6/4/2022 Interview van Aldo Maria Valli met Aartsbisschop
Carlo Maria Viganò (uit: insidethevatican.com)
Excellentie, hier in Italië wordt steeds duidelijker dat er een politiek
vacuüm is. Een groeiend aantal Italianen voelt zich niet vertegenwoordigd door
de huidige politieke partijen. Aan de andere kant zijn er politieke bewegingen
die zich op verschillende manieren voorbereiden om deze leegte op te vullen.
Deze vraag betreft ook Katholieken, misschien meer dan wie dan ook, zoals bleek
tijdens de eerste openbare bijeenkomst van het Comitato Liberi in Veritate
[´Vrij in de Waarheidscommissie¡], die werd opgericht als antwoord op de
antiglobalistische oproep die u deed, te beginnen met de overweging dat we nu
al twee jaar leven met alle gevolgen van een wereldwijde staatsgreep.
In dit verband stel ik twee vragen:
Ten eerste: denkt u dat er ruimte is voor politieke actie door degenen
die van plan zijn zich te verzetten tegen de heersende gelijkgestemde gedachte
en te vechten voor de vrijheid van de mens zoals God hem heeft geschapen?
Ten tweede: heeft het nog zin om te investeren in een nationale
betrokkenheid als nu werd aangetoond dat de grootste beslissingen op
supranationaal niveau worden genomen door machtige mensen die de keuzes van
individuele naties kunnen beïnvloeden en sturen?
Aartsbisschop Viganò: Katholieken hebben
als burgers het recht en de plicht om de samenleving te beïnvloeden door hun
maatschappelijke en politieke betrokkenheid.
Achterover leunen
en anderen laten deelnemen aan het politieke leven van de natie, vooral op een
moment dat de principes van de natuurwet en de moraal worden genegeerd of
openlijk worden tegengesproken, zou onverantwoord zijn.
Het is waar dat het
democratische systeem zijn zwakke punten heeft, omdat het de macht van het
bestuur aan de numerieke meerderheid geeft in plaats van aan wat juist en goed
is.
We moeten echter erkennen dat we eerst met de
pandemische farce en nu met de Russisch-Oekraïense crisis, begrijpen dat de wil
van de meerderheid, ondanks alle manipulaties van de reguliere media, steeds
minder overtuigd is van het officiële verhaal.
Dit toont aan dat er een splitsing is tussen
de heersende politieke klasse en de burgers, die zich realiseren dat er een
staatsgreep tegen hen wordt gevoerd door een maffia van bureaucraten en
politieke leiders die tot slaaf zijn gemaakt van de globalistische elite.
Zodra mensen begrijpen dat er een stille
staatsgreep plaatsvindt, zullen ze moeten reageren en zich moeten verzetten
tegen de dictatuur voordat ze andere fundamentele rechten worden ontnomen.
In uw Oproep voor een anti-globalistische alliantie [in mei 2020, nu
bijna twee jaar geleden, net nadat de kerken van de wereld voor het eerst
werden gesloten vanwege het Covid-virus], riep u heersers, politieke en
religieuze leiders, intellectuelen en mensen van goede wil op om zich te
verenigen en nodigde u ze allen uit om samen een antiglobalistisch manifest uit
te vaardigen. Kunt u ons op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen van
dit initiatief in Italië en elders?
Aartsbisschop Viganò: Ik heb een oproep
gedaan om te reageren op de globalistische tirannie, en ik zie dat de
belangstelling en steun ervoor groeit vanuit veel verschillende hoeken in
verschillende landen.
Ik geloof echter
dat het bewijs van wie verantwoordelijk is voor de Russisch-Oekraïense crisis
en de dwaasheid om aan te dringen op provocaties in plaats van vrede te zoeken,
veel mensen doen begrijpen aan het gevaar waaraan ze worden blootgesteld als ze
zich niet organiseren om krachtig weerstand te bieden aan de staatsgreep van de
schaduwregering.
Ik weet dat het
initiatief in de VS warm onthaald werd, niet alleen onder de Republikeinen,
maar ook onder veel Democratische kiezers die walgen van de schandalen en
corruptie van Obama, de Clintons en de Bidens.
In uw Oproep spreekt u van echte ´volksbewegingen van verzet en comités
voor nationale bevrijding¡ voor een radicale hervorming van de politiek.
Volgens sommigen is er in de huidige situatie echter geen gepaste morele
spanning omdat de publieke opinie grotendeels zelfgenoegzaam en slapend is. Hoe
zou u op dit bezwaar reageren op basis van uw contacten over de hele wereld?
Aartsbisschop Viganò: De massa is weinig
geneigd om actie te ondernemen, vooral niet als ze werden gemanipuleerd en
verdoofd door experts in de sociale psychologie.
Echt verzet en de
oprichting van het Comité voor Nationale Bevrijding zullen succesvol zijn als
het wordt gecoördineerd door intellectuelen en politici die weten hoe ze het
algemeen welzijn en de verdediging van gerechtigheid boven hun eigen politieke
voordeel moeten stellen.
We hebben moedige
leiders nodig met een eergevoel, die worden bezield door gezonde morele
principes: hun voorbeeld, samen met een hernieuwd geweten en een heropleving
van waardigheid onder rechters, wetshandhavers en ambtenaren, zou de komst van
de Nieuwe Wereldorde werkelijk kunnen voorkomen.
Sociale en
politieke betrokkenheid moet uiteraard worden gecombineerd met een
bovennatuurlijk perspectief, dat actie verenigt met Gebed dat vertrouwt op de
hulp van de Goddelijke Voorzienigheid.
Priesters,
religieuzen en alle gelovigen zijn daarom geroepen om hun broeders en zusters
geestelijk te vergezellen in de goede strijd, niet alleen met Gebed, maar ook
met boetedoening, vasten en het veelvuldig ontvangen van de Sacramenten.
Gods Barmhartigheid
en de krachtige voorspraak van de Allerheiligste Maagd wachten op een concreet
gebaar van ware bekering van onze kant om een stortvloed van genaden uit te
storten over de arme mensheid.
Zo zullen onze numerieke minderheid en ons
gebrek aan middelen tegenover de vijand de Heer de gelegenheid bieden om de
waarheid van Zijn woorden te tonen: "Sine me nihil potestis facere" -
"Zonder mij kun je niets doen." (Joh 15:5).
Eén van de redenen waarom de
globalistische staatsgreep plaatsvond en zich nog steeds voltrekt, is dat het
hoogste niveau van autoriteit van de Katholieke Kerk niet langer garant staat voor
vrijheid met betrekking tot de menselijke waardigheid. In plaats daarvan is ze
de slaaf van de Nieuwe Wereldorde, spreekt ze dezelfde taal als de globalisten
en volgt ze dezelfde belangen als de heersende elites. Deze onderwerping aan de
globalistische agenda, die een bron van groot lijden is voor zoveel Katholieken,
lijkt alle hoop op een Christelijke wedergeboorte teniet te doen. De factor
tijd speelt daarbij een belangrijke rol. Hoe langer dit pontificaat duurt, hoe
meer de Kerk zich aanpast aan het totale project, zelfs tot op het punt van
zelfvernietiging. Denkt u dat een herstel mogelijk zal zijn na het bewind van
Bergoglio? Wat ziet u aan de horizon?
Aartsbisschop Viganò: De medeplichtigheid van de Bergogliaanse kerk en het Episcopaat van de
hele wereld met de psycho-pandemische farce kenmerkte één van de dieptepunten
van de hiërarchie in de hele geschiedenis van de Kerk.
Maar dit is het logische gevolg van een
corrupte en corrumperende ideologie die haar basis vindt in het Tweede
Vaticaans Concilie, zoals de makers ervan met trots herhalen.
Nog maar een paar dagen geleden, op 25 maart,
kwamen andere samenzweerders in Chicago bijeen om een marketingoperatie te
coördineren waarmee werd benadrukt dat wie zich tegen Bergoglio verzet, tegen het
Concilie is.
Afgezien van de slechte reputatie van deze
samenzweerders - onder wie de hovelingen en handlangers van McCarrick opvallen
- kunnen we niet anders dan het met hen eens zijn over de intrinsieke relatie
tussen de conciliaire kanker en de Bergogliaanse metastase (uitzaaiing van deze
kanker).
Het is duidelijk dat de afvalligheid van de Katholieke
hiërarchie de straf is waarmee de Goddelijke Majesteit de opstandige en zondige
mensheid teistert, zodat ze de soevereine rechten van God erkent, zich bekeert
en uiteindelijk terugkeert onder het zachte juk van Christus.
En zolang de Bisschoppen hun verraad niet
erkennen en er berouw over hebben, is er geen hoop voor de wereld, aangezien
redding alleen kan worden verkregen in één Kudde onder de één Herder.
Onlangs circuleerde een memorandum
onder de leden van het Heilig College, ondertekend met het pseudoniem Demos,
waarin de rampen worden opgesomd die op elk niveau (leerstellig, pastoraal,
bestuurlijk, economisch, wetgevend) werden veroorzaakt door het pontificaat van
Bergoglio. "Beter laat dan nooit", zeiden sommigen, terwijl anderen
zeiden: "Het heeft geen zin om de staldeur te sluiten nadat alle paarden
zijn ontsnapt." Wat vindt u van dit memorandum? Denkt u dat het door een Kardinaal
werd geschreven? Is dit het symptoom van een laat bewustzijn?
Aartsbisschop Viganò: Dit memorandum somt de verschrikkingen van het Bergogliaanse
"pontificaat" op. Dat is al een stap vooruit in vergelijking met hem
op te hemelen.
Maar de verschrikkingen en dwalingen van de
Argentijn en zijn hofhouding kwamen niet uit het niets, alsof in de voorgaande
Pontificaten alles perfect en wonderbaarlijk was.
De crisis begon met het Tweede Vaticaans
Concilie: de symptomen van een ziekte betreuren zonder de oorzaken ervan te
begrijpen, is een nutteloze en schadelijke operatie.
Als het College van Kardinalen er niet van
overtuigd is dat het nodig is om terug te keren naar wat de Kerk geloofde,
leerde en vierde tot aan Pius XII, zal alle oppositie tegen het huidige regime
gedoemd zijn tot mislukken.
Is er volgens u iemand binnen het College van Kardinalen die
geloofwaardig en authentiek Katholiek is op wie de Kardinalen hun stem zouden uitbrengen
in een conclaaf om een totale verandering van houding teweeg te brengen in
vergelijking met het huidige pontificaat?
Aartsbisschop Viganò: Laten we niet
vergeten dat bepaalde Pausen [aan de Kerk] werden verleend en anderen [haar] worden
aangedaan.
Maar alvorens het
volgende conclaaf te bespreken, is het noodzakelijk om licht te werpen op de
abdicatie van Benedictus XVI en de kwestie van de manipulatie van het conclaaf
van 2013, dat vroeg of laat het onderwerp zou moeten zijn van een officieel
onderzoek.
Als er enig bewijs
van onregelmatigheid zou zijn, zou het conclaaf ongeldig zijn en zou de
verkiezing van Bergoglio nietig zijn, net zoals al zijn benoemingen,
bestuurshandelingen en magistrale uitspraken ongeldig zouden zijn.
Het zou een reset
zijn die ons door de voorzienigheid terug zou brengen naar de status quo ante,
met een College van Kardinalen dat alleen bestaat uit die Kardinalen die tot de
tijd van Benedictus XVI werden aangesteld, en al diegenen die sinds 2013 werden
benoemd en die berucht zijn wegens hun ultra-progressieve houding zouden
verdrijven. Het is zeker dat de huidige situatie, met alle geruchten die de
ronde doen over het aftreden van Ratzinger en de verkiezing van Bergoglio, het
Kerkelijk Lichaam niet helpen en verwarring en desoriëntatie onder de gelovigen
veroorzaken.
Ook hier kunnen Katholieken
de Goddelijke Majesteit smeken Zijn Kerk verdere vernederingen te besparen door
haar een goede Paus te schenken.
Als er een Kardinaal
is die echt "van houding wil veranderen", laat hem dan naar voren
komen en - voor de Liefde van God - stoppen met te verwijzen naar het Tweede
Vaticaans Concilie en in plaats daarvan denken aan de Heiliging van de Clerus
en de gelovigen.
In de VS komt de regering-Biden steeds meer in de problemen, en de President
toont steeds meer zijn ontoereikendheid; en toch, vanwege allianties en de
kruising van belangen op het hoogste niveau, lijkt het onmogelijk om dit
kaartenhuis neer te halen. Wat doet Trump? Kunt u ons helpen de Amerikaanse
situatie, waarin u deskundig bent, beter te begrijpen?
Aartsbisschop Viganò: De regering-Biden
is een spiegel van de corruptie die over het algemeen heerst in openbare
aangelegenheden zonder acht te slaan op de onveranderlijke morele principes van
het Evangelie.
En als een
politicus die voorstander is van abortus, euthanasie, genderideologie en alle
ergste afwijkingen zichzelf Katholiek durft te noemen, moeten we ons afvragen
wat de verantwoordelijkheid is van de leraren, opvoeders en Priesters door wie
deze politicus werd gevormd.
Wat leerde zijn Pastoor
hem tijdens zijn catechismuslessen?
Wat leerde zijn
professor aan de Katholieke universiteit hem?
Welke leiding gaf
de geestelijk leider van de toekomstige politieke leider hem?
En dit brengt ons
terug bij ons uitgangspunt: het Tweede Vaticaans ConcilieI, dat in plaats van de
wereld tot de Kerk te bekeren, de Kerk tot de wereld bekeerde, waardoor haar
evangelisatie vruchteloos werd.
Er werd veel
gesproken over de ´missionaire Kerk¡, maar tegelijkertijd werd de prediking propaganda
van dwaze filantropische idealen, afgezaagde linkse ideologieën en lege
pacifistische leuzen.
En zie wat er is
voortgekomen uit de Jezuïetenscholen, de crème de la crème van het Tweede
Vaticaans Concilie: mensen als Pelosi en Biden, die niets Katholieks hebben,
maar zich ongestraft aanbieden om de Communie te ontvangen onder applaus van de
Bisschoppen en zelfs van Bergoglio zelf.
Het Amerikaanse Episcopaat,
dat te voorzichtig was om Bergoglio te plezieren, is inderdaad heel voorzichtig
geweest om het platform van de Democratische Partij niet te veroordelen, hoewel
ze niet aarzelde om uit te halen tegen President Trump die, ondanks al zijn
tegenstrijdigheden, beslist de principes van de natuurwet verdedigde en de Heiligheid
van het leven op een effectievere en overtuigendere manier.
De Russisch-Oekraïense crisis toont ons een
Biden die een marionet van de schaduwregering is, die koppig de vrede in het
huidige conflict verhindert omdat hij teveel bezig is met het verdoezelen van
zijn eigen schandalen en die van zijn zoon Hunter: ik denk bijvoorbeeld aan Burisma
en de Amerikaanse belangen in de biolabs in Oekraïne.
Als het bewijs leidt tot de aanklacht tegen
Hunter Biden en de betrokkenheid van zijn vader, Joe, bewijst, zal afzetting
onvermijdelijk zijn en ruimschoots gerechtvaardigd, en dit zou Trump weer aan
de macht kunnen brengen.
Als intussen uit de lopende onderzoeken blijkt
dat er [in 2020] verkiezingsfraude heeft plaatsgevonden, kan Trump tot President
worden uitgeroepen. En dit zou een dodelijke slag zijn voor de schaduwregering
en de Great Reset.
De Covid-affaire en de affaire van de
oorlog in Oekraïne hebben het bestaan van diepgaande verschillen aan het
licht gebracht - we zouden kunnen zeggen antropologische verschillen, zelfs
voordat ze culturele en politieke verschillen zijn - tussen degenen die het
probleem van de conditionering waartoe we werden onderworpen door constante
gecoördineerde acties van de gedachtenbazen en degenen die het heersend
verhaal accepteren en zich aansluiten bij de opgelegde dogmas. Geconfronteerd
met zulke verschillen, die zelfs mensen verdelen die verenigd zijn door familie-
en vriendschapsbanden, hoe moeten we ons als gelovigen gedragen om van de
waarheid te getuigen zonder toe te geven aan de verleiding van de
"militarisering" van het geweten?
Aartsbisschop Viganò: Het manipuleren van het geweten vormt een echte schending van de
individuele vrijheid, wat leidt tot het afstompen van zijn vermogens, wat op
zijn beurt de moraliteit van zijn daden kan aantasten.
Sociale psychologie leert dat iedereen die
wordt onderworpen aan mentale conditionering volgens specifieke technieken,
uiteindelijk handelt door zijn wankelend oordeel of zelfs af te zien van het
vormen van een morele evaluatie van zijn acties: denk aan de drijvende kracht
van het voorbeeld van de massa, van de macht die sociaal oordeel uitoefent op
ons gedrag, van de kracht van de dreiging met sancties die wordt gebruikt om
ons "de regels te laten respecteren", en omgekeerd van de verleiding
van prijzen en beloningen die worden gebruikt om ons "sociaal
verantwoordelijk" te laten handelen.
Dit is bijvoorbeeld het fundament waarop de
pandemische farce werd gebouwd, waarin alle principes van massamanipulatie met
groot succes werden geïmplementeerd, zonder dat er een gelijkwaardige massale
reactie op volgde door degenen die werden beroofd van rechten, werk, salaris en
het vermogen om te reizen.
De gelovigen hebben als leden van de
samenleving ook het regime van propaganda van Covid doorstaan, met de
verzwarende omstandigheid dat de burgerlijke autoriteiten werden bekrachtigd en
ondersteund door de Kerkelijke autoriteit, die daarom Katholieken ertoe bracht
kritiekloos de lockdowns, het gebruik van mondmaskers en het bestuur te
gehoorzamen van een moreel onaanvaardbare experimentele gentherapie.
Daarom moet worden erkend dat de
verantwoordelijkheid voor de aanvaarding van de psychopandemie en de
vaccincampagne bijna volledig berust bij de Herders van de Kerk, en in het
bijzonder bij Bergoglio, die er geen geheim van maakt dat hij de Nieuwe
Wereldorde, het Wereld Economisch Forum , en de globalistische ideologie onvoorwaardelijk
steunt.
U spreekt mij over de
"militarisering" van gewetens alsof dit een betreurenswaardige zaak
is.
Onze Heer zei: Vanaf heden zullen vijf in één
huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegendrie. De vader zal tegenover
zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar
dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar
schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder. (Lucas 12:52-53).
En nogmaals: De ene broer zal de andere
uitleveren om hem te laten doden, en vaders zullen hetzelfde doen met hun
kinderen, en kinderen zullen zich tegen hun ouders keren en hen laten
terechtstellen. Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van Mijn
naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered. (Matteüs 10:21-22).
Hoe kunnen we denken dat in het licht van de
ontplooiing van de krachten van het kwaad en de aanval van de Nieuwe Wereldorde
tegen de samenleving en tegen Christus het mogelijk zal zijn om de "militarisering"
van ons geweten te vermijden, als we met deze uitdrukking bedoelen moedig
getuigenis van Christus en van de gekruisigde Christus te geven?
De waarheid is geen knuppel om degenen die
haar negeren te slaan, maar eerder een licht dat niet verborgen kan worden
onder een korenmaat, een licht dat in het begin misschien verblindt, maar een
licht dat niet kan worden genegeerd door mensen van goede wil en een goed
gevormd geweten.
Wie dat licht niet wil zien dat altijd een
straal is van het ene Licht van de wereld dat Christus is kiest partij voor
de duisternis en moet met Liefde geholpen worden om uit de duisternis te komen.
Dit geldt des te meer voor onze dierbaren: hun
onjuiste overtuigingen barsten vaak wanneer ze worden beantwoord door onze
geduldige reactie zonder vijandigheid, en na verloop van tijd gaan ze begrijpen
dat onze "samenzweringstheorie" eenvoudigweg met reden en inzicht
anticipeerde op de dingen die kort daarna algemeen bekend zijn.
Natuurlijk is het bedrog van de psychopandemie
gemakkelijker te begrijpen dan het veel grotere bedrog dat door de modernisten in
het Concilie werd uitgebroed.
|