Inhoud blog
  • 24 september 2009
  • 23 september 2009
  • 22 september 2009
  • 21 september 2009
  • 20 september 2009
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Roadtrip around europe
    aftasten van de grenzen
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 Augustus 2009

    19 Augustus 2009

     

    Route: Turtagro – Lom

     

    We hebben vandaag één doel en dat is het op tijd zijn om in Galdesanden inkopen te doen. Alles is tot de laatste druppel en laatste korrel op. Dus 48 km. door de bergen voor 4u30.

    Ik had een platte band voor we nog maar vertrokken en voor we vertrekkenklaar waren was het al 12u. Het eerste stuk was verdergaand op enkele dagen geleden stevig bergop maar eens we het hoogste punt van het Jotunheimen gebergte waren gig het geleidelijk bergaf. We waren goed op tijd en genoten van het winkelen. Die luxe toch, ik denk dat we een uur in een eigenlijk zeer kleine winkel hebben doorgebracht, als wolven op zoek naar hun prooi. Nadien zijn we doorgereden tot voor Lom waar we de volgende dag een wasdag gaan houden op een kamping en grote inkopen doen voor de volgende dagen. Vincent heeft een stevige pijn in zijn achilespees zodus het rusten zal hem en mij  deugd doen.













    19-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16, 17, 18 Augustus 2009

    16, 17, 18 Augustus 2009

     

    Route: 3 daagse trektocht doorheen het Jotunheimen National Park met het Jotunheim gebergte. Turtagro – day1 -  Fannaraken – Skogaldalsboen Hut – day2 -  Leirvasbu – day 3 – Glacier Smorstabbtindan – Krossbu – Turtagro

     

    De eerste dag van onze drie daagse zijn we omstreeks 10 u begonnen met een 6 timer voor de boeg. De trekking ging redelijk vlot maar door de vele buien en de kou vlotte het vlotte niet altijd even vlot. De paden zijn avontuurlijk aangelegd, met andere woorden dwars door het gebergte waar zich door de tijd een pad heeft gevormd door de wandelaars die zich aan de tocht wagen. Rivieren oversteken, korte beklimmingen, met een enkel doel: het zo lang mogelijk droog houden van onze schoenen en voor het donker word ons doel vooropgesteld doel bereiken. De eerste dag is dat tot bijna het einde gelukt. Gelukkig was er in de Skogaldalsboen Hut een warmte kamer waar we al onze nattigheid kwijt konden. Deze hut ligt prachtig gelegen  en was het eindpunt van onze toch voor vandaag. Bizar maar waar, de prijs voor een ‘dorm’ kost hier evenveel als bepaalde campings,’ jou won’t hear me complain’. We hebben ons  enkele biertjes gegund die ik op de eerste plaats komen te staan van de duurste biertjes ever. Ze hebben dan ook extreem goed gesmaakt. De hit ligt zo afgelegen dat ze bevoorraad moet worden door een helikoter. Er word hier elke zomer zo’n 40 ton goederen afgeleverd waarvan ¼ diesel. Eigenlijk schandalig wetende dat hier ontelbare watervallen aanwezig zijn in het gebergte. De hut kan makkelijk energie onafhankelijk zijn. Ze vertelden me dat het project op tafel ligt, ‘the sooner the better’.

     

    De tweede dag zijn we aan een 7 timer begonnen nadat we een bizar ontbijt hadden verorberd. We hadden geen confituur meer en vroegen er een beetje aan de hutbeheerster. Ze gaf ons enkele kleine potjes en het geluk kon ons niet op, dachten we. Bleken al die potjes al 5 jaar over tijd te zijn. Na een potje elk hebben besloten we om de andere niet op te eten. We zijn nochtans echt niet moeilijk.  Bij het betalen van de overnachting deden we ons beklag en kregen we te horen dat het geen kwaad kon, ‘de confituur heeft alle smaak van aardbeien verloren en is een soort van rotte drek suiker geworden’, zei ik. Het ergste was dat die vrouw de opengedane potjes ons wou aanrekenen, man, ze heeft het toch maar snel zo gelaten. De tocht vlotte minder goed als gisteren maar omstreeks 6u30 arriveerden we in Leirvasbu waar we onze tent opzetten en voor een kleine bijdrage konden genieten van alles wat de hut te bieden had. We kregen de bevestiging dat de trekking over de gletsjer door gaat en dat we morgen om 9u vertrekkenklaar moesten staan. Toen ik enkele dagen geleden boekte waren we nog maar met twee en voor de trekking door te laten gaan moeten we, om veiligheidsredenen, minstens met vier personen zijn. Er is een groep van 16 hollanders dus daar gaat ie.

     

    Dag drie, de gletsjer tocht, o n b e s c h r i j v e l i j k e     e r v a r i n g













































    16-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    15-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 Augustus 2009

    15 Augustus 2009

     

    Route: Turtagro Surplace

     

    Vandaag hebben we in Turtagro aan onze voorbereidingen begonnen voor onze 3 daagse doorheen het ‘Jotunheimen gebergte’. Voor 100 kronen konden we gebruik maken van de lekkere warme douches en we hadden hier ook de mogelijkheid om onze fietsen achter slot en grendel voor 3 dagen achter te laten. Zoals in bijna alle berghutten hebben ze hier warmtekamers waar je gedurende de nacht je kleren kan laten drogen, zalige uitvinding. In de namiddag zijn we luilekker geweest en hebben we ons mentaal voorbereid op onze trektocht. Het zal me deugd doen om enkele dagen zonder de ‘Slow-  and Fastrider’ op fiets te zijn.

    15-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    14 Augustus 2009

     

    Route: Hafslo – Turtagro

     

    De 1ste grote test dag voor Vincent. We zijn er in geslaagd 60 km af te leggen waarin zowat alles vervat zat dat Noorwegen te bieden heeft. De laatste 10 km. waren er met stijgingen van 10% non stop. Tegen 7u zijn we boven geraakt en daar vonden we een verlaten skihutje waar we één van de kamers proper maakten en konden genieten van een zetel, stoel en tafel en het voornaamste een dak boven ons hoofd.

    Een dak boven ons hoofd op het dak van Noorwegen, zalig.

    14-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 Augustus 2009

    13 Augustus 2009

     

    Route: Hermansverk – Songdalsfjora – Hafslo

     

    Vandaag hebben we ons geluk gewaagd in Sogndalsfjora. We hebben redelijk wat benodigd gerief gevonden maar niet de voorste zakken. So be it.

    We zijn aan de ‘route 55’ begonnen, ‘The Sognefjellet Road’ genaamd. Deze weg is gekend als ‘ the roof over Norway’ en reikt van Lustafjorden tot lom. Ze bereikt een hoogte van 1434m wat het de hoogste bergweg maakt van Noord Europa.

    13-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 Augustus 2009

    12 Augustus 2009

     

    Route: Aurland – Songnefjorden – Hermansverk

     

    Vandaag dachten we in Aurland de nodige zaken te kunnen kopen dien Vincent nog kon gebruiken voor de fietstocht. In deze streken is dat niet zo vanzelfsprekend en hopelijk hebben we morgen in Sogndalsfjora meer succes. We hebben tegen de namiddag met een Fastboat van Fjord 1 een deel van de Sognefjorden afgevaard.

    Tegen de vroege avond hebben we kamp opgezet waar elke kamper jaloers van zou worden. Met gevonden hout bouwden we onze eigen stoelen en tafel. Naast onze eetplaats bouwden we een kampvuur waar we op een ijzeren plaat lekkere varkenskoteletten gekookt hebben in zilverpapier. Na een aperitief hebben we ons letterlijk en figuurlijk ziek gegeten. Nog een paar schaakpartijen en onze nest in.









    12-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 Augustus 2009

    11 Augustus 2009

     

    Route Myrdal – Flam – Aurland

     

    Na kamp te hebben afgebroken zijn we terug naar Myrdal getrokken om er de gekende ‘Flamsbanen’ te nemen die afdaalt van Myrdal naar Flam. Één grote toeristische attractie  die je volgens mij het best s’ avonds aandoet als de toevoer van dit soort zwaar gedaald is. Ik en Vincent konden van deze 1u durende treinreis niet echt te genieten. Uitleg Flamsbanen. We hebben nadien voor het eerst enkele tientallen km. gereden en het vlotte zeer goed.





    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 Augustus 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10 Augustus 2009

     

    Route: Myrdal Surplace

     

    Tegen 9u s’ avonds is Vincento gestrand in Myrdal. Hij is 2 dagen onderweg van Berlijn tot Noorwegen. Hij heeft een Interrail pass die hem toelaat om 10 dagen doorheen Europa te reizen in een tijdspanne van 2 maanden. Omstreeks 2 u deze morgen is Cecille en Kore hem gaan ophalen aan de haven van Kristiansand en om 9 u smorgens  is hij aan zijn treinreis doorheen Noorwegen begonnen tot waar ik me bevind. Hij heeft de fiets mee die ik voor hem had achtergelaten. Het was een blij weerzien en we kampeerden in het wild met 2 nog wildere Franse vrouwen. Hij had twee taxfreedom flessen whisky mee en de eerste avond samen slaagde we er al in om er ééntje soldaat te maken met twee houten koppen de dag achter als gevolg, maar ja, zalige avonden worden nadien lichamelijk betaald.

    10-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8, 9 augustus 2009

    8, 9  augustus 2009

     

    Route: Dyranut – Haugestol – Finse – Mirdal – Flam

     

    ‘The Rallerwegen’, ook wel ‘The Navies Road’ genoemd, is 80 km lang en gaat van Haugestol door Finse en Mirdal naar Flam. De ondergrond van dit traject is vrnl. gravel met gradaties van kiezelstenen tot rotsblokken. Best wel spannend met mijne ‘Slowrider’, ook veel bekijks. Deze oude weg gaat dwars door het ‘Hardanger jokulen gebergte’ en is enkel toegankelijk voor fietsers en wandelaars. Ik ben hier heel wat gelijkgezinden tegengekomen die een deel van Noorwegen aandeden met de fiets, pak en zak. De route volgt een oude Railway. Ik ben in 2 dagen tot in Mirdal gereden. De tiende s’ avonds komt Vincent hier aan met de trein vanuit Kristiansand. De laatste dagen waren prachtig en zouden elke landschapschilder doen kwijlen, hmm eigenlijk iedereen. Door het karretje kan ik lekker mijn tijd nemen en wegdromen in deze tot de verbeelding sprekende landschappen.





















    08-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 Augsutus 2009

    7 Augsutus 2009

     

    Route: Maureset – Dyramet

     

    De dag is vandaag verder gegaan op een droom die ik gisteren gedacht gehad te hebben. Jaja lekker creepy. Ik werd rond elf uur uit mijn droomwereld door het geluid van een paard gewekt. Het geluid leek zo echt, het moest wel de realiteit zijn, toch even dubbel gecheckt. Het leek alsof het paard op enkele meters van mijn tent stond. Moet wel een paard zijn hoopte ik. Deze gedachte werd op losse schroeven gezet als ik aan al het wild dacht dat hier vrij in de bergen rondloopt. Na alle moed bijéén geraapt te hebben en me geluidloos had aangekleed deed ik de ritssluiting van de tent open. Alleloeia, het is een paard met ernaast een oude man, bezig het paard te stallen voor de nacht. Ik vroeg nog even of het geen probleem was dat ik hier kampeerde, in the wild, ‘ney’ zei de man. Als ik opstond zag ik dat er twee paarden stonden te grazen rond de plaats waar ik kampeerde. Ik ging naar de auto die er stond en vertelde de man van het nachtelijk gebeuren. De oude man, Edvart nodigde me uit om samen te ontbijten in zijn bus. Hij was hier voor twee weken in het Hardangervidda gebergte om met de paarden dagelijks over het gebergte te zwerven. Na enkele koffies vroeg hij me om hem te vergezellen. Ik legde hem uit dat ik op mijn 12de een ‘backkick’ van een paard had gekregen in mijn maag en dat ik sindsdien er nooit meer aan gedacht heb om op een paard te kruipen. Edvart probeerde me op het gemak te stellen en zei me dat zijn paarden heel makkelijk te bereiden zijn en slaagde erin me te overtuigen. Ik moet toch ooit die angst overwinnen, better do it now then tommorow. Het paard volgde mijn stuur bewegingen goed en bleek niet te voelen dat ik een groentje was. Ik dacht bij mezelf, een paar paadjes paardrijden, not so bad. Edvart kent het uitzicht van een pad blijkbaar niet, hij neemt me rechtstreeks de bergen in met een bepakt paard. Quelle experience. De paarden dansten over de slibberige rotsen en ik danste mee, olé. Nadien had ik meer pijn aan mijn gat dan al de dagen fietsen samen gerekend. Achteraf gezien valt het allemaal best mee. Ik en Edvart hebben nog samen geluncht en ik kon de man maar niet genoeg bedanken om mij van één van mijn angsten te helpen. Edvart werd bij mijn vertrek redelijk emotioneel en heeft blijkbaar evenveel genoten van de dag als ik.

     

    Tegen 4u ben ik In Dyranut aangekomen waar ik besloot te kamperen dichtbij een ‘toeristhutte’. Ik kwam er Maxime en Letitia tegen die aan het rondreizen zijn door Noorwegen met een broer van mijn Camio.

    De grote redders van de dag zijn de Belgen natuurlijk. Bert en Ellen zijn, met hun 3 spruiten, op doortocht door Noorwegen. Bij de vraag of ze me konden helpen met mijn overgewicht kreeg ik een positief antwoord. Ze wonen in Antwerpen en we spraken af dat ik ze zou bellen eens ik terug in ons Belgen land ben. Ik denk dat ik zowat een 6 kilo lichter weeg, dat zal nadien moeten worden bevestigd. Duizend maal bedankt. De kers op de taart: instant pasta en een lekker biertje, mjam ie. Bij elke pedaal beweging zal ik aan jullie denken en moest ik het gewicht komen te missen kan ik altijd een Noorse steen als plaatsvervanger meenemen.



















    07-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 Augustus 2009

    6 Augustus 2009

     

    Route: Eidfjord – Maureset

     

    Deze morgen verder gefietst richting Haugostol. Ik zit voor het moment op de ‘Route 7’die dwars door het Hardagervidda gebergte loopt. Ik ben tegen de middag gestopt aan de Voringvossen waterval. Prachtige uitzichten en veel aandacht naar mijn ‘Fast and Slow rider’. In Liset deed ik nog  enkele Grosseries omdat de volgende 100 km. geen winkel te bespeuren is. Ik zit nu op een van de hoogste gebergte plateaus in Europa maar ja, alles is hoger, groter en langer in het land dat je toeristeert. Goede kampeerplaats gevonden aan een wildwater rivier waar ik voor mezelf een privé hut heb waar ik lekker droog de avond kon doorbrengen voor ik mijn ‘single room’ opzocht om te gaan pitten.











    06-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 Augustus 2009

    5 Augustus 2009


    Route:  Eidfjord Surplace

     

    05-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 Augustus 2009

    4 Augustus 2009

     

    Route: Ulvik – Eidfjord

    04-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 Augustus 2009

    3 Augustus 2009

     

    Route: Voss – Ulvik

     

    Na een paar inkopen in Voss heb ik koers gezet richting Ulvik. Na enkele goede plekken te hebben gezien om te kamperen bleef ik uitstellen met de hoop op een nog betere plek te vinden, kan wreed tegenvallen off course. Tegen de avond is het fel beginnen regenen en heb ik in Ulvik een goedkope camping gevonden. Ik ben hier uitgenodigd door een Italiaans koppel om in hun hut te eten en we beleefden een gezellige avond samen.





    03-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 Augustus 2009

    2 Augustus 2009

     

    Route: Voss surplace, Wildwaterrafting

     

    Tegen 10u was ik gearriveerd op de plaats waar de Wildwater Rafting ging plaatsvinden. We waren met een 40 mensen verdeeld over 7 Rafts. We kregen allen een wetsuite en na een rit van een half uurtje opwaarts de rivier kwamen we op de plek waar het avontuur kon beginnen. We kregen nog een korte dril en klaar waren we om de wilde stromen te trotseren. Ik had  het geluk samen met een fransman vooraan in de boot te mogen zitten en te functioneren als de motor van de raft. Zalige ervaring dat raften. De Gids was een kenner van de stromingen die de rivier rijk was. Ik ben er een keer uitgevallen samen met de Fransman en ik werd er meteen terug ingehaald door de gids. De Fransman echter ging even kopje onder en had zijn dorst kunnen lessen met een liter water.The water is clean zei hij me.




    Sanka, are jou ready for some rafting

    i' m the one whit the red head








    02-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 Augustus 2009

    1 Augustus 2009

     

    Route: Odda – Voss

     

    Voss is voor Noorwegen de hoofdstad van de extreme sporten. Ik heb tegen de namiddag een camping bereikt en schreef mezelf in voor morgen een dag te gaan Raften. Nog eens kunnen genieten van een warme douche en lekker de luierik uitgehangen met de mede campers.

    01-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 juli 2009

    31 juli 2009

     

    Route: Sauda – Odda

     

    Deze morgen lekker nagenoten van de zachte matras en het getokkel van de regen tegen het dak. Na alles te hebben ingepakt ben ik de berg opgeklommen naar hun huis waar ik meteen aan tafel werd geschoven om te ontbijten. 2x ontbijten met 15 minuten rustpauze, moet kunnen. Ik heb nog enkel verse koeken meegekregen en ze gaven me nog een extra waterdichte zak mee. Deze vrouw heb ik een dikke knuffel gegeven en de man en zoon, ja, nen dikke pol.




    Mijn weldoeners, Thanks alot for al jour help,  i will never forget.
    I forgot jour e mail adress in the car so if jou read this please send them to me.
    Big huggs



    There are two sides on one coin

    31-07-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 juli 2009

    30 juli 2009 

     

    Route: Vik – Sauda

     

    Vandaag de eerste Belg tegengekomen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een Belg moet ik zeggen. Ik heb wat overgewicht waar ik vanaf wil en  een Belg zou me hier mee kunnen helpen. Deze Belg woonde op 150 km. van bij mij dus zal ik nog even  wachten om enkele spullen mee te geven. Voor ik het goed doorhad had ik van deze lieve Belg een verse vis gekregen en een lekker biertje. Alrighty. Omdat de regen maar bleef pijpen besloot ik om tegen 4u al naar een goede plek voor overnachting te zoeken. Ik belde aan bij mensen om water te vragen en vroeg de vrouw of ik in het verlaten weggetje  dat ik was gepasseerd kon kamperen. Geen probleem. Even later, als ik de zeilen aan het ophangen was kwam er een man op me af gestapt, bleek de man te zijn van de vrouw die ik zonet gesproken had. Ik dacht ja afbollen. De man kwam echter met een heel ander voorstel op me af. Hij vertelde me dat het deze nacht ging stormen en dat ik in zijn boathouse kon overnachten. Via een klein weggetje naar de fjord toonde hij me zijn prachtig gelegen Boothuis met er rond een saunahuisje en bubbelbad deze hij allemaal zelf vervaardigd had.  Toen ik mijn spullen achter liet bij hun huis en enkel selecteerde wat ik ging nodig hebben voor de nacht vroeg ze me of ik nog iets te wassen had. Weeral voor ik het goed doorhad waren al mijn kleren gewassen en gedroogd, had de vrouw me verse cake gebakken met een bokaal verse jam en lag ik te slapen in een te gekke kamer boven the boathouse met zicht op de Fjord. Verse vis, fris pintje, everything to feel the luckiest man on earth. Thanks a lot.




    mijn persoonlijk terras

    Het kamertje boven the boathouse

    The boathouse

    Bleek een heel lekkere vis te zijn, perfect samengaand met een fris biertje, die Belg was een kenner

    30-07-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juli 2009

    29 juli 2009

     

    Route: Tysdal – Vik

    29-07-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 juli 2009

    28 juli 2009

     

    Route: Preikestolen – Tysdal

     

    Gisteren vroeg gaan slapen zodat ik vandaag om 6 u uit de veren kon. Ik wil de kudde toeristen voor zijn om naar de Preikestolen te stappen om er gekruid met het ochtendgloren extra van te kunnen genieten. De klim is een 2 timer maar met geen volk voor de voeten was ik al tegen 8u30 aan de top van Preikestolen. Éen man was me voor, die ik, eens bovengekomen, niet meteen zag staan daar de mist het toneel overheerste. Naast de man was de regen nog steeds mijn trouwe metgezel. Dit zorgde ervoor dat het eerste u geen ziel te bespeuren was en dat ik ten volle kon genieten  van deze magische plek. Af en toe klaarde de mist op, wat prachtige taferelen opleverde. Bij het afdalen kwam ik de kudden tegen, “meuh meueuh”. Tegen 1u ben ik terug op de fiets gekropen om in Jorpeland inkopen te doen. Met als quest het kopen van extra waterdichte kleren en een paar zeilen om bvb. het opkruipend vocht uit de tent te houden. Ik kocht ook een goede poncho en een nieuwe waterdichte overtrek voor mijn schoenen. Ik vond tegen de avond een gezellige plek langs een rivier en maakte mezelf enkele lekkere Wraps gereed. Met een van de zeilen maakte ik een extra tent waar ik mijn Slow rider en Fast rider kan onder stallen en waar ikzelf onder kan eten.

     




    Do i still got it

    Jeah jou do

    Preikestolen in het morgendgloren



    Under my umberela

    28-07-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)



    E-mail mij

    luk_hubrecht@hotmail.com


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs