Your One God, Father, Son and Holy Spirit is Speaking to You
*******
February 21, 2007 Ash Wednesday
GOD: My child, I ask you not to respond nor to waste time on things of no interest for the moment; for all that is Creation will punish itself on its own if it is imitation of the Creator God. Its destruction happens even before its production, for none escapes this violation. The Power of God has assured, since the origin of the Worlds, the Supremacy of your One Creator.
As for what I ask of you at this time, there is no possibility of putting back until tomorrow, because all of humanity is concerned.
Obedience to God is My first request, for I want to build My Peace. It is the principal factor put into action for the destruction of Evil. Facing God, no enemy army could resist. On this depends this general information: starting with Israel which must acknowledge her God, YHShWH, JESUS Christ. My mobilisation is a concentration of the Forces of Love. Today, I call out all the spirits of all My children who wish to live in Peace, of all hearts, to call JESUS Christ your Savior.
The Enemy sows dispersion in order to reign better.
In order for God's plan to be accomplished, you must all pursue the same ideal, Peace in God. It is a gathering of all, not a division, that I am asking you. Come together to fight against the spreading of evil which is spreading all over the Earth. No need of arms. That struggle is totally directed against God.
God's Enemy is the enemy of the true Religion,
The one which honors the One True God, the God who protects the family and the children, for God is the Father of each and everyone. Love alone is His reference and I am coming to show you that only Love can put an end to Hatred, the cause of all wars.
The Love of God is the only True Religion.
Unite together and come to Me. Pray to God for your Peace, in your churches, in your homes, in your meetings and even in the street. Do not worry about gossip. Your voices, in numbers, must reach up in loving supplication to God.
Eind vorig jaar heeft Groothertog Henri van Luxemburg aangekondigd dat hij de wet die euthanasie in het groothertogdom zou toelaten niet wil ondertekenen. Wij willen de Groothertog onze uitdrukkelijke steun betuigen en hem hierom feliciteren. Vele anderen in zijn plaats zouden hun geweten het zwijgen opgelegd hebben. De Groothertog evenwel verkoos zijn geweten te volgen en geen medewerking te verlenen aan het kwade ongeacht de mogelijke gevolgen op persoonlijk vlak. De Luxemburgse overheid heeft al beslist deze crisis van de instellingen aan te pakken door de macht van de Groothertog in te perken en alsnog de wet op euthanasie te stemmen.
St Jozef Patroonheilige van België en van de Vlaamse Karmel
Het sermoen ter gelegenheid van Feestdag van St Jozef 19 maart 2009 Kerkkapel Karmel te Antwerpen
Uit het volk, van het volk, voor het volk, gelijk het volk.
We kennen maar weinig over de man uit Bethlehem die in het evangelie Jozef noemt en die als taak had in Nazareth de voedstervader te zijn van Jezus. Wat wij (volgens de canon van de aanvaarde geschriften in het nieuwe testament) over hem weten, staat bijna uitsluitend in de twee prologen van Matheus en Lucas. De geslachtslijst van Matheus verbindt hem met Abraham en het geslacht van David: een lid dus van het uitverkoren volk. Ook voor Lucas stamde hij uit het geslacht van David, maar tenslotte klom hij terug op tot God zelf, gelijk wij zelf misschien. En dat is echt belangrijk: God is echte goddelijke geboortegrond (ook voor Jozef), zodat met recht een stem uit de hemel kon zeggen bij de doop van Jezus: deze is mijn welbeminde zoon, - al werd, volgens Lucas, algemeen aangenomen dat Jezus van het geslacht van David was. Jozef was dus typisch een man uit een uitverkoren volk dat zich refereert naar God. Hij was ook, zoals de evangelisten het zeggen, een rechtvaardig man, juist een man van het Godsvolk, dat trachtte te leven volgens Gods aanwijzingen. Eigenlijk zouden we kunnen zeggen dat hij behoorde tot de anawin, de armen van God: eenvoudige, nederige, kleine mensen, die trachten Gods wil te volbrengen ook al is het soms moeilijk en gevaarlijk. Jozef staat dus in het proloog als een symboolbeeld van de velen die wachten op redding en die in dienst willen staan van Jezus, de Messias, bij de komst van Gods Rijk. Jozef beleefde dan zeker veel vreugde bij de terugvinding van de kleine Jezus op zijn twaalfde jaar. Reeds was die kleine bewust was van zijn speciale roeping. Jozef moest verder niet meer vermeld worden omdat hij terug te vinden is in het volk rond de Heer. Kijk naar de mannen die de lamme lieten zakken door het dak, naar Levi, naar Nicodemus, naar de leerlingen die vers graan aten uit hun handen, naar de vader die hulp inroept over zijn epileptisch kind, naar Simon van Cyrene en Jozef van Aritmathea en zelfs naar de dief op het kruis die een plaats krijgt in het koninkrijk, en we kunnen zo voort gaan: allemaal kleine mensen, nederig en bereid Jezus te volgen, ook niet joden waren er bij die in Jezus geloofden. Zij juichen allemaal omdat zij de Messias reeds mogen ontmoeten. Tegenover hen staan de Farizeeën en schriftgeleerden, de groten van deze wereld, die tenslotte Jezus aan het kruis willen.
Na de jeugd van Jezus verdwijnt Jozef dus in de geschiedenis van het gelovige volk, zoals hij vòòr de geboorte van Jezus verborgen bleef in de mysterievolle diepten van het goddelijk zijn.
Wie was dan Jozef? Iemand die verantwoordelijkheid moest opnemen in belangrijke gebeurtenissen van zijn gezin - zoals iedere man die zijn vrouw respecteert en die als vader wordt beschouwd van zijn kinderen. Jozef deed dat op een nederige, fijngevoelige en dienstbare manier. Hij is de man die zijn plicht doet tegenover God, de tempel en de bevolking. Een iemand die ge kunt tegenkomen op straat en op het werk. Een rechtvaardige, - niet uit eigen kracht maar omdat hij zijn roots heeft in God. Een prachtige man met een prachtig leven.
Zo moeten we dus Jozef ontmoeten doorheen het gebeuren van de geschiedenis. Moeten de priesters niet zo zijn? Of beter: moeten allen die verantwoordelijkheid dragen niet zo zijn? Moet niet ieder mens zo zijn taak vervullen. En daarmee zitten we terug in onze oorsprong: in God zelf. Wie zou niet graag als Jozef zijn?
Uit het dagboek van de H Zuster Faustina als secretaresse van de Goddelijke Barmhartigheid:
1074 Toen ik naar de aanbidding ging, hoorde ik deze woorden: Mijn geliefde dochter, schrijf deze woorden op: vandaag heeft Mijn hart in dit klooster gerust ( het huis in Krakau). Vertel de wereld over Mijn barmhartigheid en Mijn liefde.
De vlammen van de barmhartigheid verteren Mij. Ik wil ze over de mensenzielen uitstorten. O, wat veroorzaakt men Mij een pijn als men die niet wil accepteren!
Mijn dochter, doe wat in je macht ligt om de devotie tot Mijn barmhartigheid te verspreiden. Ik zal aanvullen wat je ontbreekt.
Vertel de lijdende mensheid dat ze dicht bij Mijn barmhartig hart moet schuilen. Ik zal hen met vrede vervullen.
Vertel ( alle mensen) Mijn dochter, dat Ik de liefde en de barmhartigheid zelf ben. Als een ziel mij met vertrouwen nadert, vul Ik haar met zon overvloed aan genaden dat zij die niet in zichzelf besloten kan houden, maar die uitstraalt naar andere mensen.
1784 Vandaag zie de Heer in de loop van een lang gesprek met mij:
Hoezeer wens ik de redding van zielen! Mijn dierbaarste secretaresse, schrijf dat Ik Mijn goddelijk leven in de zielen van mensen wil uitgieten en ze heiligen als ze Mijn genade slechts zouden willen aannemen. De grootste zondaren zouden grote heiligheid bereiken als zij slechts op Mijn barmhartigheid zouden vertrouwen. De inwendige diepten van Mijn Wezen zijn tot overvloeiens gevuld met barmhartigheid en die wordt uitgestort op alles wat ik geschapen heb. Het is Mijn genoegen om in een menselijke ziel te werken en om ze met Mijn barmhartigheid te vervullen (133) en te rechtvaardigen.
Mijn koninkrijk op aarde is Mijn leven in de menselijke ziel. Schrijf, Mijn secretaresse, dat Ikzelf de geestelijke leidsman van de zielen ben. Ik leid ze indirect door de priester en breng een ieder over een weg die alleen aan Mij bekend is tot heiligheid.
Wij kennen onze hemelse Moeder reeds sedert onze jeugd als de Koningin van de Vrede. Zo staat het immers in de litanie tot haar eer.
En als zij dan als dusdanig nog de patrones wordt van de Vlaamse Karmelprovincie dan kunnen wij alleen maar juichen en feesten. Toch wil ik er één klein woordje bijvoegen. Waarom? Waarom is Maria Koningin van de Vrede en waarom als zodanig patrones van de Karmel?
Vrede heeft eigenlijk niets te maken met het staken van wapengeweld, al kan dat stilvallen wel een gevolg zijn van de vrede. Maar wij Europeanen zeggen gewoonlijk: Als ge vrede wilt moet ge de juiste situatie scheppen voor die vrede en die situatie is dan volgens ons: een structuur van gerechtigheid. Als mensen onder elkaar rechtvaardig zijn, dan bereiken ze gemakkelijk een verhouding van vrede en dat is zo ook voor de relaties onder de volkeren en tussen de volksgroepen. Maar is O.L.Vrouw daar voor iets tussen? Volgens onze huidige generaal , Adolfo Nicolàs, is vrede in de oosterse filosofie van Japan eerst en vooral een gevolg van harmonie, harmonie niet alleen tussen mensen maar ook in het geheel van de kosmos: de natuur en heel de kosmos moeten bij die harmonie en dus bij de vrede betrokken worden en daarom accentueren zij de harmonie, ook in kleine dingen. Dan denk ik natuurlijk aan de bloemschikking in Japan. Ieder bloem, hoe klein ook, heeft haar plaats en als ze harmonisch is geschikt dan komt met tot schoonheid en rust. Dat is zo ook voor de rotstuinen in de Zenmeditatie en voor het opdienen van thee met bijbehoren. Harmonie is akkoord gaan met zijn plaats in het heelal en in de gemeenschap. De harmonische plaats schept rust, stilte en vrede in het hart en in de verhouding de één met de ander. Zo moet O.L.Vrouw geweest zijn in Nazareth. Niet opstandig, niet opdringerig, niet streven naar gezien worden of in het midden staan, maar vruegde uitstralend in rust en stilte alsof zij altijd het mysterie van het bestaan al had begrepen en er mee akkoord ging. En zo was het: Maria lag vanaf de oorsprong in de wijsheid van God, doordrongen van het mysterie van God zelf. En zij kon dat want haar ziel en haar hart rustten toen reeds in stilte en overgave in het centrum van Gods wijsheid.
Laten wij in ons dagelijks leefmilieu streven naar harmonische overeenkomst de één met de ander, te midden van de vele voorwerpen en de altijd aanschuivende gebeurtenissen van het leven. God regelt immers alles in wijsheid. Dan kan Maria werkelijk patrones zijn van de Karmel en zo Koningin van de Vrede.
Bron: Sermoen in de Kerkkapel van de Karmel Rosier 22 te Antwerpen
tijdens de dagelijks H Mis op 9 februari Feestdag O.L.Vrouw van de Vrede.
10de Viering zondag van de Goddelijke Barmhartigheid
Ter informatie
Lees alles over deze Tiende viering die doorgaat op 19 april 2009 op www.bloggen.be/belokenpasen2009, of gebruik de knop onderaan links van te bezoeken sites
Door zijn Verlossing, door zijn lijden, dood en verrijzenis heeft Jezus onze herschepping mogelijk gemaakt. Wij zijn dus ook als het ware kinderen die Hij heeft voortgebracht.
1 juli 1975
Jezus tot Marguerite
Het ware teken van mijn koningschap is mijn GEEST VAN LIEFDE en van BARMHARTIGHEID.
Het andere teken dat ge met aandacht beschouwt is de wonde in mijn hand die rust op mijn goddelijk Hart om de kloppingen te bedwingen die mijn liefde voor u, ongelukkige schepselen , aan dit Hart opdringt.
IK BEN KONING VAN HET HEELAL! Ik ben echter nog veel meer ! Mijn schoonste titel? Die luidt :VADER van alle zielen.
Mijn koningschap kan afschrikken.
Maar mijn VADERSCHAP?
Dat is de aantrekkingskracht die mijn liefde uitoefent op uw zielen.
Dat is de oproep tot de trouwe kinderen van mijn liefde.
Dat is de vermaning tot haar onvoorzichtige kinderen die in levensgevaar verkeren.
Dat is haar vergeving en haar waarschuwing!
Dat is de nederigheid van een God ten overstaan van de hoogmoed van de mens!
Dat is de les in liefde van Christus Koning voor zijn weerspannige en zonder besef levende kinderen.
Zij gaan en zij komen!
En in al mijn liefdevolle zorg houd ik niet op te waken en toezicht te houden, te waarschuwen en te berispen.
Ik word bij hun gesprek en in hun leven, dat zo weinig overeenstemt met mijn lering, gewoon uitgesloten. Toch ben ik steeds aanwezig om hen in hun bekommernissen bij te staan.
Truly I say to you, for one innocent life cut short as soon as conceived by the most monstrous of iniquities a hundred guilty lives will pay for this crime by their eternal punishment.
In the name of justice and right which they invoke, they assassinate with impunity the work of the Creator in His creature, the little one in his motherss womb. She herself is guilty in consenting to the most horrible crime, placing herself lower than the animals who faithfully maintain their maternal instinct in all its beauty and abnegation.
There is no response in the souls of those who devote themselves to the cuilt of the body, which in its turn is destined to corruption.
How can Love take root in the defilement of the creature He came to save, but who wills its own corruption by this unspeakable abjection.
Pray, My child, for these victims of hell.
On December 19th 1973
Jesus said to Marguerite
Little prophet of My love and Mercy, come, follow Me.
Watch your great Friend living in His divinity; watch Him suffering in His derided humanity.
Will you share it with Him?
I want you to make Me known more intimately to souls by My love. A vengeful God is only an unhappy Father who punishes His children in order to oblige them to reflect.
Love saves do not be afraid of Me, draw nearer to My mercy.
My suffering is shared by all My children.
But believe that I still wish to save poor humanity, perverted by sin.
Speak in My name: there are things which should not be suppressed under penalty of grave offence against My imploring love.
The problem of abortion should be decided, My words revealed. My warnings heeded.
The contamination of children by a devilish education should be severely condemned by souls faithful to the Masters teaching and conscious of their responsibility in His sight.
On April 7th 1974
Jesus said to Marguerite
The voice of Gentleness, Love and Mercy is making itself heard by the Supreme Head of Holy Church.
In the Message of Merciful Love to Little Souls I invite you to come to Me, to be converted, to do penance for your sins, to renew yourselves in holy Love.
But without result, for faithless sheep continue their ravages within the fold. Now is time for the shepherds o take the knife bravely and destroy the evil from which the Church is suffering and which threatens to contaminate all the faithful, unconscious as they are to danger they risk. All that is offered to them is subtly diabolical.
A tenacious illness, which resists every kind of treatment, must often pass though the surgeons hands before being overcome. Cauterization is painful, but it is often extremely necessary nowadays.
One believes one knows everything: one knows nothing; understands nothing. Courageous men are denied the right to protest against the baseness of this perverted world.
Everything which touches the sacred rights of human life and eternal truth must become a problem of conscience for each one of us, and should be openly and fearlessly denounced.
Sin alone should frighten you. You fight for your God, under His protection, as is your duty.
Be the gentle revolutionaries of Love. Soon, if you are not careful, the extension of evil upon earth will be such that few will be able to endure the suffering of a return to God, because the gangrene of slavery will have reached the very marrow of their bones.
On December 15th 1974
Jesus said to Marguerite
In My Mothers virginal womb, I am waiting to appear. The little Child is coming once again to bring you the most beautiful message ever pronounced since the beginning of time, Peace to men of good will.
But are you still capable of understanding it at a time when such a great number of people do not hesitate to kill the life of Life, the fruit of love in themselves? Are you still capable of appreciating humility, littleness and the weakness of the little Child who will be born to save you?
Although He is the King of kings, He brings with Him the weakness and the strength of His love for you, and those qualities of little ones which He invites you to practice.
Alas , My daughter, today children are often victims of the moral degradation of those who should give them the example of innocence, of piety and of humility; yet they scandalize these little ones by their infamous conduct.
All the same I come to them again and again because I am still He who is and who loves.
Do you think I could still smile on this night when so few perceive the Light, when so many refuse to receive the Life of the world and are guilty of even the worst sacrileges?
How many innocent lives will be sacrificed, even on this night of peace and love?
I, the God-Man, shall feel My poverty all the more when, instead of gold, frankincense and myrrh, I receive contempt, indifference and spittle..; and even more, the cruelty of hearts closed of the grace that is knocking at their door.
The Childs arms will be stretched forth in supplication, His eyes, filled with tears, will search in the night for faithful souls and loving hearts.
Yes, I am the King of Love, but I am starving and I cannot find anything to satisfy My hunger. My beloved, consent to give yourself up body and soul to Love. I am hungry and I thirst. Love Me.
Het Midden-Oosten is een ademtocht die de gehele aarde kan verwoesten indien de wijsheid erbuiten gehouden wordt. Mochten regeringsleiders van elk land deze waarschuwing begrijpen.
Even zoet en weldoend het is zich over te leveren aan de Liefde, even rampzalig is het zich over te leveren aan het geweld.
De vervolgers van het Geloof vinden een vruchtbaar terrein voor hun moorddadige bedrijvigheid maar Ik ben de Liefde en de Liefde kan niet overwonnen worden.
De gebeurtenissen zijn van dien aard dat men hieraan zou kunnen gaan twijfelen. Laat echter het Geloof in u levendiger zijn dan ooit, kinderen.
1e Johannes 2,18-21. Kinderkens, het laatste uur is daar! En zoals gij gehoord hebt, komt dan de Antichrist. Ook nu is er menig Antichrist opgestaan; daaruit weten we, dat het laatste uur daar is. Uit ons midden kwamen ze voort, maar toch, ze maakten geen deel van ons uit. Want hadden ze tot ons behoord, dan zouden ze bij ons zijn gebleven. Maar dit is geschied, opdat door hen het duidelijk zou worden, dat niet allen deel uitmaken van ons. Maar gij hebt de Zalving van den Heilige, en allen bezit gij kennis. Ik schrijf u dan ook niet, omdat gij de waarheid niet kent, maar omdat ge haar wèl kent, en weet, dat geen leugen deel uitmaakt van de waarheid.
Vandaag vieren we de tweede stichter van de ongeschoeide Karmelietenfamilie: Johannes van het Kruis. Al was hij klein van gestalte, het was een reus op religieus gebied: als theoloog en als mysticus. Schrijver van fundamentele werken: De donkere nacht, De bestijging van de berg Karmel, De levende Liefdevlam enz .liet hij zich leiden door de Heilige Geest. De Geest voor hem licht en duisternis gelijk.
Zijn vader stierf vroeg en samen met zijn moeder en zijn broer had hij een moeilijke jeugd waar hard moest gewerkt worden. Maar hij was een intelligente en godsdienstige jongen. Zonder er misschien van bewust te zijn, werd hij reeds geleid door Gods Geest. Het bewustzijn van die leiding groeide na de ontmoeting met Zr Theresia van Avila. Zij begonnen de hervorming van de Karmel. Daarom werd hij, na enkele jaren, gedurende 9 maanden gevangen gezet door zijn medebroeders uit Toledo. Het was de doorbraak van Gods leiding. De Geest liet hem inzien dat hij enkel door het aanvaarden van het duistere nada ( het niet) zich kon verenigen met God. In de duisternis, de donkere nacht, zag hij het licht. Laat ons bidden opdat ook wij begrijpen en akkoord gaan de weg van het nada ( het niets) te bewandelen.
Hij werd geleid door de H.Geest.
Na de donkere nacht en de zware beklimming van de Karmel om zich met God te verenigen kon Johannes van het Kruis de ervaring van de Geest zelf beschrijven in de Levende Liefdevlam. Dit gedicht omvat 4 zangen.
De eerste zang is een vraaggebed: O levendige liefdevlam scheur, door uw genoeglijk ontmoeten, het linnen ( van dit sterfelijk leven), om tot volmaakte verheerlijking te komen. De liefdevlam= de Heilige geest, de Geest van de Bruidegom, die zich laat voelen door een genoeglijke verwonding. Maar de Bruid wil meer: zij wil gewoonweg alle duisternis doen verdwijnen en de Geest mag daarom alles stuk scheuren om de heerlijkheid van de eenheid met God ten volle te beleven.
In de tweede zang horen we het resultaat van de vereniging tot nu toe. De Liefde van de Geest heeft als een brandijzer alle egoïsme weggebrand. Maar zijn brandende liefde voelde zoet aan, omdat de Drievuldigheid ieder op zijn manier werkend was: de zoon door strelende aanrakingen, de Vader door zijn tedere beschermende hand en de Geest door het omvormen van de dood in leven Muerte en vida la has trocado: de dood heeft Hij in leven veranderd.
De derde zang is het logo van St Ignatius: A.M.D.G: alles tot meerdere eer van God. Tevoren waren de faculteiten van de ziel (verstand, wil en geheugen) als grotten gevuld met nutteloze dingen, ja zelfs met rottende gegevens uit de wereld en met verstikkende tendensen. Maar door de werking van de Geest wordt alles omgevormd tot eer en verheerlijking van de liefdevolle Bruidegom. Men denke b.v. aan de dankbaarheid van de ziel. Zij dankt God omdat deze zelf groot en heilig is: dank omdat Hij God is: solo Dios basta.
De vierde zang beschrijft tenslotte enkele van de liefde ervaringen van de eenheid van de H.Geest en de ziel. Vooral twee belevingen komen naar voor: de ziel wordt er zich plots diep van bewust- tot in haar schoot- dat God in haar leeft en zachtjes ademhaalt als een beminde die rustig slaapt: een buitengewone beleving van vreugde en vrede. Daarop volgt het zoete ontwaken. Al het geschapene schijnt niet alleen in de ziel te bewegen, maar spreidt zich voor haar ten toon, met zijn schoonheid, zijn kracht, zijn goedheid, zijn bevalligheid. Als de ziel ontwaakt kan ze alles gade slaan en voelt ze hoe God in alles zich meedeelt. De ziel smaakt dat ze de schepselen door God kent en niet God door de schepselen. God is immers diegene die aan alles het zijn en de tegenwoordigheid en de kracht en de beweging geeft. Alles geschiedt volgens Gods plan en de ziel ervaart het in de diepte van haar eigen bestaan. Ignatius spreekt hier van beschouwing om tot liefde te komen- door de kracht van de Geest.
Bidden wij opdat we ook iets van die H Geest mogen beleven, niet alleen na het leven, maar in het nu reeds, want de dood van het ik is tot leven geworden in God.
Bron: De preek van de Eerwaarde Priester in de Kerkkapel van de Karmel te Antwerpen op 15 december 2008.
Vandaag vieren we de tweede stichter van de ongeschoeide Karmelietenfamilie: Johannes van het Kruis. Al was hij klein van gestalte, het was een reus op religieus gebied: als theoloog en als mysticus. Schrijver van fundamentele werken: De donkere nacht, De bestijging van de berg Karmel, De levende Liefdevlam enz .liet hij zich leiden door de Heilige Geest. De Geest voor hem licht en duisternis gelijk.
Zijn vader stierf vroeg en samen met zijn moeder en zijn broer had hij een moeilijke jeugd waar hard moest gewerkt worden. Maar hij was een intelligente en godsdienstige jongen. Zonder er misschien van bewust te zijn, werd hij reeds geleid door Gods Geest. Het bewustzijn van die leiding groeide na de ontmoeting met Zr Theresia van Avila. Zij begonnen de hervorming van de Karmel. Daarom werd hij, na enkele jaren, gedurende 9 maanden gevangen gezet door zijn medebroeders uit Toledo. Het was de doorbraak van Gods leiding. De Geest liet hem inzien dat hij enkel door het aanvaarden van het duistere nada ( het niet) zich kon verenigen met God. In de duisternis, de donkere nacht, zag hij het licht. Laat ons bidden opdat ook wij begrijpen en akkoord gaan de weg van het nada ( het niets) te bewandelen.
Hij werd geleid door de H.Geest.
Na de donkere nacht en de zware beklimming van de Karmel om zich met God te verenigen kon Johannes van het Kruis de ervaring van de Geest zelf beschrijven in de Levende Liefdevlam. Dit gedicht omvat 4 zangen.
De eerste zang is een vraaggebed: O levendige liefdevlam scheur, door uw genoeglijk ontmoeten, het linnen ( van dit sterfelijk leven), om tot volmaakte verheerlijking te komen. De liefdevlam= de Heilige geest, de Geest van de Bruidegom, die zich laat voelen door een genoeglijke verwonding. Maar de Bruid wil meer: zij wil gewoonweg alle duisternis doen verdwijnen en de Geest mag daarom alles stuk scheuren om de heerlijkheid van de eenheid met God ten volle te beleven.
In de tweede zang horen we het resultaat van de vereniging tot nu toe. De Liefde van de Geest heeft als een brandijzer alle egoïsme weggebrand. Maar zijn brandende liefde voelde zoet aan, omdat de Drievuldigheid ieder op zijn manier werkend was: de zoon door strelende aanrakingen, de Vader door zijn tedere beschermende hand en de Geest door het omvormen van de dood in leven Muerte en vida la has trocado: de dood heeft Hij in leven veranderd.
De derde zang is het logo van St Ignatius: A.M.D.G: alles tot meerdere eer van God. Tevoren waren de faculteiten van de ziel (verstand, wil en geheugen) als grotten gevuld met nutteloze dingen, ja zelfs met rottende gegevens uit de wereld en met verstikkende tendensen. Maar door de werking van de Geest wordt alles omgevormd tot eer en verheerlijking van de liefdevolle Bruidegom. Men denke b.v. aan de dankbaarheid van de ziel. Zij dankt God omdat deze zelf groot en heilig is: dank omdat Hij God is: solo Dios basta.
De vierde zang beschrijft tenslotte enkele van de liefde ervaringen van de eenheid van de H.Geest en de ziel. Vooral twee belevingen komen naar voor: de ziel wordt er zich plots diep van bewust- tot in haar schoot- dat God in haar leeft en zachtjes ademhaalt als een beminde die rustig slaapt: een buitengewone beleving van vreugde en vrede. Daarop volgt het zoete ontwaken. Al het geschapene schijnt niet alleen in de ziel te bewegen, maar spreidt zich voor haar ten toon, met zijn schoonheid, zijn kracht, zijn goedheid, zijn bevalligheid. Als de ziel ontwaakt kan ze alles gade slaan en voelt ze hoe God in alles zich meedeelt. De ziel smaakt dat ze de schepselen door God kent en niet God door de schepselen. God is immers diegene die aan alles het zijn en de tegenwoordigheid en de kracht en de beweging geeft. Alles geschiedt volgens Gods plan en de ziel ervaart het in de diepte van haar eigen bestaan. Ignatius spreekt hier van beschouwing om tot liefde te komen- door de kracht van de Geest.
Bidden wij opdat we ook iets van die H Geest mogen beleven, niet alleen na het leven, maar in het nu reeds, want de dood van het ik is tot leven geworden in God.
Bron: De preek van de Eerwaarde Priester in de Kerkkapel van de Karmel te Antwerpen op 15 december 2008.
ZENIT, The world seen from Rome News Agency ============ ========= ========= ========= ========= ==
St. Thérèse Relic Makes Space Flight
NEW CANEY, Texas, NOV. 20, 2008 (Zenit.org). - St. Thérèse wrote that she wanted to be a missionary on every continent simultaneously and reach the most remote islands -- now her dream has extended to space flight.
The Carmelite community of New Caney, Texas, enjoys the friendship of Colonel Ron Garan, who was on the May 31-June 14 Discovery shuttle mission.
Before heading into space, Garan had called the women religious to request their prayer for the voyage, and he told them he could take some small item into space on behalf of the community.
The sisters reported that the words of St. Thérèse came to mind: "I have the vocation of an apostle. I would like to travel over the whole earth to preach your name and to plant your glorious cross on infidel soil. But oh, my beloved, one mission would not be enough for me, I would want to preach the Gospel on all five continents simultaneously and even to the most remote isles. I would be a missionary, not for a few years but from the beginning of creation until the consummation of the ages."
The Carmelites gave the astronaut a relic of St. Thérèse for his flight.
Now, they report, she has traveled 5,735,643 miles around the earth for 14 days at 17,057 miles an hour. Meanwhile, the sisters commended the world to her intercession.
============ ========= ========= ========= ==== ZE08112008 2008-11-20 ============ ========= ========= ========= ========= === This article is from the ZENIT news agency.
Hier ook even een mooi lijstje met teksten uit het NT, die aansporing geven tot goede daden, in navolging van Jezus Christus. Hoop dat je er wat aan hebt!
Rom 12:10 - Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters, en acht de ander hoger dan uzelf.
Rom 14:19- Laten wij daarom streven naar wat de vrede bevordert en naar wat opbouwend is voor elkaar
Galaten 5:13 - Broeders en zusters, u bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om u eigen verlangens te bevredigen, maar dien elkaar in liefde.
Galaten 6:2- Draag elkaars lasten, zo leeft u de wet van Jezus Christus na.
Efeze 4:2- Wees steeds bescheiden, zachtmoedig en geduldig, en verdraag elkaar uit liefde.
Efeze 4:32- Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus Jezus vergeven heeft.
Filipenzen 2:3- Handel niet uit geldingsdrang of uit eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker als uzelf
Kolosenzen 3:13- Verdraag elkaar en vergeef elkaar als iemand een ander iets te verwijten heeft; zoals de Heer u vergeven heeft, zo moet u elkaar vergeven
Kolosenzen 3:16- Laat Christus' woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing met heel u hart psalmen en hymnes voor God Go, en liederen die de Geest u vol genade ingeeft
1 Tesalonicsenzen 4:18 Vertroost elkaar met deze woorden
1 Tesalonicsenzen 5:15 Zie erop toe dat niemand kwaad met kwaad vergeldt, en streef altijd naar het goede, zowel voor elkaar als voor ieder ander
Hebreeën 13:12 Zie er dus op toe dat niemand van u door een kwaadwillig, ongelovig hart afvallig word van de Levende God. 13, maar wijs elkaar terecht, elke dag dat dit ''vandaag'' nog geldt, opdat niemand van u halsstarrig wordt omdat hij door de zonde verleid werd
Hebreeen 10:24 Laten we opmerkzaam blijven en elkaar ertoe aansporen lief te hebben, en goed te doen. En in plaats van weg te blijven van onze samenkomsten zoals sommigen van u doen. Elkaar júist bemoedigen, en dat des te meer naarmate u de dag van Zijn komst ziet naderen.
Jakobus 5:16 Beken elkaar u zonden, en bidt voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet!
1 Petrus 4:9 Weest gastvrij voor elkaar zonder te klagen.
1 Petrus 5:5 Overigens, in de omgang met elkaar moet ieder van u altijd de minste willen zijn, want God keert zich tegen de hoogmoedigen. Máár, aan de nederigen schenkt Hij Zijn genade.
Bron: van een vrouwelijke strijder op het forum van ontdek Islam, ere wie ere toekomt
Sinds kort bestaat er een tweetalige website van Het Legioen Kleine Zielen op het adres www.hetlegioenkleinezielen.eu , ik heb dit adres reeds bij mijn favorieten gezet, en nodig eenieder uit even tot daar te surfen, wanneer je doorklikt op de hoofding kom je bij de inhoud terecht.
Deze website verdient warm aanbevolen bij zoveel mogelijk mensen bekend te worden.
Vriendelijke groeten
Willy
ps links onder staat er ook een link voor hen die het nog niet opgemerkt zouden hebben.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.