Laat
er geen twijfel over bestaan: natuurlijk kunnen zelfs tegennatuurlijke seksuele
zonden worden vergeven! Natuurlijk is het verlossende offer van Onze Heer aan
het Kruis groter dan welke zonde dan ook, hoe gemeen of beschamend ook! Moge
niemand wanhopen aan zijn zonden! Maar vergeving vereist oprecht berouw en
echte bekering!
Terugkerend naar de brief van Bergoglio aan Hellboy, laten
we een korte blik werpen op een bewering van de valse paus die op het eerste
gezicht fatsoenlijk en orthodox lijkt. Hij schrijft: Toen ik zei dat het een
zonde is, verwees ik eenvoudigweg naar de Katholieke morele leer, die zegt dat
elke seksuele daad buiten het huwelijk een zonde is. Klinkt orthodox, niet?
Maar pas op, Franciscus is slim! Sodomie is een zonde, niet alleen omdat het
buiten het huwelijk valt, maar omdat het intrinsiek in strijd is met de
menselijke natuur. De daad dwarsboomt volledig het primaire doel van de
generatieve vermogens van de mens. Daarover zwijgt Franciscus.
Waarom is dit belangrijk? Het is belangrijk omdat de manier
waarop Franciscus zijn antwoord verwoordde, hij de vijanden van Gods wet een
buitengewoon gemakkelijke kans op een comeback heeft gegeven. Ze zouden
eenvoudig kunnen antwoorden: "Wel, waarom sta je dan eindelijk niet toe
dat homoseksuelen trouwen?" Dat is de onvermijdelijke counter die je mag
verwachten van de homolobby, misschien wel van James Martin zelf. Onlangs
zinspeelde Hellboy daar al op toen hij zich, in navolging van zijn meester,
perfect Bergogliaans uitdrukte:
Zeggen dat een man getrouwd is, is zeggen dat hij een vrouw
heeft. Hij kan geen echtgenoot hebben - dat is intrinsiek onmogelijk, ongeacht
wat een menselijke rechtbank of parlement "beslist". En dat heeft
niets te maken met onrechtvaardigheid of discriminatie. Ook een zogenaamde
homoseksueel kan trouwen, hij hoeft alleen maar met iemand van het andere
geslacht te trouwen. Iets anders kan een heleboel dingen zijn, maar zeker geen
huwelijk. De reden voor die leugens is de aard van het huwelijk, dat door God
werd ingesteld; het is niet onderhevig aan verandering door de grillen of
voorkeuren of meerderheidsstemmen van schepselen.
Franciscus zou Franciscus natuurlijk niet zijn als hij geen
manier zou vinden om zijn toch al zwakke verdediging van de ware leer over de
zondigheid van sodomie nog verder te verzwakken:
Natuurlijk moet men ook rekening houden met de
omstandigheden, die de fout kunnen verminderen of elimineren. Zoals je kunt
zien, herhaalde ik iets in het algemeen. Ik had moeten zeggen: "Het is een
zonde, net als elke seksuele daad buiten het huwelijk." Dit is om te
spreken van de zaak van de zonde, maar we weten heel goed dat de Katholieke
moraal niet alleen rekening houdt met de zaak, maar ook vrijheid en intentie
evalueert; en dit voor elke vorm van zonde.
Het is verbazingwekkend hoe de charlatan-in-het-wit zich
plotseling morele principes herinnert, principes waar hij op de een of andere
manier nooit aan denkt als hij "klerikalisme",
"proselitisme", enz. aan de kaak stelt.
Hoe dan ook, het idee dat iemands schuldgevoel voor het
plegen van onnatuurlijke seksuele handelingen zou kunnen worden
"uitgebannen" op grond van omstandigheden - tenzij hij zijn verstand
volledig heeft verloren - is belachelijk. Hoewel het waar is dat bepaalde
factoren de schuld enigszins zouden kunnen verminderen (bijvoorbeeld, als
iemand met marteling en de dood bedreigd zou worden, en men niet instemde om
een dergelijke daad te plegen), zou
het niettemin een doodzonde zijn. Net zoals het iemand niet is
toegestaan om een daad van afgoderij te begaan of om het Geloof te
verloochenen, zelfs niet onder de meest extreme dwang, zo is het ook niet
toegestaan om een onnatuurlijke daad te plegen om aan dood of marteling te
ontsnappen. Dat komt omdat zulke dingen intrinsiek slecht zijn.
Dat is ongetwijfeld een harde waarheid, maar het is
niettemin de waarheid. Zoals onze Gezegende Heer zei:
Matt
11:12: Vanaf het moment dat Johannes de Doper begon te preken tot
nu toe, verzetten mensen zich met geweld tegen het Koninkrijk van God. Machtige
mensen proberen het te grijpen.
Met andere woorden, we moeten onszelf versterven zodat we,
geholpen door genade, niet zullen wegvallen als er verleiding komt:
Mark
14:38: Blijf wakker en bid dat je niet wordt verleid om het
verkeerde te doen. Je wíl wel graag het goede doen, maar dat is wel erg
moeilijk.
2 Kor
12:9: Maar Hij zei tegen mij: "Je hebt genoeg aan mijn
liefdevolle goedheid. Want mijn kracht kan pas helemaal zichtbaar worden als
jij zelf zwak bent." Daarom zal ik maar al te graag opscheppen over de
dingen waarin ik zwak ben. Want door die dingen is de kracht van Christus in
mij te zien.
In 2019 probeerde Dr. Pedro Gabriel van Waar Petrus Is de
verdediging van "verzachtende omstandigheden" met betrekking tot
overspel, om Franciscus te redden voor zijn godslasterlijke vermaning Amoris
Laetitia. We legden hem het vuur aan de schenen en legden uit wat de echte
(d.w.z. traditionele) Katholieke morele doctrine met betrekking tot
verzachtende omstandigheden is:
Ah ja, Amoris Laetitia. Geen Bergogliaans document heeft
meer of langdurigere chaos veroorzaakt dan dit. Herinner je je de Dubia van
2016 nog? Het waren precies de vragen die aan Franciscus werden gesteld door
vier van zijn eigen Kardinalen: Joachim Meisner, Carlo Caffarra, Walter
Brandmüller en Raymond Burke. Tot op de dag van vandaag heeft "Zijne
Heiligheid" hen niet geantwoord, en twee van de vier zijn reeds overleden.
Maar zoals we kunnen zien, is Franciscus heel goed in staat
om dubia te beantwoorden - als hij maar bereid is! - zelfs razendsnel, om te
verduidelijken dat hij niet verkeerd zou begrepen worden.
Wat zegt dat ons over
alle schandalige dingen die hij niet opheldert?