Het Vaticaan-Moskou Verdrag en Vaticaan II... - Openbaringen van Bayside
Veronica - OLVrouw houdt een officieel papier
omhoog. OLVrouw - "Kijk, mijn kind, wat is opgeschreven. Vanwaar komt dit officieel
papier van verzoening met Rusland vandaan, ondertekend door vele Kardinalen? O
Mijn kind, Mijn hart bloedt ... Het papier bevat de woorden van een verdrag
tussen het Vaticaan en Rusland. " - 1 juli 1985
Het volgende fragment komt uit het boek Fatima:
Tragedy and Triumph van Broeder François de Marie des Anges:
Paus Johannes XXIII had vurig
gewild dat zowel de bisschoppen van de Oosterse Kerk als de Russisch-orthodoxe
waarnemers bij het Concilie aanwezig zouden zijn, maar hij botste allereerst
met de verklaarde vijandigheid van de officiële Russisch-orthodoxe kerk, tot
slaaf gemaakt door de KGB, die een 'non possumus' (we kunnen niet) had tegengeworpen
reactie op de toenaderingen van Kardinaal Bea, president van het secretariaat
voor eenheid in de Kerk. Dat was inderdaad de titel van een artikel dat in mei
1961 in het tijdschrift van het patriarchaat van Moskou verscheen.
"In de huidige voorstellen
van het Vaticaan, legde de redacteur uit, is het gepast om niets anders te zien
dan de poging om de macht van Rome over de Orthodoxe Kerk uit te breiden."
Hij merkte ook op dat de Stoel van Rome zichzelf het centrum van de Katholieke
waarheid en van de Kerkelijke eenheid beschouwt, en had tot nu toe niet de wens
geopenbaard om afstand te doen van de buitensporige eisen die de oosterse
patriarchen in 1869 dwongen om de oproep van Paus Pius IX tot het Vaticaanse
Concilie te verwerpen.
Na de dood van Kardinaal Tardini
en de 80ste verjaardag van Johannes XXIII, in november 1961, maakte het
patriarchaat van Moskou aan het publiek bekend onder welke voorwaarden sommige
Russisch-orthodoxe waarnemers het Concilie zouden bijwonen: 'Als er geen
leerstellige punten in het programma van het Concilie staan waarover de
Orthodoxe Kerk het niet eens kan zijn (bijvoorbeeld het dogma van het pauselijk
primaat), en als er geen vijandige verklaring meer is tegen het land [Rusland] dat
ons dierbaar is, geloof ik niet dat er van onze kant nog meer moeilijkheden
zullen zijn om waarnemers naar Rome te sturen.
Bisschop George Roche, die had
geprofiteerd van het vertrouwen van Kardinaal Tisserant, verklaart dat "de
beslissing om Russisch-orthodoxe waarnemers uit te nodigen voor Vaticaan II,
persoonlijk werd genomen door Zijne Heiligheid Paus Johannes XXIII met de
duidelijke aanmoediging van Kardinaal Martini, die de adviseur was van de
patriarch van Venetië in de tijd dat hij zelf aartsbisschop van Milaan was.
Kardinaal Tisserant ontving duidelijke, onherroepelijke richtlijnen van de Paus
zelf, en de Kardinaal was altijd een man van geloof. Hij geloofde in
autoriteit, hij gehoorzaamde hem zelfs als hij overtuigd was van een politieke
of diplomatieke fout.
De geheime onderhandelingen die
de "Vaticaan-Moskou-overeenkomst" werden genoemd, is bekend. De
gezant van de patriarch van Moskou, Bisschop Nikodem, ontmoette Bisschop Willebrands
in Parijs en vervolgens Kardinaal Tisserant in Metz op 18 augustus 1962.
Volgens dominee JP Schmitt, Bisschop van Metz, accepteerde Bisschop Nikodem na
dit gesprek dat iemand naar Moskou zou moeten gaan om een uitnodiging te doen,
op voorwaarde dat de garanties werden gegeven dat het Concilie zich niet zou
inlaten met politiek.
Dat waren de eisen van de
patriarch van Moskou, die volledig toegewijd was aan het Kremlin. Als het Tweede
Vaticaans Concilie zich onthield van kritiek op het communisme en Rusland,
dan zouden de Russisch-orthodoxe (en communistische spionnen) als waarnemers het
Concilie volgen. En Paus Johannes XXIII onderschreef in het geheim een
dergelijke belofte. Er was een ontwrichting, schreef hij, en het moet gezegd
worden dat de Kerk, door een overgave zonder compensatie, haar belangrijke
functie - haar leergezag, haar recht en haar plicht had opgegeven, en het
Communisme niet veroordeelde. In ruil voor dit zwijgen zou de Kerk zich laten
infiltreren door agenten van de meest verschrikkelijke en aanmatigende vervolging
in de geschiedenis.
Het bestaan van deze mondelinge
overeenkomst, verzegeld tussen het Vaticaan en het Kremlin in augustus 1962, is
vastgelegd. De Communistische pers maakte er vrijwel onmiddellijk toespelingen
op. In januari 1963 schreef Jean-Claude Poulain in 'France Nouvelle', het
centrale weekblad van de Franse Communistische Partij: 'De Kerk kan zich niet
langer tevredenstellen met grof anticommunisme. Ze heeft zelfs de belofte
gedaan, ter gelegenheid van haar dialoog met de Russisch-orthodoxe kerk, dat er
in het Concilie geen directe aanval op het communistische regime zou
plaatsvinden.
Die vreselijke transactie,
gesloten tussen het Vaticaan en Moskou, verklaart de manoeuvres, de frauduleuze
acties, de slagen van de hoge autoriteiten van de Kerk naar de achterban, zodat
het Concilie het Communisme niet zou veroordelen. 'Het (zogenaamde) grootste Concilie
aller tijden', schrijft de Abbé de Nantes, 'zou daarom blind en doof blijven
voor het grootste fenomeen van de onmenselijkheid aller tijden; de werelduitbreiding
van het bolsjewisme. Zo heeft het Concilie met achterbakse manieren het
Communisme bewust hulp verleend.
Jezus 13/5/2016: Mijn kind en Mijn kinderen, herinner je dat Ik je
heb gevraagd Paus Johannes Paulus II te contacteren, en zeg hem dat hij het
Verdrag, het Pact met Rusland moet intrekken; want alleen op deze manier zullen
jullie ware vrede kennen.
Uit: kn.nl Vierde geheim
van Fatima de grote afvalligheid begint aan top van Kerk 13/5/2016
Alice von Hildebrand (93) schreef in een email aan de
website Onepeterfive. Zij verklaart daarin dat een andere ingewijde monseigneur
in het Vaticaan, mgr. Mario Boehm, een belangrijke redacteur van de Osservatore Romano, in een gesprek in
1965 met haar en haar man, de filosoof Dietrich von Hildebrand, eveneens
verklaarde dat het derde geheim in 1960 niet was gepubliceerd, omdat het
informatie bevatte die het Vaticaan zelf in een slecht daglicht zou zetten:
namelijk dat de grote afvalligheid zou beginnen aan de top. Dit bevestigde de
vermoedens van Dietrich von Hildebrand, uiteengezet in twee profetische
boeken, dat het Tweede Vaticaans Concilie de Kerk aan grote gevaren zou
blootstellen.
Alice von Hildebrand maakt ook melding van een gesprek dat
verklaren kan hoe het zaad van een anti-gezinsmentaliteit binnen de muren van
het Vaticaan kan zijn gezaaid. In 1965 spraken zij en haar echtgenoot met Bella
Dodd, een communiste die zich bekeerd had onder invloed van mgr. Fulton Sheen.
Zij vertelde dat zij als communistische spionne contact onderhield met vier
kardinalen die in het geheim voor de Sovjet Unie werkten en die naar haar
zeggen ook op dat moment (1965) nog actief waren. Zij wilde hun namen echter
niet prijsgeven.
BELANGRIJKSTE
HERZIENINGEN
Socci spreekt ook over de minachting van Johannes XXIII en
Paulus VI jegens zuster Lucia; het feit dat het verborgen deel van het Geheim
een ernstige Geloofscrisis voorspelt en mogelijk waarschuwingen bevat over
het Tweede Vaticaans Concilie; van het absurde interview achter gesloten deuren
tussen Kardinaal Bertone en zuster Lucia van november 2001, waarna hij beweerde dat
de non het eens was met alles wat in het document van 26 juni stond, ook al
ondermijnde het document de Fatima-boodschap. Socci zegt verder dat het
ongepubliceerde deel van de tekst van het geheim waarschuwingen bevat over
immense natuurrampen. (deze werden reeds in een vorig artikel opgenomen uit het
dagboek van Zr Lucia).
Een
stuk van het derde Geheim : En wij zagen in een buitengewoon licht, dat God is:
- zoiets als mensen in een spiegel, wanneer zij erlangs lopen - een in het wit
geklede bisschop - wij dachten dat het de Heilige Vader was - verschillende
andere bisschoppen, priesters, broeders en zusters een steile berg opklimmen,
waar zich op de top een groot kruis bevond uit ruwe stammen als van kurkeiken
met schors. Alvorens daar aan te komen, ging de Heilige Vader door een grote
stad, die voor de helft verwoest was en half bevend met wankele tred, door
smart en zorg neergeslagen, bad hij voor de zielen van de lijken, die hij op
zijn weg ontmoette. Boven op de berg aangekomen, knielde hij neer aan de voet
van het grote kruis. Daar werd hij door een groep soldaten, die met vuurwapens
en met pijlen op hem schoten, gedood. Precies zo stierven een voor een de
bisschoppen, priesters, broeders en zusters en verschillende leken, mannen en
vrouwen, van verschillende klassen en posities. Onder de beide armen van het
kruis stonden twee engelen, ieder met een kristallen schenkkan in de hand.
Daarin verzamelden zij het bloed van de martelaren en besprenkelden daarmee de
zielen die op weg waren naar God.
Wat de toewijding van Rusland betreft, concludeert Socci
dat deze niet is uitgevoerd. De toestand van Rusland zelf is er niet op vooruit
gegaan wat betreft echtscheidingen, abortus, sekten en seksuele perversie.
Uit : bepaalde stukken werden gehaald uit Una Revelación
providencial Alejandro Ezcurra Naόn
|