MIJN KINDEREN, DE
TIJD KOMT DAT MIJN DAGELIJKSE DIENST ZAL OPGESCHORT WORDEN EN MIJN TEMPELS
ZULLEN GESLOTEN WORDEN! 26/2/2019
DRINGENDE BOODSCHAP VAN JEZUS,
HEILIG SACRAMENT, AAN ZIJN TROUWE GELOVIGE VOLK
BOODSCHAP AAN ENOCH
Mijn kinderen, mijn Vrede is met
jullie.
Er zullen interne conflicten ontketend
worden in vele naties. Honger, werkloosheid en sociale onrechtvaardigheid
zullen de aanleiding zijn, dat de vrede zal doen wankelen in vele landen. Er
zullen interne conflicten ontkend worden. Er zullen burgeroorlogen komen die de
economie en de stabiliteit van vele regeringen zullen treffen. In vele landen
zullen de inwoners in opstand komen tegen de onrechtvaardigheid van hun leiders.
Er zal bloed vloeien, er zal anarchie heersen, vele heersers zullen vallen en
anderen zullen op de vlucht slaan en in ballingschap gaan.
De wereld zal opstanden en
conflicten kennen, het zal een tijd zijn van veel onrust zijn, waar chaos,
anarchie, honger en troosteloosheid zullen overheersen. Velen zullen uit hun
landen vluchten op zoek naar betere kansen, maar de grootmachten zullen hun
grenzen sluiten en de emigranten zullen naar andere plaatsen zoeken, en velen
zullen in hun poging sterven. Sociale onrust zal fel toenemen door werkloosheid
en gebrek aan kansen, vooral in de armste landen. De economieën van vele landen
zullen verzwakken, tot ze bankroet zijn.
De rode draak van het communisme
zal voordeel halen uit deze situatie om zijn tentakels uit te breiden, te
heersen en vele landen te onderwerpen. Er zal opnieuw slavernij komen. Mijn
volk zal vervolgd worden, gemarteld, gevangen genomen en in vele gevallen
vermist zijn. Ieder die Christen is zal vervolgd worden, het bloed van mijn
volk zal door de naties vloeien. De rode draak van het communisme zal
bondgenoot zijn van de Antichrist en mijn kudde zal gezuiverd worden in de oven
van verdrukking. Weet dat dit op het punt staat aan te vangen, mijn kinderen.
Voed jullie, zoveel jullie kunnen met mijn Lichaam en mijn Bloed, omdat de
dagen komen dat Ik niet langer in de stilte van de mijn Tabernakels zal
aanwezig zijn. De tijd van de grote gruwel komt naderbij, waar Ik zal met de
voeten getreden worden en ontheiligd door de zendelingen van he kwaad die in
dienst zijn van mijn tegenstander.
Mijn kinderen, de tijd komt
naderbij dat mijn dagelijkse eredienst zal opgeschort worden en mijn tempels (kerken)
worden gesloten. Bid voor mijn Plaatsvervanger en voor de Kerk, omdat de
verdeeldheid binnen de Kerk zal ontketend worden, en het grootste Schisma van
zijn hele geschiedenis zal meebrengen. Mijn Kerk zal wankelen, maar de poorten
van de Hel zullen ze niet overweldigen, zoals geschreven staat. Miljoenen
zielen zullen het geloof verliezen, omwille van de schandalen die zullen
ontketend worden. De riool begint zich te tonen en de hoofden van vele
Kerkleiders zullen vallen. Het Schisma komt naderbij, en op elk moment kan de
geestelijke hecatombe ontploffen en zal mijn Kerk met de voeten getreden worden,
beschimpt en bezoedeld worden, door al zijn lasteraars. Mijn Plaatsvervanger
zal moeten vluchten, Rome zal ten prooi vallen aan anarchie en branden op zijn
zeven heuvels zoals in de tijd van Nero. Wat eens de wieg van de Christenheid
was, waar Ik mijn Rots heb geplant, zal morgen in ruϊne, chaos en
troosteloosheid achterblijven.
Verenig jullie, Mijn volk, in
gebed, omdat de Calvarie van mijn Kerk reeds is begonnen. Mijn Kerk zal in diskrediet
gebracht worden, de kritiek en beschuldigingen van zijn lasteraars zal
overblijven. De vijanden van mijn Kerk zullen woedend zijn op haar en mijn
trouwe Volk zal het mikpunt zijn van spot van velen. Een overgroot deel zal
mijn Kerk verloochenen en velen zullen hun doopsel nietig laten verklaren. De
religieuze gemeenschappen zullen vervolgd worden en anderen zullen ophouden te
bestaan. Het geloof van mijn Volk zal op de proef gesteld worden, en enkel
degenen die volhouden tot het einde zullen gered worden.
Bereid jullie voor, Mijn
kinderen, omdat de dagen van beproeving naderen; bleef standvastig en trouw aan
Mij, zoals de tak aan de wijnstok en Ik verzeker jullie dat geen enkel haar op
jullie hoofd zal verloren gaan. Vrede laat Ik jullie, mijn Vrede geef Ik
jullie. Heb berouw en bekeer jullie, omdat het Koninkrijk van God nabij is.
Jullie Meest, Jezus, Heilig
Sacrament.
Maak mijn boodschappen kenbaar
aan de hele mensheid, Mijn volk.
Wat is de betekenis van het Doopsel

In het doopsel worden mensen ‘geboren
uit water en heilige Geest’, en wedergeboren als mens om niet aan de zonde vast
te blijven hangen. De Heilige Geest is nodig om in het ‘leven zonder zonde’
stand te houden. Gods Heilige Geest geeft je de energie en kracht om zoals
Jezus en zijn geboden te leven. Jezus legt dit uit aan Nicodemus.
Volgens Johannes 3 : Er was onder
de Farizeeën iemand die Nicodemus heette. Hij behoorde tot de voornaamsten van
de Joden. Eens kwam deze in de nacht bij Hem.
Nicodemus : Rabbi, wij weten dat
Gij van Godswege als leraar gekomen zijt, want niemand kan die tekenen doen die
Gij verricht, als God niet met hem is.
Jezus : Het is de bedoeling dat
je wedergeboren wordt, anders kan hij het Rijk Gods niet zien.
Nicodemus : Hoe kan dat? Hij kan
toch niet opnieuw uit zijn moeder geboren worden?
Jezus : Hij moet uit water en Geest
geboren worden, anders kan hij het Rijk Gods niet binnengaan. Degene die uit de
Geest geboren wordt is geest, en niet louter menselijk. Je ondervindt wanneer
de Geest er is en wanneer niet. Dat is met iedereen die wedergeboren is door de
Geest.
Nicodemus : Hoe moet ik
wedergeboren worden?
Jezus : Je moet de Hemelse zaken
geloven. Jullie Farizeëen geloven zelfs niet in de aardse dingen. Nooit is er
iemand naar de Hemel gegaan, tenzij Hij van de Hemel komt en de Mensenzoon is. En
deze Mensenzoon moet sterven op het Kruis en verrijzen, zoals Mozes eens de slang
omhoog hief in de woestijn. En Ik ben de Mensenzoon. Ieder die gelooft in Mij zal
het eeuwig leven hebben. Want God heeft de wereld zozeer liefgehad, dat Hij
zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, om al degenen die in Hem geloven niet te
laten verloren gaan, maar eeuwig leven te schenken. God heeft Mij niet naar de
wereld gezonden om te oordelen over de wereld, maar de wereld door Mij te
redden van zonde. Wie in Mij gelooft, zal niet geoordeeld worden, maar wie niet
in Mij gelooft, is reeds veroordeeld omdat hij niet geloofde in Mijn Naam.
Allen worden geoordeeld als ze
het licht dat in de wereld is gekomen volgen en geloven. De mensen beminden de
duisternis meer dan het licht omdat ze slechte daden en werken deden. En
iedereen die slechte daden stelt heeft een weerzin tegen het licht en gaat niet
naar het licht omdat hij bang is dat zijn werken openbaar worden gemaakt. Maar
wie Mij volgt en mijn geboden, gaat naar het licht, omdat zijn daden getuigen
dat zij in God zijn gedaan.
Wie gedoopt wordt, wordt op een
diepe manier verbonden met Jezus Christus. Paulus zegt het zo: gedoopt worden
is binnengaan in de dood van Christus, sterven en begraven worden met Hem maar
ook met Hem verrijzen. In Christus worden we ‘herboren tot kind van God’
waardoor we terecht God mogen aanspreken met ‘Abba, Vader’ in het Onze Vader.
Paulus in Romeinen 6 : Door de doop in zijn dood zijn wij met Hem begraven,
opdat ook wij, zoals Christus door de macht van zijn Vader uit de doden is
opgewekt, een nieuw leven zouden leiden. Zijn wij een met Hem geworden
door het beeld van zijn dood, dan moeten wij Hem ook volgen in zijn
opstanding, in de overtuiging dat onze oude mens met Hem gekruisigd is;
daardoor is aan het bestaan in de zonde een einde gekomen, zodat wij niet
langer aan de zonde dienstbaar zijn. Want wie gestorven is, is rechtens
vrij van de zonde. Indien wij dan met Christus gestorven zijn, geloven wij
dat wij ook met Hem zullen leven: want wij weten dat Christus, eenmaal van de
doden verrezen, niet meer sterft: de dood heeft geen macht meer over Hem. Door
de dood die Hij is gestorven, heeft Hij eens voor al afgerekend met de zonde;
het leven dat Hij leeft, heeft alleen met God van doen. Zo moet ook gij
uzelf beschouwen: als dood voor de zonde en levend voor God in Christus Jezus.
Wij moeten dus sterven aan de
zonde en Jezus volgen. Door Hem kunnen we tot het eeuwig leven komen in het
Paradijs bij Jezus. Jezus heeft door zijn dood op het Kruis, de verzoening
gebracht met God de Vader. Door Jezus vinden we genade en kunnen we rekenen op
barmhartigheid om onze zonden kwijt te schelden.
Laat dus de zonde niet heersen in
uw sterfelijk lichaam, gehoorzaamt haar niet, stelt uw ledematen niet in
haar dienst als werktuigen van ongerechtigheid. Biedt uzelf God aan als mensen
die uit de dood ten leven zijt opgestaan. Offert Hem uw ledematen als
werktuigen in dienst der gerechtigheid. De zonde mag niet over u heersen,
want gij staat niet onder de wet, maar onder de genade. Betekent dit, dat
het ons vrij staat te zondigen, omdat wij niet meer onder de wet leven, maar
onder de genade? Dat verhoede God! Het is immers duidelijk dat gij die
meester als slaven moet gehoorzamen in wiens dienst gij u als slaven stelt:
ofwel gij dient de zonde en dit loopt uit op de dood ofwel God, en Hem
gehoorzamen leidt tot gerechtigheid. Maar gij zijt, God zij gedankt, geen
slaven meer van de zonde: van harte hebt gij u onderworpen aan de beginselen
van de leer die u is overgeleverd.
Gij zijt bevrijd van de
heerschappij der zonde en dienaars geworden van de gerechtigheid. Sprekend tot
zwakke mensen, druk ik mij erg menselijk uit. Zoals gij eertijds uw ledematen
in dienst hebt gesteld van onreinheid en steeds grotere bandeloosheid, zo moet
gij ze nu in dienst stellen van de gerechtigheid tot uw heiliging. Toen gij
slaven waart van de zonde, stond gij vrij ten opzichte van de gerechtigheid. Welk
voordeel had gij toen van daden waarover gij u thans schaamt? Want het einde
daarvan is de dood. Maar nu, bevrijd van de zonde en dienstknechten
geworden van God, oogst gij heiligheid en tenslotte eeuwig leven. Want het
loon van de zonde is de dood, maar de gave van God is het eeuwige leven in
Christus Jezus onze Heer.
Door het doopsel treden we ook
binnen in de gemeenschap van de kerk. We worden lid van één grote familie van
broeders en zusters, Gods gezin. We zijn allen kind van dezelfde God geworden.
Het belangrijkste symbool in de
liturgie van het doopsel is water. De symboliek rond water beweegt zich rond
twee brandpunten: leven en vruchtbaarheid enerzijds en dood en vernietiging
anderzijds. Water bevrucht en water doodt, het brengt tot leven en doet
verdrinken. Die twee brandpunten zijn ook aanwezig in het doopsel. We zeggen ja
tegen het leven in Christus en treden in de kerkgemeenschap, maar er klinkt ook
een krachtig ‘neen’ tegen de zonde en de machten van het kwaad. In het doopsel
worden we bevrijd van alle zonden opdat we ‘deel zouden krijgen aan Gods eigen
wezen’.
2 Petrus 1:4 : Door die heerlijkheid en macht heeft Hij verheven,
onschatbare beloften voor ons gerealiseerd, opdat gij zoudt ontkomen aan het
bederf van de zelfzucht dat de wereld heeft aangetast, en deel krijgen aan Gods
eigen wezen. Doet daarom uw uiterste best om uw geloof te voeden met
deugd, de deugd met kennis, de kennis met zelfbeheersing, de
zelfbeheersing met standvastigheid, de standvastigheid met godsvrucht, de
godsvrucht met broederliefde, en de broederlijke genegenheid met liefde voor
allen.
De wereld is behept van het kwade
en daarom moeten wij ons afkeren van de wereld en ons richten op Jezus.
Dit wordt bijzonder duidelijk in
de liturgie wanneer het witte doopkleed wordt aangetrokken. De gedoopte krijgt
te horen: “Trek de oude mens met zijn gedragingen uit, bekleed u met de nieuwe
mens, die wordt vernieuwd tot het ware inzicht, naar het beeld van zijn
schepper”.
Kolossenzen 3:9-10 : Maakt dus radicaal een einde aan immorele
praktijken, ontucht, onzedelijkheid, hartstocht, begeerlijkheid en de hebzucht
die gelijk staat met afgoderij. Deze dingen roepen Gods toorn af. Ook
gij hebt u indertijd hieraan overgegeven en in deze zonden geleefd. Maar
nu moet ge dit alles vaarwel zeggen. Weg met de toorn, gramschap,
kwaadaardigheid, laster en beschimping! En beliegt elkaar niet meer.
Legt de oude mens met zijn gedragingen af, bekleedt u met de nieuwe mens,
die op weg is naar het ware inzicht, zich vernieuwend naar het beeld van zijn
schepper. Dan is er geen sprake meer van heiden of Jood, besnedene of
onbesnedene, barbaar en onbeschaafde, van slaaf of vrije mens. Daar is alleen
Christus, alles in allen.
In de Katholieke Kerk zijn naast
de waterdoop ook het doopsel van begeerte en het doopsel van bloed mogelijk :
·
Door de waterdoop,
die voor eenieder die haar kan ontvangen absoluut verplicht en
heilsnoodzakelijk is. Degenen die ook in de Hemel kunnen komen zijn de onwetende
kinderen die in ketterse niet-katholieke genootschappen geldig
gedoopt zijn, onwetend of te goeder trouw dwalende niet-katholieken die niet in
staat van doodzonde verkeren. Maar degenen die bewust de rooms-katholieke
leer bestrijden of verwerpen met hardnekkige innerlijke tegenstand en wel
geldig gedoopt zijn, zijn - volgens de katholieke leer - daarentegen wél van
het heil uitgesloten.
·
Door het Doopsel
van begeerte dat tot stand komt door een volmaakte liefde en het
door bovennatuurlijk geloof in Jezus Christus en zijn Kerk. Zo worden
bijvoorbeeld catechumenen die voor hun doopsel onverwacht sterven
geacht worden deze vorm het doopsel ontvangen te hebben. Door sommigen wordt
deze vorm van doopgenade ook toegepast op de bijzondere gevallen van hen die
zonder eigen schuld in absolute onwetendheid over het christendom leven én
daarbij één Schepper en de natuurwet volgen. Deze laatste situatie lijkt echter
uiterst zelden voor te komen, zeggen bepaalde theologen.
·
Door het Doopsel
van bloed van hen die hun bloed als martelaren gaven voor het
getuigenis van Jezus Christus en nog niet gedoopt waren. Vereist is
hiervoor wel, dat deze niet bewust in tegenstand tegen de Katholieke Kerk
leefden.
De doop zelf :
De doop is een van de sacramenten
binnen de Kerk naast de eucharistie, biecht, vormsel, huwelijk, ziekenzalving
en priesterwijding. De gedoopte ontvangt de heiligmakende genade, de
vergiffenis van alle voordien begane zonden (inclusief de erfzonde) en een
onuitwisbaar merkteken op de ziel. In Kerk wordt het plechtige doopsel door een
priester of diaken (soms door een bisschop) toegediend. De bedienaar giet in de
Latijnse Kerk driemaal doopwater op en over het hoofd van de dopeling, en zegt
: ‘in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest’ (volgens Mattheus
28:19). Het woordje in (Grieks: eis) heeft vanuit het Grieks
de gedachte: "ik breng u in gemeenschap met". Het woordje betekent
hier dus niet: ik doop "in opdracht van".
In noodsituaties mag binnen de katholieke
gemeenschappen de nooddoop worden toegepast door iedereen, zelfs een
niet-gedoopte.
Bij de katholieken gebeurt dan
ook de naamgeving.
Waarom water :
De doop als rite en teken is afkomstig
uit het Jodendom. Bij de Joden was het een reinigingsrite die men vaker
onderging. Bovendien was het geen rite om een heiden tot het Jodendom te laten
toetreden.
In het Oude Testament moet de
heiden Naäman zich zevenmaal onderdompelen in de Jordaan. De Joodse
hogepriester moet voordat hij het Heilige van de tabernakel ingaat eerst
zijn kleding afleggen, zich dan onderdompelen en vervolgens schone witte klederen
aantrekken. Bekend is ook het dopen van Johannes de Doper, die werkzaam
was vooraleer Jezus begon te prediken. Het wassen met water stond in het Jodendom
symbool voor rituele reiniging.
In de eerste brief van
Paulus aan de Korintiërs maakt Paulus een vergelijking tussen de doop en
de doortocht van het volk Israël door de Schelfzee bij de uittocht uit
Egypte. De apostel Petrus vergelijkt de doop met het verhaal van
de zondvloed. Net zoals Noah en zijn gezin door het water heen gered
werden, zo ook de gelovige, aldus Petrus.
Voor degenen die deze boodschap niet hebben
begrepen en zich willen ontdopen:
1 Het doopsel teniet doen kan
niet, het is blijvend. Maar er kan in het doopregister een aantekening gemaakt
worden wat zoveel betekent als “X wil hier eigenlijk niet
instaan”.
De doop ongedaan maken is niet
mogelijk. Men kan wel met behulp van een Actus Formalis Defectionis ab
Ecclesia Catholica de bevoegde bisschop te kennen geven dat men de Kerk
wil verlaten. Dit wordt dan in het doopregister vermeld. De Kerk beschouwt een
dergelijke aanvraag als een daad van geloofsafval, ketterij of
schismatische daad, waarvoor het canon 1364 §1 van het canoniek recht van
toepassing is. De doop zelf, als binding met het Lichaam van Christus, kan
volgens de Kerk niet ongedaan gemaakt worden omdat dit een ontologische en
permanente binding is. Er worden dan ook geen namen uit het doopregister
verwijderd, maar zij kunnen wel onleesbaar gemaakt worden. Met de komst van
de Algemene verordening gegevensbescherming is de kerk verplicht om
de naam van betrokkene onleesbaar te maken wanneer men hier om verzoekt.
2 Het feit dat kinderen worden
gedoopt is een genade. Als die kinderen worden gedoopt worden ze als ze zouden
sterven onmiddellijk in de Hemel toegelaten. Geen doopsel is geen Hemel. Er
zijn maar twee manieren die de waterdoop kunnen vervangen en dit is het doopsel
door begeerte en het doopsel van bloed.
3 Het is niet omdat er ‘rotte
appels’ in de Kerk aanwezig zijn of waren dat de hele Kerk en voor wat de Kerk
staat is aangetast. De kern is Jezus Christus en Hij is het hoofd van de Kerk.
Zijn H. Geest houdt de Kerk in leven. De priester/bisschop heeft gewijde handen
door het priesterschap en die kunnen de heilige sacramenten bedienen. Maar voor
de rest is de priester/bisschop een gewone mens, met ook zijn zonden. Ook de
priester/bisschop moet rekenschap geven over zijn daden, net zoals alle
anderen.
4 Bij een doop wordt een
pasgeboren onbewust kind formeel lid gemaakt van de Rooms-katholieke kerk,
waarbij de ouders ervoor zorgen dat je vooraleer je zelf kunt kiezen toch
het voordeel hebt bij de doop door Jezus in de Hemel te geraken. Het
gaat niet over de standpunten, waar je als kind niet hoeft over na te denken. Nadien
is de keuze aan de kinderen zelf om Jezus te volgen of niet. In het vormsel
wordt aan je gevraagd of je de doopbeloften wilt hernieuwen. Op dat ogenblik
ontvang je de H. Geest en woont die in jou. En door te leven volgens Jezus en
je zonden te belijden in de biecht kun je ervoor zorgen dat de H. Geest in jou blijft
wonen. Het goede te doen of niet. Gods geboden te volgen of niet. God en je
naaste lief te hebben of niet. Eeuwig bij Jezus te leven of niet.
Een aantal reacties van een forum over ontdopen
:
Ik wil gewoon officieel gezien
geen christen meer geacht worden.
Ik wil er zeker van zijn dat ik nooit of te nimmer voor een kerk ga trouwen. En
als ze een keertje tellen (bij volkstellingen en dergelijke) hoeveel christenen
er in België zijn, wordt ik er nog bijgeteld en dat stoort me wel. 12 jaar vind
ik niet oud genoeg om uw religie (of het ontbreken daarvan) te kunnen beseffen.
Trouwens, toen ik zo oud was, heeft nooit iemand mij voor een keuze gesteld.
Voor mij leek het een normale zaak dat ik mijn vormsel moest gaan doen.
duh waarom zoud ge uw doopsel
nietig laten verklaren? ik geef genne fuck om godsdienst , waarom zou ik er dan
iets om geven dat ik gedoopt ben? het heeft toch al geen waarde in mijn ogen
hehe, wil ik ook laten doen,
omdat ik al lang geen christen meer ben, kga ook al zes jaar niet meer achter
m'n hostie,
m'n pa heeft daar geen probleem mee, vind het helemaal niet erg en vind dat ik
dat zeker moet doen, maar m'n ma vind het beter dat ik het niet doe, of ik zou
er later nog problemen mee kunnen krijgen.
ik ben niet van plan om te trouwen voor de kerk, en weet dus geen reden
waarvoor ik nog als 'christen' zou moeten meegetelt zijn.
k ben ook helemaal geen christen
fzoo . En ben gedoopt, en heb mijn communie en vormsel gdn en what the hell dan
nog . En ik ben helemaal niet van plan om in de kerk te trouwen (hebde zo hard
gene zak aan) maar dak nu eenmaal gedoopt ben fzo .. bwah, kan mij niet veel
schelen . Tis ni dak da voel fzoo Mjaa, alz hij da nu eenmaal wilt doet
hij dat maar é . x
Wohow, dit vind ik wel érg ver
gaan. Dit is zo'n typische reactie van 'n rebelse jongere. Als uw godsdienst u
niets zou kunnen schelen dan zou je hier niet zo zwaar aan tillen. En net zoals
iemand al zei: je bent geen christen omdat je gedoopt bent, maar omdat je
handelt als 'n christen.
Vind 't trouwens behoorlijk erg dat je de keuze van je ouders zo sterk wil
terugdraaien. En je weet trouwens niet of je ooit 'n meisje zal leren kennen
waar je zielsveel van zal houden en die wil of moet voor de kerk trouwen. En
aangezien jij haar zo graag ziet zal je alles voor haar willen doen, en dan
moet je opnieuw gedoopt worden. Als dat niet belachelijk is.
Doodgeboren en ongedoopte baby’s
In de westelijke Kerk was op veel
plaatsen lange tijd gebruikelijk om doodgeboren kinderen en ongedoopt gestorven
baby’s in ongewijde aarde te begraven. Inmiddels bestaat deze kwetsende omgang
met ongedoopt gestorvenen niet meer, hoewel het begraven worden in gewijde
aarde nog wel aan katholieken/gedoopten voorbehouden is. Ongedoopt gestorven
kinderen worden tegenwoordig door de Rooms-Katholieke Kerk met veel respect
begraven en er wordt voorafgaand ook een uitvaartmis opgedragen voor hun
zielenrust. In de katholieke en orthodoxe theologie zijn zij wel nog met de
erfzonde van Adam en Eva door de zondeval belast, maar verkeren zij in
alle eeuwigheid in een staat van volmaakt natuurlijk geluk. (Maar missen wel de
gelukzalige aanschouwing van God in de Hemel). Zij verblijven in het
limbus.
|