Yellow Bikers
Mountain Bike Team
Foto
Inhoud blog
  • Tuning time!
  • Duo Beach Race Bredene 3/02/2013
  • 2013
  • Alpen Tour Trophy - Schladming Oostenrijk
  • HOT Houffalize - some pics ! 7 tot 9 april 2012
    Zoeken in blog

    Yellow Bikers   Wie zijn we?

    Jean-Pierre Taymans, afkomstig uit Overijse, maar reeds jaren woonachtig in Geel, en ikzelf, Tom Van den Plas uit Lichtaart, kwamen elkaar voor het eerst tegen tijdens de LCMT in 2006.  Jean-Pierre rijdt al jaren bij de Bierkarboys uit Overijse, gezien hij afkomstig is van deze streek.  We hadden dezelfde gedachten over bepaalde zaken, en waren beiden verslaafd aan marathons.  Na de LCMT kwamen we mekaar geregeld tegen op allerlei events, en soms trokken we er ook samen op uit.   Van het het één komt het ander, en zo vertelde Jean-Pierre me in de zomer van 2007 over zijn Transalp droom.  Als echte mountainbiker moet je die toch wel eens gereden hebben.  Gezien ik dat jaar zeer weinig op de fiets had gezeten vanwege te druk op het werk, was ik echt wel toe aan een sportieve uitdaging, en zo beslisten we onze kans te wagen, en onze kandidatuur te stellen voor de Transalp Challenge 2008!  Het was meteen raak, onze online inschrijving op 1 december 2007 ging er vlotjes door.  Reeds na 8 minuten waren alle plaatsen weg gegeven.  In totaal worden er slechts 500 teams toegelaten, dus hebben we veel geluk gehad. 
    De voorbereiding kon starten ... we hadden een teamnaam nodig, welke shirts gingen we dragen?  wie gaat onze begleiding doen? mobilhome of camp ? ..... een hele waslijst "to do's" stond ons te wachten. 
    Een naam hadden we snel gevonden - Yellow Bikers waren ontstaan.
     
    30-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28/09/2008 Pecrot BK en NK Marathon

    Pecrot, een deelgemeente van Grez-Doiceau zou vandaag het strijdtoneel worden van het Belgische en Nederlandse Marathon kampioenschap.  Gezien de start pas om 11hr zou gegeven worden, besloten Eli en ik om niet al te vroeg te vertrekken.  Toch was het amper 9hr toen we al terplekke waren, en gelukkig bestaat er iets zoals een GPS.  Zelfs 500 meter voor het centrum van Pecrot was er niks aangegeven, of was er iets te bespeuren van één of ander evenement dat later die dag zou plaatsvinden.  Toen we in het kleine centrum aankwamen, vertelde de startboog ons dat we inderdaad op de juiste plek waren aangekomen.  Ik besloot om richting douches te rijden, die zich kennelijk aan de plaatselijke voetbalterreinen bevonden.   Daar was nog plaats genoeg, en dit zou ons bij aankomst het nodige gezeul besparen dacht ik.  De inschrijving bevond zich in een plaatselijk feestzaaltje, dat verscholen lag achter een vervallen achtige garage doorgang.  Alles verliep daar vlot, maar buiten een startnummer kreeg je verder geen chip mee.  De tijdsregistratie zou door middel van notities gebeuren wist men ons te verzekeren.  Tja … het werd meteen duidelijk dat ze 1) hier geen massa toestroom verwachten en 2) het een zéér amateuristische indruk achterlaat. 

    De 2e bemerking kun je over de hele lijn doortrekken.  Qua opkomst moet ik zeggen dat er toch redelijk wat volk aanwezig was.   De één na de ander komt aan de voetbalterreinen vragen waar de inschrijving zich wel mag bevinden.  “onder de treintunnel door, en dan links” wisten wij hen steeds te vertellen.  Na ons bezoek aan de plaatselijke pot, gingen we ons prepareren voor de race, en was het reeds 10hr geworden.  Kouuuuud !!!!!!  4° C !!!!   ik liep al de hele ochtend met een fleeze trui rond, maar mijn handen waren gewoon bevroren.  De zon kwam ondertussen wel opzetten, maar daar kon ik weinig van merken.  Eli besloot om in korte mouw van start te gaan en wist me ervan te verzekeren dat het rond 11hr al wel wat zou opgewarmd zijn.  Dus na wat getwijfel, ik dus ook weg in korte mouw.   Bibberend op de fiets richting start, zie ik meteen mijn teamgenoot de Pitte.  Zoals gewoonlijk staat hij daar weer te kletsen met een aantal kenissen (hij kent iedereen, dus ….) en ik ben blij dat hij er ook is.  We houden mekaar wat voor de gek, maar ’t is toch altijd plezant om samen aan dit soort evenementen deel te nemen.  Wat later rijden we samen nog wat los, en begeven we ons omstreeks 10hr30 naar ons startvak, dat helemaal achteraan is, gezien we geen licentie hebben, en we dus ook nergens kans maken op één of andere trofee.    Gelukkig ligt ons startvak in de zon, en kunnen we ons warm houden.  Ook Wouter Cleppe moet in ons vak starten gezien hij een Funklasse licentie heeft.  Zo zijn er nog meerdere bekenden die samen met ons het laatste startschot afwachten.   Het verloopt allemaal wat rommelig die start, en als we echt gewillen hadden, hadden we gewoon vooraan mee van start kunnen gaan.  Maar ja, braaf als we zijn, volgden we de richtlijnen en gingen we als allerlaatsten van start. 

    Ondanks de krampen van vorige week had ik me voorgenomen om me niet te sparen, en onmiddellijk goed door te geven.  Het gaat al direkt omhoog, en het doet pijn, maar ik zie de een na de ander al sneuvelen op die helling, dus besluit ik maar door te gaan.  De hartslag stop bij 176, dus reserve genoeg denk ik.   Men had gezegd dat de eerste 20km heuvelachtig zou zijn, maar al meteen werd het duidelijk dat dit inderdaad een zéér snelle marathon zou worden.  Jammer genoeg stonden we aan het eerste ietwat technische, of beter bezegd moeilijkere stukje, gewoon stil, want ja, die vrouwen zaten dus voor ons hè.  Niks verkeerd over vrouwen, want ik heb wat toppers bezig gezien in de Transalp, en die ga ik niet achterna in de technical downhills, maar hier was er nauwelijks sprake van downhill.  Frustrerend, maar ja, dat hoort er bij.   Op een gegeven moment komt Kris de Nef die gestart was voor de korte afstand, ook ergens voorbij, en smeekte heel vriendelijk, mag ik alsjeblief passeren, aub, please, ….  En dan nog maken sommige mensen daar een drama van, precies of ze spelen hun eerste plek kwijt.  Onbegrijpelijk !!!

    Als we km 60 voorbij zijn, kom ik ergens bij de top3 van de vrouwen.  Ik rij er eerst van weg, maar na 3hr wedstrijd steken die verdomde krampen weer de kop op.  ’t Is om uw kl*ten op te vreten !!!! Verdoeme, weer gas minderen.  Gelukkig moet ik niet stoppen, maar ik kan niet meer doorgaan.  Zelfs rechtstaan op de trappers is er over, want dan voel ik alles opkomen, en ben ik al blij dat de benen niet volledig blokkeren.  En dan komen die vrouwen weer terug, en ben ik op een gegeven moment al blij dat ik kan aanklampen.   Ik had het 2e uur al wat tijd verloren door een plaspauze in te lassen.  Het deed teveel pijn om ermee door te rijden, dus … het moest.   Drinken was dus de boodschap (om de krampen tegen te gaan), en ik besloot dan maar te stoppen aan de laatste bevoorrading om mn drinkbus eens bij te tanken.   Triestige bedoening.  Water en water met grenadine, banaan of appelsien stukje.  That’s it!!   Behulpzaam waren ze wel, dus daarop geen kritiek, maar het aanbod was erg pover.  Ook de afpijling onderweg was ondermaats.  Ik heb toch 3 twijfelstukken gehad onderweg, en ben zelfs 1 keer verkeerd gereden. Er stond helemaal geen krijtstreep, laat staan dat ik een pijl zag hangen.  Tegen de snelheden die hier gereden werden was dit echt wel fataal, en de keer  dat ik 10 meter verkeerd reed, stak 15 man mij voorbij.  Het parkoers was samengevat : snel, vol uitgesleten hatelijke singletrack veldpaden waar je pedalen de grond raken, weinig technisch, maar gezien de hoge snelheid, toch wel zwaar.  Mocht het hier geregend hebben, had het héél wat anders geweest, en hadden we nog véél meer deelnemers / favorieten zien sneuvelen.   Dan de finish, aan de rand van het bos, waar een hoopje volk op elkaar gedrumd staat.  Ik zie daar nog ergens een eindbevoorrading staan, van wat banaantjes en appelsientjes op een tafel van een halve vierkante meter, en een bidon water, maar daar is geen bijkomen aan.  Start en finish lagen dus duidelijk niet bij elkaar.  Geen nood, de startplaats was maar een kilometerje ofzo van de fnish verwijderd.  De douches waren warm, douchekoppen hadden ze blijkbaar nog nie uitgevonden, maar ja, ne mens kan nie alles willen hé.  Na het nodige geleuter links en rechts, wij weer weg richting Kasterlee, waar het kermis was.

    3hr56 was mijn eindtijd, maar volgens mijn berekeningen zou deze 3hr52 geweest zijn.  Doet eigenlijk niet ter zake, want er was voor mij niets te winnen.  Toch eindig ik als 3e van de niet licentie houders, en das dan meteen toch weer de 4e podiumplaats van dit seizoen. 

    Samengevat : dikke sjans met het weer.  Echte bikers onder mekaar = super sfeer    knal marathon, mocht dit in augustus geweest zijn, hmmmm ……  € 26,50 inschrijving voor ???? ben ik nog altijd nie achter,  zeer zwakke organisatie. 

    Lijkt me de hoogste tijd dat de bond eens iets deftigs doen ipv geld te inkasseren.  Dit is inderdaad een kampioenschap, waar de eerste die over de eindmeet komt, inderdaad “de” kampioen is.  Maar gezien er hier een trui of 12 weggegeven wordt, lijkt het mij aangewezen om voor toekomstige organisaties een duidelijk lastenboek op te leggen.  Dit lijkt gewoon nergens op.  In vergelijking met “La Bastognarde” waar de tijden keurig door “Championchip” geregistreerd werden, en waar bevoorradingen vreetfestijnen zijn, is een BeNe Kampioenschap als dit een erg zwakke bedoening.

    Allez, dit gezegd zijnde, …. Tot de volgende koers.   Het seizoen is nog niet ten einde, hoewel de goesting …. Euhm … tja …. Die moet ik nog ergens vinden.



    30-09-2008, 21:13 geschreven door Tom  
    29-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Boucles de Hollange 21/08/2008
    Na mijn uitstap naar de USA ben ik amper nog aan trainen toegekomen.  Te druk op't werk, en 's avonds speelde de jetlag waarschijnlijk nog voor een stuk mee, dus veel zin om op de fiets te kruipen was er niet bij.  Zondag zouden we naar "les boucles de Hollange" trekken voor een op en top technisch marathonnetje met bergen single tracks.  Hollange ligt in de buurt van Bastogne, en dat terrein ligt me wel, maar door het weinige trainen start ik zonder al te veel verwachtingen.  Elias weet ons te vertellen dat JP al zeer vroeg vertrokken was.  Eli en ik nemen omstreeks 9h30 samen de start, en na het bruggetje duiken we al direkt via single tracks het bos in.  Ik glip al meteen over een paar boomwortels en zie Eli al van me wegrijden.  Na het bos, een korte afdaling, onderaan links staat de pijl, maar dan ben ik het pad kwijt.  Miljaar, terug tot onderaan de afdaling, nog eens terug, en dan zie ik het pad.  Ik wou Eli niet laten rijden, en was vastberaden hem nog in te halen.  Op km 9 zie ik eindelijk iets rood in de verte, en wat later ben ik bij hem om even op adem te komen.  Al snel daarna komen we bij nog 2 andere rijders en volgt er een ietwat technische afdaling, en natuurlijk, weg smeyers.  Bij de eerstvolgende mogelijkheid vlam ik die mannen voorbij, maar eli heeft heel wat meters gepakt in die afdaling, en de inhaalrace is weer begonnen.  Na een half uur nog geen Eli gezien, dus dan maar wat gas minderen.  Onderweg is het echt wel genieten van de uitzichten en de mooie omgeving.  De afpijling is niet overal even duidelijk, maar het lijkt vrijwel overal om de juiste paden te vinden.  Droog was het er in geen geval, en er zaten een paar modderpassages in, waar geen doorrijden mogelijk was.  Leuke afdalingen, maar nergens supertechnische stukken.   De laatste afdaling zou spectaculair zijn, en de kilometers tikken weg.  Maar die laatste kilometers blijven duren, en we gaan dan ook net over de 90km alvorens terug in Hollange te landen.  Nu spectaculair zou ik die afdaling niet durven noemen, want ik denk dat er onderweg ergere afdalingen in zaten.  
    Eli was in tijd net voor me, en viel net naast het podium met zijn 4e plaats.  De prijzen zagen er goed uit, magnums ChateauNeuf du Pape" en manden met allerlei versnaperingen.  Maar wachten op het podium had geen zin, dus wij weg.  Bleek achteraf dat er een podium voor 3 categorien was voorzien.  Ik was dus 5e algemeen, en 1ste in mijn categorie.  Jean-Pierre was 3e in onze categorie, maar ook hij was er al snel vandoor gegaan, met als gevolg dat Pieter Vuylsteke de prijs van JP had opgegeten.  
    Leuke dag, mooi weer, kleine organisatie, goeie bevoorradingen ... TOP   

    29-09-2008, 12:45 geschreven door Tom  
    Foto
    Archief per week
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • Dan Gerous
  • mtbr.com - forums - Cannondale
  • Mtb Lily
  • Goodfighters blogs
  • Cannondale
  • Jeantex Bike Transalp
  • Marathon @ zoenk
  • MTB Overijse
  • Waasland Mountainbike Team
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!