|
Egyptische
god van de dood Anubis op embleem nieuwe tak US Space Force - waarom?
Xandernieuws 29/6
Op
24 juni werd aan de Wright State University een nieuw centrum van de
Amerikaanse ruimtemacht US Space Force officieel geactiveerd: het NSIC
(National Space Intelligence Center), dat wordt geleid door de nieuwe eenheid
Space Delta 18. Het centrum zal onderdeel vormen van een $ 220 miljoen kostende
uitbreiding van het National Air and Space Intelligence Center (NASIC) op de
Wright-Patterson luchtmachtbasis, en krijgt 300 man personeel. Dat het
officiële embleem van Space Delta 18 de afbeelding van een halve wereldbol
bevat met daarboven het hoofd van een farao die overgaat in de kop van de
Egyptische god van de dood Anubis (links op de afbeelding), lijkt
om meerdere reden geen toeval te zijn.
Space
Delta 18, dat onder Space Operations komt te vallen, verwijst naar het feit dat
deze nieuwe eenheid het 18e lid is van het Amerikaanse inlichtingencomplex. Het
NSIC gaat inlichtingen en technische expertise verstrekken aan de politieke en
militaire leiders om de Amerikaanse dominantie in de ruimte te verzekeren.
Symbool
van de realisatie van de door satanist Crowley voorspelde verlichte NWO?
Het
bizarre embleem van Space Delta 18 de kop van Anubis, de Egyptische god van
de dood, met op diens kop het opgeheven gezicht van een farao -, dat op het
eerste gezicht helemaal niets met het heelal of met ruimtevaart technologie te
maken heeft, kan echter heel goed in verband worden gebracht met de beruchte
occultist en satanist Aleister Crowley, wiens Egyptische entiteit hem zou
hebben gechanneld over de komst van een nieuwe verlichte wereldorde onder
leiding van de Meester van het Valse Licht zelf: Lucifer. Alle bestaande
religies zouden door hem worden vernietigd en/of opgaan in de nieuwe
wereldreligie.
thelema
Crowley
richtte begin vorige eeuw een nieuwe religieuze beweging op genaamd Thelema,
dat was gebaseerd op het occultisme, yoga, Oosters en Westers mysticisme, en
vooral de Qabalah. Thelema was later de inspiratie voor Wicca, het moderne
paganisme en sommige varianten van het Satanisme, en draait om de volgende drie
kernpunten die zeker heden ten dage sterk in opkomst zijn in diverse
esoterische bewegingen:
1.
iedereen moet zijn ware pad en ware wil volgen, ongeacht de consequenties; (Noot Claudia: Do what Thou wilst - doe wat
je wil)
2.
iedere man en iedere vrouw is een onafhankelijke ster (lichtlichaam);
3.
liefde is weliswaar de wet, maar liefde is ondergeschikt aan iemands doel of
missie (terwijl volgens bijvoorbeeld de authentieke Christelijke leringen alles
juist ondergeschikt is aan de liefde).
Kwantum
sprong en keuze voor de natuurlijke Christus
New
Age leider en futurist Barbara Marx Hubbard (1929-2019), de oprichter van de
Foundation for Conscious Evolution (Evolutie van het Bewustzijn), beaamde
destijds dat het einde van deze ontwikkelingsfase komen zal
Iedereen zal
worden verplicht een keus te maken
Iedereen die de natuurlijke Christus kiest
(niet Jezus), zal worden geleid vanuit de vraag hoe verder te gaan. Iedereen
die ervoor kiest niet verder te evolueren (naar de nieuwe mens) zal sterven
De kleuterklas van de Aarde zal voorbij zijn.
(Noot Claudia: een
keuze zal inderdaad gevraagd worden: Jezus of de Antichrist/Maitreya-Boeddha.
Maar de New Age en de Antichrist zelf zullen hun uiterste best doen om de
Antichrist als de langverwachte messias af te doen, de nieuwe nep-christus die
gekomen is om de mensheid tot verlichting te brengen en alle religies te
verenigen onder zijn wereldreligie. Deze wereldreligie verstrengeld zijn in de wereldeconomie
en alle vlakken van het dagdagelijks leven. Het evolueren naar de nieuwe mens
is niets anders dan het aanvaarden van de microchip/merkteken om de definitieve
fase van omvorming tot satans slaaf te voleinden. Het DNA zal dan
onherroepelijk veranderen en Satan zal dan controle uitoefenen door middel van
golven die zullen klinken als een bevel voor de willoze slaven. Er zal
gesproken worden over leven op andere planeten, in plaats van de aarde. Zij
zullen de aarde afdoen als total loss.)
Volgens
Hubbard, die in 1984 de eerste vrouwelijke Democratische kandidaat voor het
vicepresidentschap was, staat de mensheid op de drempel van een kwantum
sprong waarin nieuwe wetenschappelijke, sociale en spirituele capaciteiten
worden samengevoegd om de grote wereldwijde crises waarvan velen beseffen dat
verreweg de meesten daarvan opzettelijk zijn veroorzaakt op te lossen. Zodra
de mens zich bewust zal worden van de kracht van zijn bewustzijn, zou alles ten
goede gaan veranderen, stelde ze.
(Noot Claudia: Niets is
zo gemakkelijk dan controle over de mensheid grijpen. Neem de zekerheden van
de mens af en ze is gewillig om alles te doen om terug deze zekerheden terug te
krijgen. Zekerheden zoals geld, bezit en vrijheid. Maar de Antichrist en de
wereldelite zullen dit alles afnemen om hun agenda door te voeren. Geld zal je
niet krijgen, enkel een puntensysteem waar je door middel van de microchip
toegang zult voor krijgen, nadat je natuurlijk je trouw hebt gezworen aan de
Antichrist en het Beest.)
2
miljard onwilligen moeten worden verwijderd
Achter
haar vriendelijke gezicht schuilde echter een ijskoude tante, die het volgende
schreef over wat er tijdens die kwantum sprong met de onwilligen, die
weigeren te buigen voor de verlichte Nieuwe Wereld Orde, moet gebeuren:
Een
vierde zal zich verzetten
ze zijn ongeïnteresseerd in het steeds verder
evoluerende leven. Daarom moet, als de kwantum-verschuiving van schepsel-mens
naar co-creatief mens nadert, het destructieve vierde deel (van de mensheid,
wat neerkomt op bijna 2 miljard zielen) worden verwijderd uit het sociale
lichaam
Gelukkig zijn jullie, innige geliefden, niet verantwoordelijk voor
deze daad. Wij wel. Wij staan garant voor de selectie van Gods plan voor de
planeet Aarde. Hij kiest, wij vernietigen. Wij zijn de bereiders van het vale
paard: de dood.
(Noot Claudia: De
guidelines op de grote stenen blokken in Georgia zijn nog indringender: er
zouden op aarde maar 500 miljoen mensen mogen overleven.)
Behalve
Hubbard, die met deze uitspraken verwees naar het vierde zegel in het
Bijbelboek Openbaring en de New Age beweging (die tegenwoordig in diverse
vormen en onder diverse namen is uitgewaaierd) dus identificeerde met de
dood, schreef ook de occulte theosoof Alice Bailey dat degenen die niet willen
meewerken aan de totstandkoming van het New Age paradijs van verlichting
zullen worden uitgeroeid.
Wanneer een vorm onvoldoende, te ziek of te zwak blijkt voor de verwezenlijking
van het doel, dan is het vanuit het oogpunt van hiërarchie geen ramp
wanneer die vorm moet verdwijnen. De dood is geen ramp die te vrezen valt; het
werk van de vernietiger is niet echt wreed of onmenselijk
Door de beheerders
van het Plan is dus veel vernietiging toegestaan, zodat veel kwaad wordt
omgezet in goed.
(Noot Claudia: De dood
op zichzelf valt niet te vrezen, wel waar je de eeuwigheid wil doorbrengen. Als
je je leven leidt zonder God te kennen, zal je je eeuwig leven voortzetten in
de Hel. En als je dit niet gelooft dan kun je eens een kijkje nemen naar de You
Tube-filmpjes van degenen die door Jezus nog de kans kregen om hun relaas uit
de Hel te doen. De Hel zit trouwens vol met degenen die niet geloofden dat er
een Hel bestaat. Het is geen kwestie van geloof, de Hel is een feit!)
Niet
2012, maar 2021?
Het
New Age Nieuwe Wereld Orde systeem had volgens veel leiders en volgelingen
moeten worden ingevoerd in het gehypete magische jaar 2012, om precies te
zijn op 21-12-2012, het veronderstelde einde van de Maya kalender. Researcher
Chris White waarschuwde destijds dat verreweg de meeste van deze 2012
theorieën gechanneld waren door entiteiten, en daarom onbetrouwbaar waren.
Omdat
in de occulte wereld veel feiten en waarheden worden omgedraaid (volgens het
principe: licht wordt voorgesteld als duisternis, en duisternis als licht) zou
dat met de 12 in 2012 ook wel eens het geval kunnen zijn: 12 wordt 21. En
laat 2021 nu nèt jaar 1 zijn geweest van een Nieuwe Orde, die begon met de
kunstmatig veroorzaakte corona p(l)andemie in 2020, die wereldwijd bekendheid
gaf aan de Great Reset van de inmiddels infame Klaus Schwab, leider van het
World Economic Forum waar ook de regering Rutte absolute trouw aan lijkt te
hebben gezworen.
2012
is alleen belangrijk geworden omdat sommige mensen vanwege deze
bovennatuurlijke ervaringen het gevoel hadden dat het hun taak was om andere
mensen erover te vertellen. De bewustzijnsverandering of spirituele
verlichting die er zou gaan komen, en die volgens velen gepaard zal gaan met
catastrofale gebeurtenissen, is dus een idee uit de geestelijke wereld
Daarom
denk ik dat we stap voor stap gaan ontdekken dat alle (voorspelde) catastrofes
niet gaan plaatsvinden.
(Noot Claudia: De
catastrofes zullen wel degelijk plaatsvinden omdat de mens reeds lang
eigenhandig bouwt aan zijn ondergang, gesteund door de technologie en
wetenschap van Satan. Bovendien zullen naast de door de mensheid veroorzaakte
rampen zoals oorlog en epidemieën door ziekten die in labos werden ontwikkeld,
ook rampen gebeuren zoals nucleaire bommen die per ongeluk zullen afgaan
doordat de opslagplaatsen door natuurrampen worden getroffen.)
Klimaathysterie
moet tot wereldcommunisme leiden
White
bleek daarin gelijk te krijgen. De enige reden waarom 2012 is opgedrongen aan
het publiek is dat de elite-occultisten en New Agers in dat jaar hun Aquarius
één-wereldsysteem willen gaan invoeren, verklaarde Sandra Noble, directeur van
de stichting ter bevordering van Meso-Amerikaanse Studies. 2012 was dan ook
niet meer dan een slimme misleiding om de mensheid onder het mom van het einde
van de Maya kalender het concept van een nieuw tijdperk en een Nieuwe Wereld
Orde te laten accepteren, iets waar de roemruchte Club van Rome al vele
tientallen jaren naartoe werkte, en waar de wereldwijde klimaatbeweging en de
daaraan gekoppelde doelbewust gecreëerde klimaathysterie een zeer belangrijk
onderdeel van is.
(Noot Claudia: Het plan
van de Nieuwe Wereldorde is al lang bekend en er wordt in het verborgene reeds
lang voorbereidselen genomen om deze te implementeren. De VN zal de nieuwe
Wereldregering zijn.)
De
oprichter van de Club van Rome, Ervin Laszlo, schreef samen met de populaire
New Age auteur Deepak Chopra en voormalig Sovjet-leider Michael Gorbachov het
boek World Shift 2012. Hierin werden allerlei bekende 2012-theorieën
verdedigd, wat erop wees dat de gevestigde elite veel belang hechtte aan het
aanwakkeren van de angst voor klimaatverandering. De dreiging van een
ecologische crisis en internationale rampen zullen de sleutel zijn die de
Nieuwe Wereld Orde zal ontgrendelen, voorspelde Gorbachov in de Monetary &
Economic Review (1996). Twee jaar eerder had hij al verklaard dat we op weg
zijn naar een Nieuwe Wereld Orde: die van het Communisme. En die weg zullen we
nooit verlaten.
Met de huidige, uit de
duim gezogen CO2- en stikstof crises, die worden aangegrepen om hele
industrieën en de landbouw/veeteelt sector voor een groot deel weg te vagen en
de samenleving compleet op zijn kop te zetten voor de Great Reset, plus het
steeds meer nationale macht overdragen aan supranationale instanties zoals de
EU, de WHO en het WEF, kan worden gesteld dat die marxistische NWO inmiddels
vol in het zicht in oprichting is.
De
tijd waarover het apocalyptische Bijbelboek Openbaring handelt zal een tijd
zijn waarin de wereld extreem blij zal zijn met het nieuwe systeem, legde
Chris White uit. En dat geldt ook voor de mensen die denken dat ze alles weten
over de Nieuwe Wereld Orde (en er zich nu schijnbaar tegen verzetten). Wat
Openbaring beschrijft is bijna onmogelijk te geloven, namelijk dat de mensheid
één man (of één wereldwijd systeem) gaat aanbidden (= volgen, absoluut
gehoorzamen)
Maar kijk naar wat de New Age zegt, waar zoveel films over gaan,
over een nieuw en bovennatuurlijk tijdperk waarin bijvoorbeeld aliens zouden
kunnen verschijnen
Als deze dingen gaan gebeuren, dan zouden veel mensen
inderdaad in die nieuwe doctrines kunnen gaan geloven, in het idee dat God niet
bestaat, maar dat wijzelf God of goden zijn.
(Noot Claudia: Je ziet
hoe de mensen in de val van vaccinaties trappen. In de winkel kijken ze in de
bio-afdeling en lezen ze wat er in het product zit, is er een E zoveel teveel
erin, zetten ze het product terug in het rek. Maar als op de tv een professor
komt die met uitgestreken gezicht beweert dat de vaccinaties een must zijn om
tot het oude normaal te komen, dan staat iedereen in de rij om zijn vaccinatie,
ongeacht wat vergif erin zit. Daarom zal er ook nu niet veel nodig zijn om de
Nieuwe Wereldorde ingang te doen vinden. Neem de mensen hun zekerheden af en ze
verkopen hun ziel.)
Anubis:
Aankondiging aanstaande dood van de oude orde?
Terug
naar de Anubis op het embleem van Space Delta 18. In de Egyptische mythologie
is Anubis dus de god van de dood en de oorspronkelijke god van de onderwereld,
die de taak had de zielen van overleden mensen te beoordelen en in het
hiernamaals te brengen. Dit lijkt dan ook een opzichtige aankondiging te zijn
dat de oude wereldorde de dood nabij is en in de komende jaren ten grave zal
worden gedragen, mogelijk vergezeld dus van zon 2 miljard menselijke zielen.
Wellicht
worden die (op)geofferd in de uitgelokte, zo niet geplande beperkte WO-3
(kern)oorlog met Rusland (en China), en de daaraan verbonden wurgende
financiële-, energie- en voedselcrises. Mogelijk duidt het embleem van Space
Delta 18 ook op een vooropgezette fake alien invasie of juist buitenaardse
redding, maar dat is vooralsnog pure speculatie.
In
2010 schreven we hoe een enorm, 8 m hoog beeld van Anubis de haven New
York werd binnengevaren, en daarbij het Vrijheidsbeeld met zijn speer leek te
doorsteken. Betekende het feit dat dit doodsbeeld tot en met 9 januari 2011
werd opgericht op de swastika luchthaven van Denver, de onofficiële
hoofdstad van de Nieuwe Wereld Orde na de vermoedelijke gedeeltelijke
vernietiging van de Verenigde Staten in WO-3, dat de in de passagiersterminals
afgebeelde geplande massaslachtingen waar we bijna 1 jaar geleden
opnieuw aandacht aan besteedden nu daadwerkelijk nabij zijn?
Hoe de muurschilderingen
van Denver Airport samenzweringstheorieën voeden 12/4/2021 - Cameron Bailey
Een
van de vreemdste kunstwerken die het terrein en de terminals van de Denver
International Airport (DIA) bevolken, zijn twee muurschilderingen die in
opdracht door lokale kunstenaar Leo Tanguma werden geschilderd, toen de luchthaven
in 1995 werd gebouwd.
De
twee muurschilderingen bevinden zich in de bagageruimtes in het oosten en
westen buiten de Grote Zaal. Elke muurschildering is opgesplitst in twee delen,
gescheiden door deuropeningen. Samen vertellen ze verschillende verhalen die
reizigers kunnen interpreteren terwijl ze op hun koffers wachten.
De
eerste muurschildering heet "In vrede en harmonie met de natuur",
waarvan wordt gezegd dat het de vernietiging van het milieu symboliseert versus
de vernieuwing van het milieu. Het bevindt zich in de bagageband aan de
westkant.
De
tweede muurschildering is getiteld "Kinderen van de Werelddroom van Vrede",
die het thema oorlog vs. vrede uitbeeldt. Het bevond zich voorheen in de
bagageband aan de oostzijde. Deze stukken zijn niet alleen nogal vreemd om te
worden gebruikt als luchthavenkunst, maar beide hebben nietsvermoedende
speculaties aangewakkerd dat de Denver International Airport deel uitmaakt van
een grotere samenzwering rond een groep die bekend staat als de Nieuwe Wereldorde
(NWO).
Achtergrondinformatie
over de luchthaven
Voordat
we ingaan op de muurschilderingen zelf, zal ik wat meer informatie geven over
waardoor deze theorieën tot leven komen. Voor alle duidelijkheid, zoals alle
grote complottheorieën, is er aannemelijkheid en sommige feiten aan de basis
van veel van de theorieën rond DIA.
De
eerste reden waarom er zoveel theorieën in omloop zijn, is het feit dat toen
het werd gebouwd, Denver al een goed functionerende luchthaven had in het
Stapleton-gebied. Maar om de een of andere reden waren bewoners niet tevreden
met het lawaai en verkeersopstoppingen, en politici hebben altijd sterren in
hun ogen om de nieuwste, grootste en beste te bouwen, en dat is precies wat
Denver deed, een onnodige luchthaven bouwen.
Naast
het feit dat de luchthaven onnodig is, wat op zichzelf de basis vormt voor
sommige van deze wilde theorieën, is het feit dat de luchthaven ook twee jaar
achter op schema werd voltooid (vreemd genoeg omdat veel aannemers tijdens de
bouw werden ontslagen) en tegen die tijd ruimschoots boven het budget lag, was
het klaar.
Volgens
theorieën wordt vermoed dat het zo vaak wisselen van aannemer ervoor zorgde dat
niemand echt de ware omvang van het project begreep, met veel ondergrondse
niveaus en tunnels door het hele gebied. Ook het feit dat het project
aanvankelijk slechts ongeveer 1,5 miljard zou kosten, maar uiteindelijk 5,6
miljard kostte, laat ruimte voor buitensporige speculatie.
Het
verschil tussen de aanvankelijke schatting van de bouwkosten en de werkelijke
bouwprijs vertelt dat er misschien veel meer met de luchthaven aan de hand is,
dan op het eerste zicht lijkt.
En
dat brengt ons bij de muurschilderingen van Tanguma. Het zijn twee vreemde
muurschilderingen, waarvan velen denken dat ze het ware verhaal van de
luchthaven vertellen, of op zijn minst aanwijzingen geven over het
daadwerkelijke beoogde gebruik van de gebouwen en het omliggende gebied.
In Vrede en Harmonie
met de Natuur
Het
eerste deel van deze muurschildering van Tanguma toont een felgekleurde,
gruwelijke scène van brandende bomen op de achtergrond, dieren in glazen
kooien, een meisje dat in een kist ligt en jonge mensen die huilend de scène
ontvluchten. Sommige heel duistere en enge dingen om zeker te zijn. In het
tweede deel van de muurschildering zien we echter een divers aantal kinderen en
dieren samenkomen rond een futuristische plant.
Het
aanvankelijk bekende thema van vernietiging van het milieu versus vernieuwing
van het milieu is gemakkelijk te zien, maar veel mensen geloven dat er meer is
dan op het eerste zicht lijkt bij dit beroemde werk.
In
het eerste deel van de muurschildering is de vogel in het midden bijvoorbeeld
een Quetzal-vogel, die soms kan worden gebruikt als een allegorie voor het uitsterven.
Eén van de belangrijkste complotten rond de luchthaven is dat er binnenkort een
massale uitroeiing zal plaatsvinden en dat de luchthaven werd gebouwd als een
soort toevluchtsoord voor degenen die werden geselecteerd om ongedeerd de Nieuwe
Wereld te bewonen.
Ook
aan de andere kant van de muurschildering, kan de plant waar alle kinderen zich
omheen verzamelen worden gezien als een symbool voor de nieuwe wereldregering
die iedereen zal moeten volgen zodra deze uitroeiing voorbij is.
Deze
uitroeiingsgebeurtenis is duidelijk afgebeeld in de andere muurschildering.
Kinderen van de
Werelddroom van Vrede
In
het eerste deel van deze muurschildering richt een met gasmasker gemaskerde
soldaat verwoesting aan met een geweer en een zwaard. Er is ook een karavaan
vluchtelingen die van hem weg sjokken, een verstopt kind met een teddybeer, een
dood kind in iemands armen en overal ruïnes. In het tweede deel van de
muurschildering is er een feest van veel jonge mensen met dezelfde soldaat
onder hen. Duiven rusten op zijn lichaam en zijn zwaard wordt vernietigd door
een jongen met een hamer.
De
oorlog tegen vredesthema's van deze muurschildering zijn vrij duidelijk, maar
er zijn enkele afwisselend curieuze ideeën over wat deze muurschildering echt
symboliseert. Thema's genocide, dood en vernietiging worden duidelijk in
herinnering gebracht door de beelden hier, die gemakkelijk samengaan met het
idee van de andere muurschildering van een uitroeiingsgebeurtenis die op het
punt staat te gebeuren.
Bij de eerste muurschildering ligt een brief:

Ik
was eens een klein kind, die verlangde naar andere werelden. Maar ik ben geen
kind meer want ik heb angst gekend. Ik heb geleerd te haten
Hoe tragisch, is
dan de jeugd die leeft met vijanden, met galgentouwen. Toch geloof ik nog
altijd dat ik vandaag enkel slaap, dat ik zal wakker worden en opnieuw een kind
ben, en begin te lachen en spelen.
Een
manier waarop deze twee muurschilderingen kunnen geïnterpreteerd worden is als
een verhaal, maar als we dezelfde verhalen opnieuw zouden vertellen, maar in
omgekeerde volgorde, zouden er verbluffend verschillende boodschappen zijn. In Vrede
en Harmonie met de Natuur zouden we een beeld zien van onze samenleving die reeds
één was met de natuur en nu pas echt breekt met milieuvriendelijkheid.
Als
het gaat om het omkeren van Kinderen van de Werelddroom van Vrede, wordt ons
getoond dat een groot kwaad eerder uit de samenleving is verdreven en dat de
samenleving momenteel samenwerkt. Het tweede deel van de muurschildering laat
echter zien dat het kwaad is teruggekeerd in de samenleving en de samenleving
zou kunnen vernietigen.
Er
zijn een aantal serieus gestoorde en gekke theorieën in verband met de
luchthaven van Denver. Als je er komt, bekijk de muurschilderingen en
schilderijen eens die tussen de vele andere vreemde kunstwerken te zien zijn,
zoals Blucifer.
Blucifer

Ten
minste één van de verhalen die is ontstaan sinds de oprichting van Denver
Airport is echter een volledig feit; het verhaal van Blue Mustang. Door de
bewoners van Denver Blucifer genaamd. Dezelfde sculptuur die niet mag worden
gemist door bezoekers van en naar Denver Airport, die trots in de mediaan op
Pena Boulevard staat en de luchthaven en de stad met elkaar verbindt. Ze staat
vooral bekend omdat tijdens het maken van het sculptuur, Blucifer zijn
nietsvermoedende maker doodde.
Zoals
het verhaal gaat, werkte de kunstenaar Luis Jiménez aan zijn nu beroemde Blue
Mustang, en zijn grootste sculptuur in opdracht van de stad Denver om buiten de
recent gebouwde luchthaven te plaatsen. Een gedeelte van het 10m hoge in
glasvezel gegoten beeldhouwwerk, viel op hem en doorboorde een slagader in zijn
been. De wond eindigde helaas met het overlijden van Jiménez en het
beeldhouwwerk moest postuum worden afgewerkt door zijn familie, vrienden en
professionele raceautoschilders Richard LaVato en Camillo Nuñez.
De
levendige blauwe kleur over het anatomisch correcte dierfiguur is een
duidelijke knipoog naar Jiménez's liefde voor de traditionele Mexicaanse muurschilderingen.
Toch is Blucifer het meest bekend om zijn lichtgevende rode ogen die diep in de
kop van het paard werden geplaatst en kijken naar de Rocky Mountains. Bij het
voorbijrijden is de blik van Blue Mustang niet te missen; hij lijkt een
alziende poortwachter te zijn voor degenen die op weg zijn naar of weg van de
stad. Zelfs in het holst van de nacht, wanneer het lichaam van het
beeldhouwwerk onzichtbaar is tegen de omringende wegen, zijn de ogen van
Blucifer onwankelbaar helderrood om iedereen te zien die voorbijgaat.
De
naam Blucifer werd kort na de onthulling door de lokale bevolking aan het
beeldhouwwerk van Jiménez geschonken. Een combinatie van de namen 'Blue' van de
officiële naam 'Blue Mustang' en de naam 'Lucifer' van de aartsengel die uit de
hemel viel en nu de onderwereld regeert, leek passend voor het ongesluierde
demonische paard dat hoog oprijst buiten de luchthaven van Denver.
|