Wie in onze gemeente een evenement organiseert, moet hiervoor een aanvraag indienen bij het evenementenloket. Dit is een perfect normale standaardprocedure. Recentelijk werd ik er echter op gewezen dat de informatie uit het 'Aanvraagformulier evenementen' niet altijd overeenstemt met hetgeen in de evenementenbrochure van de gemeente staat. De organisatie van een wielerwedstrijd is hiervan een voorbeeld. Bij het evenementenloket verwijst men eerst naar de evenementenbrochure. Daarin wordt niet gesproken over wielerwedstrijden, enkel van (heel) grote evenementen en middelgrote of kleine evenementen op basis van het verwachte aantal bezoekers. Daaruit kan men dus niet afleiden welke indientermijn men moet respecteren. Uit het 'aanvraagformulier evenementen' blijkt dan weer dat voor een wielerwedstrijd toch de langste aanvraagtermijn geldt, ongeacht het verwachte aantal bezoekers. Heel vreemd. Helemaal belachelijk wordt het echter wanneer men deze documenten in detail bekijkt. Dan stelt men vast dat zelfs het vermelde adres van het evenementenloket fout is. Het oude adres dat al twee jaar veranderd is, wordt nog steeds gebruikt. Zeker wanneer het 'Aanvraagformulier evenementen' uitdrukkelijk vermeldt dat het om de versie van maart 2017 gaat (anderhalf jaar na de verhuis).
Deze zaken wijzen er nog maar eens op hoe onze gemeente bestuurd wordt. Twee jaar geleden kondigde SAMENPLUS met veel getoeter de verhuis van de Dienst Vrije Tijd aan, maar de officiële documenten aanpassen is duidelijk te veel gevraagd. Een gemeente besturen is meer dan enkel grote aankondigingen doen. Misschien zorgen de constante schepenwissels er voor dat goed bestuur geen prioriteit is van de huidige meerderheid? Vlaams Belang vraagt dan ook met aandrang om alle officiële documenten aan te passen aan de realiteit.
03-12-2017, 09:44 geschreven door Stijn Van Hamme 
|