Jules had deze ochtend 3 verschillende emmers gehaald en vroeg zich nu af welke de grootste/kleinste is en hoeveel keer we bv. een bepaalde emmer zouden moeten vullen. We ontdekten bijvoorbeeld dat we voor de grootste emmer heel veel kleine emmertjes nodig hadden. En we merkten ook op dat in de grote emmer het zand van het kleine emmertje minder leek tegenover de anderen.
Daarna speelden we in de hoekjes. Op de tafel kwam een waterbak waarin we met bootjes, spuiten,.. mochten experimenteren. De andere kinderen begonnen aan hun knutselwerkje van een visje in de zee. We verfden ons hand en maakten een handafdruk. Na de speeltijd kwamen er 2 nieuwe spelletjes op de tafel; logische volgorde van een zandkasteel bouwen en 4 verschillende zoekplaten van kinderen aan zee. Dankzij de familie van Remco hadden we vandaag ook een echte boot op onze zee in de klas. Wat was het leuk!
Op het einde van de dag leerden we ook het liedje van de 4 visjes.
"4 kleine visjes die zwommen naar de zee. "Het is goed." zei de moeder, "maar ik ga niet mee"
Ik blijf liever in de goede oude sloot, want in de zee daar zitten haaien en die bijten je ...
blub blub blub blub blub..."











|