ZOEPER !
schrijf- en andere zoeperdinges van Tine Mortier
30-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hiep hiep
Klik op de afbeelding om de link te volgen

We zijn genomineerd!
Bruin! staat op de leeslijst van groep 3 voor de Kinder- en Jeugdboekenjury Vlaanderen 2010.
En ik begin alsvast te lobbyen: elke derde- of vierdeklasser die niet op Bruin! stemt, kan de hoop op een uitnodiging voor verjaardagsfeestjes en andere feestelijkheden allerhande ten huize Zoeper alvast een jaartje opbergen. Bij deze.

30-04-2009 om 15:02 geschreven door Tine  


28-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klassen allerhande

Hij is op uitstap. Voor vier dagen maar liefst, op kasteelklas naar Veldegem met de hele zesde klas, zijn twee juffen, drie boeken voor de saaie momenten, een gitaar en een song van Iggy Pop op zak. Want hij mag er optreden, samen met zijn neef. En voor de kinderlozen en/of gepensioneerden onder u: de tijd van 'vrolijke vrienden' is definitief voorbij. Nu is het 'the passenger' en 'lust for life'. Wat uiteraard een stuk mooier en hipper klinkt, ook als is zijn onbehaarde bast nog net iets te tenger om Iggy overtuigend te imiteren. En zijn stem nog te ondoorrookt, gelukkig.
Maar hij zit daar dus op dat kasteel, met een echte baron die ze er gratis bovenop kregen om de rondleidingen te doen. De adel is ook niet meer wat hij geweest is. Enfin. Het is droog gebleven vandaag. En voor morgen heeft hij reserveschoenen, -broeken, -truien, -kousen en al de rest mee. En gestreken onderbroeken. Slips, want die andere wil hij niet meer.

  



28-04-2009 om 00:16 geschreven door Tine  


26-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onderbroeken

Hebt u dat ook? Dat u om onverklaarbare redenen onderbroeken begint te strijken? Mooi glad en met een plooi erin en dan nog netjes vouwen. Wanneer de poetshulp hier ten huize Zoeper de strijk doet, vis ik de onderbroeken en handdoeken op voorhand uit de wasmand. Kwestie van geen onnodig werk te betalen, want sommige mensen zouden werkelijk álles strijken. Maar wanneer ik zelf - heel uitzonderlijk geef ik toe - het strijkijzer ter hand neem, strijk ik de onderbroeken toch weer gewoon mee. (De handdoeken niet, ik ben niet helemaal zot hé.) Ik kan die dingen dus om de een of andere bizarre reden niet laten liggen. En voor u zich allerhande dwazigheden in het hoofd haalt: we hebben allemaal min of meer normale maten, dus geen pamperzakken of halve lakens aan ons gat hier. Ik ken u!
En dat wou ik dus weten: doet u dat ook, onderbroeken strijken? En waarom? Of ligt het weer eens gewoon aan mij?

26-04-2009 om 18:25 geschreven door Tine  


24-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.proefondervindelijk
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Onhandigheid - of lompheid zo u wilt - kent bij tijden ook zijn voordelen. Zo heb ik daarnet proefondervindelijk kunnen vaststellen dat het morsen van melk met oploskoffie op blote benen een minstens even mooi bruin én egaler resultaat oplevert dan bruinen zonder zon. Bovendien kunt u na applicatie uw vingers gewoon aflikken, in plaats van ze urenlang onder de kraan te moeten schrobben met één of ander bijtend product, ten einde vuile nagelranden te vermijden.
Het wordt een goedkope zomer en het leven lacht ons toe, met hagelwitte tanden en zongebruinde benen.

24-04-2009 om 14:14 geschreven door Tine  


23-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dress code
Merken dat je een kledingstuk binnenstebuiten aan hebt is niet leuk. Vooral niet wanneer je daar bij thuiskomst fijntjes op gewezen wordt door manlief. Na de les welteverstaan. En dat het de tweede keer was. Bij dezelfde cursisten.
En mens zou zich afvragen hoe het komt dat ik daar nog aan huis mag komen.
Volgens mij hebben ze oftewel een bizar gevoel voor humor, oftewel een bizar gevoel voor mode. Of anders zijn ze blind, dat kan natuurlijk ook.

23-04-2009 om 15:20 geschreven door Tine  


01-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hopeloos achterop

met werk, kinders, huishouden en alle andere dinges waar ik nu wegens een veel te moe en veel te warrig hoofd even niet kan op komen, maar die mij zonder twijfel binnenkort op een totaal ongepast moment in de nek zullen springen. Waaraan dat allemaal te wijten is? Grabbel lustig in de ton (en kies uit onze mooie prijzen: nieuw boek Mechelen - veertigtal lezingen Jeugdboekenweek - ziek kind - theaterstuk - kort verhaal voor Nederlands tijdschrift Boekieboekie - ziek kind - verbeteringen huiswerk - Schrijfdag - ziek kind - lessen DKO - script AVI-boek - zelf ziek - recensies - redactiewerk...). Pik eruit wat u aanstaat en smijt de rest terug.
Die schone prijs mag u houden, gratis en voor niks. Want ik vertrek binnenkort.
Uitgebreid verslag in woord én beeld volgt uiteraard. Tenzij ik het vergeet.

01-04-2009 om 22:31 geschreven door Tine  




Foto


Boeken kopen?
  • nieuw en tweedehands

  • hier zit ik ook:
  • zoepersite
  • Biscara
  • Boekieboekie
  • Cutting Edge
  • De Recensent
  • Vertel Eens

  • Laatste commentaren
  • Boeken (Tanneke)
        op vakantie
  • Proper! (Tine)
        op veiligheid voorop!
  • Plagiaat? (stefan)
        op veiligheid voorop!
  • Flow (Tine)
        op druk
  • Hmmm (Kruimel)
        op druk
  • Inhoud blog
  • Reisstress - niet hier maar elders
  • Ik verhuis!
  • vakantie
  • fragment
  • en zelf deed ik ook nog eens wat
  • recenserende dochter
  • zoveel vragen
  • JBW
  • veiligheid voorop!
  • trein

    Archief per maand
  • 07-2012
  • 10-2011
  • 08-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 09-2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs

     

    Free counter and web stats