Dr Thomas Horn: Consolmagno verklaarde in de Sunday Herald dat
zijn job er ook in bestond het wildste bereik van science-fiction te verzoenen
met de dogma van de Heilige Stoel. En dat zijn laatste mentale zwerftocht over
wat hij noemde ÿhet Jezus zaadÿ was. Hij beschreef het als een hersenverruimende
theorie die speculeert dat elke planeet die misschien intelligente zelfbewust
leven huisvest, misschien ook een Christus heeft gehad die over zijn methaan zeeën
liep, net zoals Jezus deed hier op aarde. Dat klinkt als een geheiligde versie
van panspermia, niet? Het feit dat het zaad van het leven hier op aarde misschien hier gebracht
werd door een asteroide-impact.
De hypothese van panspermia of panspermie stelt
dat het leven verspreid in het heelal voorkomt en niet op de aarde
zelf is ontstaan. Het zou het gevolg zijn van een "besmetting" met
organismen uit de ruimte en sindsdien verder geëvolueerd zijn.
Maar in dit geval wordt het zaad door Consolmagno als
Goddelijk gezien en verzoend met het idee van Jezus Christus. Er is een merkwaardig
verband tussen de woordvoerders van het Vaticaan en de kwestie van
buitenaardsen en verlossing. In mei 2008 werden er hints gegeven in de
Vaticaanse krant L'Osservatore Romano' in een artikel De buitenaardse is mijn
broeder' met een interview met Pr Funes. Op de vraag of de buitenaardsen moeten
verlost worden, zei hij: 'God is mens geworden in Jezus om ons te redden. Als
er andere intelligente wezens bestaan is het niet gezegd dat ze verlossing
nodig hebben. Ze zouden in volle vriendschap kunnen blijven met hun schepper.' Wel, hier begint het interessant te worden. Met volle vriendschap' verwijst
Funes naar sommige Vaticaanse theologen die u geloven in de mogelijkheid dat
buitenaardsen bestaan die moreel hoger staan dan de mens, met andere woorden:
dichter bij God dan wij, gevallen mensen en dat als gevolg daarvan zij
misschien naar hier komen om ons te evangeliseren, en niet omgekeerd.
Pr. Guy Consolmagno deelt dezelfde visie in zijn boek: Broeder
astronoom, avonturen van een Vaticaanse wetenschapper': 'De vraag of we al dan
niet moeten evangeliseren is een betwistbaar punt. Elke alien die we zullen
vinden zal leren en veranderen door contact met ons, net zoals wij zullen leren
en veranderen van contact met hen. Het is onvermijdelijk. Zij zullen ons
evangeliseren.'
Tanzella-Nitti
Nog straffer: in de interdisciplinaire encyclopedie van religie
en wetenschap-website legt Pr Giuseppe Tanzella-Nitti die een theoloog is van
het Opus Dei aan de universiteit van het H. Kruis in Rome, uit dat we eigenlijk zouden kunnen geëvangeliseerd
worden gedurende contact met spirituele buitenaardsen, omdat elke gelovige in
God de buitenaardse beschaving zou begroeten als een buitengewone ervaring en
geneigd zou zijn het buitenaards wezen te respecteren en de gemeenschappelijke
origine te erkennen van onze verschillende soort, omdat we afstammen van
dezelfde Schepper. Volgens Giuseppe zou het contract met buitenaardse intelligente
wezens mogelijkheden bieden voor een
beter begrip van de relatie tussen God en de hele scheppingÿ. Dit zou misschien
niet onmiddellijk Christenen dwingen hier op aarde hun geloof in God te
verwerpenÿ op grond van de ontvangst van nieuwe onverwachte informatie van een
religieus karakter van buitenaardse beschavingen. Maar dat zoÿn ontkenning of
verwerping spoedig zou kunnen komen als de nieuwe religieuze inhoud die zijn
oorsprong vindt buiten de aarde, als redelijk en geloofwaardig bevestigd wordt.
De term bevestigen' is moeilijk te omschrijven. Hoe moet
dit dan begrepen worden? Als een buitenaards evangelie dat redelijk en
geloofwaardig is?
Giuseppe gaat verder: Eens de
geloofwaardigheid van de informatie zou onderzocht zijn, zou de gelovige deze
nieuwe informatie moeten verzoenen met de waarheid die hij of zij reeds weet en
gelooft op basis van de openbaring van de Drie-ene God, en een herlezing doen
van het Evangelie met inbegrip van de nieuwe gegevens.
Dr. Thomas Horn: Hoe zou dit
buitenaards evangelie ons begrip kunnen veranderen van onze redding en
verlossing door Jezus Christus? (Noot Claudia: alleen bij degenen die een
wankel, lauw geloof hebben of die ongelovig zijn. Het is voor een gelovige maar
al te duidelijk dat buitenaardsen demonen zijn, niets anders!)
Ex directeur van het Observatorium, Christopher Corbally besluit
in zijn artikel Wat als er andere bewoonde werelden zouden zijn?: Misschien
zou Jezus niet het enige woord van redding blijven.
Hij zegt: Ik zou
proberen de alien te onderzoeken door het te laten zijn zoals het is, zonder
het vlug in een classificatie categorie te duwen, zelfs niet af te gaan op een
gender. Verder zegt hij: Terwijl
Christus het eerste en laatste Woord is, het Alfa en Omega die tot de mensheid
werd gesproken, is Hij niet noodzakelijk het enige Woord dat gesproken werd tot
het universum. Want het Woord gesproken tot ons lijkt geen equivalent woord uit
te sluiten dat gesproken werd tot aliens. Ook zij konden hun logos-gebeurtenis
hebben gehad, wat dat ook moge geweest zijn. Het moet niet noodzakelijk een
herhaalde dood-verrijzenis te zijn als we God toelaten meer verbeelding te gebruiken.
Want God als Almachtige hoeft zich niet te beperken tot een vorm van taal: de
menselijke.
Foto's van de kerststal van het Vaticaan in
2020: een duidelijke verwijzing naar de buitenaardse agenda van het Vaticaan,
of beter de agenda van de Antichrist:




|