaard door de dokter en mag ik terug buiten lopen.  Ik moet wel de komende 6 weken nog oppassen met vriesweer, als de temperatuur onder nul gaat dan loop ik best terug op de loopband.  De etter die in mijn longen zat/zit heeft de beschermwand aangetast en dat duurt zo'n 6 weken om te herstellen. Maar ik ben al heel content zenne, vorige week viel nog goed mee omdat ik dan toch ziek was, maar de laatste dagen voelde ik mij terug een heel stuk beter, en dan begint het hé.  Nog 2 daagjes geduld hebben en dan kan ik mijn training terug aanvangen.  Ik weet natuurlijk niet of ik terug helemaal in form zal geraken tegen 22 februari (midwinterjogging kiewit) maar ik zal mijn best doen.  Heb al de deskundige hulp ingeroepen van de coach, en na 1 uurtje zat er al een aangepast schema in mijn mailbox, geweldig toch hé. 
    Groetjes!!

    29-01-2009 om 19:20 geschreven door Wendy  


    26-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6!
    Ik hoop dat dit het aantal dagen is dat ik de benen nog moet stilhouden.  Ben gisteren te voet naar de bakker geweest, en vandaag met de fiets naar de winkel, we zijn dus terug een beetje aant bewegen.  Zit wel nog aan de zware antibiotica, hopelijk maar tot woensdag, donderdag terug naar de dokter en dan hopen dat ik er geen nieuwe doos bijkrijg.  De longen voelen wel nog niet echt goed aan, ben nog snel buiten adem en voel ook nog steeds een druk op mijn borst, maar ik voel me wel terug beter, heb vandaag nog niet in de zetel gelegen en heb zelfs al terug wat huishoudelijk werk gedaan.  dus we gaan erop vooruit en 6 dagen is nog lang hé.  Ik heb zelfs mijn parkoer al uitgestippeld van mijn eerste come back duurloop.  Ik hoop echt dat ik volgende week mijn training terug kan hervatten, dan zit er best nog wel een goede tijd in in Hasselt, maar ja mijn gezondheid gaat voor, dus zegt de dokter dat ik nog ietske langer moet wachten, dan zal ik dat wel doen ze.  Ben dus volop aant aftellen naar donderdag!! 

    26-01-2009 om 15:10 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs