Yellow Bikers
Mountain Bike Team
Foto
Inhoud blog
  • Tuning time!
  • Duo Beach Race Bredene 3/02/2013
  • 2013
  • Alpen Tour Trophy - Schladming Oostenrijk
  • HOT Houffalize - some pics ! 7 tot 9 april 2012
    Zoeken in blog

    Yellow Bikers   Wie zijn we?

    Jean-Pierre Taymans, afkomstig uit Overijse, maar reeds jaren woonachtig in Geel, en ikzelf, Tom Van den Plas uit Lichtaart, kwamen elkaar voor het eerst tegen tijdens de LCMT in 2006.  Jean-Pierre rijdt al jaren bij de Bierkarboys uit Overijse, gezien hij afkomstig is van deze streek.  We hadden dezelfde gedachten over bepaalde zaken, en waren beiden verslaafd aan marathons.  Na de LCMT kwamen we mekaar geregeld tegen op allerlei events, en soms trokken we er ook samen op uit.   Van het het één komt het ander, en zo vertelde Jean-Pierre me in de zomer van 2007 over zijn Transalp droom.  Als echte mountainbiker moet je die toch wel eens gereden hebben.  Gezien ik dat jaar zeer weinig op de fiets had gezeten vanwege te druk op het werk, was ik echt wel toe aan een sportieve uitdaging, en zo beslisten we onze kans te wagen, en onze kandidatuur te stellen voor de Transalp Challenge 2008!  Het was meteen raak, onze online inschrijving op 1 december 2007 ging er vlotjes door.  Reeds na 8 minuten waren alle plaatsen weg gegeven.  In totaal worden er slechts 500 teams toegelaten, dus hebben we veel geluk gehad. 
    De voorbereiding kon starten ... we hadden een teamnaam nodig, welke shirts gingen we dragen?  wie gaat onze begleiding doen? mobilhome of camp ? ..... een hele waslijst "to do's" stond ons te wachten. 
    Een naam hadden we snel gevonden - Yellow Bikers waren ontstaan.
     
    26-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste etappeuitslag

    In de laatste rit werden de Yellowbikers 71e, in totaal hebben ze meer dan 37 uur in het zadel gezeten deze Transalp!



    26-07-2008, 14:47 geschreven door Eli  
    25-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooruitzicht laatste etappe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen staat de laatste korte etappe op de agenda.
    Hierin kunnen Tom en Jean Pierre zich nog eens een laatste keer volle bak laten gaan!
    Vooral in de meest technische afdaling van de Transalp, die na 8 dagen eindigt aan het Garda meer.


    Andalo - Riva

    Etappe 8/8

    Gesamtstrecke 62,24 km    
    Höhenmeter bergauf 1480 Hm    
    Höhenmeter bergab -2463 Hm    
    Maximale Höhe 1745 m    
    Asphalt 13,06 km 21,0%  
    Radweg asphaltiert 18,46 km 29,7%  
    Schotter 18,09 km 29,1%  
    Wald / Wiesen / Wanderweg 7,48 km 12,0%  
    Pfad 4,47 km 7,2%  
    Schieben 0,67 km 1,1%


    25-07-2008, 19:07 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappe 7 Kaltern-Andalo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





































    Hoog bezoek vandaag in de Transalp, niemand minder dan de wereldkampioen én Belgische kampioen Roel Paulissen reed mee. Natuurlijk slecht als een goede training, en zonder de koers te vervalsen.

    Onze renners kwamen na 4 en een half uur binnen als 53e.

    Op naar de laatste etappe!

    25-07-2008, 16:17 geschreven door Eli  
    24-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raceday 6 - Naturns - Kaltern - stevige kost !

    Raceday 6

    Amai, ’t begint serieus door te wegen.  Vandaag stond de zwaarste rit op ’t programma, en zo voelde deze rit ook aan.  Schitterend weer !  warm warm warm, eindelijk.  Weinig last van gehad, want op die hoogtes is het net iets frisser.   In de eerste klim moet ik wat gas terug nemen, en de Pitte laten gaan.  Die startklimmen liggen mij gewoon niet, er is gewoon te weinig aanloopruimte, ’t is hier niks anders dan bergen en nog eens bergen.  Na de eerste klim kom ik er volledig door, en zit de kracht goed in de benen.  Veel respect voor de Pitte, want hij komt weer sterk voor de dag, en sleurt soms in een zware versnelling de hellingen op.  Na 45 km hebben we al 2500 hoogtemeters verteerd, met geregeld percentages die rond de 25% liggen.  De eerste dagen is dat niet zo erg, maar alles begint nu toch echt door te wegen.  We weten ons tempo onderweg goed te handhaven, en laten de eerste bevoorrading dan ook links liggen.  De teams die we onderweg tegenkomen kennen we ondertussen al, en als ze ons voorbij steken houden we ons eigen tempo aan, we pakken ze straks wel terug.  Op km 55 staat bevoorrading nr 2, en meteen ook de laatste waar we drank en eten bijtanken.  Pas op km 75 zouden we echt beginnen dalen, maar ook daar zitten weer enkele rotsteile klimmen in.  Ze persen hier de benen goed leeg.  De omgeving is vandaag ook weer prachtig, en weer hopen single track, wandelpaden en schotter.  Asfalt krijgen we enkel aan ’t begin van de klimmen, en in sommige afdalingen, waar het weer loeihard gaat.  Halfweg steken we team Landrover voorbij.  Daar zat er eentje dood, maar in de laatste 10 km halen ze ons terug in.  Ik vraag de Pitte om de aanval pas in de slotklim te plaatsen, maar hij weet ook niet of de benen dat aankunnen.   Ik mis ergens nog een bocht en moet de mannen nog effe terug inhalen, en wat later begint het wat op te lopen, steiler en steiler.  Er hangt nog een team bij, maar ook daar vertoont er eentje wat vermoeidheid.  In de laatste 200 meter zien we Koenraad staan die ons aanmoedigt door te gaan, en pats, we komen als eerste van de 3 teams over de meet.  In die spurt heb ik wel wat fans langs de kant gehoord, en ja hoor, vrouw en kinderen zijn gearriveerd.  Allemaal in een T-shirtje van de Yellowbikers.  Mijn dag kan niet meer stuk.  In de eindklassering staat Team Landrover wel voor ons, gezien ze bij de start voor ons over de startlijn zijn gereden.  Spijtig.   6hr15 gereden met een 47ste plaats, dik in orde!  Morgen geen Koniginnenetappe, maar een niet te onderschatten rit van 74km en een dikke 3000 hoogte meters, bij een lekker temperatuurtje van 30 graden.  Pfff, we zullen blij zijn als ’t zaterdag is.  De sfeer zit er nog altijd in, en we zien het nog volledig zitten.    



    24-07-2008, 20:54 geschreven door Tom  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6e Etappe Naturns-Kaltern
    Na 6u en 15 min kwamen Jean Pierre en Tom binnen op de 47e plaats.
    De transalp loopt stilletjes naar het einde, maar met reeds meer dan 29 uur rijden in 6 dagen mag dat ook wel!

    24-07-2008, 17:17 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6e Etappe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2008, 13:11 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6e Etappe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2008, 13:11 geschreven door Eli  
    23-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raceday 5 - Livigno - Naturns 122km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Koninginnen etappe 1 – een dikke 2800 hoogtemeters en 122 km staan er op het programma.  Koud koud en nog eens koud is het hier in Livigno.  Ik beperk me tot armstukken, handschoenen met lange vingers en een windstopperke.  Gelukkig schijnt de zon als we aan de start staan en kunnen we ons toch een beetje warmen, er is hoop.  We moeten al meteen klimmen naar bijna 2800 meter, en er zitten enorm veel steile stukken in.  Al snel krijgen we door dat dit echt wel een zware rit gaat worden.  Wij konden de voorgaande dagen steeds de steilste stukken naar boven rijden, maar vandaag is dat even anders.  De klim is, buiten de eerste 5 km, bijna uitsluitend over single track, met afgronden, en super vergezichten over het enorm mooie landschap.  Maar het is hier weer fucking koud!  Op kilometer 13 ongeveer hoor ik een Duitser roepen : aufgepast, Pfärde vom hinten!  Ik dacht weer dat er één of ander kieken weer de plezanten wou uithangen, maar ik schrok me een bult toen er op de single track, ineens een paard kwam voorbij gesjeesd, en wat later nog een pony ook.  Ik was al blij dat hier geen honden zaten, maar paarden, tja daar hadden we net niet op gerekend.  Ze bleven ons een hele tijd volgen, briesden en sloegen met hun poten.  Ze hebben ons toch enige tijd bezig gehouden, maar gelukkig heeft een toeschouwer ze weten weg te jagen.  Ik was er niet gerust in, gezien vele rijders de paarden probeerden op te jagen door er met stenen naar te gooien.   Wat later was het weer pure concentratie, en begin ik voor het eerst in de Transalp aan een afdaling op mn hardtail.  Miljaar, valt dat tegen.  Weer alle techniek moeten bovenhalen, en al botterend over de alpenweide naar beneden.  De afdaling is echt wel de max.  Kilometers lang, asfalt, schotter, single track, noem maar op.  De laatste 60 km zijn echt op mijn lijf geschreven.  In dalende lijn, met af een toe een stekende klim.  De snelheden dalen bijna nooit meer onder de 40 km/h, en de pieken van vandaag gaan tot 75 km max.  JP was in de klim weer heel sterk, en op de snelle stukken begint hij zelfs mee kop te trekken.  De laatste 40 km gaan echt hard, en we hangen met zo’n 10 teams samen denk ik.  Op snelheid volgt iedereen, maar bij de volgende klim vallen ze er allemaal af.  Op 5hr54 komen we binnen.  Super tijd naar ons gevoel, en dat blijkt later ook want we hebben een mooie 41ste plaats bij de heren.  Er zijn er vandaag velen gestorven, en we hebben vele bekenden kunnen achterlaten.  Super dag ! Hopelijk kunnen we dit morgen overdoen, maar dan is het voornamelijk klimmen, en maken we bijna 4000 hoogte meters.   We gaan slapen, want we zijn moe, en hebben onze nachtrust meer dan nodig.   



    23-07-2008, 21:46 geschreven door Tom  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Koenraad

    Hey folks… zoals Tom gisteren beloofd had vandaag een verslagje van het “support team”.

    Tom en JP zijn net binnen en hebben toch weer sterk gereden, ze zijn ondertussen gaan douchen en hebben binnen een half uurtje een afspraak bij “der Hans und die Trudie”. Een ietwat fout koppel (denk an Rudy Völler zonder  snor en een z’n bevallige assistente), in een witte overjaarse VW transporter, dat schijnbaar gouden handen heeft. Voor de slechte verstaanders: ze gaan zich een keertje lekker laten masseren. Een ideaal moment lijkt me om onszelf hier even te bewieroken. A day in the life of…

    05u50. De wekker gaat af en met een dagelijks afnemende gezwindheid spring ik uit bed om het water  op te zetten  (JP blijkt een complete koffie addict) en uit de camper te sluipen op zoek naar een warme bakker. Wanneer die er niet is kunnen we altijd nog terugvallen op de “afbakbroodjes”. Echt optimaal is dit echter niet aangezien onze oven er VEERTIG minuten over doet om 5 broodjes een ietwat zwarte kleur te geven.  

    06u00. De wekker voor de twee rijders gaat af; ze zijn klaar voor hun vaste ochtendritueel. Rol toiletpa            pier in de aanslag, enkele minuten ijsberen door de camper  om dan, vloekend op de benen, op zoek te gaan naar het dichtstbijzijnde gat in de aarde waar een bril boven hangt. Ondertussen laat Fieke de koffie doorlopen, wordt de tafel gedekt en arriveer ik met brood en de occasionele apfelstrudel (Tom is hier gek op, zelden zo’n gelukkige mens aan de aankomst gezien als die dag dat ik hem een strudelke had laten eten als ontbijt).

    06u40  We gaan aan tafel. Favorieten zijn: speculaaspasta, muesli, Honny Pops, confituur, wat kaas en vlees  en sloten koffie (of wat je gedacht). 

    07u10. Terwijl onze twee rijders hun aankleden, meer crèmekes smeren dan Carla Bruni en nog eens op zoek gaan naar het toilet wordt de afwas gedaan en starten we met het vertassen en inladen van de camper. Zo’n ding is namelijk niet gemaakt  voor twee bikers, hun begeleiders, drie fietsen, hun bagage, het eten plus de ontelbare bakken reserveonderdelen, poedertjes, energierepen en donkere Leffe (home sweet home baby). Gevolg is dat we dag na dag alle materiaal van de koffer naar de bedden en omgekeerd moeten verhuizen… om gek van te worden.

    08u00 Onze bikers vertrekken naar hun startvak terwijl we een laatste checkup doen: deuren op slot, is toilet leeggemaakt, zit er nog genoeg water in de tank, staat de GPS goed ingesteld, roadbook, passen en portefeuilles bij de hand, fototoestel in de aanslag? Off we go!!

    De verbindingsritten duren tussen de één a twee uren en brengen ons over prachtige bergpassen met uitzonderlijke uitzichten. Al lijken niet alle wegen, stadspoorten en tunnels gemaakt voor een camper van goed 3 meter hoog, toch hebben we nog geen serieuze problemen gehad onderweg. Vandaag zijn we aan de Zwitsers Italiaanse grens  wel een keertje op de weegbrug gezet en bleek dat we (met gevulde watertanks en Tom’s  biervoorraad) 320 kg boven ons maximum gewicht van 3,5 ton zaten. Je kan het al raden, mee naar het kantoor en dokken natuurlijk… afzetters!! Zonet hebben we zelf vernomen dat één van de teams €510 moest betalen omdat ze een dikke 600 kilo over de limiet zaten…

    10u00 De zoektocht naar de beste camperplaats kan beginnen. Ongelooflijk hoe slecht dit georganiseerd is. Elke dag weer moet je serieus knokken voor een plaatsje. Water en elektriciteitsaansluitingen zijn schaars en vaak wordt je halverwege een wegje (waar je natuurlijk niet kan keren) geconfronteerd met een vriendelijke stadsambtenaar die je tien of vijftien euro vraagt voor een prachtige standplaats die wat later een parkeerterrein blijkt te zijn zonder meer. Ze vullen hier stevig hun zakken, geloof me gerust. Het fijne van deze hele zooi is dat de begeleidingsploegen samenklitten, wat de sfeer natuurlijk ten goede komt.

    10u30 Het opstellen kan beginnen. Tafel en stoelen uitladen, zakken terug verplaatsen, luifel uitrollen en een poging doen om de camper waterpas te zetten. Nu kunnen we meestal snel zelf nog even douchen en wat later prepareren we met veel liefde Tom’s en JP’s recovery drankjes en smeren we snel nog enkele boterhammetjes voor onszelf. Dat is het nadeel van twee van die racekiekens te begeleiden, die komen altijd te snel aan.

    11u30 We trekken naar de “ziel”. In één trek doen we nog enkele inkopen en checken we de bakker voor morgen.  En dan begint het wachten op onze twee ridders… dat hele aankomstgedoe is best wel aangenaam. Zeker bij mooi weer zit de spanning en de sfeer er goed in. De braadworsten, speklappen en andere vettigheden gaan er bij de toeschouwers vlot in.  Voor de rijders zijn er uitgebreide bevoorradingen net naast de aankomst met belegde broodjes, cake, drankjes, worst, je noemt het maar op. Die aankomst verloopt bijna elke dag volgens hetzelfde vaste stramien. Aan de hand van de binnenkomende teams kunnen we snel inschatten hoe lang het nog duurt vooraleer ze zullen binnenrijden. Ondertussen Glijden de profteams binnen met hier en daar héél schoon volk…

    (Morgen deel II)



    23-07-2008, 21:44 geschreven door Tom  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raceday 4

    Raceday 4

    Weer een grijze ochtend, met wat motregen, en toch weer koude temperaturen.  Fucking hell, wil dat weer dan echt niet beteren?  Na een lekker ontbijtje (geen Apfelstrudel deze keer) maken we ons klaar, kleden we ons warm aan, en rijden we naar de start in het pittoreske centrum van Scuol.  Smalle straatjes, de merkenstanden en de vele drankhekken maken dat het er een drukte is, met moeilijke doorgang naar ons startblok.  Daar aangekomen maken we een praatje met de talrijke Belgen die we ondertussen al kennen.   De briefing meld ons dat het koud is (brrr of we dat niet wisten) maar dat het vanaf nu enkel kan beteren.  Tja, dat denken wij al dagen …  Positief denken, en dan komt dat allemaal dik in orde.  Highway to Hell weerklinkt, en weg zijn we.  Ze kunnen een mens hier echt wel kapot krijgen, want na 500 meter beginnen we al meteen aan onze eerste klim van de dag.  22,4 km bergop.  Niet zo stijl als eergisteren, maar djeezes, weer lang.  De zon schijnt niet, en hoe hoger we komen, hoe kouder het wordt, en weer worden we geplaagd door ijsregen, smeltende sneeuw, en dat snijdt met momenten in je gezicht.  Mijn handen zijn op een gegeven moment gewoon bevroren, en schakelen wordt steeds moeilijker.  Onze benen doen ondertussen al goed pijn, de vermoeidheid zit er goed in.  Diegenen die zeggen dat de Transalp veel weg heeft van een Transasfalt, is er dit jaar aan voor de moeite.  Geweldig sjieke paden kregen we vandaag voorgeschoteld, met weer hopen single tracks en trails.  Echt te gek.  De Pitte is weer sterk in de klimmen, maar vandaag kan ik probleemloos volgen.  We rijden een lekker tempo, sneller rijden zou gewoon zelfmoord zijn, wat niet wil zeggen dat we niet afzien.  Als je het profiel van vandaag bekijkt, zitten er 3 noemenswaardige klimmen in, maar wel 3 boven de 2000 meter.  De koude speelt ons parten, vooral bij mij, en drukt op sommige momenten wel op de gemoedstoestand.  Op km 60 hoor ik mijn voorvork tokken, zowel in lock-out als open toestand.  Ik ben er niet gerust in, maar merk verder niets abnormaals.  Nog geen 5 minuten later is de lock-out stuk, en voelt de vork gewoon sponzig aan.  Shit shit shit!  Gelukkig zien we op km 70 Lago di Livigno liggen, maar we moeten nog 5 kilometer klimmen alvorens we het centrum mogen binnenvallen.  Echt klote, want je ziet het centrum liggen, en in trapjes krijg je telkens stijle klimmen voorgeschoteld, die net de reserves uit de benen sleuren.  Op 4hr21 bollen we binnen, goe gereden, maar moe.  Ondertussen zie ik olie lopen uit vork.  Volledig om zeep.  Dikke klote!  De eindbevoorrading is weer dik in order.  Chocola, rozijnen, gerookt vlees, brood, salami, fruit, cola, noem maar op …  Geweldig koud hier in Livigno dat op een 1800 meter hoogte ligt.  We hebben de zon hier dus nog niet gevonden.     Ondertussen heb ik mijn reserve fiets klaargemaakt, en ben benieuwd wat het morgen gaat geven op de hardtail.  ’t Zal oppassen worden in de afdalingen. 

    Koenraad en Sofie hebben weer een goei plaatske weten te bemachtigen op een camping, met warme douches en propere toiletten.  We kruipen gezellig binnen in onze hut, want het is buiten echt winter.  We gaan rusten, ’t is nodig, want het zwaarste moet nog komen.  Morgen staat de langste rit van 122 km op ’t programma, met een dikke 300 hoogtemeters.  ’t Zal geen vlamritje worden, maar dat zien we morgen wel weer.  De sfeer zit er hier in elk geval nog dik in. 

    Morgen een plezant verslag van onze huiscomedian Koenraad, gezien wij laat binnen zullen zijn, massage moeten ondergaan enzo.  Tot de volgende …



    23-07-2008, 21:42 geschreven door Tom  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbeschouwing Rit 6 Naturns-Kaltern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen staat de rit met de meeste hoogtemeters op het programma.
    Er moeten in de 97 km maar liefst 3930 meter gestegen worden!







    Naturns - Kaltern

    Etappe 6/8

    Gesamtstrecke 97,36 km    
    Höhenmeter bergauf 3930 Hm    
    Höhenmeter bergab -4063 Hm    
    Maximale Höhe 1936 m    
    Asphalt 19,39 km 19,9%  
    Radweg asphaltiert 24,99 km 25,7%  
    Schotter 41,41 km 42,5%  
    Wald / Wiesen / Wanderweg 4,97 km 5,1%  
    Pfad 6,46 km 6,6%  
    Schieben 0,12 km 0,1%


    23-07-2008, 20:12 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto Etappe 5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-07-2008, 18:54 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5e Etappe Livigno-Naturns
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




































    Vandaag reden Jean Pierre en Tom naar de 41e plaats! En dit in de langste etappe.

    Na 5u 54 min en 43 seconden haspelden ze de wedstijd af. In het klassement stijgen ze met deze knalpresatie dan ook 5 plaatsen en komen nu op plaats 52.

    In het algemene klassement staan ze op 74.

    Zou de fietswissel er voor iets tussenzitten???

    Hopelijk kan er vandaag wel een verslag vanuit de bergen toegestuurd worden.

     

     



    23-07-2008, 16:51 geschreven door Eli  
    22-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooruitzicht 5e etappe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen staat de langste rit op het programma.
    De rit is 122 km lang en er moeten net geen 3000 hoogtemeters overwonnen worden!
    In de Tour de France reden Evans en co vandaag over het dak van Europa (Col de la Bonnette),
    maar morgen is het de beurt aan de Yellowbikers om in de ijle lucht op 2768 m de tandwielen te laten knarsen.

    22-07-2008, 22:20 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4e Etappe Scuol - Livigno
    Vandaag reden JP en Tom de 57e plaats.
    Over de rit deden ze 4u21min, ze zijn nu al meer dan 17 uur in het zadel door de bergen aan het racen!

    Ook in het klassement staan ze op de 57e plaats.

    Vandaag moeten we wel geen verslag verwachten van de renners, het is niet mogelijk ergens online te geraken.


    Maar het weer tergt hun lichaam toch, vandaag was het een hele dag kou lijden. Zelfs ijsregen hebben ze op de helmen gekregen.
    De rit met 3 klimmen was dan ook enorm zwaar.

    Ook van mechanische pech is Tom niet gespaard gebleven, zijn Lefty voorvering lekt olie en zodus moet hij morgen met de hardtail starten.
    Een wereld van verschil tov van het comfort dat zijn volledig geveerde mountainbike geeft.



    22-07-2008, 22:15 geschreven door Eli  
    21-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3e Etappe Ischl-Scuol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan de foto's van de start te zien was het een regenachtige dag!
    Gelukkig zijn die van de aankomst getrokken bij een mooi zonnetje.
    De Yellowbikers finishen vandaag op plaats 55.

    In het klassement staan Tom en JP nu op plaats 58, en scratch 84e.

    21-07-2008, 20:35 geschreven door Eli  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raceday 3 - Ischgl - Scuol - 75 km 2542 hm

    Raceday 3

    Heel de nacht regen, en ’s ochtends nog van dat.  Om 6hr gaat de wekker, en Koenraad is net terug van de bakker.   Appelstrudel en verse pistolets.  Hmmm.    Na ’t ontbijt is het even over met regenen, en om iets na 8 begeven we ons naar ons startblok B.  Ondertussen staan we op plaats 62 bij de mannen.  Net als we denken het droog te houden begint het opnieuw te regenen.  De briefing leert ons dat de rit doorgaat zoals gepland.  Het heeft boven gesneeuwd, en dat kunnen we zien van in het dal, maar het zou niet noemenswaardig zijn, en de weg is vrij.  Ze raden wel aan om warme kledij mee te nemen gezien het boven 2 graden is, met wind en neerslag.  Bibberen aan de start, en blij als het startschot weerklinkt, knallen we weer weg in de zenuwachtige meute.  Na wat geslinger van een kleine 2 kilometer, komen we aan onze lastige klim, die ons naar 2737 meter hoogte zal brengen.  Ik was JP in de menigte kwijt geraakt, en zie hem een paar honderd meter voor me de klim opdraaien.  Ik probeer er naartoe te rijden, maar die Apfelstrudel speelt me parten en heeft mijn maag wat ontregeld.  Ik trap te hard op mn adem, en moet wat gas minderen.  Het is nog lang, dus rustig aan is de boodschap.  Het draait voor geen meter, en Jean-Pierre is vandaag in topvorm.  Dat zie je zo, als hij sommige stukken in de klim in zn typische steil aanpakt, rechtstaand op de pedalen, terwijl iedereen gewoon blijft zitten.  Hoe hoger we gaan, hoe kouder het werd, en op ongeveer 2300 meter krijgen we nog ijsregen over ons heen.  Ik zie de top, maar wat later verdwijnt die in de mist.  Boven aangekomen heeft de Pitte zijn regenjasje al aangetrokken om aan de afdaling te beginnen, en dat doen we ook zo snel mogelijk want we zijn bevroren.  Al na een paar honderd meter paniek bij de Pitte.  Geen remkracht !   Wel druk, maar stoppen lukt niet.  De nieuwe niet ingeremde remblokjes lagen aan de oorzaak, en waren te heet geworden.  Wat later was alles terug in orde.  De afdalingen zijn echt wel top.  Vaste ondergrond, dus remmen los en alles geven, het is gewoon kicken! Het zwaarste is achter de rug, en de andere beklimmingen zijn nog wel zwaar, maar niet zo lang meer.  De verbindingsstukken over de weg gaan steeds hard, en opnieuw staat er overal weer heel wat volk alle rijders aan te moedigen.  Na een dikke 40 km zien we JP zijn familie en vrienden weer staan, die ons een banaantje toestoppen, dat smaakt altijd.  Opnieuw zit er vandaag een technisch stuk afdaling in, waar we probleemloos en goed doorkomen.  Ik verschiet soms van mezelf, maar als je voorganger niet twijfelt, ga je automatisch mee.  Verder in de rit kom ik er helemaal door, maar toch voel ik wat vermoeidheid in de benen.  De laatste 15 km zijn gewoon schitterend.  Op en neer over fietspaden en schotter, echt iets wat wij Belgen kennen, en we houden het tempo dan ook strak.  We laten niemand aanpikken, en in de laatste 2 kilometer versnelt JP nog eens, verschalkt eerst een groep van 3 teams, die allemaal moeten passen, en in de laatste kilometer nog een team, die eerst wel proberen mee te gaan, maar eraan zijn voor de moeite.  Het gemiddelde lag vandaag weer iets hoger, op 18,3 en leverde ons een 55ste plaats op bij de mannen.  We zijn daarmee dik tevreden.  Benieuwd waar dit ons zal brengen in de eindrangschikking.   Buiten het slechte weer aan de start en in op de top, hebben we verder perfect bikeweer gehad.   Zelfs warm bij aankomst in het pittoreske Scuol, waar we gelukkig weer op een camping staan met perfecte sanitaire voorzieningen. 

    De pastaparty was vandaag op een hoogte van 2182 meter, waarvoor we de kabelbaan moesten nemen.  Dat gaf ons even de tijd om eens deftig van de indrukwekkende omgeving te genieten, en van het lekkere eten, wat dat was vandaag dik in orde.  Verschillende pasta’s, groenten, slaatjes, … dessert.  Alles was aanwezig.   Het was hier een stralende dag, maar als we naar de bergen kijken hangt er opnieuw een regenfront te wachten.  We rekenen op de Dolomieten!  Daar vallen we aan.   



    21-07-2008, 20:26 geschreven door Tom  
    Foto
    Archief per week
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • Dan Gerous
  • mtbr.com - forums - Cannondale
  • Mtb Lily
  • Goodfighters blogs
  • Cannondale
  • Jeantex Bike Transalp
  • Marathon @ zoenk
  • MTB Overijse
  • Waasland Mountainbike Team
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!