Opmerking
van Xandernieuws over de Opname
Ken Peters lijkt niet in de 'Opname' te geloven, al zegt
hij slechts dat hij tijdens de opstanding der doden geen levende mensen
veranderd zag worden. Maar hij ziet over het hoofd dat deze twee gebeurtenissen
in de Bijbel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn:
'... de Here zal zelf... bij het
geklank ener bazuin Gods (het harde geluid aan het begin van Peters'
droom), nederdalen van de hemel, en
zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen
wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in
een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht.' (1
Tessalonicenzen 4:16-17).
Dat betekent dus dat de Opname pal na de opstanding der doden zal plaatsvinden.
Het feit dat Peters' de lichamen van de opgewekte mensen al heel snel zag
verdwijnen, geeft aan dat hier nauwelijks tijd tussen zal zitten. Verder blijkt
uit Peters' visioen dat de Opname inderdaad al heeft plaatsgevonden. Peters
komt namelijk de 'oudere man', de evangelist tegen.
Hij vertelde mij letterlijk dat het einde was
gekomen, maar dat hij zich niet voorbereid had op de komst van de Heer. Nadat
hij dit vertelde, werd hij ineens heel verdrietig. Hij vertelde mij dat hij
niet in orde geweest was met de Heer.
Waarom zou de evangelist zeggen dat hij zich 'niet
voorbereid' had op de 'komst van de Heer', en dat hij daarom ineens heel
verdrietig werd, omdat hij 'niet in orde was geweest met de Heer', als er géén
Opname zou zijn geweest? Het verdriet van de evangelist, evenals zijn
bekentenis dat hij zich niet voorbereid had, zou geen enkel nut hebben, als hij
zich nergens op had moeten voorbereiden, namelijk: de Opname!
Nog een bewijs voor het feit dat de Opname in Peters'
visioen wel degelijk heeft plaatsgevonden, is de verklaring van de nieuwe
wereldleider, de antichrist.
Deze man was 'glad' en extreem overtuigend, en
in staat alle problemen op te lossen. Hij was een buitengewoon goede redenaar,
en verklaarde dat het plotselinge verdwijnen van mensen Gods oordeel over
hen was. Dat hield me in mijn droom erg bezig, want ik begreep niet waarom
hij dit zei.
Waarom zou er wereldwijd paniek uitbreken, als er op
begraafplaatsen (waar over het algemeen niet veel levenden rondlopen)
plotseling de graven openspringen, lichamen tevoorschijn komen, en dan weer
zouden verdwijnen? Hoeveel mensen zouden dit zien? Waarom zou er paniek
uitbreken, als er voor de maatschappij zelf geen enkel gevolg is?
Dat zou echter wel heel logisch zijn, als de Opname -zoals
de Bijbel zegt- pal na de opstanding der doden plaatsvindt. Dan zouden er
overal plotseling levende mensen verdwijnen, uit het verkeer, uit kantoren, uit
fabriekshallen, uit winkels, uit klaslokalen, noem maar op. Daar zou wel een
sluitende verklaring voor moeten komen, en dan klinkt de verklaring van de
antichrist heel logisch dat het "Gods straf' zal zijn, dat die mensen
verdwenen zijn.
Bovendien heeft hij het over de verdwijning van
mensen: als het, zoals Peters gelooft, enkel en alleen op de opstanding der
doden zou slaan, dan zou er
A) niemand verdwijnen (want de doden waren al 'verdwenen'
van de aardbodem), en
B) geen mensen verdwijnen, om dezelfde reden, omdat het
opgestane doden waren, met een veranderd lichaam. Uit het 'gewone leven' zou
dus niemand gemist worden, en zou de maatschappij -na een vage verklaring over
'vreemde verschijnselen op begraafplaatsen'- weer gewoon zijn gangetje kunnen
gaan.
Maar ik moet er bij benadrukken dat Peters' in zijn
getuigenis heel duidelijk is, en eerlijk zegt dat hij niet alles gezien heeft,
en ook niet alles heeft begrepen. Het is tevens duidelijk dat hij slechts een
deel van de Grote Verdrukking heeft gezien, tot op het moment dat de antichrist
opdracht zal geven om alle christenen op te pakken en te vermoorden.
Daarnaast noemt Peters nergens een tijdsperiode, wat
betekent dat de opstanding der doden en de daaraan verbonden Opname, zowel aan
het begin als halverwege de Grote Verdrukking zou kunnen gaan plaatsvinden.
|