Inhoud blog
  • 24 september 2009
  • 23 september 2009
  • 22 september 2009
  • 21 september 2009
  • 20 september 2009
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Roadtrip around europe
    aftasten van de grenzen
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16, 17, 18 Augustus 2009

    16, 17, 18 Augustus 2009

     

    Route: 3 daagse trektocht doorheen het Jotunheimen National Park met het Jotunheim gebergte. Turtagro – day1 -  Fannaraken – Skogaldalsboen Hut – day2 -  Leirvasbu – day 3 – Glacier Smorstabbtindan – Krossbu – Turtagro

     

    De eerste dag van onze drie daagse zijn we omstreeks 10 u begonnen met een 6 timer voor de boeg. De trekking ging redelijk vlot maar door de vele buien en de kou vlotte het vlotte niet altijd even vlot. De paden zijn avontuurlijk aangelegd, met andere woorden dwars door het gebergte waar zich door de tijd een pad heeft gevormd door de wandelaars die zich aan de tocht wagen. Rivieren oversteken, korte beklimmingen, met een enkel doel: het zo lang mogelijk droog houden van onze schoenen en voor het donker word ons doel vooropgesteld doel bereiken. De eerste dag is dat tot bijna het einde gelukt. Gelukkig was er in de Skogaldalsboen Hut een warmte kamer waar we al onze nattigheid kwijt konden. Deze hut ligt prachtig gelegen  en was het eindpunt van onze toch voor vandaag. Bizar maar waar, de prijs voor een ‘dorm’ kost hier evenveel als bepaalde campings,’ jou won’t hear me complain’. We hebben ons  enkele biertjes gegund die ik op de eerste plaats komen te staan van de duurste biertjes ever. Ze hebben dan ook extreem goed gesmaakt. De hit ligt zo afgelegen dat ze bevoorraad moet worden door een helikoter. Er word hier elke zomer zo’n 40 ton goederen afgeleverd waarvan ¼ diesel. Eigenlijk schandalig wetende dat hier ontelbare watervallen aanwezig zijn in het gebergte. De hut kan makkelijk energie onafhankelijk zijn. Ze vertelden me dat het project op tafel ligt, ‘the sooner the better’.

     

    De tweede dag zijn we aan een 7 timer begonnen nadat we een bizar ontbijt hadden verorberd. We hadden geen confituur meer en vroegen er een beetje aan de hutbeheerster. Ze gaf ons enkele kleine potjes en het geluk kon ons niet op, dachten we. Bleken al die potjes al 5 jaar over tijd te zijn. Na een potje elk hebben besloten we om de andere niet op te eten. We zijn nochtans echt niet moeilijk.  Bij het betalen van de overnachting deden we ons beklag en kregen we te horen dat het geen kwaad kon, ‘de confituur heeft alle smaak van aardbeien verloren en is een soort van rotte drek suiker geworden’, zei ik. Het ergste was dat die vrouw de opengedane potjes ons wou aanrekenen, man, ze heeft het toch maar snel zo gelaten. De tocht vlotte minder goed als gisteren maar omstreeks 6u30 arriveerden we in Leirvasbu waar we onze tent opzetten en voor een kleine bijdrage konden genieten van alles wat de hut te bieden had. We kregen de bevestiging dat de trekking over de gletsjer door gaat en dat we morgen om 9u vertrekkenklaar moesten staan. Toen ik enkele dagen geleden boekte waren we nog maar met twee en voor de trekking door te laten gaan moeten we, om veiligheidsredenen, minstens met vier personen zijn. Er is een groep van 16 hollanders dus daar gaat ie.

     

    Dag drie, de gletsjer tocht, o n b e s c h r i j v e l i j k e     e r v a r i n g













































    16-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    15-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 Augustus 2009

    15 Augustus 2009

     

    Route: Turtagro Surplace

     

    Vandaag hebben we in Turtagro aan onze voorbereidingen begonnen voor onze 3 daagse doorheen het ‘Jotunheimen gebergte’. Voor 100 kronen konden we gebruik maken van de lekkere warme douches en we hadden hier ook de mogelijkheid om onze fietsen achter slot en grendel voor 3 dagen achter te laten. Zoals in bijna alle berghutten hebben ze hier warmtekamers waar je gedurende de nacht je kleren kan laten drogen, zalige uitvinding. In de namiddag zijn we luilekker geweest en hebben we ons mentaal voorbereid op onze trektocht. Het zal me deugd doen om enkele dagen zonder de ‘Slow-  and Fastrider’ op fiets te zijn.

    15-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    14 Augustus 2009

     

    Route: Hafslo – Turtagro

     

    De 1ste grote test dag voor Vincent. We zijn er in geslaagd 60 km af te leggen waarin zowat alles vervat zat dat Noorwegen te bieden heeft. De laatste 10 km. waren er met stijgingen van 10% non stop. Tegen 7u zijn we boven geraakt en daar vonden we een verlaten skihutje waar we één van de kamers proper maakten en konden genieten van een zetel, stoel en tafel en het voornaamste een dak boven ons hoofd.

    Een dak boven ons hoofd op het dak van Noorwegen, zalig.

    14-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 Augustus 2009

    13 Augustus 2009

     

    Route: Hermansverk – Songdalsfjora – Hafslo

     

    Vandaag hebben we ons geluk gewaagd in Sogndalsfjora. We hebben redelijk wat benodigd gerief gevonden maar niet de voorste zakken. So be it.

    We zijn aan de ‘route 55’ begonnen, ‘The Sognefjellet Road’ genaamd. Deze weg is gekend als ‘ the roof over Norway’ en reikt van Lustafjorden tot lom. Ze bereikt een hoogte van 1434m wat het de hoogste bergweg maakt van Noord Europa.

    13-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 Augustus 2009

    12 Augustus 2009

     

    Route: Aurland – Songnefjorden – Hermansverk

     

    Vandaag dachten we in Aurland de nodige zaken te kunnen kopen dien Vincent nog kon gebruiken voor de fietstocht. In deze streken is dat niet zo vanzelfsprekend en hopelijk hebben we morgen in Sogndalsfjora meer succes. We hebben tegen de namiddag met een Fastboat van Fjord 1 een deel van de Sognefjorden afgevaard.

    Tegen de vroege avond hebben we kamp opgezet waar elke kamper jaloers van zou worden. Met gevonden hout bouwden we onze eigen stoelen en tafel. Naast onze eetplaats bouwden we een kampvuur waar we op een ijzeren plaat lekkere varkenskoteletten gekookt hebben in zilverpapier. Na een aperitief hebben we ons letterlijk en figuurlijk ziek gegeten. Nog een paar schaakpartijen en onze nest in.









    12-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 Augustus 2009

    11 Augustus 2009

     

    Route Myrdal – Flam – Aurland

     

    Na kamp te hebben afgebroken zijn we terug naar Myrdal getrokken om er de gekende ‘Flamsbanen’ te nemen die afdaalt van Myrdal naar Flam. Één grote toeristische attractie  die je volgens mij het best s’ avonds aandoet als de toevoer van dit soort zwaar gedaald is. Ik en Vincent konden van deze 1u durende treinreis niet echt te genieten. Uitleg Flamsbanen. We hebben nadien voor het eerst enkele tientallen km. gereden en het vlotte zeer goed.





    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 Augustus 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10 Augustus 2009

     

    Route: Myrdal Surplace

     

    Tegen 9u s’ avonds is Vincento gestrand in Myrdal. Hij is 2 dagen onderweg van Berlijn tot Noorwegen. Hij heeft een Interrail pass die hem toelaat om 10 dagen doorheen Europa te reizen in een tijdspanne van 2 maanden. Omstreeks 2 u deze morgen is Cecille en Kore hem gaan ophalen aan de haven van Kristiansand en om 9 u smorgens  is hij aan zijn treinreis doorheen Noorwegen begonnen tot waar ik me bevind. Hij heeft de fiets mee die ik voor hem had achtergelaten. Het was een blij weerzien en we kampeerden in het wild met 2 nog wildere Franse vrouwen. Hij had twee taxfreedom flessen whisky mee en de eerste avond samen slaagde we er al in om er ééntje soldaat te maken met twee houten koppen de dag achter als gevolg, maar ja, zalige avonden worden nadien lichamelijk betaald.

    10-08-2009 om 00:00 geschreven door Luk Hubrecht  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    E-mail mij

    luk_hubrecht@hotmail.com


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs