Inhoud blog
  • Ik verhuis naar een andere blogsite!!!
  • De mystiek achter de tweede komst van Jezus
  • Luz de Maria 24/4
  • Zalig de armen van geest
  • Aanbidden in geest en waarheid
  • 3.33 uur 's ochtends
  • De kracht van 1 Weesgegroet
  • Ze komen eraan
  • Vreemde en grote donkere wezens zullen spoedig overal binnendringen
  • Een volgende lockdown
  • Boodschap aan Anna Shelley 24/4
  • De devotie van de 7 smarten van OLVrouw
  • Toewijdingsgebeden aan God de Vader, het H. Hart van Jezus en het Onbevlekt Hart van Maria
  • Gebeden van toewijding van ziekte, lijden en levenslasten
  • De betekenis van Pinksteren - 4
  • Om een baby uit een miskraam en geaborteerde baby's te dopen
  • Exorcismegebed over je woning en grond en toewijdingsgebed
  • Gebeden van zegening en bescherming
  • Het is eindelijk aangebroken
  • Wat God me toonde over aanstootgevende kledij...
  • Wat God me toonde over feminisme
  • De betekenis van Pinksteren - 3
  • Einde van Satans invloed in zicht
  • Red de planeet, ga CO2 uitstoten
  • Over de verliezen aan Westerse kant wordt gezwegen
  • Boodschappen aan Eduardo Ferreira
  • Boodschappen aan Pedro Regis
  • Boodschappen van OLVrouw di Zaro 8/4
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Boodschappen aan Valeria Copponi (tot 19/4)
  • Instorting van economie, en munteenheden
  • De uitval
  • Over Poetin
  • Zal dit het einde veroorzaken?
  • Een miraculeuze foto van de Gekruisigde Jezus
  • Boodschap aan Anna Shelley 20/4
  • Luz de Maria 20/4
  • Rusland wordt verder uitgedaagd
  • De 3 daagse duisternis
  • De 9 cirkels van de Hel
  • In de Hel wegens echtscheiding
  • Meteoor op California
  • 23 april
  • De komst van de asteroide
  • Massale afname van bevolking in Europa komt eraan
  • Repost: Genezingsgebed van God de Vader
  • Opwarming van het klimaat? Niet dus.
  • Let op voor cosmetica en dergelijke producten
  • De uitleg van het merkteken van het beest door de Heer
  • De volgende pandemie
  • Over Obama: hij kan de Antichrist worden, door bezetenheid
  • Luz de Maria 16/4
  • Boodschap aan Anna Shelley 19/4
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Een zombievirus
  • Nano chip
  • VK zal getroffen worden
  • Dit zal gebeuren door Hem
  • Het is reeds begonnen
  • Hoe de Antichrist zal werken door AI en Biotechnologie
  • Ze komen voor onze kinderen
  • Vernietiging van 3 landen
  • Bloedmanen als waarschuwend teken
  • 5 tekenen dat je een Uitverkorene bent
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • OLVrouw van Smarten
  • Adviezen om de duivel te bevechten
  • Het sociaal kredietsysteem
  • NEEM GEEN VACCINS!!! GEEN ENKELE!!!
  • BID TEGEN ABORTUS!!!
  • De betekenis van Pinksteren - 2
  • De betekenis van Pinksteren - 1
  • Goede raad: wees niet afhankelijk van de staat
  • De plannen van de wereldelites
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Bijhorende afbeelding bij de boodschap van Lorena
  • Nog eens nieuws van de Antichrist/Maitreya
  • Boodschap aan Pedro Regis 11/4
  • Luz de Maria 12/4
  • Boodschap aan Lorena 8/4
  • Chaga
  • Dit is de waarheid
  • Boodschap aan Anna Shelley 14/4
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 9
  • Janet Klasson - 9/2 Licht van de wereld in de Goddelijke Wil
  • Geheim van gedrevenheid
  • Kom, H. Geest, kom!
  • 3 middelen die Satan gebruikt om je ziek te maken
  • Gezegend zij
  • Gods Barmhartigheid is grenzeloos
  • Boodschap aan Anna Shelley 13/4
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 7 en 8
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • De Emmaüsgangers
  • Mummie
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 6
  • Op weg naar de microchip
  • Nog steeds kunnen we het tij keren - Niburu
  • Boodschap aan John Mariani
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 5
  • Boodschappen aan Jennifer
  • 28/3 Plaats dit in je huis en land (The Unsealed Message)
  • Maria Simma openbaart 7 geheimen
  • Het Gezicht van Jezus
  • Opruimen van de wereldbevolking was altijd het doel - Niburu
  • 11 april
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 4
  • Boodschappen aan John Leary - rest van maart
  • Boodschap aan Mary of Divine Mercy
  • Grote schudding 8/4
  • Luz de Maria: Paaszondag 9/4
  • Afbraak van immuunsysteem door vaccins
  • Luz de Maria: Stille Zaterdag 8/4
  • Luz de Maria: Goede Vrijdag 7/4
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 2 en 3
  • Boodschap aan Anna Shelley 6/4
  • Zalig Pasen!!!
  • Boodschap aan Anna Shelley 8/4 DRINGEND!!!
  • Gebed op vrijdag voor de Arme Zielen
  • Boodschap aan Eduardo Ferreira 24/3
  • Droom van J. Frances 3/4
  • Boodschap aan Manuela te Sievernich (25/3)
  • Het echte gevaar van het einde van de dollar
  • Schildklier en jodium
  • Boodschap aan Manuela te Sievernich (21/3)
  • Boodschappen aan Valentina Papagna
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 1
  • Boodschap aan Marco Ferrari 26/3
  • Boodschap aan Gisella Cardia 3/4
  • De Kruisweg
  • 15 doodzonden in het Katholieke Geloof
  • Luz de Maria: Witte Donderdag 6/4
  • Het bankroet van Europa
  • Boodschap aan Anna Marie - Houston 11/2
  • Plaats terug brood op je huisaltaar
  • Boodschappen aan Pedro Regis
  • Palmzondag-rede van Vigano
  • Luz de Maria: Heilige Woensdag 5/4
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Het Communisme zal opgelegd worden door de elite
  • Boodschap aan Ned Dougherty 26/3
  • Boodschap aan Anna Shelley (3/4)
  • Het verraad van Judas Iscariot (2)
  • Het verraad van Judas Iscariot (1)
  • Luz de Maria: Heilige Dinsdag 4/4
  • Luz de Maria: Palmzondag 2/4
  • Luz de Maria: Heilige Maandag 3/4
  • Interview met Luz Maria de Bonilla
  • Grafeenoxide in vaccins
  • Boodschap aan Lorena 14/3
    Zoeken in blog

    ALLES GAAT VOORBIJ, BEHALVE GOD !
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Mijn favorieten
  • Mijn bibliotheek
  • Nieuwe blogsite
  • Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 11--0001
    Levend geloof 9

    29-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Actieplan van Agenda 21 tegen 2030 (5-laatst)

    68. Internationale handel is een motor voor inclusieve economische groei en armoedebestrijding en draagt ​​bij tot de bevordering van duurzame ontwikkeling. We zullen doorgaan met het bevorderen van een universeel, op regels gebaseerd, open, transparant, voorspelbaar, inclusief, niet-discriminerend en billijk multilateraal handelssysteem onder de Wereldhandelsorganisatie (WTO), evenals zinvolle handelsliberalisering. We roepen alle WTO-leden op hun inspanningen te verdubbelen om de onderhandelingen over de ontwikkelingsagenda van Doha snel af te ronden. We hechten veel waarde aan het bieden van handelsgerelateerde capaciteitsopbouw voor ontwikkelingslanden, waaronder Afrikaanse landen, minst ontwikkelde landen, niet aan zee grenzende ontwikkelingslanden, kleine eilandstaten en middeninkomenslanden, ook voor de bevordering van regionale economische integratie en interconnectiviteit.

    69. We erkennen de noodzaak om ontwikkelingslanden te helpen bij het bereiken van de houdbaarheid van hun schulden op lange termijn door middel van gecoördineerd beleid dat erop gericht is de schuldfinanciering, schuldverlichting, schuldsanering en gezond schuldenbeheer te bevorderen, voor zover van toepassing. Veel landen blijven kwetsbaar voor schuldencrises en sommige bevinden zich midden in een crisis, waaronder een aantal minst ontwikkelde landen, kleine eilandstaten en enkele ontwikkelde landen. We herhalen dat debiteuren en crediteuren moeten samenwerken om onhoudbare schuldsituaties te voorkomen en op te lossen. Het handhaven van een duurzaam schuldniveau is de verantwoordelijkheid van de lenende landen; we erkennen echter dat kredietverstrekkers ook de verantwoordelijkheid hebben om leningen te verstrekken op een manier die de houdbaarheid van een land niet ondermijnt. We zullen de handhaving van de schuldhoudbaarheid ondersteunen van die landen die schuldverlichting hebben ontvangen en een duurzaam schuldniveau hebben bereikt.

    70. Hierbij lanceren we een technologiefacilitatiemechanisme dat is opgericht door de Addis Abeba-actieagenda om de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te ondersteunen. Het technologiefacilitatiemechanisme zal gebaseerd zijn op een samenwerking met meerdere belanghebbenden tussen de lidstaten, het maatschappelijk middenveld, de particuliere sector, de wetenschappelijke gemeenschap, entiteiten van de VN en andere belanghebbenden en zal bestaan ​​uit: een Interagency Task Team van de VN voor wetenschap, technologie en innovatie voor de DDO’s, een gezamenlijk Multistakeholder Forum over wetenschap, technologie en innovatie voor de DDO's en een online platform.

    • Het Interagency Task Team van de VN voor wetenschap, technologie en innovatie voor de DDO's zal coördinatie, coherentie en samenwerking binnen het VN-systeem inzake STI-gerelateerde zaken bevorderen, waardoor synergie en efficiëntie worden versterkt, met name om initiatieven voor capaciteitsopbouw te versterken. Het Task Team zal gebruik maken van bestaande middelen en zal samenwerken met 10 vertegenwoordigers van het maatschappelijk middenveld, de particuliere sector en de wetenschappelijke gemeenschap om de vergaderingen van het Multistakeholder Forum over wetenschap, technologie en innovatie voor de DDO's voor te bereiden, evenals bij de ontwikkeling en operationalisering van het online platform, inclusief het voorbereiden van voorstellen voor de modaliteiten voor het Forum en het online platform. De 10 vertegenwoordigers worden door de secretaris-generaal benoemd voor een periode van twee jaar. Het Task Team staat open voor deelname van alle VN-agentschappen, fondsen en programma's en ECOSOC-functionele commissies en zal in eerste instantie worden samengesteld door de entiteiten die momenteel de informele werkgroep voor technologiefacilitering integreren, namelijk: VN-ministerie van Economische en Sociale Zaken, Milieuprogramma van de VN, UNIDO, Wetenschappelijke en Culturele Organisatie van de VN, UNCTAD, Internationale Telecommunicatie-unie, WIPO en de Wereldbank.

    • Het online platform zal worden gebruikt om een ​​alomvattende mapping van en informatie over bestaande soa-initiatieven, -mechanismen en -programma's binnen en buiten de VN in kaart te brengen en als toegangspoort te dienen. Het online platform zal de toegang tot informatie, kennis en ervaring vergemakkelijken, evenals tot beste praktijken en geleerde lessen, over STI-faciliterende initiatieven en beleid. Het onlineplatform zal ook de verspreiding vergemakkelijken van relevante open access wetenschappelijke publicaties die wereldwijd worden gegenereerd. Het online platform zal worden ontwikkeld op basis van een onafhankelijke technische beoordeling die rekening houdt met beste praktijken en lessen die zijn getrokken uit andere initiatieven binnen en buiten de VN, om ervoor te zorgen dat het de toegang tot en zorgen voor voldoende informatie over bestaande soa-platforms, waardoor duplicaties worden vermeden en synergieën worden versterkt.

    • Het multi-stakeholderforum over wetenschapstechnologie en innovatie voor de DDO's zal eenmaal per jaar, gedurende een periode van twee dagen, worden bijeengeroepen om STI-samenwerking rond thematische gebieden voor de uitvoering van de DDO’s te bespreken, waarbij alle relevante belanghebbenden samenkomen om actief bij te dragen aan hun vakgebied. Het forum zal een locatie bieden voor het vergemakkelijken van interactie, matchmaking en het opzetten van netwerken tussen relevante belanghebbenden en partnerschappen met meerdere belanghebbenden om technologische behoeften en hiaten te identificeren en te onderzoeken, onder meer op het gebied van wetenschappelijke samenwerking, innovatie en capaciteitsopbouw, en ook om de ontwikkeling, overdracht en verspreiding van relevante technologieën voor de DDO’s te vergemakkelijken. De vergaderingen van het forum worden door de voorzitter van de ECOSOC bijeengeroepen vóór de vergadering van het politieke forum op hoog niveau onder auspiciën van ECOSOC of, eventueel, in samenwerking met andere fora of conferenties, rekening houdend met het thema dat overwogen en op basis van een samenwerking met de organisatoren van de andere fora of conferentie. De vergaderingen van het forum zullen worden voorgezeten door twee lidstaten en zullen resulteren in een samenvatting van de besprekingen die door de twee covoorzitters zijn uitgewerkt, als input voor de vergaderingen van het politieke forum op hoog niveau, in het kader van de follow-up. up en evaluatie van de uitvoering van de ontwikkelingsagenda na 2015.

    • De vergaderingen van de HLPF worden geïnformeerd door de samenvatting van het Multistakeholder Forum. De thema's voor het daaropvolgende Multistakeholderforum over wetenschapstechnologie en innovatie van de DDO's zullen worden overwogen door het Politiek Forum over duurzame ontwikkeling, rekening houdend met de deskundige inbreng van het Task Team.

    71. We herhalen dat deze agenda en de doelstellingen en streefdoelen voor duurzame ontwikkeling, met inbegrip van de implementatiemiddelen, universeel, ondeelbaar en onderling verbonden zijn.

    Follow-up en herziening
    72. We verbinden ons ertoe de komende 15 jaar systematisch de uitvoering van deze agenda op te volgen en te evalueren. Een robuust, vrijwillig, effectief, participatief, transparant en geïntegreerde follow-up- en beoordelingskader zal een essentiële bijdrage leveren aan de uitvoering en zal landen helpen de voortgang bij de uitvoering van deze agenda te maximaliseren en te volgen, om ervoor te zorgen dat niemand achterblijft.

    73. Het opereert op nationaal, regionaal en mondiaal niveau en bevordert de verantwoording aan onze burgers, ondersteunt effectieve internationale samenwerking bij het verwezenlijken van deze agenda en bevordert de uitwisseling van beste praktijken en wederzijds leren. Het zal steun mobiliseren om gedeelde uitdagingen te overwinnen en nieuwe en opkomende problemen te identificeren. Aangezien dit een universele agenda is, zal wederzijds vertrouwen en begrip tussen alle naties belangrijk zijn.

    74. Follow-up- en evaluatieprocessen op alle niveaus zullen worden geleid door de volgende principes:

    a. Zij zullen vrijwillig en door het land worden geleid, zullen rekening houden met de verschillende nationale realiteiten, capaciteiten en ontwikkelingsniveaus en zullen de beleidsruimte en prioriteiten respecteren. Aangezien nationaal eigendom van cruciaal belang is voor het bereiken van duurzame ontwikkeling, zullen de resultaten van nationale processen de basis vormen voor evaluaties op regionaal en mondiaal niveau, aangezien de wereldwijde evaluatie voornamelijk zal zijn gebaseerd op nationale officiële gegevensbronnen.

    b. Zij zullen de voortgang bij de uitvoering van de universele doelstellingen en streefdoelen, inclusief de uitvoeringsmiddelen, in alle landen volgen op een manier die hun universele, geïntegreerde en onderling samenhangende karakter en de drie dimensies van duurzame ontwikkeling respecteert.

    c. Ze blijven gericht op de langere termijn, identificeren prestaties, uitdagingen, hiaten en kritische succesfactoren en ondersteunen landen bij het maken van weloverwogen beleidskeuzes. Zij zullen helpen bij het mobiliseren van de noodzakelijke implementatiemiddelen en partnerschappen, de identificatie van oplossingen en beste praktijken ondersteunen en de coördinatie en doeltreffendheid van het internationale ontwikkelingssysteem bevorderen.

    d. Ze zijn open, inclusief, participatief en transparant voor alle mensen en ondersteunen de rapportage door alle relevante belanghebbenden.

    e. Ze zullen mensgericht, gendergevoelig zijn, de mensenrechten respecteren en zich in het bijzonder richten op de armsten, de meest kwetsbaren en degenen die het verst achterop staan.

    f. Ze zullen voortbouwen op bestaande platforms en processen, waar deze zich voordoen, dubbel werk vermijden en reageren op nationale omstandigheden, capaciteiten, behoeften en prioriteiten. Ze zullen in de loop van de tijd evolueren, rekening houdend met opkomende problemen en de ontwikkeling van nieuwe methodologieën, en zullen de rapportagelast voor nationale overheidsdiensten tot een minimum beperken.

    g. Ze zullen rigoureus zijn en gebaseerd op bewijs, geïnformeerd door middel van door het land geleide evaluaties en gegevens die van hoge kwaliteit, toegankelijk, actueel, betrouwbaar en uitgesplitst zijn naar inkomen, geslacht, leeftijd, ras, etniciteit, migratiestatus, handicap en geografische locatie en andere kenmerken die relevant zijn in nationale contexten.

    h. Ze zullen meer steun voor capaciteitsopbouw voor ontwikkelingslanden nodig hebben, met inbegrip van de versterking van nationale datasystemen en evaluatieprogramma's, met name in Afrikaanse landen, MOL's, SIDS en LLDC's en middeninkomenslanden.

    i. Ze zullen profiteren van de actieve steun van het VN-systeem en andere multilaterale instellingen.

    75. De doelstellingen en streefdoelen zullen worden opgevolgd en beoordeeld aan de hand van een reeks globale indicatoren. Deze zullen worden aangevuld met indicatoren op regionaal en nationaal niveau die door de lidstaten zullen worden ontwikkeld, naast de resultaten van de werkzaamheden die zijn verricht voor de ontwikkeling van de basislijnen voor die doelen waarvoor nog geen nationale en mondiale basisgegevens bestaan. Het globale indicatorkader, dat moet worden ontwikkeld door het Interagentschap en de deskundigengroep inzake DDO-indicatoren, zal uiterlijk in maart 2016 door de VN-Commissie voor statistiek worden goedgekeurd en daarna door de Economische en Sociale Raad en de Algemene Vergadering worden aangenomen, in overeenstemming met de bestaande mandaten. Dit kader zal eenvoudig maar robuust zijn, alle DDO's en doelstellingen aanpakken, inclusief voor implementatiemiddelen, en het politieke evenwicht, de integratie en de ambitie daarin behouden.

    76. We zullen ontwikkelingslanden, met name Afrikaanse landen, LDC's, SIDS en LLDC's, ondersteunen bij het versterken van de capaciteit van nationale statistische bureaus en datasystemen om toegang tot hoogwaardige, tijdige, betrouwbare en uitgesplitste gegevens te waarborgen. We zullen transparante en verantwoordelijke opschaling van passende publiek-private samenwerking bevorderen om de bijdrage van een breed scala aan gegevens, waaronder aardobservatie en georuimtelijke informatie, te benutten, terwijl we ervoor zorgen dat de nationale verantwoordelijkheid de voortgang ondersteunt en volgt.

    77. We verbinden ons ertoe om volledig betrokken te zijn bij het uitvoeren van regelmatige en inclusieve evaluaties van de vooruitgang op subnationaal, nationaal, regionaal en mondiaal niveau. We zullen zoveel mogelijk putten uit het bestaande netwerk van instellingen en mechanismen voor follow-up en evaluatie. Nationale rapporten maken het mogelijk de voortgang te beoordelen en uitdagingen op regionaal en mondiaal niveau te identificeren. Samen met regionale dialogen en wereldwijde beoordelingen zullen ze aanbevelingen doen voor follow-up op verschillende niveaus.

    nationaal niveau
    78. We moedigen alle lidstaten aan om zo spoedig mogelijk ambitieuze nationale reacties te ontwikkelen op de algehele uitvoering van deze agenda. Deze kunnen de overgang naar de DDO's ondersteunen en zo nodig voortbouwen op bestaande planningsinstrumenten, zoals nationale ontwikkelingsstrategieën en strategieën voor duurzame ontwikkeling.

    79. We moedigen de lidstaten ook aan om regelmatig en inclusief de voortgang te beoordelen op nationaal en subnationaal niveau, dat door het land wordt geleid en door het land wordt gedreven. Dergelijke beoordelingen moeten worden gebaseerd op bijdragen van inheemse volkeren, het maatschappelijk middenveld, de particuliere sector en andere belanghebbenden, in overeenstemming met nationale omstandigheden, beleid en prioriteiten. Ook nationale parlementen en andere instellingen kunnen deze processen ondersteunen.

    Regionaal niveau
    80. Follow-up en evaluatie op regionaal en subregionaal niveau kunnen in voorkomend geval nuttige kansen bieden voor intercollegiaal leren, onder meer door vrijwillige beoordelingen, het delen van beste praktijken en discussie over gedeelde doelen. We verwelkomen in dit opzicht de samenwerking van regionale en subregionale commissies en organisaties. Inclusieve regionale processen zullen gebruikmaken van evaluaties op nationaal niveau en bijdragen tot follow-up en evaluatie op mondiaal niveau, onder meer op het Politiek Forum inzake duurzame ontwikkeling (HLPF).

    81. We erkennen het belang van het voortbouwen op bestaande follow-up- en evaluatiemechanismen op regionaal niveau en zorgen voor voldoende beleidsruimte, en moedigen alle lidstaten aan om het meest geschikte regionale forum te identificeren om deel te nemen. Regionale VN-commissies worden aangemoedigd om de lidstaten hierbij te blijven steunen.

    Wereldwijd niveau
    82. De HLPF zal een centrale rol spelen bij het toezicht op een netwerk van follow-up- en evaluatieprocessen op mondiaal niveau, in samenhang met de Algemene Vergadering, ECOSOC en andere relevante organen en fora, in overeenstemming met de bestaande mandaten. Het zal het delen van ervaringen, waaronder successen, uitdagingen en geleerde lessen, vergemakkelijken en politiek leiderschap, begeleiding en aanbevelingen voor follow-up verschaffen. Het bevordert de systeembrede samenhang en coördinatie van het beleid inzake duurzame ontwikkeling. Het moet ervoor zorgen dat de agenda relevant en ambitieus blijft en moet gericht zijn op de beoordeling van de vooruitgang, prestaties en uitdagingen waarmee ontwikkelde en ontwikkelingslanden worden geconfronteerd, evenals nieuwe en opkomende kwesties. Er zullen effectieve koppelingen worden gemaakt met de follow-up- en beoordelingsregelingen van alle relevante VN-conferenties en -processen, ook over LDC's, SIDS en LLDC's.

    83. De follow-up en evaluatie bij de HLPF zal worden geïnformeerd door een jaarlijks DDO-voortgangsverslag dat door de secretaris-generaal in samenwerking met het VN-systeem moet worden opgesteld, op basis van het mondiale indicatorkader en gegevens die zijn geproduceerd door nationale statistische systemen en informatie die is verzameld op het regionale niveau. De HLPF zal ook worden geïnformeerd door het Globale Ontwikkelingsrapport van Duurzame Ontwikkeling, dat de interface tussen wetenschap en beleid zal versterken en een krachtig, wetenschappelijk onderbouwd instrument kan bieden om beleidsmakers te ondersteunen bij het bevorderen van armoedebestrijding en duurzame ontwikkeling. We nodigen de president van ECOSOC uit om een ​​proces van overleg te voeren over de reikwijdte, methodologie en frequentie van het rapport, evenals de relatie ervan met het DDO-voortgangsrapport, waarvan de uitkomst zou moeten worden weerspiegeld in de ministeriële verklaring van de HLPF-sessie in 2016.

    84. De HLPF voert onder auspiciën van ECOSOC regelmatig evaluaties uit, in overeenstemming met resolutie 67/290. Beoordelingen zullen vrijwillig zijn, terwijl aanmoediging wordt aangemoedigd, en omvatten ontwikkelde en ontwikkelingslanden, evenals relevante VN-entiteiten en andere belanghebbenden, waaronder het maatschappelijk middenveld en de particuliere sector. Zij worden geleid door de staat, waarbij ministeriële en andere relevante deelnemers op hoog niveau zijn betrokken. Ze bieden een platform voor partnerschappen, onder meer door deelname van grote groepen en andere relevante belanghebbenden.

    85. Bij de HLPF zullen ook thematische evaluaties van de voortgang op de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling plaatsvinden, met inbegrip van sectoroverschrijdende kwesties. Deze zullen worden ondersteund door beoordelingen door de functionele commissies van ECOSOC en andere intergouvernementele instanties en fora, die het geïntegreerde karakter van de doelstellingen en de onderlinge verbanden tussen beide moeten weerspiegelen. Ze zullen alle relevante belanghebbenden betrekken en, waar mogelijk, inspelen op en aansluiten bij de cyclus van de HLPF.

    86. We verwelkomen, zoals uiteengezet in de actieagenda van Addis Abeba, de specifieke follow-up en evaluatie van de resultaten van Financiering voor ontwikkeling, evenals alle implementatiemiddelen van de DDO's die geïntegreerd zijn in het follow-up- en evaluatiekader van deze agenda. De intergouvernementeel overeengekomen conclusies en aanbevelingen van het jaarlijkse ECOSOC-forum over ontwikkelingsfinanciering zullen worden meegenomen in de algehele follow-up en evaluatie van de uitvoering van deze agenda in het HLPF.

    87. De HLPF komt om de vier jaar bijeen onder auspiciën van de Algemene Vergadering en zal politieke leiding op hoog niveau geven over de agenda en de uitvoering ervan, de vooruitgang en opkomende uitdagingen identificeren en verdere acties ondernemen om de uitvoering te versnellen. De volgende HLPF, onder auspiciën van de Algemene Vergadering, zal plaatsvinden in 2019, waarbij de cyclus van vergaderingen aldus wordt gereset, om de coherentie met het vierjaarlijkse uitgebreide beleidsevaluatieproces te maximaliseren.

    88. We benadrukken ook het belang van systeembrede strategische planning, implementatie en rapportage om te zorgen voor coherente en geïntegreerde ondersteuning bij de implementatie van de nieuwe agenda door het VN-ontwikkelingssysteem. De relevante bestuursorganen moeten actie ondernemen om dergelijke ondersteuning bij de uitvoering te herzien en verslag uit te brengen over de voortgang en belemmeringen. We zijn blij met de lopende ECOSOC-dialogen over de positionering van het VN-ontwikkelingssysteem op langere termijn en kijken ernaar uit om waar nodig actie te ondernemen op dit gebied.

    89. De HLPF zal deelname aan follow-up- en herzieningsprocessen door de grote groepen en andere relevante belanghebbenden ondersteunen, in overeenstemming met resolutie 67/290. We roepen deze actoren op om te rapporteren over hun bijdrage aan de uitvoering van de agenda.

    90. We verzoeken de secretaris-generaal, in overleg met de lidstaten, om een ​​verslag op te stellen dat ter overweging zal worden voorgelegd tijdens de 70e zitting van de Algemene Vergadering ter voorbereiding van de 2016-bijeenkomst van de HLPF, waarin cruciale mijlpalen worden geschetst voor coherent, efficiënt en inclusief volgen -up en herziening op mondiaal niveau. Dit rapport moet een voorstel bevatten over de organisatorische regelingen voor door de staat geleide beoordelingen bij de HLPF onder auspiciën van ECOSOC, inclusief aanbevelingen voor een vrijwillige gemeenschappelijke rapportagerichtlijn. Het moet de institutionele verantwoordelijkheden verduidelijken en richtsnoeren geven over jaarlijkse thema's, een reeks thematische evaluaties en opties voor periodieke evaluaties voor de HLPF.

    91. We bevestigen onze niet-aflatende inzet om deze agenda te verwezenlijken en deze ten volle te benutten om onze wereld in 2030 ten goede te transformeren.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs