Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mnmradio
    www.bloggen.be/mnmradi
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.www.thuismassages.be

    Straks meer over de titel, eerst even over mijn trainingen van vandaag.  Deze morgen riep de wekker mij zo rond 5u40 wakker, het was tijd voor de eerste training.  Ik vind dat wel zalig om zo vroeg te gaan trainen, het is nog zo stil en rustig op straat, ik neem dan ook altijd mijn ipodeke mee zodat ik naar Thomas en Linde (stubru) kan luisteren, altijd heel leuk, de km's vliegen dan voorbij, het was wel koud deze morgen, had maar 1 broek aangedaan en dat was onder de douche wel effkes tanden bijten (en krabben!!).  Net na de middag vertrok ik voor de 2de training van de dag, intervallekes, eerst 3,5km lopen tot aan de piste en daar dan 3 reeksen van 5 keer 400 m tegen 3,40min/kmom dab teryg 3,5km langs de nete naar huis te lopen.  De training is perfekt gelopen, maar toch heb ik nog altijd het gevoel dat ik niet echt in vorm ben, zo dat extra tandje bijsteken lukt nog niet, hopelijk komt dat samen met de positieve temperaturen terug, ik heb nog wel een maandje tijd voor ik nog eens stevig wil doorlopen op een 10km, dus er kan nog vanalles veranderen.

    Voor de moment zijn we hier in huis ook druk in de weer met Herbert zijn nieuwe bijverdienste (zie titel), hij is nu dus officieel masseur,   het is de bedoeling om relaxerende massages te geven (geen erotische hé ;)) bij de mensen thuis, hij komt dan aan huis met zijn massagetafel en etherische oliën om de mensen een halfuurtje (of langer) totale ontspanning te geven.  Ikzelf was natuurlijk HET proefkonijn de voorbije weken en ik moet zeggen dat hij er echt iets van kan, vooral als hij na een zware training even mijn benen masseert, dan zou ik er meteen terug kunnen invliegen.  Bij de rugmassages val ik altijd bijna in slaap, zo ontspannend dat dat werkt, zalig!!  Als je zin hebt moet je maar eens een kijkje nemen op zijn website, vanaf vandaag online!!  www.thuismassages.be

    Morgen staat er een zalig duurloopje van 14km in de planning, hier kijk ik al naar uit!

    Groetjes!

    26-01-2010 om 19:45 geschreven door Wendy  


    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 24 januari 2010

    Vandaag ging het al ietske beter met de valling, toch op aanraden van de coach mijn training aangepast, dus ipv lange versnellingen een wisselloopke van 12km.  Het ging al een heel stuk beter dan gisteren, het hoofd voelt al terug wat frisser aan., dus hopelijk zijn we maandag terug helemaal fit.  Ik moet wel zeggen dat ik niet echt tevreden ben met de saucony's die ik een tijdje geleden kocht, die schoenen voelen een heel stuk zwaarder aan dan mijn lunar glides en het is dus echt mezelf verplichten om nu nog eens met die schoenen te trainen.  Ieder zal wel zijn favorietjes hebben zeker, ik weet nu wel zeker dat het mijn glidejes zijn!  Morgen rustdag, dus hopelijk dinsdag terug helemaal paraat voor 2 trainingen!

    24-01-2010 om 20:30 geschreven door Wendy  


    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pffff!

    Vandaag stond er eigenlijk een training op het programma onder de noemer, lange versnellingen.  Jammergenoeg zit ik al sinds donderdag serieus te snotteren, en daarbij hoort zo'n zwaar hoofd en suffe gedachten.  Ik heb dus mijn lange versnellingen maar uitgesteld en hoop dat ze morgen kunnen gelopen worden.  Vandaag dus opt gemakske 16 km gelopen, deze avond mij heel rustig houden. Morgen kan ik waar pas in de namiddag lopen, in de voormiddag ga ik eens met de kindjes een beetje int bos wandelen.  Groetjes

    23-01-2010 om 20:29 geschreven door Wendy  


    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 21 januari 2010

    Hallokes!!

    Na mijn valleke van zondag volgde er gelukkig een rustdag, had toch wat last van mijn rug, blauwe plekken en een bultje op mijn knie, dus mij ééns goed laten gaan in het huishouden en al zeg ik het zelf ons huizeke blinkt weer als nieuw.  Dinsdag is de dag van 2 trainingen, dus riep mijn gsm mij op om 5u40 zodat we om 6u konden vertrekken voor een 7km loslopen, was ook heel benieuwd naar de rug, maar gelukkig niks pijn tijdens het lopen zelf, meer zo bij draaibewegingen.  Ietske na de middag stond er de tweede gepland, totaal onverwachts kwam ik samen met Mario aan op de piste, wij hebben hetzelfde schema, dus wist ik zeker dat deze training in orde zou komen, ik moest alleen maar volgen ;-).  Het was een zware training vond ik zelf: 4 reeksen van (200-400-800-400-200 met 100m rust) tussen de reeksen 500m loslopen, maar na iets meer dan een uur, konden we zo fier gelijk ne gieter (ikke ;-)) de piste terug verlaten, de versnellingen werden perfekt gelopen.  Gisteren volgde er dan een tempoloopje van 12km tegen 4.45, had toch wat vermoeide benen van dinsdag dus was niet zeker dat dit mij zou lukken, langs het kanaal was het op sommige plaatsen glad door aanvriezende mist dus moest ik daar in de berm lopen, toch liep ik de 12km tegen 4.46 dus weeral content!  Ben juist terug van een wisselloopje: 9km/ 500m loslopen en 500m tegen 4.30, ging goed!!  En morgen is het terug rustdag.  Alvast een prettig weekend voor iedereen, en aan de leffe, Ursel of marathonlopers  (Koen) veel succes!!!

    21-01-2010 om 10:10 geschreven door Wendy  


    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn allereeste slippertje!!!

    Weeral goed voor de leescijfers hé ;-).  Meer over de titel straks!  Gisteren was ik eigenlijk van plan om s'ochtends mijn fartlek training te doen, maar de zalige rust en het warme bedje zorgden ervoor dat er geen tijd meer over was in de ochtend.  Had trouwens in de week gemerkt dat onze Siebe grote gaten in de zolen van zijn schoenen had, dus kon een bezoekje aan de schoenenwinkel niet meer uitgesteld worden.  In de namiddag volgde er dan nog wat bezoek dus kon ik pas aan mijn training beginnen na 18u, totaal geen zin meer om af te zien besloot ik om er maar een gewoon duurloopje van te maken, het was ook al serieus aant regenen hier.  Maar 2 stappen buiten en mijn goesting draaide al helemaal om, ik zou die fartle toch afwerken.  Dus na een 2 km inlopen bevond ik mij hier aan de brug in Gompel om die 8 keer te bestormen, dan 1km loslopen en dan nog eens 8 keer die brug oplopen.  Ondertussen waren mijn 2 tights en al mijn truitjes doorweekt en werd het lopen echt zwaar, ik ging mijn 4 versnellingen van 500m dan ook gewoon op gevoel lopen, als ik maar afzag wast goed.  Zo stond ik na een klein 1.5uur terug voor mijn deur, megafier op mezelf dat ik het toch maar weer gedaan had!!  Thuis gekomen, snel een doucheke genomen en daarna heeft mijn alllerbeste ventje mijn benen nog eens gemasseerd want binnen de 11u had ik al terug afgesproken met Mario, Steffke en Benny.

    Deze morgen dus om 7u vertrokken voor een 16km samen met laatstgenoemden, alles ging prima tot we een stukje op een bospaadje gingen lopen.  Die drie mannen konden hun blijkbaar goed rechthouden, maar ik had altijd het gevoel dat ik in de gracht ging vliegen, en dat is er dus ook gebeurt, boenk, daar lag ik!  Gelukkig enkel wat blauwe plekken op knie, bil en scheenbeen, het enige probleem is dat die blauwe plek op mijn bil op mijn zitvlak is, dus dat doet best wel zeer om even te zitten, zal vandaag dus veel op de been zijn denk ik .  De rest van het toerke verliep incidentloos, er werd weer veel gebabbeld en gelachen, een zalig begin van de dag!!

    Ik voeg nog een fototje bij van het kadootje dat Sen kreeg van de oma en opa, het is een echt aapje nu ;-).

     





    17-01-2010 om 10:54 geschreven door Wendy  


    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 13 januari.

    Weeral 2 trainingen verder.  Gisteren intervallen gaan doen, de bedoeling was om ze op de piste te doen, maar na 1 versnelling bleek al dat dat onmogelijk was, dus maar weer op de baan voor de piste.  Niet zo plezant want iedereen ziet u daar lopen, er komen geregeld bussen met schoolkinderen aan, die dan natuurlijk hunne commentaar moeten geven.  Was dus best blij toen de 4 reeksen van 5 x300m erop zaten, de versnellingen op zich gingen goed en mooi binnen het opgelegde tempo, ben er toch 1u40min mee zoet geweest, de trainingen worden duidelijk terug wat langer.  Vandaag een korte training, nl 9km tegen 5min/km, gisteravond een berichtje gekregen van Benny om deze trainng samen te doen.  En het ging, goed we liepen de 9km tegen 4.47min/km.  Morgen terug 2 trainingen, een 8km en een wisselloop.

    Bedankt voor de verjaardagswensen voor Senke, hij heeft genoten van zijn verjaardag!  Had hem s'middags al van school gaan halen en dan zijn we samen een pannenkoek gaan eten, en even later was hij de o zo fiere eigenaar van een t'shirtje van nijntje, wel leuk dat 2 van mijn kinderen verjaren in de solden ;-).  Voor de rest werd er nog veel fristi gedronken en brownies gegeten, ik negeer de weegschaal een paar dagen ;-).

    13-01-2010 om 10:31 geschreven door Wendy  


    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 10 Januari 2010

    De sneeuw voelt zich blijkbaar helemaal thuis in ons Belgenlandje want gisteren kwamen er nog een paar cm'tjes bij.  Vrijdag samen met Benny een 14km's gelopen langs het kanaal, en gisteren mijn fartlek serieus aangepast.  Heb ipv 10 keer de berg op en dan 8 versnellingen van 500m, op de loopband 9x500m tegen 3.36min/km gelopen, wou echt wel versnellingen doen en op de weg was dit echt niet doenbaar!  Vandaag dan samen met Mario, Steffke en Benny een 16.5km gelopen, en wie de naam Mario hoort weet dat we vroeg op pad waren, om 07u stond iedereen al paraat! Het werd een leuk babballoopje met toch wel enkele gladde stukjes in, maar al bij al viel het reuze mee, het was plezant!  De komende week hoop ik toch wel dat de sneeuw verdwijnt, heb al ergens gehoord dat we de tweede helft van de week van positieve temperaturen gaan kunnen genieten en ik hoop het echt, we zullen wel zien hé, we kunnen er toch niks aan veranderen!

    Mijn volgende doel is de midwinterjogging in Kiewit einde februari, daar wil ik echt nog eens goed in vorm zijn, verder loop ik begin februari ook nog een wedstrijdje in Geel en zou ik ook graag bij Tiny in Uden willen gaan lopen.  Natuurlijk staat vanaf dan alles in het teken van de marathon van Utrecht.  Ben ook al aant nadenken welke marathon ik in het najaar zou lopen, de in flanders field marathon spreekt mij wel heel hard aan, maar ik heb dankzij runnersworld een uitnodiging gekregen om mee te lopen in Brussel en die wil ik ooit ook eens doen,  het wordt dus wikken en wegen, maar we komen er wel uit! 

    Morgen is het hier weeral feest in huis!  Mijn jongste zoontje Sen wordt drie jaar!!!! 

    Prettig weekend nog aan iedereen!!!

     

    10-01-2010 om 19:09 geschreven door Wendy  


    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk!!

    Het heeft even geduurd, maar eindelijk kan ik terug een berichtje posten op mijn blogje.  De computer had last van een heeeeeele late milleniumbug ;-), hij deed al een paar dagen vreemd om er plotseling volledig mee op te houden.  Gelukkig kent onze pa er wel wat van en heeft hij onze goede vriend terug aan de praat gekregen, we zijn zelfs terug helemaal mee, werk nu met windows 7.  

    Er werd natuurlijk wel nog duchtig gelopen, vorige week was zelfs een week van 7 trainingen, dinsdag intervallen, wo- tempoloop, do-wisselloop, vr-losloopje, za-fartlek en zo s'ochtends 7km en s'middags 16km.  Een goed weekje dus, zondag kwam dan die sneeuw terug en het ziet er nog niet naar uit dat ze snel zal verdwijnen.  Ik probeer toch om al mijn trainingen gewoon af te werken hoor.  

    Maandag was het rustdag, en dinsdag trok ik naar Leuven naar de runners.  Heb eens mijn looppas laten analyseren en ik loop duidelijk neutraal (gelukkig, zo kan ik gewoon verder mijn schoenen kopen bij nike, wel neutrale schoenen natuurlijk), heb mij daar dan een paar saucony triumph7 meegenomen (met mijnen bon).  Ook even de as adventure binnen gestapt voor zo'n hoofdlampje.  s'avonds direct mijn nieuwe spullen getest met een 8km loopje in het donker, dat lichtje is echt wel heel handig, zeker met de sneeuw, de saucony's heb ik nog niet echt kunnen testen met de sneeuw, maar ik weet wel dat ze veel meer demping geven dan mijn lunarglides, ik denk dat ik ze ga gebruiken voor de zondagse lange duurlopen.  Met schaamrood moet ik nu dus meldden dat ik 5 paar schoenen in gebruik heb, wel 1 paar wedstrijdschoenen tussen, maar toch.  Denk dat ik de eerste tijd niet meer naar de winkel moet .

    Gisteren intervallen gedaan, niet op de piste want die zat nog onder de sneeuw, maar op de baan ervoor, die was volledig sneeuwvrij en was zelfs niet glad.  Vandaag een wisselloopje gedaan langs het kanaal, het was er heel mooi, de sneeuw is er nog zo mooi wit en glanzend, het lopen zelf ging ook heel goed, het was er niet echt glad dus heb ik mijn versnellingen ook mooi kunnen doen.  Morgen een duurloopje met Benny, zaterdag een fartlek en zondag nog een duurloopje met Steffke en Mario.  Alvast een heel prettig weekend aan iedereen, nog een late nieuwjaarszoen, en heel veel groetjes!!!

    07-01-2010 om 16:57 geschreven door Wendy  


    30-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2009 in't kort!

     Exact 1 jaar geleden vertelde Mario mij dat ik in het jaar 2009 wel eens op een podium zou staan en prijzengeld zou winnen, ik dacht toen "allé Mario toch", maar ik heb dit jaar toch wel een paar keer het geluk gehad en enkele overwinningen en podiumplaatsen mogen meemaken.  Het allergrootste kippenvel moment blijft toch mijn overwinning in dwars door Geel, een fietser die meefietst, de aanmoedigingen van het publiek, mijn familie die stond te kijken en dan nog eens door zo'n strook papier moeten aankomen, echt bangelijk!!  Het podium vind ik persoonlijk iets minder leuk, voel mij daar echt niet op mijn gemak en weet nooit niet goed hoe mij te gedragen, als mijn kindjes erbij zijn dan sleur ik die erbij op ;-).  Ik heb dit jaar ook een serieuze progressie gemaakt, ik hoop dat dit jaar toch nog verder te zetten en binnen een paar jaarkes mijne marathon onder de 3u te halen, het laat mij niet los hé ;-).  Nog een hele mooie herinnering is natuurlijk de marathon die echt geweldig bevallen is, dit is echt mijn ding en ik kijk dan ook al serieus uit naar Utrecht!!  Het jaar werd prachtig afgesloten met de corrida in Leuven waar ik mijn doel behaald heb, ik wou 4min/km lopen. Drie weken geleden liep ik de blauwe kei cross: 6km tegen 4.02min/km, dit was net na mijn blessure en ik durfde niet meer door te trainen, maar die wedstrijd heeft het knopke terug omgedraaid en er werd de voorbije drie weken terug serieus getraind met succes, ik liep de 12.3km in 49.13min en dit is exact 4min/km.  Ik hoop de komende maand nog goed te trainen zodat ik eind februari mijn pr op de 10km kan aanvallen, dit zou een heel goed gevoel geven naar Utrecht toe, waar ik toch wel onder de 3u10 zou willen geraken.  Nu maar hopen dat we niet ziek of geblesseerd geraken, ik laat de fitness ook even links liggen want ik vrees dat dat de aanleiding gegeven heeft aan mijn blessure in november.  Mijn allergrootste doel in 2010 zijn mijn twee marathons, Utrecht staat al vast, en in september maakt de in flanders field marathon een grote kans, we zullen nog wel zien!!

    Ik wens iedereen een heel gelukkig 2010 toe en wil iedereen bedanken voor de steun, toffe momenten, goede raad,...

    En Mario: mercikes voor de schema's hij, ze hebben weer eens hun vruchten afgeworpen!!

    Prettige Eindejaarsfeesten

    Oh ja, in 2009 werden er 3348 km gelopen!!

     





    30-12-2009 om 00:00 geschreven door Wendy  


    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Eindejaarscorrida van de stad Leuven.

    Aan deze wedstrijd hou ik een gemengd gevoel over, maar daarover straks meer.  Gisteren was het het langverwachte feest ter ere van "het al 30 jaar lang, standhouden van mijn ouders hun huwelijk".  En het was een heeeeeel plezante dag, het was in een hotel te doen en de kamers bleken zo groot dat de kindjes ook zijn blijven slapen, zo kon Herbert ook mee genieten (en drinken) van de hele avond.  Eerst stond er een wandeling op het programma, met een heuse jenever en warme chokomelk stop.  Terug aangekomen in het hotel stonden er al warme pannenkoeken klaar om verorbert te worden. Na een verkwikkende douche en transformatie naar een iets deftigere Wendy, konden we onze benen onder tafel zetten voor een heerlijk diner, veeeeeel te veeel, gelukkig heb ik mij ingehouden met de soep en het voorgerecht want denk dat ik ander de corrida al rollend had kunnen doen;-).

    Deze morgen na mijn gebruikelijk rantsoen van Rijst en tonijn vertrok ik met de auto richting Leuven om mooi op tijd aan te komen.  Nog even wat opwarmen en dan een plaatsje zoeken bij de start, al gauw kreeg ik gezelschap van Mario en Bert (van Jess).  Bij de start was ik weer veel te traag vertrokken, Mario die baant zich een weg door de tragere starters, maar ik kan dat nog niet zo goed en verlies veel tijd met openingen te zoek zodat ik toch niemand zou storen.  Maar na 500m kon er goed doorgelopen worden en dat bleef heel de tijd zo, enkel de laatste 500m kwamen we terug allemaal samen en dan was het wel wat drummen.  Ik had heel de tijd een goed gevoel, het was wel geen vlak parkoer er zaten een paar stevige hellingskes in, maar het ging goed, ik recupereerde snel en kon het tempo rond de 4 min/km goed aanhouden, de snelste km ging tegen 3.50 en de traagste 4.09.  Mijn tijd was 49min,... maar de afstand was toch zeker een 300m verder dus ik denk wel dat ik die 4min net gehaald heb.  Nu de domper, ik werd aan de finish onthaald als 1e dame, en al gauw bevond ik mij op het podium met een prachtige trofee, leffe's en een waardebon in mijn handen, en natuurlijk heel trots.  Maar thuis aangekomen blijkt dat ik maar 2de ben, en dus met de prijzen van een ander meisje ben gaan lopen, ik voel mij een beetje schuldig, maar kan daar toch helemaal nikske aan doen hé.  Ik ga toch wel gebruik maken van die waardebon, om mij een nieuw paar schoenen te gaan halen in de runners, denk ik.

    Vorig jaar liep ik hier zo'n 50min en nu dus 49min, de zin om te trainen is wel helemaal terug en ik hoop om snel terug helemaal in topvorm te zijn!

    Een dikke proficiat aan al de Leuven lopers, en ook aan Mario die weer een prachtige tijd heeft neergezet, hij is in topvorm!!

    Van Bert weet ik niet hoe het gegaan is, maar ik hoop op prima!!

    Groetjes!!!

    27-12-2009 om 16:47 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Eindejaarscorrida van de stad Leuven.

    Aan deze wedstrijd hou ik een gemengd gevoel over, maar daarover straks meer.  Gisteren was het het langverwachte feest ter ere van "het al 30 jaar lang, standhouden van mijn ouders hun huwelijk".  En het was een heeeeeel plezante dag, het was in een hotel te doen en de kamers bleken zo groot dat de kindjes ook zijn blijven slapen, zo kon Herbert ook mee genieten (en drinken) van de hele avond.  Eerst stond er een wandeling op het programma, met een heuse jenever en warme chokomelk stop.  Terug aangekomen in het hotel stonden er al warme pannenkoeken klaar om verorbert te worden. Na een verkwikkende douche en transformatie naar een iets deftigere Wendy, konden we onze benen onder tafel zetten voor een heerlijk diner, veeeeeel te veeel, gelukkig heb ik mij ingehouden met de soep en het voorgerecht want denk dat ik ander de corrida al rollend had kunnen doen;-).

    Deze morgen na mijn gebruikelijk rantsoen van Rijst en tonijn vertrok ik met de auto richting Leuven om mooi op tijd aan te komen.  Nog even wat opwarmen en dan een plaatsje zoeken bij de start, al gauw kreeg ik gezelschap van Mario en Bert (van Jess).  Bij de start was ik weer veel te traag vertrokken, Mario die baant zich een weg door de tragere starters, maar ik kan dat nog niet zo goed en verlies veel tijd met openingen te zoek zodat ik toch niemand zou storen.  Maar na 500m kon er goed doorgelopen worden en dat bleef heel de tijd zo, enkel de laatste 500m kwamen we terug allemaal samen en dan was het wel wat drummen.  Ik had heel de tijd een goed gevoel, het was wel geen vlak parkoer er zaten een paar stevige hellingskes in, maar het ging goed, ik recupereerde snel en kon het tempo rond de 4 min/km goed aanhouden, de snelste km ging tegen 3.50 en de traagste 4.09.  Mijn tijd was 49min,... maar de afstand was toch zeker een 300m verder dus ik denk wel dat ik die 4min net gehaald heb.  Nu de domper, ik werd aan de finish onthaald als 1e dame, en al gauw bevond ik mij op het podium met een prachtige trofee, leffe's en een waardebon in mijn handen, en natuurlijk heel trots.  Maar thuis aangekomen blijkt dat ik maar 2de ben, en dus met de prijzen van een ander meisje ben gaan lopen, ik voel mij een beetje schuldig, maar kan daar toch helemaal nikske aan doen hé.  Ik ga toch wel gebruik maken van die waardebon, om mij een nieuw paar schoenen te gaan halen in de runners, denk ik.

    Vorig jaar liep ik hier zo'n 50min en nu dus 49min, de zin om te trainen is wel helemaal terug en ik hoop om snel terug helemaal in topvorm te zijn!

    Een dikke proficiat aan al de Leuven lopers, en ook aan Mario die weer een prachtige tijd heeft neergezet, hij is in topvorm!!

    Van Bert weet ik niet hoe het gegaan is, maar ik hoop op prima!!

    Groetjes!!!

    27-12-2009 om 16:40 geschreven door Wendy  


    25-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalig Kerstmis!!!

    Het is alweer even geleden dat ik nog iets gepost heb, tijdsgebrek was de grootste oorzaak. We waren deze week dus in het huisje van mijn schoonouders terug te vinden, die wonen in een consciërge woning en die kan natuurlijk niet leeg staan als ze op vakantie gaan.  Het lopen werd er wel niet makkelijker op, met die serieuze sneeuwval moest ik hier dan nog nieuwe parkoertjes uitzoeken, in mijn vertrouwde omgeving weet ik perfekt hoe de baan in elkaar zit, maar hier was het serieus zoeken of ik nu op het voetpad liep, op een straat, of er een verhoging was ergens, ben een paar keer op het nippertje aan een serieuze valpartij ontsnapt, maar er werd geen enkele training overgeslagen.  Enkel de fartlek van zondag werd vervangen door een duurloop van 15km, en de versnellingen van dinsdag gebeurden op de loopband in de fitness.  Deze morgen stond de laatste training voor mijn wedstrijdje zondag te wachten om afgewerkt te worden, normaal moest ik 10km loslopen met elke km 2 20/40 versnellingen, maar dat was heel moeilijk, op verschillende plaatsen was het spekglad, aangestampte sneeuw en daarop regen, onmogelijk om op recht te blijven.  Dus heb ik het anders gedaan, even rustig doorlopen tot ik ergens een goed baantje vond, en dan daar 10 versnellingen van 100m gedaan, en dan rustig terug naar huis, in totaal toch een 11km, toch blij dat ik thuis was, want de stevige wind in combinatie met hagel deed nogal pijn in mijn gezicht. 

    Morgen staat er het lang verwachte familiefeest op het programma, mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd en hebben daarom een hotelletje afgehuurd waar we met z'n allen kunnen feesten en slapen.  Jammergenoeg heeft onze babysit ons laten zitten en kan Herbert pas s'avonds afkomen om te eten en moet hij daarna terug vertrekken, heeeeeel jammer, want we keken al lang uit naar een beetje tijd voor onszelf.  Zondag zal ik ook vroeg moeten vertrekken want dan loop ik 12km in de eindejaarscorrida van de stad Leuven.  Ik ga echt proberen om er een lap op te geven, de trainingen verliepen de laatste weken terug goed, maar de sneeuw heeft het niet gemakkelijk gemaakt om op snelheid te trainen, maar we gaan ons best doen!!  De kriebeltjes zijn al aanwezig en zelfs mijn sportzak staat al klaar ;-).

    Ik wil ook iedereen een heeeel gelukkig Kerstfeest wensen!

    Groetjes

     

    25-12-2009 om 15:30 geschreven door Wendy  


    18-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hohohooo!!

    Mijn duurloopje van woensdag was zwaar, heel zwaar, en vrij "letterlijk" zwaar.  Vermits bijna al mijn tights in de was waren en er nog enkel 1 minder geliefd en dunner exemplaar overbleef leek het mij een goed idee om daar een joggingbroek overaan te doen.  Heeeel slecht gedacht, heb die 14km lang, elke stap echt gevoeld, zo zwaar was mijn kleding, het was vechten om mijn been omhoog te krijgen, maar de km's werden toch allemaal gedaan.  Gisteren stond er een tempoloop op het programma en deze heb ik op de loopband in de fitness gedaan (watje!!), en warm dat ik het daar kreeg .  Deze middag dan mijn beloning van de trainingsweek, 10km tegen 6min in het mooie sneeuwlandschap, heb echt genoten, maar tegen 6min ging echt niet, de snelheid lag rond de 5.30min/km.  Ik heb ook even de camerafunctie van mijn ipod geprobeerd, (mijn leiemarathonpod zoals ik hem noem ;-) en hier zie je het resultaat.  Je ziet een hoop kapellekes, dit zijn namelijk de wereldberoemde 12 kapellekes van Mol, een zalig stukje dat ik geregeld in mijn toerke probeer te wringen.   Morgen rustdag en zondag normaal gezien een fartlek training, maar als het zo blijft vriezen zal het niet echt mogelijk zijn om een brug te bestormen denk ik, we zullen wel zien hé.  Oh ja, vanaf morgen ben ik een weekje in Geel, we moeten weer eens gaan housesitten op de consiergewoning van mijn schoonouders.  Prettig weekend, en aan al de lopers heel veel succes!!!!!!

     

     

    Bijlagen:
    http://http://www.youtube.com/watch?v=d9FwwsfsY80   

    18-12-2009 om 16:41 geschreven door Wendy  


    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een tabelleke :-)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze morgen intervallen gedaan, had mij serieus goed aangekleed, met 2 tights, 2 truien, 2sjaals en 1 paar handschoenen, had zelfs mijn gezicht ingesmeerd met zo'n verwarmend zalfje .  Heb het dan ook niet echt koud gehad, enkel mijn handjes vonden 1 paar handschoenen toch een beetje weinig.  Straks nog een 7 a 8 km loslopen met 2 paar handschoenen aan ;-).

    De training was pittig maar is redelijk goed gelukt, morgen een duurloopje van 14km, donderdag een tempoloop van 10km en vrijdag een 10km zalig loslopen.

    Groetjes!!

    15-12-2009 om 11:49 geschreven door Wendy  


    14-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 14 december 2009

    Hop zi, daar gaat mijn goed voornemen om meer te schrijven op dit blogje, het is alweer bijna een week geleden.  Maar er werd goed getraind, het was een vrij zwaar weekje, woensdag een tempoloopje gedaan van 12km tegen 4.44min/km, was heel verrast dat dit mij lukte, donderdag een fartlek gedaan.  Over deze training was ik heel tevreden, heb de heuvel altijd mooi op de juiste snelheid naar boven gestormd , en ook de eerste versnellingen over 0.5km gingen tegen een mooi tempo, jammergenoeg was het dan wel op, de km's was puffen, kruchen en vloeken en werden ook veel te traag gelopen, maar ja, we hebben goed afgezien en dat was wat telde voor mij, terug voluit trainen. Vrijdag een zalig duurloopje van 13.8km gedaan en zaterdag was het rustdag (op loopvlak dan hé).  Gisteren stond er mij terug een stevige training te wachten, 2km in en uitlopen/ 10x 20/40 versnellen/ 1km loslopen/ 3x(0.5-1-0.5km tegen 3.50), na lang nadenken waar ik deze training het beste kon doen leek mij het zilvermeer zeer geschikt.  De 2km inlopen gebeurden er op de verkeersvrije asfalt, de versnellingskes heb ik op het strand gedaan (een beetje parkoerverkenning voor de corrida van lombardsijde) , en de lange versnellingen deed ik op de finse piste.  De finse piste daar is niet zo met houtsnippers, maar met een speciale rubberlaag, het loopt dus heel zacht en ontspannen.  Jammergenoeg hebben ze die piste van 0.5km niet vlak gelegd, maar zit er een heuveltje in en een stukje vals plat, maar ik heb wederom goed doorgetraind en was enkel niet tevreden over de 2de km, die ik maar in 4min liep, de laatste volledige km ging dan weer in 3.55min, de 500m-tjes gingen tussen de 3.50 en 3.55.  We zijn dus terug goed bezig en ik hoop dat ik in vorm geraak voor 27 december, maar dat is niet zo lang meer.

     Voor de rest is het hier ten huize één en al Kerst wat de klok slaat.  Vandaag de kadootjes voor ons klein mannen gekocht en mooi ingepakt onder de kerstboom gelegd, daar heb ik al spijt van zeg, heel de tijd zijn ze met de kadootjes aant schudden en constant aant vragen hoeveel keer het nog slapen is tot Kerstmis, en voor wie welk kadooke is, en hoeveel ze er mogen opendoen , er komt geen einde aan :-/.  Heb daarstraks ook nog even een 8.5km losgelopen in een winters zonnetje, zalig!!  

    Ik moet ook nog eens heel dringend een boel blogjes bijlezen, heb al mooie pr's zien passeren op facebook, maar moet al de verslagjes nog lezen, zit de laatste tijd liever in de zetel met een boek dan achter de computer, een laptop lijkt mij nog wel iets meneer de kerstman ;-).

    Doeiiiiii!!

    Oh ja, hier vind je de uitslag van de keiheuvel cross, de afstand was wel maar 5.8km dus ik heb geen 15km/u gelopen, maar heb toch een pak mannen achter mij kunnen laten .

     

    14-12-2009 om 18:41 geschreven door Wendy  


    08-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 8 december!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals velen onder jullie al weten ben ik vandaag 5 jaar getrouwd met onze Herbert, ik ben niet echt een romantisch persoon, maar iedereen mag weten dat ik ne schat van ne vent heb, dikke kus voor mijn engelke!!!

    Het weekend was weer de moeite, na de keiheuvelcross was het tijd om samen met de kindjes de laatste voorbereidingen te treffen voor de komst van Sinterklaas, schoentje zetten met een tekening, wortel en ne leffe (voor zwarte piet), vooral onze Siebe was nerveus.  De volgende morgen had ik al om 7u afgesproken met Mario en Stefke dus heb ik hun verbaasde gezichtjes moeten missen, we liepen zo'n 14.5km tegen 5.04min/km, vrij stevig voor mij, zo s'ochtends vroeg.  Toen ik terug thuis kwam, waren ze allemaal flink aant spelen, Siebe met zijn Wii spelletje, Lander met zijn lego en Sen met zijn keukentje, in de namiddag nog bezoek gekregen van mijn beste vriendin, en rarara, daar was ook de sint langs geweest, hij bracht een schitterend houten treinbaan.  Heb er gisteren serieus aan moeten puzzelen om het terug ineen te krijgen.  Gisteren was het rustdag, of het moet zijn dat je het breken van het wereldrecord, om ter snelst een grote chokolade sinterklaas opeten, ook als actie kunt omschrijven. ;-)

    Vandaag werd er 2 keer getraind, deze morgen om 6u vertrokken voor een 7km en deze namiddag intervallekes gedaan op de piste.  En ik ben er stevig ingevlogen 5x(100-200-400-200-100m) met 100m rust en tussen de reeksen 500m loslopen aan 22s/100m, ze zijn mij prima gelukt en ik voel mij weer vele beter!!  Toen ik op de piste aankwam kwam ik Mario tegen die mij een beetje probeerde bang te maken, "pittig trainingske ze", maar ik trok er mij nikske van aan ;-).

    Zoals afgesproken plaats ik het tabelleke erbij, enkel de laatste 100m staat er niet op en die ging in 19:59sec.

    Toedeloe!!!

    08-12-2009 om 14:35 geschreven door Wendy  


    05-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De blauwe kei cross!

    Zenuwen, amaai, onze Herbert heeft het weer geweten hoor, vandaag ging ik nog eens een wedstrijdje lopen!!  6km, een afstand waar ik niet zo goed blijf mee weet, en die verdomde blessure zat nog steeds in mijn kop hé, dat was mijn grote zwakheid vandaag.  Ben heel stom gestart, wou mijn eigen ritme lopen en heb de groep waar de eerste dame in liep laten gaan, maar zo kwam ik dus wel alleen te lopen hé, ik had echt even een sprintje moeten doen en aanpikken bij dat groepje, achteraf altijd makkelijk om te zeggen hé.  Ik liep dus helemaal alleen met toch wel stukken wind op kop, de laatste 2km gingen door het bos en daar kon ik de afstand tussen de vrouw en mij wat kleiner maken, maar er echt naartoe lopen ging niet.  Ook de snelheid was niet echt aanwezig, heb natuurlijk wel niet voluit getraind met mijn blessure.  MAAR die is nu verleden tijd, ik heb heel de 6km niets gevoeld, en dat wou ik eigenlijk eens testen DUS: de komende weken gaat ons Wendy er terug keihard tegenaan, zodat ik binnen 3 weken in Leuven de 12km sneller loop dan deze 6km.  Ik werd vandaag 2de Dame en liep een gemiddelde van 4.02min/km, niet slecht maar dat moet en zal beter kunnen!!  

     

    Enne, er lopen hier nog zenuwpeeskes rond hoor, de kindjes hebben hun schoentje hier gelegd en zijn natuurlijk razend benieuwd wat de sint hun brengt, rararara ;-).

    Voor de rest ga ik mijn blog  terug meer gebruiken om de tabellen van garmin te posten, ik weet dat dat voor jullie niet zo interessant is, maar ik wil er terug stevig tegenaan gaan maar zo kan ik mezelf wat beter controleren.

    Prettig weekend aan iedereen!!!!!!!!

    05-12-2009 om 19:33 geschreven door Wendy  


    02-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 02 augustus.

    Pfff, wat is het hier een drukke week zeg, onze Sen is kei-slecht gezind, is al wenend opgestaan en heeft dit eigenlijk heel de dag volgehouden, hopelijk geen ziekte op komst!  Verder is het ook Sinterklaas week op hun school, maandagavond hadden ze een briefje mee, dinsdag moesten alle kindjes een pietenmuts ophebben, woensdag een mijter, donderdag moeten ze een staf meenemen, en vrijdag helemaal verkleed als Sint of Piet.  Allé, begin maar hé, maandagavond nog serieus mogen knutselen om 3 pietenmutsen te maken, de mijter hadden ze gelukkig al in de klas gemaakt, de staf heb ik net nog in de colruyt gevonden, maar die hele sint en piet pakken daar ga ik echt geen geld tegensmijten ze.  Ik weet nog niet wat ik ga doen, misschien gewoon een grote t'shirt aantrekken dat ze zelf mogen versieren.  Ze kunnen het de ouders toch wel moeilijk maken ze!! 

    Er werd ook nog gelopen de voorbije dagen, zondag even rustig gaan loslopen (genieten!!), maandag naar de fitness en gisteren een fartlek die eindelijk nog eens schitterend is verlopen, alle snelheden mooi gehaald en nog eens diep gegaan!! Dat deed deugd!!  Ik kijk dus ook al uit naar mijn wedstrijdje zaterdag!!  Vandaag moest ik 9km tegen 5min lopen, maar toen ik thuis kwam van'tschool stond Herbert hier klaar om een toertje te gaan lopen, hij is terug helemaal genezen van zijn klierkoorts, tja dan kan je niet anders dan samen te lopen hé.  Ik heb hem na 6km thuis afgezet en dan nog een toerke van 3km gedaan tegen het opgelegde tempo.  Morgen staan er nog eens van die korte intervallekes op het schema, kei-leuk!!

    Ideeën voor een zwarte piet pak, laat mij zeker weten!!!

    Groetjes!!!!!!

     

    02-12-2009 om 18:39 geschreven door Wendy  


    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 28 november.

    Het is weeral een tijdje geleden, maar we hebben deze week toch goed getraind hoor!  Vooral donderdag was pittig, 8x1km tegen 4min stond op mijn schema, pfff en dat met zoveel wind!  Maar we hebben toch goed ons best gedaan, de snelste was 4.01min en de traagste was 4.05min, vooral die laatste was afzien, zo moeten vechten tegen de wind vraagt veel energie en op het laatste waren de benen dan ook leeg, maar ik was toch tevreden hoor.  Verder voel ik mij de laatste tijd ook zo onzeker, waarschijnlijk door die blessure, heb het gevoel dat ik niet meer zo diep kan gaan op training als vroeger, daarom dacht ik erover na om naar een atletiekclub te gaan, maar ik wil natuurlijk mijn schema's met Mario niet opgeven en ook mijn vrijheid wou ik niet kwijt.  Hier in Mol is een prima atletiekclub maar jammergenoeg is het daar echt wel de bedoeling dat je de club volgt, hun opgelegde wedstrijden loopt en hun trainingen volgt en daar heb ik nu echt geen zin in, is ook heel moeilijk te combineren met mijn gezin.  Dus moet ik gewoon terug wat harder worden, ik denk dat een wedstrijdje lopen daar zeker mee zal helpen, eens zien hoever we nu staan.  Daarom zal ik volgende week starten aan de blauwe kei cross hier in Mol, een wedstrijdje van 6km, ik hoop dat de benen er klaar voor zijn.  Verder heb ik ook de hulp ingeroepen van Mario, dinsdag gaan we eens samen een fartlek training doen, ik kijk er al naar uit, al zal het afzien worden denk ik ;-).  Vandaag ben ik naar mijn schoonouders in Geel gelopen, zo'n 16km, en het ging echt heel goed, zelfs met de wind die constant draaide, ik moest maar 10km tegen 5min lopen en de rest opt gemakske, maar het liep zo soepel dat ik precies niet meer kon vertragen, de 16km liep ik net tegen 5min/km en de hartslag zat op 161 bpm wat voor mij vrij laag is.  De conditie zit dus zeker niet slecht, ben echt eens benieuwd naar zaterdag, en eerlijk gezegd zijn de kriebeltjes nu al een beetje aanwezig .

    28-11-2009 om 20:04 geschreven door Wendy  


    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 22 november

    Na dinsdag werd er nog goed getraind, woensdag was het rustdag, donderdag 10km en vrijdag fitness +10km gelopen samen met Benny.  Ik ben ook gestopt met de kiné, de oorzaak is ook gevonden, blijkbaar waren mijn hamstrings verkort, goed stretchen is dus de boodschap.  Het was heel duidelijk te zien: eerst voorover buigen en je tenen proberen te raken, ik geraakte echt niet ver, was precies een stijve hark, en daarna heb ik samen met de kinesist mijn hamstrings gestretched, om dan nog eens opnieuw mijn tenen proberen te raken, en nu kon ik zelfs mijn handen op de grond krijgen.  Vreemd, maar ik ben wel heel blij dat er een oorzaak lijkt gevonden te zijn.  De 10km met de Benny erna liepen ook bijna pijnloos!!  Zaterdag was het dan terug rustdag, we trokken met onze kindjes naar de intocht van de Sint, die kwam in Mol aan met de stoomboot, vooral onze Siebe heeft genoten van dit namiddagje, de andere waren toch nog een beetje bang van die oude man ;-).  Vandaag was het hoog tijd om er nog eens stevig in te vliegen, en ik had er zin in!!  We konden de voorbije dagen ook terug onze short uithalen en dat loopt toch net iets prettiger.  Onderweg naar mijnen heuvel kwam ik al bordjes tegen van een mbk tocht, ik hoopte nog dat dat niet aan mijnen heuve zo zijn, maar natuurlijk zat die midden in het parkoer.  Al snel zag ik het voordeel van die mbk-ers in, ik zou ze als haas gebruiken ;-).  Dus 10 keer de heuvel opgelopen achter zo'n fiets, heel leuk en ook motiverend, van mij mag daar elke week zo'n tocht zijn.  Dan stonden er nog een paar versnellingen op het programma, deze wou ik wel zonder de mbk-ers doen, maar dat bleek haast onmogelijk, overal passeerden die.  Toen ik even langs de kant ging om een hele groep door te laten, kreeg ik nog een "yow" van Tom Boonen, die nog even aant trainen was voor zijn veldrij wedstrijd volgende week hier in Mol.  Ik ben wel heeeeeel blij van deze training, heb niks pijn gevoeld vandaag en had echt zin om er terug stevig tegen aan te gaan, het zit dus terug goed!  En ook nog even een compliment geven aan Mario, had vrijdag mijn bestelde cake van run for paraguay gaan ophalen en die was vreselijk lekker, heb er mij bijna ziek aan gegeten .  Prettige avond nog!!

    22-11-2009 om 18:40 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs