Inhoud blog
  • Ik verhuis naar een andere blogsite!!!
  • De mystiek achter de tweede komst van Jezus
  • Luz de Maria 24/4
  • Zalig de armen van geest
  • Aanbidden in geest en waarheid
  • 3.33 uur 's ochtends
  • De kracht van 1 Weesgegroet
  • Ze komen eraan
  • Vreemde en grote donkere wezens zullen spoedig overal binnendringen
  • Een volgende lockdown
  • Boodschap aan Anna Shelley 24/4
  • De devotie van de 7 smarten van OLVrouw
  • Toewijdingsgebeden aan God de Vader, het H. Hart van Jezus en het Onbevlekt Hart van Maria
  • Gebeden van toewijding van ziekte, lijden en levenslasten
  • De betekenis van Pinksteren - 4
  • Om een baby uit een miskraam en geaborteerde baby's te dopen
  • Exorcismegebed over je woning en grond en toewijdingsgebed
  • Gebeden van zegening en bescherming
  • Het is eindelijk aangebroken
  • Wat God me toonde over aanstootgevende kledij...
  • Wat God me toonde over feminisme
  • De betekenis van Pinksteren - 3
  • Einde van Satans invloed in zicht
  • Red de planeet, ga CO2 uitstoten
  • Over de verliezen aan Westerse kant wordt gezwegen
  • Boodschappen aan Eduardo Ferreira
  • Boodschappen aan Pedro Regis
  • Boodschappen van OLVrouw di Zaro 8/4
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Boodschappen aan Valeria Copponi (tot 19/4)
  • Instorting van economie, en munteenheden
  • De uitval
  • Over Poetin
  • Zal dit het einde veroorzaken?
  • Een miraculeuze foto van de Gekruisigde Jezus
  • Boodschap aan Anna Shelley 20/4
  • Luz de Maria 20/4
  • Rusland wordt verder uitgedaagd
  • De 3 daagse duisternis
  • De 9 cirkels van de Hel
  • In de Hel wegens echtscheiding
  • Meteoor op California
  • 23 april
  • De komst van de asteroide
  • Massale afname van bevolking in Europa komt eraan
  • Repost: Genezingsgebed van God de Vader
  • Opwarming van het klimaat? Niet dus.
  • Let op voor cosmetica en dergelijke producten
  • De uitleg van het merkteken van het beest door de Heer
  • De volgende pandemie
  • Over Obama: hij kan de Antichrist worden, door bezetenheid
  • Luz de Maria 16/4
  • Boodschap aan Anna Shelley 19/4
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Een zombievirus
  • Nano chip
  • VK zal getroffen worden
  • Dit zal gebeuren door Hem
  • Het is reeds begonnen
  • Hoe de Antichrist zal werken door AI en Biotechnologie
  • Ze komen voor onze kinderen
  • Vernietiging van 3 landen
  • Bloedmanen als waarschuwend teken
  • 5 tekenen dat je een Uitverkorene bent
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • OLVrouw van Smarten
  • Adviezen om de duivel te bevechten
  • Het sociaal kredietsysteem
  • NEEM GEEN VACCINS!!! GEEN ENKELE!!!
  • BID TEGEN ABORTUS!!!
  • De betekenis van Pinksteren - 2
  • De betekenis van Pinksteren - 1
  • Goede raad: wees niet afhankelijk van de staat
  • De plannen van de wereldelites
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Bijhorende afbeelding bij de boodschap van Lorena
  • Nog eens nieuws van de Antichrist/Maitreya
  • Boodschap aan Pedro Regis 11/4
  • Luz de Maria 12/4
  • Boodschap aan Lorena 8/4
  • Chaga
  • Dit is de waarheid
  • Boodschap aan Anna Shelley 14/4
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 9
  • Janet Klasson - 9/2 Licht van de wereld in de Goddelijke Wil
  • Geheim van gedrevenheid
  • Kom, H. Geest, kom!
  • 3 middelen die Satan gebruikt om je ziek te maken
  • Gezegend zij
  • Gods Barmhartigheid is grenzeloos
  • Boodschap aan Anna Shelley 13/4
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 7 en 8
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • De Emmaüsgangers
  • Mummie
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 6
  • Op weg naar de microchip
  • Nog steeds kunnen we het tij keren - Niburu
  • Boodschap aan John Mariani
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 5
  • Boodschappen aan Jennifer
  • 28/3 Plaats dit in je huis en land (The Unsealed Message)
  • Maria Simma openbaart 7 geheimen
  • Het Gezicht van Jezus
  • Opruimen van de wereldbevolking was altijd het doel - Niburu
  • 11 april
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 4
  • Boodschappen aan John Leary - rest van maart
  • Boodschap aan Mary of Divine Mercy
  • Grote schudding 8/4
  • Luz de Maria: Paaszondag 9/4
  • Afbraak van immuunsysteem door vaccins
  • Luz de Maria: Stille Zaterdag 8/4
  • Luz de Maria: Goede Vrijdag 7/4
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 2 en 3
  • Boodschap aan Anna Shelley 6/4
  • Zalig Pasen!!!
  • Boodschap aan Anna Shelley 8/4 DRINGEND!!!
  • Gebed op vrijdag voor de Arme Zielen
  • Boodschap aan Eduardo Ferreira 24/3
  • Droom van J. Frances 3/4
  • Boodschap aan Manuela te Sievernich (25/3)
  • Het echte gevaar van het einde van de dollar
  • Schildklier en jodium
  • Boodschap aan Manuela te Sievernich (21/3)
  • Boodschappen aan Valentina Papagna
  • Noveen van de Goddelijke Barmhartigheid - 1
  • Boodschap aan Marco Ferrari 26/3
  • Boodschap aan Gisella Cardia 3/4
  • De Kruisweg
  • 15 doodzonden in het Katholieke Geloof
  • Luz de Maria: Witte Donderdag 6/4
  • Het bankroet van Europa
  • Boodschap aan Anna Marie - Houston 11/2
  • Plaats terug brood op je huisaltaar
  • Boodschappen aan Pedro Regis
  • Palmzondag-rede van Vigano
  • Luz de Maria: Heilige Woensdag 5/4
  • Boodschap aan Luisa Piccarreta
  • Het Communisme zal opgelegd worden door de elite
  • Boodschap aan Ned Dougherty 26/3
  • Boodschap aan Anna Shelley (3/4)
  • Het verraad van Judas Iscariot (2)
  • Het verraad van Judas Iscariot (1)
  • Luz de Maria: Heilige Dinsdag 4/4
  • Luz de Maria: Palmzondag 2/4
  • Luz de Maria: Heilige Maandag 3/4
  • Interview met Luz Maria de Bonilla
  • Grafeenoxide in vaccins
  • Boodschap aan Lorena 14/3
    Zoeken in blog

    ALLES GAAT VOORBIJ, BEHALVE GOD !
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Mijn favorieten
  • Mijn bibliotheek
  • Nieuwe blogsite
  • Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 11--0001
    Levend geloof 9

    29-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Actieplan van Agenda 21 tegen 2030 (4)

    11.b Tegen 2020 aanzienlijk uitbreiden van het aantal steden en menselijke woongebieden dat geïntegreerde beleidsmaatregelen en plannen aanneemt en uitvoert op het gebied van inclusie, efficiënt gebruik van hulpbronnen, beperking van en aanpassing aan klimaatverandering, weerbaarheid tegen rampen en ontwikkeling en implementatie, in overeenstemming met het Sendai-kader voor rampenrisicovermindering 2015-2030, holistisch rampenrisicobeheer op alle niveaus
    11.c Ondersteun de minst ontwikkelde landen, onder meer door financiële en technische bijstand, bij het bouwen van duurzame en flexibele gebouwen met gebruikmaking van lokale materialen

    Doelstelling 12. Zorgen voor duurzame consumptie- en productiepatronen

    12.1 Implementeren van het 10-jarig kader van programma's voor duurzame consumptie en productie, waarbij alle landen actie ondernemen, waarbij de ontwikkelde landen het voortouw nemen, rekening houdend met de ontwikkeling en capaciteiten van ontwikkelingslanden
    12.2 Tegen 2030 zorgen voor duurzaam beheer en efficiënt gebruik van natuurlijke hulpbronnen
    12.3 Tegen 2030 de wereldwijde voedselverspilling per hoofd van de bevolking halveren op detailhandels- en consumentenniveau en voedselverliezen langs productie- en toeleveringsketens verminderen, inclusief verliezen na de oogst
    12.4 Tegen 2020 het milieuverantwoorde beheer van chemicaliën en al het afval gedurende hun hele levenscyclus bereiken, in overeenstemming met overeengekomen internationale kaders, en hun uitstoot in lucht, water en bodem aanzienlijk verminderen om hun negatieve effecten op de menselijke gezondheid en het milieu tot een minimum te beperken
    12.5 Tegen 2030 de afvalproductie aanzienlijk verminderen door preventie, vermindering, recycling en hergebruik
    12.6 Bedrijven, vooral grote en transnationale bedrijven, aanmoedigen om duurzame praktijken toe te passen en duurzaamheidsinformatie in hun rapportagecyclus te integreren
    12.7 Bevorder openbare aanbestedingspraktijken die duurzaam zijn, in overeenstemming met nationaal beleid en prioriteiten
    12.8 Zorg ervoor dat tegen 2030 mensen overal ter wereld de relevante informatie en het bewustzijn hebben voor duurzame ontwikkeling en levensstijlen in harmonie met de natuur
    12.a Ontwikkelingslanden ondersteunen om hun wetenschappelijke en technologische capaciteit te versterken om over te stappen op duurzamere consumptie- en productiepatronen
    12.b Ontwikkel en implementeer instrumenten om de impact van duurzame ontwikkeling op duurzaam toerisme te monitoren, dat banen creëert en de lokale cultuur en producten bevordert
    12.c Rationaliseren van inefficiënte subsidies voor fossiele brandstoffen die verspilling van afval aanmoedigen door marktverstoringen op te heffen, in overeenstemming met de nationale omstandigheden, onder meer door de belasting te herstructureren en die schadelijke subsidies, indien aanwezig, geleidelijk af te schaffen om hun milieueffecten weer te geven, waarbij volledig rekening wordt gehouden met de specifieke behoeften en omstandigheden van ontwikkelingslanden en het minimaliseren van de mogelijke negatieve effecten op hun ontwikkeling op een manier die de armen en de getroffen gemeenschappen beschermt

    Doelstelling 13. Spoedmaatregelen nemen om de klimaatverandering en de gevolgen ervan te bestrijden*

    13.1 Versterken van veerkracht en het aanpassingsvermogen aan klimaatgerelateerde gevaren en natuurrampen in alle landen
    13.2 Maatregelen tegen klimaatverandering integreren in nationaal beleid, strategieën en planning
    13.3 Verbetering van het onderwijs, de bewustmaking en de menselijke en institutionele capaciteit op het gebied van beperking van de klimaatverandering, aanpassing, vermindering van de gevolgen en vroegtijdige waarschuwing
    13.a De verbintenis nakomen die de partijen van ontwikkelde landen bij het Raamverdrag van de VN inzake klimaatverandering zijn aangegaan, met als doel tegen 2020 gezamenlijk jaarlijks 100 miljard dollar uit alle bronnen te mobiliseren om in de behoeften van ontwikkelingslanden te voorzien in het kader van zinvolle mitigatiemaatregelen en transparantie bij de uitvoering en het Green Climate Fund zo spoedig mogelijk volledig operationeel maken door het te kapitaliseren
    13.b Mechanismen bevorderen voor het vergroten van de capaciteit voor effectieve planning en beheer op het gebied van klimaatverandering in de minst ontwikkelde landen en kleine eilandstaten, inclusief aandacht voor vrouwen, jongeren en lokale en gemarginaliseerde gemeenschappen

    * Erkennend dat het Raamverdrag van de VN inzake klimaatverandering het belangrijkste internationale, intergouvernementele forum is voor onderhandelingen over de wereldwijde reactie op klimaatverandering.

    Doelstelling 14. Behoud en duurzaam gebruik de oceanen, zeeën en mariene hulpbronnen voor duurzame ontwikkeling

    14.1 Tegen 2025 alle soorten zeevervuiling voorkomen en aanzienlijk verminderen, met name door activiteiten op het land, waaronder afval in zee en verontreiniging door nutriënten aanpakken
    14.2 Tegen 2020 duurzaam mariene en kust-ecosystemen duurzaam beheren en beschermen om aanzienlijke nadelige gevolgen te voorkomen, onder meer door hun aanpassingsvermogen te versterken, en actie te ondernemen voor hun herstel om gezonde en productieve oceanen te bereiken
    14.3 De effecten van verzuring van de oceaan minimaliseren en aanpakken, onder meer door nauwere wetenschappelijke samenwerking op alle niveaus
    14.4 Tegen 2020 effectief oogsten reguleren en overbevissing, illegale en ongereglementeerde visserij en destructieve visserijpraktijken beëindigen en op wetenschap gebaseerde beheersplannen uitvoeren om de visbestanden in de kortst mogelijke tijd te herstellen, in ieder geval tot niveaus die maximaal duurzaam opbrengst kunnen produceren zoals bepaald door hun biologische kenmerken
    14.5 Tegen 2020 minstens 10% van de kust- en zeegebieden behouden, in overeenstemming met nationale en internationale wetgeving en op basis van de best beschikbare wetenschappelijke informatie
    14.6 Tegen 2020 bepaalde vormen van visserijsubsidies verbieden die bijdragen aan overcapaciteit en overbevissing, subsidies die bijdragen aan illegale en ongereglementeerde visserij, afschaffen en geen nieuwe dergelijke subsidies invoeren, met erkenning van de gepaste en effectieve speciale en gedifferentieerde behandeling voor ontwikkelingslanden en minst ontwikkelde landen moeten een integraal onderdeel zijn van de onderhandelingen over visserijsubsidies van de Wereldhandelsorganisatie
    14.7 Tegen 2030 de economische voordelen voor de kleine eilandstaten en de minst ontwikkelde landen vergroten door duurzaam gebruik van mariene hulpbronnen, onder meer door duurzaam beheer van visserij, aquacultuur en toerisme
    14.a Vergroten van wetenschappelijke kennis, onderzoekscapaciteit ontwikkelen en mariene technologie overdragen, rekening houdend met de criteria en richtlijnen van de Intergouvernementele Oceanografische Commissie voor de overdracht van mariene technologie, om de gezondheid van de oceanen te verbeteren en de bijdrage van mariene biodiversiteit aan de ontwikkeling van ontwikkelingslanden, met name kleine eilandstaten en minst ontwikkelde landen
    14.b Geef kleinschalige ambachtelijke vissers toegang tot mariene hulpbronnen en markten
    14.c Verbetering van het behoud en duurzaam gebruik van oceanen en hun hulpbronnen door de uitvoering van internationaal recht zoals weergegeven in UNCLOS, dat het juridische kader biedt voor het behoud en duurzaam gebruik van oceanen en hun hulpbronnen, zoals herinnerd in paragraaf 158 van ‘The Future We Want’

    Doelstelling 15. Bescherming, herstel en bevordering van duurzaam gebruik van terrestrische ecosystemen, duurzaam beheer van bossen, bestrijding van woestijnvorming, bestrijding van landdegradatie en stopzetting van biodiversiteitsverlies

    15.1 Tegen 2020 zorgen voor het behoud, herstel en duurzaam gebruik van terrestrische en binnenlandse zoetwaterecosystemen en hun diensten, met name bossen, wetlands, bergen en droge gebieden, in overeenstemming met verplichtingen uit hoofde van internationale overeenkomsten
    15.2 Tegen 2020 de implementatie van duurzaam beheer van alle soorten bossen bevorderen, ontbossing stoppen, aangetaste bossen herstellen en de bebossing en herbebossing wereldwijd aanzienlijk vergroten
    15.3 Tegen 2030 woestijnvorming bestrijden, aangetast land en bodem herstellen, inclusief land dat is aangetast door woestijnvorming, droogte en overstromingen, en streven naar een landdegradatie-neutrale wereld
    15.4 Tegen 2030 zorgen voor de instandhouding van berg-ecosystemen, met inbegrip van hun biodiversiteit, om hun vermogen te vergroten om voordelen te bieden die essentieel zijn voor duurzame ontwikkeling
    15.5 Met spoed en ingrijpende maatregelen nemen om de aantasting van natuurlijke leefomgevingen te verminderen, het verlies aan biodiversiteit te stoppen en tegen 2020 het uitsterven van bedreigde soorten te beschermen en te voorkomen
    15.6 Een eerlijke en billijke verdeling van de voordelen die voortvloeien uit het gebruik van genetische hulpbronnen bevorderen en passende toegang tot dergelijke hulpbronnen bevorderen, zoals internationaal overeengekomen
    15.7 Met spoed actie ondernemen om de stroperij en de handel in beschermde soorten flora en fauna te beëindigen en zowel de vraag naar als het aanbod van illegale dieren in het wild aan te pakken
    15.8 Tegen 2020 maatregelen nemen om de introductie te voorkomen en de impact van invasieve uitheemse soorten op land- en water-ecosystemen aanzienlijk te verminderen en de prioritaire soorten te beheersen of uit te roeien
    15.9 Tegen 2020 de waarden van ecosystemen en biodiversiteit integreren in nationale en lokale planning, ontwikkelingsprocessen, strategieën voor armoedebestrijding en rekeningen
    15.a Mobiliseer en verhoog de financiële middelen van alle bronnen aanzienlijk om de biodiversiteit en ecosystemen te behouden en duurzaam te gebruiken
    15.b Maak gebruik van aanzienlijke middelen uit alle bronnen en op alle niveaus om duurzaam bosbeheer te financieren en de ontwikkelingslanden voldoende stimulansen te geven om dergelijk beheer te bevorderen, ook voor behoud en herbebossing
    15.c Versterking van de wereldwijde steun voor inspanningen ter bestrijding van stroperij en illegale handel in beschermde soorten, onder meer door de capaciteit van lokale gemeenschappen te vergroten om duurzame bestaansmogelijkheden na te streven

    Doelstelling 16. Bevordering van vreedzame en inclusieve samenlevingen voor duurzame ontwikkeling, toegang tot het gerecht voor iedereen en opbouw van effectieve, verantwoordelijke en inclusieve instellingen op alle niveaus

    16.1 Verminder overal aanzienlijk alle vormen van geweld en aanverwante sterftecijfers
    16.2 Beëindig misbruik, uitbuiting, mensenhandel en alle vormen van geweld tegen en foltering van kinderen
    16.3 Bevorder de rechtsstaat op nationaal en internationaal niveau en zorg voor gelijke toegang tot het gerecht voor iedereen
    16.4 Tegen 2030 de illegale financiële en wapenstromen aanzienlijk verminderen, het herstel en de teruggave van gestolen activa versterken en alle vormen van georganiseerde misdaad bestrijden
    16.5 Verminder aanzienlijk de corruptie en omkoping in al hun vormen
    16.6 Ontwikkel effectieve, verantwoordelijke en transparante instellingen op alle niveaus
    16.7 Zorg voor responsieve, inclusieve, participatieve en representatieve besluitvorming op alle niveaus
    16.8 De deelname van ontwikkelingslanden aan de instellingen voor mondiaal bestuur verbreden en versterken
    16.9 Tegen 2030 iedereen een wettelijke identiteit geven, inclusief geboorteregistratie
    16.10 Zorgen voor publieke toegang tot informatie en bescherming van fundamentele vrijheden, in overeenstemming met nationale wetgeving en internationale overeenkomsten
    16.a Versterken van relevante nationale instellingen, onder meer door middel van internationale samenwerking, voor het opbouwen van capaciteit op alle niveaus, met name in ontwikkelingslanden, om geweld te voorkomen en terrorisme en misdaad te bestrijden
    16.b Bevorder en handhaaf niet-discriminerende wetten en beleid voor duurzame ontwikkeling

    Doel 17. Versterk de implementatiemiddelen en blaas het wereldwijde partnerschap voor duurzame ontwikkeling nieuw leven in

    Financiën
    17.1 Versterking van de mobilisatie van binnenlandse middelen, onder meer door internationale steun aan ontwikkelingslanden, om de binnenlandse capaciteit voor belastingheffing en andere inkomsteninning te verbeteren
    17.2 Ontwikkelde landen om hun officiële toezeggingen voor ontwikkelingshulp volledig na te komen, waaronder de toezegging van veel ontwikkelde landen om de doelstelling van 0,7 % van de ODA / BNI voor ontwikkelingslanden en 0,15 tot 0,20 % van de ODA / BNI aan de minst ontwikkelde landen te halen; ODA-aanbieders worden aangemoedigd om te overwegen een doel vast te stellen om ten minste 0,20 % van de ODA / BNI aan de minst ontwikkelde landen te verstrekken
    17.3 Mobiliseer extra financiële middelen voor ontwikkelingslanden uit meerdere bronnen
    17.4 Ontwikkelingslanden helpen bij het bereiken van de houdbaarheid van langetermijnschulden door middel van gecoördineerd beleid ter bevordering van schuldfinanciering, schuldverlichting en schuldherstructurering, waar passend, en het aanpakken van de externe schuld van arme landen met een zware schuldenlast om schuldenlast te verminderen
    17.5 Vaststellen en implementeren van regelingen voor investeringsbevordering voor de minst ontwikkelde landen

    Technologie
    17.6 De Noord-Zuid-, Zuid-Zuid- en driehoekige regionale en internationale samenwerking op het gebied van en toegang tot wetenschap, technologie en innovatie versterken en de kennisuitwisseling onder onderling overeengekomen voorwaarden verbeteren, onder meer door verbeterde coördinatie tussen bestaande mechanismen, met name op het niveau van de VN, en via een wereldwijd technologiefacilitatiemechanisme
    17.7 Bevorderen van de ontwikkeling, overdracht, verspreiding en verspreiding van milieuvriendelijke technologieën naar ontwikkelingslanden tegen gunstige voorwaarden, met inbegrip van concessionele en preferentiële voorwaarden, zoals onderling overeengekomen
    17.8 De technologiebank en het mechanisme voor capaciteitsopbouw van wetenschap, technologie en innovatie voor de minst ontwikkelde landen tegen 2017 volledig operationeel maken en het gebruik van ontsluitende technologie, met name informatie- en communicatietechnologie, versterken

    Capaciteit opbouwen
    17.9 De internationale steun voor de implementatie van effectieve en gerichte capaciteitsopbouw in ontwikkelingslanden versterken ter ondersteuning van nationale plannen om alle doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te verwezenlijken, onder meer door middel van Noord-Zuid-, Zuid-Zuid- en driehoekssamenwerking

    Handel
    17.10 Een universeel, op regels gebaseerd, open, niet-discriminerend en billijk multilateraal handelssysteem onder de Wereldhandelsorganisatie promoten, onder meer door de onderhandelingen in het kader van haar Doha-ontwikkelingsagenda af te sluiten
    17.11 De uitvoer van ontwikkelingslanden aanzienlijk verhogen, met name om het aandeel van de minst ontwikkelde landen in de wereldwijde uitvoer tegen 2020 te verdubbelen
    17.12 Realiseer een tijdige implementatie van belastingvrije en quotavrije markttoegang op duurzame basis voor alle minst ontwikkelde landen, in overeenstemming met de besluiten van de Wereldhandelsorganisatie, onder meer door ervoor te zorgen dat de preferentiële oorsprongsregels voor invoer uit de minst ontwikkelde landen transparant en eenvoudig zijn en bijdragen tot het vergemakkelijken van markttoegang

    Systemische problemen
    Beleid en institutionele samenhang
    17.13 Verbetering van de wereldwijde macro-economische stabiliteit, onder meer door beleidscoördinatie en beleidscoherentie
    17.14 Verbetering van de beleidscoherentie voor duurzame ontwikkeling
    17.15 Respecteer de beleidsruimte en het leiderschap van elk land om beleid op te stellen en uit te voeren voor armoedebestrijding en duurzame ontwikkeling

    Partnerschappen met meerdere belanghebbenden
    17.16 Het wereldwijde partnerschap voor duurzame ontwikkeling versterken, aangevuld met partnerschappen met meerdere belanghebbenden die kennis, expertise, technologie en financiële middelen mobiliseren en delen, om de verwezenlijking van de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling in alle landen, met name ontwikkelingslanden, te ondersteunen
    17.17 Effectieve openbare, publiek-private en maatschappelijke partnerschappen aanmoedigen en bevorderen, voortbouwend op de ervaring en financieringsstrategieën van partnerschappen

    Gegevens, monitoring en verantwoording
    17.18 Tegen 2020 de capaciteitsopbouwende steun aan ontwikkelingslanden versterken, met inbegrip van de minst ontwikkelde landen en kleine eilandstaten, om de beschikbaarheid van hoogwaardige, tijdige en betrouwbare gegevens aanzienlijk te vergroten, uitgesplitst naar inkomen, geslacht, leeftijd, ras, etniciteit, migratiestatus, handicap, geografische locatie en andere relevante kenmerken in nationale contexten
    17.19 Voortbouwen op bestaande initiatieven om tegen 2030 voortgangsmetingen op het gebied van duurzame ontwikkeling te meten die het bruto binnenlands product aanvullen en de statistische capaciteitsopbouw in ontwikkelingslanden ondersteunen

    Middelen voor implementatie en het wereldwijde partnerschap
    60. We bevestigen onze sterke inzet voor de volledige uitvoering van deze nieuwe agenda. We erkennen dat we onze ambitieuze doelen en doelen niet zullen kunnen bereiken zonder een nieuw leven ingeblazen en versterkt wereldwijd partnerschap en vergelijkbare ambitieuze implementatiemiddelen. Het gerevitaliseerde wereldwijde partnerschap zal een intensieve, wereldwijde inzet vergemakkelijken ter ondersteuning van de uitvoering van alle doelstellingen en streefcijfers, door regeringen, het maatschappelijk middenveld, de particuliere sector, het systeem van de VN en andere actoren bij elkaar te brengen en alle beschikbare middelen te mobiliseren.

    61. De doelen en doelen van de Agenda gaan over de middelen die nodig zijn om onze collectieve ambities te realiseren. De middelen voor implementatiedoelen onder elke DDO en doelstelling 17, waarnaar hierboven wordt verwezen, zijn essentieel voor het realiseren van onze agenda en zijn even belangrijk als de andere doelstellingen. We zullen ze gelijke prioriteit geven bij onze implementatie-inspanningen en in het globale indicatorkader voor het monitoren van onze vooruitgang.

    62. Aan deze agenda, inclusief de DDO’s, kan worden voldaan in het kader van een gerevitaliseerd wereldwijd partnerschap voor duurzame ontwikkeling, ondersteund door het concrete beleid en de acties die zijn uiteengezet in de actieagenda van Addis Abeba, die een integrerend deel uitmaakt van de agenda voor duurzame energie voor 2030 ontwikkeling. De Addis Abeba-actieagenda ondersteunt, vormt een aanvulling op en helpt bij het contextualiseren van de middelen voor implementatiedoelen van de Agenda 2030. Deze hebben betrekking op binnenlandse openbare middelen, binnenlandse en internationale particuliere ondernemingen en financiën, internationale ontwikkelingssamenwerking, internationale handel als motor voor ontwikkeling, schuld en schuldhoudbaarheid, aanpak van systemische vraagstukken en wetenschap, technologie, innovatie en capaciteitsopbouw, en gegevens, monitoring en follow-up.

    63. Cohesieve, nationaal beheerde strategieën voor duurzame ontwikkeling, ondersteund door geïntegreerde nationale financieringskaders, zullen de kern van onze inspanningen vormen. We herhalen dat elk land de primaire verantwoordelijkheid heeft voor zijn eigen economische en sociale ontwikkeling en dat de rol van nationaal beleid en ontwikkelingsstrategieën niet genoeg kan worden benadrukt. We zullen de beleidsruimte en het leiderschap van elk land respecteren om beleid voor armoedebestrijding en duurzame ontwikkeling te implementeren, terwijl we consistent blijven met relevante internationale regels en verplichtingen. Tegelijkertijd moeten nationale ontwikkelingsinspanningen worden ondersteund door een gunstig internationaal economisch klimaat, met inbegrip van coherente en wederzijds ondersteunende wereldhandel, monetaire en financiële systemen, en versterkt en versterkt mondiaal economisch bestuur. Processen om de beschikbaarheid van geschikte kennis en technologieën wereldwijd te ontwikkelen en te vergemakkelijken, evenals capaciteitsopbouw, zijn ook van cruciaal belang. We verbinden ons ertoe om beleidscoherentie en een stimulerende omgeving voor duurzame ontwikkeling op alle niveaus en door alle actoren na te streven, en het wereldwijde partnerschap voor duurzame ontwikkeling nieuw leven in te blazen.

    64. Wij ondersteunen de uitvoering van relevante strategieën en actieprogramma's, waaronder de Verklaring van Istanbul en het Actieprogramma, de SIDS Accelerated Modalities of Action (SAMOA) Pathway, het Actieprogramma van Wenen voor niet aan zee grenzende ontwikkelingslanden voor het decennium 2014-2024, en herbevestigen het belang van de ondersteuning van Agenda 2063 van de Afrikaanse Unie en het programma van het nieuwe partnerschap voor de ontwikkeling van Afrika (NEPAD), die allemaal een integraal onderdeel zijn van de nieuwe agenda. We erkennen de grote uitdaging voor het bereiken van duurzame vrede en duurzame ontwikkeling in landen in en na conflictsituaties.

    65. We erkennen dat landen met een gemiddeld inkomen nog steeds voor grote uitdagingen staan ​​om tot duurzame ontwikkeling te komen. Om ervoor te zorgen dat de tot dusver behaalde resultaten blijvend zijn, moeten de inspanningen om de huidige uitdagingen aan te gaan, worden opgevoerd door de uitwisseling van ervaringen, verbeterde coördinatie en betere en gerichte ondersteuning van het Ontwikkelingssysteem van de VN, de internationale financiële instellingen, regionale organisaties en andere belanghebbenden.

    66. We onderstrepen dat voor alle landen het overheidsbeleid en de mobilisatie en het effectieve gebruik van binnenlandse middelen, onderstreept door het beginsel van nationale eigendom, centraal staan ​​in ons gezamenlijke streven naar duurzame ontwikkeling, met inbegrip van het bereiken van de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling. We erkennen dat binnenlandse hulpbronnen in de eerste plaats worden gegenereerd door economische groei, ondersteund door een gunstig klimaat op alle niveaus.

    67. Particuliere bedrijfsactiviteiten, investeringen en innovatie zijn belangrijke aanjagers van productiviteit, inclusieve economische groei en banencreatie. We erkennen de diversiteit van de private sector, gaande van micro-ondernemingen tot coöperaties tot multinationals. We roepen alle bedrijven op om hun creativiteit en innovatie toe te passen bij het oplossen van uitdagingen op het gebied van duurzame ontwikkeling. We zullen een dynamisch en goed functionerend bedrijfsleven bevorderen, terwijl we arbeidsrechten en milieu- en gezondheidsnormen beschermen in overeenstemming met relevante internationale normen en overeenkomsten en andere lopende initiatieven in dit verband, zoals de leidende beginselen inzake bedrijfsleven en mensenrechten en de arbeidsnormen van de IAO, het Verdrag inzake de rechten van het kind en belangrijke multilaterale milieuovereenkomsten, voor partijen bij die overeenkomsten.