OPSTANDIGE SCHAPEN!
WAAR WACHTEN JULLIE NOG OP OM TERUG TE KEREN NAAR DE SCHAAPSKOOI? 9/7/2020
Dringende boodschap van Jezus, de Goede Herder
aan Zijn opstandige schapen – Boodschap aan Enoch
Schapen van Mijn Kudde, de Vrede is met jullie.
Mijn kudde, alles wordt vervuld zoals het is
geschreven, wat uit Mijn mond komt keert niet terug naar Mij zonder de vruchten
te hebben opgeleverd wat Ik verwacht. Deze mensheid heeft niet willen luisteren
naar Mij; ze weigert om de instructies die de Hemel haar zendt door haar
boodschappers in praktijk te brengen. De mensheid zal verloren gaan.
Trage mensheid, wordt onmiddellijk wakker! Kijk
naar het aantal teken en signalen in de Hemel en op aarde die worden gegeven
aan jullie om wakker te worden uit jullie lethargie en terug te keren naar God.
Tekenen en signalen die jullie oproepen tot oprechte bekering en die jullie
waarschuwen voor de parousia van jullie Koning en Redder. Ondankbare en zondige
mensheid, blijf niet verdoofd door zonde, omdat de tijd van de Goddelijke
Gerechtigheid geen Barmhartigheid kent en het je zal wegvoeren van God!
Schapen van Mijn Kudde, de ruiter van oorlog,
troosteloosheid en dood komt; hij is reeds begonnen zijn beker over de inwoners
van de Aarde te gieten. De oorlog zal de stem van een derde van de mensheid
uitdoven, zijn gesel zal alle naties geselen. Mijn kudde, alles werd gepland
door de grote Koningen en de Elite, die over deze wereld heersen, zodat het oorlogszuchtig
conflict van de afgelopen tijd zich tot alle naties uitbreidt en een groot deel
van de wereldbevolking zal doden. De oorlog zal gebruikt worden om de stille
dood te verspreiden in de lucht van de naties. Er zal geen plaats op aarde
ontsnappen aan de gesel van oorlog, er zullen samenzweringen in overvloed zijn
en naties die bondgenoten zijn van de rode draak van het communisme zullen de
naties die het Grote Land van het Noorden dienen, aanvallen zonder waarschuwing
of oorlogsverklaring. De Arend van de grote Natie van het Noorden zal vallen;
de Rode Draak van het communisme zal de wereld een tijdlang overheersen; zijn heerschappij
zal nog duren tot de laatste regering van de Antichrist. De Hamer en Sikkel
zullen de naties onderwerpen en Mijn Kudde zal in ballingschap leven.
Opstandige schapen! Waarop wachten jullie om
terug te keren naar de schaapskooi? Ik doe Mijn laatste oproepen aan jullie;
antwoord met geblaat zodat Ik naar jullie kan luisteren en jullie redden, omdat
Ik reeds aan de deur van de schaapskooi sta en zeer spoedig zal Ik ze sluiten,
en jullie zullen niet in staat zijn binnen te komen. Het is jullie leven dat op
het spel staat, onthoud dat de wolven reeds ronddwalen op zoek om jullie te
verslinden en jullie ziel te stelen. Haast jullie, wees niet te laat, zodat
jullie geen spijt hebben!
Vrede laat Ik jullie, Mijn vrede geef Ik
jullie. Heb berouw en bekeer jullie, want het Koninkrijk van God is nabij.
Jullie Leraar en Herder, Jezus, de Goede Herder
Maak Mijn boodschappen van redding kenbaar aan
de hele mensheid, Mijn kudde
Parousie of wederkomst (door Kerknet : Jean
Bastiaens en Lieve Wouters – 29/6/2019)
We zijn het gewoon om te spreken
over de wederkomst van Christus. We doelen dan op de tweede komst van Christus
aan het einde van de tijd, wanneer de tijd ophoudt te bestaan en er een nieuwe
hemel en een nieuwe aarde worden ontvouwd.
‘Wederkomst’ is eigenlijk niet juist vertaald
van wat er in het Grieks staat. Daar staat het woord parousia, wat gewoon
‘komst’ betekent.
Het werd in niet-Joodse omgeving
ook wel gebruikt om de komst van een hooggeplaatste persoon aan te duiden, een
koning bijvoorbeeld. Maar het woord kon ook in heel gewone situaties gebruikt
worden, dat zien we trouwens ook in het Nieuwe Testament waar we Paulus
bijvoorbeeld het volgende horen zeggen: Ik ben heel blij met de komst
(parousia) van Stefanas, Fortunatus en Achaïkus, want zij maken goed dat ik u
moet missen. (1 Kor 16,17)
Jezus is ooit gekomen, 2000 jaar
geleden, en heeft onder ons gewoond. Hij heeft de nabijheid van het Koninkrijk
van God verkondigd en in zijn persoon voorgeleefd. Hij is echter opgepakt en
veroordeeld als een rebel, als een zelf uitgeroepen Koninklijke messias, die zo
het gezag van de Romeinse bezetter ondermijnde. Maar zijn vreselijke en
vernederende dood aan een Kruis was geen mislukking, maar een doorgang, een
passage (pascha) naar nieuw leven.
Jezus had zijn leerlingen voorzegd dat Hij
opnieuw zou komen.
Wanneer Jezus spreekt over déze
komst van hemzelf, gebruikt Hij de term ‘Mensenzoon’:
- Maar in de dagen na de verschrikkingen zal de
zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen
uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. Dan zal men de
Mensenzoon zien komen op de wolken, bekleed met grote macht en luister.
Dan zal hij de engelen eropuit sturen om zijn uitverkorenen uit de vier
windstreken bijeen te brengen, van het uiteinde van de aarde tot het
uiteinde van de hemel. (Marcus
13,24-27)
Niet de aardse, maar de verheerlijkte Jezus zal
aantreden ...
Jezus keert niet terug als de
aardse Jezus, geboren uit een vrouw (Galaten 4,4) en opgegroeid in de Galilese
stad Nazaret. Nee, hij zal opnieuw komen, maar dan als ‘verheerlijkte
Mensenzoon’. In de teksten waar het woord parousia voorkomt,
zie je dat deze term verbonden wordt met belangrijke messiaanse titels van
Jezus. Bijvoorbeeld:
- Moge de God van de vrede zelf uw leven in
alle opzichten heiligen, en mogen heel uw geest, ziel en lichaam zuiver
bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus. (1 Tessalonicenzen 5,23)
We zien dat hier het woord
‘komst’ (parousia) verbonden wordt met Jezus die twee messiaanse titels krijgt:
hij is ‘christus’, dat wil zeggen de Joodse ‘messias’, en hij is ‘de Heer’.
Dat laatste woord,
‘Heer’ (Kurios), verwijst bij uitstek naar Jezus als de verheerlijkte Jezus:
verheven aan de rechterhand van de Vader en delend in diens heerlijkheid.
De kortste geloofsbelijdenis in
Jezus als de Verrezene luidt dan ook: Jezus Christus is de Heer (Filippenzen
2,11).
Die ‘komst in heerlijkheid’
(parousia) wordt vaak in verband gebracht met ‘de dag van God’, in het Eerste
Testament vaak aangeduid als ‘de dag van JHWH’.
Op die dag wordt scheiding
gemaakt tussen de dynamiek van het kwade en de dynamiek van het goede. Het is
de grote Louteringsdag waarbij de macht van de duisternis volledig wordt teniet
gedaan.
Zo kan Paulus in zijn brief aan
de Filippenzen zeggen: Ik ben ervan overtuigd dat hij die dit goede
werk bij u begonnen is, het ook zal voltooien op de dag van Christus
Jezus. (1,6)
… om te redden en te voltooien
Op die dag moeten
Jezusvolgelingen zich voorbereiden, want deze dag komt als ‘een dief in de
nacht’:
- Broeders en zusters, ik hoef u niet te
schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, want u weet zelf maar
al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht. Als
de mensen zeggen dat er vrede en veiligheid is, worden ze plotseling
getroffen door de ondergang, zoals een zwangere vrouw door barensweeën.
Vluchten is dan onmogelijk. (1
Tessalonicenzen 5,1-3)
Maar die dag is vooral iets om
naar uit te zien. Het is een grote dag, een dag van redding en van de Grote
Ontmoeting:
- Moge de Heer u door die liefde kracht
geven, zodat u zuiver en heilig voor onze God en Vader zult staan
wanneer onze Heer Jezus komt met al de zijnen. Amen. (1 Tessalonicenzen 3,13)
Het is al aan het kiemen
En toch, iets van die ‘reddende
komst’ van Jezus als de Heer hebben we al meegemaakt en de voordelen daarvan
dragen we reeds in ons mee: na zijn verrijzenis is Jezus immers aan zijn
leerlingen verschenen en heeft hij hun ‘kracht van boven’ beloofd.
Die kracht is gekomen op het
Joodse Wekenfeest – Pinksteren – toen de heilige Geest neerdaalde uit de hemel
en allen vervulde met een ontembare begeestering. Die Geest is het onderpand
van het feest dat nog komen moet: de komst van Jezus als verheerlijkte
Mensenzoon. Of in de woorden van de tweede brief van Petrus:
- Wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar
een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.
Dat zal een droom zijn!
|