Zullen we hetgeen dat als een wervelwind door
het Tweede Vaticaans Concilie werd gezaaid, oogsten? Door David Martin
Abyssum.org 23/9/2020
Hoewel velen tegenwoordig
commentaar leveren op de groeiende geest van revolutie in het Westen, hebben
weinigen deze revolutie in verband gebracht met de opstand tegen de Katholieke
traditie die in het Tweede Vaticaans Concilie in gang werd gezet.
Het valt niet te ontkennen dat het
Tweede Vaticaans Concilie een geest van ontrouw in de westerse wereld
teweegbracht, wat alleen blijkt uit de huidige torenhoge trend van echtscheidingen,
anticonceptie en abortus. Op het concilie wierp de geliefde Bruid van
Christus - de Kerk - 'haar bruidssluier af' en begon te flirten met andere
religies (oecumene) totdat Katholieke vrouwen weigerden hun hoofd in de kerk te
bedekken en zich aan de autoriteit van hun echtgenoten te onttrekken, en dit
heeft op zijn beurt dezelfde opstandige houding onder hun nakomelingen
bevorderd.
In een recent interview met de
Italiaanse journalist Marco Tosatti, zei Aartsbisschop Carlo Maria Viganò, de
voormalige pauselijke nuntius van de VS, dat het juist de geest van Vaticanum
II was die het einde betekende van een hiërarchisch samengestelde samenleving,
en van de traditionele waarden die de westerse wereld gemeen hebben. "
De Aartsbisschop zei:
"Zonder Vaticanum II zouden
we niet de studentenrevolutie hebben gehad die het leven in de westerse wereld
radicaal veranderde, de visie van het gezin, de rol van vrouwen en het concept
van autoriteit zelf."
De traditionele Latijnse Mis nodig om onze
focus te herstellen
De modernistische revolutie van
vandaag zou inderdaad niet zijn tevoorschijn zijn gekomen als het Tweede
Vaticaans Concilie niet was bijeengeroepen. Al het kwaad van de moderne wereld
komt voort uit het feit dat we onze ogen van Christus hebben afgewend. Daarom
is de manier waarop we ons oog weer op Christus gaan richten, universeel de
traditionele Latijnse mis in ere te herstellen die vóór het Tweede Vaticaans
Concilie werd opgedragen.
Want het licht van de traditie
dat voortkomt uit de traditionele liturgie is dat Lumen Gentium waarmee het de
wereld kan verlichten en tot Christus kan aantrekken. De Kerk werd ingesteld
als een universeel baken zodat het licht van Christus over de planeet zou
kunnen schijnen en de zaden van deugd in de mens zou kunnen ontkiemen, maar
door dit licht aan de wereld te onthouden, belemmert de Kerk vandaag het plan
voor de redding van de mens en werpt duisternis over de hele planeet, wat
aanleiding gaf tot bijgeloof, afgoderij (Pachamama), ketterij, geweld, ontheiliging
van de Kerk en de algemene vernietiging van onze Christelijke cultuur.
De daaropvolgende revolutie in
het Westen is inderdaad het eindresultaat van het afbreken van de Katholieke Kerk.
De Kerk is sinds het Tweede Vaticaans Concilie verwikkeld in een spirituele
opstandigheid tegen God, die de weg heeft geëffend voor een materiële revolutie.
Daarom is de enige manier om onze zieke planeet te herstellen, terug te keren
naar de traditie en "Uw licht voor de mensen te laten schijnen" (Mt.
5:16), bedenkend dat: "hij die Mij voor de mensen zal verloochenen, Ik hem
ook zal verloochenen voor mijn Vader die in de Hemel is." (Mt.10: 33)
De rebelse Liturgische 'hervorming'
De zonde van hoogmoed lag achter
de liturgische revolutie van het Tweede Vaticaans Concilie. De liturgie werd
veranderd omdat de Kerk zich schaamde voor haar eigen licht. Infiltrerende
judassen zoals Kardinaal Suenens en Bisschop Bugnini gebruikten Paus Paulus VI
om te tekenen voor een Mis waartoe hij zelf niet had opgeroepen. De blauwdruk
voor de "Mis van Paus Paulus VI" was al voltooid in het voorjaar van
1962, zestien maanden voor de verkiezing van Paus Paulus. De openingssessie van
het Tweede Vaticaans Concilie werd alleen gebruikt om het door te drukken,
waarbij het liturgische schema, bekend als het 'Bugnini Werkstuk', formeel werd
aangenomen op 7 december 1962, als de Grondwet van de Heilige Liturgie
en later werd afgekondigd op 3 december, 1963, als Sacrosanctum Concilium.
De Mis tegenover het volk
Het primaire doel bij het
installeren van de Nieuwe Mis was om de Priester om te keren, zodat hij de Mis
opdraagt met zijn rug naar het Tabernakel en gericht naar de mensen. De
uitspraak voor deze innovatie is te vinden in de instructie van het Tweede
Vaticaans Concilie van 26 september 1964, Inter
Oecumenici, sectie 91, waarin staat:
Het hoofdaltaar moet bij voorkeur
vrijstaand zijn om er omheen te kunnen lopen en de viering op te dragen met het
gezicht naar de mensen.
Wat volgde is een historische
verschuiving van focus waarbij de nadruk tegenwoordig op de gemeenschap ligt en
niet op God. De vrijmetselaars hadden lang onder elkaar gesproken over hoe ze
de Kerk zouden kapen en gebruiken als instrument om hun Novus Ordo Seclorum of Nieuwe
Wereldorde vooruit te helpen, een plan dat grotendeels zou worden uitgevoerd
door middel van de bovengenoemde verandering van de liturgie.
We moeten erop wijzen dat de Mis
tegenover het volk ongekend is in de geschiedenis van het Christendom. De
veelgeprezen liturgische bisschop Klaus Gamber, door Benedictus XVI beschouwd
als een profeet voor onze tijd, zet wat dit betreft de feiten recht.
"We kunnen op overtuigende
wijze zeggen dat noch in de Oosterse noch in de Westerse kerk ooit een viering
versus populum (tegenover het volk) was." (De hervorming van de Romeinse
liturgie)
Volgens Bisschop Gamber was de Mis
tegenover het volk de meest destructieve van alle postconciliaire
"hervormingen", waarbij hij aanhaalde dat "er geen basis voor is
in de liturgische geschiedenis, niet theologisch, noch sociologisch".
Er zijn duidelijk vele andere
wijzigingen aangebracht in de Mis. Het Tweede Vaticaans Concilie riep
bijvoorbeeld op tot een "algemeen herstel van de liturgie" (SC 21)
waarin archaïsche "elementen" die in de loop van de tijd werden
verzameld "nu moeten worden weggegooid" en "de riten dienen
vereenvoudigd te worden '(SC 50) en stelde voor dat gebruiken van rassen en
volkeren in de Mis zouden worden opgenomen (SC 37), maar het opdragen van de
Mis tegenover het volk stond centraal in dit revolutionaire plan, omdat het zou
dienen als een roer om de Bark van Petrus
op seculiere kusten te laten schipbreuk lijden.
Denk eens aan de visie van de
negentiende-eeuwse vrijmetselaar en geëxcommuniceerde priester Canon Roca
(1830-1893), die voorspelde dat 'de liturgie van de Roomse Kerk binnenkort een
transformatie zal ondergaan op een oecumenisch concilie' in een poging 'de Kerk
haar bovennatuurlijke karakter te ontzeggen, om het te versmelten met de
wereld, om de denominaties oecumenisch te verweven in plaats van ze naast
elkaar te laten lopen als afzonderlijke belijdenissen, en zo de weg te effenen
voor een standaard wereldreligie in de gecentraliseerde wereldstaat. "
Dit doet griezelig denken aan de
verklaring van paus Franciscus dat "er dringend behoefte is aan een echte
politieke wereldautoriteit". (Laudato Si ) We vermelden Franciscus omdat
hij onophoudelijk werkt om de Kerk onder het gezag van een één-wereldregering
onder te dompelen. Hij is echter niet de architect van dit plan, maar voert
slechts het plan uit dat meer dan vijftig jaar geleden in het Tweede Vaticaans
Concilie in gang werd gezet.
De instelling van de Novus Ordo
was wat het toneel vormde en de weg begon te effenen voor deze komende Nieuwe
Wereldorde, en daarom is de remedie om deze vloek te verdrijven, terug te keren
naar het opdragen van de Mis in het zicht van het Tabernakel (ad orientum). De
helse slangenbeten die het Mystieke Lichaam teisteren, zullen genezen worden
wanneer Christus via de traditionele Mis weer in het midden van de Kerk wordt
opgeheven (Numeri 21:9).
Christus zei tegen het volk:
Zoals Mozes de slang in de woestijn heeft opgeheven, zo moet de Mensenzoon
worden verheven [in het eeuwige Offer van Golgotha] opdat eenieder die in Hem
gelooft niet verloren gaat; maar het eeuwig leven kan hebben. " (Johannes
3:15)
"De Kerk zal in verduistering
zijn, de wereld in ontzetting." OLVrouw in La Salette, 1846
|