Yellow Bikers
Mountain Bike Team
Foto
Inhoud blog
  • Tuning time!
  • Duo Beach Race Bredene 3/02/2013
  • 2013
  • Alpen Tour Trophy - Schladming Oostenrijk
  • HOT Houffalize - some pics ! 7 tot 9 april 2012
    Zoeken in blog

    Yellow Bikers   Wie zijn we?

    Jean-Pierre Taymans, afkomstig uit Overijse, maar reeds jaren woonachtig in Geel, en ikzelf, Tom Van den Plas uit Lichtaart, kwamen elkaar voor het eerst tegen tijdens de LCMT in 2006.  Jean-Pierre rijdt al jaren bij de Bierkarboys uit Overijse, gezien hij afkomstig is van deze streek.  We hadden dezelfde gedachten over bepaalde zaken, en waren beiden verslaafd aan marathons.  Na de LCMT kwamen we mekaar geregeld tegen op allerlei events, en soms trokken we er ook samen op uit.   Van het het één komt het ander, en zo vertelde Jean-Pierre me in de zomer van 2007 over zijn Transalp droom.  Als echte mountainbiker moet je die toch wel eens gereden hebben.  Gezien ik dat jaar zeer weinig op de fiets had gezeten vanwege te druk op het werk, was ik echt wel toe aan een sportieve uitdaging, en zo beslisten we onze kans te wagen, en onze kandidatuur te stellen voor de Transalp Challenge 2008!  Het was meteen raak, onze online inschrijving op 1 december 2007 ging er vlotjes door.  Reeds na 8 minuten waren alle plaatsen weg gegeven.  In totaal worden er slechts 500 teams toegelaten, dus hebben we veel geluk gehad. 
    De voorbereiding kon starten ... we hadden een teamnaam nodig, welke shirts gingen we dragen?  wie gaat onze begleiding doen? mobilhome of camp ? ..... een hele waslijst "to do's" stond ons te wachten. 
    Een naam hadden we snel gevonden - Yellow Bikers waren ontstaan.
     
    15-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Côte d'Azur ... wa fotookes ...
    ...  



















    15-10-2010, 20:40 geschreven door Tom  
    13-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Balade du Coq in Cogolin 03/10/2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen http://loisirsnature.vtt.free.fr/

    Zaterdag 2/10 kwamen we toe in Fréjus, en had ik met Michiel afgesproken om op zondag een lokale TT te rijden in een dorpje wat verderop, Cogolin.   Het situeert zich een 30km verderop, richting Saint Raphael, niet het dorpje aan de plage, maar het originele dorp net in 't binnenland.  Op hun website stond te lezen dat je uiterlijk om 7hr45 diende ingeschreven te zijn wou je de 50km bollen.  Rare jongens die Fransen dachten we, maar dat zou achteraf wel duidelijker worden.  Ik had mezelf voorgenomen om om 7hr te vertrekken, zodat ik makkelijk om 7hr30 ter plaatse zou zijn, gezien er hier buiten 't seizoen toch nie veel volk op de baan zou zijn.  Dat was er al naast dus, den ene treuzelaar (taffelaar) na den anderen ... Michiel en Alice staan me al ongeduldig op te wachten, en omstreeks 7hr50 zijn we aan de start waar een omroeper al verwittigd dat de laatsten voor de 50km vertrokken zijn, inschrijven niet meer mogelijk, maar toch lukt ons dit nog net.  We betalen € 13 wat een behoorlijk bedrag is, maar ook dat werd achteraf duidelijk.  Geen massa opkomst hier, maar een gezellige menigte en zéér proffesionele organisatie met zelfs een lokale persfotograaf die present was.  We worden netjes over het asfalt het centrum uitgeleid, en maken kennis met de onverharde ondergrond van Cogolin.  Dat asfalt zouden we enkel in de laatste kilometer terugzien.  Iedereen die deze streek kent, weet dat het een zeer rotsige, soms zanderige, of met kiezels bezaaide ondergrond is.  Lekker bollend in deze zeer droge omstandigheden.  We beginnen alvast met wat opwarmertjes, om na een 5 tal kilometers aan een klimmetje te beginnen waarmee we een 350 hoogtemeters overwinnen.  Daarna begint de fun, maar was het toch even schrikken van het technische gehalte dat ze hierin verwerkt hadden.  Echt super technische afdalingen, wat meteen ook verklaart waarom de meeste loco's met enduro fietsen rijden.  Eenmaal ingereden, is het echt genieten van deze technische tracks.  De 3 bevoorradingen die we voorgeschoteld krijgen zijn dik in orde en bieden zowat alles.  Banaan, appelsien, peperkoek, chocolade, rozijnen, ... cola, sportdrank, water, fruitsap, ... wat moet een mens nog meer hebben.  We rijden een gezellig tempo en genieten volop van de omgeving.  Aan elke technische passage staat er een bordje, of meerdere, met daarop "danger", en op de plaatsen waar nodig staat er nog eens iemand die je vraagt voorzichtig te zijn.  Op sommige kruisingen met wegen staat er ook nog eens telkens iemand die eventuele auto's attent maakt op de bikers, en af en toe wordt zelfs je startnummer genoteerd zodat de organisatie weet of iemand al dan niet vermist is.   Het parkoers bevat een perfekte mix van alles wat de omgeving te bieden heeft, en na een dikke 4 uur bollen we binnen.  Ons startnummer wordt eraf geknipt, en in ruil krijgen we een T-shirt en een eetbonnetje.  Er is een heuse eindbevoorrading, en na een lekker douche kunnen we ons op een waar eetfestijn storten.  Rijst met mosselen, wijn water en cola à volonté.  Dessertje inclusief !  prachtig gewoon, en dit verklaard natuurlijk de hoge inschrijvingsprijs.  Als je ziet wat je daarvoor in ruil krijgt, meer dan value for money.  Het is dan ook bijna een daguitstap geworden, alleen spijtig dat ik niet een paar sfeerfoto's kon nemen. 
    Een echte aanrader, en een prachtig begin van onze vakantie.  We'll be back! dit is het echte leven 














    13-10-2010, 21:25 geschreven door Tom  
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roc Marathon Fréjus 08/10/2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dé afsluiter van mijn marathon seizoen was dit jaar de Roc marathon in Fréjus, aan de Côte d'Azur.  Samen met mn vrouw hadden we er een weekje vakantie voor gepland, en samen met teammate Michiel en zn vriendin Alice verkenden we de hele week grondig het parkoers, waar we reeds in februari bij onze trainingsweek kennis mee gemaakt hadden.  Het was weer even schrikken bij de eerste kilometers in dit terrein.  De Roc mag zich gerust de meest technische massa marathon noemen.  Het terrein is rotsachtig, kurkdroog, met uitdagende afdalingen en zeker ook technische klimmen, dus een zekere variatie gegarandeerd.  
    Vrijdagochtend is het vroeg dag, gezien de eerste "vague" of golf reeds om 8hr op gang geschoten zal worden.  Ikzelf sta samen met ploegmakker Eli en Ward in de 3e startbox, wat niet meer wil zeggen dan dat er reeds meer dan 1000 deelnemers voor ons het terrein opgejaagd werden.  Gelukkig laat de organisatie 15 minuten tussen elke startbox, dus in principe zou je een gelijke strijd moeten kunnen strijden, maar in realiteit verliep het net ietsje anders.  We staan zeker met een man of 50 op de eerste rij, en omstreeks 8hr30 vliegen we weg voor een ritje van 83km met zo'n 2700 hoogte meters.  Ik kan me makkelijk handhaven in de kop en moet al wat gas terugnemen wil ik niet de kop zelf nemen.  Het gaat via een paar lusjes en versmallingen zo'n 4,5km over vlakke weg, alvorens we aan het eerste singletrack klimmetje aankomen.  Ik zit daar bij de eerste 10, maar tot onze verbazing staat de voorgaande startgolf daar nog steeds aan te schuiven.  Ongelooflijk !! Hartslag komt volledig terug tot rust, en het is gewoon aanschuiven geblazen om een niet te rijden klimmetje van een paar 100 meter door te komen.  De gemoederen raken er verhit als sommigen toch proberen voorbij schuiven op het smalle paadje, en het komt zelfs tot een paar rake klappen tussen 2 rijders.  In de marathon rijdt ieder dus voor zijn eigen plaats.  Na dit oponthoud denken we er volledig in te vliegen, en zetten we de klim verder over een breder pad dat we kennen.  Daarna volgt de eerste afdaling, en daar is het alle hens aan dek! Door de tragere en minder technische mannen voor je is het zéér voorzichtig je lijn kiezen, wil je heelhuids beneden geraken.  Ik zie op deze technisch en dus trage afdaling al minstens 4 man vallen en over de kop gaan ....  nie normaal.  Eens hierdoor zou het wel loslopen dacht ik, maar we bleven tussen al die tragere rijders manoevreren, en zo bleven Eli, Ward en ikzelf steeds bij mekaar en hielden we er gewoon een strak toertocht tempo op na.  Gezien ik reeds een week dit terrein verkend had, gingen alle techische zones verschrikkelijk goed, en dat gaf me enorm veel vertrouwen.  Dankzij de Scalpel kon ik Eli en Ward op technische stukken makkelijk doen afzien en zelfs achterlaten.   Christel stond na een dikke 20km een eerste keer met drinkbussen te zwaaien in de klim van Rocquebrune waar ze met de fiets naartoe was gegaan.  Ook dat geeft je een extra goed gevoel en zo konden we het middenstuk en meest technische deel van het parkoers met goede moed en gevoel aanvatten.  Overal is het opletten en geconcentreerd blijven.  Je wordt daar ook steeds aan herinnerd door de vele hulpposten onderweg, die vrij vaak mensen aan het verzorgen zijn.  Na km 50 ofzo wordt het plots weer drukker, en merk ik dat er gele startnummers bijgekomen zijn.  Dit zijn de deelnemers aan de Mastersroc, die een kortere afstand doen, en nog later vertrokken zijn.  Wat een miserie, want ook die mensen rijden voor een plaats, of dat nu 100 of 999 is, maakt niet uit.  In elk geval drukt het ons tempo, en zo slaat Eli bij meerdere bevoorradingen ook een praatje met een aantal bekenden, gezellig toch!  De laatste 20km kende ik ondertussen zo ongeveer vanbuiten, maar op één van de laatste klimmen moest ik Eli en Ward toch laten gaan.  In de daarop volgende 3 korte technische klimmetjes zou ik proberen terug aan te pikken, en dat lukte ook zonder probleem.  Daarna gaat het via een paar snelle paden richting "chemin des douaniers", ofwel het paadje aan zee over de rotsen.  We ploegen nog 2x over het strand, rijden vervolgens over een drijvende noodbrug die voor de gelegenheid was gebouwd, en dan gaat het in sneltempo naar Fréjus, met aan het eind nog de nodige lusjes.  Een 3e komt zich nog mengen, en vervolgens laat ik Eli de kop doen en rijd hij ook als eerste over de meet.  
    Prachtig parkoers, geweldig event met enorm veel activiteiten, randanimatie en zeker niet te vergeten de fietsbeurs, in aanwezigheid van alle wereldtoppers.  Het prachtige weer en het parkoers benadrukken de positieve sfeer uiteraard, maar de aanwezigheid van héél veel Belgen wil toch ook wat zeggen.  Michiel die in de eerste startbox kon vertrekken gezien hij Belgisch kampioen is, reed een schitterende wedstrijd en wist als 28ste te finishen tussen de pro's.
    Eli en ikzelf finishten respectievelijk als 119e en 120e algemeen.  Op een deelnemersveld van een paar duizend en vanuit startbox 3 helemaal niet slecht zou ik zeggen.  Nog beter zelfs, ik eindig als 19e Master 2, of zelfs nog beter, als 9e algemeen vanuit startbox 3.  Kwestie van je resultaat wat op te waarderen.  Voor volgend jaar geeft dit meteen weer nieuwe doelstellingen en verwachtingen, maar zeker is dat we terugkomen.  Roc on! 




     

    11-10-2010, 20:23 geschreven door Tom  
    Foto
    Archief per week
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • Dan Gerous
  • mtbr.com - forums - Cannondale
  • Mtb Lily
  • Goodfighters blogs
  • Cannondale
  • Jeantex Bike Transalp
  • Marathon @ zoenk
  • MTB Overijse
  • Waasland Mountainbike Team
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!