Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mydi
    www.bloggen.be/mydi
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste winterprik.

    Oef, bijna is er terug beterschap in zicht, we zitten alweer meer dan een week te sukkelen met gladde wegen, voor mij persoonlijk horen daar geen filles of glijdende auto's bij.  Ik heb verleden week de kinderen met de slee naar school gedaan en die vonden dat natuurlijk helemaal te gek, het lopen zelf valt in verse sneeuw nog mee, heb vorige week al de trainingen goed kunnen afwerken, maar door het dagje dooi te zondag is alles nu verandert in een ijsbaan en dat was gisteren en vandaag echt wel een ramp.  Gisteren vertrok ik rond 12u30 op zoek naar een plaatsje om mijn intervallen veilig te kunnen afwerken, maar ben na een 1,30u fietsen gestrand in de fitness op de loopband.  Vandaag ook mijn duurloop afgewerkt, eerst 6,5km met Herbert en dan nog even alleen, op sommige plaatsen moest ik haast over de grond kruipen, zo glad was het er, dat heb je als je zo koppig bent om niet langs de grote weg te willen lopen, want de fietspaden langs de banen liggen wel mooi open ;).  Voor de rest gaat alles hier zijn gewone gangetje, Sint en Piet zijn op bezoek geweest, Siebe heeft de chiro ontdekt en dit weekend gaan we feesten aan de zee!!!  Mijn grootouders zijn 55 jaar getrouwd en dat wordt natuurlijk gevierd, doordat het feest doorgaat in Oostende blijven we vrijdag op zaterdag slapen, en kan ik dus zaterdagochtend een loopje doen op het strand, zalig!!!!!   En nu we het toch over huwelijksverjaardagen hebben, Herbert en ikzelf zijn vandaag precies 6 jaar getrouwd, veel herinneringen zijn er niet aan die dag, we hebben niets speciaals gedaan, gewoon voor de wet getrouwd, nog ietske gaan eten en dan naar huis, zo'n trouwfeest dat was niet echt iets voor ons, we hadden ook net ons huisje gekocht, Siebe was 6mnd en Lander was al op komst (al wisten we dat toen nog niet), dus de prioriteiten lagen ergens anders.  Allé ik hoop dat de dooi snel in gang schiet want er staan mij deze week nog enkele leuke trainingskes te wachten. Aan ierdereen een heel mooi weekend gewenst, heel veel groetjes!!!

    08-12-2010 om 19:50 geschreven door Wendy  


    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veldloop Arendonk

    Het is hier even stil geweest op het blog, maar er werden de voorbije weken ook enkel trainingen afgewerkt, lijkt mij niet zo interessant om elke training hier neer te pennen.  Maar het gaat goed, de trainingen worden goed afgewerkt en ik geniet echt weer van elke training, zelfs vorig week, toen we ze heel de week in de gietende regen moesten afwerken.  De vorm zit toch wel een heel stuk beter als dezelfde tijd vorig jaar, hopelijk kunnen we dat zo houden.  Vandaag stond er dan mijn veldloopdebuut op het programma, reuzebenieuwd was ik, en ook wel bevreesd om laatste aan te komen, zeker toen ik al die dames daar zeg rekken en stretchen, en van die speciale opwarmbewegingen maken, ik wist niet goed wat te doen dus ik keek het maar wat aan.  Gelukkig spotte ik al snel wat clubgenoten, want ik had geen idee hoe de inschrijving werkte, blijkbaar moet je gewoon je valnummer(officiele nummer van de vlaamse atletiekvereniging) en een kaartje gebruiken, gelukkig zit de valnummer steeds in mijn sporttas, anders was het wel een heel kort debuut geweest ;).  Nog even opgewarmt en hup naar het startvak, het startschot werd gegeven en even vreesde ik dat ik al laatste liep, zo snel dat die dames starten, ik kon dus al meteen aan mijn inhaalrace beginnen en dat ging goed, heb er redelijk wat ingehaald.  Met al dat draaien en keren zeker een goede krachttraining, ik ben wel tevreden over de indeling van mijn wedstrijd, ben niet moeten vertragen en de laatste km was de snelste, mijn gemiddelde tempo was 3,58min/km over 4,7km, zeker nog voor verbetering vatbaar, maar het begin is er.

    Deze week zal ik weer niet bij de club kunnen trainen, Herbert heeft de late door de week en in het weekend de vroege, dus het zal weer een weekje trainen in mijn uppie worden.  

    Groetjes

    Wendy



















    21-11-2010 om 20:06 geschreven door Wendy  


    09-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn goed bezig!

    De trainingen verlopen goed en er wordt ook terug wat meer en zwaarder getraind, ik geniet ervan, ik wil er echt voor gaan nu, het schema wordt tot op de km juist uitgevoerd zowel de trage als de snelle trainingen.  Ik was dus ook heel nieuwsgierig hoe ver ik nu al stond en dat werd dit weekend getest.  Ik nam zaterdag deel aan de Zilvermeerloop, een organisatie van onze club, het was even puzzelen maar een halfuurtje voor de start kwam ik ter plaatse.  Eerst even een parkoerverkenning gedaan en het zag er goed uit, we moesten 2 toertjes van 2,5km lopen over de asfaltbaantjes van het zilvermeer.  Zoals gewoonlijk had ik geen echte plannen van hoe ik ging lopen, gewoon lopen en proberen dat zo snel mogelijk te doen, dat ik geen snelle starter ben weet iedereen ondertussen al wel, dus toen ik startte moest ik verschillende dames voorlaten, maar ik bleef mooi in mijn tempo en na een 500m moest ik nog maar 1 dame voor laten, wel niet de eerste de beste: Tinne Diels, dezelfde dame die mij voor was in Dwars Door Geel.  Tinne liep de 10km maar ik wou haar proberen te volgen en dat lukte vrij goed, na een 2km kreeg ik Mario in het vizier, en de afstand werd heel langzaam aan toch kleiner, maar ik zag dat hij mij in het oog hield en gezien zijn bekende eindsprint besloot ik om maar geen efforke te doen.  Ik kon het tempo aanhouden maar was toch wel heel blij toen ik de finish in het vizier kreeg en de klok kon stilzetten op 18min 56sec, geen pr, maar wel mijn snelste 5km van dit jaar, we zijn dus goed bezig, en ben supergemotiveerd om terug stevig te trainen.  Ik kwam trouwens ook aan als 1e dame, dit maakt dat ik de vorige 4 wedstrijden allemaal gewonnen heb, maar het is de eerste wedstrijd waarvan ik terug tevreden ben, persoonlijk zeggen die eerste plaatsen mij niet veel, was ik nu vierde geweest met deze tijd dan was ik even tevreden geweest en dat meen ik echt!  Na het lopen nog even gekeuveld met Ruthje, Koen, Seppe en Mario met zijn gezin, het was weer plezant.  Mijn volgende wedstrijd wordt een echte cross, ik ben zo benieuwd, al zal ik waarschijnlijk wel omvergeblazen worden, het zal toch een leuke ervaring en een goede training worden.

    Verder ook nog clubnieuws, onze club heeft namelijk twee toppers kunnen strikken, Nathalie De Vos  en Willem Vanhoof gaan vanaf nu onze clubkleuren vertegenwoordigen, zelf ben ik een grote van fan Nathalie en hoop dat ze sterker dan ooit uit haar blessuretijd komt!!!

    Ook nog even proficiat aan iedereen die meegelopen heeft te zaterdag, er werden heel veel pr's gelopen en onze snelle mannen blijven maar sneller worden, knap om te zien!

    Groetjes

    Wendy (die straks nat gaat werden tijdens de intervaltraining, maar dat niet erg vindt ;))

    09-11-2010 om 14:52 geschreven door Wendy  


    30-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 crosskes ;)

    Hier zijn we nog eens, even tijd gevonden om de computer ter hand te nemen heb best wel een interessante week achter de rug.  De trainingen op zich verlopen prima, heb mijn draai gevonden in de club, al kan ik niet zoveel gaan als ik zou willen, mijn schema wordt piekfijn afgewerkt.  Deze week stonden er 2 wedstrijdjes gepland, het was woensdag scholencross hier in Mol en Siebe en ik zouden meelopen.  Siebe mocht al direct aan de bak, hij moest 200m overbruggen in het witte molse zand en deed het uitstekend, daarna moest ik nog meer dan een uur wachten voor mijn eigen cross van 1800m, ik had op tijd afgesproken met Wim om samen nog wat in te lopen.  Blijkbaar moesten de mannen en de vrouwen apart lopen, Jos (trainer) was er ook en gaf me nog wat tips ivm het vertrek en hoe ik het best kon lopen op het mulle zand.  Rond 15u47 kon ik eraan beginnen, de start was zelfs nog vrij heftig met die ouders en juffen, 3 dames vertrokken sneller dan ik, ik denk dat ze wat te snel vertrokken waren, want toen we na de zandstrook het bos inliepen was er nog maar 1 dame die kon volgen, in de tweede ronde (we moesten er 3 doen) liep ik vrijwel alleen en de derde ronde was het al wat opletten voor de achterste dames die ik moest dubbelen, ik kwam als eerste aan en mocht dan op het podium het scholeke van Mol Gompel vertegenwoordigen, heel leuk om te doen al was die zandstrook best wel zwaar!  Een tijd weet ik niet, denk dat er ook geen tijdsregistratie was, interesseert mij ook niet zoveel.  

    Donderdag ben ik s'avonds met de club gaan trainen, en vrijdag was het rustdag, ben dan maar eens goed gaan eten met Herbert en mijn ouders, mmm het was weer heel lekker en vegetarisch ;)!

    Vandaag stond er weer een wedstrijdje gepland: de cross der jongeren in Westerlo, het was niet zo simpel voor mij om hieraan mee te kunnen doen, heb voor de eerste keer een babysitt ingeschakeld en kon gelukkig weer beroep kunnen doen op Benny om daar te geraken, we hadden ook een supporter en fotografe mee dus dat kon al niet meer stuk, de regen kon mij niet deren, een cross moet slijk zijn in mijn ogen, dus ik had er ook helemaal geen bang van en keek er al naar uit!  Mario en andere vabcoleden waren al aanwezig en al gauw begonnen we aan onze opwarming, een korte parkoerverkenning werd het en slijk zou ik krijgen :).  De start verliep weer heel chaotisch, er hadden weer teveel mensen vooraan post gevat die daar helemaal niet thuishoorden en ik kon echt niet door in het begin, ik zag al enkele dames mij voorbijsteken dus mocht ik al direct beginnen met inhalen.  Na een 600m liep ik in eerste positie en die zou ik niet meer afgeven,  vanaf km 1 had ik Mario in het oog, hij liep heel goed maar langzaamaan kwam ik toch dichter, rond km3 kon ik hem dan na wat gegiechel voorbijsteken maar zoals we Mario allemaal kennen is hij in zijn eindsprint beresterk en kwam er rond 4,3km terug over, het is hem gegund, knap gelopen Mario!!  Ook Benny is niet meer bij te houden, die heb ik zelfs niet meer gezien toen het startschot ging, stiekem denk ik dat hij daar ergens het bos ingedoken is en gewacht heeft tot we de tweede keer passeerden :D, grapje hé, hij is de laatste tijd sterk bezig en ook hem is het gegund.  Er werden weer mooie resultaten gelopen van onze vabcoërs, denk dat we van de 4km bijna alle podiumplaatsen hadden.  

    Volgende week staat er de zilvermeerloop in Mol gepland, een gewone stratenloop over de straten in het zilvermeer, hier ga ik de 5km doen.  Ik doe nu even veel wedstrijden, maar dit blijft zeker niet duren hoor, hierna loop ik maar om de 2 weken een wedstrijd en dan nog korte afstanden, dit jaar zal ik geen 10km wedstrijd meer lopen, alle wedstrijden zullen kort maar krachtig worden, even alles op snelheid en weerstand zetten!  Ik hoop om volgend jaar of het jaar daarop mijn droommarathon te kunnen lopen!

    Prettig weekend aan iedereen!!!

    Groetjes

     





    30-10-2010 om 19:59 geschreven door Wendy  


    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 19 oktober 2010

    Brrrrrr, het begint duidelijk frisser te worden, ik loop dan ook al een weekje met lange broek en vind dat niet echt leuk, ik voel mij naakter in een lange broek dan in mijn shortje, alle vormen worden zichtbaar in zo'n tight hé, maar we hebben toch geen kou, het is dat wat telt ;).  Na de 10km van Hasselt moest er terug wat gerust worden en werd er door de week niet veel gelopen, en in het weekend stond er een weekendje weg gepland.  Siebe was al een tijdje aan het aftellen en was dan ook superenthousiast toen we hem vrijdagmiddag aan school kwamen ophalen om dan meteen richting trein te vertrekken die ons naar Oostende zou brengen, daarna moesten we nog even mee met de kusttram tot Nieuwpoort.  Het was voor onze Sen de eerste keer dat hij de zee zag, maar zo enthousiast was hij er niet over, de meeste aandacht kreeg het zwembad dat bij het complex hoorde waar we een appartement hadden gehuurd.  Herbert en de klein mannen zijn wel 4 keer gaan zwemmen in die 3 dagen, ik ben maar 1 keer meegeweest, zwembaden zijn niet echt mijn ding.  Gelukkig kreeg ik ook even trainingtijd en werd er zaterdag een crescendoloop afgewerkt, 3km tegen 6min/km met gigantische wind in de rug, de volgende 3km's tegen 5,40 weeral serieus met de rem op lopen met die wind in de rug en dan moest ik mij omdraaien, het was natuurlijk geen verassing, ik wist wat er ging komen, maar ik stond volledig stil, de wind was niet te doen, dus mijn weg wat proberen te zoeken in de duinen, de volgende 3km moest tegen 5,20 en de laatste 2 tegen 5min, het was zwoegen om de tempo's te halen, was verschillende keren het pad kwijt, moest over struiken springen, zandbergen oplopen om te kijken of ik wel in de juiste richting aan het lopen was, het was plezant, en ik kwam na 12,3km terug bij mijn kids aan en moet toegeven dat ik toch wel heel blij was om er te zijn, de tempo's werden (gemiddeld) zelfs gehaald!  Dan was het loopje van zondag toch een stukje rustiger, 10km tegen 5,40, ik besloot om naar de startplaats van de Flanders fields marathon te lopen en dan langs het water blijven tot ik 5km had om dan gewoon rugske te draaien en terug te lopen, het was genieten, het zonnetje dat scheen op het bolleke en ik was veel te vlug terug in het appartement, hierna werd dan de terugreis aangevat, het was een leuk maar heel vermoeiend weekend!

     

     

    Gisteravond ben ik naar een infoavond voor lange afstandslopers geweest, de spreker van dienst was Paul Vandenbosch, heel veel nieuws werd er niet verteld, maar ik heb het wel nodig om echt het belang van traag lopen en intervallen niet te snel doen, regelmatig nog eens te horen ;).  Dus heb ik tijdens mijn intervallen deze morgen er echt proberen op te letten, zeker nu Paul Vandenbosch zelf aanwezig was op de piste, zijn leerlingen hadden blijkbaar examen lopen.  De intervallen waren 10 reeksen van 50-100-150m waar ik toch wel moeite had om op die 50m de gevraagde tijd te lopen, ben een trage starter, dus voor mij wel een goed training. De andere gingen iets te snel, maar het viel nog goed mee hoor!

    Volgende week zijn er 2 wedstrijdjes gepland, op woensdag de scholencross van Mol, waar onze Siebe 200m moet lopen en ik 2000m, ben best wel benieuwd hoe dat gaat gaan, heb nog nooit zo'n korte afstand gelopen.  Zaterdag trek ik dan naar de cross der jongeren om er de 4km te lopen, de komende maanden zullen volledig in het teken staan van korte afstanden.  

    19-10-2010 om 14:53 geschreven door Wendy  


    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10km van Dwars door Hasselt.

    Het was me het zondagje wel, op 10/10/10 won ik de 10km in Hasselt, dit "speciale" dagje begon al vrij vroeg want de treinen rijden zondags maar om de 2u zo was ik dus al om 12u15 ter plaatse terwijl de wedstrijd pas om 14u30 vertrok, gelukkig was het prachtig weer en dat verzachte het wachten toch wel, ik zag de kindjes zich klaarmaken voor de chiquita run en terugkomen,toen vertrokken de 5km lopers, en dan werd het tijd om mij ook klaar te maken, sportzak gaan afgeven en dan Jess gaan zoeken die ik vrij gemakkelijk vond, na elkaar wat zenuwachtig gemaakt te hebben was het tijd om in het startvak te gaan staan, om één of andere reden kreeg ik een laag startnummer en stond helemaal in het voorste startvak wat wel heel leuk was, je moest niet drummen en ik stond op de derde rij als het startschot werd gegeven, er hadden zich 2 dames voor mij gewriemeld maar na 500m liep ik al als eerste dame, mijn doel was in de eerste plaats om ééns te zien wat ik nu al kon, 1 maand na de marathon en met weinig trainingskilometers in de benen, stiekem wou ik toch wel die 4min de km halen.  Ik vertrok voor de eerste keer ééns echt tegen een goed tempo, de eerste 5km's liep ik allemaal onder de 4min en begon het wat moeizamer te gaan, duidelijk dat ik nog niet veel weerstandstraining in de benen heb, daar moet dus stevig aan gewerkt worden!  Maar al bij al staan we er niet slecht op, mijn tijd was 39,33min op 10km, al kwam mijn garmin wel wat minder uit, 9,83 km, maar ik heb serieus bochten afgesneden en de kortste weg proberen te nemen, dus misschien was het parkoer wel juist.  De finish was ook weer bangelijk, ik mocht door zo'n lint lopen wat echt wel leuk is, de podiumplaatsen zorgden wel voor een gigantische chaos, een vrouw die een 6de plaats had gelopen vertelden ze dat ze 3de geworden was, ondertussen waren de nummers 2 en de echte nummer drie onvindbaar, ik heb daar een halfuur moeten wachten eer alles in orde was en kreeg het ondertussen al ijskoud, heb ondertussen dan maar wat kennis gemaakt met Nathalie Devos, die daar ook de 10km meeliep puur voor het plezier, echt een heel tof meisje, natuurlijk werd ze ook even geïntervieuwd en ik stond daar maar tussen ;).  Na een halfuurke mocht ik dan eindelijk het podium op om mijn prijs in ontvangst te nemen, een mooi kunstwerkje (waar achteraan op vermeld stond dat ik eerste heer was :D), en een fles cava.  Daarna was het spurten naar mijn sporttas om warme kleren aan te doen,  jammergenoeg waren de douches ijskoud, toch heb ik er mij ondergezet en mij vlug wat gewassen :/.  Omdat mijn startnummer eindigde op een 10 mocht ik ook nog een vaatje bier van 5L afhalen, dus zo kon ik met serieus wat souvenirs de reis terug naar huis aanvangen, ik was wel heel blij toen ik alles mee in de trein kreeg, want zo 2km sleuren met een vat bier, en fles cava en een stenen kunstwerkje is een work out op zichzelf en levert ook wat bekijks op :).  Maar allé, het was weer een leuke belevenis en we zijn toch op de goede weg, al is er nog veel werk aan om mijn pr op de 10km te breken.  Verder nog een dikke proficiat aan Sandra en Jess die ook een mooie wedstrijd liepen!

     

    En dan natuurlijk de prestaties van de marathons nog, onze club heeft dat prachtig gedaan, al baalde Benny wel dat hij 9s boven de 3u bleef, een tijd onder de 3u zit er aan te komen!  De dames van de club hebben zich ook goed geweerd, Ange, Heidi, Jaimy, Anita en velen anderen zetten schitterende tijden neer, van de webloglopers heeft Steffke mij zeer verrast, en natuurlijk ons Kaat die serieus karakter getoond heeft, Chris die weer een pr liep en velen anderen die mij nu niet binnen schieten maar waar ik zeker ook wauw van zei.  

    Jammer dat Mario zijn doel niet bereikt heeft, maar dat zit er zeker aan te komen, de volgende marathon loopt hij zeker weer een pr!!!





    11-10-2010 om 14:57 geschreven door Wendy  


    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier zijn we dan met de winterplanning!

    Tja voor de moment is het hier maar rustig op het blogje, veel valt er ook niet te zeggen.  De marathon lijkt al vrij goed verteerd, vanaf deze week zullen we terug een 70km gelopen hebben, bestaande uit een intervaltraining, 3 extensieve duurlopen en een tempoloop, verder werd er ook nog gefitnessed, we zijn dus terug vertrokken.  Voor de meeste onder ons zijn het de laatste loodjes voor hun marathonvoorbereiding, ik wens jullie ook al heel veel succes!  Ben ook benieuwd hoe het onze Nederlandse vrienden is vergaan in de Zeelandse kustmarathon, ik zie nog altijd die foto's voor mij van vorig jaar, Tiny die haast weggeblazen werd, het blijft mij toch bij.  Ikzelf heb deze week samen met de trainer besproken welke wedstrijden ik dit jaar nog ga lopen, en ik moet zeggen dat ik er zin in heb.  Mijn volgende wedstrijd is al volgend weekend, ik ga meedoen aan de 10km van Dwars door Hasselt, dit wordt meteen ook de laatste langere wedstrijd van dit jaar.  Daarna volgt de cross der jongeren op 30 oktober hier loop ik de 4km, dit is niet een echte cross hoor, het parkoer bestaat uit goed beloopbare bospaadjes.  Verder:

    6 november: zilvermeerloop Mol: 5km

    20 november: cross in Arendonk (mijn debuut in het veldlopen, de spikes staan al klaar!)

    4 december: cross blauwe kei (geen echte cross)

    10december: cross Lille

    26 december: stratenloop Herenthout 5km

    8 januari: cross Tessenderlo

    (16 januari: cross Herentals misschien)

    23 januari: cross Lommel

    We weten dus wat doen deze winter, ik ben benieuwd hoe het veldlopen mij gaat vergaan, heb al vernomen dat het heel belangrijk is om snel te starten, laat dat nu toch een gigantische handicap zijn van mij ;).  Tja we zullen zien hé, het voornaamste zal zijn om zeker niet gekwetst te geraken, dus er zal goed naar het lichaam geluisterd worden!!

    Mijn eerste hoofddoel wordt tadadadaaaa: de halve marathon in Drunen (20 maart) hier zou mijn huidige pr verpulverd moeten worden :/.  

    Mannen en vrouwen, slaap wel en doe da volgende week goed hé, ik duim voor jullie allemaal!!!!

     

     

    02-10-2010 om 21:48 geschreven door Wendy  


    24-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 24 september.

    Lang geleden maar niet veel te vertellen!  Het trainen stond de afgelopen 2 weken op een laag pitje, bij Mario kon ik nog wat smeken om toch te mogen lopen, maar bij Jos lukt dat niet hoor, had zondag "illegaal" 10km gelopen tijdens een bosloop hier in Mol en kreeg een (klein) beetje naar mijn voeten, gevolg: maandag een extra rustdag :(. Vanaf nu wordt het schema stipt gevolgd.  Dinsdag heb ik nog ééns intervallekes mogen doen, als enige liep ik 100m's terwijl de rest km's moest lopen, ik voelde mij wel een racemachine, want ik mocht zelfs de toppers voorbijsteken ;).  Lopen is toch zo zalig hé, ik geniet vooral van de loopjes in het bos, binnenkort hangt er weer zo'n zalige geur in het bos, de herfstgeur, en om nog maar te zwijgen van die dikke pakken bladeren waar je zo door heen kunt sloffen.  De lente en herfst zijn toch echt wel mijn lievelingsperiodes!

    Het is wel even wennen dat de km's een heel stuk minder zijn nu, een training duurt nu maar een uurtje terwijl dat de afgelopen weken makkelijk boven de 2u was, voel mij nog niet "verzadigd" na de training, maar dat zal wel snel wennen.

    Vanaf nu worden de trainingen terug wat opgedreven, mijn volgende wedstrijdje wordt 10km tijdens Dwars Door Hasselt(10/10/10), hier wil ik toch wel die 40min terug halen, hopelijk lukt het!

    Voor de rest gaat alles terug zijn oude gangetje, kindjes naar school, Herbert op zijn werk en ik kan terug rustig mijn huishouden doen.  Vandaag hebben ze hier ook onze gevel uitgeslepen en gezandstraald, volgende week nog opvoegen en dan ziet ons huisje er terug als nieuw uit :D, hopelijk heeft Herbert nu even genoeg van al die werken aan het huis, het is hier de moeite geweest de voorbije maanden,  nieuwe ramen, de oprit herlegd , zonnepanelen en nu die gevel,  tja men zegt niet zomaar dat een huis nooit af is hé ;).

    Groetjes en prettig weekend!!!

    24-09-2010 om 19:40 geschreven door Wendy  


    17-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over and out!

    Ok, het laatste wat ik over de IFF marathon vertel, ik kan maar niet tevreden zijn en ik leg er mij nu dus maar bij neer dat ik niet tevreden ben, ik probeer niet meer te doen alsof ;).  Heb wel  vernomen dat ik derde sta op de all time marathontijden van onze club, dus dat is best wel leuk.  Ziezo dit is het laatste wat ik erover zeg, beloofd :).  Ik sta ook serieus te trappelen om terug stevig te trainen, maar moet mij nog even rustig houden,  heel moeilijk hoor geloof mij.  Ik geniet van het lopen en heb ook van de marathon genoten, ik zie dit niet echt als falen maar meer als een stap om mijn doel ooit te bereiken en zo blijf ik steeds gemotiveerd, het volgende doel is om mijn 10km en halve marathon pr aan te vallen, hopelijk lukt dit voor aug 2011.  Voor de rest is alles prima in orde, er zijn dingen die veel belangrijker zijn dan lopen en daar draait het gelukkig heel goed.  Siebe zit nu in het eerste leerjaar en is zo trots als een pauw dat hij al verschillende woordjes kan lezen, ook mijn twee kleutertjes genieten van het school gaan, morgen trakteer ik hun op een dagje Olmense zoo, hopelijk houden we het droog!

    Prettig weekend voor iedereen!!!!!

    17-09-2010 om 19:35 geschreven door Wendy  


    15-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merciiiiiii!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bedankt voor al de felicitaties die ik heb gekregen!  De spieren voelen al terug vrij soepel aan, ik ben gisteren een 6km gaan loslopen en dat heeft heel veel geholpen, vandaag terug rustdag en morgen mag ik weer ééns 8km loslopen, ik ben al aant aftellen!  Toch wel een verslaving dat lopen, je zou denken dat je na een maand van een dikke 400km en een marathon, wel even genoeg zou hebben van het lopen, maar nee, ik moest mij vandaag serieus  inhouden om de loopschoenen niet aan te trekken, ben zelfs stiekem jaloers op mijn clubgenootjes en facebook vriendjes die nu midden in hun voorbereiding zitten;).  Ik heb ook nog een foto gevonden van mij en Herbert tijdens de marathon.  Groetjes

     

    15-09-2010 om 20:10 geschreven door Wendy  


    13-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer foto's IFF.

    Die laatste foto's zijn gertrokken tijdens de laatse 2km!  Gelukkig had ik toch mijn zonnebril meegegeven aan Herbert, ik denk dat ik de enige was, want ze hadden regen en bewolking voorspeld, maar eigenlijk heeft het zonnetje haast heel de tijd geschenen.  Was dus heel blij met mijn bril :).



















    13-09-2010 om 12:17 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De In Flanders Fields marathon.

    Eindelijk was het zaterdagochtend en vertrokken we richting Nieuwpoort, eerst de kindjes bij mijn schoonouders afgezet, en dan met de geleende auto naar Nieuwpoort doorgereden.  Onderweg was Herbert in een nostalgische bui (radio nostalgie), en was de auto's aant vervloeken toen we in de file stonden ;), rond 12u konden we inchecken in de B&B die we gereserveerd hadden (www.light-house.be) op een 300m van de start!  Na onze intrek genomen te hebben in de kamer was het tijd om nog even wat los te lopen, samen met Herbert werd er weer wat afgelachen en zat het loopje er zo op.  In de namiddag stond er nog een familliebezoekje gepland en s'avonds trokken we  naar een restaurantje om een vegetarische spaghetty te eten, rond 19u waren we terug op de kamer en werd er enkel nog gerust.  

    Zondagmorgen begon al om 6u30, Herbert moest de auto naar Ieper (aankomst) brengen en nam dan de pendelbus terug naar de start in Nieuwpoort, ikzelf begon ondertussen aan mijn vaste rituelen voor een wedstrijd, moest nog een washandje in twee knippen omdat ik een zweetbandje vergeten was en zonder zweetbandje mijn garmin niet aan kan doen.  Rond 9u15 kon ik het niet meer houden, ik moest naar de start (Herbert wou nog even rustig in de kamer blijven, maar heb hem toch mee naar buiten gesleurd :)), bagage afgeven en dan zoeken naar Jan Lefevre, hij zou ook proberen om de 3u aan te vallen dus spraken we af om samen te starten, ik had hem vlug gevonden en samen warmden we nog wat op, Herbert was ondertussen al met de fiets vertrokken naar km 13, vanaf daar mochten we genieten van fietsbegeleiding.  De start werd een beetje opgeschoven door wegomleggingen in Ieper en ietske na 10u ging het startschot, Jan startte gelijk een pijl uit een boog en ik moest al serieus moeite doen om te kunnen volgen, ik probeerde mij wat in te houden, maar de eerste km werd toch wat te snel gelopen, daarna probeerde ik toch wat mijn eigen tempo te zoeken, er liepen nog twee vrouwen voor mij, ééntje kon ik inhalen en de andere zou de uiteindelijke winnares worden. Eigenlijk wist ik al na 4km dat die 3u veel te hoog gegrepen was,de beslissing was dan ook snel gemaakt, ik zou zo snel mogelijk proberen te lopen, maar wel een tempo dat ik kon aanhouden zodat ik de laatste 10km de man met de hamer niet zou tegenkomen.  Jan liep goed en ik had echt het gevoel dat ik hem ophield, had hem al gezegd dat hij op mij echt niet moest wachten, ik red het wel, maar hij heeft mij goed begeleid tot aan de fietsers en ging er dan vandoor.  Ik was heel blij toen ik Herbert zag, zalig om zo een fietser bij te hebben, het grootste voordeel vind ik,is dat je regelmatiger kleine slokjes kan drinken en dus nooit een grote hoeveelheid naar binnen moet gieten, volgende keer moet ik hem wel een cursus gellekes openmaken geven, maar hij heeft dat schitterend gedaan.  Je hebt onderweg zo van die kleine pijntjes, ik had zo rond km 30 het gevoel dat mijn benen leeg aant lopen waren, maar probeerde mij er niks van aan te trekken en gelukkig ging dit gevoel ook snel terug weg, heb ook even een steek gehad in mijn zij maar ook deze verdween snel, ik denk dat het ook heel belangrijk is om niet te panikeren tijdens een marathon, pijntjes komen er zowiezo, ik probeer mij daar niks van aan te trekken en denk dan even aan de kindjes en aan de trainer, denk hoe ze mij aanmoedigen en zo hou ik makkelijker vol.  Vanaf km 28 heb ik constant ingehaald, jammergenoeg kreeg ik rond km 30 ook Jan in het vizier, ik vond het zooo jammer hij is al zolang aant proberen om die 3u te halen, maar deze keer had hij niet goed kunnen trainen door een blessure, heel moedig dat hij het toch geprobeert heeft!  Vanaf km 36 was het echt afzien en doorlopen op karakter, ik deed er alles aan om toch maar de snelheid proberen te behouden, ik zou niet opgeven en bleef lopers inhalen, ik zag dat er geen echte toptijd meer in zat maar een pr moest en zou ik behalen, en keer gevloekt en de laatste km alles eruit geperst wat erin zat, ik denk dat ik de finish overschreden heb op 3u05min en een handjevol seconden, dus toch 1,5minuut sneller dan in Utrecht.  Kan niet zeggen dat ik op een roze wolk rondloop, maar ben wel heel blij van het verloop van de marathon, als je op het einde niet voorbijgestoken wordt dan krijg je toch wel een mentale boost en voel je je sterk, en het feit dat ik tweede dame was maakt ook al veel goed.  Aan de aankomst heb ik nog even de eerste dame gaan feliciteren, hele leuke dame die toch al een 10-tal jaren bezig is met de marathon, haar best tijd was 3u02, gisteren had ze 3,04 gelopen, je zag ook dat dat een hele krachtige dame was.  Het was gisteren een hele toffe dag, ik zag ook verschillende bekenden, Francis die mij onderweg even moed kwam inspreken, Gino, Conny Braeckman (bk 100km) haar man, Johny, ...  en nog vele andere!!

    Ik ben ook Herbert heel dankbaar, ik had bang dat hij de laatste km's zo van ocharme zou doen, maar hij heeft mij aangemoedigd om door te bijten en dat heb ik ook gedaan,  ook Jos waar ik de laatste maand het schema van heb gevolgd en die mij steeds bij stond met goede raad, natuurlijk ook Mario waar ik een goede basis aan te danken heb.

     

    En wat nu???  Wel, ik heb echt het gevoel dat ik sterker moet worden, dus gaan we ons een jaartje toe leggen om sneller en sterker te worden op de kortere afstanden, om dan volgend jaar echt een aanval te doen naar de 3u, ik weet nog niet welke marathon, maar ik ga zeker die van de club kiezen, dan kan ik waarschijnlijk starten en trainen in een grote groep.

     

    De IFF marathon is een hele gezellige marathon, heel mooi parkoer, goed georganiseerd, vriendelijke mensen en natuurlijk André Migneau die je aan de finish opwacht.  Je loop er natuurlijk wel dikwijls alleen, het is geen drukbezette marathon, er staan ook niet veel toeschouwers langs de kant, maar ik vond hem wel een heel stuk aangenamer dan Utrecht.  En nu is het aan jullie hé, heel veel succes nog met de trainingen!  Ik heb zo altijd het gevoel om gestraft te worden na een marathon, ik mag deze week maar 3 keer lopen en dan nog maar 6 km :(.

    Groetjes!!!!

    Wendy



















    13-09-2010 om 12:13 geschreven door Wendy  


    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel kort IFF marathon

    Ik ben gefinished en de tijd was 3u05, ben er best wel tevreden mee, heb er alleszins alles uitgehaald wat erin zat.  Morgen een volledig verslagje met fotokes enzo!

    12-09-2010 om 20:27 geschreven door Wendy  


    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes duren het langst :D

     

    Hoi!

    Ooooh ik heb nu echt wel zin om eraan te beginnnen ze, de trainingen zijn echt prima verlopen, vorige zaterdag stond mijn gevreesde training op het schema: 3X5km tegen 4,15, en die ging gewoon super, heb ze alledrie tegen 4,12min/km gelopen zonder echt af te zien.  Zondagmorgen met de clubgenootjes 25km gelopen en vandaag na 10 trainingsdagen een rustdagje!  Morgen staat er nog een 20km gepland, woensdag 12 en donderdag 10, zaterdagochtend vertrekken we al richting Nieuwpoort, ik ben er klaar voor (al nemen zoals gewoonlijk de twijfels toe ;)).  Vanaf vandaag ben ik ook bezig aan mijn drie koolhydraad-arme dagen om dan vanaf donderdag volop te stapelen.  Het spijt mij ook dat ik de voorbije week niet op de blogjes ben geweest, het was gewoon te druk, volgende week maandag nestel ik mij in de zetel en lees ik alles op mijn gemakske alles bij!

    Heeeeel veel groetjes!!

     

    06-09-2010 om 19:43 geschreven door Wendy  


    30-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joehoe!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De kriebeltjes zijn volop in de maak, binnen 2 weken strompel ik nu door huis en kan ik hopelijk terugkijken op een geslaagde marathon, ik verwacht niet dat ik nu al onder die 3u duik maar ik zou toch wel graag dicht in de buurt zitten.  Zaterdag stond er een testwedstrijdje gepland, dan nog een wedstrijdje hier in Mol, altijd leuk om in je eigen buurt te lopen.  Ook Siebe en Sen hadden zin in de kinderloop, die bestond uit 2,5 toertje ronde de piste, Siebe heeft die volledig gelopen en Sen heb ik het laatste toertje meegepakt,ik vind 1km voor een manneke van 3 jaar best nog wat te ver, maar hij liep die 400m best wel vlot, jammer van zijn valpartij na 250m :).  Daarna was het dan mijn beurt, ik mocht de eerste 5km niet sneller dan 4,15 lopen en de tweede 5km mocht ik dan versnellen naar 4,10.  De eerste km was al meteen veel te snel, dus een beetje inhouden en zo werd de tweede km te traag gelopen ;), maar daarna vond ik toch wel het ritme en liep het makkelijker.  Groot was wel mijn verbazing toen ik halverwege Wim in mijn vizier kreeg, hij ging voor een pr op de 10km en moest daarvoor zeker voor mij blijven rond 6km keek hij achterom en liep ik er vlug naartoe, zo legden we de laatste km's samen af, bleek dat hij gestruikeld was over een vuilbak en zo een beetje de motivatie kwijt was om door te lopen, maar de laatste 100m begint hij mij daar ne sprint, ik kon niet direct mee want er liep een loper voor mijn voeten en kon hem niet meer bijbenen, ik denk dat mijn tijd 41,27 min was, ik was met deze tijd nog 1ste vrouw op de 10km (er deden wel niet veel vrouwen mee :D), het gevoel was goed, maar als je dan nadenkt dat je dit tempo 42km moet volhouden dan vrees ik er toch wel voor.

    Zondagmorgen was ik al om 6u20 op pad voor mijne vetloop van 34k, het is niet de "echte" vetloop want ik mocht wel sportdrank en gels gebruiken onderweg maar je vertrekt wel op nuchtere maag, en ik wil het mij dan ook moeilijk maken en drink pas sportdrank wanneer ik sterrekes begin te zien.  Ik kon gelukkig wel op de steun van de bende van Mol rekenen, Mario en Steffke hadden veel te vertellen, Steffke was nog maar net terug van een reis naar Oostenrijk en Mario had de dag ervoor schitterend gepresteerd dus dat moest allemaal besproken worden, toen hun 25km erop zat moest ik er nog 4 doen, en ik wist wel dat dit de zwaarste gingen worden, rode lichten werden genegeerd omdat stoppen pijn ging doen en voor ik het wist lag ik thuis in bad met langs de ene kant recupdrank en langs de andere kant een glas cola.  De vermoeidheid valt eigenlijk best nog mee, dit wordt de zwaarste week en volgende week is het dan de afbouwweek, dus ik moet nog maar even volhouden, dat lukt wel!

    Ik wil ook nog even meegeven dat ik niet meer Mario zijn schema's volg, ik wil benadrukken dat hij hele goede schema's maakt en dat ik dankzij hem serieuze vorderingen heb gemaakt, dus je hoort mij geen slecht woord zeggen van Mario, het is gewoon moeilijk om met Mario zijn schema's te trainen en tegelijk naar de vabco te gaan, ik heb dat een paar weken geprobeerd maar het was niet te doen, en dan moet je beslissen wat je gaat doen, wel club of niet club,  ik heb toch voor de club gekozen.  Mijn nieuwe trainer is nu Jos Wauters, hij begeleidt het marathonteam in Mol, voor het moment maakt hij ook schema's voor mij omdat ik mijn marathon een maand vroeger loop, ik heb er wel vertrouwen in en we gaan ons best doen, zoals altijd!  Volgende week dan mijn laatste postje voor M-day!!! Ik kijk er enorm naar uit!!!!  Groetjes

    Oh, ik wil ook nog even mijn maatje Benny in de belangstelling zetten, al een jaar of 2 zitten we zo ongeveer op hetzelfde niveau en deden we al geregeld haasje over met onze pr's, maar nu heeft hij er toch wel een serieuze lap op gegeven, hij liep in Mol 37,30min over de 10km (en het was er echt 10 hé), dus mijn haasje over buddy zal nu gewoon het haasje worden denk ik :), maar het is hem gegund!!

    30-08-2010 om 15:57 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joehoe!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De kriebeltjes zijn volop in de maak, binnen 2 weken strompel ik nu door huis en kan ik hopelijk terugkijken op een geslaagde marathon, ik verwacht niet dat ik nu al onder die 3u duik maar ik zou toch wel graag dicht in de buurt zitten.  Zaterdag stond er een testwedstrijdje gepland, dan nog een wedstrijdje hier in Mol, altijd leuk om in je eigen buurt te lopen.  Ook Siebe en Sen hadden zin in de kinderloop, die bestond uit 2,5 toertje ronde de piste, Siebe heeft die volledig gelopen en Sen heb ik het laatste toertje meegepakt,ik vind 1km voor een manneke van 3 jaar best nog wat te ver, maar hij liep die 400m best wel vlot, jammer van zijn valpartij na 250m :).  Daarna was het dan mijn beurt, ik mocht de eerste 5km niet sneller dan 4,15 lopen en de tweede 5km mocht ik dan versnellen naar 4,10.  De eerste km was al meteen veel te snel, dus een beetje inhouden en zo werd de tweede km te traag gelopen ;), maar daarna vond ik toch wel het ritme en liep het makkelijker.  Groot was wel mijn verbazing toen ik halverwege Wim in mijn vizier kreeg, hij ging voor een pr op de 10km en moest daarvoor zeker voor mij blijven rond 6km keek hij achterom en liep ik er vlug naartoe, zo legden we de laatste km's samen af, bleek dat hij gestruikeld was over een vuilbak en zo een beetje de motivatie kwijt was om door te lopen, maar de laatste 100m begint hij mij daar ne sprint, ik kon niet direct mee want er liep een loper voor mijn voeten en kon hem niet meer bijbenen, ik denk dat mijn tijd 41,27 min was, ik was met deze tijd nog 1ste vrouw op de 10km (er deden wel niet veel vrouwen mee :D), het gevoel was goed, maar als je dan nadenkt dat je dit tempo 42km moet volhouden dan vrees ik er toch wel voor.

    Zondagmorgen was ik al om 6u20 op pad voor mijne vetloop van 34k, het is niet de "echte" vetloop want ik mocht wel sportdrank en gels gebruiken onderweg maar je vertrekt wel op nuchtere maag, en ik wil het mij dan ook moeilijk maken en drink pas sportdrank wanneer ik sterrekes begin te zien.  Ik kon gelukkig wel op de steun van de bende van Mol rekenen, Mario en Steffke hadden veel te vertellen, Steffke was nog maar net terug van een reis naar Oostenrijk en Mario had de dag ervoor schitterend gepresteerd dus dat moest allemaal besproken worden, toen hun 25km erop zat moest ik er nog 4 doen, en ik wist wel dat dit de zwaarste gingen worden, rode lichten werden genegeerd omdat stoppen pijn ging doen en voor ik het wist lag ik thuis in bad met langs de ene kant recupdrank en langs de andere kant een glas cola.  De vermoeidheid valt eigenlijk best nog mee, dit wordt de zwaarste week en volgende week is het dan de afbouwweek, dus ik moet nog maar even volhouden, dat lukt wel!

    Ik wil ook nog even meegeven dat ik niet meer Mario zijn schema's volg, ik wil benadrukken dat hij hele goede schema's maakt en dat ik dankzij hem serieuze vorderingen heb gemaakt, dus je hoort mij geen slecht woord zeggen van Mario, het is gewoon moeilijk om met Mario zijn schema's te trainen en tegelijk naar de vabco te gaan, ik heb dat een paar weken geprobeerd maar het was niet te doen, en dan moet je beslissen wat je gaat doen, wel club of niet club,  ik heb toch voor de club gekozen.  Mijn nieuwe trainer is nu Jos Wauters, hij begeleidt het marathonteam in Mol, voor het moment maakt hij ook schema's voor mij omdat ik mijn marathon een maand vroeger loop, ik heb er wel vertrouwen in en we gaan ons best doen, zoals altijd!  Volgende week dan mijn laatste postje voor M-day!!! Ik kijk er enorm naar uit!!!!  Groetjes

    Oh, ik wil ook nog even mijn maatje Benny in de belangstelling zetten, al een jaar of 2 zitten we zo ongeveer op hetzelfde niveau en deden we al geregeld haasje over met onze pr's, maar nu heeft hij er toch wel een serieuze lap op gegeven, hij liep in Mol 37,30min over de 10km (en het was er echt 10 hé), dus mijn haasje over buddy zal nu gewoon het haasje worden denk ik :), maar het is hem gegund!!

    30-08-2010 om 15:04 geschreven door Wendy  


    22-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 3 weken ;).

    Hier zijn we nog ééns, en dit keer is het terug een looplogje ;).  Vorige week werd afgesloten met een 110km, en deze week heb ik een goei 100km in de benen, het begon nochtans vrij rustig, maandag rustdag en dinsdag 20 intervallen van 200m, ze gingen wel aan een trager tempo dan normaal, we zijn nu aan het trainen voor een marathon hé.  Woensdag maar 8km gelopen en donderdag 19km, na de training van donderdag kon ik mijn resultaten van de lactaattesten gaan ophalen, omdat het mijn eerste testen zijn kan je nog niet opmaken of er progressie is gemaakt, maar je hebt wel een idee van de conditie op dit moment, en die was redelijk, maar er moet wel meer op weerstand getraind worden, ook moet ik mijn duurlopen echt traag doen, ik hou mij hier nu wel al een paar weken aan en merk echt verschil qua hartslag, die is nu enkele slagen lager dan anders op hetzelfde tempo.  Mijn plan is dan ook om een volledig jaar op kortere afstanden te trainen en hopelijk zo wat sneller te worden, volgend najaar wil ik de marathon onder de 3u volbrengen, dan mogen er natuurlijk geen blessures of ziektes roet in het eten strooien.  Deze marathon ga ik ook proberen om rond de 3u te volbrengen, maar het zal er waarschijnlijk wel enkele minuutjes boven zijn, we gaan alleszins ons best doen en alles geven.

    Dit weekend is er serieus getraind, gisteren moest ik 3 keer 4km lopen tegen marathontempo, pfff best wel een pitige training maar ik ben wel blij met het resultaat, ik liep ze op weg naar het prinsenpark en in het prinsenpark zelf, terug thuis geraakt ik dankzij Wim die mij  terug naar Mol bracht met den otto, met rust en in-en uitlopen was deze training goed voor een 20km.

    Deze morgen stond er weeral een stevige training te wachten, een soort van vetloop van 32km, ik mocht niks eten en enkel water drinken voor vertrek, tijdens de duurloop mocht er wel sportdrank en gel genuttigd worden.  Ik wou het mezelf toch zwaar maken en mijn lichaam goed leren om vet te verbruiken, dus gebruikte ik maar 1 gelleke voor heel de duurloop en 2 busjes sportdrank, na ong. 3u15min en 33,5km later kwam ik toch wel vrij leeg thuis aan.  Direct recupdrank en cola gedronken, en al snel voelde ik mij terug beter, er werd vandaag wel veel gegeten en gedronken ;).  Nu volgen er nog 2 vrij zware weken met zaterdag een testwedstrijdje hier in Mol, hier ga ik kijken hoe het marahtontempo aanvoelt.

    Er is dus zaterdag 28 augustus een wedstrijdje hier in Mol georganiseerd door de vabco, mezelf vind je tot 19u aan de inschrijving en daarna huppel ik rond op het snelle en vlakke parkoer door het Molse centrum, wie nog een wedstrijdje zoekt, kom maar af, er is zelfs prijzengeld te krijgen;), 

    Meer info op: www.vmol.be

    Vele groetjes!!!!

    Doeiiiii!

     

     

    22-08-2010 om 20:53 geschreven door Wendy  


    19-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vakantie tot hiertoe!!

    Hier enkele foto's van de vakantie tot hiertoe, er werd gespeeld, gerust, gekke foto's getrokken, nieuwe ramen gestoken, er werden bergen zand geleverd voor de oprit, en er werd getraind door Siebe bij de vabco!

     

     



















    19-08-2010 om 13:55 geschreven door Wendy  


    11-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 5 weken!

    Jaja, ik heb nog maar 5 weken voorbereiding te gaan voor M-day, en ik moet zeggen dat de trainingen vlot gaan, zaterdag 3x3km tegen marathontempo afgewerkt en dat ging vrij soepel, zondag een lange duurloop gedaan samen met Mario en Steffke en dat ging natuurlijk ook vlot, (als je kan tetteren gaat het altijd wat beter hé ;)).  De rest waren de gewone gebruikelijke trainingen.  Deze avond stonden er lactaattesten gepland, onze club organiseert dat 2 keer per jaar en het was mijn eerste keer.  4 keer 2000m moest er afgelegde worden aan tempo's van 4,30-4,20-4,10-4,00, gelukkig had ik Mario als haas (merci Mario), ik moest dan wel nog 1 toertje alleen lopen omdat Mario dan zijn lactaat moest laten meten, en natuurlijk liep het in dat toertje een beetje mis, heb maar ene perfekt op tempo gelopen en de andere was ik iets te snel, maar blijkbaar was dat toch geen groot probleem.  Daarna was het even 12min recupereren om dan 600m alles te geven(2min), blijkbaar ben ik toch iets te traag gestart want ik moest stikdood aankomen en dat was niet helemaal het geval, de hartslag zat ook niet aan de gebruikelijke 190bpm, maar ja we hebben gedaan wat we konden.  Nu is het een weekske afwachten hoe we ervoor staan.

    Vorige week donderdag is Siebe voor de eerste keer komen meetrainen, de uren komen overeen met mijn trainingen dus heb ik hem om 6u30 mooi afgezet bij zijn trainer, hij moest al meteen twee toerkes lopen rond de piste!!!  Ik was reuzebenieuwd en ik was dan ook blij dat onze training vroeger gedaan was dan die van hem, zodat ik nog even kon kijken wat ze die klein mannekes allemaal lieten doen, plezant om die klein mannen zo te zien sporten!!  Hij had geoefend op het hoogspringen en het tennisbal werpen, en hij vond het heel leuk, morgen gaat hij terug.  Ik weet niet zo precies wat er zaterdag op het schema staat, morgen loop ik een lange duurloop waarvan ik de laatste 12km samen met de club kan doen, vrijdag is het rustdag en zondag terug een lekkere lange duurloop!  

    Nog een dikke proficiat voor al die knalprestaties van het voorbije weekend en succes voor het komende weekend!

    Groetjes

    Wendy

    11-08-2010 om 22:30 geschreven door Wendy  


    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triestig begin van de week.

    Maandagavond kreeg ik een mailtje van ons ma, haar boke was gestorven.  Bo is een bearded collie en een créme van een hond, ons ma hare grote lieveling, dus vlug het fietske op richting kerkhoven om een beetje mentale steun te geven. Bo zal nog lang gemist worden, maar ons ma heeft er alles aan gedaan om zelfs haar laatste uren zo aangenaam mogelijk te maken.  Die dag werd er buiten het 30km fietsen niet getraind.  Gisteren was het de bedoeling om naar de club te gaan om mijn intervallen in gezelschap te kunnen afwerken, de club moest wel maar een training doen van 10 x 300m, ikzelf zit in opbouw naar mijn marathon en werkte 8 x 1km af, de training ging makkelijk, niet echt afgezien, had mij wel misrekend, dacht om dan nog samen met mijn trainingsmaten te kunnen uitlopen maar ik had al gedaan met mijn training toen zij nog moesten beginnen :), dan maar alleen uitgelopen en alleen gedouchte, maar de aprés run moest ik gelukkig niet alleen doen ;).  Ik profiteer er nu even van, want als het school terug begint dan zal het gedaan zijn met aprés runnen.  Morgen komt Siebe ook mee lopen, er is een aparte trainingsgroep van 6 jarigen en hij gaat morgen ééns meetrainen, ben benieuwd of hij het leuk gaat vinden.  Vrijdag staan er dan lange versnellingen tegen marathontempo gepland, zaterdag een rustdag en zondag een duurloop van 25km die ik samen met Mario en Steffan ga afwerken.  Aan iedereen die dit weekend wedstrijdjes loopt of zware trainingen moet afleggen heel veel succes, en de rest geniet ervan!!!!

    04-08-2010 om 21:01 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs