22 H. Pamphilus van Caesarea: ALLE Christenen
worden geroepen om het noviciaat van het Kruis binnen te gaan - Hoe
overvloedige vrucht te dragen in het noviciaat. (26/9/1878)
H. Pamphilus: Gods vijanden zijn meer dan ooit
met haat vervuld: naastenliefde wordt in hun hart verstikt - Aanvaard
vervolgingen en lijden van vijanden ZONDER VERGELDING, zonder jezelf te
verdedigen of te morren - Vervolgingen worden een grote schat voor ons -
Verklaring van het Noviciaat van het Kruis - Het Heilig Noviciaat binnengaan is
de Wonden van Christus binnengaan: Hij heeft zonder klagen voor ons geleden uit
LIEFDE.
H. Pamphilus: Ik ben gemarteld onder de heiligschennende keizers
voor God en Zijn Heilige Naam, voor de Heilige religie, voor de troost van Christenen.
Het was in de bloei van mijn leven dat ik het martelaarschap onderging voor de
rechters van de keizer. Ik verdedigde mijn Geloof en de Naam van mijn God tot
het laatste moment van mijn pijnlijke martelaarschap. Ik werd op een folterbank
van zeer scherpe punten gelegd waarop ik werd gegrepen door brede ijzeren
banden die ook in alle richtingen waren genageld. Ik kon nauwelijks ademen op
dit martelwerktuig.
Op een dag werd op mij een band
van gloeiend heet ijzer gelegd, dat recht uit het vuur kwam. Niets is zoeter
dan te lijden als je het doet voor Gods glorie! Ik werd verpletterd, gebroken,
vermalen door deze martelwerktuigen, uitgevonden door menselijke boosaardigheid
en wreedheid. Ik werd toen in kokende olie gegooid. Mijn lichaam was niet meer dan
één wond, mijn bloed was vermengd met deze olie. Toen werd ik opgehangen aan
een boom die een kruis vormde voor een muur. Daar werd ik opnieuw gemarteld.
Mijn lichaam werd doorboord met ijzeren priemen. De grootste pijn werd gevoeld
in mijn hart, toen het doorboord werd. Toen werden mijn nagels uitgetrokken,
mijn tanden gebroken, mijn ogen uit hun kassen gescheurd. Hier stierf ik in
pijn en martelingen.
Mijn Liefde voor Jezus op
Golgotha was zo sterk dat ik jarenlang wilde lijden om te betalen voor deze
erkenning van geluk en Liefde. Ik had ook een vurige Liefde voor Jezus in de
Heilige Eucharistie. Hij was mijn steun, mijn kracht en mijn geluk. Ik werd
gemarteld zoals zoveel Christenen die deze kroon hebben gewonnen. Mijn
martelaarschap vond plaats tijdens het hoogtepunt van de vervolgingen van de
Kerk.
Ik ben gekomen namens Onze Heer.
In het verleden had Onze Heer vijanden, al de Zijnen hadden vijanden, de Kerk
had vijanden. Vandaag zijn er meer. Vandaag hebben de vijanden van Onze God
geen geweten, ze denken niet meer na, om zo te zeggen, ze hebben geen hart
meer. Haat heeft de Liefde van hun hart verstikt. Beste broeders van
het Kruis, wees blij en huil van geluk, om vijanden te hebben, om je te helpen
dichter bij Degene te komen die je wil overladen met genade en geluk. Neem geen
wraak. Kijk naar Golgotha en zie de Liefde van Onze Heer die klaar
staat om elk moment uit te breken om je te verzwelgen, om je te verteren, om in
jou deze Heilige Liefde te regenereren die je meeneemt en je ertoe aanzet alles
te doen, alles te lijden, om alles te verdragen voor de God van Golgotha. Alle
vervolgingen die je van leven tot dood moet ervaren, vergroten je geluk alleen
maar om kennis van diepe vrede te ontwikkelen. En met die vrede krijg je een
glimp van de mysteries van de machtige goedheid van Onze Heer. Broeders en
zusters, jullie kunnen kunt altijd zeggen:
"We dragen bloemen, we
ademen hun geur, want op elk moment zullen we lijden, te allen tijde zullen we
door vervolgingen sterker worden."
Dit zijn jullie bloemen en hun
geur! De geur van de vervolging houdt de wolken of de Hemel niet tegen. Het
gaat naar de Hemel naar de voeten van onze Bruidegom op Zijn eeuwige troon.
Dierbare broeders van het Kruis, neem je
voedsel in de H. Wonden van Jezus, in je neerslachtigheid en je verlatenheid. Ga naar deze Goddelijke maaltijd. Kom, jullie,
zielen die God voor Hem heeft uitgekozen om zielen voor Hem te winnen, om Hem
bloeiende genaden aan te bieden na je werk, nadat je missie volbracht is! Wat
een vreugde! Wat een vervoering van geluk om de zielen rond Zijn eeuwige troon
te hebben geplaatst! Beleef Liefde tussen de doornen! Hoe zoet is het om de
taal van de Liefde te spreken! Deze taal ontstaat uit de scherpe punten van
doornen, het gewicht van het Kruis van God. Beste broeders, bestudeer
je preken en gesprekken aan de voet van het Kruisbeeld en voel de zoete
effecten van Liefde die de Serafijnen en Cherubijnen heeft overspoeld.
Op aarde, broeders van het Kruis,
worden jullie gevoed door een waardevol en sterk Voedsel, het is het Voedsel
van Onze Geliefde Bruidegom, het is Zijn genade, Zijn liefde, Zijn tederheid.
Het geeft je alles. Het nodigt jullie uit voor dit Banket. Ga met geluk, ga
voor kracht, ga waar je ziel zich zal uitbreiden in deze zuivere Liefde die
geen mens kan geven. Jullie hart zal een fontein worden. Ons hart zal in deze
fontein, overvloeien van verborgen vreugde, vreugde die de mensheid niet kent
in het lichaam, of in de ellende van het lichaam. Deze vreugde kent alleen God,
van Zijn H. Wonden.
Waarom deze verborgenheid? Dit is
om jullie, broeders en zusters, die geroepen zijn door genade, de
deelname en de verdeling van rijkdom van de heerlijkheden van de Heer, uw God
waardig te zijn! In dit verstrijken van de tijd moeten jullie allen als
lammeren zijn, die aan het Kruis worden geofferd, zonder te klagen, zonder te
morren, zonder te zeggen: "Mijn God, waarom deze pijn?" Het is tijd
voor het offer, het is het uur waarop de schapen van de Heer zullen worden
geofferd door taal, door de geest, door de wraak van de vijand.
Het offer is bewonderenswaardig. De
verzuchtingen van je hart herhalen voor God een lied van Liefde en dankzegging.
Waarom? Omdat je jezelf niet probeert te verdedigen, je je niet probeert te
verontschuldigen. Je verdraagt
wat je werd gegeven, je draagt het Kruis op je schouders dat zij voor jou
hebben voorbereid en dat verre van eerlijk is, omdat zij niet in
rechtvaardigheid geloven, noch in de gerechtigheid van God. In de ogen van de
wereld lijk je schuldig. (d.w.z. als een Christen die Gods wetten volgt, wordt
je tot de misdadiger gemaakt). Laat het gaan, laat je beroven van deze eerste
mantel. (d.w.z. maak je geen zorgen over wat mensen van je zeggen en denken.
Negeer menselijk respect.) Deze eerste mantel redt je onschuld (d.w.z. het
recht om je goede naam te verdedigen), maar het is niet de mantel van onschuld.
(d.w.z. dit recht is geen onschuld zelf.)
Dit recht is meer verborgen, je
vijanden zullen het niet bereiken. (d.w.z. ze zullen proberen zichzelf voor te
doen als de rechtvaardigen, maar God die kent de waarheid.) Wat een vreugde,
geluk en Liefde, want je wordt genoemd bij de naam van de martelaren,
martelaren van geduld, martelaren door onderwerping, martelaren door
naastenliefde en berusting, martelaren door de liefdevolle Liefde, dat wil
zeggen door de Liefde die God liefheeft. O! Je deel is prachtig! Ah! Als alleen
degenen die je martelaarschap veroorzaken, je vrede kenden!
Leef in Gods Liefde. Liefde staat dan aan de
voet van het Kruis. Begin het noviciaat van het Kruis, het noviciaat van Vrede,
het noviciaat van Liefde, het klooster van Hoop voordat je jouw professie in de
Hemel aflegt, de eeuwige professie. Het Christelijk leven is als het
religieuze leven. Alvorens de
definitieve geloften uit te spreken, de eindprofessie, moet een religieus in
een noviciaat leren, zoals een goede werker eerst een leerling moet zijn en
daarna moet worden bevestigd als een ervaren werkman. In het noviciaat
is er verandering. Dit verwijst naar de oude mens die in ons allen plaats moet
maken voor de nieuwe mens. Hierin zijn we allen beginners en hebben we veel dat
in ons moet worden omgezet. Daar dient het Kruis voor. Het
klooster is een plaats van stilte en gebed, weg van de drukke wereld. Het
noviciaat van het Kruis is een school van meditatie. Ga de School van
de H. Wonden van de Gekruisigde Jezus binnen, dat is waar we leren, dat is waar
spirituele wijsheid zich ontwikkelt.
De Wonden van Onze Heer binnengaan betekent
begrijpen dat Hij van ons hield tot op het punt dat hij gemarteld werd en
doodsangst verduurde. Hij die, als God onveranderlijk, ons in Zijn lijdende
menselijkheid het bewijs wilde tonen van de waarheid van Zijn Liefde: "Ik
grifte je naam in de palm van Mijn handen en in Mijn Hart."
En in je ontwikkeling wordt deze Waarheid
Goddelijk omdat de stroom van de genade van Onze Heer leven geeft,
kwalificeert, geurig maakt, bekeert en transformeert. Het Kruis is het deel van
God, het was toen het deel van de Heiligen, nu is het jouw deel! Koester het,
plant het in de mooiste tuin van je hart, de sierlijkste, de rijkste!
23 H. Vincentius van Zaragoza: Hij openbaart
dat zijn martelaarschap bij Gridiron waar is en geeft details van zijn dood -
Het Doopsel is de Kracht van Christenen - Het verschil tussen Lichaam en Ziel -
God doet de schoonheid van de Ziel toenemen gedurende tijden van geestelijke
dorheid. (28/9/1878)
H. Vincentius van Zaragoza: Moge
de vrede van de Heer met jullie zijn, geliefde broeders en zusters. Moge de
Liefde van Onze Heer jullie samen levend maken in de H. Liefde! Ik werd
vervolgd in de dagen van wrede vervolgingen van de Kerk. Ik heb het
martelaarschap ondergaan voor God, voor Zijn H. Kruis, ter verdediging van de
H. Katholieke Religie. Ik had kunnen leven als ik afvallig was geworden. Ik
stierf liever voor God dan Zijn Heilige Naam en Zijn Religie te ontkennen.
Ik werd gemarteld door de
beroemde keizers die zoveel martelaren hebben gemaakt. Ik werd op een rooster
gelegd, de vlammen sloegen over mijn lichaam. Ik had de genade om een straal
uit de Hemel te ervaren die me sterkte en vervulde met vreugde om mijn leven te
geven om mijn ziel te redden. Ik kreeg angstaanjagende beledigingen. Mijn
tranen vloeiden zo overvloedig dat ik drie keer de kolen doofde die mijn vlees
verbrandden. Dit machtige wonder was voor de barbaren van geen nut, die mijn
driemaal H. God beledigden. Na dit Goddelijk wonder, werd ik met meer geweld
behandeld. Mijn lichaam werd bedekt met kolen. Ik lag op een rooster zoals de
H. Laurentius.
Ik voelde een zoete frisheid in
mijn hele lichaam, het was als de dauw die de vlammen doofde die me deden
lijden. Ik heb een verschrikkelijke marteling ondergaan. Mijn lichaam werd
helemaal gebroken, ik werd onder de voet gelopen door mijn kwelgeesten. Ik
voelde het uur van triomf toen ik de pijnen in mijn hart voelde. Ik stierf in
die verschrikkelijke vlammen, gemarteld, gemaakt om de meest helse schande te
drinken. Hoe zoet is het om voor God te sterven! Hoe zoet is het om het
gezegende zaad van het Geloof te behouden als je Hem liefhebt, die heeft
geleden om onze onsterfelijke zielen te verlossen! Het geeft ons moed en,
temidden van moed, geeft het ons een vuur van Liefde.
Ik kom namens Onze Heer. Beste
broeders en zusters, Onze Heer heeft ons allen genade gegeven om toegelaten te
worden tot het H. Doopsel. Het is deze genade die de kracht van Christenen is. Het
maakt ons de erfgenamen van de gaven van Onze Hemelse Vader. Wat een kracht!
Wat een vrijgevigheid! Wat een geluk! O wat een genade die jullie sterkt! De
Heer heeft ons allen een onsterfelijke ziel gegeven. O! als we de schat kenden
die tussen het stof van ons lichaam leeft! Deze gedachte zou ons moeten
vervoeren naar de hoogten, naar Gods Troon.
Onze Heer voedt onze ziel. Hij zorgt voor hun
behoeften. Hij voorziet in het Voedsel voor de onsterfelijke ziel en de ziel
leeft alleen voor God. Wat een verschil tussen ziel en lichaam! Dit stoffelijk
lichaam leeft van grof voedsel. De ziel leeft van de Goddelijkheid van God.
Daar vindt het zijn substantie, het vindt een Voedsel van verrukkingen. Onze
aanbiddelijke Heer lijkt, om de schoonheid van onze ziel te vergroten, soms
Zijn voedsel te verzwakken en op enige afstand te blijven. (d.w.z. waarom God
ons in een 'dorre' geestestoestand achterlaat en het voor ons aanvoelt dat Hij
ver van ons verwijderd is.) Maar op deze momenten houdt onze Heer onze ziel in
Zijn Aanbiddelijke Handen en Hij vult ze met geluk. Hij verrijkt hen met Zijn
onuitsprekelijke gaven. Zeg dus niet: "Mijn ziel, je bent ver van
God", want op dit moment staat Hij voor de deur, Hij die in jou woont, in
Zijn Al Aanbiddelijke Persoon.
24 H. Aartsengel Michaël: The "Zuil van
Modder" Profetie - Verschrikkingen moeten Frankrijk treffen - De terugkeer
van de Grote Koning
Eerste profetie: De H. Aartsengel Michaël greep zijn zwaard en
toonde de menigte het Heilig Hart. Een verschrikkelijke kreet steeg op. Mensen
en demonen leken gemengd. De stemmen van de Christenen konden niet meer
onderscheiden worden van die van de Hel.
Marie-Julie: H. Aartsengel Michaël,
wat een angstaanjagend geschreeuw!
De H. Aartsengel nadert links van
de menigte met de wapperende banier van het Heilig Hart. Het geschreeuw worden
verdubbeld: Daar is degene die beloofde de deuren van de afgrond voor ons te
sluiten!
Ze mompelen en spugen in het
gezicht van de H. Aartsengel. Dan draait hij zich naar rechts van de menigte:
H. Aartsengel Michaël: Ik spreek,
luister naar mijn stem. De dood zit op je hoofd. De fatale klap is klaar. Kijk
naar het Heilig Hart dat je toevlucht zal zijn.
De rechterkant van de menigte,
die net zo slecht is als de linkerkant, reageert: Beter gehuld in de
gerechtigheid van Christus dan Zijn Hart te herkennen!
(Opmerking: verwijst dit naar
alle keren dat de verschillende regeringen van Frankrijk het verzoek van
Christus verwierpen door middel van mystici zoals de H. Margaretha-Maria
Alacoque om een afbeelding van Zijn Heilig Hart op de koninklijke standaard
te plaatsen?)
H. Aartsengel Michael: Het uur
van God is nabij, deze diepe terreur zal de triomf van het nieuwe Frankrijk
teweegbrengen. Maar deze triomf kan niet komen voordat de Gerechtigheid niet naar
beneden gedrukt wordt op dit rotte land.
Verwacht niets van hem die als koning regeert
en die vandaag in dezelfde stoel zit als de anderen - een stoel die geen teken
van een speciale macht draagt of veel grootser is. Zijn geest is in
overeenstemming met de gedachten van anderen, zijn woord aan hun woord, zijn
wil aan hun wil. Zijn macht en gezag zijn niet meer dan hij die de laatste is.
Verwacht van deze kant niets: hij verdient niet meer respect dan de rest.
In de storm zal zijn stem net zo luid roepen
als de anderen, tegen alles wat God heeft ingesteld. Er is geen kracht in hem;
zij leiden hem, zij hebben hem geleid. Dit is het portret van deze man; hij is
een modderzuil. Treur erover, maar denk er niet veel over na.
Marie-Julie: Ik zal er niet aan
denken, goede H. Aartsengel.
H. Aartsengel Michaël: Om
de door God gekozen en voorbestemde Koning te herstellen, is het noodzakelijk
dat alle aanwezigen worden weggevaagd.
Uitleg: H. Aartsengel Michaël waarschuwt dat degene die
regeert als een koning, d.w.z. een "zuil" van de samenleving niet
zuiver is. Zoals ze zeggen, een man van klei. Hij is niet beter dan de
"anderen", zijn stem zal hun stem zijn, wat aangeeft dat hij een marionet
zal zijn voor de boosaardigen die zullen proberen alles ongedaan te maken dat
God heeft ingesteld, en dat zijn stoel niet hoog en nobel is zoals die
van een koningstroon, duidelijk verwijzend naar zijn leiderschap als president
in een liberale, seculiere democratie. In feite zien de Fransen hun
presidenten niet simpelweg als gekozen functionarissen, ze worden gezien en
behandeld als een gekozen 'koning', maar het is duidelijk dat de H. Michaël
erop wijst dat ze zo niet moeten denken!
De H. Michaël zegt echter dat
wij, als Katholieken, niets van hem kunnen verwachten en moeten wachten tot God
Frankrijk in zijn voormalige Katholieke glorie onder zijn rechtmatige monarchie
zal herstellen.
Tweede profetie: De H. Aartsengel Michaël: Arm Frankrijk, kijk naar
mijn vlammende zwaard. Het is een dubbel ijzer, het is aan alle vier de kanten
geslepen. Beven jullie niet om zo'n operatie te ondergaan door deze scherpe
messen, dit vlammende zwaard? Maar Frankrijk is doof. Ze is doof geworden voor
de klagende woorden die tot haar worden gericht. Ze heeft enkel één geest: deze
van kwaad, zonde en wraak, omdat ze dag en nacht hun gruwelen over haar heen
blazen en het geloof dat ze gered zal worden door de macht van deze ongelukkige
verraderlijke moordenaars , van degenen die hebben gemarteld, verscheurd,
verloren. Zij zijn het die de angstaanjagende hoorn hoorn des overvloeds
dragen, die alles bevat wat het meest helse van Satan is.
Nee, ik zeg het openlijk, als God
niet had beloofd Frankrijk te redden, zouden al deze mensen in rouw zijn, maar
de belofte van God is om jullie te sterken en gerust te stellen. Jullie hoeven
niet bang te zijn omdat jullie Gods hulp werd beloofd. Deze regio, jullie
regio's, zullen worden beschermd, gescheiden van Frankrijk die dreigt te vergaan.
(d.w.z. Bretagne en de Vendée zullen worden gespaard.) Ja, God zal Frankrijk
redden, maar niet zonder gerechtigheid, of zonder strengheid, zo is voorzegd.
Frankrijk zal sneller worden
gered dan de meerderheid denkt - deze grote partij (of meerderheid) zijn mannen
die niet op God vertrouwen en niet op God hopen. Frankrijk heeft de afgelopen jaren
een brandende dorst gehad, maar God heeft in Zijn liefdevolle barmhartigheid
het lijden op aarde gezonden zodat Hij daardoor wordt gecompenseerd. Frankrijk
lijdt nog steeds deze dorst, maar het zal verfrist worden in het bloed van zijn
vrienden en in het bloed van zijn vijanden; dat wil zeggen dat er onschuldig
bloed zal worden vergoten voor de zaak en voor een andere zaak die weer hoger
is, en het bloed van de goddelozen zal ook worden verschaft om de toorn en
wraak van God te weerstaan.
De hand van God wordt niet langer
ondersteund. De Almachtige Vader heeft de Hand van Zijn Zoon aan de aarde
aangeboden vanwege de misdaden, de ongerechtigheden die als bergen op elkaar
zijn gestapeld. Gods Hand weegt langzaam en zacht tot op zekere hoogte, zoals
werd opgetekend door de vrienden van God in de openbaringen, maar voorbij dit
punt wordt de Hand van de Heer geraakt, en zal Hij streng toeslaan. God zal
wachten op de tijd die Hij heeft aangegeven. Het zal niet lang meer duren,
alles zal worden gedaan zonder het Franse volk dat God zal erkennen en zal
terugkeren naar een betere gezindheid.
|