Wegens de ziekte van mijn oudste zoon Olivier(9) ben ik genoodzaakt mijn plannen een beetje te wijzigen. Normaal gezien een ritje van 75 km naar Herentals en terug. Deze is dus vervangen naar een uurtje souplesse op mijn tacx. ( toch even die hartslag laten pieken zware plaat en 6% helling )
Ondanks alles had ik toch een toeschouwer deze morgend, Olivier vind het namelijk fantastich als zijn papa op de rollen rijd. Moest hij kunnen zat hij er elke dag op en zou ik er niet meer kunnen op trainen Hij heeft op het einde van de training een kiekje genomen van het scherm, de andere foto's die hij ondertussen heeft genomen hou ik voor prive doeleinden.
Na de afgelopen winterprik was het moment nog aangekomen om nog eens een frisse neus te halen met mijn fiets. Alsook eens een mooie gelegenheid om mijn Garmin 705 eens te testen
Op het programma stond een ritje met de mannen van St-job van 62km - Garmin werkt perfect trouwens.
Moet wel zeggen dat het weer even wennen was om met deze temperaturen te fietsen, ik was namelijk nogal verwend door steeds binnen te rijden op de Tacx. Beetje nat en vuil ,maar tevreden van deze eerste rit in de buitenwereld van 2010
Normaal gezien staat er morgen terug een ritje gepland kwestie de kilometers wat op te bouwen.
Zoals de titel reeds doet vermoeden was het de voorbije week rust en dus niets nieuw. Het weer liet het niet toe om veel op de baan te rijden. Het was zelf zo dat door de slechte staat van sommige veldwegen (tracktor die enorme spoorvorming had achtergelaten) gewoon weg niet te berijden waren. Hierdoor werd ik gewoonweg verplicht om een paar km's à la Nys te doen maw fiets op de schouder en lopen maar. Hierdoor heb ik mij woensdagavond simpelweg laten afhalen door 't vrouwtje met de auto. Hopelijk deze week iets beter weer maar vooral berijdbare wegen.
Voorbije week was er eentje om lang te onthouden. Door de extreme koude had het auto'tje van mijn vrouw er niets beter opgevonden dan haar handrem te laten bevriezen. Hierdoor was het onmogelijk om ermee te rijden. Uiteraard moet ik jullie niet vertellen dat dit behoorlijk wat reorganisatie vraagt ten huize De Laet - Anné. The kids moeten op school geraken, vrouwtje moet op school geraken. Kids moeten van school afgehaald worden (op tijd) - zwemlessen 's avonds - training geven enz enz enz. Hierdoor had papa geen andere keuze dan "verplicht" met de fiets richting Melsbroek te vertrekken. Op zich heb ik daar totaal geen probleem mee maar op z'n moment zie je echt welke gemeenten zich echt inzetten voor de fietsers en dewelke wel hoog roepen dat ze een fietsgemeente zijn maar dan enkel op de momenten dat het verkiezingen zijn. Zo vertrek ik in Willebroek op een sneeuw en ijsvrij fietspad en moet ik in Kapelle op den Bos simpelweg op de baan gaan rijden omdat het fietspad niet te herkennen is. Het moet gezegd worden dat Vilvoorde wel echt heel goed is als het gaat over het vrij maken van het fietspad. Maandagochtend 06u30 was ik ter hoogte van de verbrande brug en voor mij reed een kleine tracktor met een sneeuwborstel op het fietspad om alles vrij te maken en dit terwijl de autobaan belange nog niet sneeuwvrij was. Voor de rest valt de koude best wel mee - tegen de kou kan je je kleden dit in tegenstelling tot regen daar helpt enkel binnen blijven. Uiteraard is het zo dat je altijd voorzichtig moet zijn bij deze extreme weersomstandigheden maar als je defensief rijdt dan valt het allemaal best mee. Dus deze week ben ik 4x richting Melsbroek geweest (vrijdag dagje VERLOF genomen) en ga ik vandaag mijn rollen nog eens warm zetten zodat we toch weer een leuk weektotaal hebben van 250km.
Eveneens heb ik zaterdag mij een nieuw speelgoedje aangekocht namelijk een Garmin Edge 705 Bundle. Ik zat er al een aantal maanden met in mijn hoofd en samen met Kim hadden we reeds verschillende website bekeken om te zien waar we deze het goedkoopste konden aanschaffen. Nu door een leuke extra'tje van BrusselsAirlines (lees de bewuste ECOchecques) heb ik mijn speeltje kunnen aankopen. Ecocheques (of groene cheques) zijn cheques bestemd voor de aankoop van ecologische producten en diensten. Laat daar nu net zo zijn dat deze ook kunnen gebruiken voor de aankoop van fietsen en TOEBEHOREN. Bij aankomst bij Saturn heb ik onmiddellijk info gevraagd bij de verantwoordelijk van de afdeling "Garmin" of het mogelijk was om deze aankoop te doen met ECOcheques. Er was in het begin wel wat twijfel op zijn gezicht af te lezen maar zoals de meeste onder jullie wel weten is het overtuigen van personen van mijn gelijk nu net mijn specialiteit . Mijn grootste argument was namelijk dat deze GPS net speciaal ontwikkeld is voor het gebruik op een FIETS dus..... Uiteindelijk ben ik met hem naar de infostand gegaan en was het ook voor deze mensen oké. Voila dus nu hebben we geen enkel excuus meer om verloren te rijden. Kim, je weet dus wat je moet doen met de ECOcheques De inschrijving voor Parijs Roubaix zijn klaar en gaan deze week de deur uit.
Na een winterdipje was ik reeds gestart met mijn lichaam reeds wakker te schudden in de fitness.Met een persoonlijk winterschema in de hand heb ik ondertussen wat aan de conditie gewerkt.Nu eind december wanneer de de feestdagen eraan kwamen, heb ik een echte winterprik gehad :-ç Een bronchite eentje met 5 dagen koorts en de luchtwegen dicht :-/ nu ben ik al op de sukkel voor 14 dagen!!( daar gaat al het goede werk)
Maar niet teleurgesteld begin ik sinds het afgelopen weekend aan een comeback weliswaar rustig, want door de ziekte schiet bij de minste inspanning mijn hartslag zoals een raket omhoog.
De aankoop van een Virtual Tacx zal mij tijdens deze wel aahoudende winterperiode goed van pas komen.
Om samen te trainen Dirk, je weet dat ik veel tijd heb dus laat maar iets weten.
Voila, 2009 ligt achter ons en het maagdelijk 2010 brengt ons heel veel fietsplezier. Ik ga vandaag het goede voorbeeld geven door een uurtje los te rijden op mijn Tacx Flow. Gisteren heb ik stevig duurtraining gedaan, weliswaar ook op de Tackx, en mijn beentje voelen zwaar dus losrijden gaat zeker goed doen. Ook ga ik vandaag al eens kijken wanneer de groep eens kan samen komen voor een leuk trainingsritje zodat we mekaar beter leren kennen (voorstellen?).
Ze hadden het voorspeld, dus mentaal waren we meer dan voldoende voorbereid op deze vrieskou. 's Morgens had ik mij fietskledij reeds aangetrokken om richting bakker te trekken wat een vaste taak voor papa is op zondag (met veel plezier). Voor de eerste keer dit seizoen had ik mijn windstoppertje en winterskinft outfit aangedaan - de wandeling naar de bakker gaf mij meer dan gelijk en vooral een bevredigend warm gevoel. Kou op de fiets zal ik zeker niet hebben. Nu ga je mij zeker niet horen klagen wat ik heb veel liever -10°C dan +10°C en regen. Het is namelijk zo dat je je voor de kou kan aankleden maar voor de regen is dat hopeloos. Na het ontbijt alles klaargemaakt en hop weg waren we richting Londerzeel. De papa van één van mijn zwemmers had reeds verschillende keren laten horen dat ik eens mijn zijn wielerclub (Het duifke) moest meerijden. Deze groep vertrek zondags steeds om 09uur voor een ritje van 75km wat voor mij met de heen en terugweg vanuit Willebroek knap 90km maakt. Blijkbaar had de eerste winterkou toch een aantal vaste fietsers van deze groep doen schrikken wat uiteindelijk vertrokken we met z'n 9 (normaal 30). Het tempo (+-28km/uur) was best oké en voor mijn eerste duurrit best meegenomen. Ook zorgde de vaste wegkapitein ervoor dat het tempo zeker niet hoger ging dan dit. Wanneer het duo vooraan toch het tempo iets te hoogte in duwde dan werden deze vakkundig teruggeblazen door deze kapitein (jaja ik heb het fluitje moeten aanhoren). De wintertoer van deze groep komt voor 80% overéén met de toer die ik vroeger al deed met de Free Willy's en/of de Fereyn boys (kapelle o/d Bos - Vilvoorde - Meise (langs de A12 - Dauwe Egbert) enz.). Dus dit toertje is best pittig met geregeld valsplat. Persoonlijk vind ik dit een geweldig toertje omdat er veel afwisseling in komt. Het nadeel is dat je toch wat km's in de benen moet hebben want anders kan het echt afzien worden. De toer stop aan het clublokaal Café Het Duifke maar vermits ik op tijd thuis moest zijn ben ik niet binnengegaan om iets te nuttigen. Eigenlijk doe ik dit nooit - zeker niet als ik daarna nog met de fiets naar huis moet (lees kou).
Na knap 3uurtjes stond ik opnieuw thuis. Snel de douche onder, hop middageten binnen en klaar was ik om het vrouwtje te helpen met al die stapels examens die vandaag nog moesten verbetered worden. Hopelijk hebben haar studenten hun best gedaan en moet ik die vervelende rode schrijfstok niet teveel gebruiken. Voila dat was het weer voor mijn verslagje en hopelijk lees ik snel was verslagen van mijn collega fietsers
het is hier ontzetten stil op deze blog. Waarschijnlijk zijn ze allemaal super hard in het zwart aan het trainnen of hard aan het werken
Nu is het zo dat er achter de schermen toch al behoorlijk wat "denk"werk is verricht. Zo hebben we sinds een aantal weken een extra deelnemer gevonden voor ons project; De persoon in kwestie is geen iemand die eveneens bij ons op het bedrijf werkt maar niet op den techniek zoals wij zeggen maar iemand van het vliegendpersoneel. En ja dames en heren ons 4de wiel aan de wagen is een vrouw. Als de verhalen mogen kloppen zullen de heren hun beste beentje moeten voorzetten want de dame in kwestie kan een stukje trappen. Ze is reeds een aantal keren in het nieuws gekomen omdat ze zoals ik met de fiets naar kantoor komt. Terwijl ik na aankomst de mogelijkheid heb om een douche te nemen kan 4de wieltje dat niet. Lees artikel hieronder
Fietsende stewardess krijgt blaam
De Fietsersbond heeft felle kritiek op SN Brussels Airlines omdat de luchtvaartmaatschappij vorige week een stewardess een zware blaam gaf omdat zij met de fiets naar haar werk op de luchthaven van Zaventem komt. De bond biedt de stewardess als morele steun een gratis lidmaatschap. SNBA daarentegen krijgt een stevige uitbrander en suggesties om fietsvriendelijker te worden.,,Dat de stewardess steeds bezweet is als ze op het werk aankomt'', zoals SNBA beweert, noemt de Fietsersbond onzin daar ze niet eens 1 km moet fietsen om op het werk te geraken. De luchtvaartmaatschappij zei ook dat het uniform van de vrouw altijd gekreukt is, maar volgens de Fietsersbond kan dat ook gebeuren met stewardessen die met de wagen of het openbaar vervoer naar het werk komen.De Fietsersbond raadt SNBA aan fietsende werknemers gebruik te laten maken van douches op het bedrijf en voor kleedruimtes en kleedkastjes te zorgen zodat alle werknemers de mogelijkheid hebben hun uniform op het werk aan te trekken. De bond wijst er voorts op dat fietsers fitter en gezonder zijn en daardoor minder ziek zijn, minder risico lopen op arbeidsongevallen en productiever zijn. ,,Ze komen ook zelden te laat op hun werk'', luidt het. (Bron : De Standaard) Daarom zijn er zo weinig fietscollega's op onze route !
Voor diegene die het nog niet weten het gaat hierover Annick Vande Kerckhove. Binnenkort zal Annick ook hier op onze blog haar trainingsverhalen wel neerpennen.
Voor de rest hebben we ook al een 2tal soigneurs gevonden die onze tijdens de rit gaan bijstaan met raad en daad en veel eten en drinken Ook hebben we beslist om met één gezamelijke wagen te vertrekken. Hiervoor hebben we gekozen om een busje te huren waar 8personen meekunnen alsook al de fietsen (+reservefietsen). Het voordeel hiervan is dat de we maar één keer péage moeten betalen, één maal bezinne en dat het toch een stuk leuker is om allemaal samen te gaan. Ook hebben we reeds een prima gedacht van de overnachting (http://en.likhom.com/site_adherent.asp?site=www.alba-cottage.fr&code=NP6009014). Het zijn weliswaar kamer van 2 dus je kan al raden waar de discussie nu al naar toe gaat
De inschrijvingen voor ons ritje is weliswaar nog niet gedaan - website is nog niet open, maar ondergetekende houdt dagelijks een oogje in het zeil. Vanaf het moment dat de online inschrijvingen open zijn dan zullen we bij de eerste zijn.
Wat betreft de trainingen is het zo dat ik links en rechts als vernomen heb dat mijn 2 mannelijke collega's reeds geregeld terug te vinden zijn in de krachthonk
Blijven trainnen gasten - het zal nodig zijn om mij te volgen )))) Ik zelf ben sind 1december begonnen met het schema dat ik hier een aantal weken geleden reeds heb uitgelegd. De teller op onze blog heb ik iets aangepast - zo kunnen jullie de totaal gereden km's volgen maar ik heb ook een onderscheid gemaakt met de km stand vanaf december 2009.
Voila dat was het weer - middagpauze is voorbij en dan dient er opnieuw gewerkt worden.
Suc6 aan mijn collega fietsers en vergeet niet te bloggen
deze week was weer een typisch weekje à la Belgique, de ene dag zon - de andere dag bere koud en vandaag blupblup. Mijn voorkeur gaat uit naar zon zon zon of wel berekoud. Berekoud kan je je potverdorie nog tegen aankleden maar regen dat is gewoon een hopeloze zaak. Deze ochtend was ik kletsnat tot op het bot - niet dat ik dit erg vind want eens ik vertrokken ben, in dit kloteweer, dan blijf ik gewoon gaan en dan is de afstand tussen mij en een echte Flandrien.niet veraf Het echte probleem is "hoe krijg je in godsnaam die kledij droog tegen de terugrit". De oplossing is dat ik al mijn fietskledij hang in de droogcabine van onze afdeling Cabinrepair. Deze afdeling repareerd onze vliegtuigcabine alsook doe die heel veel spuitwerk. En het is juist daarvoor dat ze beschikken over een super droogcabine. Een 15tal minuten op 40°c en mijn kledij is opnieuw kurkdroog en klaar om opnieuw nat te worden tijdens de terugrit. Maar niets aan te doen dat weet je gewoon dat dit kan gebeuren als je in Belgie woont. Sinds een 2tal weken moet ik ook eerlijk toegeven dat de beentjes echt goed beginnen te voelen. Dit terwijl ik vroeg toch nog wel eens geregeld last had van stijve beentjes na een woon-werk-woonritje waarbij ik stevig doortrok, is het nu echt niet meer het geval. De benen blijven fris zitten en kan een kroontje groter draaien zonder echt op mijn ademen te moeten trappen. Nogmaals het bewijs dat je echt goed moet leren plannen en geregeld een rustweek moet inpassen. Nog een 2tal weken zijn we reeds november en dan zou de informatie over onze Parijs Roubix vrijgegeven worden op de website van de organisatie.
hopelijk zijn we er snel genoeg bij om in te schrijven wat de beschikbare plaatsjes zijn schaar.
Zoals eerder vermeld in de rubriek "een nieuwe start" heb ik vandaag na een lange tijd terug een ritje buiten gemaakt. Ondanks het frisse maar prachtige weer heb ik 2uurtjes op een verzetje 42*18 een tochtje gedaan.
Om eerlijk te zijn heeft het mij wel goed gedaan , ondanks de ongemakken waar ik mee zit na mijn krachttrainingen en zwemtraining van deze week. Er zijn vele spieren die ik terug heb wakker geschut
Mijn eerst zwemtraining van gisterenavond heeft me in elk geval een goed nachtrust gebracht ;-) Het was al van mijn schooltijd geleden dat ik nog eens deftig had gezwommen (normaal plons ik maar wat met de kids )
Morgen nog een krachttraining op programma, zaterdag een fietstraining van 55km en zondag start ik terug met lopen.
Voor de collega's hoop ik dat ze wat begrip tonen als ik maandag niet in topvorm op het werk verschijn
Vorige week was mijn herstelweek maw maar 2x woon-werk gedaan en zeer bewust de fiets aan de kant gelaten in het weekend. Het kan al eens deugd doen voor zowel de beentjes als voor al mijn vrouwen thuis om papa ook eens te zien in het weekend Vermits we ook al in de maand oktober zijn beland is het ook hoogste tijd om de tuin winter klaar te maken. Bij deze is dit ook weer al klaar en hebben we dus weer wat punten bijmekaar geraapt bij vrouwlief en dochters. Heb ook van de gelegenheid gebruikt gemaakt om mijn garage een beetje deftig te zetten en mijn fietsrollen klaargezet. Heb één van mijn koersfiets er vastopgezet, afgesteld op de juiste hoogte, banden prima op spanning gezet, ketting gesmeerd. In de komende wintermaanden zal het trainen op de rollen zeker zijn plaats krijgen in het trainingsschema. Oké, ik hoor sommige van jullie al zeggen - pff rollen dat is goed voor 30min maar niet langer. Wel ik heb er totaal geen probleem mee om hier een paar uur op te zitten. In de garage heb ik alle voorzieningen om het mij zo aangenaam mogelijk te maken (hifi miniketen, surround, wifi, kabeltv en heel belangrijk koelkast). Ondertussen heb ik mij ook al bezig gehouden met het opstellen van mijn planning voor het komend seizoen. De echte voorbereiding zal starten in januari. De komende 2 1/2 maand zal bestaan uit 4x woon-werk, zondag (afhankelijk van het weer) LSD toertje met de club ofwel rollen. Op dinsdag en donderdag doe ik opweg naar huis een extra lus. Eens januari ga ik zeer bewust werken naar Parijs-Roubaix maar daar later meer over. Als voorbereiding doe ik eerste de omloop van het volk (175km) en de week erna de volledige RVV(249km) en dan nog de 130km van Bilzen Classic (week voor ParijsRoubaix). Had eerst nog de Amstel Gold Race voorzien (2weken na de RVV) maar vermoed dat dit iets teveel gaat zijn voor mij.
Voila, binnenkort post ik mijn trainingsplanning zodat iedereen kan volgen waarmee ik bezig ben.
Het was al enige tijd geleden dat ik nog eens iets heb ondernomen op sportvlak. Maar zoals eerder vermeld op onze blog kon ik mij zowel niet mentaal als fysiek terug opladen na mijn geweldige vakantie.
Maar goed nieuws, sinds gisteren ben ik gestart met de voorbereiding van volgend seizoen!!!
Die anderhalve maand rust, heeft me weliswaar enkele extra kilootjes bezorgd
Daarom is het nu belangrijk dat ik die basisconditie en de krachttraining terug hervat (voordeel van de lange rust is dat ik terug van 0 kan beginnen) Alsook nu het weer nog meelvalt ga ik toch minimaal 2x per week nog een tochtje buiten maken verzetje 42x16 voor 90min.
Dus 3x krachttraining in de week en 3xbasisconditie staat er de eerste week op mijn programma. Ik hou jullie verder op de hoogte
De voorbije week was er eentje die ieder jaar tijdens de maand september een vaste stek heeft bij de familie De Laet - Anné. Nadat iedereen zijn ritme opnieuw heeft gevonden is het ook zo dat zowel the kids als de mama (schooljuf) naar huis komen met allerlei ziektes (snot, hoest, drooge keel, hoest en griep). Zo was het niet andere deze week - het vrouwtje heeft 3dagen haar bedje niet uitgeweest met koorts. Hierdoor werd mijn volledige planning volledig overhoop gegooid. Je hoort mij zeker niet klagen want dat zo niet eerlijk zijn tegen mijn vrouwtje. Hierdoor heb ik mijn geplande km'tjes wat moet aanpassen en mij de volle 100% toegelegd aan het verzorgen van de vrouw en het in de watte leggen van mijn kids. Maandag hadden mijn kids een dagje vrijaf van 't school en ben ik samen met hun naar de jarenmarkt + kermis geweest in Londerzeel. Paarden, koeien, schapen en geit hebben we allemaal van dichtbij gezien en de portie smottebollen hebben gesmaakt. In de namiddag samen in de tuin gespeeld en een film gekeken. Deze morgend was ik enorm blij om opnieuw met de fiets richting Melsbroek te rijden. Heb was zacht, de wind stond niet echt in het voordeel maar dat maakte het alleen maar zaliger op. Hoe eenzaam kan een fietser zijn ?
Buiten het gewone woon-werk en een ritje zondag was er niets speciaal te vertellen over deze week. Deze week ga ik proberen om 1training te doen waarbij ik mezelf kort ga prikkelen (6x 10-15" all out). Voor de rest blijven we de weegschaal nauwlettend in het oog houden en proberen we niet ziek te worden.
September is de maand waarbij in de meeste gezinnen "eindelijk" iedereen zijn normaal ritme heeft gevonden. Ook ten huize De Laet - Anné is dit het geval. The kids gaan opnieuw naar school - ballet en zwemmen begint opnieuw. Anja start met volle moed opnieuw aan het schooljaar en de vele lesvoorbereidingen. Voor mijzelf is september ook de maand waar ik stilaan een idee krijg over mijn sportief seizoen er hoe dit er gaat uitzien. Met mijn sportief seizoen bedoel ik, hoe gaat het seizoen eruit qua coaching (zwemmers) en waar pas ik mijn eigen sportambitie in. Wat betreft de zwemmers daar ga ik hier niet teveel over uitweiden want dat intresseerd jullie toch geen bal. Daarentegen wat ik allemaal ga uitspoken op de fiets dat willen jullie natuurlijk allemaal wel weten Het is eigenlijk simpel, rijden rijden en nog een rijden, dag in dag uit, weer of geen weer, buiten of op de rollen, met goesting of geen goesting. Het is vrij eenvoudig - ik ben de oudste van de 3, het minste talent maar wel een doorzettingsvermogen waar vele een puntje kunnen aan zuigen.
Maar hoe pak ik dit allemaal aan ?
Wel de maanden september tot december ga ik rustig opbouwen qua basisuithouding en ga dit proberen te doen door mijn ritjes woon-werk-woon. Dinsdag en donderdag ga ik een extra lus naar huis maken waardoor ik toch aan 80km ga komen (30 heen en 50 terug). Maandag geen fiets en vrijdag zal het rollenwerk worden onmiddellijk na het thuiskomen.Dit kan ofwel wat snelheidwerk zijn of krachtuithouding (zal voornamelijk afhangen van hoe de beentjes zich voelen). Op zaterdag blijk ik van de fiets af (rustdag) en zondagmorgend ga ik een lange duurrit doen - progressief opbouwen in de loop de maanden (70-100km). Zo ga ik toch op een gemiddeld weektotaal komen van 360km. Eens we januari voorbij zijn gaan we de periode krijgen van de lange duurritten. Ook deze gaan we progressief opbouwen. Het is mijn bedoeling om de Ronde van Vlaanderen (volledige) te rijden en hier en daar ook een weekend richting Roubaix te gaan om wat op het parkoer te gaan rijden. Wat ik dit jaar niet meer ga doen is krachttraining in de fitness - niet dat ik daar het nut niet van zien maar het is gewoon wegens een gebrek aan tijd. We gaan dit gemis proberen te compenseren door tijdens mijn woon-werkritjes deze krachttraining te integreren op de fiets. Uiteraard is een planning mooi als alles perfect uitkoment maar mijn ervaring leert mij dat dit iets utopisch is. Er zijn zoveel factoren die alles door mekaar kan gooien (ziekte, familie verplichting, zwemmen enz?). Maar langs de andere kant is dit juist het mooie aan coachen en planningen maken.
Sinds ik uit vakantie ben vind ik maar moeizaam de weg naar mijn fietske Het zal waarschijnlijk ook wel komen omdat ik deze week met nachtjes sta, en daar hou ik niet zo van.
Mijn benen vinden het goede ritme blijkbaar niet meer ( waar voorheen ze geen enkel probleem mee hadden) Ik vrees dat deze vakantieperiode zoals eerder gezegd wel eens het echte einde van het seizoen zal kunnen worden.
Volgende week ga ik mij nog eens verpichten om alle dagen te gaan fietsen, als het dan niet beter is zal het nog een maand meerijden worden zonder enige vorm van betekenis in onze club.
Na 17 dagen inactiviteit ben ik aan het einde van het seizoen begonnen. Allereerst ben ik begonnen met een klein ritje van 60 km na mijn wel verdiende vakantie ( een weekje Belgische kust en 9 dagen Turkije) helaas viel dit niet echt mee. Het eten en drinken van de laatste dagen zaten nog wat in de weg :-/
De volgende dagen heb ik dan telkens korte tripjes gemaakt van 30 km om terug wat in routine te geraken voor wat komt.( intensieve training) Ik weet niet echt goed zo vol erin maar dit komt omdat ik een Derny rit had in s'gravenwezel.
15 km derny in s'Gravenwezel vrije inschrijving voor alle liefhebbers" resultaat 3de " (niet slecht na een vakantie )
Zaterdag 100km van Wurth Classic gedaan. Mooie rit helaas spijtig van de regenbuien en nogal stevige wind.
Zondag 65 km wat losgereden in de omgeving, beetje genieten van het landschap.
Het heeft lang genoeg geweest ik ga er terug voor,ga proberen om me nog eens op te laden voor het naseizoen.Het is nog niet volledig in orde met mijn voet(gewrichtbanden)maar ik ga het toch proberen om terug een voldoende fysiek op te bouwen om met mijn makkers nog een tochtje te kunnen doen zodat we ons samen een beetje kunnen voorbereiden naar de fameuze parijs-roubaix 2010.Ik ben nu in verlof en kan zodus mijn fietske nog eens proberen, ik ben woensdag terug gestart met een 56 km moe maar voldaan thuis gekomen en de frustratie van het thuis zitten er eens goed uitgereden.Ik was verbaast van mijn gemiddelde na de lange periode van gips en steunverband (31.1)was het lang niet slecht en deed de wieler microbe weer opwoekeren in mijn bloed.Dus zaterdag terug geprobeerd ,ik ben in sint-amands gaan rijden (3 provincie tocht) mooi parkoer maar nogal zwaar na een lange periode inactief te zijn.Ze zochten het meer naar de brussel kant op(aalst,moorsel,affligem,sint-ulricks-kapelle,dilbeek)met een 4 tal mooie hellingen heb ik mijn ritje dan toch verwerkt resultaat thuis gekomen met 94 km op de teller.Gisteren ben ik dan met de club gaan rijden rustig in het wiel gezeten en op de enige helling eens goed mee doorgetrokken (3de boven)niet slecht vond ik.Nu vandaag is het een rustdag en morgen zien we wel ik ga nu niet overdrijven om het niet terug om zeep te helpen, ik heb het soms toch lastig vooral wanneer ik er teveel kracht opzet en bij het uit men klikpedaal komen.Maar goed ik ben tevreden en ga me voorbereiden op een tochtje met mijn twee collega's .
Voila dat was het voor mij deze zomermaanden !!! Moet zeggen dat ik best tevreden ben over de afgelegde km's. Gisterenavond heb ik mijn fietske proper gemaakt en normaal gezien blijft hij thuis deze vakantie.Al is er nog enige kans dat hij deze week toch nog mee gaat voor een weekje naarde zee (maar dan zal ik mijn vrouw moeten overtuigen) Neem gerust van mij aan het seizoen is al best lang geweest en een rustperiode zou eigenlijk niet veel kwaad kunnen.( de laatste weken ging het niet echt super meer)
Dus het is nu aan The Mighty en Jokke om hun km tellertje omhoog te laten gaan want er staat wat achterstand op :-/