Flinn Down Under
Inhoud blog
  • Zondagochtend terug!
  • Beroepspiloot at last!
  • The Jezus christ paintball team
  • Lebaron was (bijna) niet meer
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Casa Grande
    Vandaag was mijn laatste missie voor mijn holdings check. De holdings zitten goed onder de knie en mijn laatste missie verliep goed op de uitzonderlijk harde turbulentie na (mijn hood én zonnebril vloog op een bepaald moment zelfs van mijn kop ). Alles verliep goed en we vlogen wat ze noemen 'back to back missions'. Een back to back betekend dat we met 3 vertrekken (mijn instructeur , nog een ander leerling en ik). Ik vlieg eerst en land dan op een of ander vliegveldje, en daar wisselen we en neemt mijn klasgenoot over. Gilles en ik waren vandaag flightmates. Via de ILS of Instrument Landing System landde ik in 'Casa Grande' een vliegveldje op een halfuurtje vliegen van onze thuisbasis Falcon. Benen even strekken, een slokje water drinken (want dat was onmogelijk geweest door de turbulentie) en weg waren we. Net voor we opstegen deed Gilles een 'run up', wat we elke keer doen voor we opstijgen: Het is niet meer dan eventjes 'volle gaas' geven en kijken of alles wel deftig werkt. Ineens kregen we een blinkend rood scherm en een 'severe warning'. Bleek dat onze generator gefaald had, geen mayday call waard, maar vliegen mag niet (je hebt wel een batterij maar die gaat maar voor een halfuur mee).

    Daar zaten we dan in Casa grande, een boerengat in het midden van de woestijn. BOOOOOOOOOOOOOOORING.  3 uur  wachten tot iemand van de school ons kwam ophalen met het busje. Niemand van ons had al gegeten dus de snackmachine heeft goed verdiend aan ons vandaag. Buiten de snackmachine en een paar parachutisten was er werkelijk niets te doen in Casa Grande. Het is eigenlijk jammer dat we het volgende week niet voor hebben want dan beginnen de IFR navigaties en die zijn naar steden als Las Vegas, San Diego en Santa Barbara. Iets gemakkelijker om daar 3 uur vol te krijgen. Toen het busje er dan eindelijk was wachtte ons nog een 2 uur lange busrit terug naar Falcon. Een lange, saaie dag maar weer een ervaring rijker. Na het weekend word er waarschijnlijk een mechanicien overgevlogen om het toestel te repareren.

    Gelukkig  heb ik morgen vrijaf. Waarschijnlijk gaan we naar Tucson een stadje ten zuiden van Phoenix op de rand met Mexico en samen met Phoenix zowat het enige in Arizona wat je een 'stad' kan noemen. In tucson is er al een paar dagen een TFR of Temporary Flight Restriction actief omdat er een airshow bezig is. Die airshow moeten Megan en ik gezien hebben. Niemand minder dan dé flying thunderbirds komen er een show geven. The flying thunderbirds - voor de duidelijkheid niet de belgische popgroep met Miguel Wiels - is het acrobatisch stuntteam van het amerikaans leger. De absolute elite, de topguns themselves mijlenver boven de wereldbekende red bull airrace. Ik vind dat iedere piloot ze ooit in zijn leven gezien moet hebben. Aan de andere kant verwacht ik de gewoonlijke show voor het leger hier: veel vlaggen, een paar honderd keer het volkslied en het gevoel dat je in een film bent wakker geworden. Ik denk dat iedereen in mijn promotie ondertussen al minstens een keer gebeld of aangesproken is om het amerikaanse leger in te stappen. Dat we Belg zijn is geen enkel probleem: "We'll fix you a green card in no time". Ik was in een groot shopping centre aan het wachten op Megan die iets aan het passen was toen 2 recruteurs op me afstapten. Ik zag het al helemaal zitten, F-18 piloot worden hier (b)leek helemaal niet zo moeilijk ("If you know you to fly IFR I'm sure we could learn you how to fly fighters"). Wie weet als ik geen job vind in Europa... (al zie ik mijn ouders dat wel ietske minder plezant vinden).

    Proud to be American!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2010, 06:13 geschreven door Flinn  
    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste nieuws
    De 80 check bleek uiteindelijk een makkie. Op naar de 'holdings' dus en die gaan voor zover erg goed. Ik vlieg nu met bijna 3 verschillende instructeurs wat maakt dat ik zo goed als elke dag vlieg, soms tot 3 uur per dag! Ik zie het als een enorm voordeel om met verschillende instructeurs te vliegen, het houd je scherp en elke vlucht is een beetje anders. Ik vlieg constant 'under the hood' en dat is erg intensief. De truuc is om zover mogelijk vooruit te denken, dat je niet ineens met 1000 dingens tegelijk bezig bent 'you have to stay ahead of the plane'.

    Vandaag ben ik mijn verjaardagskado gaan cashen! Mijn zweefvluchtje. We zijn naar een clubje geweest op een uurtje rijden waar zowel Megan als ik al tientallen keren zijn overgevlogen. Ik waande me eventjes terug in Lake Keepit, Australie. Niet alleen was de sfeer die er hing relaxed, het lag ook net naast een meer en het lag letterlijk in het midden van de woestijn!  HEEEEEEEERLIJK om nog is te kunne zweven! Een hoogtemeter, een snelheidsmeter en een variometer meer zat er niet in mijn vliegtuig (nog nooit met zo'n simpel vliegtuig gevlogen zelfs geen radio!). Van de turbulenties die ik smorgens vroeg op de 'instrument approach' nog zo had vervloekt nam ik nu gretig mijn voordeel! Van thermiek bel naar thermiek bel drie kwartier heerlijk zweven. Het blijft het allermooiste voor mij...

    Voor de rest gaat alles zijn gangetje verder hier. Het is hier snamiddags nu zo heet (over de 30 °C) dat iedereen aan het zwembad ligt of dat er volleyball gespeeld word met z'n allen. Megan zat gisteren op een vliegveldje in Californie, meer dan 2 uur vliegen van hier toen ze haar motor niet gestart kreeg. Bleek dat er een kabeltje ergens los zat, en na 3 uur daar wachten kon ze gelukkig nog voor zonsondergang vertrekken (na zorgvuldige aanwijzingen van de mecaniciens van hier aan de telefoon). Jammer, want ik zag een nachtje in californie wel zitten om haar te gaan halen!

    ps: nieuwe lading fotos op facebook!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2010, 07:26 geschreven door Flinn  
    Archief per week
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs