Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heist
    www.bloggen.be/heist
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 12 augustus.

    Pff, het zijn drukke tijden zo een grote vakantie ;-).  Gister ochtend rolde ik uit mijn bed om 9u en het leek nog veeeels te vroeg, ook de benen voelden heel zwaar aan, dus besloot ik maar om een rustdagje in te lassen en een beetje lui thuis rond te hangen, we hebben ook nog even een wandelingetje gemaakt met de bengeltjes en dat heeft mij deugd gedaan.  Gisteravond op tijd het bedje in en deze morgen voelde ik mij terug helemaal herboren, na nog wat huishoudelijk werk trok ik naar de piste voor mijn intervallen, ik had er zin in, maar was er wel een beetje bang voor, 4 reeksen van 400m-600m-1000m is geen licht trainingske hé, maar het ging hartstikke goed en ik liep ze allemaal onder de 3.50min/km.  Wat ik steeds heel raar vind is dat de 400m bij mij steeds de traagsten zijn en de km loop ik altijd het rapst, een goed teken voor een (toekomstig) marathonloopster zeker?  De training verliep dus heel goed, dat geeft vertrouwen voor de 10M van zondag.  Deze namiddag nog wat gaan dobberen in het zwembad van Geel, niet echt mijn favoriete bezigheid, maar als je dan ziet hoeveel plezier ons klein mannen hebben dan ammuseer ik mij ook wel.   Morgen en vrijdag staan er dan zo van die echte marathontrainingen op het schema, 4x3km tegen marathontempo en een wisselloopje, en zondag hoop ik echt in topvorm te zijn want ik begin er zin in te krijgen.  Groetjes!!

    12-08-2009 om 19:15 geschreven door Wendy  


    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 9 augustus 2009

    Vrijdag een hele leuke dag gehad in plopsaland indoor te Hasselt, ik ben op alles geweest ;-), het is dan ook echt een pretpark voor de kleinsten, ons mannen hebben zich heel goed vermaakt, door het warme weer was het er helemaal niet druk en moesten we nergens aanschuiven.  Zo heb ik wel een 6 keer na elkaar op springende kikkers gezeten met Sen, 4 keer op eenden, 5 keer op de rollercoaster,...  De dag werd dan afgesloten met een bumba show en daarna vlug naar huis, Herbert moest nog wat werken en ik moest eigenlijk ook nog trainen, maar het werd vrij laat en ik had echt geen zin meer!  Dan maar zaterdag voor Herbert vertrok voor zijne vroege gaan trainen, zo was ik dus al om 5u op pad, vind dit eigenlijk de minst leuke periode om te lopen, waren veel fuifbeesten op weg naar huis en ik moet zeggen dat ik mij niet alles momenten even veilig voelde, was blij dat het licht werd.  Maar ik heb toch zo'n 13km gelopen.  Daarna moest er eens een dagje wat bijgewerkt worden en stond er poetsen, wassen en eten maken op het programma  voor de rest van de dag.  

    Deze morgen had ik dan rond 7u30 afgesproken met Stefke en zoals altijd was hij goed op tijd en waren we om 7u30 op weg voor een duurloop van 25km, deze afstanden heb ik nog niet veel moeten lopen dus was het even zoeken naar een geschikte route, maar ik denk dat het wel goed zat, ik vond het toch een leuk toerke.  Onderweg nog eens een gelleke van born getest, en deze week ga ik eens naar de sportwinkel voor wat andere gellekes in te slaan.  Het was een stevige loopweek deze week, en ik heb weer een nieuw record, deze week liep ik maar liefst 96 km.  De marathon komt dan ook al heel dichtbij hé, maar we zien het nog helemaal zitten.  Ik zal straks eens zien of er mooie fotokes getrokken zijn in plopsaland en dan zet ik ze hierbij!  groetjes!!!

    09-08-2009 om 11:08 geschreven door Wendy  


    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Still the same!

    Tja, de trainingen verlopen goed, zondag een lange duurloop gedaan met Benny en Steffan, er werd leuk gepraat over verschillende onderwerpen, geregeld kwam toch de dodentoch terug ter sprake, de uitdaging van Steffan en Benny.  We hebben het natuurlijk ook gehad over onze Mario, hij wordt gemist hoor hopelijk kan hij snel de training hernemen en dan kunnen we  nog eens een duurloopje met z'n vieren doen, hij kan ook veel beter een tempo aanhouden. Ma en wo werd er ook getraind maar een beetje rustiger om krachten te sparen voor woensdag, gisteravond heb ik langs het kanaal 8 lange versnellingen afgewerkt van 1km, deze moesten tegen 4min, de traagste was 3.57min en de snelste was 3.52min, in orde dus!

     En deze morgen rond 7.30u was ik al op pad om 22km af te leggen, heb ook een gelleke uitgetest in functie van de marathon, het was een gelleke van born, de smaak is heel chemisch vind ik, maar het blijft totaal niet op de maag liggen en dat heb ik met de squeezykes wel voor, het pakje scheurt ook veel makkelijker open dan de squeezy, en ik voelde mij terug helderder worden, lijkt mij dus een heel goed gelleke, maar ik ga het nog een paar keer testen.  Na mijn thuiskomst zijn we naar het zilvermeer getrokken, onze mannekes hebben hun supergoed geammuseerd en liggen nu al in bed te ronken.  Ze weten nog niet dat we morgen nog een grote verassing voor hun in petto hebben, we gaan morgen naar plopsaland!!!  Maar sst, niets verklappen hé ;-).  Verder komen er ook al terug wat kriebeltjes opzetten voor de 10M van haacht volgende week, ik heb dat altijd, volgens mij gaat dat nooit minderen, en het gekke is, net voor de start dan kom ik helemaal tot rust, soms begin ik zelfs te geeuwen . Aard vant beestje zeker??  Maar eerst kan ik zondag nog supporteren voor Bartje die de cityduatlon in Geel gaat lopen/fietsen, ik kijk er al naar uit!!!

    Prettig weekend voor iedereen!!!

    Groetjes

    06-08-2009 om 18:55 geschreven door Wendy  


    01-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 1 augustus.

    De eerste training van de maand zit erop!  Een fartlekse, 10x de heuvel bedwingen en na even los te lopen nog 3x500m tegen 3.40min/km met 500m rust tussen, dit lukte prima, ze werden tegen zo'n 3.35min/km gelopen dus we zijn weer tevreden.  De heuvel was weer iets minder, maar als ik mijn tijd meet tussen de twee merktekens die de plaatselijke atletiekvereniging heeft aangebracht (100m) dan haal ik de tijden wel maar de garmin laat mij nog een stukje verder lopen en dan kom ik er niet.  Pff, ik trek er mij niks van aan, heb goed mijn best gedaan en dat telt!  Morgenvroeg heb ik afgesproken met Stefke en Benny om 20km te lopen, het wordt dus terug vroeg opstaan morgen, maar als de regen een beetje meevalt zal het wel een hele gezellige boel worden.  

    Verder ben ik ook bezig om van mijn langste duurloop (zo'n 32km) een feestje te maken, ik denk erover om deze te lopen in Halle tegen Brussel, mijn geboortestreek, er woont daar nog wat famillie van mij die ik graag nog eens wil terug zien, maar dat moet nog allemaal geregeld worden, we zien wel hoe dat loopt, altijd leuk om plannen te maken!

    01-08-2009 om 21:17 geschreven door Wendy  


    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 29 juli 2009.

    Nu moet ik even denken wat er de voorbije dagen gelopen werd, maandag even snel 6km losgelopen, ik had maar een halfuurke de tijd, maar heb er toch nog 2 minuutjes afgepitst om een rond aantal km's te hebben ;-).  Gisteren werden mijn oudste zoontjes om 9u verwacht in de sporthal om 1.5u te kleuterturnen, ideaal dus voor mij om ondertussen mijn intervaltraining in de benen te steken.  Net als vorige week moest (allé mocht) ik 10x800m lopen tegen afwisselend 3.40-3.50min/km.  Ik heb het geprobeert Mario, maar dat lukt mij dus niet hé, voor zo'n training heb ik echt nen tempomaker nodig.  Ik vloog er de eerste direct in en loop deze tegen 3.42min/km, niet gelukt dus, de volgende nog wat heviger vertrokken en deze ging dan tegen 3.35min/km, weer niet gelukt en nu was ik echt ook moe, dju ik moest er nog 8 doen.  Dan maar even de intervallen op gevoel verder afgewerkt, de rest ging dan tegen zo'n 3.44-3.45min/km, en die laatste was er echt te veel aan, maar natuurlijk hebben we die ook nog afgewerkt en die ging dan zelfs tegen 3.42min/km. Nog even in Mol gaan loslopen want zo toerkes draaien al loslopend op de piste is veel te saai voor mij.

     Deze morgen liep mijn wekkerke hier weeral vroeg af en om 8u vertrok ik met mijn fietske richting Stefke, hij zou mij tegemoed lopen, maar ik had een vermoeden dat hij met het oog op de dodentocht een echte lange duurloop wou doen, en ik moest volgens mijn schema maar 10km loslopen en wou mij hier wel wat aan houden.  Mijn fiestke zo'n 2.5km van huis op slot gezet (zo spaarde ik toch al 5km uit) en verder gelopen, na 2km kwam ik Stefke al tegen, en kon het tetterloopke beginnen!  Het was heel gezellig en de kilometers raasden voorbij, voor ik het wist stond ik terug aan mijn fietske met 16km in de benen aan een gemiddeld tempo van 5.34min/km.  Waar ik heel blij van ben is dat ik gelopen heb tegen een gemiddelde hartslag van 135 bpm, voor mij is dit zeer laag en zo merk ik duidelijk dat ik progressie maak, altijd leuk om te merken!!

    Morgen is het looprustdag want ik trek met mijn zoontjes eens naar de zoo!!  Vrijdagmorgen kan je als je zin hebt, s'morgens heel vroeg in Mol een zottin een wisselloopje van 15km zien doen, ik heb namelijk maar tijd tot 8u om mijn training af te werken, lang leven de vakantie!! ;-)

    29-07-2009 om 21:31 geschreven door Wendy  


    26-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 25 juli 2009

    Na de intervallen van woensdag volgden er wat rustigere trainingen, zaterdag nog een vetloopje gedaan van 17km en eigenlijk totaal geen last gehad van de honger, nochtans was mijn maag serieus aant grommen toen ik vertrok ;-).  Deze morgen had ik met Stefke afgesproken, hij zou mee mijn fartlec training doen.  Het was voor mij de eerste keer dat ik een stevigere training met twee deed, en het is super meegevallen.  Het eerste deel van de training bestond uit 10 keer de heuvel op tegen 3.40min/km, dit lukt mij dus nooit, hoe hard ik ook mijn best deed, maar vandaag nam Stefke de kop en haalde ik toch al 3.50min/km, ik dus heel tevreden, merci Stefke!!!!  Daarna 1km loslopen en dan nog 6 keer 500m tegen 3.50/km met 500m rust tussen,  ook dit deel werd perfekt afgewerkt, ik ben mijne haas aant trainen voor in Mol hé ;-).  Een heel geslaagde training vandaag, deze week heb ik in totaal 86km's gelopen, een nieuw record voor mij, en dit record zal waarschijnlijk heel snel sneuvelen ;-).  

    Na de training heb ik mij snel klaargemaakt en vertrokken we, gewapend met picknick, naar het zilvermeer!  De kindjes konden hun uitleven bij het water, ik kon zandkastelen maken en Herbert kon wat slaap inhalen, iedereen gelukkig dus .  







    26-07-2009 om 21:42 geschreven door Wendy  


    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De intervallekes!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Net terug van intervaltraining mét toeschouwers ;-).  Moest ze lopen tegen 3.50min/km en dat is dus gelukt, volgende week moeten ze nog sneller, maar dat is een probleem voor volgende week hé ;-).

    Groetjes

    22-07-2009 om 11:50 geschreven door Wendy  


    20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kop is eraf!

    Voor diegene die het nog niet zouden weten, er resten nog maar 8 traininsweken tot de marathon.  Ik kreeg al dikwijls de opmerking van, je bent zeker al serieus aant trainen nu?  Maar ik zat dus eigenlijk na Dwars door Geel in een rustigere periode.  Daar komt vanaf vandaag verandering in!  Vandaag heb ik een mooie toerke gedaan door achterbos(gehuchtje van Mol), 12km tegen 5.30 met elke km 2 keer 40/60 versnellingen, zo kwam ik thuis met 19.5km in de benen!  Eindelijk kan ik aan de voorbereiding beginnen van iets waar ik al zoveel jaar van droom.  We zijn dus supergemotiveerd, morgen een 9km lopen tegen 5min/km en dan woensdag intervallekes doen terwijl de oudste kindjes kleuterturnen hebben.  We vliegen erin!!! U vliegt toch ook ;-).

    20-07-2009 om 19:41 geschreven door Wendy  


    15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 15 juli.

    Awel ik ben blij dat ik zit!  Deze morgen al om 6u opgestaan want ik had om 7u afgesproken met Stefke om a toerke te gaan lopen.  Er werden zo'n 18km'kes afgelegd aan een zalig tempoke van gemiddeld 5.39min/km, er kon dus makkelijk weer wat bijgepraat worden, en dat hebben we dan ook gedaan.  Het voordeel van zo vroeg te trainen is dat je je daarna nog een hele dag kunt uitsloven in het huishouden, en dat heb ik gedaan ook, het was nodig, zelfs onze goudvisjes zijn aant genieten van hun proper omgevingske!  Morgen trekken we eens een dagje naar bokrijk en gaat er een wisselloopje van 8km gelopen worden, vijdag kan je mij terugvinden aan den heuvel int bos voor een fartlec training, en zaterdag nog even een snelle duurloop van 12km.  En dan zit de "rustigere" periode erop, dan beginnen de zwaardere trainingen voor de marathon en voor de 10M, en nu maar hopen dat we niet te maken krijgen met die mexicaanse griep hé!

    15-07-2009 om 19:02 geschreven door Wendy  


    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een piepklein dipje!

    Woensdag nog een mooie intervaltraining gedaan op de nieuwe lunars, en ze zijn dubbel en dik goedgekeurd, zalige schoentjes!  Donderdag waren de kindjes bij de oma en had ik echt geen zin om te gaan lopen, wou liever lekker lui in de zetel hangen met pizza en chokolade, mijn gewicht zat ook alweer op een dieptepunt en ik dacht dat zo snel terug een beetje naar boven te krijgen, natuurlijk lukte dit niet want ik had last van mijn maag en de volgende dag werd er enkel wat vis en rijst gegeten.  S'morgens 16km gaan lopen samen met Herbert en s'namiddags voelde ik mij terug zo lui, ben zelfs in slaap gevallen, vreemd!  Gisteren stond er een vrij zware training opt programma, maar ik had er echt geen zin in, het regende ook en heb dan maar de training van zondag gedaan, een wisselloopke van 8km, zalig gewoon, lekker genieten in de regen, en ik kwam frisser dan ooit terug thuis!!  Die lange training ga ik vandaag of morgen doen, hangt een beetje van't weer af, ik zit er niks mee in dat het regent maar als er moet gewandeld worden tussen versnellingen heb ik het liefst droog weer, anders koel je zo snel af hé.  Ik voel mij momenteel ook terug fitter, en de weegschaal die wijst nog steeds een beetje te veel naar onder, maar ik zal proberen om mijn gewicht met pasta en voedzamere dingen naar boven te krijgen, ik heb even echt geen zin meer in rommel!  Volgende week is het even een rustigere week op loopvlak om er dan volledig in te vliegen, de marathon komt dichterbij!  Prettig weekend nog!!

    Update!!

    Het dipje is al helemaal verleden tijd, ben net terug van de lange training: 2km in en uitlopen/ 10x 40/60 versnellingen/ 8x 1km tegen 4min.  En ze is helemaal gelukt, de snelste km deed ik in 3.49 en de traagste juist op 4min, en ik heb er nog van genoten ook!   Het regende wel int begin maar daarna scheen het zonneke, dus heb ik even mijn jasje langs de kant gelegd, natuurlijk kwam ik na 1 versnelling al ne vent tegen die mij passeerde met mijn jasje in zijn handen, dat lag daar zomaar zei hij, ook mijn drinkbus had hij maar meegenomen ;-), gelukkig kwam ik hem nog tegen!!!

    12-07-2009 om 19:45 geschreven door Wendy  


    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My new best friends ;-).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag nog eens naar de nike shop getrokken en zielsgelukkig thuisgekomen met de nike lunarglide's, ben eens benieuwd wat we weer allemaal samen gaan meemaken, ze zullen mij (na natuurlijk aan strenge criteria voldoen te hebben) mogen vergezellen tijdens de leiemarathon, en we zullen ongetwijfeld nog veel andere mooie dingen meemaken, ik kijk er al naar uit ;-).  Ik heb de voorbije dagen echt niet stilgezeten, zaterdag een lange versnelling training gedaan langs het kanaal, goed voor een training van 20km, zondagmorgen 16km losgelopen en maandagmorgen 12km gelopen in 56 min.  Deze morgen maar een 3km losgelopen, het was eigenlijk rustdag, maar moest mijn fiets nog gaan ophalen in Balen, dus toch maar even de loopschoentjes aangetrokken .  

    Dan nog even over the classic in Tessenderlo!  Ik had het geluk dat ik met Benny kon meerijden, zoeens een wedstrijdje meemaken als toeschouwer is ook wel eens leuk hoor.  Toen Benny plaats zocht in het startvak ben ik naar de opwarming van de toplopers gaan kijken, ik probeer altijd wat bij te leren over de loopsport dus ik vond het heel boeiend om te zien.  En wat een snelheden die mannen en vrouwen al halen gewoon tijdens de opwarming, ik was één en al bewondering.  De start was ook indrukwekkend, als een bende briesende stieren kwamen ze op mij af, ik stond mooi achter de afrasting maar moest toch een stapje opzij zetten, de start is ook de enige foto die gelukt was, voor de rest is mijn kodakske een beetje te traag.  Ze passeerden twee maal op de plaats waar ik stond en daarna was het spurten naar de aankomst om de eersten te zien aankomen, heb zelfs even mijn schoenen uitgedaan want die liepen niet zo snel ;-).  Net op tijd om Hans Janssens te zien aankomen, zo ne lange smalle dat dat is, en blijkbaar zal hij een hele grote concurrent worden voor vele webloglopers want hij loopt in oktober In Eindhoven de marathon ;-).  Even later kwam dan Veerle Dejaeghere eraan, ik ben niet lesbisch hé, maar die heeft echt een vree schoon lijf, zo gespierd en strak, ik denk dan maar in mijn eigen " die heeft ook nog geen drie kinders gekregen hé ;-)"  maar allé, het is haar gegund, een hele lieve en sympathieke vrouw, ook Isabelle sluysmans is iemand waar ik naar op kijk, die liep in tweede positie, en is zo'n vrouwtje waaraan je echt niet ziet dat dat een toploopster is, tot ze voorbij komt, wat een snelheid wat een souplesse, echt top!!  Ik denk dat ik met mijn tijd van verleden week in Geel hier, nog niet in de top 10 had kunnen staan, vind ik niet erg hoor!!  En dan was het wachten op Benny, hij wou rond de 41min lopen en was niet echt in vorm (pas op als Benny dat zegt!!), ik schrok dan ook toen hij de pist kwam opgevlogen rond de 38min, hola manneke, ik kon niet anders dan ook maar vlug even een sprintje te trekken om de aankomst te kunnen zien, ik riep hem nog dat hij moest lachen voor de foto en hij kwam aan in 38min 38 sec zelf gemeten!!  Jaja, hij is terug in vorm, en ik heb mijne haas terug ;-).  

     





    07-07-2009 om 22:59 geschreven door Wendy  


    03-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogzomer!

    Pff, ik probeer niet te veel te klagen over het weer, maar vandaag gaat het mij toch niet goed af hoor, veels te warm!!  Toch blijft mijn minst favoriete weer sneeuw, want dan kan je haast niet lopen, nu gaat dat wel, je moet enkel het juist tijdstip eruit zoeken.  Dinsdag nog even rustig een 8km loslopen, deze liep ik rond 6u s'ochtends en woensdag vertrok ik rond 19u naar de piste voor 10x100m en 10x200m intervallen, lang geleden dat er zo'n korte intervallen gedaan werden dus ik keek ernaar uit, en wat gebeurt er dan??  Dan loop je die natuurlijk veel te snel, shame on me, ter verdediging wil ik even vermelden dat er een jonge kerel aant sprinttrainen was, dan wil je natuurlijk niet onderdoen hé, al heb ik dat wel gedaan ze ;-).  Gisteravond een 15km wisselloopje gedaan 1km loslopen en 2km tegen 4.45min/km, het was zeer warm moet ik zeggen, woensdag had ik niet veel last van de warmte maar gisteren amaai ze, zalig al die mensen die hun gras aant sproeien waren, kon ik even onder de sproeier  lopen .  Met het oog naar de marathon in September was ik ook al een tijdje aant nadenken over welke schoenen te dragen, mijn wedstrijdschoenen lijken mij helemaal niet verstandig om aan te doen op een eerste marathon, dus besloot ik om nog eens een bestellingske bij ons moeder te plaatsen voor de nieuwe nike lunarglide, heb al zoveel goeds gehoord over deze schoen, ben echt benieuwd en kijk al uit naar de eerste training!!  Morgen staat er nog een pittige training te wachten op mij en zondag een zalig 16km duurloopje.  Maandag ga ik ook naar de Tessenderlo Classic, om Benny en de andere webloggers aan te moedigen en een glimp op te vangen van enkele vrouwelijke toploopsters, laat mij maar even weten wie er allemaal komt zodat ik niemand vergeet aan te moedigen!

    Groetjes!!

    03-07-2009 om 14:02 geschreven door Wendy  


    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En we gaan terug verder!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dwars door Geel heeft toch voor wat commotie gezorgd, vooral bij onze pa, die is er nog altijd niet goed van ;-).  Deze morgen de krant gaan halen want ik was nu toch wel benieuwd naar de tijd die ik gelopen had.  De officieële tijd was 38.44min over 10.1km maar ik geloof nooit dat hij effectief 10.1 was, ik hou het op 10km als ik zo mijn km'tijden op de garmin bekijk kan het goed zijn dat ik gemiddeld 3.52min/km gelopen heb maar geen 3.50min/km, stom dat ik ben vergeten af te drukken, maar ik was nogal overdonderd toen ik aankwam .  Wel ja, het is altijd leuk om een verassing genoemd te worden hé, zo ben ik ook op deze aardbol terechtgekomen ;-).  Gisteren een zalige 16km gelopen met Herbert, echt genoten, vandaag rustdag en morgen nog even rustig loslopen om er dan dinsdag terug stillekes mee te beginnen.  De komende weken gaan even wat rustiger zijn, maar daarna begint de voorbereiding op de 16M en ook al een beetje op de marathon.  Heb de opdracht gekregen van Mario om even iedereen te vertellen dat ik de leiemarathon meer loop als verkenning, nog niet echt voor een tijd, ik weet ook nog niet of ik wel geschikt ben voor lange afstanden, wie weet kom ik over de finish op  Mario zijne rug .  Iedereen bedankt voor de felecitaties, dat doet deugd!!  Heb zelfs een reactie gehad van Leen Leysen, de tweede dame in Dwars door Geel, en heel lief en vriendelijk meisje die ook een blogje heeft, voor de geïnteresseerden hier is het.

    Groetjes en geniet van het zonneke!!

    29-06-2009 om 15:51 geschreven door Wendy  


    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Geel.

    Gisteren rond 16u30 stapten we op de bus richting Geel, de zenuwkes waren volop aanwezig, Geel was zo een beetje het doel geweest van de voorbije weken en er werd ook hard voor getraind.  Nadat we in de inschrijvingen mijn startnummer en de kindjes hun t'shirts waren gaan ophalen, was het tijd voor een picknick, en zo kon ik al even kennismaken met Jess, die er helemaal klaar voor was, maar nogal schrik had van het weer, het was ook wel heel warm.  Na het nuttigen van a boke met kippewit, hup naar de start van de chiquita run, ik zou samen met Lander 1km lopen, Herbert liep samen met Siebe die er duidelijk veel zin in had!  Het startschot en weg waren we, we liepen direct helemaal laatst maar werden serieus aangemoedigd en je merkte dat hij daarvan genoot, met een smile op zijn gezichtje heeft hij die km helemaal uitgelopen met maar 2 keer te stappen en de laatse 300m nog te versnellen, het is een diezelke juist gelijk zijn mama ;-).  

    Aan de finish snel de famillie opgezocht schoenen gewissseld en naar de afspreekplaats met de bloggers gelopen, er stond al een vrolijke bende te wachten, Mario, Peggy en de kindjes, Dirk, Stefke, Gert en onze Kaat waren al ter plaatse ietske later was Benny er ook!  Na eerst even Jess te zien vlammen (heeft er daar weer een ferm lap op gegegeven, en heeft de 5km onder de 25min gelopen!!), zijn we gaan warmlopen op het parkoer.  Daarna snel naar de start, Gert zou mij mee naar voren brengen en heeft dat ook gedaan, mercikes Gert!!!  En dan het startschot en lopen!  Ik had direct een snelle dame in het oog en mijn plan was om daar bij te blijven, maar ik voelde dat ik meer kon, dus stak ik haar met een bang hartje toch voorbij (die pakt mij straks wel terug dacht ik), toen zag ik nog een dame lopen, die ook ingehaald en na 3km kreeg ik nog een dame int vizier, even getwijfeld maar toen dacht ik van foert, ik ga ervoor en we zien wel waar we geraken!  Dus stak ik deze ook voorbij en liep vanaf dan met zo ne fietser voor mij met eerste dame op.  Overal werd ik aangemoedigd, de eerste doortocht was dan ook heel grappig, dit hadden mijn supporters nooit gedacht ging er bij mij om, en inderdaad, ik hoorde heel verbaasde "Wendy's" ;-).

    Ik wist wel dat het knokken zou worden om deze positie te kunnen houden, ik mocht zeker niet vertragen want die dames die ik achter had gelaten waren zeker niet de eerste de beste.  Na de 1e doorkomst begon te warmte mij wel te pakken en had ik ook heel veel dorst, ik was dan ook ongelofelijk blij toen ik een flesje water in mijn handen had, maar toen begon ik echt af te zien, het was nog 2.5km en ik wist dat ik niet echt mocht vertragen, dus gewoon door blijven lopen op karakter, het enige wat ik nog zag was die fietser voor mij, die zou niemand mij nog afpakken.  De laatste km heb ik nog proberen te versnellen, ik verwachtte die dames nog terug, maar ik liep door het lint als eerste en de 2de was toch nog zo'n 20sec achter mij.  Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat ik super fier ben op mezelf dat ik volgehouden heb!  En dan mochten we naar het podium, hier had ikeen beetje schrik voor, dat podium stond dan ook nog eens op een podium op een grote markt met best wel veel volk, dus nam ik snel onze Siebe mee die dat echt geweldig vond!  Ik kreeg veel reacties zo van "wie ben jij" en werd ook afgeroepen als een verassing ;-).  Het was een leuke ervaring!!  

    Dit had ik allemaal niet kunnen meemaken zonder de schema's van Mario, ik ben hem dan ook heel dankbaar daarvoor!!!  En natuurlijk niet zonder de steun van mijn famillieke, mijn man die er altijd voor zorgt dat er tijd is om te trainen, het is een man uit duizend, Merci Engel!!

    En natuurlijk ook dankzij de bloggerkes die mij altijd met raad en daad bijstaan, er is gisteren weer eens gebleken wat een tof en snel groepke we zijn, iedereen heeft prachtige tijden gelopen in deze hitte, en het terraske erna was supergezellig!!

     







    28-06-2009 om 08:20 geschreven door Wendy  


    25-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn er klaar voor!

    Ziezo, de laatste trainingen zitten in de benen, gisteren om 6u (jaja, s'ochtends) vertrokken voor een zalige 10km loslopen, en vandaag dan de gebruikelijke 12km loslopen met 10x100m versnellen tussen, het schema is weer helemaal afgewerkt, ik voel mij fris en monter en hoop dus op een mooie tijd tijdens Dwars door Geel deze zaterdag!  Het zal een hele gezellige avond worden, eerst loop ik om 18u30 mee in de chiquita kids run (1km) samen met Lander, dus moest je ons zien, moedig dan ons Landerke maar wat aan hé, da ventje is nog maar 3.5j, maar zo gemotiveerd!  Daarna zal er met mij niet veel meer aan te vangen zijn vrees ik, om 18u45 nog even een groepsfoto trekken en dan focussen op de start en een goede startplaats.  (Precies een jaar geleden liep ik mijn eerste wedstrijdje in Mol, ook een 10km, maar schrik dat ik toen had, vooral schrik om laatst aan te komen. Ik had  nachtmerries dat iedereen al alles aant opruimen was toen iknog moest aankomen, gelukkig was dat niet het geval en liep ik deze in een mooie tijd van 48min. maar ik zal toch altijd een zenuwpees blijven voor een wedstrijd.)

    En naderhand breid ik er nog een aprés-runneke aan vast, om 21.20u werd er afgesproken aan de kleedkamers om er gezamelijk nog éné te gaan pakken, ik kijk er wel naar uit, meestal moet ik meteen na de wedstrijd naar huis, maar ons moeder mag nog een chocomelkske gaan drinken ;-).

    Ik kijk er naar uit om de leuke bloggers nog eens terug te zien, dus hopelijk tot zaterdag!!!!!!

    En voor de rest, duimen hé!! ;-)

    25-06-2009 om 18:33 geschreven door Wendy  


    23-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallekes!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Net afgewerkt: 2km in en uitlopen / 5x(200-400-800m tegen 3.40min/km met 1min rust) tussen de reeksen 500m joggen.  Zalige training, dit doe ik veel liever dan 10x een afstand, en ze ging schitterend, nergens echt heel diep moeten gaan.  Dat geeft vertrouwen voor zaterdag in Geel!  

    23-06-2009 om 10:31 geschreven door Wendy  


    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DNF :-(

    Hoikes!!!

    Het is al even geleden maar is is nog duchtig verder getraind deze week;

    Donderdag heb ik 8km loslgelopen met elke km 2x 40/60 versnellingen

    Vrijdag was dan de zaligste training van de week, 14km tegen 5.30min/km, puur genieten was dat!

    Zaterdag was het rustdag

     

    En dan vandaag: deze morgen om 8u30 vertrokken voor een vrij zware training, 2km in en uitlopen/ 10x40/60 versnellingen / 3x (1-2-1km tegen 4min met 2min rust) tussen de reeksen 5min rust.  Ik had een beetje angst voor deze training, maar die eerste reeks ging echt vrij goed, bij de tweede voelde ik mijn benen wel en die 2km werd maar tegen 4.02min/km gelopen, maar bij die laatste km ging het mis, het begon te gieten, maar echt niet normaal, ik was op enkele seconden kletsnat, toch maar mooi die km afgewerkt maar dan?  Ik kon de training gewoon verder afwerken maar ik had bang dat ik zou afkoelen tijdens de rustperiodes, of ik kon tegen een pittig tempo naar huis lopen zodat ik goed warm bleef.  De longontsteking in januari deed mij kiezen voor de 2de optie  en zo heb ik de 7.5km die mij nog restte van mijn huisje  tegen 4.45min/km gelopen.  Was van plan om die laatste reeks deze avond nog te lopen, heb nog nooit opgegeven tijdens een training en ik moet zeggen dat het  geen leuk gevoel is, maar na overleg met de coach blijkt het toch een goede training geweest te zijn en is het echt niet nodig om die laatste reeks nog te lopen.  Thuisgekomen kon ik onmiddelijk in het cakebeslag vliegen, Siebe viert morgen zijn verjaardag op school, hij verjaart nl in de grote vakantie, dus moet er getrakteerd worden.  Na de cakejes werden we opgehaald door mijn mama om bij haar int dorp naar de Kermis te gaan, natuurlijk werd de namiddag nog afgesloten met een heerlijke maaltijd, mercikes mama!!!  

    Groetjes!!!!!

    21-06-2009 om 19:34 geschreven door Wendy  


    17-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Coach, ik heb afgezien ze!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maar het is buiten die 2 keertjes wel gelukt.  Vandaag intervallen van 600m gedaan tegen 3.40min/km, tot 400m zag ik het goed zitten maar die laatste 200m was wel sleuren om er te geraken.  

    17-06-2009 om 16:56 geschreven door Wendy  


    16-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuurloop Achterbos!

    De zondagmorgen begon nogal vrij vroeg, ik werd rond 7u50 opgehaald door Benny om samen de natuurloop salus nostra te lopen in Achterbos, we kozen voor de 20km.  Het werd echt een hele mooie ochtend, het parkoer was een heel mooi parkoer, nergens hebben we achter een pijl moeten zoeken, er was ook bevoorrading om de 5km.  Echt een aanrader, en de winst ging naar een stichting voor kindjes met brandwonden, een perfekt begin van de dag dus!  In de namiddag had ik even 2uurtjes het rijk voor mij alleen en ben dan als een halve zot beginnen poetsen , tja het moest gebeuren hé!  Gisteren een dagje met Sen naar de zoo geweest en hem daarna in't school gaan inschrijven, mijn klein manneke gaat in september ook vertrekken naar het 1e kleuterklasje.  Het zal een moeilijke week worden voor de mama ;-).  S'avonds had Herbert zin om nog eens een klein toerke te lopen, ik had eigenlijk rustdag maar toen ik hem voorstelde om samen een 5km in onze straat te lopen vond hij dat ok.  Altijd leuk om op zo'n manier een beetje bij te praten!

    Vandaag dan stond er eigenlijk een interval training gepland, maar ik had daar dus echt geen zin in!  Heb dan vandaag de training van donderdag gedaan, die was 14km tegen 5.15min/km , en deze zag ik helemaal zitten, ik vond mijn ritme maar niet in 5.15min/km  en heb het na 5km maar opgegeven, de 14km werd tegen gemiddeld 4.56min/km gelopen.  

    Verder wil ik ook nog even onze Mario in de kijker zetten, onze welbekende coach heeft het momenteel wat moeilijk met een pijnlijke enkel, een dochtertje die geopereerd is en een vrouwke die ook ziekjes is, veel beterschap voor de Dekkers familie!!!

    proficiat aan iedereen die een halve of hele marathon gelopen heeft dit weekend, het waren er heel wat, goe gedaan mannen en vrouwen!!!

    16-06-2009 om 19:45 geschreven door Wendy  


    13-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 13 juni.

    Wat een zalig weertje vandaag, en ik heb er al van genoten hoor!  Ik had deze morgen een training gepland: 2km in en uitlopen, 10x40/60 versnellingen en dan 5x1km, en of deze training nog niet zwaar genoeg was wou ik die ook nog eens persé in de galbergen (bos) lopen.  Het was dus een vrij pittige training en de eerste 3 rappe km's gingen tegen 4.03min/km hier kon ik goed mee leven, mijn toerke van 1.8km bestaat uit 2 heuveltjes, mul zand en een boomstam om over te springen, dus ik verwachtte ook niet dat ik die 4min ging halen, maar de 4de km zaten die twee heuvelsen dat was iets te veel van het goede, de 4de  en de laatste gingen dan ook maar tegen 4.11min/km.  Geen probleem hoor, ik ben tevreden van de training en ben blij dat ik het nog eens op zo'n parkoer heb gedaan, hopelijk wordt ik er ook sterker van.  De rest van de dag was het genieten van het zonnetje en het boek "De mens als duurloper" van Jan Knippenberg, echt een aanrader!

    Morgenvroeg ga ik in Mol-achterbos meelopen in de natuurloop (geen wedstrijd), samen met Benny en de runningmates wagen we ons aan de 20km.  

    Aan iedereen een prettig weekend!!!

    13-06-2009 om 19:19 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs