De slavernij van de Heilige
Stoel en al haar perifere entiteiten in het pandemische verhaal is de kostprijs
van het bloed van een schandalig verraad, waarin de Kerkelijke hiërarchie op
enkele uitzonderingen na de pandemie als integraal deel van het
globalistische plan van de elite ziet, en niet alleen in gezondheidskwesties,
maar ook en vooral wat betreft de Great Reset en de hele ideologische structuur
waarop deze is gebaseerd. Om dit te doen, heeft de hiërarchie de leer moeten
verwerpen, Christus verloochenen en Zijn Kerk onteren.
Het malthusiaanse ecologisme, de
irenistische oecumene (wat een voorbode is van de constitutie van de universele
religie), de vierde revolutie als theorie geformuleerd door Klaus Schwab en
de families van de internationale financiën, vinden in Bergoglio geen neutrale
toeschouwer wat op zich al ongehoord is - maar eigenlijk een ijverige
medewerker is. Hij maakt misbruik van zijn eigen morele gezag om ad extra
[buiten de Kerk] het project van de ontbinding van de traditionele samenleving
te steunen, terwijl hij ad intra [binnen de Kerk] bezig is met het project van de
afbraak van de Kerk om Haar te vervangen door een filantropische organisatie geïnspireerd
door de Vrijmetselarij.
En het is schandalig, maar ook
een bron van groot verdriet, om te zien dat de meerderheid van de Bisschoppen
in het licht van dit meedogenloze en wrede bloedbad zwijgen, of beter gezegd,
ze stemmen gehoorzaam ermee in uit angst, eigenbelang of ideologische
blindheid.
Aan de andere kant komt de
huidige Hiërarchie van de conciliaire school en is gevormd en gekozen met het
oog op deze evolutie. Naast het Episcopaat zijn alle Religieuze orden, Universiteiten
en Katholieke instellingen sinds het Concilie bezet door vijfde colonnes (infiltranten)
die generaties geestelijken, politici, intellectuelen, ondernemers, bankiers,
professoren en journalisten hebben gevormd, die hen indoctrineren tot een progressieve
ideologie. En net zoals links heeft gedaan in de politieke en culturele sfeer,
zo hebben de vernieuwers binnen de Kerk elke stem van afwijkende meningen
verbannen, degenen die niet op één lijn zitten verdreven en degenen die zich
verzetten verdreven.
De vervolging waar we vandaag
getuige van zijn is niet anders dan die van de afgelopen decennia, maar nu is
het uitgebreid tot de massa, terwijl het zich voorheen concentreerde op
individuen en de heersende klasse. Dit geldt zowel voor de burgerlijke als voor
de kerkelijke wereld een bevestiging van het pactum sceleris [criminele
samenzwering] tussen de schaduwregering en de schaduwkerk. Het lijkt mij dat in
deze samenzwering de rol van de jezuïeten doorslaggevend is geweest, en het is
geen toeval dat voor het eerst in de geschiedenis een religieus van de
Sociëteit van Jezus op de troon van Petrus zit, in strijd met de vastgestelde Regel
door de H. Ignatius van Loyola.
Vraag 4: Hoe past naar uw mening het recente Pauselijke
decreet, Traditionis Custodes, de bewaarders van de traditie, in wat er op globaal
niveau gebeurt? Met andere woorden, Paus Franciscus vaardigde op 16 juli een
verrassend, onverwacht decreet uit dat de duizend jaar oude liturgie van de Kerk
annuleerde en zei: we moeten nu maar één liturgie hebben, die werd geschreven
en geïntroduceerd in de jaren zestig . Veel Katholieken waren diepbedroefd
omdat ze een diepe band hebben met de oude liturgie. U gelooft dat er een
verband is tussen deze beslissing van Paus Franciscus en de voorbereiding van
de Kerk om zich te verenigen met deze nieuwe wereldorde in de Great Reset. Kunt
u uitleggen hoe de gebeden in de Kerk verband houden met de Great Reset?
De
beslissing om de traditionele Liturgie af te schaffen die in 2007 door
Benedictus XVI in de Kerk werd hersteld staat niet op zichzelf en moet in een
breder perspectief worden geplaatst. Bergoglio handelt op twee fronten: een
ideologisch front, waarmee hij elke uiting van onenigheid over het mislukken
van het nieuwe conciliaire pad wil voorkomen; en ook een spiritueel front,
gericht op het voorkomen van de verspreiding van het objectieve goed van het
Heilig Misoffer, om degenen een dienst te bewijzen die in die Mis een
verschrikkelijk obstakel zien voor de vestiging van de Nieuwe Orde - Novus Ordo
Sæculorum - dat wil zeggen, de heerschappij van de Antichrist.
Het is
niet te geloven dat Bergoglio de gevolgen van zijn beslissing niet goed
begrijpt, of dat hij niet beseft dat het beroven van de Kerk van de
apostolische Mis een hulp is voor de vijanden van Christus en voor de demon
zelf. Het is alsof een bevelhebber van een divisie op het hoogtepunt van de
strijd zijn soldaten zou bevelen om met katapulten tegen tanks te vechten,
waarbij hij de meest effectieve wapens zou neerleggen die de overwinning op de
tegenstander mogelijk zouden maken.
Ik ben
ervan overtuigd dat de gelovigen, talrijke Priesters en sommige Bisschoppen
beginnen te begrijpen dat de kwestie van de traditionele Mis niet slechts een
eenvoudig verschil van mening is over liturgische zaken, en daarom vragen ze
zich af hoe het mogelijk is dat Bergoglio zoveel woede laat zien tegen een Heilig
ritueel dat meer dan duizend jaar oud is, tenzij hij er een bedreiging in ziet
voor de realisatie van het globalistische plan dat hij steunt. Door Gods genade
ligt het lot van de Kerk niet in handen van de Argentijn, over wiens
overblijfselen de Vaticaanse gieren reeds rondcirkelen.
Vraag 5: Aartsbisschop Viganò, u vertelt ons dat het besluit
om de liturgie te veranderen en de oude liturgie af te schaffen wel degelijk
iets te maken heeft met deze algemene crisis en de Nieuwe wereldorde. Wat zou
de reactie moeten zijn van mensen in de Kerk op wat er gebeurt nu de Kerk zich
steeds meer lijkt te schikken naar een plan dat werd georganiseerd door mensen
buiten de Kerk?
We
zitten vast in een impasse, een doodlopende weg, waaruit we niet kunnen
ontsnappen zolang we het niet erkennen voor wat het is. Als we denken dat de
huidige crisis kan worden opgelost door ons tot de burgerlijke of religieuze
autoriteit te wenden, alsof we ons in relatief normale omstandigheden bevinden,
begrijpen we niet dat de verantwoordelijkheid voor deze crisis juist ligt in
het verraad van degenen die het gezag voeren. We kunnen geen gerechtigheid
vragen voor geleden onrecht , als de rechter die degenen zou moeten veroordelen
die een inbreuk doen op onze rechten, hun medeplichtige is.
We
kunnen ons niet tot politici wenden, in de verwachting dat ze de schending van
onze fundamentele vrijheden intrekken, als zij juist degenen zijn die voor deze
schendingen in de parlementen stemmen, omdat ze degenen gehoorzamen die hen
betalen of hen chanteren. En we kunnen niet aan de Bisschoppen en nog minder
de Heilige Stoel vragen om de rechten van de gelovigen te beschermen, wanneer
de Bisschoppen en het Vaticaan ons verzoek beschouwen als een bedreiging voor
de macht die ze hebben en voor de waardeloze ideologie die ze verdedigen.
Vraag 6: U hebt gesproken over het gevoel dat we ons in een
impasse bevinden, een doodlopende weg, zowel in de Kerk als in de wereld. U
hebt een soort alliantie beschreven tussen de schaduwkerk en de schaduwregering
die volgens u niet in overeenstemming is met de traditionele Christelijke leer
of met het traditionele verlangen naar vrijheid van de vrije volkeren van het
democratische Westen. Maar als u deze doodlopende weg of impasse predikt, wat
stelt u de mensen dan voor? Suggereert u een soort van ongehoorzaamheid of een
soort van opstandigheid?
Katholieken
zijn van nature gericht op orde, op respect voor autoriteit en hiërarchie,
omdat deze orde en autoriteit voortkomen uit Gods Wijsheid en noodzakelijk zijn
voor het bestuur van zowel de openbare aangelegenheden als de Kerk.
Maar
juist omdat het gezag van mensen van God komt, kunnen Katholieken net zoals
alle burgers in het algemeen de toe-eigening van gezag door degenen die doelstellingen
voorop stellen die ingaan tegen de redenen waarom dat gezag werd ingesteld,
niet accepteren. De Heer heeft aan het Hoofd van de Kerk de Opvolger van de
Prins der Apostelen geplaatst. Hij heeft hem aangewezen als Zijn
Plaatsvervanger, zodat hij de schapen kan weiden die Hij hem heeft
toevertrouwd, niet om ze te verstrooien, anders zou Hij Judas hebben gekozen en
niet de H. Petrus. Evenzo vindt het gezag van tijdelijke heersers zijn
legitimatie in goed bestuur, niet in het tot slaven maken van burgers en hen
dwingen kwaad te doen, waardoor ze een eerlijk leven en hun eeuwige redding
niet kunnen nastreven. Als het gezag faalt in zijn plichten, en zelfs verraadt
en ondermijnt, heeft ze niet langer het recht om de gehoorzaamheid van zijn
onderdanen te eisen.
Gehoorzaamheid
is een deugd die verbonden is met Rechtvaardigheid, en deze bestaat niet uit
een onderwerping aan macht zonder
kritisch na te denken, omdat het daarbij ontaardt in slaafsheid en
medeplichtigheid aan degenen die kwaad doen. Niemand kan gehoorzaamheid aan
intrinsiek slechte bevelen opleggen, of autoriteit erkennen bij degenen die het
misbruiken om zich over te geven aan het kwaad. Degenen die zich daarom
verzetten tegen een onwettig bevel zijn blijkbaar ongehoorzaam aan degene die
het geeft, maar ze gehoorzamen God, wiens macht echter door de
plaatsvervangende autoriteit tegen zijn doelstelling wordt uitgeoefend, dat wil
zeggen tegen God zelf.
Vraag 7: Excellentie, u hebt gesproken over het onderscheid
tussen legitieme autoriteit en onwettige autoriteit, tussen legitieme bevelen
die we moeten gehoorzamen en onwettige bevelen die we niet moeten gehoorzamen
en weerstaan. Maar hoe kunnen we ze van elkaar onderscheiden? Is het niet waar
dat de H. Paulus in zijn brief aan de Romeinen heel duidelijk sprak over de
noodzaak dat Christenen de ingestelde autoriteiten gehoorzamen? Wat zegt u?
De H. Paulus
was een Romeins staatsburger en als zodanig had hij het voorbeeld voor zich van
een macht die gereguleerd werd door wetten die later de basis vormden voor het
recht van westerse naties en die ook door de Kerk werden aangenomen. Het gezag
dat ons vandaag de dag regeert, heeft in plaats daarvan millennia van
Grieks-Romeinse en Christelijke beschaving tenietgedaan, waardoor we terug bij
de barbaarsheid van de Assyriërs zijn aangekomen, bij een afwezigheid van
wetten en absolute principes waaraan zelfs het gezag zelf zich moet houden.
Degenen die de macht hebben, stellen zich voor als vertegenwoordigers van het
volk, maar in feite treden ze op tegen het volk, zonder enige terughoudendheid,
zonder beperkingen, niet van bovenaf - aangezien ze de goddelijke oorsprong van
de macht van degenen die regeren hebben geannuleerd - noch van onderaf, omdat
ze burgers niet toestaan hun eigen vertegenwoordigers te kiezen, tenzij ze er
zeker van zijn dat ze de stemming in hun eigen voordeel kunnen manipuleren.
Ik zou
deze barbaarsheid van de wet willen onderstrepen, die naar mijn mening de
oorzaak is van de gezagscrisis, van zijn perversie en zijn brutale arrogantie.
Deze tirannen, gebarricadeerd in hun paleizen die worden bewaakt door gewapende
bewakers, gedragen zich als Sanherib, vergoddelijken hun gezag, in een delirium
van almacht die hun gegarandeerd wordt door de beschikbaarheid van financiële,
politieke en mediamiddelen.
En wat
ons verontrust, is dat de massa zich laat tiranniseren, juist in een tijdperk
dat revolutie tot een van de belangrijkste thema's van de moderniteit heeft
gemaakt, tot het punt dat de principes ervan rechtstreeks in het heilige domein
van Het Tweede Vaticaans Concilie werden geïntroduceerd. Vanuit een echt Katholiek
perspectief manifesteert chaos zich echter zowel in opstandigheid tegen goed
gezag als in slaafse gehoorzaamheid aan slecht gezag, in een subversie die we
vandaag voor onze ogen zien gebeuren en die ons ongelovig achterlaat in zijn
anachronistische arrogantie.
Vraag 8: Wat u dus zegt is dat er twee soorten chaos kunnen
zijn. De ene is een soort van onderdanige onderwerping aan onwettige bevelen en
de andere zou een soort van afvallige ongehoorzaamheid aan legitieme bevelen
zijn. Hoe maakt men onderscheid tussen deze twee dingen? En als we onderscheid
maken tussen deze twee, wat kunnen we dan doen om de misstanden te weerstaan?
In de burgerlijke
sfeer moet elke samenwerking met het huidige pandemieverhaal en met de
klimaatnoodsituatie die het binnenkort kan vervangen, worden afgewezen. Het
negeren van regelgeving die onwettig is of die burgers blootstelt aan concrete
risico's voor hun gezondheid is moreel rechtmatig en in bepaalde omstandigheden
zelfs een plicht. Op geen enkele manier mag iemand zijn leven en gezondheid en
die van zijn kinderen in gevaar brengen, zelfs niet als er met vergelding wordt
gedreigd; want in dat geval zou onze deelname ons schuldig maken voor God en
Zijn straffen verdienen. Op geen enkele manier kunnen we de toediening
accepteren van experimentele genenserums, bij de productie waarvan kinderen zijn
gedood in de derde maand van de zwangerschap: hun bloed zou neerkomen op
degenen die ze produceren, evenals op degenen die ze opleggen, en degenen die
ze ontvangen.
In
geen geval mag worden getolereerd dat een pseudo-pandemie, waarvan het aantal
slachtoffers kleiner is dan de slachtoffers van de vermeende vaccins, een alibi
is voor het opleggen van controles en beperkingen op natuurlijke vrijheden en
burgerrechten. En als de media, verslaafd aan macht en handlangers van deze
samenzwering, elke afwijkende stem censureren, zou dit ons moeten overtuigen
dat de dystopische samenleving die door Orwell wordt beschreven, nu wordt
gerealiseerd volgens een nauwkeurig script, onder één enkele leiding. Ik heb
het vorig jaar in mijn Oproep aan de kaak gesteld en niemand die het vandaag
herleest, kan mij ervan beschuldigen dat ik onterecht alarm heb geslagen.
Laten
we niet vergeten dat de Rockefeller Foundation sinds 2010 vier scenario's voor
deze jaren heeft voorspeld, waaronder de pandemie verspreiding. Voor al deze scenario's
zijn plannen bestudeerd en het is verontrustend om te zien hoe die met
betrekking tot de pandemie in wezen is uitgedraaid zoals verwacht. De duizenden
branden die de afgelopen dagen over de hele wereld zijn ontstaan, geven de
reguliere media het voorwendsel om te schreeuwen over de klimaatnoodtoestand,
in naam waarvan ze ons al waarschuwen dat we ons zullen moeten voorbereiden op
nieuwe lockdowns en nieuwe vormen van beperking van onze vrijheden en onze
rechten. Maar dan zal er de wereldwijde cyberaanval of de economische crisis
zijn, die al werden bestudeerd en gepland, en waarvan we de eerste tekenen
kunnen waarnemen. Al deze strategieën hebben de aanval op het individu als doel
geïsoleerd en aangevallen in zijn emotionaliteit, in zijn dagelijkse ritmes,
in zijn werk en vallen ook de massa aan op een ongedifferentieerde en
anonieme manier.
Degenen
die het er niet mee eens zijn, dat wil zeggen degenen die niet accepteren dat
ze in proefkonijnen worden veranderd en de wereldbevolking zien decimeren door
haar te transformeren in een massa chronisch zieken, moeten begrijpen dat
ongehoorzaamheid net zo noodzakelijk is als in de tijd van andere dictaturen
van de vorige eeuw, en nog meer zelfs. Het is verontrustend dat, na de retoriek
van het tijdperk na de Tweede Wereldoorlog op anti-nazisme te hebben gebaseerd,
niemand lijkt te erkennen dat dezelfde discriminatie die concentratiekampen
mogelijk heeft gemaakt nu weer opduikt in een meer meedogenloze vorm. Je kunt
je afvragen of de totalitaire regimes van de twintigste eeuw niet een
voorbereidend experiment vormden voor wat er vandaag gebeurt, te beginnen met
de staat Israël.