Het zonnetje lonkte al enkele dagen naar mijn fiets en ik besloot het er vandaag dan ook maar op te wagen om de kou te trotseren en een tochtje te maken. Goed ingeduffeld met laagjes boven elkaar, twee paar kousen in mijn goretex-schoenen, een stel handschoenen en een muts vertrok ik bij 1 graad boven nul. Ik wilde een bezoekje brengen aan onze noorderburen. De grens ligt letterlijk achter mijn tuin en via de Clingse bossen waaide de wind mij richting Hulst. Ze maken reclame met de slogan : De meest Vlaamse stad van Zeeuws - Vlaanderen. Maar het is er vooral gezellig winkelen. Net buiten Hulst was het toch even schrikken van het polderlandschap. Normaal is het een bedrijvigheid van jewelste op de weiden en akkers deze tijd van het jaar. Maar nu lagen de velden er heel kaal bij . Wat een ruimte, maar tegelijkertijd ook een tegenslag voor de landbouwers die moeten leven van de opbrengst van hun velden !Met een aangenaam rugwindje bolde ik langs de prachtige Luntershoek en tegen de middag stond ik in Axel. In het wapen van Axel was het tijd om te genieten van een warme soep en een heerlijk slaatje. Krachten opdoen voor het vervolg van de rit ! Ik fietste verder naar het rustige Westdorpe. Eerst passeerde ik nog enkele historische monumenten op het grondgebied van dit langgerekt dorp: De Zwartenhoekse zeesluis en het oudste transformatorhuisje van elektriciteit in Zeeland uit het begin van de twintigste eeuw. Voorbij Westdorpe voerde de route mij richting Zelzate, halfweg mijn route. Meteen ging de wind ook pal op de kop blazen en dat tot thuis. Het tempo zakte dan ook meteen fors naar beneden. Rustige wegen brachten mij tot in Wachtebeke, waar ik mijn weg vervolgde langs de prachtige Moervaart. Die volgde ik tot in Klein- Sinaai. Via de oude spoorweg kwam ik in mijn geboortedorp Kemzeke terecht om van daaruit naar De Klinge te rijden. Na 66 km stond ik weer thuis. Wat een prachtige route alweer.
De knooppunten: 50, 49, 47, 46, 45, 44, 43, 74, 71, 70, 72, 85, 83, 82,69, 89, 83, 82 79, 19, 99, 94, 91, 86, 84, 81, 80, 50 .

















|