Inhoud blog
  • 24 september 2009
  • 23 september 2009
  • 22 september 2009
  • 21 september 2009
  • 20 september 2009
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Roadtrip around europe
    aftasten van de grenzen
    04-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 september 2009

    4 september 2009

    Route: Nesna - Sila

    04-09-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 september 2009

    3 september 2009

    Route: Horn - Nesna

    03-09-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 september 2009

    2 september 2009

    Route: Gravvik - Horn

    02-09-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 september 2009

    1 september 2009

    Ytterby - Gravvik

    01-09-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 Augustus 2009

    31 Augustus 2009

    Route: Namdalseid – Ytterby

    31-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 Augustus 2009

    30 Augustus 2009

    Route: Leksvik – Steinkjer  ( Begin route 17 )

    Vandaag ben ik eindelijk aan de route 7 begonnen.  Deze route, die van Steinkjer tot Bodo of visa versa loopt, is zeker de moeite om aan te doen. Met de fiets is deze route dan ook het beste alternatief om de drukke E6 te vermijden.

    Compromising

    “Jou travel alone?”

    Jes, no compremisses to make, only with myself, even then it can be pretty difficult, hehe

    And jou want  to know some thing?  I always win

    Ja, keuzes moeten er constant gemaakt worden, of je nu in alleen of in groep bent. Het is me wel snel duidelijk geworden tijdens deze reis dat het, als je elke keuze zelf kan maken, het niet altijd vanzelfsprekend is dat dit van een leien dak loopt. Ik ben geen eeuwige twijfelaar, er moeten knopen worden doorgehakt, anders kom je nergens.

     Sinds het begin van de route ben ik terug alleen op de weg. Soms echt helmaal alleen. Ik de weg en mijn trouwe metgezel de regen. Er zijn dagen geweest op de route 17 dat ik slechts enkele auto’s / campers tegenkwam, echt zalig. Nog zaliger is dit alles, blijven de Noren me hier herhalen, als het mooi weer is. Ik kan jullie zegen, elk uurtje zon maakt me de gelukkigste mens ter wereld, ale toch van Noorwegen, durf ik wedden.

    Terug alleen, no compromisses, ah ja, sinds ik terug alleen ben, ben ik er in geslaagd om het toerental van mijn motor iets op te voeren en slaag ik er in om zo een 100 km per dag te befietsen. Ik weet niet wanneer het gevoel gaat stoppen maar telkens weer opnieuw, na zo’n verwezenlijking, krijg ik een zalig gevoel dat door mijn lichaam stroomt. Het is hier dan ook meer en meer een mentaal spelletje aan het worden. S’ morgens vroeg de moed bijeenrapen om de in de gietende regen mijn kampement af te breken en de tocht verder te zetten. Na enkele uren door deze gietende regen, na een doorweekt gevoel blijven peddelen. Het vinden van een goed kampement doet al heel veel. Ik heb de laatste weken in vissershuisjes geslapen, mijn tent opgezet naast zomerhuisjes zodat ik kon profiteren van hun droog terras, ik heb zelfs in op een onderkoeld moment in een nieuwe super-de-luxe hypermoderne  wc geslapen, de fiets en mijn karretje pasten er zelfs in. Zeer belangrijk bij het vinden van een plaats voor te overnachten is de dat er de mogelijkheid is om een zeil op te spannen. Daar onder kan ik s’avonds en s’morgens zonder doorweekt te zijn dineren en ontbijten.






    Free boathouse on my way

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 Augustus 2009

    29 Augustus 2009

    Route: Trondheim – Leksvik

    Afscheid genomen van Fernando en Nathan. Fernando ging via Zweden terug afzakken naar Spanje en ik heb intussen beslist om helemaal tot aan het Noordelijkste punt van Noorwegen te fietsen, Noord Kaap. Na  het vervangen van mijn schijfremblokskes heb ik mijn reis naar het Noorden hervat. Best moeilijk na zo enkele dagen rust. De wil was er nog steeds en de communicatie tussen de benen en mijn brains liep vlot.

    29-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27, 28 Augustus 2009

    27, 28 Augustus 2009

    Route: Trondheim surpalce











    27-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 Augustus 2009

    26 Augustus 2009

    Route: Orkanger – Trondheim

    Fenando was een paar dagen geleden in contact geweest met iemand uit Trondheim.  Via  een organisatie www. warmshowers.org, welke gezien kan worden als de couchsurfing of Hospitality club voor Bikers. Via deze website vond hij iemand die ons wou hosten voor enkele dagen in Trondheim.

    Trondheim ‘here we come’. Trondheim is de derde grootste stad van Noorwegen en is voornameijk een studentenstad. Ze is gekend om haar charme en interculturele leven. Nathan, onze host is 18 jaar en komt uit Nieuw Zeeland. Zijn vader  was voor enkele weken in Duitsland voor zaken zodus nam deze jonge kerel de taak van Host op zich en hij deed dit voortreffelijk. We konden er naast een warme chower ook onze kleren wassen met wasverzachter en al, jihaa. We gingen s’avonds op zoek naar een ‘all jou can eat’ restaurant en vonden een goede pizzatent. Reserves opbouwen, jawel.

    26-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 Augustus 2009

    25 Augustus 2009

    Route: Halsa – Orkanger

    Ik heb Fernando opgebeld, één van de Spanjaarden van  enkele dagen geleden en we spraken af elkaar tegemoet te komen in Orkanger. De dag beginnen was niet al te gemakkelijk. Het regende al enkel uren non stop en ik slaagde er pas in om  12 u vertrekkensklaar te zijn. Na 9 u en 30 minuten, 120 km en wie weet hoeveel hectoliters regen later kwam ik  de al even door regen geteisterde Fernando tegen.” It raint like hell man”. De dag kreeg een ‘Hollywood like ending’ , daar we een toffe plek vonden aan het water waar een open hutje voor de plaatselijke vissers stond, helemaal bemeubeld met zetels en een tafel. Nadat we de hut hermetisch hadden afgesloten met de zeilen die we rijk waren, kregen we bezoek van enkele vissers. Ze konden best lachen met onze constructie en zagen er geen probleem in dat we er de nacht zouden doorbrengen. Zolang we de dag erna maar vroeg vertokken, klonk het. We hebben een stevige pot pasta gekookt en kozen elke een zetel uit om op te pitten.





    25-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 Augustus 2009

    24 Augustus 2009

    Route: Andalsnes – Halsa

    Tegen 9u is Vincent op de trein gefietst en hij smste me enkele dagen later dat hij in het totaal zo’n 41 u op de trein had gezeten en op 3 dagen tijd in Brussel is geraakt. Ikzelf heb een goede vooruitgang geboekt en een goede 100 km verder kreeg ik, juist voor ‘i call it a day’, een verse vis, mjammie.




    Last moments with Vincento

    24-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 Augustus 2009

    23 Augustus 2009

    Route: Andalsnes surplace

    Grote inkopen gedaan in de voormiddag en alles gekocht om een lekkere spaghetti te maken. We hebben Vincent zijn treinticket geboekt in het treinstation en hebben nadien de plaatselijke camping opgezocht. Ik heb nog eens selectief door mijn spullen gegaan en slaagde erin om weer zo’n 6 kilo’s  te selecteren die ik met Vincent kon meegeven. Uitgebreid gekookt en gedronken en nadien genoten van de laatste momenten samen.

    23-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 Augustus 2009

    22 Augustus 2009

    Route: Bjorgstad – Trolstigen – Andalsnes

    Zalige afdaling van Trollstigen naar Andalsnes. Gelukkig komen we  van het zuiden, denk je dan bij jezelf. Na een afdaling als deze moet  je gegarandeerd de remblokken vervangen, gelukkig heb ik diskremmen die duurzamer zijn. We hebben vandaag onze laatste kilometers samen gefietst en zijn even voor Andalsnes gestopt om te kamperen.




    Vic torie

    From now on it's going down down down


    22-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 Augustus 2009

    21 Augustus 2009

    Route: Geiranger – Bjorgstad

    Geirangerfjord, Kore told me “It’s the nicest  fjord of Norway “

    We hebben afscheid genomen van de Spanjaarden en waren juist op tijd om van een relaxte tour te genieten op de Geirangerfjord. We kochten een ‘ale e retour’ ticket en namen onze tijd om te genieten tot in de late namiddag. De beelden, spreken voor zich. Voor we de wielen pakten kocht ik een kilo aardbeien ijs dat we samen, verorberden, ‘Bad Idee’. Er stond ons de gekende 11 hairbends op te wachten om uit het dal te geraken waar de Geirangerfjord gesitueerd is. Het blijft een prachtig gevoel om zulke bergen te beklimmen, pure uithouding, zweet dat tranen worden.  

    Een schreeuw van overwinning vind een echo bij Vincent.




    Van bovenaf bij de afdaling naar de Geirangerfjord





    On the boat

    Geirangerfjord, 'the seven sisiters'
    '


    "Silence, i kill jou"

    eleven hairbends

    21-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 Augustus 2009

    20 Augustus 2009

    Route: Lom – Geiranger

    Ik heb voor het eerst sinds ik samen met Vincent op weg ben, 100 kilometers gefietst. In de loop van de namiddag hebben we kennis gemaakt met twee Spanjaarden. Éen van de Spanjaarden, Fernando, had ook een vriend die enkele weken meetrok. Fernando heeft nog twijfels welke route hij gaat aandoen en we wisselden nummers uit zodat we, eens de kameraden huiswaarts keerden, enkele dagen, weken samen kunnen verder trekken. We kampeerden deze avond samen en daar viel me op dat ik en Vinc  perfect op elkaar zijn afgesteld in vergelijking met de Spanjaarden. Ze konden dan ook lekker mee genieten van onze zeilen en het vuur dat we fabriceerden.

    Buonas  Noches  aka  goeie nootjes.






    20 km lange tunnel dwars door de berg, toch maar vermeden

    vamos vamos

    20-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 Augustus 2009

    19 Augustus 2009

     

    Route: Turtagro – Lom

     

    We hebben vandaag één doel en dat is het op tijd zijn om in Galdesanden inkopen te doen. Alles is tot de laatste druppel en laatste korrel op. Dus 48 km. door de bergen voor 4u30.

    Ik had een platte band voor we nog maar vertrokken en voor we vertrekkenklaar waren was het al 12u. Het eerste stuk was verdergaand op enkele dagen geleden stevig bergop maar eens we het hoogste punt van het Jotunheimen gebergte waren gig het geleidelijk bergaf. We waren goed op tijd en genoten van het winkelen. Die luxe toch, ik denk dat we een uur in een eigenlijk zeer kleine winkel hebben doorgebracht, als wolven op zoek naar hun prooi. Nadien zijn we doorgereden tot voor Lom waar we de volgende dag een wasdag gaan houden op een kamping en grote inkopen doen voor de volgende dagen. Vincent heeft een stevige pijn in zijn achilespees zodus het rusten zal hem en mij  deugd doen.













    19-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16, 17, 18 Augustus 2009

    16, 17, 18 Augustus 2009

     

    Route: 3 daagse trektocht doorheen het Jotunheimen National Park met het Jotunheim gebergte. Turtagro – day1 -  Fannaraken – Skogaldalsboen Hut – day2 -  Leirvasbu – day 3 – Glacier Smorstabbtindan – Krossbu – Turtagro

     

    De eerste dag van onze drie daagse zijn we omstreeks 10 u begonnen met een 6 timer voor de boeg. De trekking ging redelijk vlot maar door de vele buien en de kou vlotte het vlotte niet altijd even vlot. De paden zijn avontuurlijk aangelegd, met andere woorden dwars door het gebergte waar zich door de tijd een pad heeft gevormd door de wandelaars die zich aan de tocht wagen. Rivieren oversteken, korte beklimmingen, met een enkel doel: het zo lang mogelijk droog houden van onze schoenen en voor het donker word ons doel vooropgesteld doel bereiken. De eerste dag is dat tot bijna het einde gelukt. Gelukkig was er in de Skogaldalsboen Hut een warmte kamer waar we al onze nattigheid kwijt konden. Deze hut ligt prachtig gelegen  en was het eindpunt van onze toch voor vandaag. Bizar maar waar, de prijs voor een ‘dorm’ kost hier evenveel als bepaalde campings,’ jou won’t hear me complain’. We hebben ons  enkele biertjes gegund die ik op de eerste plaats komen te staan van de duurste biertjes ever. Ze hebben dan ook extreem goed gesmaakt. De hit ligt zo afgelegen dat ze bevoorraad moet worden door een helikoter. Er word hier elke zomer zo’n 40 ton goederen afgeleverd waarvan ¼ diesel. Eigenlijk schandalig wetende dat hier ontelbare watervallen aanwezig zijn in het gebergte. De hut kan makkelijk energie onafhankelijk zijn. Ze vertelden me dat het project op tafel ligt, ‘the sooner the better’.

     

    De tweede dag zijn we aan een 7 timer begonnen nadat we een bizar ontbijt hadden verorberd. We hadden geen confituur meer en vroegen er een beetje aan de hutbeheerster. Ze gaf ons enkele kleine potjes en het geluk kon ons niet op, dachten we. Bleken al die potjes al 5 jaar over tijd te zijn. Na een potje elk hebben besloten we om de andere niet op te eten. We zijn nochtans echt niet moeilijk.  Bij het betalen van de overnachting deden we ons beklag en kregen we te horen dat het geen kwaad kon, ‘de confituur heeft alle smaak van aardbeien verloren en is een soort van rotte drek suiker geworden’, zei ik. Het ergste was dat die vrouw de opengedane potjes ons wou aanrekenen, man, ze heeft het toch maar snel zo gelaten. De tocht vlotte minder goed als gisteren maar omstreeks 6u30 arriveerden we in Leirvasbu waar we onze tent opzetten en voor een kleine bijdrage konden genieten van alles wat de hut te bieden had. We kregen de bevestiging dat de trekking over de gletsjer door gaat en dat we morgen om 9u vertrekkenklaar moesten staan. Toen ik enkele dagen geleden boekte waren we nog maar met twee en voor de trekking door te laten gaan moeten we, om veiligheidsredenen, minstens met vier personen zijn. Er is een groep van 16 hollanders dus daar gaat ie.

     

    Dag drie, de gletsjer tocht, o n b e s c h r i j v e l i j k e     e r v a r i n g













































    16-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    15-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 Augustus 2009

    15 Augustus 2009

     

    Route: Turtagro Surplace

     

    Vandaag hebben we in Turtagro aan onze voorbereidingen begonnen voor onze 3 daagse doorheen het ‘Jotunheimen gebergte’. Voor 100 kronen konden we gebruik maken van de lekkere warme douches en we hadden hier ook de mogelijkheid om onze fietsen achter slot en grendel voor 3 dagen achter te laten. Zoals in bijna alle berghutten hebben ze hier warmtekamers waar je gedurende de nacht je kleren kan laten drogen, zalige uitvinding. In de namiddag zijn we luilekker geweest en hebben we ons mentaal voorbereid op onze trektocht. Het zal me deugd doen om enkele dagen zonder de ‘Slow-  and Fastrider’ op fiets te zijn.

    15-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    14 Augustus 2009

     

    Route: Hafslo – Turtagro

     

    De 1ste grote test dag voor Vincent. We zijn er in geslaagd 60 km af te leggen waarin zowat alles vervat zat dat Noorwegen te bieden heeft. De laatste 10 km. waren er met stijgingen van 10% non stop. Tegen 7u zijn we boven geraakt en daar vonden we een verlaten skihutje waar we één van de kamers proper maakten en konden genieten van een zetel, stoel en tafel en het voornaamste een dak boven ons hoofd.

    Een dak boven ons hoofd op het dak van Noorwegen, zalig.

    14-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 Augustus 2009

    13 Augustus 2009

     

    Route: Hermansverk – Songdalsfjora – Hafslo

     

    Vandaag hebben we ons geluk gewaagd in Sogndalsfjora. We hebben redelijk wat benodigd gerief gevonden maar niet de voorste zakken. So be it.

    We zijn aan de ‘route 55’ begonnen, ‘The Sognefjellet Road’ genaamd. Deze weg is gekend als ‘ the roof over Norway’ en reikt van Lustafjorden tot lom. Ze bereikt een hoogte van 1434m wat het de hoogste bergweg maakt van Noord Europa.

    13-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    E-mail mij

    luk_hubrecht@hotmail.com


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs