Inhoud blog
  • Omloop het Nieuwsblad
  • Pedalpower Mud Devils
  • De Groote oorlog
  • Wilderen Classic
  • 't Zeetje part 2
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Categorieën
  • Foto's (0)
  • Ritverslagen (15)
  • Uitstappen (23)
  • Foto
    Pedalpower- Vastgoedcentrale
    Eentje is te weinig en drie is teveel
    Vastgoed Centrale BVBA
    13-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De heldendaad!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zolder,  het  begint  te vervelen ,  maar  de  benen  en het  kopke  worden er  steeds  beter  van. Heel  Pedalpower was aanwezig,  uitgezonderd de  familie Strauven die hun vete omtrent  het  voorzitterschap via  mail  uitvechten. Extrasportieve  beslommeringen werden  langs  ons  neergelegd  en  "tempo  machen". Gisteren  lag de nadruk  niet  op  "vetverbranding  maar  weerstand. Tony  voelde  de  weerstand  heftig. Hij had  niet  de benen  van  dinsdag,  en klokte  ook  maar  af  op 28 km.  Hij zal  de "gazette"  vandaag  niet  halen. Die eer  was  weggelegd  voor  Willy. Een herboren jongen  van  pas 37  die  bij aanvang  van de  plaatselijke  rondes  al  65 km  op  de teller  had,  nam  een vlugge hap ,  en  kon er  weer  tegen aan. De zeelucht, en  het  gezelschap  van  de  teampsychologe heeft hem  deugd  gedaan. Het management zag  dat het  goed was. 

    Bijna  onmiddellijk aanpikken in een  interessant groepje en  meedrijven was  het  devies.  Jöran  vergaloppeerde zichzelf  en  zocht zijn heil in een  ellelange  achtervolging. Het  duurde  dan  ook  bijna een  vol uur  vooraleer  Christophe,  Willy en  Raoul  hem  terugzagen.  Tony  zijne  WD 40 was  uitgewerkt,  de rollementen  piepen  als  vanouds.  Halverwege  de  rit,  na  4 km  sleuren aan een groep  van  om en bij de  20 personen, kreeg  Willy  een  hongerke. Hij liet  zich even  uitzakken.  Raoul  werd  nerveus  midden  in de  buik van het  peloton en  zocht  na  elke  rond  de  staart  van  de  groep op. Op  geheel  professionele  wijze  ( de duw  op  het  achterwerk)  liet  hij iedereen inschuiven. Ondertussen  sloeg de Garmin  alarm. Gemiddelde  lag  boven de  33 km/u.

    Jöran  die naar eigen zeggen  veel tijd  in de pits  verloor,  klokte  af  op  28,9 km/ u. Werkpuntje!! Na  enkele  ronden "cooling down"  klokte iedereen  af  op  60 km. Het  gemiddelde van  Christophe, Willy en Raoul  lag  na  de uitrijrondes  toch  nog  op 31,7 km/u. Weeral  progressie.

    Na de rit  werden de  nieuwe  truitjes  van  Molteni/ Data Unit gepast. Gelieve iedereen  de  juiste  maten door  te  geven.  Benieuwd  welke  tegenzet Robin hiervoor in petto heeft. In  Sint- Job  trakteerde Willy  voor zijn  37 ste verjaardag. Gezond  als  we zijn  werd er  "gedecompresseerd"  met een groentenmix  van  paprika en  aardappel. Alles  voor de sport.

    Er wordt  momenteel  ook  overwogen  om  te starten  met  "Pedalpower  Pro Ladies  team".  Er zijn  reeds  geïnteresseerden,  die  zich  hebben  aangemeld.  Misschien  de oplossing  voor  "beide" kandidaat  voorzitters.

    Speciale  vermelding  voor de  held  van de  dag: Willy reed  om  middernacht vol  trots  in zijn Molteni  outfit  nog  van  Zolder  naar de  Hasseltse  binnenstad,  waar  hij vol  overgave  zijn gitzwarte  jersey  showde  aan  het Egelpubliek.






    13-03-2015 om 14:05 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    11-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Top 500 van de 90's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op  Q- music heerst  deze  week  de  90's.  De glorieperiode  van elk Pedalpower  member. Al  gauw  dwalen de  gedachten  af  naar TVM,  waar  menig  feestje  plaatsvond. Wie  kan  zeggen dat  hij wekelijks  op de TV piste?  Tussen de  sound  van Snap!,  the  Urban Cookie  Collective en  Haddaway, werd  er  uiteindelijk  beslist  om  nogmaals naar Zolder  af te zakken. Pedalpower  lijkt ondertussen wel een echte  "pro"  ploeg,  een gedeelte bereid  zich  voor aan  het  zeetje (Tirreno Adriatico),  terwijl een  ander  gedeelte zich in Zolder (Parijs- Nice) tegoed  deed  aan de  plaatselijke  rondjes.  Na een afwezigheid  van  enkele  maanden trad  Robin  terug  in  competitie voor  zijn  "Joyride" (Roxette). Rond  half  7  betraden  Christophe en  Raoul  de  Kennedy  Boulevard (Axelle). Christophe had  zich  voorgenomen  om  aan een  hartslag  van  110-140 te rijden,  de zogenaamde vetverbranding. Raoul  zei  hem  "I"ll stand  by  you (The  Pretenders),  Two  can  play  that  game (Bobby Brown). Na  één  ronde  stond  Tony  hun al op te wachten,  ondertussen  had  Robin  ook  al  via  Sms  laten  weten  dat  hij iets  later  ging  zijn,  zijn exacte woorden waren " C U when  I get there" (Coolio). Tony  nam  de  kop en  loste  al  gauw  Christophe,  hij wist  natuurlijk niks  van  het  "vetverbranderke" dat  de wegkapitein deed.  Tony  meldde  in al  zijn euforie " I believe  I  can  fly" ( R. Kelly).  Christophe  probeerde  Tony  het  belang van  zijn aanpak  uit  te leggen  en  benadrukte dat een voorbereiding " Step  by  Step" ( New Kids  on the Block) diende te gebeuren.  Na  een  ronde  of  4  hebben  wou  Tony aanpikken  aan  een  snellere  groep,  hij riep  " Let's  go loco,  poco loco" ( Poco Loco gang).  Een  mooi  tempo  van  om en  bij de  32-33 km/u  werd  gedurende enkele  ronden  aangehouden. Toen  het  tempo  weer de hoogte  in ging,  hebben  we  gelost, we dachten  we zijn  "Better off alone" (Alice  deejay).  Een vetverbrandingsronde ( dus  tussen  111 en  140 slagen  per minuut) verder stond een strijdlustige  Robin  ons  om  te  wachten. In zijn geheel  eigen  stijl  riep  hij  "Here comes  the  hotstepper" (Ini Kamoze),  en  het  tempo  ging " kedeng  kedeng per  spoor" (Guus Meeuwis) omhoog.  Aan  een egaal  tempo  hebben  we  nog  5  ronden  bijgepraat met "noenk".  Op  het  einde  bleek  het  gebrek  aan  kilometers  hem  toch parten te spelen  hij kreunde  "ooh  ah  just  a  little  bit" (Gina G). Toch  55 km  voor  Christophe en  Raoul,  Tony 51 km  en  Robin  zijn  eerste  20 km van  2015. Het gemiddelde  lag  rond de 27,5 km/u.

    In  St-Job, begon  Robin  aan zijn charme-offensief,  hij  wil  zijn voorzitterstitel  terug.  Hij sprak de  gevleugelde  woorden "I am  the one  and  only (Chesney Hawkes).

    Tot  donderdag, en  vergeet  niet "My day will come" (Dinky  Toys)

    11-03-2015 om 11:33 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    08-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eeuwige tweede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat in eerste instantie een klein ritje van  Tony en Raoul ging worden, is uitgegroeid tot een tactisch ploegenspel tussen team Vastgoedcentrale ( Tony en Jöran) en Proximus ( Christophe en Raoul). Christophe en Jöran beslisten  alsnog  om  de riempjes  aan te trekken en  mee  op  pad te  gaan. Afspraak  9u  te Kortessem.  Via Rapertingen  naar  het  parcours van Dwars door  Limburg. Tony had  voor deze  vlakke  rit gekozen. Hilariteit  en  verwondering  alom  bij het  aanschouwen  van  Tony  voor de start. De koukleum  van de  groep  was  getooid  in zijn  korte  "bib" short,  vergezeld  van dikke  muts onder  zijn  witte pothelm. Op de  koop  toe  had  hij  de bus  WD 40 gevonden, en  zijn naven  overvloedig besprenkeld,  zodoende  zijn rollemeten  van  zijn voorwiel niet  meer  piepten. Christophe  haalde voor  het  eerst  zijn "gesimiliseerde" Ridley Noah  uit de stal. Trots  liet hij iedereen, mannen en vrouwen, over  zijn gladde  bovenbuis  wrijven. In bepaalde werelddelen steken  ze  u  voor  het  uitspreken  van de zin" wilt ge  mijn gladde  bovenbuis eens voelen" al  in de bak. Allo in de  buitenlandse  gevangenis  zou  er  een  volle  aflevering  mee  kunnen  vullen. 

     De rit van  vandaag  dan,  via de  binnenstad naar het  kanaal, uit  respect voor  Tony zijn  KOM,  zijn we  Stokrooie brug  nog eens  over gereden,  deze keer aan een acceptabel  tempo. Stitch (Erwin Bollen), zal deze  keer  geen  probleem  maken van de  geregistreerde  tijden op  deze brug  hors  catégorie. Net op  tijd  cruisten we  door  Stokrooie  centrum,  om  Christophe S. en  Marie,  van goede raad  te  voorzien  voor  ze  aan hun  Batibouw  avontuur begonnen. Tijdens  deze  eerste  halt,  waagde de "nieuwe" voorzitter  zich  voorzichtig  aan een inspectie  van  de bovenbuis  van  Christophe. Marie  daarentegen  weigerde terecht. Zij merkte pienter  op  dat  wij  echt wel  met  ons  vak/ materiaal  bezig  zijn. Tony  herviel  naar  goede  gewoonte  in zijn  oude  gewoonte,  van bij elke  stop  een  Lucky  Strike  uit  zijn achterzak  te  toveren. Over  Stokrooie  ging  het  via  Tiewinkel  naar  het  Schulensmeer ( voor  Tony is dit  echter Wiemesmeer). Koffiepauze op  het  terrasje,  de  thermometer  gaf  pardoes  20,5°C aan. Het grindpad aan  het  meer  deed  Tony  prompt denken  aan de Strade Bianchi  van een  dag eerder. Van  Avermaet kreeg weeral de volle  lading,  sommige  ex- pedalpower renners,  die  in  het  tussenseizoen  de  overstap  maakten naar de  WTC30+ ploeg,  zullen het  niet  graag horen. Uit de  statistieken  bleek  vandaag  ook  dat de  overstap  nog  niet  het  gewenste  succes  heeft  opgeleverd. Vandaag  werd  een  gemiddelde  van  29 km/ u genoteerd, bij de  nieuwbakken  30+ rijder. Ondanks  alle  rollentrainingen van de  afgelopen weken een  bedroevend  resultaat. Terug naar de rit,  via  Linkhout,  Spalbeek, Stevoort, Weijer en  Kozen,  steeds  op  goed lopende  wegen,  waar  de  pees er  duchtig werd  opgelegd, reden we  Sint-Joris binnen.  Op de  Heiligenbornstraat 1 km  aan  2%, nam Raoul  het  voortouw,  hij  wou  op  een lichte  cadans dit rotding  afwerken. Een  herboren  Jöran,  die  nu  eindelijk  lijkt  door te hebben dat  het  kleine  tandwiel  vanachter ervoor  zorgt  dat je zwaarder trapt, counterde Raoul en  nam  Chrsitophe  in zijn zog mee. Raoul  schakelde  dan  toch  maar bij en  plantte zich  in het  wiel. Eens  boven  werd de  schade  opgemeten,  Tony  op  50 m.  Zoals eerder  gezegd,  waren we  verdeeld  in  twee teams, en  met  dit  manoeuvre,  richtte  Jöran  duidelijk  schade  aan bij  zijn Vastgoedcentrale  partner. Doch  knap  staaltje  van  de zelfverklaarde niet  klimmer,  die  vandaag volgens  Strava,  het ene  PR na  het  andere  verpulverde.  Onderweg naar  Wellen  konden  we  nog  twee  machtsontplooiingen  van  Team  Proximus  noteren. Raoul  gaf  op  de Knipscheer   een snok  eraan, ook hij  verbeterde  hier  zijn  PR. Op  de Smissebroekstraat in Herten was  het  de beurt aan  Christophe,  die als een duiveltje  uit een doosje , richting  boven  knalde. Amazing !!!  Om  af  te  sluiten,  bedacht  Raoul om  Vrolingen berg( 0,5 km aan  4%) nog even aan  te doen.  Hier bleek  wederom  dat  parcourskennis  onontbeerlijk is.  Jöran  parkeerde  zijn GTR halverwege de klim, en  Christophe  kreeg  in het  zicht van de vod  nog een "savlette"  rond  zijn  oren.  Na  ook nog  even de  Haagsmeer in  Gors  te hebben  aangedaan,  werd  er richting  Kortessem  gekoerst.  Bij het  uitdraaien van  Guigoven,  kregen  Raoul en Tony  een  vrijgeleide,  naar analogie met  de Strade Bianchi,  porde  de  ene  de  andere  aan om te blijven ronddraaien.   Het betere aansnijden  van de laatste  bocht  naar de Kapittel  sprint,  leverde  Tony de  pole  op.    Opnieuw  naar  analogie  met de Strade Bianchi  en Greg Van Avermaet,  viel Tony  stil, waardoor  team Proximus met goud en zilver  aan de  haal  gingen.  Een tweede klap  deze week  voor  het  team  van "nonk" Robin  Strauven.

    Teleurgesteld vatte  Jöran  zijn terugtocht  naar Genk  aan,  waar hij zou  eindigen  met  102 km  op  de  teller. Willy zette ondertussen  zijn culturele veroveringstocht verder in Bruhhe ,  waar hij aan het  genieten was  van de Brugse Zot,  in het  stamcafé  van  Pieter Aspe. Het avondmaal  werd genuttigd  in Restaurant  De Koetse.  Een snelle  blik  op  de site www.dekoetse-brugge.be,  leert  ons dat  het  een  klassiek  restaurant  is wat al  25 jaar een eerlijke  burgerkeuken serveert. De specialiteit zijn echter  grillades, die  in zaal  worden  bereid. De  voedingsadviseur  haalde  opgelucht  adem!

    Samengevat,  een rit van 67 tot 102 km  in de benen. Gemiddelde rond  de  24 km/u. Van  Avermaet en  Tony  hebben  iets  gemeen, ze  zijn eeuwige tweedes.



    08-03-2015 om 22:28 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    06-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.King of Mountain
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De  laatste rechte  lijn richting  Stoumont  is  definitief  ingezet. Zes gemotiveerde  Pp'ers,  draaiden  lustig  rondjes  op Terleamen.  Wilfried,  Christophe L,  Jöran en  Raoul, namen de  vroege  shift  voor  hun  rekening. Even  werd  er  naar  het  gerettel  van  de Willier  GTR geluisterd,  maar  al  gauw  lag de  focus  op  een strak  tempo. Er  zouden  records  sneuvelen  vandaag. En  zo  geschiedde ook. Maar  niet  door hun ! Het mooie  weer zorgde ervoor  dat  er redelijk  wat  volk  was  komen  opdagen.  Na  twee  ronden hadden  we  al  een  hele  groep  luierikken achter ons  kont  hangen, en  je  zag  dat  die  niet  met  ons  naar de streep wilden, ok  da zetten  we ons  op  kant  dachten  Willy,  Christophe en  Raoul. Jöran had  ondertussen  zijn tempo  gevonden  en peddelde  aan een  26-27  rustig zijn  55 km af.  In toer  3  waren Willy en  Raoul in een  groepje  met  4  beland. Christophe,  had El Colnanjo gespot  en  was  even bij hem  gebleven.  Toen  een  Kuota renner,  er  na  de chicane  een  snok  aan  gaf,  moest  ook Raoul  lossen. Bijgevolg  heel Pedalpower  verspreid over  het  parcours. Er zat  niks anders op  dan  op  elkaar te  wachten en  dan de  achtervolging  in te zetten. Raoul en  Christophe L. kwamen  samen  en  pikten  aan in een  groepje van  32-33 km/u.  Willy  had  ondertussen  Tony  gedubbeld,  die  al  5  toeren met  krampen  rondreed.  Bij  het  overschrijden  van de finish  werd  ook  de  laatste  atleet  in de  ring geworpen. Christophe  S.  maakte  zijn langverwachte opwachting.  Na enkele  toeren  in de  "snellere"groep  kwamen  Christophe L en  Raoul Willy en  Tony  terug  tegen. Willy pikte  aan  en  zo  waren we weer weg.  Tony  zou  op  Christophe  S en Jöran wachten.  Mooi verdeeld.  In de snellere  groep  volgde  er  3 toeren  verder  een samensmelting  met een  nog  iets snellere  groep, waardoor  Raoul  de  rol  loste. Na een  toerke  op  het  gemak  kwam  hij Willy en  Christophe L tegen die wel  nog  hadden  kunnen  aanklampen.  Iets verder  kwam  ook  Jöran  aansluiten,  hij had  zich  losgewerkt  van  de geblesseerden. Tony  reed rond  met  krampen en  Christophe  S. had  moeite  met de  ademhaling  via de  neus.  Hij  kon  besluiten dat zijn  conditie  aan  77%  zat.  Na een  ronde  cooling down, werd  het  circuit verlaten  met  56  tot  60  km  in de benen, en  gemiddelden  boven de  30 km/ u. 

    In Sint- Job  werd  nagekaart  over  de prima  verlopen training,  en vooruit gekeken  naar  Stoumont. Toine  die geld  was  gaan  afhalen,  had  het  natuurlijk  gepresteerd  om  zijn Strava niet  af te zetten , waardoor  hij nu de trotse  eigenaar  is  van  drie  KOM's. Straffe coureur  toch,  die  aan  67,7 km/ u  Strokrooi  brug  oprijd. Wij zijn blij dat  hij in ons  team  zit. Het  is  dan  ook duidelijk  dat de hiërarchie in de  sprinttrein  gewijzigd word. Toine  wordt  onmiddellijk  gebombardeerd  tot  de sprinter  van  Pedalpower,  hij schuift  maar liefst  5  plaatsen  op.  Willy  zal  nu  als  laatste  man  en perfecte  lead  out  voor  de  bom  van ' t  Crijt fungeren. Iedereen schikt  zich  zonder  morren  in  zijn  nieuwe rol. Zo'n  talent  mag  je  niet  negeren. Ook  zijn gave  om  iedereen  in de  waan te laten,  werd  bewonderenswaardig  onthaald.  Het  hele  peloton  dacht   dat  hij slecht  was en  krampen  had,  en  toch  sloef  hij toen  onverbiddelijk  toe. Knap  staaltje  poker. Christophe  S. kon  ons  ook  nog  verblijden  met  het  feit dat  er  nieuwe  truitjes  op komst zijn. Hij  werd  dan ook  unaniem  verkozen  tot  nieuwe voorzitter.  De oude voorzitter  mag stillekes aan  zijn  auto  laten  bestickeren en  oefenen om  bidons aan te geven.  Tot slot vergeten  we niet  dat  bomen  niet  kunnen voetballen  omdat ze  geschorst  zijn.  Aangezien  zondag  niemand kan,  is de volgende afspraak volgende donderdag  in Zolder.

    Bijlagen:
    zolder.jpg (1.7 MB)   

    06-03-2015 om 14:09 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    01-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Openingsweekend in het water

    Wat  het  uiteindelijke  startschot  moest worden van  het  wielerseizoen,  is nagenoeg  in het  water gevallen. De Ronde  van  Hasselt,  75 km  vlak  cruisen  over  de  grenzen  van  grondgebied  Hasselt, was  initieel  de  bedoeling. Anticiperen dan  maar  om het  in vaktermen uit te drukken. Elke  gereden  kilometer telt  in deze  periode  van het  jaar. De wegkapitein  is  dinsdag  naar Zolder  geweest,  Willy maakte de  afgelopen week  van  elk  vrij moment gebruik  om  zijn training  voor  LBL voort te zetten, soms  gecombineerd  met  uitstapjes  aan de  teampsychologe. Hetgeen  wij  steeds  meer  toejuichen. Raoul  heeft vrijdag  van  het  mooie weer  gebruik  gemaakt,  en  Jöran  wou  het  elektronisch schakelen onder de  knie  krijgen. Ja ja,  de  nieuwe  Wilier bolide  werd  gisteren  afgehaald  en goedgekeurd. Van  iemand  die  met zulk  materiaal  de  weg  op  gaat  wordt  wel  verwacht  dat  hij steeds  in de voorste  gelederen fietst.  De fiets  werd  dan  ook in functie  van de  kleuren van  Vastgoedcentrale  gekocht, dit  brengt enige  verantwoordelijkheid  met zich  mee.  Het uithangbord van Pedalpower- Vastgoedcentrale Pro (zééker Pro) Cycling Team. Zo  gaat het  amateurisme  er  stillekes  aan  toch  uit. Tegelijkertijd reed de wegkapitein  zaterdag  zijn  Ronde van Hasselt,  75 km  solo  tegen de  wind  bonken,  en 32 klimpunten  meegraaien  in  Zolder op  de Sterrewacht. Christophe S. en  Tony waren  vol goede  bedoelingen om  zondag aan de start  te staan  voor  de  openingstrip,  zij waren  hongerig  op zoek  naar bevestiging  van de goede  vorm.

    En  dan  komen  we bij het  zorgenkind  van de  ploeg,  het  enfant  terrible,  het  ongeleide  projectiel. We kunnen  niet  zeggen  dat  hij  niet  helemaal  met  zijn vak  bezig  is,  want afgelopen  donderdag  kregen bepaalde  collega's wel  beelden  van  de Thier Bégot  in  Boirs doorgestuurd. Met een  beetje  goede bedoelingen,  kunnen we daaruit  afleiden  dat hij aan  parcoursverkenning  deed. Ondanks  deze licht  positieve  berichten  werd  hij dan wel  weer 's avonds gesignaleerd in de Versuz, en  gisteren  werd hij  ook weer  in één  of andere  lugubere drankgelegenheid  gespot. De eerste  verdachte  opmerkingen werd  al genoteerd  in het milieu. Het  gebruik  van  codetaal zoals "ik word aan het  buffet verwacht" klinkt  ook  niet  koosjer. We denken  onmiddellijk  terug  aan  Johan Musseeuw  met  zijn "gesneden  broden"  en "wespen".  Getuige  hiervan de  jongste berichten  omtrent  onze  veldrijders  en  gisteren  nog  het  BMC adept Van  Avermaet, die  aan de  babyvoeding  hingen. Doch  willen wij  benadrukken  dat wij het  principe  van  nultolerantie  noteren, en  ons  ten stelligste  distantiëren van  bovengenoemde praktijken.

     Ondertussen zijn we afgedwaald  naar het  randgebeuren,  maar  dienen  we toch  te  onthouden dat er  6  PP'ers met goede bedoelingen zaten deze  week, en  dat  er  eentje zij carrière dringend  moet  relanceren.

    In bijlage de  nieuwe klimlijst

    Bijlagen:
    Klimlijst pedalpower.xlsx (31.4 KB)   

    01-03-2015 om 09:29 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    16-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kasseien- onbekend en onbemind

    Tien  graden,  een  klein winterzonnetje. Ideale  omstandigheden voor een  ritje  door  het  glooiende  Haspengouwse  landschap.  Tony  zou zijn Colnago  terug  van stal halen,  en  Jöran , Christophe L. en Raoul  vervoegen. Initieel  was de bedoeling  om de Cristal 70 km  te rijden,  maar  dit  zou  voor "een piepende" El Colnanjo  zijn eerste  rit iets  te veel  zijn. Er werd geopteerd voor  een traject  via  Kortessem- Wellen- Brustem- Aalst (waar we tevergeefs op de  Carnaval  aan  het  wachten waren)- Jeuk- Oleye- Heers- Oreye- Vechmaal- Bommershoven- Jesseren- Zammelen- Kortessem. Toin  had  ervoor  gekozen  om  met de  fiets  tot  Kortessem  te  komen.  Naar  goede  gewoonte  goed  ingeduffeld in verschillende  laagjes.  Na  zich  ontdaan te hebben  van  één  laagje  vatten we  onze  namiddag trip  aan. Toin  vol goede  moed,  nam  onmiddellijk  de  kop en  negeerde  de richtlijnen  van  wegkapitein  Christophe,  hopla  één  extra  km. De extra  km's  zouden  hem  later  op  de dag  gaan  parten spelen.

    Via  Oetersloven, waar de debatten  voor het eerst  sinds  mensenheugenis  niet  geopend  werden, reden  we richting  Brustem. Als we  dan toch  in de  buurt waren,  konden  we  het  nuttige beter aan het  aangename  koppelen. De jongedames met hun zonnebanken  voor  de  ramen  hadden  ook  hun "sneekes"  met  kkkkaaas  en  hhhesp  op  en begonnen  aan de  namiddag shift. Wij daarentegen reden  via  Aalst  en Jeuk  voor het  eerste  naar  rondgebied Wallonië. Hier werd  het  verval  ingezet  en  je  zag op de Bovelingenstraat, 1,1 km  aan 2% gemiddeld,  dat de  Zwitserse saus  nog was  blijven  plekken.  Na  deze  puist  hebben we  dan  maar  even  gewacht  op  de onfortuinlijke   tempobeul van  Pedalpower. We  waren  immers  halverwege,  aan  "snelle  suikers" geen gebrek. Esther  van  Bollen,  had  Toin  nieuwe (Spaanse) snoepjes  aangesmeerd. In de  hoop  dat  deze  hun  werk  zouden  doen  reden  we  in  groep  terug richting  Zuid- Limburg.  Via  Heers werd  er  over  de  kasseistrook van Dumont,  2,1 km  kinderkopjes aan  2% gebaggerd. Hier  werd  het verval  serieus  zichtbaar,  er  werd  met minuten  gegoocheld.  Het was  op,  doch  stonden  er  nog  27 km  op  het  programma. Aan  een rustig  tempo  wat  het  gemiddelde  natuurlijk  "aanzienlijk"  liet  dalen werd  het  traject voortgezet. Ten gepaste tijde ( elke nieuwe  straat) werd er  gewacht op Toin.  Lauw en  Vechmaal  achter  ons  gelaten volgde  Haren - Bommershoven. Voor de  zoveelste  keer,  begon  Christophe  over  Nommelenberg ook  wel  de Koppenberg  van  Haren genoemd. Een  kassiestrook  van  150 m  verscholen  in het  bos,  met  een gemiddelde  stijging  van  15%. Deze  16  klimpunten  wou  hij wel  vlug  meepikken. De strook lag  er  beter  bij als  verwacht, en  Raoul  waagde  zich  eraan. Eens  boven  was er  niemand  gevolgd,  hij begon  te  voet aan  de afdaling,  tot pardoes Jöran als  een  bezetene kasseifretter,  hem  tegemoet  kwam.  Hij verdiende  dan  ook  zijn  16 klimpunten. Het  bleef  lang stil  tot  we  het  getik  van  schoenplaatsjes  hoorden. En  inderdaad  daar  kwamen  de  2  gladiolen " à  pied" . Geen  punten  voor  Christophe en  Toin!!! De slag  van  76  kg  pure  massa  tegen  de kasseien  hebben we  niet  kunnen  vaststellen,  maar  werd ons  door  Toin  in detail  uitgelegd. Na  controle  van  fiets en  kledij, werden de  laatste 10 km  al  lachend  aangevat. Bij het  horen van Zammelen  voelde  Toin de  pijn al  opkomen.  Inderdaad  via  Zammelenberg, de  steenweg  op  en  zo  terug  naar  Kortessem. Helemaal  verzuurd en  enkel  kreten  van" ai" "oei ik kan  nimeer" uitkermend,  hebben  we hem  op  een  vissersstoeltje  met ne frisse  Cristal  gezet. Respect  want hij  heeft de  terugtocht naar  Diepenbeek  per  fiets  gemaakt. Altijd  geweten  dat  het  ne  "karaktercoureur" was. In de  rand  konden  we  ook vaststellen  dat  "Willy" the  Big knife" Vanormelingen,  aan zijn achterstand  heeft  geknabbeld,  met als  resultaat  27 km en  een  bezoekje  aan  het  warme  Wintershoven bij de teampsychologe.

    67 km  bij  op  de teller aan  een  gemiddelde  van  21-22 km/ u. Kortom  weer goed gelachen op  een  mooi  parcours, en we  vergeten  niet dat  een  kasseistrook er elke  dag anders  kan uitzien,  maar  steeds  onbemind  zal  blijven  voor velen!!!







    16-02-2015 om 11:47 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    15-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Officieel: De Transfer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag 14/02/2015, Valentijndag.  Plaats  van afspraak Limbricht. Hier zouden  de nieuwe  geliefden  hun liefde bezegelen. Jöran,  Christophe en  Raoul  kwamen  de  winkel  van  Salden  binnen, en  het  oog  van  "eagle eye" viel onmiddellijk op  de  zwart rode GTR.  Na een  meting, volgde  een  koude  douche. De  maat  large was  er  niet  meer. Een opmerkzame  Christophe,  vroeg de  verkoper  om  eens  te  kijken  bij de showroom modellen,  en inderdaad  er was nog een  zwart rode  Willier Triestina GTR voorradig. Na navraag  kon deze omgebouwd  worden  naar de  wensen ven een verliefde Jöran.  Hij wist gedetailleerd  hoe  de  GTR getuned  moest worden. Ultegra DI2 en  zwart rode  FFWD velgen. Nog eens  navragen of dat wel allemaal  aan de  overeengekomen  prijs  kon. Ja als  het  zo  op  mail  staat  dan moet  het  zo, was de uitleg. Het officiële  gedeelte was  zo  achter de rug,  de handtekingen werden  gezet. De  meegereisde fotograaf  kon  aan een  fotoreportage beginnen. De  nieuwbakken  klimgeit  van  team  Wilier  poseerde  vrij en  vrank  met de manager,  van  wie  hij zijn truitje  overhandigd  kreeg.  Met een paar Sidi  schoenen  bovenop  zijn nieuwe Carbon racer, en zijn " teamjacket", verlieten  we  het  etablissement.

    Wie  het  verliefde koppel  voor het  eerst aan het werk  wil  zien zal  moeten  wachten tot  het  week-end  van 1 maart,  tevens de officiële  opener van  het  wielerseizoen.

    15-02-2015 om 20:25 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    13-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hartslag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan  motivatie  geen gebrek. Thuiskomen,  magere  kip  eten,  fiets  inladen, bidons  vullen  en  vertrekken  richting  Zolder. Jöran was  me  5 minuten  te vlug af.  We dachten  de  extra  km  die  we gereden  hebben nemen  ze  ons  niet  meer af.  En  zo  geschiedde. Toen we de arena  betraden,  had  de  + 40 km/u  zich al  gevormd.  De  23-24 km/u groep trok  zich op  gang.  De wind  stak  een beetje  op,  doch  was  het  aangenaam vertoeven  in  Zolder.  Al gauw  bleek dat de  hartslag van  Jöran,  waarschijnlijk ten gevolge  van  zijn zware  eetgewoontes,  weliswaar 20 slagen  hoger  lag  dan die  van  Raoul.  Dit was  het  sein  om  een  trage ronde in te  lassen,  na  drie  ronden  vervoegde  een  herstelde  wegkapitein  ons.  Ook hij kreeg  de tijd  om  zich  warm  te rijden,  want de temperatuur  was al  richting  vriespunt  gedaald. We wisselden  onze  rondjes af  met  trage en  snellere  rondjes. Tot  driemaal  toe  lieten we ons  verleiden  om  aan te  pikken  met een  groepje  plus  30 km/u. Dit  lukte aardig,  overige  pedaalridders,  u weze  gewaarschuwd. De opbouw  continues!!!

     We  klokten  af  op  55 km  aan  27 km/ u  gemiddeld.

    De eerlijkheid  gebied  mij nog te vermelden  dat  in de  uitrijronde, ik  Jöran  niet  meer  kon  volgen, en  alle  moeite  had  om  terug  op  zijn wiel  te komen.  Beetje verdacht,  maar  ja. Is  hij nu  al  zo  goed,  verstopt hij  zich,  time  will tell.


    13-02-2015 om 10:13 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vetverbranding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De ernst  van de  situatie  die  ons te  wachten staat  begin mei,  begint  stilletjes aan  bij iedereen  door  te dringen. Daarom  dat  er vandaag weer  lustig  rondjes  gedraaid wordt  op  het  circuit te Zolder.

    12-02-2015 om 11:52 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    08-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De officiële seizoensopener !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk  hebben de  tubes  het  wegdek  van  Diepenbeek,  Kortessem  en Borgloon  aangeraakt.  Jill Peeters  voorspelde  7° C en droog weer, het  sein  om  naar buiten  te trekken. De gelukkigen  van  dienst Christophe L,  Jöran en Raoul  hadden  om  half  11  afgesproken  te  Kortessem   om  het nieuwste gadget  uit te testen.  Raoul  had  uit de  Decathlon  speciale  plakkers meegebracht  om  de  voeten  gedurende  5 uur warm  te houden. Dit  moest  getest  worden.  De  cameraploeg van  "ook getest  op  mensen",  was te  laat, waardoor het  trio  de rit maar  aanvatte. Over de kasseinen  van  luimertingen,  ging  het  aan  een  rustig en  gezapig tempo  richting Diepenbeek  centrum.  Om  de laatste  twijfels  weg  te  nemen wou  Jöran  nog  even  bij Bollen   stoppen. Jammer genoeg  was  Esther  er niet  om  hem  op  andere  gedachten te  brengen. De  keuze  is dus  definitief,  de transfer  naar  Wilier  wordt zaterdag aanstaande geofficialiseerd te Salden. Onze  fotograaf  gaat  mee  om dit  op  plaat  vast te leggen.  Na  deze  broodnodige  stop  werd  het  tempo  iets  de  hoogte  ingejaagd. De grens  van  Diepenbeek  met  Beverst  werd  opgezocht,  met  een eerste  tussensprint  tot  gevolg, er werd  gesprint  op  't Reitje Brug. Volgens  de betrouwbare  statistieken  van  Strava,  ging  Raoul hier  met de  punten  lopen. Jöran  die  nog  in gedachten  verzonken was,  sprintte  niet  mee. De  bandenkleur  en  keuze  hielden  hem nog steeds bezig. Via  de Helstraat, waar  er op  nummer  72 niemand thuis was, ging  het  richting  Vliermaalroot en Guigoven naar de  heuvelzone (getuige de foto) te Gors en  Jesseren.  Zammelenberg stond  op  het menu, hier  haperde  Strava  eventjes, waardoor  we  u  geen  tijden  kunnen doorgeven. Jammer maar  helaas. Via  Overrepen  hebben  de  Hasseltsesteenweg  terug  richting  Kortessem genomen.  Hier stond  de wind  pal  op  kop. Het was  nog te vroeg  op  het  seizoen  om  al  waaiers te trekken, bijgevolg  zijn  we  samen terug  richting  Kortessem  gereden,  waar  Christophe de Kapittel spurt  bergop  won.  We  klokten  na  2  koffie's en  warme  choco's  ,voor de  Hector's  onder  ons, af op  een  46 km. Het gemiddelde  lag  bedroevend  laag op 21,3 km/u.  De toon  is  gezet, volgende  afspraak  donderdag aanstaande op Terlaemen.

    Bijlagen:
    http://connect.garmin.com/activity/692591933   

    08-02-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    05-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parcours
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al  dagen en  weken  spreekt  menig  Pedal Power  renner  over  het  parcours wat  hij  voor  de voeten  geworpen  gaat  krijgen  bij  de 3 daagse Stoumont. Gisteren  viel  dan  uiteindelijk  het  verdict  van de  organisatie. Deze  driedaagse wordt er één  op  "hoog"  niveau,  voor  elk  wat wils: de  berggeiten,  de stoempers,  de soepele  klimmers en  vooral de  karakterklimmers. Aan  ieder  om  zich  in een  categorie  te  murwen.

    Enige duiding  is  wel vereist, waarom  de  "3- daagse Stoumont"? De gemeente  Stoumont  heeft  een  grote  inspanning  geleverd  om  deze  rittenkoers en  tegelijk ook Pedalpower naar  Stoumont te halen. Bijgevolg  lijkt  het  dan ook  duidelijk  dat als  bij wijze  van wederdienst  de  organisatie de start en eindstreep  in deze  Ardense gemeente  en zijn  deelgemeenten legt. Zo  kan  het inderdaad  dus  ook! Over naar de  orde  van de dag  dan.

    Dag 1 Rahier- Trois Ponts- La Gleize- Stoumont- Remouchamps- Aywaille- Rahier- 71 km - 1345 Hoogtemeters

    "A walk  in the  park" of  "say hello to  your worst  enemy",  de  meningen  zijn verdeeld, doch staat  buiten kijf  dat over deze  leuke  opener,  fel  zal  nagekaart worden. Een  pittig  middenstuk  in  Remouchamps  zal  hier  het  kaf van het  koren scheiden. Hier  moet  je het  niet in je  hoofd  halen  om  na  de  Redoute en de Chambralles  het  eventuele  gat  met de leiders  toe  te rijden. De handafdruk  op  je gat  volgt ( handafdruk  door het  duwen),  want de  Havelange en  Xhierfomont  loeren  om  de hoek.

    Côte de  l' Ancienne  Barrière- 4,7% gemiddeld- 4,8 km- 137 klimpunten

    Côte de  Mionfosse- 7,9% gemiddeld- 1,7 km- 120 klimpunten

    Côte de  la  Gleize- 4,6% gemiddeld- 2,8 km- 98 klimpunten

    Côte de  la Vecquée- 4,9% gemiddeld- 6,3 km- 211 klimpunten ( ca. 3  km  op  dit traject  bijgevolg 105 klimpunten)

    Côte de  la Redoute- 9,5% gemiddeld- 1,5 km- 182 klimpunten

    Côte de Chambralles- 8,2% gemiddeld- 1,9 km- 177 klimpunten

    Côte de  Havelange- 5,2% gemiddeld- 2,9 km- 105 klmipunten

    Côte de Xhierfomont- 5,8% gemiddeld- 2,9 km- 130 klimpunten

    Dag 2 Stoumont- Trois Ponts- Stavelot- Francorchamps- Spa- La Reid- Stoumont- 82 km- 1831 Hoogtemeters

    De koninginnerit,  met  als hoogtepunt  de Stockeu.  Diegene  die  al  fietsend  het  standbeeld  van  Eddy  Merckx behalen,  zullen  later als  helden  ontvangen  worden. Selfie's  zijn  hier  toegelaten.  Vervolgens  volgen nog  de Rivage en de La Reid.  het  is dus  zaak  om  direct uit  de roes van  onoverwinnelijkheid  te  komen en  de focus  terug  op  de weg te leggen.  Hier  zullen  ongetwijfeld  grotere  tijdsverschillen worden  opgemeten.

    Côte d'Aisomont- 4,7% gemiddeld- 4,8 km- 149 klimpunten

    Côte de Stockeu- 9,7% gemiddeld- 2,3 km- 307 klimpunten

    Côte de Rivage- 5,7% gemiddeld- 2,8 km- 152 klimpunten

    Côte de Desnie- 6,2% gemiddeld- 4,4 km- 222 klimpunten

    Côte Verbuisson- 5,8% gemiddeld- 0,7 km- 30 klimpunten

    Côte de Xhierfomont- 5,8% gemiddeld- 2,9 km- 130 klimpunten

    Dag 3 Stoumont- Trois Ponts- Stavelot- Stoumont - 87 km- 1439 Hoogtemeters

    In het  roadbook  wordt deze  étappe  omschreven  als "de ideale  afsluiter". Hier  verwacht men  ook geen  grote  tijdsverschillen. Doch met de  Côte de Rosier  en  de Xhierfomont in de  laatste  15 km,  zou  hier een  late  uitval  wel  succesvol  kunnen wezen. Hier worden  de prijzen  verdeeld,  hier liggen de bloemen.

    Cöte de Brûme Sud- 9,7% gemiddeld- 1,5 km- 188 klimpunten

    Côte de Saint- Jacques- 4,3% gemiddeld- 4,7 km- 136 klimpunten

    Côte de Wanne- 5,2% gemiddeld- 3,5 km- 265 klimpunten

    Côte de Rosier- 6,1 % gemiddeld- 3,9 km- 215 klimpunten

    Côte de Xhierfomont- 5,8% gemiddeld- 2,9 km- 130 klimpunten


    Na dit drieluik  zal  wederom  duidelijk  zijn, wie  zal  moeten  investeren en  wie een  jaar  lang glorieus  zal  kunnen  rondrijden. De organisatie hoopt  op  een  faire  en  ook  propere  driedaagse.



    Bijlagen:
    Klimlijst pedalpower.xlsx (29.1 KB)   

    05-02-2015 om 23:15 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    02-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-02-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    01-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logo- en ploegvoorstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Plaats van afspraak  was "La Vache Qui Suisse",  waar de  verzamelde  wereldpers zich  had  genesteld, voor de  onthulling  van  het ploeglogo en  de hoogverwachte  ploegvoorstelling.  Bij  mondjesmaat sijpelden  de  acteurs  binnen en  deden  zich  te goed  aan  een  nieuwigheid "e Vacheke".  Het ploegdiner, wat  zou  vooraf  gaan  aan  het  officiële gedeelte,  begon reeds  in mineur. De voorzitter cancelde de  afspraak, aangezien  hij nog  bij de  Vikingen in Scandinavië vertoefde. Christophe S,  diende ziek  forfait te geven. De overige  teammates verkozen een menu  op  basis  van  zonnebloemolie en kip, varkens en  rundsvlees. De saladbar, werd ook  meermaals bezocht.  De discipline  was bij de  meesten wel  degelijk  aanwezig,  de  sausjes  zoals  look, en tartaar werden  grondig afgezworen. Je zag dat de focus  al  lag  op  het  komende seizoen.    Er werd natuurlijk ook  van de  gelegenheid  gebruik  gemaakt  om  stages en  dergelijke  te plannen.  Zo  viel  ook in de  wandelgangen  te horen  dat  J. G. van fietsconstructeur  zou wisselen,  hij zou  de Ridley stal verlaten  voor  het Italiaanse Wilier. De papieren  rompslomp zou nog  lopende  zijn. W.V daarentegen  zou  zijn focus  gelegd  hebben  op  een Ardennenoffensief, hij piekt  dit jaar  naar  Luik Bastenaken  Luik,  en zou  daarvoor de  hulp  van  C.L.  hebben  ingeroepen,  deze  zou  zich bezighouden  met  de logistieke  ondersteuning,  het  poetsen  van de  fiets  van W.V.  T.Q zijn doelen  liggen waarschijnlijk later  op  het  seizoen,  aangezien  hij  kwistig  omsprong  met de  Zwitserse saus,  hij heeft  nog  tijd  voor de  opbouw te verzorgen. R. B. tenslotte heeft een slechte winter achter de  rug,  en zou  zonder  problemen, dit  jaar een rol  van  knecht  opnemen. Tot  zover de  roddels die  de Grinta zeker zullen halen.  De nieuwe  energydrank " e Vacheke"  viel ondertussen   in de smaak,  over  een  verdere  samenwerking,  wordt  in de komende  weken  samengezeten. Ondertussen  was J.G. aan zijn volgende  schoteltje  kip  begonnen.  Na  het  diner  nestelden  de  hoofdrolspelers zich  tussen  de  menigte.  Iets later  op  de avond,  kwam  de  voorzitter  dan  toch  nog  de honeurs  waarnemen. Hij kon de  aanwezige  journalisten  verblijden  met enkele "scoops".  De ploeg  zou  vanaf  heden  01/02/15 juridisch worden bijgestaan door  G.M.,  en  de   renners  kunnen  vanaf  vandaag  ook  beroep  doen op  een  psychologe T. C. Haar eerste  taak  zal  zijn  om  W.V. mentaal  klaar te stomen  voor  zijn grote doel  in  2015. Voorzitter R.S. wist  ook  nog  te melden  dat een  nieuw  persmoment er weldra  zal  aangekomen,  het  had iets  met  sponsorbudget  te  maken. Na  de offïciële plichtsplegingen  werd er  gezellig  nagekaart over de economische  problemen  die  toch  iedereen  bezighouden. Er mag  niet  vergeten  worden  dat  iedereen  "timbers"  kan  plakken, luidde  het  besluit. Omstreeks  2 u  verliet de  ploeg het etablissement,  en  werd er  op  aangeven  van  T.Q. nog aan teambuilding gedaan  in  club Artist.  Dit was  weliswaar  geen  concurrerende  wielerclub,  zoals het  meerendeel  verwachte,  maar  een  club in de  zin  van  dansen en  drinken.  Dit  viel  bijgevolg  zwaar tegen,  maar aangezien  er  nog  fans  waren  is  het  gezelschap  toch  tot  4 u  hier  gebleven.

    De fotoreportage  die  door  onze  fotgraaf  werd  gemaakt volgt.

    01-02-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (1)
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De opbouw!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aangezien  het  zonnetje  zich  deze  middag  een  paar  keer  liet  zien, en  het   voornamelijk  droog  bleef  in  onze  contreien, werd  op  het  laatste  ogenblik beslist  om  aan  de  "opbouw" richting  Stoumont  te werken. De drie  dappere  krijgers  van  dienst Christophe, Tony en Raoul  begaven zich  richting  Zolder,  met  als  doel  op  hartslag  toertjes  te  draaien. Toine  had  zijn  voorzorgen  genomen,  hij  zou  geen  kou lijden.  Hij  had  tevens gehoord  dat werken  in  laagjes  afslankte. We  nemen  even de  tijd  om  laag  per  laag  te  bekijken.  Eerst  een  t-shirt,  dan  een  thermisch  onderlijf,  een  lange  blouse, een windblokker en  daarop  nog eens  een fleece. Even  herhalen  het  was  6° C,  praktisch  windstil. Soit,  hij heeft gene  kou gehad.

    De  eerste  toer  reden we gezamenlijk  tot  aan de klim, toen kwam  het  peloton  ons  tegen  aan een  snelheid  van rond  de 40 km/u. Die  mannen  waren de  opbouw  al  duidelijk voorbij. In de  afdaling  richting  de chicane  volgde Toine  niet  meer.  Anderhalve toer verder  beslisten  Christophe  en  Raoul  dan  toch  maar  te wachten  op  hem. Tevergeefs.  De minuten  tikten  meedogenloos  door,  en  door het  stilstaan vroegen  ze zich af  of  een derde  laagje  ook  niet  beter  was  geweest.  Renners, toeristen, recreatievelingen,  heren,  dames,  ouderen,  jongeren  passeerden  hun  maar geen  Toin  te  bespeuren. Dan  maar  even in tegengestelde  richting  gaan  kijken  aan  de  tribune. Inderdaad  de  rit  zat er  na  anderhalve  ronde  op  voor  de  onfortuinlijke koukleum. Was  het  een  hongerklop, zadelpijn,  toch  gepakt  door  de  kou of  de  benen  niet  goed? Neen.  Gewoon  ne  schrik  gepakt  in de  afdaling,  wist  hij te vertellen.

    Bijgevolg  werd  er  kostbare tijd verloren  door  Raoul  en Christophe,  waardoor  zij  ook  maar  afklopten  op  32 km.  De afwezigen  moeten  zich  nog  geen  zorgen  maken,  het  gemiddelde  lag  rond  de  24,5 km/ u,  nog  niks zorgwekkends dus.

    Nagekaart werd er  in  Sint Job te Bolderberg centrum.  Gespreksonderwerp  de  Tifo " Red or dead".


    28-01-2015 om 22:14 geschreven door Pappie  


    >> Reageer (0)
    26-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glijdend 2015 in!

     Op 4  januari  spraken  Jöran,  Willy  en Raoul  af  om 2015  goed  in te zetten. Plaats van afspraak was  Kapermolen te  Hasselt. Jöran had extra goede voornemens,  hij kwam met de  fiets  van Genk af, en had zelfs een nieuw jasje gekocht. Voor Willy  was  dit een  thuismatch  hij was  eveneens  met de  fiets  naar het zwembad afgezakt. Raoul  was  niet  zo  gedreven en  had  de auto  genomen.  er werd  al  vlug  beslist  om  zoveel mogelijk  bospaadjes te vermijden  omwille  van de  gladheid. We zouden  langs  het  kanaal  tot  Veldwezelt rijden  en  dan  langs Bilzen- Vliermaal  enz. terug  naar  huis. Het was  1°C en  mistig. Over  "zéér  bekend"  terrein  (langs de  Demer)  begaven  we  ons  langs  de Coca Cola  naar het  kanaal. We reden het  sas aan de Cola  omhoog. Raoul de stuntpiloot,  had  zich  voorgenomen  om  in  2015  minder te vallen, en  bleef  op  een  veilige  afstand  van de twee  koplopers.  Boven  aan het sas  beslisten  we dan  toch om  tussen de  huizen te blijven, en het  kanaal links te laten liggen. Richting  Godsheide  centrum  dus.  Willy  wou voor de eerste  rit  zijn troepen  veilig  over de  gladde wegen loodsen, en  vroeg  aan eerste  luitenant  Jöran,  waar  Raoul bleef,  waarop Jöran  prompt  zijn nek (  en  blijkbaar  ook stuur  )  naar  links  zwierde  om om  te  kijken. Het  spiegelgladde  wegdek verloor de  voeling   met de Vredestien  tubes, met een smak  van  jewelste  tot  gevolg. Een  geschaafde  broek  en enkele  blauwe  plekken  zouden  het gevolg  zijn. Zijne nieuwe  "Northwave jacker " bleef per  geluk intact.

    Zeer behoedzaam werd er aan een slakkentempo  verder tussen  de  huizen  gefietst. De  lol was er al  af, doch het beste  moest nog  komen. Via  Rapertingen, Diepenbeek  kwamen we  op  grondgebied  Kortessem.  Het was  al  lang duidelijk  dat  de weg  ook hier er  spekglad  bijlag. Willy kreeg  het  idee  om  ene  te gaan drinken.  Aangezien de  drankhuizen  in Kortessem  pas  om  10 u  openen,  reden  we  richting  Wintershoven. Bij  Ludo in  café Welkom is  het  wel hanenzingen  op  zondagmorgen,  maar  er zal  wel een tafeltje  vrij zijn dacht  Willy.  Ludo  begroette  ons  hartelijk en de  eerste  koffie was  voor  onze  nieuwjaar. Toen  Jöran  de  tweede tournée  wou  betalen merkte hij  op  dat  hij  met een  platte/ geplette banaan  in zijn achterzak  zat.  Hilariteit  alom.  Raoul  die  met een  leegloper  bij " Schreurs " was aangekomen  pompte  een  half  bommeke  in zijn achterband,  in de hoop  zo  thuis te geraken. Een volgende  stop  aan het  Raedhuys,  wegens  nog te  gladde  wegen  liet  ons  beslissen om  de strijd  hier  te staken.  Bijgevolg Jöran  terug  naar Genk, Willy  naar Hasselt en  Raoul te voet  naar  huis.

    De rit  werd  toepasselijk de  platte banaanrit  genoemd.  Het lijkt duidelijk  dat  er  geen  gegevens  inzake  km  en  snelheid,  laat  staan  cadans  worden gepubliceerd over deze rit.


    26-01-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    25-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The beginning, het voorjaar 2013

    Er was eens  een  jongeman  van 36  jaar uit  Genk  die, aangezien  hij nooit  aan sport  had  gedaan,  het  nodig achtte om  aan  zijn  conditie  te werken. Hij kocht  zich  een  fitnessbike  en  begon  toertjes  te  maken. Hij spoorde vrienden  aan  om  ook  te  fietsen,  doch  hielden  zij steeds  de  boot  af.  Enkele  maanden  later ging  een  voetballer uit  Kortessem  dan  toch overstag. Hij  voelde  nl. dat  "zijn carrière"  op  zijn laatste  benen liep,  en dat een nieuwe  soort  van  beweging  nodig was.  Na  enkel  ritjes  afzonderlijk  te hebben  gedaan  spraken de  twee  jeugdvrienden  op  1  mei 2013  af,  om  samen  met  nog  2  andere  bekeerlingen, eentje uit Diepenbeek en eentje  uit Rapertingen, een ritje  te  maken.  Een  mooi  zicht  was  het. Vier  fietsers en  vier  soorten  fietsen ( een fitnessbike, een MTB, een hybride  en een  koersfiets). Na  35  km  hadden ze  hun neergeplant  op  het  terras  van  Den  Alver  in Diepenbeek. Snode  plannen  werden  gesmeed en  vooral  werd er  gelachen  met de  wielertoeristen  met  al  hun  technische  snufjes. Zo  zouden  zij  nooit  worden!!!

    De week  erna  waren  ze al  met  vijf. Een  vastgoedmakelaar  uit  Tongeren,  haalde  "zijn stuk oud ijzer"  ook  terug  van  de zolder en liet  onmiddellijk  tekenen  van  zijn  stuurvaardigheid  zien. De weken  en  maanden  erna  pikten  ook  nog het  broer van de vastgoedmakelaar,  die  ondertussen  sponsor  was  geworden,  een bezetene  verekeringsagent en een  zwaarduwende  treinconducteur aan.

    Dit bonte gezelschap  doopte  zich  tot Pedalpower!

    Nu,  6  fietsen,  4  GPS toestellen,  2  cadansmeters, 10 tallen  banden  en  CO2 bommekes, een aantal  toertochten  en  een  fietsweekend te Mettet later,  staat  Pedalpower  voor  de start  van  het  seizoen 2015.

    25-01-2015 om 22:08 geschreven door Pappie  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/02-06/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 28/09-04/10 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • Strava
  • Salden
  • Klimtijd
  • Kalender VWB
  • Vastgoedcentrale


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs