Inhoud blog
  • Omloop het Nieuwsblad
  • Pedalpower Mud Devils
  • De Groote oorlog
  • Wilderen Classic
  • 't Zeetje part 2
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Categorieën
  • Foto's (0)
  • Ritverslagen (15)
  • Uitstappen (23)
  • Foto
    Pedalpower- Vastgoedcentrale
    Eentje is te weinig en drie is teveel
    Vastgoed Centrale BVBA
    13-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintershoven, klimtraining en nostalgie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Donderdag  8  april, net  één  maand  voor het  Ardennenoffensief,  werd er  plaatselijk een  gevolg  gebreid  aan de  klimtraining  van  Valkenburg. Plaats van  afspraak  was  de  Motten, om  kwart voor zes  verzamelden  Tony, Willy,  Christophe en Raoul op  de parking van  het ooit  zo  roemrijke  SK Tongeren. Een opwarmingsronde  via Rutten,  leverde 11  km  op. Terug  op de parking stonden  Christophe, Jöran en  een  collega van  Christophe ons  op  te wachten.  De naam  van de  collega  ontgaat  mij nu,  maar  voor de  goede  gang  van  zaken zal ik  hem Frank  noemen. Het bekende traject via Bassenge, Glons  en  Eben  vertrok  naar goede gewoonte via de Kevie  in  Nerem. Alvorens  de  Kevie te bereiken,  werd er al een stop ingelast. Frank die  aan  zijn  derde rit  begon,  geraakte  niet  uit zijn  klikpedaal, en  smakte  met zijn  Specialized Ultegra DI2 tegen  het  canvas. De schade  werd  opgemeten,  maar viel  mee, en de  rit  kon  vanachter  de safety car verder gezet  worden. Een  aardig  tempo  op  het  fietspad richting  Sluizen zorgde voor een  kleine  afscheiding,  doch  werd er  voor  het  eerst  boven op  Thier Bégot  gewacht.  Het gros  had  een  paar weken  niet  meer  met Willy  gereden, en  merkte  toch  op  dat  hij  niet  stilgezeten had. Een  strak  tempo en  het  hem  zo  geliefde groot mes  zorgde ervoor  dat zelfs  de wegkapitein  moeite  had  om  bij te bikkelen.  Klimpunten  voor  Willy en  Christophe S.,  die  nog  nooit  deze  klim  gereden  hadden. Na  de Thier, volgde  de  Arecht, de  Hallembaye(steil)  en Hallembaye (minder steil)  alvorens terug  naar  de Motten  te vliegen. Nagepraat werd er  in het  bijzijn  van de teampsychologe, bij Ludo in  café Welkom  te Wintershoven. Tien  pinten  en  1  sausice'ke  later  werd er  beslist om  onze week-end  rit  van  van  zaterdag eveneens  vanuit  Wintershoven te  laten  vertrekken.  Frank paste hiervoor. Christophe  was  eveneens  belet en  Robin had zelf  een  toerke  voorzien .... met den otto.

    Een  volkscafé in een  klein kerkdorp, hoeveel  vind  je er  nog? Jöran was na zijn  platte  banaan  al  fan,  de kapitein  was  ook  enthousiast  en  filosofeerde  zowaar over  het  niet  mogen verdwijnen  van zulke  gelagzalen. Half  negen werd er verzamelen geblazen bij Ludo. De hanenzang was  al  bezig, de  spelers  gingen net hun "loche" vullen,  de  ene  speelde  op de  onderzang de  andere op de volle  lijn.  Je zag de  verwarde  kopjes  bij Pedalpower. Tony  en  Raoul  zijn  opgegroeid  met dit  spektakel. Zelfs voor  1994 al,  toen  Christophe  nog  een  klein  manneke was,  zaten  zij  al  tussen de  hanenbotten. De koffie  werd  geserveerd met een  goeie  speculaas. De suikerspiegel  was  gevuld en de rit kon aanvangen. Frans Schoubben  Classic 90 km,  maar door de  rit  naar  Wintershoven en  naar de  startplaats  in Tongeren  zou  dit oplopen  tot een  120-130 km. Alvorens  te vertrekken ,  kwam  Ludo  nog  met  extra  proviand. Een  suikerwafel  extra,  zou  misschien  wel  deugd doen. In de  pedalen  en  via  Guigoven  naar de  Hasseltsesteenweg,  die  er erbarmelijk  bijligt. Onze  wegkapitein  gaat  hiervoor  een  brief  schrijven.  Ons  belastinggeld  dient  beter besteed  te worden. Op  de  Motten  werd  koers gezet  via het  eveneens  erbarmelijke  parcours  richting Blegny. De eerste  hindernis  bracht  onmiddellijk  wind en  richting  mee,  de Côte de Paifve. Een  rotding vooral  in de  open  vlakten ,waar de wind vrij spel  heeft. De toon werd  hier  al gezet. Er waren er  2  die er  bovenuit  staken,  zij hebben  ook niet  voor niks de  meeste  km's  in de benen.  Raoul was al  een hele  tijd  in gevecht  met zijn hartslagmeter. Christophe was  nl. bij het  opstarten  's morgens  langs  zijn Garmin  gaan staat, waardoor  ook diens  signaal gedetecteerd werd. Een zware demoral voor  Raoul, die in een vormcrisis  verkeerd  sinds  zijn antibioticakuur. De kloof  die er  ooit was  met  Jöran en  Tony,  wordt  dan  ook  met de rit  kleiner. De strijd voor het  brons  in Stoumont  herleeft. Ondertussen  langs het  Voerense  landschap  naar de Côte de Richelle, Raoul  die zijn Garmin  ondertussen  gereset had,  had  vergeten de  timer  op te zetten. Een  tweede  demoral.  De  niffel, en  de wind  zorgde  ervoor,  dat  de goesting  er  niet  meer in zat  bij  hem. Na  de Richelle  volgde praktisch  onmiddellijk de Côte de Trembleur.  Zelfde scenario,  2  man voorop. Tony  in de achtervolging,  met Raoul en  Jöran in het wiel. In de helft nam  Raoul over, zoals  het  hoorde  schoof  ook  Jöran  mee in. Op  50 m  van de top bezorgde hij Raoul  een  derde  demoral, door  eventjes  te versnellen. Wieltjeszuiger,  profiteur,  luierik galmde  langs  het parcours. Door een strakke  wind  die  vooral  op  kop stond  was  het  voor  Tony en Raoul  harken  om  de kloof  met de  leiders  te  overbruggen. Na de cöte de Melen zijn we  voor een drankpauze  gestopt. Het wegdek,  in combinatie  met het  weer,  maakte  het  toch een zware  beproeving  voor sommigen.  Na de  Côte de Xhavée , waar "la  machine"  uit een  kansloze  positie  naar de  kop  van de  koers  vlamde, werd de  afdaling richting Bassenge  ingezet.  Langs  de Maas  naar  Lanaye, waar de  St-Pierre op  ons  wachtte. Samen met de  Richelle  toch één van de  mooiste  klims in de  buurt. Bij het  bovenkomen komt er  toch altijd  een  moment  van nostalgie naar  boven. #wheelie #sagan #nieuwebmctenue #botsenopdekont #tekleinverzet #lomp ,  zouden de  perfecte  hashtags  zijn voor een  Twitter discussie. Via de  route d ' Eben  naar de laatste  bult van vandaag de  Roclenge. Voor  Tony  was de  lamp  uit,  overleven  tot aan de finish  was  het signaal. Door  een misverstand  werd de  Roclenge  maar  half  gedaan. Raoul kloeg niet. Bij het  uitrijden van de  Kevie, werd  afgesproken dat Willy en  Christophe,  door reden en dat Jöran en Raoul op  Tony  gingen  wachten.  Via de Hasseltsesteenweg  werd  naar Wintershoven gebold. De koplopers maakten  nog een  ommetje  via Glainberg. Willy  knalde  naar boven, waardoor  ook  Christophe  zijn meerdere  moest erkennen. Bijna  gelijktijdig  kwam  het gezelschap aan bij  Ludo. Een  teveel  aan  pinten en  recovery sauciskes zorgde  voor  bezorgde telefoontjes  van leden  van de  raad van Bestuur  van  Pedalpower.

    Kortom  mooie, winderige, ellendige klimtraining van  ca. 125 km  en 1000 HM. Nu hopen  op  de  supercompensatie.

    13-04-2015 om 11:45 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    07-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amstel Gold Race
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na  de  kasseiperiode,  werd  er  een  nieuw  blik  renners  open getrokken. De klimmers!!! Zij gingen  van start  in  het  Zuiden  van  Nederland  voor  de finaleronde  van de Amstel Gold Race. Pedalpower  au  grand complet,  buiten  Willy die  zich  pardonneerde. Afspraak  9u aan de  Mc Donalds  van  Bilzen. Van  motivatie  gesproken,  het  wijzertje  tikte  kwart  voor  9  nog  niet  aan  en  al  drie  renners aanwezig. Raoul  presteerde  het wel  om  zich  in zijn eigen wagen  buiten te sluiten. Sleutel  op  het  contact, en  centrale  vergrendeling  om  welke  reden dan  ook  in gang  getreden. Een  kwieke  Toine,  reageerde bliksemsnel  door " kom  spring  in  we gaan de  reservesleutel  halen". Dit was  een voorbode  voor zijn  Gold Race. Eens  terug in  Bilzen,  nog geen  spoor  van  de  gebroeders  Strauven. Zoals  het  echte vedetten  beaamt  kwamen  zij voorzien  van toeters en bellen   de parking  opgereden.

    Vertrek  omstreeks  10u 15  aan  het  Amstel  Gold  Race café. Geen tijd  om  op  te warmen  of  zo, direct de  Cauberg  op. Raoul  die  zijn deelname  op  het  laatste  moment  pas  bevestigde,  nadat  hij  donderdag, vrijdag en zondag  al  getraind had,  begon  l  te  proesen en  te kuimen. "Ni  goed, zwaar benen"  sneerde  hij zijn teammaats toe. Na de  afdaling  in  Geulhem een  kolfje naar  de hand  van  Robin en  Christophe L,  volgde  onmiddellijk de  Geulhemmerberg. Lichte  afschijding in  groep. Raoul  die  als  derde  opdraaide  plantte zich in het  wiel  van  een  gepensioneerd  vrouwtje  met een  elektrische fiets,  het  deed  hem  van  zijn vele  derny  trainingen denken  van  vroeger. Lang  kon  hij het  verschroeiende  tempo  van "de derny"  niet  volgen. Doch  raapte hij Robin  op ,  en  voelde zich  groeien  in de koers.  Hij  kwam  tot de conclusie  dat stijgingspercentages  van  6-7%  zijn  maximum  zijn  momenteel. Zelfkennis  ook  belangrijk. Jöran aanwezig  met zijn geel  getinte  Ridley Orion  trapte als vanouds  in de boter. Het  kleinste  molentje  draaide  gewillig  mee. Na de  Geulhemmer,  reden we richting  Maastricht. Ondanks  een  paar  kleine  knikjes  werd de  groep mooi samengehouden. In  het  dorpje  Bemelen,  volgde  dan de  mooie  Bemelerberg. Het bordje   11%  bij het  opdraaien  werd  op  gepuf  onthaald. Raoul Die  blijkbaar erdoor  aan het  komen  was,  gooide de eerste  bom  van de dag,  door gezwind te demarreren. Parcourskennis  zoals  gezegd, geleidelijk oplopend  aan  5-6% ,  ideaal  voor  hem. Net  voor  het  uitdraaien  van de  laatste  bocht maakte  ook  Christophe L.  de jump, waardoor  ze beiden  gezamenlijk de streep  kruisten.  De Zuidelijke  afdaling werd  ingezet, en  in de  buurt  van  Noorbeek  werd er  even  gegeten en gewacht op  de  achterblijvers. Volgende  obstakels  de Wolfsberg en de Loorberg,  waren de  langere  doch  minder steile  beklimmingen  van de  dag. Op  de Loorberg, één van de  favorieten van  de  wegkapitein  haalde  hij zijn  nieuwe  Samsung  Go  Pro  boven  om  de passage op  de top  de filmen  van de  achtervolgers. Toine  die  zijn  "klimmerscassette"  optimaal  wist  te gebruiken,  kwam  samen  met Raoul  boven. Robin  volgde een  minuutje  later. Het was  nog  even  wachten  op  Christophe  en  Jöran. Beide  draaiden  de  laatste  bocht  uit,  Jöran  wou  naar  het  wiel  van  Christophe,  maar  het  noodlot  sloeg  opnieuw  toe. In  het  zog  van de vaste  camera, en  op  welgeteld  50 meter  van  de  streep,  kwam  zijn  ketting  weer van  het  zo geliefde  kleine  molentje. Mecanieker  Robin  verhielp  dit  euvel  op geheel  eigen  wijze weer snel. Jöran die  gebrand  was  op  een  snelle  tijd  op  de  Loorberg  moest  zich  tevreden  stellen  met  een  gemiddelde  van  6,4 km/u en  13min 52 sec. Een  teleurstelling  van  jewelste. De Gold  Race en  Jöran  het  is  en  apart  verhaal. Positief  was  wel  dat  hij   al  verder  was geraakt  dan  vorig  jaar. Een  jaar  geleden  kon  hij  het  traject  naar de  dichtstbijzijnde  café  te  voet  afleggen. Eens  terug  op  weg  kwam  het  besef  dat de  speeltijd  nu  gedaan  was. Toine  die  extra  attent  vorig  koerste ,  vroeg  op  regelmatige  basis,  is dit de  Gulperberg, is  dat de  Eyserbosweg.  Bij  het  indraaien van  het dorpje  Partij, reed  hij pardoes  50 m  voor de rest  uit,  maar  bij het  aansnijden  van de  Gulper, draaide  hij  om. Faalangst? Robin en  Raoul  maakte  hem er  attent  op  dat dit  hier  het  langverwachte  spektakel  kon  beginnen en  schoorvoetend  begon hij er  toch  maar aan. Het  moet  gezegd,  heel  gezwind  en "en danseuse " bereikte  hij als  eerste de  top. Die  zeven  tandjes  meer  doen  hem  goed.  Robin en  Raoul  verlegden  hier  ook  hun grenzen  door  als  2 en  3  aan te  komen en  geen voet  aan grond  te zetten. De Kapitein  plante  zich  neer  op  een  bankje  en begon  plaatjes  te schieten  van  het  landschap,  ondertussen  baanden  Christophe en  Jöran  zich  een weg  naar  boven. Christophe  bereikte  zijn breekpunt  op  exact dezelfde  plaats  als  Raoul  en Robin een  jaar  geleden.  De jury  was  gisteren mild gezind voor wat betreft  de klimpunten. Jöran  door pech overvallen  kreeg de  punten  van  de Loorberg, en  Christophe  krijgt eveneens  deze  van de  Gulperberg. Tony  zou later  op  de dag  ook  nog  op een  milde  jury  mogen  rekenen. Dit was het  moment  dat  het  kaf  zich  van het  koren  kon  scheiden. In snel  tempo  volgde   nu  de Kruisberg en  de gevreesde Eyserbosweg. Op  de  Kruisberg  bewees  Toine  nogmaals,  dat  hij in een  goede  flow  zat, door  lange  tijd  zij aan zij met  Christophe L. te klimmen. De Eyserbosweg  deed  zijn  naam  alle  eer  aan. Boogerd Michael  noemde dit steeds  de  meest  gevreesde beklimming  van  Nederland. De  nieuwelingen  onder  ons  weten  nu  ook  waarom. De vedetten van  vandaag, maakten er  blijkbaar een  familie uitstap  van en beklommen de bult  van  Eys te  voet. Hier  is de jury  niet  gul  gezind. Zeker  niet  voor de  jongste  Strauven, die  zich  hier al een  tweede  keer  laat  vangen. Tony  met  zijn  32  tandjes  beleefde  hier ook een kantelmoment,  maar  bleef  toch  overeind  in het  bosje.  Afdaling  en  enkele  kilometers  vlak,  waren welgekomen  voor de  Fromberg.  Niet  te  hoge  percentages,  hier  kon  nog eens  met de  pedalen  gespeeld  worden. Raoul  prikte maar  werd  onmiddellijk  gecounterd  door  een  sterke Christophe L.,  langzamerhand  zag  hij hem  kleiner  worden. In de  prachtige  afdaling  naar de  grote baan,  zagen we  in de  verte  "de Keut"  al  liggen. Christophe S.  sprak  met zelfkennis, dat  het beste  er af  was e,  dat  hij de  extra  lus  via  Schin op  Geul  niet  deed. Hij  vloog  rechtstreeks  naar  Valkenburg.  Bij het  indraaien  van  de straat  zagen  Tony en  Jöran de  reus  voor het eerst, hun gezicht   sprak  boekdelen.  Bij het  opdraaien  van  de  22%  steile  heuvel,  kwam  het  gevloek uit verschillende  monden. De ai  oei, kwam  van Toine, de  shit jong  van  Jöran.  Robin  gaf  de  pijp  aan Maarten  na  20 m,  hij zette  een  tijdrit in  richting broer  Christophe. Na 100 m zette Tony voet aan  grond,  nadat hij  in kramp  schoot. Christophe  die  als eerste  hij steilste  stuk  overwon ,  keerde terug  om  te  filmen.  Jöran  overleefde  de Keut  ook, waarvoor chapeau,  en  zette  samen  met  Tony, Raoul en  Christophe L. de  afdaling  naar  Valkenburg  in. Op  de parking   geen Robin en  Christophe S. meer  te bespeuren. 

    80 km  met  1136 HM,  een indicatie  voor wat  Stoumont zal  worden.

    De  ge-update  klimlijst  in  bijlage.

    Bijlagen:
    Klimlijst pedalpower.xlsx (33.1 KB)   

    07-04-2015 om 09:39 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    02-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitvluchten!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Afgelopen week  weinig  actie te bespeuren in Pedalpower kringen. Of het zou moeten gaan over ziekte hier, klein kwaaltje daar. Eerlijk waar het weer trok ok op geen klote. Zondag dan maar een parcoursverkenning gedaan. Een bezoekje aan La Redoute, deed ons al vlug denken aan een nieuw kwaaltje hier en daar. Pijn gaat em doen. Dan zwijgen we nog over het beest 'Stockeu', en de lengte van de Rosier.

    Op de Stockeu hebben we even de tijd genomen om te poseren bij "Merckx Eddy". Aangezien  we alle drie  van  mening  waren,  dat  we  op  het weekend  er  misschien  niet  geraken,  hebben wij nu onze  beste  pose  maar  aangenomen. Tony  vond  het  nodig  even  de  kanibaal  al lachend  langs  achter te penetreren. Eens  benieuwd  of  de grootmeester  binnen  een  maand  niet  met  hem  lacht.

    Over kwaaltjes  en dergelijke  gesproken. Ik zou  graag  met jullie willen  afspreken  om  op  het  weekend geen excuses  te verzinnen  in de genre  van:

    Te weinig  getraind: Smoes nummer  1, vaak  wordt dit gebruikt  op  de  eerste avond  van een  fietsweek-end. Het  is eigenlijk simpel wij als "amateurs" trainen eigenlijk nooit  genoeg. Kortom  dan  had  je  maar tijd  moeten  maken. Speciaal  voor Robin

    Te veel getraind: Teveel  op kracht getraind,  te lang doorgetraind voor het  fietsweek-end. Het  lichaam is moe. Speciaal  voor  Willy en  Christophe L.

    Klim is te  lang: Dit hoort ge eerder  in de Alpen  dan  in de Ardennen  of  Zuid Limburg. " Ik ben  meer een explosievere  renner". Die lange klimmen  liggen  mij niet,  ik heb te veel  explosieve  spiervezels hiervoor. Speciaal voor Christophe S en Raoul

    Klim is tekort,  klimmen  is niks  voor  mij: Het tegenovergestelde is  ook waar. De favoriete smoes in de Ardennen, als  je uit het  wiel  gereden  wordt op  de eerste  de beste  klim. Speciaal voor Tony en Jöran

    En  kom  ook niet  af  met: slechte bedden,  teveel  gedronken, te koud water in de bidon of  ik  had  een schakelprobleem.

    Willen  we  dat  afspreken?

    02-04-2015 om 16:24 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    23-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En zegene u de Almachtige vader...

    Beminde gelovigen. We  schrijven  vandaag  deze blog,  in het  teken  van het  mooiste sacrament. Het Huwelijk!

    Openingswoord: In  onze  kerk,  waarde  parochianen,  staat  een  monogame  relatie  niet  centraal.  Er  wordt  geopperd  om  van  verschillende  walletjes  te eten! Zo  bewijzen  u  volgende  parabel.

    Eerste  lezing:  Uit  het  nieuwe  jaarboek  van  Pedalpower:  De parabel  van de  eenzame  fietser,  die kromgebogen  over  z'n  stuur,  zichzelf  een weg  baant!

    Een  jongeman van  39  jaar had  alles  wat zijn  hartje  verlangde,  een goede  job,  een  eigen huis,  twee schatten  van  kinderen en  bovenal  precies  zes  jaar  een  lieve  echtgenote. Doch  en  waarschijnlijk te wijten  aan een  midlife crisis,  ging  zijn liefde  niet  alleen  naar  vrouw en kinderen  uit.  Sinds  enkele  jaren  had  hij  stiekem  een  nieuwe  liefde gevonden. De  fiets. Naarmate  hij meer  tijd  doorbracht  bij  zijn  fiets, werd  als  natuurlijk zijn  liefde groter. Doch  twijfelde hij er  niet  aan  om  vrouw  en  kinderen  te  verlaten.  Hij wist dat  monogamie  niet  meer van deze  tijd  was,  en troostte  zich  in deze gedachte. Maanden en  dagen  gingen  voorbij,  tot  hij  tot  de conclusie  kwam  dat  het absoluut geen bevlieging  was. Deze  liefde was  echt. Deze  liefde  moest  bezegeld worden.

    22 maart  2015,  vertrok  de  huwelijksstoet vanuit  Kortessem. Aan  alles  was  gedacht ,  het moest  een eerbetoon worden  aan  zijn nieuwe  liefde. Klimmetjes,  kasseien, tempostukken ze kwamen  allemaal  aan  bod. De stoet  ging  over  een  70 km in  het  koude Haspengouwse  landschap. De mooiste plekjes  van  wat  Haspengouw  te bieden heeft  werden  aangedaan. Via  de  kasseien  van  Printhagen  trok de  stoet  met de jongeman en zijn geliefde,  vergezeld  van  getuigen  Christophe S. ,  Christophe L, Tony Q en  Raoul B,  naar Vrolingen.  Kerniel,  Kuttekoven, Voort  tot Helshoven.  Aan deze  kapel  ging  de  inzegening  van  het  sacrament  plaatsvinden. Ze poseren  voor het  altaar,  ringen werden  uitgewisseld, applaus  werd  in ontvangst  genomen en  geloften werden  uitgesproken. De jongeman  was  nu  gehuwd  met  zijn  echtgenote  en  zijn  fiets. De aanwezigen  werden uitgenodigd voor  de receptie

    De praalstoet  zette  zich  nu  verder  richting receptie  via de kasseistrook  in  Horpmaal. Hier  werden de eerste  verschillen  genoteerd. Tony en  Christophe  reden hier de  stoet  uit  elkaar. Het was  bij momenten  aanklampen voor  verschillende  volgers. Via  Oreye,  Heers, Broekom en Borgloon, werd  het  laatste  gedeelte  aangevat.  Gors,  Vliermaal  met  tweeluik Negenbonder en Beekstraat.  Hier  hield de meegereisde  cameraman  halt  voor  het  schieten  van  memorabele  beelden. De receptie  was  voorzien  in  een speciale  ingerichte  ruimte. volledig  in het  teken  van  de  fiets  en  de mens.  Biertjes  met verwijzingen naar een  gele  trui, en  wereldkampioenentrui  ed. . Aan alles  was  gedacht.  Hoe  mooi  kan een  huwelijk  zijn!!!!

    Tussenzang, Homilie, Offerande, Dankgebed, Onze  Vader, Huwelijkszegen...

    Nog enkele  praktische  mededelingen  alvorens  we de almachtige  heer  danken. Dinsdag  is er  opnieuw een  bijeenkomst  van de studiegroep" ik  bid,  ik trap en  nog  lukt  het  niet " deze zal  doorgaan  op  het  circuit te Zolder. Donderdag zal  er  eveneens  een  rustig  moment voorzien  worden  voor  het Katholiek verbond " Sta mij  bij  op de Stockeu, de  Redoute,  de Rosier en  andere...",  eveneens  op  Zolder.  Zondag  29  maart  nodigt  het  Centrum  Ronde  van  Vlaanderen  iedereen  uit  op  hun  jaarlijks  eetfestijn "Kasseien  fretten". Allen  daarheen  zou  ik  zeggen.

    Ga nu allen in vrede








    23-03-2015 om 15:29 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    22-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voorbeschouwing
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op  zondag 5  april,  zit héél  wielerminnend  Vlaanderen  weer  aan de buis  gekluisterd. De koers  leeft bij  de Vlaming.  Maar  ook  bij Pedalpower. Willy  nam  vorig  jaar reeds  deel  aan de  Ronde  voor  toeristen.  Ondanks  het  groot aantal  stuurvaardigen  onder  ons,  is  het  toch  niet  aangewezen  om  ons  in de  meute  te  mengen. Er zullen  klappen  vallen  dan.  Pedalpower  reist daarom één week  vroeger  af  naar Oudenaarde,  om de blauwe  lus  van  78  km te ondergaan.

    Ziehier  een overzicht wat ons  gedurende  78 km  in de  Vlaamse  Ardennen  te wachten staat:

    Na een  goede  10 km  krijgen we  al de  scherprechter  uit  de  "echte  Ronde" voor  de  kiezen: De Oude Kwaremont, 2516 m lang,  eerst  600 m smalle  asfaltweg  en daarna  1600 mm  kasseien, gem.  3,6%,  maximale stijging 11,64%. Na 15 km is het  de beurt aan de Paterberg.  361 m lang met een  gemiddelde  stijging van  12%, en een  maximale  van  20%.  Dit  alles  valt te doen  onder de "zogenaamde  Tony grens"  van  18 km. Nog een  klepper  van  formaat  volgt  na  23 km, de Koppenberg.  Lengte  van  700 mm,  gem. 9% en maximale stijging  van  19%. De volgende  hindernis  verwacht  ons  na  28 km. De Steenbeekdries 700 m  aan  5% gemiddeld en  maximaal 6%. Na  31 km  komen we in  Boonenland, hier  kromt Tommeke  steeds de  rug, en  vraagt  men  zich elk  jaar af,  Tommeke  wat  doe  je nu? De Taaienberg, 530 m met een  gemiddelde  van  6,6%,  maximale  stijging 15,8%,  om de  kasseien  te vermijden  kan  hier  gebruik gemaakt worden van het  gootje. We  rijden  de Provincie  Henegouwen even  in  en  hier wacht  ons  in Ronse de Muziekberg. Lengte van  625 m met een gemiddelde  van  5,3%  en  maximaal krijgen we  10%  voor de  kiezen. Op 39 km  en in het  midden van  onze  tocht  doemt de  minder  bekende  Statieberg  op. Deze heeft een lengte van  1500 mm met een gemiddelde stijging  van 3,7 %, en  maximaal 9%. Aan  km  44 wacht  ons  een  tweeluik,  de Nieuwe en de  Oude  Kruisberg. De  Kruisberg bestaat uit een  1875 m lange  kassei en asfaltbaan met een  gemiddelde  van  4,8% en  maximaal 9%. Het voorlaatste zware  obstakel ligt er na 46 km. De Hotond met zijn 750 m en  gemiddelde  stijging  van 6% ,  maximaal 9%,  zal pijn  doen. Richting  Oudenaarde treffen  we dan  nog  2 kuitenbijters  van  jewelste. Na  57 km  de Mont de l'Enclus: een asfaltweg van 930 m lang met een  gemiddelde  stijging  van  6,1%,  maximaal  gaan we  hier 12% omhoog. Onmiddellijk  hierna  volgt het  allerlaatse obstakel  richting  Oudenaarde,  de Kluisberg,  met een lengte  van  1 km aan  7%  gemiddelde en  een  maximale  stijging  van  14%,  gaat deze bult de  kuiten  doen  ontploffen. Hierna  is  het  nog  een  kleine 20 km  uitbollen  richting Centrum  Ronde van  Vlaanderen, waar de  Ommegang op  ons  wacht.

    Diegene  die slagen voor  deze  test  kunnen met trots  621  klimpunten  bijtellen  op  hun voorlopig rapport. De anderen  zullen  voor een  tweede zit  moeten terugkomen.

    22-03-2015 om 00:50 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    19-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kroniek van een bewogen week!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na  onze tour  de Zolder  van  afgelopen  donderdag  12/03/2015,  werd de  afspraak  gemaakt  om  zondag bij wijze  van geste  aan  Robin in  Tongeren te vertrekken.

    Wat vooraf ging:

    Zaterdag  had  Raoul  "twee  Poolse"  arbeiders  opgetrommeld  voor het  leggen van Quickstep.  Christophe  vond  op  het  einde  van de  dag  dat we dit  best voor de kost  konden gaan doen. Sus,  Klus en de ex  van  mijn zus,  zou  op  de camionette  prijken. Zeshonderd  euro  per kamer,  zou de  vraagprijs  worden. We  zagen  het  al  zo  voor  ons. Maar zoals  bij alles  moet  er eerst  training  aan vooraf  gaan,  zo  bewijzen de bijgevoegde foto's.  Al  bij al hadden we  het  toch  tot  een goed  resultaat  gebracht. Alles  lag  mooi en  recht,  echt  "Custom  made"

    Robin  was  ondertussen  weeral  eens  op  parcoursverkenning  in de Ardennen. Met  zijn  ogen dicht  rijd  hij het  parcours  in  mei.

    Willy  had  op  zaterdag  een acte de présence  in  de  nieuwst  wielerattractie  van Kortessem. Een  wielercafé  met  winkel Café coureur.

    Jöran  was  naar de  zoo  getrokken  met de  familie. En  Chrsitophe S. , was  in Italië  bezig  met  spotten  van  zowel Pinarello' s  als Chinarello's.

    Zondag  ondanks de  regen toch  maar afgezakt  naar de Motten. Het  "niffelde " een  beetje,  maar  de  buienradar  gaf aan dat  het  pas tegen  10u  zou  stoppen.  Er werd  dan  ook beslist  door de aanwezigen (Tony, Christophe L,  Jöran en  Tony)  om  ne  koffie te gaan drinken. Nu we  toch  droog zaten  kon een  ontbijtje  er  ook  wel  af.  Spek en  eieren  voor  de kapitein en  Jöran,  uitsmijter  voor  Raoul en  hoe  kan het  anders toast  bolognese  voor Toine.

    Maandag,  Dinsdag en woensdag  werd er lustig gereden  door  Pedalpower. Het groot  mes rijgt de  ritten  +100 km  aan  elkaar  als  zoetje  broodjes.  Ook als  hij  bij een  zieke Raoul  doorkomt,  is er  geen tijd  voor  ne  koffie,  Cristalleke  of  Hoegaarden. Wat  een  positief  effect  hebben  de Tessa sessies  toch. Christophe  nam  zelfs  op  dinsdag een  halve  dag verlof  om  de Cristal Classic  in zijn  eentje  af te haspelen. Jöran  reed diezelfde  morgen  al  een  kleine  56 km,  met als  uitschieter de  Sterrewacht te Zolder. Tony  die ondertussen  bij  Bollen was  gepasseerd  voor  een  "klim" cassette en een  kilometerteller, wou  zijn  hagelwitte  kanjer testen. Hij werd  opgehaald  door Raoul,  en  na  100 m  kwamen  ze  de kapitein  tegen  die op  terugweg  was  van  zijn  Cristal route.  Samen  hebben ze  de Pieter Geert Buckinx route nog  afgehaspeld,  Christophe eindigde op 95 km. Tony en Raoul  op  een  37 km.

    Donderdag  gaan  Christophe,  Jöran,  Tony en  Wilfried  naar Zolder.

    Zondag  wordt er  geopteerd voor  de  route  "allez les  pavés". Vertrek  9u in  Kortessem,  de ideale kasseivoorbereiding  voor  volgende  week  de blauwe  lus  van de  Ronde van  Vlaanderen.

    19-03-2015 om 13:59 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    13-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De heldendaad!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zolder,  het  begint  te vervelen ,  maar  de  benen  en het  kopke  worden er  steeds  beter  van. Heel  Pedalpower was aanwezig,  uitgezonderd de  familie Strauven die hun vete omtrent  het  voorzitterschap via  mail  uitvechten. Extrasportieve  beslommeringen werden  langs  ons  neergelegd  en  "tempo  machen". Gisteren  lag de nadruk  niet  op  "vetverbranding  maar  weerstand. Tony  voelde  de  weerstand  heftig. Hij had  niet  de benen  van  dinsdag,  en klokte  ook  maar  af  op 28 km.  Hij zal  de "gazette"  vandaag  niet  halen. Die eer  was  weggelegd  voor  Willy. Een herboren jongen  van  pas 37  die  bij aanvang  van de  plaatselijke  rondes  al  65 km  op  de teller  had,  nam  een vlugge hap ,  en  kon er  weer  tegen aan. De zeelucht, en  het  gezelschap  van  de  teampsychologe heeft hem  deugd  gedaan. Het management zag  dat het  goed was. 

    Bijna  onmiddellijk aanpikken in een  interessant groepje en  meedrijven was  het  devies.  Jöran  vergaloppeerde zichzelf  en  zocht zijn heil in een  ellelange  achtervolging. Het  duurde  dan  ook  bijna een  vol uur  vooraleer  Christophe,  Willy en  Raoul  hem  terugzagen.  Tony  zijne  WD 40 was  uitgewerkt,  de rollementen  piepen  als  vanouds.  Halverwege  de  rit,  na  4 km  sleuren aan een groep  van  om en bij de  20 personen, kreeg  Willy  een  hongerke. Hij liet  zich even  uitzakken.  Raoul  werd  nerveus  midden  in de  buik van het  peloton en  zocht  na  elke  rond  de  staart  van  de  groep op. Op  geheel  professionele  wijze  ( de duw  op  het  achterwerk)  liet  hij iedereen inschuiven. Ondertussen  sloeg de Garmin  alarm. Gemiddelde  lag  boven de  33 km/u.

    Jöran  die naar eigen zeggen  veel tijd  in de pits  verloor,  klokte  af  op  28,9 km/ u. Werkpuntje!! Na  enkele  ronden "cooling down"  klokte iedereen  af  op  60 km. Het  gemiddelde van  Christophe, Willy en Raoul  lag  na  de uitrijrondes  toch  nog  op 31,7 km/u. Weeral  progressie.

    Na de rit  werden de  nieuwe  truitjes  van  Molteni/ Data Unit gepast. Gelieve iedereen  de  juiste  maten door  te  geven.  Benieuwd  welke  tegenzet Robin hiervoor in petto heeft. In  Sint- Job  trakteerde Willy  voor zijn  37 ste verjaardag. Gezond  als  we zijn  werd er  "gedecompresseerd"  met een groentenmix  van  paprika en  aardappel. Alles  voor de sport.

    Er wordt  momenteel  ook  overwogen  om  te starten  met  "Pedalpower  Pro Ladies  team".  Er zijn  reeds  geïnteresseerden,  die  zich  hebben  aangemeld.  Misschien  de oplossing  voor  "beide" kandidaat  voorzitters.

    Speciale  vermelding  voor de  held  van de  dag: Willy reed  om  middernacht vol  trots  in zijn Molteni  outfit  nog  van  Zolder  naar de  Hasseltse  binnenstad,  waar  hij vol  overgave  zijn gitzwarte  jersey  showde  aan  het Egelpubliek.






    13-03-2015 om 14:05 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    11-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Top 500 van de 90's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op  Q- music heerst  deze  week  de  90's.  De glorieperiode  van elk Pedalpower  member. Al  gauw  dwalen de  gedachten  af  naar TVM,  waar  menig  feestje  plaatsvond. Wie  kan  zeggen dat  hij wekelijks  op de TV piste?  Tussen de  sound  van Snap!,  the  Urban Cookie  Collective en  Haddaway, werd  er  uiteindelijk  beslist  om  nogmaals naar Zolder  af te zakken. Pedalpower  lijkt ondertussen wel een echte  "pro"  ploeg,  een gedeelte bereid  zich  voor aan  het  zeetje (Tirreno Adriatico),  terwijl een  ander  gedeelte zich in Zolder (Parijs- Nice) tegoed  deed  aan de  plaatselijke  rondjes.  Na een afwezigheid  van  enkele  maanden trad  Robin  terug  in  competitie voor  zijn  "Joyride" (Roxette). Rond  half  7  betraden  Christophe en  Raoul  de  Kennedy  Boulevard (Axelle). Christophe had  zich  voorgenomen  om  aan een  hartslag  van  110-140 te rijden,  de zogenaamde vetverbranding. Raoul  zei  hem  "I"ll stand  by  you (The  Pretenders),  Two  can  play  that  game (Bobby Brown). Na  één  ronde  stond  Tony  hun al op te wachten,  ondertussen  had  Robin  ook  al  via  Sms  laten  weten  dat  hij iets  later  ging  zijn,  zijn exacte woorden waren " C U when  I get there" (Coolio). Tony  nam  de  kop en  loste  al  gauw  Christophe,  hij wist  natuurlijk niks  van  het  "vetverbranderke" dat  de wegkapitein deed.  Tony  meldde  in al  zijn euforie " I believe  I  can  fly" ( R. Kelly).  Christophe  probeerde  Tony  het  belang van  zijn aanpak  uit  te leggen  en  benadrukte dat een voorbereiding " Step  by  Step" ( New Kids  on the Block) diende te gebeuren.  Na  een  ronde  of  4  hebben  wou  Tony aanpikken  aan  een  snellere  groep,  hij riep  " Let's  go loco,  poco loco" ( Poco Loco gang).  Een  mooi  tempo  van  om en  bij de  32-33 km/u  werd  gedurende enkele  ronden  aangehouden. Toen  het  tempo  weer de hoogte  in ging,  hebben  we  gelost, we dachten  we zijn  "Better off alone" (Alice  deejay).  Een vetverbrandingsronde ( dus  tussen  111 en  140 slagen  per minuut) verder stond een strijdlustige  Robin  ons  om  te  wachten. In zijn geheel  eigen  stijl  riep  hij  "Here comes  the  hotstepper" (Ini Kamoze),  en  het  tempo  ging " kedeng  kedeng per  spoor" (Guus Meeuwis) omhoog.  Aan  een egaal  tempo  hebben  we  nog  5  ronden  bijgepraat met "noenk".  Op  het  einde  bleek  het  gebrek  aan  kilometers  hem  toch parten te spelen  hij kreunde  "ooh  ah  just  a  little  bit" (Gina G). Toch  55 km  voor  Christophe en  Raoul,  Tony 51 km  en  Robin  zijn  eerste  20 km van  2015. Het gemiddelde  lag  rond de 27,5 km/u.

    In  St-Job, begon  Robin  aan zijn charme-offensief,  hij  wil  zijn voorzitterstitel  terug.  Hij sprak de  gevleugelde  woorden "I am  the one  and  only (Chesney Hawkes).

    Tot  donderdag, en  vergeet  niet "My day will come" (Dinky  Toys)

    11-03-2015 om 11:33 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    08-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eeuwige tweede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat in eerste instantie een klein ritje van  Tony en Raoul ging worden, is uitgegroeid tot een tactisch ploegenspel tussen team Vastgoedcentrale ( Tony en Jöran) en Proximus ( Christophe en Raoul). Christophe en Jöran beslisten  alsnog  om  de riempjes  aan te trekken en  mee  op  pad te  gaan. Afspraak  9u  te Kortessem.  Via Rapertingen  naar  het  parcours van Dwars door  Limburg. Tony had  voor deze  vlakke  rit gekozen. Hilariteit  en  verwondering  alom  bij het  aanschouwen  van  Tony  voor de start. De koukleum  van de  groep  was  getooid  in zijn  korte  "bib" short,  vergezeld  van dikke  muts onder  zijn  witte pothelm. Op de  koop  toe  had  hij  de bus  WD 40 gevonden, en  zijn naven  overvloedig besprenkeld,  zodoende  zijn rollemeten  van  zijn voorwiel niet  meer  piepten. Christophe  haalde voor  het  eerst  zijn "gesimiliseerde" Ridley Noah  uit de stal. Trots  liet hij iedereen, mannen en vrouwen, over  zijn gladde  bovenbuis  wrijven. In bepaalde werelddelen steken  ze  u  voor  het  uitspreken  van de zin" wilt ge  mijn gladde  bovenbuis eens voelen" al  in de bak. Allo in de  buitenlandse  gevangenis  zou  er  een  volle  aflevering  mee  kunnen  vullen. 

     De rit van  vandaag  dan,  via de  binnenstad naar het  kanaal, uit  respect voor  Tony zijn  KOM,  zijn we  Stokrooie brug  nog eens  over gereden,  deze keer aan een acceptabel  tempo. Stitch (Erwin Bollen), zal deze  keer  geen  probleem  maken van de  geregistreerde  tijden op  deze brug  hors  catégorie. Net op  tijd  cruisten we  door  Stokrooie  centrum,  om  Christophe S. en  Marie,  van goede raad  te  voorzien  voor  ze  aan hun  Batibouw  avontuur begonnen. Tijdens  deze  eerste  halt,  waagde de "nieuwe" voorzitter  zich  voorzichtig  aan een inspectie  van  de bovenbuis  van  Christophe. Marie  daarentegen  weigerde terecht. Zij merkte pienter  op  dat  wij  echt wel  met  ons  vak/ materiaal  bezig  zijn. Tony  herviel  naar  goede  gewoonte  in zijn  oude  gewoonte,  van bij elke  stop  een  Lucky  Strike  uit  zijn achterzak  te  toveren. Over  Stokrooie  ging  het  via  Tiewinkel  naar  het  Schulensmeer ( voor  Tony is dit  echter Wiemesmeer). Koffiepauze op  het  terrasje,  de  thermometer  gaf  pardoes  20,5°C aan. Het grindpad aan  het  meer  deed  Tony  prompt denken  aan de Strade Bianchi  van een  dag eerder. Van  Avermaet kreeg weeral de volle  lading,  sommige  ex- pedalpower renners,  die  in  het  tussenseizoen  de  overstap  maakten naar de  WTC30+ ploeg,  zullen het  niet  graag horen. Uit de  statistieken  bleek  vandaag  ook  dat de  overstap  nog  niet  het  gewenste  succes  heeft  opgeleverd. Vandaag  werd  een  gemiddelde  van  29 km/ u genoteerd, bij de  nieuwbakken  30+ rijder. Ondanks  alle  rollentrainingen van de  afgelopen weken een  bedroevend  resultaat. Terug naar de rit,  via  Linkhout,  Spalbeek, Stevoort, Weijer en  Kozen,  steeds  op  goed lopende  wegen,  waar  de  pees er  duchtig werd  opgelegd, reden we  Sint-Joris binnen.  Op de  Heiligenbornstraat 1 km  aan  2%, nam Raoul  het  voortouw,  hij  wou  op  een lichte  cadans dit rotding  afwerken. Een  herboren  Jöran,  die  nu  eindelijk  lijkt  door te hebben dat  het  kleine  tandwiel  vanachter ervoor  zorgt  dat je zwaarder trapt, counterde Raoul en  nam  Chrsitophe  in zijn zog mee. Raoul  schakelde  dan  toch  maar bij en  plantte zich  in het  wiel. Eens  boven  werd de  schade  opgemeten,  Tony  op  50 m.  Zoals eerder  gezegd,  waren we  verdeeld  in  twee teams, en  met  dit  manoeuvre,  richtte  Jöran  duidelijk  schade  aan bij  zijn Vastgoedcentrale  partner. Doch  knap  staaltje  van  de zelfverklaarde niet  klimmer,  die  vandaag volgens  Strava,  het ene  PR na  het  andere  verpulverde.  Onderweg naar  Wellen  konden  we  nog  twee  machtsontplooiingen  van  Team  Proximus  noteren. Raoul  gaf  op  de Knipscheer   een snok  eraan, ook hij  verbeterde  hier  zijn  PR. Op  de Smissebroekstraat in Herten was  het  de beurt aan  Christophe,  die als een duiveltje  uit een doosje , richting  boven  knalde. Amazing !!!  Om  af  te  sluiten,  bedacht  Raoul om  Vrolingen berg( 0,5 km aan  4%) nog even aan  te doen.  Hier bleek  wederom  dat  parcourskennis  onontbeerlijk is.  Jöran  parkeerde  zijn GTR halverwege de klim, en  Christophe  kreeg  in het  zicht van de vod  nog een "savlette"  rond  zijn  oren.  Na  ook nog  even de  Haagsmeer in  Gors  te hebben  aangedaan,  werd  er richting  Kortessem  gekoerst.  Bij het  uitdraaien van  Guigoven,  kregen  Raoul en Tony  een  vrijgeleide,  naar analogie met  de Strade Bianchi,  porde  de  ene  de  andere  aan om te blijven ronddraaien.   Het betere aansnijden  van de laatste  bocht  naar de Kapittel  sprint,  leverde  Tony de  pole  op.    Opnieuw  naar  analogie  met de Strade Bianchi  en Greg Van Avermaet,  viel Tony  stil, waardoor  team Proximus met goud en zilver  aan de  haal  gingen.  Een tweede klap  deze week  voor  het  team  van "nonk" Robin  Strauven.

    Teleurgesteld vatte  Jöran  zijn terugtocht  naar Genk  aan,  waar hij zou  eindigen  met  102 km  op  de  teller. Willy zette ondertussen  zijn culturele veroveringstocht verder in Bruhhe ,  waar hij aan het  genieten was  van de Brugse Zot,  in het  stamcafé  van  Pieter Aspe. Het avondmaal  werd genuttigd  in Restaurant  De Koetse.  Een snelle  blik  op  de site www.dekoetse-brugge.be,  leert  ons dat  het  een  klassiek  restaurant  is wat al  25 jaar een eerlijke  burgerkeuken serveert. De specialiteit zijn echter  grillades, die  in zaal  worden  bereid. De  voedingsadviseur  haalde  opgelucht  adem!

    Samengevat,  een rit van 67 tot 102 km  in de benen. Gemiddelde rond  de  24 km/u. Van  Avermaet en  Tony  hebben  iets  gemeen, ze  zijn eeuwige tweedes.



    08-03-2015 om 22:28 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    06-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.King of Mountain
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De  laatste rechte  lijn richting  Stoumont  is  definitief  ingezet. Zes gemotiveerde  Pp'ers,  draaiden  lustig  rondjes  op Terleamen.  Wilfried,  Christophe L,  Jöran en  Raoul, namen de  vroege  shift  voor  hun  rekening. Even  werd  er  naar  het  gerettel  van  de Willier  GTR geluisterd,  maar  al  gauw  lag de  focus  op  een strak  tempo. Er  zouden  records  sneuvelen  vandaag. En  zo  geschiedde ook. Maar  niet  door hun ! Het mooie  weer zorgde ervoor  dat  er redelijk  wat  volk  was  komen  opdagen.  Na  twee  ronden hadden  we  al  een  hele  groep  luierikken achter ons  kont  hangen, en  je  zag  dat  die  niet  met  ons  naar de streep wilden, ok  da zetten  we ons  op  kant  dachten  Willy,  Christophe en  Raoul. Jöran had  ondertussen  zijn tempo  gevonden  en peddelde  aan een  26-27  rustig zijn  55 km af.  In toer  3  waren Willy en  Raoul in een  groepje  met  4  beland. Christophe,  had El Colnanjo gespot  en  was  even bij hem  gebleven.  Toen  een  Kuota renner,  er  na  de chicane  een  snok  aan  gaf,  moest  ook Raoul  lossen. Bijgevolg  heel Pedalpower  verspreid over  het  parcours. Er zat  niks anders op  dan  op  elkaar te  wachten en  dan de  achtervolging  in te zetten. Raoul en  Christophe L. kwamen  samen  en  pikten  aan in een  groepje van  32-33 km/u.  Willy  had  ondertussen  Tony  gedubbeld,  die  al  5  toeren met  krampen  rondreed.  Bij  het  overschrijden  van de finish  werd  ook  de  laatste  atleet  in de  ring geworpen. Christophe  S.  maakte  zijn langverwachte opwachting.  Na enkele  toeren  in de  "snellere"groep  kwamen  Christophe L en  Raoul Willy en  Tony  terug  tegen. Willy pikte  aan  en  zo  waren we weer weg.  Tony  zou  op  Christophe  S en Jöran wachten.  Mooi verdeeld.  In de snellere  groep  volgde  er  3 toeren  verder  een samensmelting  met een  nog  iets snellere  groep, waardoor  Raoul  de  rol  loste. Na een  toerke  op  het  gemak  kwam  hij Willy en  Christophe L tegen die wel  nog  hadden  kunnen  aanklampen.  Iets verder  kwam  ook  Jöran  aansluiten,  hij had  zich  losgewerkt  van  de geblesseerden. Tony  reed rond  met  krampen en  Christophe  S. had  moeite  met de  ademhaling  via de  neus.  Hij  kon  besluiten dat zijn  conditie  aan  77%  zat.  Na een  ronde  cooling down, werd  het  circuit verlaten  met  56  tot  60  km  in de benen, en  gemiddelden  boven de  30 km/ u. 

    In Sint- Job  werd  nagekaart  over  de prima  verlopen training,  en vooruit gekeken  naar  Stoumont. Toine  die geld  was  gaan  afhalen,  had  het  natuurlijk  gepresteerd  om  zijn Strava niet  af te zetten , waardoor  hij nu de trotse  eigenaar  is  van  drie  KOM's. Straffe coureur  toch,  die  aan  67,7 km/ u  Strokrooi  brug  oprijd. Wij zijn blij dat  hij in ons  team  zit. Het  is  dan  ook duidelijk  dat de hiërarchie in de  sprinttrein  gewijzigd word. Toine  wordt  onmiddellijk  gebombardeerd  tot  de sprinter  van  Pedalpower,  hij schuift  maar liefst  5  plaatsen  op.  Willy  zal  nu  als  laatste  man  en perfecte  lead  out  voor  de  bom  van ' t  Crijt fungeren. Iedereen schikt  zich  zonder  morren  in  zijn  nieuwe rol. Zo'n  talent  mag  je  niet  negeren. Ook  zijn gave  om  iedereen  in de  waan te laten,  werd  bewonderenswaardig  onthaald.  Het  hele  peloton  dacht   dat  hij slecht  was en  krampen  had,  en  toch  sloef  hij toen  onverbiddelijk  toe. Knap  staaltje  poker. Christophe  S. kon  ons  ook  nog  verblijden  met  het  feit dat  er  nieuwe  truitjes  op komst zijn. Hij  werd  dan ook  unaniem  verkozen  tot  nieuwe voorzitter.  De oude voorzitter  mag stillekes aan  zijn  auto  laten  bestickeren en  oefenen om  bidons aan te geven.  Tot slot vergeten  we niet  dat  bomen  niet  kunnen voetballen  omdat ze  geschorst  zijn.  Aangezien  zondag  niemand kan,  is de volgende afspraak volgende donderdag  in Zolder.

    Bijlagen:
    zolder.jpg (1.7 MB)   

    06-03-2015 om 14:09 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    01-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Openingsweekend in het water

    Wat  het  uiteindelijke  startschot  moest worden van  het  wielerseizoen,  is nagenoeg  in het  water gevallen. De Ronde  van  Hasselt,  75 km  vlak  cruisen  over  de  grenzen  van  grondgebied  Hasselt, was  initieel  de  bedoeling. Anticiperen dan  maar  om het  in vaktermen uit te drukken. Elke  gereden  kilometer telt  in deze  periode  van het  jaar. De wegkapitein  is  dinsdag  naar Zolder  geweest,  Willy maakte de  afgelopen week  van  elk  vrij moment gebruik  om  zijn training  voor  LBL voort te zetten, soms  gecombineerd  met  uitstapjes  aan de  teampsychologe. Hetgeen  wij  steeds  meer  toejuichen. Raoul  heeft vrijdag  van  het  mooie weer  gebruik  gemaakt,  en  Jöran  wou  het  elektronisch schakelen onder de  knie  krijgen. Ja ja,  de  nieuwe  Wilier bolide  werd  gisteren  afgehaald  en goedgekeurd. Van  iemand  die  met zulk  materiaal  de  weg  op  gaat  wordt  wel  verwacht  dat  hij steeds  in de voorste  gelederen fietst.  De fiets  werd  dan  ook in functie  van de  kleuren van  Vastgoedcentrale  gekocht, dit  brengt enige  verantwoordelijkheid  met zich  mee.  Het uithangbord van Pedalpower- Vastgoedcentrale Pro (zééker Pro) Cycling Team. Zo  gaat het  amateurisme  er  stillekes  aan  toch  uit. Tegelijkertijd reed de wegkapitein  zaterdag  zijn  Ronde van Hasselt,  75 km  solo  tegen de  wind  bonken,  en 32 klimpunten  meegraaien  in  Zolder op  de Sterrewacht. Christophe S. en  Tony waren  vol goede  bedoelingen om  zondag aan de start  te staan  voor  de  openingstrip,  zij waren  hongerig  op zoek  naar bevestiging  van de goede  vorm.

    En  dan  komen  we bij het  zorgenkind  van de  ploeg,  het  enfant  terrible,  het  ongeleide  projectiel. We kunnen  niet  zeggen  dat  hij  niet  helemaal  met  zijn vak  bezig  is,  want afgelopen  donderdag  kregen bepaalde  collega's wel  beelden  van  de Thier Bégot  in  Boirs doorgestuurd. Met een  beetje  goede bedoelingen,  kunnen we daaruit  afleiden  dat hij aan  parcoursverkenning  deed. Ondanks  deze licht  positieve  berichten  werd  hij dan wel  weer 's avonds gesignaleerd in de Versuz, en  gisteren  werd hij  ook weer  in één  of andere  lugubere drankgelegenheid  gespot. De eerste  verdachte  opmerkingen werd  al genoteerd  in het milieu. Het  gebruik  van  codetaal zoals "ik word aan het  buffet verwacht" klinkt  ook  niet  koosjer. We denken  onmiddellijk  terug  aan  Johan Musseeuw  met  zijn "gesneden  broden"  en "wespen".  Getuige  hiervan de  jongste berichten  omtrent  onze  veldrijders  en  gisteren  nog  het  BMC adept Van  Avermaet, die  aan de  babyvoeding  hingen. Doch  willen wij  benadrukken  dat wij het  principe  van  nultolerantie  noteren, en  ons  ten stelligste  distantiëren van  bovengenoemde praktijken.

     Ondertussen zijn we afgedwaald  naar het  randgebeuren,  maar  dienen  we toch  te  onthouden dat er  6  PP'ers met goede bedoelingen zaten deze  week, en  dat  er  eentje zij carrière dringend  moet  relanceren.

    In bijlage de  nieuwe klimlijst

    Bijlagen:
    Klimlijst pedalpower.xlsx (31.4 KB)   

    01-03-2015 om 09:29 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    16-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kasseien- onbekend en onbemind

    Tien  graden,  een  klein winterzonnetje. Ideale  omstandigheden voor een  ritje  door  het  glooiende  Haspengouwse  landschap.  Tony  zou zijn Colnago  terug  van stal halen,  en  Jöran , Christophe L. en Raoul  vervoegen. Initieel  was de bedoeling  om de Cristal 70 km  te rijden,  maar  dit  zou  voor "een piepende" El Colnanjo  zijn eerste  rit iets  te veel  zijn. Er werd geopteerd voor  een traject  via  Kortessem- Wellen- Brustem- Aalst (waar we tevergeefs op de  Carnaval  aan  het  wachten waren)- Jeuk- Oleye- Heers- Oreye- Vechmaal- Bommershoven- Jesseren- Zammelen- Kortessem. Toin  had  ervoor  gekozen  om  met de  fiets  tot  Kortessem  te  komen.  Naar  goede  gewoonte  goed  ingeduffeld in verschillende  laagjes.  Na  zich  ontdaan te hebben  van  één  laagje  vatten we  onze  namiddag trip  aan. Toin  vol goede  moed,  nam  onmiddellijk  de  kop en  negeerde  de richtlijnen  van  wegkapitein  Christophe,  hopla  één  extra  km. De extra  km's  zouden  hem  later  op  de dag  gaan  parten spelen.

    Via  Oetersloven, waar de debatten  voor het eerst  sinds  mensenheugenis  niet  geopend  werden, reden  we richting  Brustem. Als we  dan toch  in de  buurt waren,  konden  we  het  nuttige beter aan het  aangename  koppelen. De jongedames met hun zonnebanken  voor  de  ramen  hadden  ook  hun "sneekes"  met  kkkkaaas  en  hhhesp  op  en begonnen  aan de  namiddag shift. Wij daarentegen reden  via  Aalst  en Jeuk  voor het  eerste  naar  rondgebied Wallonië. Hier werd  het  verval  ingezet  en  je  zag op de Bovelingenstraat, 1,1 km  aan 2% gemiddeld,  dat de  Zwitserse saus  nog was  blijven  plekken.  Na  deze  puist  hebben we  dan  maar  even  gewacht  op  de onfortuinlijke   tempobeul van  Pedalpower. We  waren  immers  halverwege,  aan  "snelle  suikers" geen gebrek. Esther  van  Bollen,  had  Toin  nieuwe (Spaanse) snoepjes  aangesmeerd. In de  hoop  dat  deze  hun  werk  zouden  doen  reden  we  in  groep  terug richting  Zuid- Limburg.  Via  Heers werd  er  over  de  kasseistrook van Dumont,  2,1 km  kinderkopjes aan  2% gebaggerd. Hier  werd  het verval  serieus  zichtbaar,  er  werd  met minuten  gegoocheld.  Het was  op,  doch  stonden  er  nog  27 km  op  het  programma. Aan  een rustig  tempo  wat  het  gemiddelde  natuurlijk  "aanzienlijk"  liet  dalen werd  het  traject voortgezet. Ten gepaste tijde ( elke nieuwe  straat) werd er  gewacht op Toin.  Lauw en  Vechmaal  achter  ons  gelaten volgde  Haren - Bommershoven. Voor de  zoveelste  keer,  begon  Christophe  over  Nommelenberg ook  wel  de Koppenberg  van  Haren genoemd. Een  kassiestrook  van  150 m  verscholen  in het  bos,  met  een gemiddelde  stijging  van  15%. Deze  16  klimpunten  wou  hij wel  vlug  meepikken. De strook lag  er  beter  bij als  verwacht, en  Raoul  waagde  zich  eraan. Eens  boven  was er  niemand  gevolgd,  hij begon  te  voet aan  de afdaling,  tot pardoes Jöran als  een  bezetene kasseifretter,  hem  tegemoet  kwam.  Hij verdiende  dan  ook  zijn  16 klimpunten. Het  bleef  lang stil  tot  we  het  getik  van  schoenplaatsjes  hoorden. En  inderdaad  daar  kwamen  de  2  gladiolen " à  pied" . Geen  punten  voor  Christophe en  Toin!!! De slag  van  76  kg  pure  massa  tegen  de kasseien  hebben we  niet  kunnen  vaststellen,  maar  werd ons  door  Toin  in detail  uitgelegd. Na  controle  van  fiets en  kledij, werden de  laatste 10 km  al  lachend  aangevat. Bij het  horen van Zammelen  voelde  Toin de  pijn al  opkomen.  Inderdaad  via  Zammelenberg, de  steenweg  op  en  zo  terug  naar  Kortessem. Helemaal  verzuurd en  enkel  kreten  van" ai" "oei ik kan  nimeer" uitkermend,  hebben  we hem  op  een  vissersstoeltje  met ne frisse  Cristal  gezet. Respect  want hij  heeft de  terugtocht naar  Diepenbeek  per  fiets  gemaakt. Altijd  geweten  dat  het  ne  "karaktercoureur" was. In de  rand  konden  we  ook vaststellen  dat  "Willy" the  Big knife" Vanormelingen,  aan zijn achterstand  heeft  geknabbeld,  met als  resultaat  27 km en  een  bezoekje  aan  het  warme  Wintershoven bij de teampsychologe.

    67 km  bij  op  de teller aan  een  gemiddelde  van  21-22 km/ u. Kortom  weer goed gelachen op  een  mooi  parcours, en we  vergeten  niet dat  een  kasseistrook er elke  dag anders  kan uitzien,  maar  steeds  onbemind  zal  blijven  voor velen!!!







    16-02-2015 om 11:47 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    15-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Officieel: De Transfer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag 14/02/2015, Valentijndag.  Plaats  van afspraak Limbricht. Hier zouden  de nieuwe  geliefden  hun liefde bezegelen. Jöran,  Christophe en  Raoul  kwamen  de  winkel  van  Salden  binnen, en  het  oog  van  "eagle eye" viel onmiddellijk op  de  zwart rode GTR.  Na een  meting, volgde  een  koude  douche. De  maat  large was  er  niet  meer. Een opmerkzame  Christophe,  vroeg de  verkoper  om  eens  te  kijken  bij de showroom modellen,  en inderdaad  er was nog een  zwart rode  Willier Triestina GTR voorradig. Na navraag  kon deze omgebouwd  worden  naar de  wensen ven een verliefde Jöran.  Hij wist gedetailleerd  hoe  de  GTR getuned  moest worden. Ultegra DI2 en  zwart rode  FFWD velgen. Nog eens  navragen of dat wel allemaal  aan de  overeengekomen  prijs  kon. Ja als  het  zo  op  mail  staat  dan moet  het  zo, was de uitleg. Het officiële  gedeelte was  zo  achter de rug,  de handtekingen werden  gezet. De  meegereisde fotograaf  kon  aan een  fotoreportage beginnen. De  nieuwbakken  klimgeit  van  team  Wilier  poseerde  vrij en  vrank  met de manager,  van  wie  hij zijn truitje  overhandigd  kreeg.  Met een paar Sidi  schoenen  bovenop  zijn nieuwe Carbon racer, en zijn " teamjacket", verlieten  we  het  etablissement.

    Wie  het  verliefde koppel  voor het  eerst aan het werk  wil  zien zal  moeten  wachten tot  het  week-end  van 1 maart,  tevens de officiële  opener van  het  wielerseizoen.

    15-02-2015 om 20:25 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    13-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hartslag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan  motivatie  geen gebrek. Thuiskomen,  magere  kip  eten,  fiets  inladen, bidons  vullen  en  vertrekken  richting  Zolder. Jöran was  me  5 minuten  te vlug af.  We dachten  de  extra  km  die  we gereden  hebben nemen  ze  ons  niet  meer af.  En  zo  geschiedde. Toen we de arena  betraden,  had  de  + 40 km/u  zich al  gevormd.  De  23-24 km/u groep trok  zich op  gang.  De wind  stak  een beetje  op,  doch  was  het  aangenaam vertoeven  in  Zolder.  Al gauw  bleek dat de  hartslag van  Jöran,  waarschijnlijk ten gevolge  van  zijn zware  eetgewoontes,  weliswaar 20 slagen  hoger  lag  dan die  van  Raoul.  Dit was  het  sein  om  een  trage ronde in te  lassen,  na  drie  ronden  vervoegde  een  herstelde  wegkapitein  ons.  Ook hij kreeg  de tijd  om  zich  warm  te rijden,  want de temperatuur  was al  richting  vriespunt  gedaald. We wisselden  onze  rondjes af  met  trage en  snellere  rondjes. Tot  driemaal  toe  lieten we ons  verleiden  om  aan te  pikken  met een  groepje  plus  30 km/u. Dit  lukte aardig,  overige  pedaalridders,  u weze  gewaarschuwd. De opbouw  continues!!!

     We  klokten  af  op  55 km  aan  27 km/ u  gemiddeld.

    De eerlijkheid  gebied  mij nog te vermelden  dat  in de  uitrijronde, ik  Jöran  niet  meer  kon  volgen, en  alle  moeite  had  om  terug  op  zijn wiel  te komen.  Beetje verdacht,  maar  ja. Is  hij nu  al  zo  goed,  verstopt hij  zich,  time  will tell.


    13-02-2015 om 10:13 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vetverbranding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De ernst  van de  situatie  die  ons te  wachten staat  begin mei,  begint  stilletjes aan  bij iedereen  door  te dringen. Daarom  dat  er vandaag weer  lustig  rondjes  gedraaid wordt  op  het  circuit te Zolder.

    12-02-2015 om 11:52 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    08-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De officiële seizoensopener !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk  hebben de  tubes  het  wegdek  van  Diepenbeek,  Kortessem  en Borgloon  aangeraakt.  Jill Peeters  voorspelde  7° C en droog weer, het  sein  om  naar buiten  te trekken. De gelukkigen  van  dienst Christophe L,  Jöran en Raoul  hadden  om  half  11  afgesproken  te  Kortessem   om  het nieuwste gadget  uit te testen.  Raoul  had  uit de  Decathlon  speciale  plakkers meegebracht  om  de  voeten  gedurende  5 uur warm  te houden. Dit  moest  getest  worden.  De  cameraploeg van  "ook getest  op  mensen",  was te  laat, waardoor het  trio  de rit maar  aanvatte. Over de kasseinen  van  luimertingen,  ging  het  aan  een  rustig en  gezapig tempo  richting Diepenbeek  centrum.  Om  de laatste  twijfels  weg  te  nemen wou  Jöran  nog  even  bij Bollen   stoppen. Jammer genoeg  was  Esther  er niet  om  hem  op  andere  gedachten te  brengen. De  keuze  is dus  definitief,  de transfer  naar  Wilier  wordt zaterdag aanstaande geofficialiseerd te Salden. Onze  fotograaf  gaat  mee  om dit  op  plaat  vast te leggen.  Na  deze  broodnodige  stop  werd  het  tempo  iets  de  hoogte  ingejaagd. De grens  van  Diepenbeek  met  Beverst  werd  opgezocht,  met  een eerste  tussensprint  tot  gevolg, er werd  gesprint  op  't Reitje Brug. Volgens  de betrouwbare  statistieken  van  Strava,  ging  Raoul hier  met de  punten  lopen. Jöran  die  nog  in gedachten  verzonken was,  sprintte  niet  mee. De  bandenkleur  en  keuze  hielden  hem nog steeds bezig. Via  de Helstraat, waar  er op  nummer  72 niemand thuis was, ging  het  richting  Vliermaalroot en Guigoven naar de  heuvelzone (getuige de foto) te Gors en  Jesseren.  Zammelenberg stond  op  het menu, hier  haperde  Strava  eventjes, waardoor  we  u  geen  tijden  kunnen doorgeven. Jammer maar  helaas. Via  Overrepen  hebben  de  Hasseltsesteenweg  terug  richting  Kortessem genomen.  Hier stond  de wind  pal  op  kop. Het was  nog te vroeg  op  het  seizoen  om  al  waaiers te trekken, bijgevolg  zijn  we  samen terug  richting  Kortessem  gereden,  waar  Christophe de Kapittel spurt  bergop  won.  We  klokten  na  2  koffie's en  warme  choco's  ,voor de  Hector's  onder  ons, af op  een  46 km. Het gemiddelde  lag  bedroevend  laag op 21,3 km/u.  De toon  is  gezet, volgende  afspraak  donderdag aanstaande op Terlaemen.

    Bijlagen:
    http://connect.garmin.com/activity/692591933   

    08-02-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    05-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parcours
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al  dagen en  weken  spreekt  menig  Pedal Power  renner  over  het  parcours wat  hij  voor  de voeten  geworpen  gaat  krijgen  bij  de 3 daagse Stoumont. Gisteren  viel  dan  uiteindelijk  het  verdict  van de  organisatie. Deze  driedaagse wordt er één  op  "hoog"  niveau,  voor  elk  wat wils: de  berggeiten,  de stoempers,  de soepele  klimmers en  vooral de  karakterklimmers. Aan  ieder  om  zich  in een  categorie  te  murwen.

    Enige duiding  is  wel vereist, waarom  de  "3- daagse Stoumont"? De gemeente  Stoumont  heeft  een  grote  inspanning  geleverd  om  deze  rittenkoers en  tegelijk ook Pedalpower naar  Stoumont te halen. Bijgevolg  lijkt  het  dan ook  duidelijk  dat als  bij wijze  van wederdienst  de  organisatie de start en eindstreep  in deze  Ardense gemeente  en zijn  deelgemeenten legt. Zo  kan  het inderdaad  dus  ook! Over naar de  orde  van de dag  dan.

    Dag 1 Rahier- Trois Ponts- La Gleize- Stoumont- Remouchamps- Aywaille- Rahier- 71 km - 1345 Hoogtemeters

    "A walk  in the  park" of  "say hello to  your worst  enemy",  de  meningen  zijn verdeeld, doch staat  buiten kijf  dat over deze  leuke  opener,  fel  zal  nagekaart worden. Een  pittig  middenstuk  in  Remouchamps  zal  hier  het  kaf van het  koren scheiden. Hier  moet  je het  niet in je  hoofd  halen  om  na  de  Redoute en de Chambralles  het  eventuele  gat  met de leiders  toe  te rijden. De handafdruk  op  je gat  volgt ( handafdruk  door het  duwen),  want de  Havelange en  Xhierfomont  loeren  om  de hoek.

    Côte de  l' Ancienne  Barrière- 4,7% gemiddeld- 4,8 km- 137 klimpunten

    Côte de  Mionfosse- 7,9% gemiddeld- 1,7 km- 120 klimpunten

    Côte de  la  Gleize- 4,6% gemiddeld- 2,8 km- 98 klimpunten

    Côte de  la Vecquée- 4,9% gemiddeld- 6,3 km- 211 klimpunten ( ca. 3  km  op  dit traject  bijgevolg 105 klimpunten)

    Côte de  la Redoute- 9,5% gemiddeld- 1,5 km- 182 klimpunten

    Côte de Chambralles- 8,2% gemiddeld- 1,9 km- 177 klimpunten

    Côte de  Havelange- 5,2% gemiddeld- 2,9 km- 105 klmipunten

    Côte de Xhierfomont- 5,8% gemiddeld- 2,9 km- 130 klimpunten

    Dag 2 Stoumont- Trois Ponts- Stavelot- Francorchamps- Spa- La Reid- Stoumont- 82 km- 1831 Hoogtemeters

    De koninginnerit,  met  als hoogtepunt  de Stockeu.  Diegene  die  al  fietsend  het  standbeeld  van  Eddy  Merckx behalen,  zullen  later als  helden  ontvangen  worden. Selfie's  zijn  hier  toegelaten.  Vervolgens  volgen nog  de Rivage en de La Reid.  het  is dus  zaak  om  direct uit  de roes van  onoverwinnelijkheid  te  komen en  de focus  terug  op  de weg te leggen.  Hier  zullen  ongetwijfeld  grotere  tijdsverschillen worden  opgemeten.

    Côte d'Aisomont- 4,7% gemiddeld- 4,8 km- 149 klimpunten

    Côte de Stockeu- 9,7% gemiddeld- 2,3 km- 307 klimpunten

    Côte de Rivage- 5,7% gemiddeld- 2,8 km- 152 klimpunten

    Côte de Desnie- 6,2% gemiddeld- 4,4 km- 222 klimpunten

    Côte Verbuisson- 5,8% gemiddeld- 0,7 km- 30 klimpunten

    Côte de Xhierfomont- 5,8% gemiddeld- 2,9 km- 130 klimpunten

    Dag 3 Stoumont- Trois Ponts- Stavelot- Stoumont - 87 km- 1439 Hoogtemeters

    In het  roadbook  wordt deze  étappe  omschreven  als "de ideale  afsluiter". Hier  verwacht men  ook geen  grote  tijdsverschillen. Doch met de  Côte de Rosier  en  de Xhierfomont in de  laatste  15 km,  zou  hier een  late  uitval  wel  succesvol  kunnen wezen. Hier worden  de prijzen  verdeeld,  hier liggen de bloemen.

    Cöte de Brûme Sud- 9,7% gemiddeld- 1,5 km- 188 klimpunten

    Côte de Saint- Jacques- 4,3% gemiddeld- 4,7 km- 136 klimpunten

    Côte de Wanne- 5,2% gemiddeld- 3,5 km- 265 klimpunten

    Côte de Rosier- 6,1 % gemiddeld- 3,9 km- 215 klimpunten

    Côte de Xhierfomont- 5,8% gemiddeld- 2,9 km- 130 klimpunten


    Na dit drieluik  zal  wederom  duidelijk  zijn, wie  zal  moeten  investeren en  wie een  jaar  lang glorieus  zal  kunnen  rondrijden. De organisatie hoopt  op  een  faire  en  ook  propere  driedaagse.



    Bijlagen:
    Klimlijst pedalpower.xlsx (29.1 KB)   

    05-02-2015 om 23:15 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    02-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-02-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    01-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logo- en ploegvoorstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Plaats van afspraak  was "La Vache Qui Suisse",  waar de  verzamelde  wereldpers zich  had  genesteld, voor de  onthulling  van  het ploeglogo en  de hoogverwachte  ploegvoorstelling.  Bij  mondjesmaat sijpelden  de  acteurs  binnen en  deden  zich  te goed  aan  een  nieuwigheid "e Vacheke".  Het ploegdiner, wat  zou  vooraf  gaan  aan  het  officiële gedeelte,  begon reeds  in mineur. De voorzitter cancelde de  afspraak, aangezien  hij nog  bij de  Vikingen in Scandinavië vertoefde. Christophe S,  diende ziek  forfait te geven. De overige  teammates verkozen een menu  op  basis  van  zonnebloemolie en kip, varkens en  rundsvlees. De saladbar, werd ook  meermaals bezocht.  De discipline  was bij de  meesten wel  degelijk  aanwezig,  de  sausjes  zoals  look, en tartaar werden  grondig afgezworen. Je zag dat de focus  al  lag  op  het  komende seizoen.    Er werd natuurlijk ook  van de  gelegenheid  gebruik  gemaakt  om  stages en  dergelijke  te plannen.  Zo  viel  ook in de  wandelgangen  te horen  dat  J. G. van fietsconstructeur  zou wisselen,  hij zou  de Ridley stal verlaten  voor  het Italiaanse Wilier. De papieren  rompslomp zou nog  lopende  zijn. W.V daarentegen  zou  zijn focus  gelegd  hebben  op  een Ardennenoffensief, hij piekt  dit jaar  naar  Luik Bastenaken  Luik,  en zou  daarvoor de  hulp  van  C.L.  hebben  ingeroepen,  deze  zou  zich bezighouden  met  de logistieke  ondersteuning,  het  poetsen  van de  fiets  van W.V.  T.Q zijn doelen  liggen waarschijnlijk later  op  het  seizoen,  aangezien  hij  kwistig  omsprong  met de  Zwitserse saus,  hij heeft  nog  tijd  voor de  opbouw te verzorgen. R. B. tenslotte heeft een slechte winter achter de  rug,  en zou  zonder  problemen, dit  jaar een rol  van  knecht  opnemen. Tot  zover de  roddels die  de Grinta zeker zullen halen.  De nieuwe  energydrank " e Vacheke"  viel ondertussen   in de smaak,  over  een  verdere  samenwerking,  wordt  in de komende  weken  samengezeten. Ondertussen  was J.G. aan zijn volgende  schoteltje  kip  begonnen.  Na  het  diner  nestelden  de  hoofdrolspelers zich  tussen  de  menigte.  Iets later  op  de avond,  kwam  de  voorzitter  dan  toch  nog  de honeurs  waarnemen. Hij kon de  aanwezige  journalisten  verblijden  met enkele "scoops".  De ploeg  zou  vanaf  heden  01/02/15 juridisch worden bijgestaan door  G.M.,  en  de   renners  kunnen  vanaf  vandaag  ook  beroep  doen op  een  psychologe T. C. Haar eerste  taak  zal  zijn  om  W.V. mentaal  klaar te stomen  voor  zijn grote doel  in  2015. Voorzitter R.S. wist  ook  nog  te melden  dat een  nieuw  persmoment er weldra  zal  aangekomen,  het  had iets  met  sponsorbudget  te  maken. Na  de offïciële plichtsplegingen  werd er  gezellig  nagekaart over de economische  problemen  die  toch  iedereen  bezighouden. Er mag  niet  vergeten  worden  dat  iedereen  "timbers"  kan  plakken, luidde  het  besluit. Omstreeks  2 u  verliet de  ploeg het etablissement,  en  werd er  op  aangeven  van  T.Q. nog aan teambuilding gedaan  in  club Artist.  Dit was  weliswaar  geen  concurrerende  wielerclub,  zoals het  meerendeel  verwachte,  maar  een  club in de  zin  van  dansen en  drinken.  Dit  viel  bijgevolg  zwaar tegen,  maar aangezien  er  nog  fans  waren  is  het  gezelschap  toch  tot  4 u  hier  gebleven.

    De fotoreportage  die  door  onze  fotgraaf  werd  gemaakt volgt.

    01-02-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (1)
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De opbouw!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aangezien  het  zonnetje  zich  deze  middag  een  paar  keer  liet  zien, en  het   voornamelijk  droog  bleef  in  onze  contreien, werd  op  het  laatste  ogenblik beslist  om  aan  de  "opbouw" richting  Stoumont  te werken. De drie  dappere  krijgers  van  dienst Christophe, Tony en Raoul  begaven zich  richting  Zolder,  met  als  doel  op  hartslag  toertjes  te  draaien. Toine  had  zijn  voorzorgen  genomen,  hij  zou  geen  kou lijden.  Hij  had  tevens gehoord  dat werken  in  laagjes  afslankte. We  nemen  even de  tijd  om  laag  per  laag  te  bekijken.  Eerst  een  t-shirt,  dan  een  thermisch  onderlijf,  een  lange  blouse, een windblokker en  daarop  nog eens  een fleece. Even  herhalen  het  was  6° C,  praktisch  windstil. Soit,  hij heeft gene  kou gehad.

    De  eerste  toer  reden we gezamenlijk  tot  aan de klim, toen kwam  het  peloton  ons  tegen  aan een  snelheid  van rond  de 40 km/u. Die  mannen  waren de  opbouw  al  duidelijk voorbij. In de  afdaling  richting  de chicane  volgde Toine  niet  meer.  Anderhalve toer verder  beslisten  Christophe  en  Raoul  dan  toch  maar  te wachten  op  hem. Tevergeefs.  De minuten  tikten  meedogenloos  door,  en  door het  stilstaan vroegen  ze zich af  of  een derde  laagje  ook  niet  beter  was  geweest.  Renners, toeristen, recreatievelingen,  heren,  dames,  ouderen,  jongeren  passeerden  hun  maar geen  Toin  te  bespeuren. Dan  maar  even in tegengestelde  richting  gaan  kijken  aan  de  tribune. Inderdaad  de  rit  zat er  na  anderhalve  ronde  op  voor  de  onfortuinlijke koukleum. Was  het  een  hongerklop, zadelpijn,  toch  gepakt  door  de  kou of  de  benen  niet  goed? Neen.  Gewoon  ne  schrik  gepakt  in de  afdaling,  wist  hij te vertellen.

    Bijgevolg  werd  er  kostbare tijd verloren  door  Raoul  en Christophe,  waardoor  zij  ook  maar  afklopten  op  32 km.  De afwezigen  moeten  zich  nog  geen  zorgen  maken,  het  gemiddelde  lag  rond  de  24,5 km/ u,  nog  niks zorgwekkends dus.

    Nagekaart werd er  in  Sint Job te Bolderberg centrum.  Gespreksonderwerp  de  Tifo " Red or dead".


    28-01-2015 om 22:14 geschreven door Pappie  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/02-06/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 28/09-04/10 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • Strava
  • Salden
  • Klimtijd
  • Kalender VWB
  • Vastgoedcentrale


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs