Flinn Down Under
Inhoud blog
  • Zondagochtend terug!
  • Beroepspiloot at last!
  • The Jezus christ paintball team
  • Lebaron was (bijna) niet meer
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag

    Eerst en vooral heel erg bedankt voor alle verjaardagswensen (en uiteraard voor de nodige centjes!) ! Vandaag had ik mijn 80 check, een check over maneuvers met de da 40 Helaas lag de wolkenbasis erg laag, en is dit een VFR check en dus ging het niet door (was het ondertussen niet meer gewoon om te moeten cancellen door het weer). Al had ik het liever vanochtend gehad, en dan 2 dagen vrijaf achteraf. Er word hier erg slecht weer voorspeld voor de komende dagen, maar hopelijk is het tegen morgen namiddag 5 uur wat beter. Vanavond word het waarschijnlijk een cheescake factory etentje met de prom (als ik geen job vind ga ik er een starten in Tervuren). Deze middag zijn Megan en ik naar de Ikea hier geweest, was wel leuk om nog is balletjes met frietjes te eten, voor de rest ziet de Ikea er identiek hetzelfde uit, op de palmbomen aan de ingang na. Van Megan en haar ouders heb ik een schitterend kado gekregen namelijk een zweefvliegvluchtje hier in de woestijn.

    De nachtvluchten zijn ondertussen al een tijdje gedaan, dus daar is het vroege opstaan weer! 4, 5 uur smorgens was het gemiddelde deze week. Het instrument vliegen is veel intensiever en harder studeren thuis. Desondanks heb ik het liever, je bent veel meer 'bezig' in vlucht dan met het VFR. Om het heel simpel te stellen vlieg je van station naar station op bepaalde 'radialen'. Om een bepaalde radiaal te intercepteren moet je een aanvalshoek nemen en eens je dan op je radiaal zit moet je rekening houden met de wind. Veel rekenwerk dus. Je instructeur moet je letterlijk blindelings kunnen vertrouwen. De 'blind take off' of het opstijgen onder instrumenten jaagt de adrenaline door je lijf (zeker als je instructeur op dat moment een berichtje op zijn gsm aan het versturen is) , het instrument landen vind ik dan weer niet zo moeilijk. Eens na M80 begin ik aan 'holdings' een heel belangrijke fase in IFR. Wat de meeste leken zouden beschrijven als 'boven het vliegveld cirkellen' later meer daarover. Nu dat ik in IFR zit moet ik nu en dan nog is op de simulator. Dat is de grootste verschrikking voor iedereen hier, niemand snapt hoe we daar zo lang op hebben kunnen trainen in Belgie. Het is veeeeel te gevoelig en reageert helemaal niet zoals het echt vliegtuig.

    Nogmaals bedankt voor alle verjaardagswensen en we gaan er hier een lap op geven!



     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2010, 23:42 geschreven door Flinn  
    Archief per week
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs