Terug in onze eigen klas vandaag. We bekeken 's morgens wat Jules meeneemt om te gaan logeren bij oma en opa. Samen ontdekten we de logeerkoffer. Daarna speelden we in de hoekjes op de ballonnenmatras en zochten we de juiste lakentjes voor Jules zijn bedje.
We hielden ons ook terug bezig met onze cadeautjes voor het grootoudersfeest. Na het harde werk deden we een dutje in het donkere hoekje in de klas en maakten we zelf aan de hand van telkaarten ons logeerkoffertje. Het is belangrijk dat we genoeg onderbroeken meenemen wanneer we gaan logeren. We sloten de dag af met ons versje en dansje.
Vandaag zaten we in de klas van juf Lien, omdat er voor elke klas een vertelatelier doorging in onze eigen klas. Jules was eventjes alleen, terwijl wij speelden met de kinderen en het speelgoed van juf Lien. Ook mochten we zelf meegenieten van een vertelatelier. Bij ons ging het rond Wannes die naar school ging. We zochten boeken voor Wannes, we luisterden naar zijn verhaal, we dansten samen met Wannes,..
Op dinsdag begonnen we de dag met de foto's van onze oma's, opa's, papa's en mama's. We bekeken de gelijkenissen en verschillen en vertelden onze ervaringen bij oma en opa. Daarna hingen we de foto's in het grote hart van onze klas.
Vervolgens werkten we verder aan ons cadeautje voor het grootoudersfeest. In de hoekjes hebben we parels aan elkaar geregen voor een mooie ketting, we tekenden het lichaam van opa en oma op het krijtbord, we bekeken het digitaal verhaal van Jules,..
We leerden ook een versje voor oma en opa, maar dit blijft nog een verrassing tot het grote feest.
Morgen 11 november is het geen school dus er zal pas donderdag een nieuw bericht op de blog zijn :) Tot donderdag!
Vanaf vandaag werken we 2 weekjes rond 'Logeren/gaan slapen bij oma en opa'. Het thema sluit aan bij het komende (groot)oudersfeest. Spannend!!
Deze morgen begonnen we de dag met het verhaal van Jules en zijn grootouders. Jules had ook de klas versierd met allerlei foto's en prenten van oma's en opa's. In de hoekjes waren er weer nieuwe dingen. We maakten op het magneetbord puzzels van familieleden, we bekeken en legden opa's en oma's prenten in de juiste volgorde,... In de poppenhoek kregen we de kans om in de rol van oma en opa te kruipen door ons te verkleden. Tussen het spelen door werkten we reeds aan een cadeautje voor het grote feest.
In onze klas hebben we een nieuw vriendje mogen verwelkomen: Linde! We zijn blij met jou erbij!