Over de kunstenaar:
Hij is een van de beste schilders, misschien wel de beste levende
kerkschilder ooit. Hij is nooit gestopt met schilderen volgens de
glazuurtechniek van Leonardo Da Vinci, oud-meesterlijke schildertechniek om
olieverf te schilderen (laag voor laag), terwijl hij ook nog de techniek
beheerst van de grote schilder Michelangelo. Hij heeft zich nooit aangepast aan de
moderne kunst. Op zijn schilderijen kan men duidelijk herkennen wat hij van plan
was te schilderen. Hij werd door verschillende academies ontslagen - waaronder
ook de beste kunstacademie in Florence - en wel met de woorden dat hij niets
kon bijleren omdat hij alles al kende. Hij studeerde theologie en heeft zich
dan op kunst en schilderen geconcentreerd. Het heeft twee jaar geduurd voordat het schilderij van God de Vader af was.
Beschrijving
van de afbeelding van God de Vader:
God de Vader wil afgebeeld worden zoals
Hij is:
als
een liefhebbende Vader die vol verlangen Zijn kinderen verwacht, om ze weer in
de armen te kunnen sluiten. Tot dusverre is de tegenstander door de eeuwen heen
erin geslaagd om een God de Vader af te
schilderen die ofwel oud, afstandelijk, dreigend of machtig lijkt. Dit is niet
God de Vader:
Hier ziet u een God de Vader, voor wie niets belangrijker
is dan de terugkeer van Zijn kinderen.
Hier ziet u een God de Vader, die niet ouder is dan tussen de 50 en 60 jaar.
Hier ziet u een God de Vader, die liefde en verlangen weerspiegelt in Zijn
ogen.
Hier ziet u een God de Vader, die voorbereid is op de belangrijkste viering die
ooit zal plaatsvinden:
De tweede komst van Zijn eniggeboren Zoon, Jezus Christus, die als Rechter zal
komen om alle kinderen volgens hun eigen besliste weg te oordelen.

Over God de Vader:
God de
Vader draagt een koninklijke kroon, die door de pieken de 12 stammen van Israël
aanduiden, die zullen regeren in het nieuwe Jeruzalem, geleid door de 12
apostelen.
Hij draagt Zijn mooiste gewaad voor het grote feest, bestaande uit goud,
juwelen, edelstenen en parels, versierd met brokaat en ornamenten.
De edelstenen van de Heilige Schrift:
Uit
Zijn Hart ontspringt een regenboog. De regenboog staat voor de verbondenheid tussen
de Vader en Zijn kinderen. Ook komt deze regenboog uit het Hart, omdat de
kinderen door de Vader uit volle liefde zijn geschapen. De regenboog leidt naar
het kruis (hoofd van het kruis), omdat daar de kinderen eerst door de kruisdood
van de Zoon weer een toegang tot de Vader verkregen. Het kruis is dood, maar
tegelijkertijd ook verlossing en opstanding.
God de Vader draagt geleund op Zijn rechterbovenbeen Zijn Zoon, kwellingen
lijdend aan het kruis.
Zowel
de blik van de Vader als ook de blik van de Zoon zijn gericht op het kind dat
representatief is voor alle kinderen. De blik van de Vader is vol verlangen, beminnend,
barmhartig, maar ook bedroefd. Vol verlangen omdat Hij al zo lang naar Zijn
kinderen verlangt, zoveel geduld had en altijd met weemoed aan hen dacht in de
hoop dat allen naar Hem zouden terugkeren. Liefhebbend, omdat Hij Zijn kinderen oneindig liefheeft, zo
liefheeft, dat we het niet kunnen peilen en ons niet kunnen voorstellen.
Barmhartig, omdat Hij door Zijn dood de barmhartigheid in de wereld zond, zodat
de mensen al deze barmhartigheid, dus Zijn Zoon aanvaarden. Verdrietig, omdat
Hij weet dat niet alle kinderen ja tegen Hem zeggen en naar Hem zullen
terugkeren.
Zijn armen heeft de Vader wijd geopend, om wachtend Zijn
kinderen te kunnen ontvangen
Maar om tot de Vader te geraken, moet het kind eerst het kruis van het leven en
lijden op zich nemen. Het moet ook gereinigd en verlost worden door het kruis
om tot de Vader te geraken. Alleen langs de Zoon geraakt het kind tot de Vader. De Zoon
is de schakel tussen kind en Vader. Het kruis is ook de schakel, want door het
kruis zijn de kinderen verlost geworden en kregen weer toegang tot de Vader. Bovendien
is er zonder kruis geen leven en geen opstanding. De Zoon Jezus Christus staat
tussen de Vader en het kind, want Hij is de Weg en de Waarheid en alleen door
Hem bereiken we de Vader. Net zo kijkt de Zoon
naar het kind, omdat de Zoon verenigd in de Vader dezelfde liefde voor de
kinderen voelt als de Vader en ook zo al Zijn hoop zet dat alle kinderen via Hem
geraken tot de Vader. Het lijden echter staat
niet langer op de voorgrond bij de tweede komst, maar de vreugde. Hij komt echter ook niet meer
als Verlosser, maar als Rechter. Dit alles wordt ook aangetoond door het feit
dat de regenboog, die als Zegel van verbondenheid en vriendschap tussen God en
de mensen uit het Hart van de Vader,
ontspringt, daar waar de mens geschapen werd - in liefde -, in het kruis
en wel aan het hoofd van het kruis naar binnen stroomt.

De
regenboog is er slechts voor de helft, omdat slechts een deel van de kinderen
zal terugkeren. De regenboog vloeit in het kruis, omdat ons leven niet alleen
een weg is van vreugde, maar ook van het kruis. (Wie zijn kruis opneemt en Mij
volgt, zal het eeuwige leven ontvangen). Op het einde staat hopelijk de
vreugde. Maar pas na het lijden en de weg van het kruis kan de volmaakte
vreugde worden gevonden bij de Vader.
Evenzo
komen er uit de regenboog lichte stralen, die dan vanuit het kruis naar het
kind stromen. De snijwonde in het Hart van Jezus vormt het middelpunt van de
afbeelding want door het Kostbare Bloed, door de snijwonden van Zijn Hart kwam de
verlossing en weer de toegang tot de Vader. Door deze hartwonde boort zich de
dwarsbalk van het kruis, die de verbinding tussen het Vaderhart en het kind
afbeeldt, daar waar het kind werd geschapen. Op dezelfde manier boort zich de lange
balk van het kruis door de wonde. Dan zien we het kind.
De
visionaire symboliseert alle kinderen van deze wereld. Het kind draagt een wit
kleed dat werd gewassen in het Bloed van het Lam. Eveneens draagt zij een
hoofddoek (mantilla), die de orde en de traditie, de eerbied en de waardigheid
voor God moet weergeven. Het kind heeft
nog afstand tot de Vader, daar het op weg is naar de Vader, maar nog door het
kruis moet gaan. Door de Waarheid en de Weg (Jezus Christus) bereikt het
uiteindelijk de Vader wanneer het eerlijk al zijn zonden berouwt, zich tot
Jezus Christus bekent en zijn zonden heeft uitgeboet. Evenzo werd het gezuiverd
in het Bloed van het Lam, dat Jezus Christus is. Het kind knielt omdat het de eerbied en
de waardigheid van de Drievuldigheid tot uitdrukking brengt (elke knie moet
buigen en elke mond moet bekennen dat Jezus onze Heer is). De verlangende blik
van het kind gaat naar de Heer en door de Heer naar de Vader. Hij vormt een
rechte lijn, want alleen zo is de weg naar de Vader mogelijk.
Boven
God de Vader verschijnt de Heilige Geest als een duif. Alle drie vormen de Drievuldigheid
(God de Vader, Zoon en Heilige Geest). Deze stralen eenmalig, bij de tweede komst
zichtbaar voor allen. Het goud van de mantel van de Vader staat voor de
goddelijke Gerechtigheid die de tweede komst van de Heer Jezus Christus als
Rechter weergeeft. Voor de viering van de tweede
komst van Christus werd de hele Hemel
versierd en voorbereid. Een feest dat alles overtreft. Geen viering, noch in de
Hemel noch op aarde, was tot nu zo mooi en rijkelijk geweest. Achter de troon
van de Vader ziet men alle engelenkoren in rijen staan om het feest muzikaal te
openen en te begeleiden.

Belofte van de Vader
gegeven aan de visionaire:
Wie
het beeld in zijn huis of in zijn woning heeft en het vereert en bemint, zal
niet verloren gaan, maar beschermd worden. De Vader zelf zal voor deze zielen
zorgen.
Bron : herzmariens.ch en de
nieuwe website DAS-HAUS-LAZARUS.CH
|