25/4 Verschijning van het Genadevolle Kindje
Jezus over de bron "Maria Annunciata" op het grondgebied van Huis Jeruzalem
Ik zie een grote mooie gouden bol
en twee kleinere gouden bollen in de lucht zweven die komen uit de richting van
de kerk. Deze zweven nu boven het grondgebied van Huis Jeruzalem en baden ons
in prachtig gouden licht. Boven de bron opent de grote bol zich en komt het
barmhartige Kindje Jezus tevoorschijn, als Kindje van Praag. Het genadevolle
Kindje Jezus draagt een grote gouden kroon, donkerbruin kort krullend haar en
heeft blauwe ogen. Het Kindje Jezus draagt een wit gewaad en de mantel van
Zijn Kostbaar Bloed. In Zijn rechterhand draagt Hij de gouden scepter, een
grote gouden scepter, met een gouden kruis bovenop de bol (van de scepter). In
Zijn linkerhand draagt de Heer de wereldbol, die in Zijn handen ronddraait.
Het genadevolle Kindje Jezus zegent ons en zegt: In de naam van de Vader en
de Zoon - dat ben Ik - en van de Heilige Geest. Amen.
Nu gaan de andere twee kleinere
bollen open en zie ik uit elke bol uit dit prachtige gouden licht een engel
tevoorschijn komen. De engelen zijn gekleed in een effen wit gewaad. Nu
spreiden de twee engelen de mantel van het Goddelijke Kind uit. Ze spreiden de
mantel van het Kind Jezus over ons uit als een tent. De Heer wil dat de auteur
van het boek langskomt, zodat hij kan zien wat er gebeurt. De Koning van de Hemel
spreekt: Lieve vrienden, vandaag ben Ik naar jullie gekomen met de Mantel
van Mijn Kostbaar Bloed. Ik heb het gekozen voor het onderdrukte Oekraïense
volk. Jona roept mensen op tot bekering tijdens de oogsttijd! Ik ben de Hogepriester
van de Eeuwige Vader. Zie, Ik roep jullie op tot Gebed, Offer en Boete, opdat
deze oorlog niet de wereld binnendringt! Ik roep op tot Gebed, Offer en Boete
met de Profeten van het oude verbond, met alle Engelen en Heiligen van de Hemel.
Luister naar Mijn Woord, luister naar Mijn verlangen! Ik ben naar jullie
gekomen, hier bij deze bron, die Ik Maria Annunciata zal noemen. Als jullie Mijn
wens, Mijn Woord volgen, zou het oordeel aan jullie voorbij kunnen gaan zoals
in Nineve. Lieve vrienden, Ik wil jullie redden. Daarom ben Ik vandaag naar jullie
gekomen. Dit, Mijn Woord, dient in de wereld te worden verspreid. Geen enkele
natie zal zich veilig kunnen voelen, zelfs de verste niet. Bekeer jullie!
De Heer spreekt tot Manuela: Wil
je boete doen voor Mij? (Eigen opmerking: Boete voor de zonden van het volk
op verzoek van de Heer.)
Manuela: Ja, Heer. Manuela gaat
in opdracht van de Heer als een kruis, met haar gezicht op de grond liggen en
vraagt: O Jezus, Zoon van David, het medelijden met ons en met de hele
wereld. (9 keer.) Dan bidt Manuela in opdracht van de Heer: O mijn
Jezus, vergeef ons onze zonden, red ons van het vuur van de Hel. Breng alle
zielen naar de Hemel, vooral degenen die Uw barmhartigheid het meest nodig
hebben.
Het genadevolle Kindje Jezus
spreekt: Mensen gaven Me de doornenkroon. De Vader verheerlijkte deze. Kijk
naar Mijn Kroon! Mensen gaven me de stok van spot. De Eeuwige Vader gaf Mij de
scepter. Dit is de verheerlijkte stok. Mensen gaven me de rode mantel als spot.
Zie, dit is Mijn verheerlijkte Koninklijke mantel.
Het Kindje Jezus komt dichter bij
Manuela en zegt: Duisternis zal over de Kerk neerdalen.
De Heer sprak tot Manuela over
een onbegrepen Barmhartigheid, die veel mensen misleidt. (Noot Claudia: Barmhartigheid
betekent niet dat er geen beproeving of straf kan komen. De mensheid blijft in
zonde leven. Jezus is oneindig Barmhartig, maar ook oneindig Rechtvaardig.)
Dan spreekt het Goddelijke Kind: Ik moet dit jaar een grote beproeving op jullie
af laten komen. Bid, bid met alle naties! Bid om de Barmhartigheid van de
Eeuwige Vader! Dit is jullie redding, jullie uitweg.
Nu neemt de Heer Zijn gouden
scepter naar Zijn hart en het wordt de Aspergil (wijwaterkwast) van Zijn
Kostbaar Bloed. Hij zegent de aanwezigen, alle verzoeken in de brieven en alle
mensen die door de aanwezigen in gebed voor de Heer worden gebracht, met Zijn
Kostbaar Bloed:
Manuela zegt: In de naam van de
Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Amen.
M. spreekt privé tot het Goddelijke
Kind en zegt: Serviam!
Er volgt een persoonlijke
boodschap. Het genadevolle Kindje Jezus zegt tegen Manuela dat Zijn Heilig Hart
bij elke verschijning het hart van de mensen raakt, als ze hun hart openen. En bij
elke Heilige Communie in de Heilige Mis verenigt Hij zich met ons!
Het genadevolle Kindje Jezus gaat
terug in de gouden lichtbol en er komt weer een prachtig licht naar ons allen.
Manuela spreekt: In de naam van
de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Amen. Geprezen zij Jezus Christus voor
eeuwig. Amen.
Uitweiding door dr. Michael Hesemann over de
"Annunciata-bron"
Het klinkt misschien vreemd voor
veel Katholieken om een bron te associëren met de Aankondiging, maar het laat
alleen maar zien hoeveel vroegchristelijke tradities we al lang vergeten zijn.
In feite is het verslag in het Evangelie van Lucas niet de enige getuigenis van
Maria's ontmoeting met de H. Aartsengel Gabriël. Er is een tweede verslag, die
zelfs tot de canon van het Nieuwe Testament behoorde en er pas in de 4e eeuw
door Athanasius van Alexandrië uit werd verwijderd omdat het voornamelijk over
het leven van de Heilige Moeder ging, en eindigde met de geboorte van de Heer
en het daarom niet werkelijk het Goede Nieuws (eu angelion) bevatte.
Desalniettemin is het zogenaamde
"Proto-evangelie van Jacobus" tot op onze dagen vooral door de Oosterse
kerken in ere gehouden. Een aantal Katholieke tradities, zoals de namen en
levensverhalen van Maria's ouders, Joachim en Anna, of het fragment van Maria
in de Tempel, gaan ook terug op deze apocriefe voorgeschiedenis van het Evangelie.
In feite weten onderzoekers ook dat het al in het begin van de 2e eeuw werd
opgeschreven door Joodse Christenen, meer bepaald: gezinden van de Heer, die
leidende posities bekleedden in de Joods-Christelijke gemeenschap. Bovendien is
het sinds de ontdekking van de Dode-Zeerollen zeker dat deze inderdaad een
aantal authentieke Joodse tradities uit de tijd van Jezus weerspiegelt, die nu
met zekerheid worden bevestigd.
In dit proto-evangelie staat
echter dat Maria's eerste ontmoeting met de H. Aartsengel Gabriël niet
plaatsvond in het Heilige Huis (dat nu in Loreto staat en ooit voor de huidige
Annunciatiegrot van Nazareth stond), maar bij de bron van de Galilese bergdorp.
Letterlijk staat er:
"En ze (Maria) nam de kruik
water en ging naar buiten om die met water te vullen. Toen sprak een stem tot
haar: Gegroet, Genadevolle! De Heer is met je. Gezegend ben je onder de
vrouwen. En Maria keek naar links en rechts om te zien waar de stem vandaan
zou kunnen komen. Huiverend ging ze terug naar haar huis, zette de kruik neer,
nam de paarse (draad), ging ermee op de stoel zitten en weefde het (verder).
Om deze reden wordt Maria in de
Katholieke iconografie vaak afgebeeld als zittend aan het weefgetouw.
Het Proto-evangelie verklaart
duidelijk een lokale traditie uit Nazareth. Want daar staat naast de RK Basiliek
van de Annunciatie onder de hoede van de Franciscanen, die over de
Annunciatiegrot werd gebouwd en de voormalige locatie van het Heilige Huis is,
een tweede "Annunciatiekerk" (dat is de officiële naam; vanwege het
risico van verwarring, wordt het gewoonlijk aangeduid als de "Bronkerk"),
die onder het Grieks-Orthodoxe Patriarchaat valt. Het is gelegen in het centrum
van het dorp, 650 meter ten noorden van de Basiliek van de Aankondiging, aan de
noordelijke rand van het dorpsplein, met als middelpunt de moderne "Mariabronnen"
(Ain Sittna Mariam).
Als je door het middenschip van
de Basiliek loopt, dat versierd is met fresco's van Roemeense icoonschilders,
moet je zes treden afdalen voordat je in de gewelfde crypte kunt staan. Aan het
einde, onder een marmeren altaarplaat, bevindt zich het ronde putgat, waaruit Orthodoxe
pelgrims gewoonlijk liters wijwater putten. Je kunt het geluid horen en het
klinkt als een echo uit vervlogen tijden.
Hoe oud de traditie is, wordt
niet alleen bewezen door een keramiekscherf uit de 6e eeuw die hier werd
gevonden, waarschijnlijk een pelgrimssouvenir, met een afbeelding van de
Annunciatie van Maria en het opschrift "Zegen uit de rots van het water
van de Heilige Moeder", die men kan bezoeken in de schatkamer van de
"Bronkerk". In feite hebben opgravingen uit 2010 de ruïnes
blootgelegd van een Byzantijnse bedevaartskerk, achter de kleine Griekse kerk,
waarvan de mozaïeken dateren uit de 4e eeuw, de tijd van Keizerin Helena. De
afmetingen laten zien dat het, in ieder geval tijdelijk, de belangrijkste
pelgrimsbestemming in Nazareth was.
Het feit dat de bron bij het huis
in Jeruzalem nu de "Annunciata-bron" zou moeten heten, verbindt
Sievernich niet alleen met de stad van het Lijden van Christus, maar ook met
het dorp en de plaats van zijn incarnatie, met Nazareth!
Eigen opmerkingen:
1. Dit jaar wordt niet alleen een
grote beproeving vanwege de gebeurtenissen in de oorlog. De Heer houdt zoveel
van ons en wil onze redding door ons berouw en bekering. Als we doorgaan met
zondigen, zal er geen terugkeer naar voorheen zijn. De mens zou dit moeten
begrijpen. We leven in de tijd van moeilijkheden.
2. Over de geschiedenis van de bron:
Op 13 juli 2021 kondigde de Heer ons in een persoonlijke boodschap aan dat door
het werk van een persoon het plan is om het huis van ontmoeting samen met de
parochietuin van ons af te nemen. Toen liet de Heer Manuela een plek bij het
huis van Jeruzalem zien waar we een waterput moesten bouwen. We volgden de
aanwijzingen van de Heer. Dit jaar, in maart, ontvingen we zonder opgave van
redenen de beëindiging van het ontmoetingshuis en de parochietuin door de kerkraad.
3. Keer op keer verwijst de Heer
naar het gebed van Fatima ("O mijn Jezus, vergeef...")
4. Een pelgrimshond reageerde op
de verschijning van de Heer. Toen de Heer kwam, viel Manuela op haar knieën. De
hond boog drie keer, zeiden getuigen.
|