Yellow Bikers
Mountain Bike Team
Foto
Inhoud blog
  • Tuning time!
  • Duo Beach Race Bredene 3/02/2013
  • 2013
  • Alpen Tour Trophy - Schladming Oostenrijk
  • HOT Houffalize - some pics ! 7 tot 9 april 2012
    Zoeken in blog

    Yellow Bikers   Wie zijn we?

    Jean-Pierre Taymans, afkomstig uit Overijse, maar reeds jaren woonachtig in Geel, en ikzelf, Tom Van den Plas uit Lichtaart, kwamen elkaar voor het eerst tegen tijdens de LCMT in 2006.  Jean-Pierre rijdt al jaren bij de Bierkarboys uit Overijse, gezien hij afkomstig is van deze streek.  We hadden dezelfde gedachten over bepaalde zaken, en waren beiden verslaafd aan marathons.  Na de LCMT kwamen we mekaar geregeld tegen op allerlei events, en soms trokken we er ook samen op uit.   Van het het één komt het ander, en zo vertelde Jean-Pierre me in de zomer van 2007 over zijn Transalp droom.  Als echte mountainbiker moet je die toch wel eens gereden hebben.  Gezien ik dat jaar zeer weinig op de fiets had gezeten vanwege te druk op het werk, was ik echt wel toe aan een sportieve uitdaging, en zo beslisten we onze kans te wagen, en onze kandidatuur te stellen voor de Transalp Challenge 2008!  Het was meteen raak, onze online inschrijving op 1 december 2007 ging er vlotjes door.  Reeds na 8 minuten waren alle plaatsen weg gegeven.  In totaal worden er slechts 500 teams toegelaten, dus hebben we veel geluk gehad. 
    De voorbereiding kon starten ... we hadden een teamnaam nodig, welke shirts gingen we dragen?  wie gaat onze begleiding doen? mobilhome of camp ? ..... een hele waslijst "to do's" stond ons te wachten. 
    Een naam hadden we snel gevonden - Yellow Bikers waren ontstaan.
     
    19-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2010
    't is weer even geleden, maar laat ons nog eens iets posten.  

    Momenteel draaien de trainingen terug op volle toeren, en proberen we terug een stel goei benen te kweken.  Dat wil zeggen dat de eerste 100km trainingen een feit zijn, en nodig waren.  Mijn tacx wattage meter zegt me dat ik na al die weken in de goeie richting evolueer, alleen is het nog veel te onstabiel en moet ik nog wat kilo's kwijt raken, zoals dat jaarlijks het geval is.  Maar we zijn gemotiveerd, ware het niet dat ik vandaag wakker werd met een ontsteking aan de luchtwegen ....  In elk geval proberen we vanaf volgende week terug met de fiets naar 't werk te rijden.  Hopelijk blijft het wat droog, dan moet dat te doen zijn mits een goede licht installatie.  

    Ik kijk wel uit naar het seizoen 2010.  Wat al vast staat is : 
    - MTB Trainingsweek Côte d'Azur in februari
    - Beskidy bike Polen juni - meerdaagse 
    - Roc d'Azur Fréjus - oktober 

    Plannen : 
    - Dolomiti superbike - Italy - juli 
    - Nationalpark  bike marathon - Scuol - Zwitserland - augustus 
    - Vulkan bike - Daun Duitsland - September 
    - Brazil ride - Bahia Brasil - meerdaagse - november 

    De nationale marathons staan uiteraard allemaal op de planning.  Afhankelijk van conditie, tijd, gezin worden deze gereden.  

    Nieuwe bike komt normaal gezien volgende week (of weken).  't wordt hogen tijd want ik kijk er echt naar uit.  Ik verwacht ongelooflijk veel van de fiets gezien dit mijn ultieme dreambike is.   Terug een gewone vork, een Lefty dus.  De Sram XX moet mij iets meer flexibiliteit geven in de klimmen, en ervoor zorgen dat ik net iets soepeler boven kom.  

    Dit jaar voor het eerst MASTER 2.  Sommigen raken hiervan in een depressie, maar voor mij is dit net een motivatie om er volledig voor te gaan!  Ze zijn gewaarschuwd! 




    19-01-2010, 20:37 geschreven door Tom  
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.it's official ... 2010 Cannondale Good Fighter
    http://www.thegoodfighters.com/GoodFighters/current-fighters/benelux/Tom-Van-den-Plas/

    't staat officieel op de site, voor 2010 kan ik via mijn fietsenmaker Hendrickx uit Herentals genieten van het Cannondale Good Fight sponsoring programma.  De fiets (Scalpel Team) zou normaal gezien nog deze maand geleverd worden, maar ik ga ervan uit dat dit zal verschuiven naar januari!  

    Dus qua materiaal zal 2010 een Top jaar worden, nu de conditie en de uitslagen nog, dan is het pas helemaal top.  Let the Good Fight begin !!!

    06-12-2009, 14:40 geschreven door Tom  
    03-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transalp 2010
    De gaststeden voor de editie van 2010 zijn gekend.  De eerste 4 zijn identiek aan de editie van 2008, met start in Füssen.  Vervolgens naar Imst, Ischgl en dan nog ff naar Scuol.  Dan naar het hoog gelegen Livigno (1800 meter als ik me niet vergis) om daarna naar een nieuw plaatske te trekken, Ponte di Legno en daarna Male.  Als laatste etappe staat er Madonna di Campiglio op om van daaruit naar Riva te downhillen.  De eerste stages die ik ken zijn ongelooflijk, en volgens mij gaan deze keer in de Dolomieten nog mooiere etappes uitzetten. De online inschrijving is dit week-end! maar geen partner die zich aandient Confused   en das wel jammer.  Het kriebelt ongelooflijk ! Zeker nu je alvast weet hoe de eerste dagen zullen verlopen, kun je al een betere indeling maken.  Dag 1 was echt mijn ding.  't zou gewoon knallen zijn.  Maar ja ... er komen nog andere etappe wedstrijden aan.  Planning planning planning

    http://www.bike-transalp.de/  

    03-12-2009, 19:20 geschreven door Tom  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.back to .... basics
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de trainingen hervat, momenteel voornamelijk rollen, en lage hartslag.  Pfff   saaie boel, nu al.    Hopelijk in 't week-end ergens een droge periode zodat ik nog eens een duurtrainingske kan doen.  
    En zondag biken met wat oude bekenden ..... réunion ! 

    03-12-2009, 19:08 geschreven door Tom  
    21-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek
    Ziek thuis sinds donderdag, seizoen 2009 is volledig over.   Vandaag bijna 3 weken zonder fiets, en das wreed lang geleden, maar ik word er nie beter van, en das nie goe.   Hopelijk kan ik volgende week mijn opbouw naar 2010 beginnen, en beginnen plannen wat ik in dat jaar zou willen gaan doen.  Meerdaagsen behoren tot de voorkeur, en de mogelijkheden worden elk jaar groter.  Zo zal er volgend jaar ook een trans Mongolië over 10 dagen georganiseerd worden met een 14000 hoogte meters.  De uitdaging daar zal voornamelijk de wind worden over het uitgestrekte landschap, en de accomodatie.   Maar das uiteraard aan de andere kant van de wereld, terwijl er dichterbij mogelijkheden genoeg zijn, zoals Trans Germany / Schwarzwald / Alp / Carpatië ....  
    We zien wel.  

    21-11-2009, 20:15 geschreven door Tom  
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brasil
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Back from Brasil.  Crazy city Sao Paolo ... traffic jam city ... crazy people ... good friend Antonio !!!  Hope to see him next summer on the belgian tracks

    15-11-2009, 00:00 geschreven door Tom  
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Season is over !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Work work work ... noodgedwongen moet ik 2 races missen door een bezoekje aan Sao Paolo.   Kwestie van momenteel de juiste prioriteiten te stellen


    05-11-2009, 19:03 geschreven door Tom  
    26-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMTB Reppel 25/10
    Gezien het in Zolder dit week-end de GT champs waren, moest de LMTB organisatie een alternatief zoeken, dat ze deze keer nogmaals in Reppel vonden.  Deze keer met een langer parkoers in de omgekeerde richting, wat meer variatie, maar nog steeds een snel parkoers.  Veel valt er niet te zeggen, alleen dat de man voor me een gat liet vallen nog in de eerste startronde, en ik probeerde om terug naar de kop te rijden, met nog 2 kompanen.  Net op het moment dat iemand anders de kop overneemt, ga ik te enthousiast de bocht in, en weg is mn voorwiel.  Ik kan nog net recht blijven, maar ben de mannen kwijt.  Achtervolgen dus, maar ik was weer eens niet in mn doen, en dacht verschillede keren aan stoppen.  Maar iets over halfweg komen er 2 terug aansluiten, en dat maakt het weer net iets leuker om door te gaan.  5e master ! Podium moet er toch eens van komen. Misschien zondag ?   










    26-10-2009, 18:15 geschreven door Tom  
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18/10/2009 LMTB #2 Maasmechelen
    Na een paar dagen Schotse kost en liters flut bier, uren versleten te hebben op de luchthaven, wist ik dat het dit week-end gene vette zou worden in Maasmechelen.  Maar kom, 't was goei weer, en 't parkoers beloofde een echt XC trackske te zijn, dus waren we samen met den Eli naar daar afgezakt.  Leuk parkoers, al viel de klim al in de eerste verkenning serieus tegen.  't was in elk geval een mooie indeling, met als eerste opstakel de klim, deels met verslete asfalt, daarna recup stukje, met vervolgens deel 2 van de klim over grind.  Dan bochtje met nog wat vals plat, en dan het super leuke single track terug naar beneden, met hier en daar een knikje, en super kombochtjes.  En natuurlijk mochten de snelle beukstukken niet ontbreken.  In de start moet ik al direkt mijn remmen gebruiken of ik knal al gewoon naar de kop.  Als 5e duik ik het bos mee in, maar er laten er al direkt een paar een gaatje vallen, dus is het stoempen om erbij te blijven.  Nog voor we aan de klim komen trap ik al op mn adem en moet ik gas minderen.  De klim valt nog mee, en die zou ik de eerste rondes makkelijk op de grote plaat nemen.  Ik moet een heel aantal mannen nog in de eerste ronde laten passeren, en val daarna zowat in mijn eindpositie.  De klim begint zn tol te eisen, en reeds in ronde 5 schakel ik over op soeplesse en leg hem op 't midden blad.  Maar reeds in ronde 2 begon ik me af te vragen waar ik eigenlijk weer mee bezig was.  't draaide voor gene meter, en vooral als ge gaten moet laten, zakt de moraal.  Ik weet dat ik veel beter kan, maar de trainingen verlopen de afgelopen weken niet zoals het hoort, als ik al aan trainen kom.  Maar ja, 't is een hobby hè. 
    Onzen Thomas en Christel staan in 't bos opgesteld om drinkbussen aan te geven, maar echt dorstig weer was het niet.  Vanaf ronde 5 had ik het gezelschap van Dirk Beullens, waardoor we toch ons tempo bleven aanhouden.  Tot onze spijt werden we net niet gedubbeld en maakten we de vooropgestelde 9 rondes vol.  In de laatste ronde versnelde Dirk nog voor de klim, en dat deed pijn.  Traditioneel moet ik hem in 't eerste stuk van de klim laten gaan, maar haalde ik hem steeds terug in op het 2e grind gedeelte en in de downhill.  In één van de laatste recht stukken pak ik over, en geeft Dirk zich gewonnen en doet geen poging meer om te volgen. 
    Volgende week revenge in Reppel.  Ik ga ervoor zorgen dat den turbo opgeladen is!
    Einduitslag : 6e M1










    19-10-2009, 00:00 geschreven door Tom  
    13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WANTED !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een eerste succesvolle deelname aan de Transalp 2008, zou ik graag opnieuw aan de editie van 2010 deelnemen.  Maar daarvoor moet je met zn 2 zijn, dus zoek ik een TRANSALP PARTNER !
    Indien je iemand kent van ongeveer hetzelfde niveau, laat hem dan contact met mij opnemen.



    13-10-2009, 12:39 geschreven door Tom  
    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back to the real deal .... 2010 .... back to C'dale
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een jaartje met zo'n vreemde 2 potige vork gereden te hebben, start ik volgend jaar eindelijk terug op top materiaal, met een gewone Lefty vork dus.  De 2010 Scalpel Team zal hier tegen het einde van dit jaar staan blinken.  Full XX, Lefty SL, ....hmmmmm
    Kick it ....


    12-10-2009, 21:15 geschreven door Tom  
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's reppel met dank aan Guy Van Elsen



















    05-10-2009, 19:49 geschreven door Tom  
    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04/10 Reppel
    Voilà !  Eerste LMTB koerske zit er op.  Dat de conditie niet super was wist ik, maar al bij al bleek het toch goed mee te vallen.   Het weer was gewoon geweldig, en we kregen een super snel droog stoffig parkoers voorgeschoteld, waar de topsnelheden wel eens hoog konden oplopen.  De startfase is iets minder.  Na een aanloop van 50 meter gaat het al direkt over naar single track, met als gevolg dat alles bij elkaar drumt, en het wachten is op de eerste verbreding om meters goed te maken.  Samen met Patrick Wellens rijden we naar de kopmannen en scheuren we het pakt in 2.  Maar dan komt er het eerste (stomme) klimmetje aan, waar iedereen al direkt van de fiets spring, en de gast voor mij mijn voorste shifter raakt, en er bijgevolg voor zorgt dat mijn ketting geblokkeerd raakt rond mijn bracket en tussen mijn crank.  Terwijl ik het probeer te ontwarren, raakt iemand mijn achterwiel en vliegt mijn fiets ook nog eens uit mijn handen, en dan sta je daar ..... zo zonder fiets.  Fietsje opgeraapt, maar iedereen verdwenen, en ik wist meteen wat me te doen stond!   Inhalen dus.   En das hard in je uppie op zo'n snel parkoers.  Zoals de meesten wel weten is snelheid wel mn ding, maar op den duur ga je jezelf wel choco rijden als je op de rechte stukken het gas stevast blijft open draaien.  Halfweg rij ik op "ralentie" de wedstrijd verder, en raap ik hier en daar nog wat volk op.  Uiteindelijk kom ik als 5e master 1 over de meet!   Dat smaakt naar meer zou ik zeggen. 
    Deze mooie omstandigheden zullen wel niet blijven duren de volgende weken, maar als ik nog wat kan groeien in conditie de volgende weken, zou ik hier wel eens een mooie eindklassering aan kunnen overhouden. 
    Eerst nog een BK'tje marathon afwerken volgende week, en dan weer LMTB.  
    Wa meer supporters zou eens nie slecht zijn .....  Laughing

    C ya !!




    04-10-2009, 19:56 geschreven door Tom  
    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMTB winter competitie
    Kalender Trophy 2009

    04-10-09 Reppel
    zandstraat
    18-10-09 Maasmechelen
    Ringlaan
    25-10-09 Zolder
    circuit
    01-11-09 Eksel
    Dennenstraat
    08-11-09 Herentals
    WORDT GEANNULEERD

    WOE 11-11-09 Achel
    Witte Berg
    15-11-09 Meerhout
    Genepas
    29-11-09 Lommel
    Duinenstraat
    Alle info P/A Bieliën Johan ~ Molenstraat 21 ~ 3940 Hechtel ~ 0479 342783
    Reeksen
    FUNKLASSE I-II-III
    FUN DAMES
    10U00
    ASPIRANTEN
    12U30
    NIEUWELINGEN-JUNIORES-BELOFTES
    ELITES-MASTERS I-MASTERS II
    13U45

    Allen daarheen zou 'k zeggen !!!  Voor diegenen die het niet weten, ik ben dus een master 1

    29-09-2009, 00:00 geschreven door Tom  
    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek
    't was weer zover.  Dinsdag beginnen snotteren, en da werd er nie beter op.  Mijn neus is er nog helemaal kapot van.   Gisteren geprobeerd wa op de rollen te rijden, met een wispelturige hartslag .... maar we vliegen er volle bak terug in ....


    14-09-2009, 20:02 geschreven door Tom  
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Langdorp











    05-09-2009, 13:07 geschreven door Tom  
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20/08/2009 Flanders cup Langdorp
    Ik kon kiezen dit week-end.  Een feestje op zaterdag voor de 30ste verjaardag van mn broer, of koersen in Langdorp op zondag.  Tja, kiezen is nooit leuk, dus heb ik ze alletwee maar gedaan wat eigenlijk geen verstandige keuze is, maar ja.  Het weer zat in elk geval mee, maar de kop en het lijf waren niet echt fris te noemen op zondag ochtend.  XC is sowieso al niet echt mijn ding, maar toch vertrokken we met volle zin richting Langdorp.  Daar aangekomen loop ik natuurlijk weer direkt een aantal bekenden tegen het lijf, en das toch altijd weer leuk.   Yves Verbruggen, wereldkampioen Masters 24hr Solo en zijn vrouwtje liepen er ook rond.  Die hadden natuurlijk een hoop te vertellen, gezien Yves ook deelnam aan de Transrockies begin augustus, en daarna in Duitsland zijn wereldtitel haalde.  Echt sterk om zoiets te voltooien, echt een karakter mens.
    Maar goed, de koers dan.  Omstreeks 15hr vliegen de elites weg, en een 4-tal minuten later worden de masters los gelaten.  Ik sta op de laatste rij, dus weet ik wat me te doen staat in de eerste klim, en das dus vlammen.  De eerste meters lukt dat goed en ik geraak tot 2 fietslengtes achter Johan, maar geraak dan geblokeerd aan de verkeerde kant van de weg.  Hier kom ik dus weer die koerservaring tekort, of misschien het lef om mijn plaats af te dwingen.  Ooit zal het wel eens lukken zeker.  Na de eerste halve ronde met de nodige single tracks, klimmetjes en afdalingskes komen we naast het rechte stuk aan de spoorweg, en al direkt is de schade zichtbaar.  In het stuk single track naast de spoorweg is het onmogelijk in te halen (voor mij toch), dus is het gewoon blijven zitten en wachten op het asfalt stuk.  Daar kan ik wat mannen achter me laten, en kom dan op mn positie terecht waar ik niet meer vanaf zal geraken, op een paar plaatskes na.   Het parkoers valt me zwaar, en ik merk dat hier weinig recuperatie in zit.  In tegenstelling tot vele anderen, rij ik sterker in de klimmen, en op de rechte stukken.  Dat maakte in de eerste rondes dat ik constant jojo aan 't spelen was met een renner van Pervelo/Vanomobil en nog een andere, maar die braken in de laatste ronde.  In de afdalingen was het echt volle bak, en volledig concentreren, want het was er één grote zandbak geworden, met putten die van ronde tot ronde veranderden in valkuilen.  Eenmaal je daar sukkelde en tempo verloor, was het moeilijk de goeie cadans terug te vinden.  Maar buiten een kleine val heb ik me goed kunnen redden.  Na een uur wedstrijd was de motivatie soms ver te zoeken, maar gezien de talrijke supporters, ben ik toch maar doorgegaan, en heb ik eigenlijk zonder problemen de wedstrijd rond kunnen maken zonder posities te verliezen, integendeel zelfs. 
    Uiteindelijk kom ik na 2hr als 23e aan, met een gemiddelde hartslag die veel te hoog lag.  Feestjes -> niet goed dus. 
    Maar gezien dit totaal anders rijden is dan een marathon, beshouw ik het liever als een training, waar we toch een 1000 hoogtemeterkes te verwerken kregen.   Ik begin toch meer en meer van deze XC's te genieten, misschien mij hier later dit jaar toch wat op toeleggen. 
    Eerst nog de nodige marathons afwerken !  Op naar La Bastognarde !!


    01-09-2009, 22:07 geschreven door Tom  
    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houffa foto's



















    25-08-2009, 20:46 geschreven door Tom  
    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23/08/2009 Houffamarathon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    7e scratch in de Houffamarathon 100km

     

    En 5e senior, master ben je hier pas vanaf 41 jaar.   ’t Was vroeg dag, ook voor mijn vrouw en zoon Thomas die meegingen om mijn bevoorradingen te verzorgen.   Inschrijven ging vlot ondanks het vele volk dat was komen opdagen op deze mooie dag.  Maar wat was het koud daar in Houffa om 8hr ’s morgens, brrr ...  Om 9hr mogen we aan onze 100km beginnen, maar eerst komt “the one and only” Frank VDB nog een plaatsje uitkiezen op de eerste startrij uiteraard.  De startklim is dezelfde als die van de wereldbeker, alleen gaat het nog ietsje verder door.  De kop moet ik al meteen laten voor wat het is, gezien mijn motortje niet hoger dan 140 wil klimmen.  Ik zie VDB netjes met de eersten opschuiven.  Na de gemiste start kom ik in een groepje van een man of 6 terecht, waar een goed tempo gereden werd.  Na een dik uur draait alles vlot, en zie ik mn vrouw en zoon vlak voor de bevoorrading.  Ik pak een drinkbus, en rij door over een goed lopen stuk, waar ik de groep makkelijk kan achterlaten.  Nog eentje weet wat later terug aan te sluiten, en dat moet volgens mij Bourguin Gautier geweest zijn.  Maar na wat gejojo, moet ook hij afhaken.  Na de steile klimmen in de aanvangsfase, is het middenstuk iets glooiender wat maakt dat de kilometers voorbij vliegen.  En daar liep het mis met de bevoorradingen.  Mijn vrouw had blijkbaar iets te veel tussenstops gepland, maar kwam daar telkens aan, als ik al voorbij was.  Ik zou ze niet meer tegenkomen, en zo moest ik noodgedwongen 2 keer zelf mn buske gaan vullen.  Gelukkig bleven de benen super aanvoelen, geen krampen, niks.  In het middenstuk steek ik ook VDB makkelijk voorbij.   Hij heeft het blijkbaar een beetje onderschat.  In een baankoers kun je jezelf makkelijk voor 3/4 wedstrijd verstoppen, maar bij mountainbiken moet je constant je krachten gebruiken.  Aan de laatste bevoorrading, zo’n 15km voor het einde maakte ik me toch zorgen want vrouwlief was nergens te bespeuren.  Het slotstuk ging weer heel even over het parkoers van de wereldbeker, welliswaar zonder afdaling aan Fosse D’outh, en zonder afdaling aan de Brandweer, maar ’t was wel leuk.  Na 4hr25 bol ik over de meet, met een goed gevoel.  De conditie is goed, maar ’t had weer net iets beter gekund.  Niks aan te doen.  Hopelijk kan ik deze conditie doortrekken tot het BK in oktober.    

    Algemeen moet ik zeggen dat we met een aantal rijders op km 72 stonden te twijfelen welk van de 3 paden we zouden nemen.  Er hing geen enkele pijl, en de dunne kalklijnen waren erg onduidelijk.  Gelukkig kozen we het juiste pad, maar dit zou echt niet mogen kunnen in een marathon.  Ondanks de vele afstanden, was het ook telkens remmen en kijken dat je zeker het juiste trajekt koos.  Op km 88 kom ik Rudy Geentjes tegen.  Ik was aan ’t afdalen, maar hij terug aan ’t klimmen, en ik twijfelde of ikzelf wel goed zat, dus stopte ik.  Hij bleek ergens een verkeerde afslag genomen te hebben, maar zoek maar eens uit waar dat was.  Ergens een mat gemist, en diskwalificatie als resultaat. 

    De douches waren goed, de pasta te verwaarlozen, afspuitstand zéér zwak, maar toch bedroeg het inschrijvingsgeld € 31, waar je geen Euro van terugkreeg (wel een T-shirt, maar die mogen ze er wat mij betreft aflaten).  Duur en nog steeds voor verbetering vatbaar! 



    24-08-2009, 00:00 geschreven door Tom  
    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16/08/2009 L'Ardenne Coticule

    6e in L’Ardenne Coticule

     

    ‘k had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar telt deze mee voor de O2 bikers Marathon Challenge.  Gezien we met een hele bende een MTB week-endje hadden georganiseerd in de Ardennen, leek het ons een goed idee om eerst deze Chrono mee te pakken, gezien deze slechts 40km verder startte dan onze vooropgestelde verblijfplaats, Remouchamps.  Sart-Lierneux, vlakbij Vielsalm, was de plaats van vertrek.  Ik had me er niet echt op voorbereid, en dacht eerder dat dit een flutmarathon zou zijn, maar op die voorbarige conclusie moest ik achteraf terugkomen.  Pas om iets na 10hr vertrokken Eli en ik als bijna laatste deelnemers aan de Chrono.  Het gaat meteen lichtjes bergop, en na een vijftal minuten zitten de benen al vol zuur, en voelen ze als blokken aan.  Het eerste gedeelte verloopt vrij golvend, met nooit echt steile stukken, dus kan ik alles makkelijk met mn 42 aan.  Wat daarna volgt is weer totaal wat anders, met technische stukken, fantasietjes door een soort van bomkraters, snelle afdalingen, technische afdalingen, ... vanalles wat, en vooral weinig asfalt.   Ze hadden hier echt wel moeite gedaan om een aantrekkelijk parkoers in mekaar te knutselen.  De eerste 23km rijden Eli en ik samen, tot ik hem weer kwijt speel in een afdaling.  Ik hoop hem nog ergens terug te zien, maar besluit mezelf niet op te blazen.  Iets over halfweg steekt opeens iemand voorbij.  Ken Van de Bulke was dus nog later dan ons gestart, en ging aan een lekker tempo voorbij.  Ik besluit om aan te pikken, al doet dit met momenten ff pijn.  Maar plots zie ik iemand in een rood tenueke steeds dichter komen, en wat later hebben we Eli weer bijgebeend.  Ook Eli pikt mee aan, en zo rijden we naar een technisch stukske, waar ik al direkt met mn schouder tegen een boom plak.  En hup, weer aansluiting kwijt.  Aan de bevoorrading kom ik net achter hen aan, maar ik moet bijtanken en ga weer alleen verder.  Op 15 km van het einde haal ik Eli terug in, en het beste is er bij hem duidelijk af.  Ik por hem in een klim aan om nog ff door te gaan, en dat doet hij ook, maar het begint nu toch allemaal door te wegen, en de technische stukskes voelen loodzwaar aan.  Ik speel hem dan ook weer kwijt in zo’n stuk, en uitgeteld kom ik een minuut na Eli over de streep.  Verdomme, dit hadden we niet verwacht, maar we hebben toch een 5e en 6e plaats binnen gesleept.  Een echte aanrader! 



    18-08-2009, 18:05 geschreven door Tom  
    Foto
    Archief per week
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • Dan Gerous
  • mtbr.com - forums - Cannondale
  • Mtb Lily
  • Goodfighters blogs
  • Cannondale
  • Jeantex Bike Transalp
  • Marathon @ zoenk
  • MTB Overijse
  • Waasland Mountainbike Team
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs