Inhoud blog
  • 27 oktober 2016
  • 25 oktober 2016
  • 24 oktober 2016
  • 21 oktober2016
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Juf Astrid

    26-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 maart 2016
    Deze ochtend gingen we zoals anders in het kringetje zitten, maar wat zagen we? Bij Dottie de kip en bij Jules lag er een chocolade ei. Zou de paashaas geweest zijn? We gingen in de klas samen op zoek naar paaseieren. Voor het rapen gebruikten we natuurlijk ons nieuw gemaakt paasmandje! Voor ieder kind had de paashaas 3 eieren verstopt: een wit, een bruin en een zwart. De paashaas had de eieren op gekke plaatsen verstopt: in de winkel, in een bloempot, in de boekbakken, in het poppenhuis,... Wat waren we blij als ons mooi paasmandje gevuld was met eitjes. 

    Daarna kleurden we een mooie tekening rond Pasen. De andere kinderen speelden met alle spelletjes rond kip en ei of Pasen. Op de tafel lag er een niet te moeilijke schaduwmemory van konijnen. Na de speeltijd hebben we ook het spel konijnenrace gespeeld met de juf. Om ter snelst ons konijntje bij de paaseieren. Tussendoor zongen we ons liedje van "Rode stippen".

    Op het einde van de dag hebben we nog rustig naar het zandkasteel gekeken. Het ging over de lente en over dieren uit het ei. We speelden ook het gehoorspel van het verdwenen ei.  





























    26-03-2016 om 14:36 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 maart 2016
    Na lekker te bewegen tijdens het turnen en de speeltijd, zaten we eindelijk rustig in ons kringetje. De juf las ons het verhaal "Piep het is Pasen voor". We ontdekten wat 'Pasen' zoal inhoudt. 

    Daarna begonnen we met knutselen en het afwerken van onze paasmandjes. We kleefden watten op de staart en prikten de poten uit. De juf zorgde ervoor dat alles op het mandje kwam en dat er een mooi lint is om het mandje vast te nemen. Wat waren we blij dat ons mandje af is!! Nu nog wachten op de paashaas of de klokken... 

    Tussendoor speelden we met het gooispel van de paashaas. We gooiden 'paaseieren' in de mond van de paashaas. Andere kleuters puzzelden paaseieren weer bij elkaar door goed te kijken naar de kleurtjes en de tekeningen.

    Op het einde van de dag voerden we nog een bewegingsspel uit op ons liedje 'Rode stippen op een ei'. Een kleuter gaat met een mandje rond in de kring. Ondertussen zingen de andere kinderen. Wanneer het liedje stopt, stopt de kleuter bij een andere kleuter en wordt er een gekleurd ei gekozen. We veranderen dan de tekst (bv. Blauwe stippen op een ei,..). 

     



















    24-03-2016 om 20:04 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 maart 2016
    Nog even wachten en dan komt de paashaas of de klokken. Maar hoe ziet een (paas)haas er juist uit? Is dat ongeveer hetzelfde als een konijn? En wat kan hij goed? We ontdekten door middel van foto's en filmpjes dat een haas niet hetzelfde is dan een konijn. Hij heeft wel mooie lange oren, 4 poten, hij kan goed springen,..enz. 

    Daarna begonnen we meteen terug aan ons paasmandje. We bestempelden ons konijn en beplakten onze doos met glanspapier. Iedereen werkte dit af zodat we morgen aan de poten en de staart kunnen beginnen. De andere kleuters speelden met het nieuwe sorteerspel in de maïsbak. We sorteerden de eitjes bij de juiste kip. We speelden natuurlijk ook met alle andere spelletjes binnen het thema. Vandaag waren we zelfs met 4 paashaasjes.

    Op het einde van de dag oefenden we nog een aantal keer ons liedje "Rode stippen op een ei..." 















    23-03-2016 om 16:34 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 maart 2016
    Deze ochtend vonden we een speciaal ei in de klas. Als we het ei opendeden dan vonden we steeds een kleiner ei. We rangschikten de eieren volgens grootte. Daarna begonnen we aan het maken van ons paasmandje. Sommige kinderen begonnen met het scheuren en beplakken van hun doosje. Andere kinderen stempelden reeds hun konijn bruin.

    Onze winkel werd verrijkt met allerlei paasspullen. Op de tafel boetseerden en versierden ze paaseieren. Op het einde van de dag leerden we een nieuw liedje:

    "Rode stippen op een ei en een gele strik erbij.

     Ik heb een ei voor jou en een ei voor mij. Welke kleur kies jij?" 










    22-03-2016 om 19:18 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 maart 2016
    Om de paassfeer in de klas te krijgen, versierden we samen de klas en de paasboom. Daarna speelden we enkele nieuwe spelletjes: zoekplaten rond Pasen en het combinatiespel met eieren. 

    Na de speeltijd werkten we onze kip af door al knippend in papier de kip 'veren' te geven. We leefden ons ook in de paashaas in door ons te verkleden met konijnenoortjes en te spelen met paaseitjes.

    Op het einde van de dag vertelde de juf het verhaal van "Jules zoekt paaseitjes". De mama van Jules had gesnoept van de paaseitjes van de paashaas en Jules had haar betrapt. 


















    21-03-2016 om 20:51 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 maart 2016
    Deze ochtend keken we naar filmpjes van dieren die uit het ei komen. Verrassend om te zien welke dieren allemaal uit het ei komen; schildpad, pinguin, rups, .. 

     Daarna kwamen we via een 3D memory te weten welke dieren nog uit een ei komen. We openden de eitjes en gingen op zoek naar dezelfde. Na de speeltijd speelden we samen met de juf het oriëntatiespel. We keken naar de kleur en naar de plaats. Het was niet altijd even makkelijk maar we hebben het toch gedaan.

    We begonnen met knutselen aan ons 3D kip. We gebruikten hiervoor verf en papier. In de namiddag speelden we samen met de kindjes van juf Lien in haar klas. Vandaag mochten we ook al proeven van een lekkere wafel van het wafelfestijn. 
















    21-03-2016 om 19:03 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs