Een ploegje samengesteld en aan de slag . De kapotte kraan lag stevig verankerd in het dak en kon dus dienen om de mast te lichten . Eenmaal los werden de zalingen verwijderd , de spaghetti van vallen en stagen ontward , en stutbalken van het dak naar de boot gelegd . Beetje bij beetje kon nu de mast tot op de boot geschoven worden en alles stevig verankerd worden . Er is weer licht aan het einde van de tunnel . Reling herstellen en antifouling erop en...wegwezen ! Aan de stijger bij Wittevrongel in Blankenberge zal gemast worden met professioneel materiaal en doorwinterde vakmensen . Allen daarheen !
Maandag d-day , masten. Betrekkelijk vlug hing de mast in de goede positie boven de boot . Nog een kleine anderhalve meter en het onderste kon op de mastvoet geplaatst worden. En toen vertrok het hele zootje . Het moet gezegd, zowel qua gewicht en lengte was de mast limiet voor de bestaande mastenkraan . Zolang alles mooi in lijn met de kraan hing , no problem , maar toen het zwaartepunt werd verplaatst ,plooide de kraan helemaal weg en deponeerde de mast relatief langzaam half op mijn reling ,half op het gamele dak van een stuk loods . Hoe kon dit gebeuren .....het euvel werd vlug ontdekt , één van de kabels die de mastenbok verstaagt was los gekomen of nooit vastgemaakt . Niemand had erop gelet . Geen gekwetsten en de schade bleef nog beperkt . Eén zaling tot schroot herleid , een mastdoorvoer verbogen en een stukje reling te herstellen . Jammer van de tijd die opnieuw verloren gaat , en het vertrek dat uitgesteld moet worden .