Deze openbaringen zeggen dat deze wetenschap van de
Goddelijke Wil heiligen zal vormen met een perfectie die meer subliem is dan
dat van alle Heiligen die ooit hebben bestaan. En als deze uitdrukking
overdreven zou zijn voor sommigen, nodig ik hen uit de Ware Toewijding tot de
Allerheiligste Maagd Maria te lezen door de H. Louis Marie Grignion de
Montfort, waarin ze een bladzijde zullen vinden waar er staat dat mensen zouden
opstaan in de H. Kerk met een heiligheid voor wie de grootste heiligen van de
Kerk maar struiken zullen zijn tegenover gigantische bomen.
Kroontje van de Goddelijke Wil van de H.
Annibale Di Francia
+FIAT+
De H. Annibale di Francia was een van de buitengewone Biechtvaders van Luisa en
verantwoordelijke voor de eerste uitgave van Luisas boeken: De Maagd Maria in
het Koningrijk van de Goddelijke Wil en De uren van het Lijden van Onze Heer
Jezus Christus. In zijn laatste jaren schreef hij het Kroontje van de
Goddelijke Wil en bad dit gebed verschillende keren op een dag gedurende zijn
laatste ziekte.
He was also responsible
for granting the Nihil Obstat to the first 19 volumes which were then given
the Imprimatur by Archbishop Joseph Leo. In his last years, Saint Hannibal
wrote the little Chaplet of the Divine Will and recited this prayer several
times a day during his last sickness.
Het kroontje van de Goddelijke Wil:
Kruisteken Onze Vader Wees gegroet Glorie
zij
Op elke kleine kraal of 10 keer : Uw Wil
geschiede op aarde zoals in de Hemel.
Op elke grote kraal : Glorie zij de Vader, de
Zoon en de H. Geest, zoals het was in het begin, nu en altijd, en in alle
eeuwen der eeuwen. Amen.
Op het einde : Heer Jezus, we prijzen U, we
beminnen U, we zegenen U, en we danken U, U die God bent met de Vader en de H.
Geest in Uw Heilige en Eeuwige Goddelijke Wil. Amen.
Toewijding aan de H. Engelen
Kom Goddelijke Wil, kom bidden in mijn gebed,
Amen. O Heilige Engelen van God, hier in aanwezigheid van de Drie-ene God en in
de liefde van Jezus Christus, mijn Heer en Verlosser, wil ik (zeg je naam) een
arme zondaar, een verbond sluiten met jullie, die Zijn dienaren zijn, zodat ik
in vereniging met jullie met nederigheid en doorzettingsvermogen kan werken
voor de glorie van God en voor de komst van Zijn Koninkrijk.
Ik smeek jullie daarom om mij bij te staan,
vooral :
·
in de aanbidding van God en het
Allerheiligste Sacrament van het Altaar,
·
in de overweging van de H. Schrift en de
reddende werken van God,
·
in de navolging van Christus en in de
liefde voor Zijn Kruis in een geest van boetedoening, in de trouwe vervulling
van mijn missie binnen de Kerk, nederig dienend in navolging van het voorbeeld
van Maria, mijn Hemelse Moeder, jullie en onze Koningin.
En U, mijn goede beschermengel, die voortdurend
het gezicht van onze Vader in de Hemel aanschouwt, werd door God aan mij toevertrouwd
vanaf het begin van mijn leven. Ik dank U vanuit het diepste van mijn hart voor
uw liefdevolle zorg. Ik vertrouw mij aan U toe en beloof U mijn liefde en
trouw.
Ik smeek U: bescherm mij tegen mijn eigen
zwakheden en tegen de aanvallen van de boze geesten, verlicht mijn geest en
mijn hart zodat ik altijd de wil van God ken en kan uitvoeren, en leid met tot
vereniging met God de Vader, de Zoon en de H. Geest. Amen.
The Congregation
for the Doctrine of the Faith
approved this Consecration prayer
on May 31, 2000 for use in Opus Angelorum.
© 2000 Congregazione dei Canonici Regolari della Santa Croce Roma
Vallei van oordeel 11/11/2019
Dichte drommen bijeen in de vallei van het
oordeel! Nabij is de dag van de Heer. Daar zal hij oordelen! (Joel 4:14)
Vandaag werd de eerste lezing genomen uit het boek Joel. Toen
ik de getijden bad deze morgen, werd het bovenstaande vers duidelijk. De term vallei
van oordeel is voor mij meer dan eens duidelijk geworden in deze dagen. Ik
geloof dat het verwijst naar de komende Verlichting van het geweten. (De Waarschuwing)
Toen ik mediteerde over dit bijbelvers voelde ik dat de
Heer wenste dat ik vurig bad in de Goddelijke Wil, dat de zielen gebracht
zullen worden om te kiezen voor God in de vallei van oordeel.
Het is geen toeval dat dit zo duidelijk voor mij werd op de
11ste dag van de 11ste maand. Ik zie dikwijls 11:11 op de klok en ik weet dat
het een fenomeen is dat ook anderen hebben ervaren. Laat ons letten op de
waarschuwing-God is in beweging!
Als antwoord schreef ik het onderstaande gebed en nodig ik
jullie uit om samen met mij te bidden en offers te brengen voor degenen wiens
harten ver van God zijn.
Eeuwige
Vader, als U iemand wil op aarde om een stem te geven aan Uw verlangen dat alle
zielen zullen kiezen voor U in de vallei van oordeel, dan ben ik hier, Heer,
zend mij! Daarom bid ik: Barmhartige God, in de Goddelijke Wil, door de
Liefdesvlam, in de naam van iedereen van Adam tot de laatste mens, zeg ik dat
alle zielen zullen gebracht worden tot de keuze voor God in de vallei van
oordeel. Heer, dit is Uw wil en zo moet het geschieden. Moge Uw
Koninkrijk komen, en Uw wil geschieden op aarde zoals in de Hemel. Fiat! Amen.
Zuster dood
3/11/2019
Maar de zielen der rechtvaardigen zijn in Gods
hand; Geen kwelling kan hen deren. In het oog der dwazen was het, of zij
stierven; Men beschouwde hun einde wel als een ramp, En hun heengaan van ons
als het einde van alles: Maar toch zijn zij in vrede. Want al scheen het voor
de mensen, dat ze werden gestraft, Toch is het de onsterfelijkheid, die hen
wacht, En na die korte kastijding worden ze rijkelijk beloond. Want God was
het, die hen beproefde En hen Zijner waardig bevond; Als goud in de smeltoven heeft Hij hen
beproefd, Maar als een aangenaam brandoffer hen aanvaard. (Wijsheid 3:1-6)
Als november wordt ingeluid door de feesten van
Allerheiligen en Allerzielen, lijkt het een gepaste tijd om onze goede
vriendin, Zuster Dood, te overwegen, onze trouwe, onverbiddelijke, geliefde
begeleidster naar het eeuwig leven. Geliefd, door degenen die goed bekend zijn
met de onmetelijke liefde en barmhartigheid van God.
Deze week keek ik naar EWTN op tv. Er was een uitzending
over een Religieuze Zuster die vroeger atheistisch was geweest: Zr. Theresa Alethia Noble, FSP. Een
van de punten dat ze meedeelde was da teen belangrijk deel van haar
bekeringsproces een lange periode was waarin ze dagelijks over haar dood
mediteerde. Het diende haar tot versterking om elke dag te leven als was het
haar laatste kans om een heilige te worden.
Zoals dichter Leon Bloy het stelt: Het enig echte
verdriet, de enige echte mislukking, de enige grote tragedie in het leven, is
niet een heilige te worden. Het overwegen van zijn eigen dood kan ons helpen
op dat smalle pad.
De lezing op het feest van Allerzielen gaf een prachtig
eerbetoon aan Zuster Dood:
Het was door de dood van één
mens dat de wereld werd verlost. Christus moest niet sterven als hij dit niet
wilde, maar hij keek niet naar de dood als iets verwerpelijks, iets om te vermijden,
en hij kon geen betere manier vinden om ons te redden dan door te sterven. Zo
is zijn dood leven voor ons allen geworden. We zijn voorzien van het zegel van
zijn dood. Wanneer we bidden, verkondigen we zijn dood. Wanneer we een offer
brengen, verkondigen we zijn dood. Zijn dood is overwinning, zijn dood is een
heilig teken, elk jaar wordt zijn dood plechtig gevierd door de hele wereld.
Wat kunnen we nog meer zeggen
over zijn dood? We gebruiken dit goddelijk voorbeeld om te bewijzen dat het de
dood alleen was dat ons vrijheid gaf over de dood, en dat het de dood zelf was
dat zijn eigen verlosser was. De dood is daarom geen bron van rouw, maar het is
een bron van de redding van de mensheid. De
dood is niet iets om te vermijden, want de Zoon van God vond het niet beneden
zijn waardigheid, of zocht niet om eraan te ontsnappen.
De dood was geen deel van de
natuur, het werd deel van de natuur. God heeft de dood niet bekrachtigd van in
het begin. Hij heeft het voorgeschreven als een reddingsmiddel. Het menselijk
leven was veroordeeld omwille van de zonde tot ononderbroken arbeid en
ondraaglijk verdriet en zo begon de ervaring van de lasten en ellende van het
leven. Er moest een grens zijn voor het kwaad en de ellende. De dood moest
herstel bieden voor wat in het leven opgegeven was. Zonder de bijstand van
genade, is onsterfelijkheid meer een last dan een zegen.
De ziel moet zich afkeren van
de doelloze wegen van dit leven, van de bezoedeling van een aards lichaam, het
moet zich richten naar de gemeenschap in de Hemel om God lof te prijzen.
Uit het boek van de
H. Ambrosius over de dood van zijn broer Satyrus
In een paar dagen, op 12 november beginnen de Broeders en
Zusters van Boete van de H. Franciscus onze voorvasten tot het Kerstfeest, een
van de twee 40-daagse vastenperiodes dat we elk jaar houden. Moge God ons elke
genade verlenen dat we nodig hebben om in ons vasten Zijn dood te dragen, als
we onze harten voorbereiden om Zijn heilige geboorte te vieren. Moge Hij ons
allen heiligen maken.
Uit het Zonnelied van de H. Franciscus:
Geloofd zijt Gij, mijn Heer,
door onze zuster de lichamelijke dood,
waaraan geen levend mens ontsnappen kan.
Wee hen die sterven in doodzonde.
Gelukkig wie zij aantreft in uw allerheiligste wil,
want de tweede dood zal hun geen kwaad doen.
Loof en zegen mijn Heer
en dank en dien Hem met grote nederigheid.
|